Kaisaniemen metroaseman portaissa ymmärsin jonkin olevan vialla. Portaat kulkivat alas kuten ennenkin, mainokset olivat samat kuin eilen ja metrotunnelin kummallinen tuoksu ennallaan. Kaisaniemen metroaseman nimi muuttuisi huomenna. Mutta siihen oli vielä hetki aikaa.
Saavuin alas ja ymmärsin olevani yksin. Ainoat äänet hallissa olivat minun askelteni äänet. Kaikki klassiset kauhuleffat ovat sotkeutuneet tähän teemaan tavalla tai toisella. Mutta olin kaukana sellaisesta kuin eristyneisyys, yksinäisyys tai avuttomuus. Minä olin kuin kotonani.
Hymyssä suin kävelin laituria pitkin ja hyppäsin uimaan.
(hihitystä)
Autius
16
244
Vastaukset
- Anonyymi
Autius, autias, autuus... Noiden sanojen ympärillä väreilee jotain erikoista.
xLiner- Anonyymi
Totta mieleen tulee alaston nainen jonka syleilyyn pääsee eli autuus
- Anonyymi
En tiedä, miksi aloituksesi johdatteli ajatukseni itsemurhan tekevän ihmisen kuviteltuihin ajatuksiin juuri ennen radalle heittäytymistä. Selkäpiitäni karmaisi.
Luin metroaseman historiasta seuraavaa: ”Asema on esimerkki suunnittelun pitkästä aikajänteestä: vaikka paikka päätettiin varata jo 1970‑luvulla, varsinainen käyttöönotto tapahtui vasta 1995. Se edustaa metron kehitys‑ ja laajentumisvaihetta Helsingissä. Nimenmuutos vuodelta 2015 teki asemasta myös symbolisesti yliopiston asuntoalueen liikenteellisen solmukohdan”.
Pitkän harkinnan tulos… karmi edelleen…
Muutos tuli liian myöhään, mietti helsinkiläinen Kaisa Niemi vuonna 2015
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000857326.html- Anonyymi
Mjoo
Joo en mä tässä ole mihinkään hyppimässä.
Mutta koska autio metrolaituri on varsin kummallinen näky tai kokemus, niin tuollainen tuossa nyt tuli mieleen, kun kirjoitti.
Tai ei kirjoittaminen edes ole kirjoittamista vaan muistelua.
(nsurua) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mjoo
Joo en mä tässä ole mihinkään hyppimässä.
Mutta koska autio metrolaituri on varsin kummallinen näky tai kokemus, niin tuollainen tuossa nyt tuli mieleen, kun kirjoitti.
Tai ei kirjoittaminen edes ole kirjoittamista vaan muistelua.
(nsurua)Niin…et tietysti, mutta sanasi kosketti minua. Pääsin sisälle johonkin tunteeseen, tilaan, aikaan, paikkaan. Se on erikoinen kokemus. Se tuntuu juuri siltä viimeiseltä, niin tärkeältä.
- Anonyymi
Hassua, miten minäkin puhuin eristämisestä omassa aloituksessani vaikken ollut edes lukenut ap:n aloitusta. Tämän on PAKKO olla elävä todiste telepatian olemassaolosta. J. A. Grann ja telepatia - https://www.youtube.com/watch?v=yMli8wuVXH4 . Kuulokkeilla toimii näköjään vain vasemmanpuoleinen äänentoisto. Funeaun, Grannin ja Turkan trilogia, vai onko se trilogi miksi tuota "pyhää kolminaisuutta" kutsutaan? "Mä pystyn vaikuttamaan mielellä aineeseen". -💊-.
- Anonyymi
Tuli, kulje kanssani.
Näin päädyimme samaan, ilman tien viittaa.
Savutohtori. - Anonyymi
Näit unta.
Täähän kuvaa vapautumista. Kahleista, muistosta, vanhasta asiasta tai jostain riivaajasta.
Helpotus. Lupa hengittää. Se (jokin) on poissa. On mahdollisuus olla taas oma vapaa itsensä.
Sitähän tuo dyykkaaminenkin meinaa.- Anonyymi
Mjoo
Joo siis dyykkaaminen sopii slangisanoista tähän hyvin, sillä sehän tarkoittaa sukeltelua tai roskien kaivelua pöntöstä.
Käsittääkseni.
(hirn) Anonyymi kirjoitti:
Mjoo
Joo siis dyykkaaminen sopii slangisanoista tähän hyvin, sillä sehän tarkoittaa sukeltelua tai roskien kaivelua pöntöstä.
Käsittääkseni.
(hirn)Niin munkin käsittääkseni.
Siksi juuri :)- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
Niin munkin käsittääkseni.
Siksi juuri :)Mjaa
Katsos kun taivaankappaleet liikkuvat, niin siinä on turha olla hiljaa.
Oh my days
Mietin mitä sanoa, mutta kaikki se oli turhaa.
Jos kielestämme opitte matkallamme mitään, niin se on ollut opettavaa.
(naurua) Anonyymi kirjoitti:
Mjaa
Katsos kun taivaankappaleet liikkuvat, niin siinä on turha olla hiljaa.
Oh my days
Mietin mitä sanoa, mutta kaikki se oli turhaa.
Jos kielestämme opitte matkallamme mitään, niin se on ollut opettavaa.
(naurua)Sä olet ihastuttavan ja ärsyttävän moniulotteinen hahmo.
(mutta senhän jo tiesitkin)
Tosin autiutta ei voi peittää sanoilla, vaan mielikuvilla, joille on mahdollista antaa sanat. Tosin sanatkin ovat mielikuvia.
- Anonyymi
saatanan mulkeroinen mulkunpenilkikka tapan äitinsä ja koko sukunsa vedän vain esiin colt pythonin, muehaan kaikki syystä että tuhosivatkoko elämäni eli pyykkiåpäiväni heh...
Kuolema tulee sänkyysi nukkuessa .34" kallon silmän kautta aivoon, et huomaakaan mitään, kuin vaan että et enä elä sittei ikä kukaan sukulaiseksikaan heh...
noni niin vitsihän...- Anonyymi
elisakettu kirjoitti:
elä raivoo .....
Mjaa
Lopeta raivoaminen ja elä.
Ei muuta (tällä kertaa).
(reps)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem1303476Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo382865Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel82793HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat982681Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi
Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?1061764Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k741528Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi11484Valkoinen Golf
Kukahan on tämä ukko, joka työkseen kyylää pienen ässän asiakkaita viikon jokaisena päivänä.201292Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962201272Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N3771132