Minulle psykiatrian lääkäri määräsi yliison annoksen lääketa.Olzatapiin 15 mg.Siistä tuli valtavan huono olo.Lääkäri on nuori ja kokenematon.Max 27 vuotias. Mitäs pitäisi tehtä?
Psykiaatrian lääkäri
150
730
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se syyttä määrää isoa annosta
- Anonyymi
Nämä mielisairaat aina luulevat että lääkäri on salaliitossa heitä vastaan ja määrää liikaa lääkkeitä
He eivät tajua että he tarvitsevat näitä lääkkeitä koska ovat sairaita - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nämä mielisairaat aina luulevat että lääkäri on salaliitossa heitä vastaan ja määrää liikaa lääkkeitä
He eivät tajua että he tarvitsevat näitä lääkkeitä koska ovat sairaitaLääkekaupiat maksavat lääkereille, että ne määräsi niitä lääkeita.Onko tämä sitten se salaliitto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
He eivät tajua että he tarvitsevat näitä lääkkeitä koska ovat sairaitaVuosia sitten ymmärsin oman lääkitysten tarpeen, mutta sitä en ymmärtänyt, miksi niitä lääkkeitä piti olla niin paljon, että joutui kulkemaan täysin tokkurassa. Se ei hyödyttänyt yhtään mitään, päinvastoin pahensi vaan kaikkea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuosia sitten ymmärsin oman lääkitysten tarpeen, mutta sitä en ymmärtänyt, miksi niitä lääkkeitä piti olla niin paljon, että joutui kulkemaan täysin tokkurassa. Se ei hyödyttänyt yhtään mitään, päinvastoin pahensi vaan kaikkea.
Sinä tarvitset ison annoksen koska sairauden hoito edellyttää isoa annosta
Ei buranakaan toimi jos sitä ottaa vain murusen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä tarvitset ison annoksen koska sairauden hoito edellyttää isoa annosta
Ei buranakaan toimi jos sitä ottaa vain murusenMistä sinä tiedät, mitä minä tarvitsen ?
En ole käyttänyt lääkkeitä enää kymmeneen vuoteen. Buranaa kyllä joskus joutunut ottamaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, mitä minä tarvitsen ?
En ole käyttänyt lääkkeitä enää kymmeneen vuoteen. Buranaa kyllä joskus joutunut ottamaan.Kannattaisiko sinun kuunnella asiantuntijoita. He tietävät kyllä miksi lääkkeitä piti olla niin paljon. Sinun on turha sairaassa mielessäsi laskea oikeaa annosta, joissa esim paino ja muut lääkkeet pitää huomioida
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisiko sinun kuunnella asiantuntijoita. He tietävät kyllä miksi lääkkeitä piti olla niin paljon. Sinun on turha sairaassa mielessäsi laskea oikeaa annosta, joissa esim paino ja muut lääkkeet pitää huomioida
Kiitos oikein kovasti kommentistasi.
Kysyisinkö nyt sitten tässä kohtaa, että mistä sinä tiedät, että mieleni olisi sairas ? Tai siis miksi niin luulet ?
Oletko sinä se tohtoriksi valmistuva kommentoija ? Jos olet, niin eipä ole kovin kehuttavat lähtökohdat.
- Anonyymi
🫣semmonen komenti?
- Anonyymi
Millon alotit ja kauan käyttäny? Toi ei nyt vielä kerro mitään koska aluksi tulee paha olo. Auttaako se sun oireisiin? Sun pitää keskustella lääkäris kaa
- Anonyymi
Joo mutta on ihan epäselvää miksi alussa määräsi ison annoksen.Normaali olisi jos aloita vaikka 1, 5 mg ei niikuin heti 15 mg .
- Anonyymi
Ei ollut oireita. Mutta se lääke teke vähän niikuii olisin uupunut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut oireita. Mutta se lääke teke vähän niikuii olisin uupunut
Aloitus annos on 10-15mg riippuen mikä kyseessä. SKitsofrenia tai bipolaari
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus annos on 10-15mg riippuen mikä kyseessä. SKitsofrenia tai bipolaari
Määrämaton psykiatrinen häirio...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Määrämaton psykiatrinen häirio...
ei tollasta diagnoosia ole olemassa kuin määrämätön psykiatrinen häiriö
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f29-maarittamaton-ei-elimellinen-psykoottinen-hairio
Varmaan toi sit - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f29-maarittamaton-ei-elimellinen-psykoottinen-hairio
Varmaan toi sitKyllä tämä se on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa silloin kun ei oikein olla varmoja mikä on oikea diagnoosi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan toi sitniin mutta kyse oli ettei ole sellaista diagnoosia kuin määräämätön psykiatrinen häiriö. Alloittaja voi tehdä muistutuksen sairaalaan tästä 27 vuotiaan näköisestä psykiatrista. ja sanoa että psykiatri oli liian nuoren näköinen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen on ollut tarkoitus kirjoittaa määrittämätön, siis ei määräämätön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa silloin kun ei oikein olla varmoja mikä on oikea diagnoosi
Diagnoosin eteen tulee sana määrittämätön silloin, kun ei ole oikein tietoa, mistä sairaus johtuu.
Olen nähnyt yhden tutun sydänpotilaan tekstinkin, että hänellä oli ollut määrittämätön sydäninfarkti. Mutta johtui siitä, kun eivät tienneet miksi se oli tullut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen on ollut tarkoitus kirjoittaa määrittämätön, siis ei määräämätön.
Anteeksi mä oon maahanmuutaja. Opin vielä suomea.Suomen kielellä paljon sanoja .tykkän kaunis haltja kieli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mä oon maahanmuutaja. Opin vielä suomea.Suomen kielellä paljon sanoja .tykkän kaunis haltja kieli.
Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Jokaiselle tulee virheitä joskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diagnoosin eteen tulee sana määrittämätön silloin, kun ei ole oikein tietoa, mistä sairaus johtuu.
Olen nähnyt yhden tutun sydänpotilaan tekstinkin, että hänellä oli ollut määrittämätön sydäninfarkti. Mutta johtui siitä, kun eivät tienneet miksi se oli tullut.Eli lääkärit ei tiedä mistä mun sairaus johtuu ?, no miten voi sitten määrätä lääkeitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiennyt että olet maahanmuuttaja. Mä puhun vaan suomea . Ehkä joku täällä voi puhua kanssasi haltijakieltä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli lääkärit ei tiedä mistä mun sairaus johtuu ?, no miten voi sitten määrätä lääkeitä.
Diagnoosi voidaan asettaa, jos henkilöllä ei ole aiemmin todettu psykoottista häiriötä ja oireet eivät heti selity vaikkapa skitsofrenialla tai päihteiden käytöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli lääkärit ei tiedä mistä mun sairaus johtuu ?, no miten voi sitten määrätä lääkeitä.
sinulla ei ole siis ollut harhoja ja sinusta haltijakielelllä puhuminen on normaali tapa jutella ihmisten kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeitähän syödään sairauden takia, sairauden oireiden hoitoon.
Lääkkeet ei auta syyhyn sairauden taustalla. Taustasyiden hoitoa varten on terapiat ja keskustelut, ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Diagnoosi voidaan asettaa, jos henkilöllä ei ole aiemmin todettu psykoottista häiriötä ja oireet eivät heti selity vaikkapa skitsofrenialla tai päihteiden käytöllä.
Minulla laukaisi päihteet nuoruudessa psykooseja, ja ihan alusta alkaen diagnoosi oli määrittämätön psykoosisairaus. Vaikkakin psykoosien aiheuttaja oli aivan selkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla laukaisi päihteet nuoruudessa psykooseja, ja ihan alusta alkaen diagnoosi oli määrittämätön psykoosisairaus. Vaikkakin psykoosien aiheuttaja oli aivan selkeä.
oliko kivaa olla psykoosissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
yliherkille ja muuten herkille ei sovi viina, sekottaa aivot. alkoholimyrkytys voi muuttua kai sitten sekavuudeksi joka on väliaikainen ns psykoosi ja välttää sitten vaan viinaksien kanssa läträämisen niin pysyy terveenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko kivaa olla psykoosissa
Joskus oli ihan kivaa, joskus ei. Joistain psykooseista muistan jotain, joistain ei mitään muistikuvaa.
Psykiatri osastolla sanoi psykoosiani delirium tremensiksi.
Saatoin olla myös kotioloissa pitkiäkin aikoja psykoottisessa tilassa, päihteiden vaikutuksen alla, lisänä erilaiset psyykelääkkeet.
Loppujen lopuksi sellainen elämä oli yhtä helvettiä, ei kiitos enää ikinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiennyt että olet maahanmuuttaja. Mä puhun vaan suomea . Ehkä joku täällä voi puhua kanssasi haltijakieltä
Sormustenherrä kirjoittaja Tolkien on lainanut suomenkielesta sanoja haltian kielen luomisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus oli ihan kivaa, joskus ei. Joistain psykooseista muistan jotain, joistain ei mitään muistikuvaa.
Psykiatri osastolla sanoi psykoosiani delirium tremensiksi.
Saatoin olla myös kotioloissa pitkiäkin aikoja psykoottisessa tilassa, päihteiden vaikutuksen alla, lisänä erilaiset psyykelääkkeet.
Loppujen lopuksi sellainen elämä oli yhtä helvettiä, ei kiitos enää ikinä.Eli kun sulla oli kivaa psykoosissa niin sä suosittelet muillekin päihteitä ja sekakäyttöä jos haluaa mukavan ja miellyttävän olon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sormustenherrä kirjoittaja Tolkien on lainanut suomenkielesta sanoja haltian kielen luomisesta.
missä sä käytät haltijakieltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisitko kertoa missä tilanteissa puhut haltijakieltä ja keiden kanssa sitä puhut kun et puhu suomea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kuitenkin hyvä erottaa, että Tolkien kirjoitti mielikuvitusjuttuja, haltijakielestä ym.
Taru ja totuus on kaksi eri asiaa. Ja sairaus voi toki sotkea ne keskenään silloin, jos alkaa mennä psykoosin puolelle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kuitenkin hyvä erottaa, että Tolkien kirjoitti mielikuvitusjuttuja, haltijakielestä ym.
Taru ja totuus on kaksi eri asiaa. Ja sairaus voi toki sotkea ne keskenään silloin, jos alkaa mennä psykoosin puolelle.Miksi sitten puhut haltijakieltä ja voisitko kertoa vihdoinkin missä ja kenen kanssa juttelet haltijakielellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten puhut haltijakieltä ja voisitko kertoa vihdoinkin missä ja kenen kanssa juttelet haltijakielellä?
tämä oli siis tälle joka puhuu haltijakieltä muiden ihmisten kanssa. Koska minä en ymmärrä haltijakieltä ja en ole törmännyt siihen missään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli kun sulla oli kivaa psykoosissa niin sä suosittelet muillekin päihteitä ja sekakäyttöä jos haluaa mukavan ja miellyttävän olon
Missä kohdassa muka suosittelen muille samaa elämäntyyliä ?
Tulit sitten tännekin heittelemään noita älyvapaita kysymyksiäsi, olet tehnyt sitä aiemminkin. Teet omia tulkintoja. Joko et ymmärrä lukemaasi, tai sitten esität muuten vain hölmöä.
Ja luitko kommentin edes kunnolla ? Lopussahan kerroin, että se oli yhtä helvettiä, siis kaukana kivasta.
Oli vain kysytty, oliko psykoosissa kivaa, ja vastasin, että joskus oli. En tarkoittanut, että se sekoilu olisi kaiken kaikkiaan ollut millään tavalla kivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohdassa muka suosittelen muille samaa elämäntyyliä ?
Tulit sitten tännekin heittelemään noita älyvapaita kysymyksiäsi, olet tehnyt sitä aiemminkin. Teet omia tulkintoja. Joko et ymmärrä lukemaasi, tai sitten esität muuten vain hölmöä.
Ja luitko kommentin edes kunnolla ? Lopussahan kerroin, että se oli yhtä helvettiä, siis kaukana kivasta.
Oli vain kysytty, oliko psykoosissa kivaa, ja vastasin, että joskus oli. En tarkoittanut, että se sekoilu olisi kaiken kaikkiaan ollut millään tavalla kivaa.Et ole suositellut mutta kun sanoit että oli myös kivaa kun oli psykoosissa. Itse kun en ole ikinä ollut psykoosissa niin kiinnostaa tietää että mitä kivoja juttuja sulle on psykoosissa tapahtunut kun kerroit että sulla on ollut kivaakin silloin. Joo luin loppuun mutta mitä kivaa sulle on tapahtunut psykoosissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ole suositellut mutta kun sanoit että oli myös kivaa kun oli psykoosissa. Itse kun en ole ikinä ollut psykoosissa niin kiinnostaa tietää että mitä kivoja juttuja sulle on psykoosissa tapahtunut kun kerroit että sulla on ollut kivaakin silloin. Joo luin loppuun mutta mitä kivaa sulle on tapahtunut psykoosissa
Ei niissä mitään erikoista tapahtunut ole, mutta mielen sekaisuus voi olla niin monenlaista.
Psykoosissa voi joskus pelätä erilaisia asioita, joskus taas voi olla viihdyttäviäkin ajatuksia ja puheet on sekavia, mutta voi olla myös hauskoja puheita. Ja näkihän sitä harhoissaan milloin mitäkin epämääräistä, myös pelottavia juttuja.
Kysymykseesi onkin aika vaikea vastata. Tuli kyllä joskus niitä psykoositiloja jälkeenpäin mietittyä, mitä niissä oli, mitä tapahtui, millaista se oli, ym.
Ne olivat hyvin erilaisia joka kerta.
Elämäntilanteeni oli silloin sellainen, että pää oli saatava sekaisin lähes millä tavalla tahansa, niin ei ne psykoosit silloin paljoa haitannut, silloinhan oli sekaisin.
Läheisistä ja kavereista ne varmaankin olivat outoja tilanteita, ehkä joskus jopa pelottaviakin, vaikka en ollut koskaan aggressiivinen ketään kohtaan, itseäni vahingoitin jos vahingoitin.
Kerroit ettet ole koskaan ollut psykoosissa, hyvä niin. Toivotaan, ettei sinulle sellaista koskaan tulisikaan. Ja onhan se ok, että kyselet, koska sinua kiinnostaa erilaiset asiat. Mutta yritä olla tekemättä omia johtopäätöksiä jostain, mitä joku toinen ei ole tarkoittanut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
missä sä käytät haltijakieltä?
SUomi on kuin haltijakieli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niissä mitään erikoista tapahtunut ole, mutta mielen sekaisuus voi olla niin monenlaista.
Psykoosissa voi joskus pelätä erilaisia asioita, joskus taas voi olla viihdyttäviäkin ajatuksia ja puheet on sekavia, mutta voi olla myös hauskoja puheita. Ja näkihän sitä harhoissaan milloin mitäkin epämääräistä, myös pelottavia juttuja.
Kysymykseesi onkin aika vaikea vastata. Tuli kyllä joskus niitä psykoositiloja jälkeenpäin mietittyä, mitä niissä oli, mitä tapahtui, millaista se oli, ym.
Ne olivat hyvin erilaisia joka kerta.
Elämäntilanteeni oli silloin sellainen, että pää oli saatava sekaisin lähes millä tavalla tahansa, niin ei ne psykoosit silloin paljoa haitannut, silloinhan oli sekaisin.
Läheisistä ja kavereista ne varmaankin olivat outoja tilanteita, ehkä joskus jopa pelottaviakin, vaikka en ollut koskaan aggressiivinen ketään kohtaan, itseäni vahingoitin jos vahingoitin.
Kerroit ettet ole koskaan ollut psykoosissa, hyvä niin. Toivotaan, ettei sinulle sellaista koskaan tulisikaan. Ja onhan se ok, että kyselet, koska sinua kiinnostaa erilaiset asiat. Mutta yritä olla tekemättä omia johtopäätöksiä jostain, mitä joku toinen ei ole tarkoittanut.Emmä nyt saanut tosta kiinni mitä kivaa olet kokenut psykoosissa mikä olis kivempaa ilman psykoosia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUomi on kuin haltijakieli
okei. voisitko tähän kirjoittaa jotain haltakieleksi joka ei ole suomenkieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko näin että maahanmuuttajat opiskelee suomea haltijakielen avulla. tää oli ihan uusi tieto että suomenkielen opiskelussa käytettää tälläistä keinoa opettaa suomea maahanmuuttajille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Emmä nyt saanut tosta kiinni mitä kivaa olet kokenut psykoosissa mikä olis kivempaa ilman psykoosia.
Onhan se kivampaa olla tässä ja nyt, tällä hetkellä, eikä niin sanotusti pihalla kuin lumiukko.
Psykoosissa todellisuudentaju katoaa hyvin herkästi, ja onhan oikeasti parempi elää todellisuudessa kuin jossain täysin sen ulkopuolella.
Vaikka elämä ajoittain on tylsääkin tylsempää, niin on parempi kun pää on selvä ja ajatukset selkeitä.
Normielämässä voi tehdä ihan kivoja juttuja, ja vielä tietää ja ymmärtää, että on kivaa, ja että se on totta. Psykoosissa niin ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se kivampaa olla tässä ja nyt, tällä hetkellä, eikä niin sanotusti pihalla kuin lumiukko.
Psykoosissa todellisuudentaju katoaa hyvin herkästi, ja onhan oikeasti parempi elää todellisuudessa kuin jossain täysin sen ulkopuolella.
Vaikka elämä ajoittain on tylsääkin tylsempää, niin on parempi kun pää on selvä ja ajatukset selkeitä.
Normielämässä voi tehdä ihan kivoja juttuja, ja vielä tietää ja ymmärtää, että on kivaa, ja että se on totta. Psykoosissa niin ei ole.No mulle jäi edelleen epäselväksi mitä kivaa sulle tapahtui kun olit psykoosissa kun kerta olet ollut sitä mieltä että sulla oli myös kivaa silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista kieltä ole olemassa kuin haltijakieli.
Eihän haltijoita, haltijataria eikä keijukaisiakaan ole olemassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinulla ei ole siis ollut harhoja ja sinusta haltijakielelllä puhuminen on normaali tapa jutella ihmisten kanssa?
Ei.mutta autonomistajan kanssa on tullut puheltua auton ylimääräisista äänistä sekä sen heikkouksista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei.mutta autonomistajan kanssa on tullut puheltua auton ylimääräisista äänistä sekä sen heikkouksista
No se nyt ei mitään harhaa ole, jos autosta kuuluu ylimääräisiä ääniä. Vaikka niitä toki ei pitäisi kuulua, mutta jos on jotain vikaa niin sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista kieltä ole olemassa kuin haltijakieli.
Eihän haltijoita, haltijataria eikä keijukaisiakaan ole olemassa.Miten tää yksi sitten osaa puhua haltijakieltä jos sellaista ei ole olemassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ai juttelit autonomistajan kaa haltijakielellä, Voitko laittaa tähän jonkun lauseen suomeksi ja sitten sama haltijakielellä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se nyt ei mitään harhaa ole, jos autosta kuuluu ylimääräisiä ääniä. Vaikka niitä toki ei pitäisi kuulua, mutta jos on jotain vikaa niin sitten.
ai autosta tulee haltajakieltä. älä nyt viitsi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten puhut haltijakieltä ja voisitko kertoa vihdoinkin missä ja kenen kanssa juttelet haltijakielellä?
Sun kansa 😉Fanuilos, le linnathon nef aear, si nef aearon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Na-chaered palan-diriel o galadhremmin ennorath.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja haltijakieli tulee suomenkielestä niin kerro mikä noista sanoista on suomenkielen sana
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten sanotaan haltijakielellä että menen laittamaan iltapalaa ja missä tuota haltijakieltä voi opiskella suomessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tää yksi sitten osaa puhua haltijakieltä jos sellaista ei ole olemassa?
Ei se varmaan osaakaan, kunhan höpöttelee.
Kun ollaan psykiatriaan liittyvällä palstalla, niin on mahdollista lukea vaikka minkälaista tarinaa. Jotkut jutut saattaa johtua vaan itse siitä sairaudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se varmaan osaakaan, kunhan höpöttelee.
Kun ollaan psykiatriaan liittyvällä palstalla, niin on mahdollista lukea vaikka minkälaista tarinaa. Jotkut jutut saattaa johtua vaan itse siitä sairaudesta.olen sen kyllä huomannut . jos maahanmuuttaj luulee että suomessa puhutaan haltijakieltä niin joku vois korjata hänelle tälläsen virheellisen tiedon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se lääkäri ole osannut tehdä diagnoosia niin on sitten keksinyt tollasen omasta päästään. Niin ja vetänyt hatusta summittain jonkun lääkkeen isolla annoksella.
Masentunut Mies - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se lääkäri ole osannut tehdä diagnoosia niin on sitten keksinyt tollasen omasta päästään. Niin ja vetänyt hatusta summittain jonkun lääkkeen isolla annoksella.
Masentunut Miesmäärittämätön ei elimillinen psykoottinen häiriö oli kyseessä. Sinä et voi tietää miten toinen käyttäytyy tai on puhunut lääkärille. Jos toinen väittää että puhuu haltijakieltä ja suunnilleen että suomen kieli on haltijakieltä niin pidät sä tällästä terveenä ja normaalina käytöksenä?
Olantsapiini 15 mg on ihan normaali aloitusannos skitsofreniassa ja psykoosissa.
jos toisen ainoa oire on ollut se että uskoo että haltijakieli on olemassa niin se jo kertoo ettei kaikki ole kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja haltijakieli tulee suomenkielestä niin kerro mikä noista sanoista on suomenkielen sana
Linna? 😉
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miten sanotaan haltijakielellä että menen laittamaan iltapalaa ja missä tuota haltijakieltä voi opiskella suomessa
Varmasti joku haltjatar tiedä , missä voi oppia haltjakieltä.( vitsi)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linna? 😉
sinä kirjoitit linnathon niin voitko kertoa mitä linnathon tarkottaa suomeksi . Suomen kielessä ei ole tuollaista sanaa kuin linnathon. Kuka sulle on opettanut suomenkieltä . Kerro toki missä sinä olet käyttänt linnathon sanaa
Mä en tiennyt että Suomessa maahanmuutajille opetetaan suomea tollasella tavalla? Sanoilla joita ei ole olemassa .Tuonko takia jotkut maahanmuuttajat ei opi suomea kun suomenkieltä opetetaan haltijakielen avulla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linna? 😉
linnathon tarkoittaa suomeksi laulan tulevaisuudessa/tulevaisuutta. Missä helveitissä sä käytät tuollaista . Menet kauppaan ja sanot myyjälle linnathon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti joku haltjatar tiedä , missä voi oppia haltjakieltä.( vitsi)
Mutta sinähän ymmärrät ja puhut haltijakieltä niin sunhan pitää tietää . Opettele enemmän haltijakieltä jos et osaa sanoa haltijakielellä menen laittamaan ruokaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
määrittämätön ei elimillinen psykoottinen häiriö oli kyseessä. Sinä et voi tietää miten toinen käyttäytyy tai on puhunut lääkärille. Jos toinen väittää että puhuu haltijakieltä ja suunnilleen että suomen kieli on haltijakieltä niin pidät sä tällästä terveenä ja normaalina käytöksenä?
Olantsapiini 15 mg on ihan normaali aloitusannos skitsofreniassa ja psykoosissa.
jos toisen ainoa oire on ollut se että uskoo että haltijakieli on olemassa niin se jo kertoo ettei kaikki ole kunnossa.Omg haltijakieli ja Suomi kieli se oli vitsi.
Ymärätkö? Tai mitä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omg haltijakieli ja Suomi kieli se oli vitsi.
Ymärätkö? Tai mitä ?ai se olikin sun vitsi . hahahah olipas hauska visti . Oikein naurattaa. Maha kippurassa nauran sun vitsille . Toi oli tosi hyvä vitsi. Täytyykin ottaa vitsivalikoimaan : minä puhun haltijakieltä. Pitääkin alkaa naurattaa muita tolla. Kiitos hyvästä vitsistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sinähän ymmärrät ja puhut haltijakieltä niin sunhan pitää tietää . Opettele enemmän haltijakieltä jos et osaa sanoa haltijakielellä menen laittamaan ruokaa.
Tolkien tiedä haltiankieltä , kysy häneltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
sinä kirjoitit linnathon niin voitko kertoa mitä linnathon tarkottaa suomeksi . Suomen kielessä ei ole tuollaista sanaa kuin linnathon. Kuka sulle on opettanut suomenkieltä . Kerro toki missä sinä olet käyttänt linnathon sanaa
Mä en tiennyt että Suomessa maahanmuutajille opetetaan suomea tollasella tavalla? Sanoilla joita ei ole olemassa .Tuonko takia jotkut maahanmuuttajat ei opi suomea kun suomenkieltä opetetaan haltijakielen avulla.Helsinki yliopistossa , ammatti koulussa olen oppinut suomen kieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liihotan taikaisemaan iltaisen antimia, haltijakielellä ilmaistuna.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helsinki yliopistossa , ammatti koulussa olen oppinut suomen kieltä.
ja he opettavat suomenkieltä haltijakielen avulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolkien tiedä haltiankieltä , kysy häneltä.
Vaikea kysyä kun hän on kuollut 1973. En minä voi kysyä ihmiseltä joka on kuollut.
- Anonyymi
Hän ei voi olla max 27 vuotias vaikka olis mennyt lukion jälkeen lääkikseen. Perusopinnot kestää 6 vuotta ja erikoislääkärin koulutus kestää 12-13 vuotta niin tämä sinun psykiatri on ainakin 35 vuotias ,jos on perusopintojen aikaan ollut 25 vuotias ja opiskellut seuraavt yli 10 v psykiatriksi, Hän on pysynyt nuoren näköisenä ikäisekseen jos arvelet psykiatrin olevan max 27 v.
- Anonyymi
Eikä tohon statukseen pääse ihan kokematon
- Anonyymi
Kyllä, voi olla sitten nuoren näkoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon vaikuttaa pukeutuminen ne ulkonäköön. Munkin lääkäri on 60v+ eikä uskois kun ulkonäkö siisti . Menis ihan keski-ikäsestä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lääkikseen pääsee 19 vuotiaana ,niin on 25 vuotias perusopintojen jälkeen ja erikoistuminen vie 12-13 vuotta niin se psykiatri on ollut 37-38 vuotias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lääkikseen pääsee 19 vuotiaana ,niin on 25 vuotias perusopintojen jälkeen ja erikoistuminen vie 12-13 vuotta niin se psykiatri on ollut 37-38 vuotias.
Eli hänellä on vasta ollut lyhyt psykiatrin ura tuossa iässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo lyhyt aika on ollut psykiatrian kliinikalla työissa.Mietin että onko hänellä joku vanhempi mentori lääkäri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo lyhyt aika on ollut psykiatrian kliinikalla työissa.Mietin että onko hänellä joku vanhempi mentori lääkäri?
Hän on käynyt varmasti työhaastattelussa ja todettu päteväksi tarjottuun työhön niin miksi psykiatrilla pitäis olla vanhempi mentorilääkäri jos hänet on palkattu psykiatriksi sairaalaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos se olikin ollut valelääkäri......
Ei sentään, älkää uskoko, vitsailin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon vaikuttaa pukeutuminen ne ulkonäköön. Munkin lääkäri on 60v eikä uskois kun ulkonäkö siisti . Menis ihan keski-ikäsestä
Se pitempi valkoinen takki ei varmaan kovin paljo ulkonäköön vaikuta ?
- Anonyymi
Nykyään saa vanhankin näyttämään ikäistään nuoremmalta kun ottaa botoxia tai sitten käy plastiikkakirurgialla. 25 vuotiaana tulee ensimmäiset rypyt ja aivot alkaa kutistua pikkuhiljaa vuosi vuodelta..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyään saa vanhankin näyttämään ikäistään nuoremmalta kun ottaa botoxia tai sitten käy plastiikkakirurgialla. 25 vuotiaana tulee ensimmäiset rypyt ja aivot alkaa kutistua pikkuhiljaa vuosi vuodelta..
Ei ne rypyt nyt kuitenkaan noin aikaisin tule, että 25-vuotiaana. Ja aivotkin toimii monilla vanhuuteen asti, jopa kuolemaan saakka.
Miksi ihminen ei voisi näyttää sitä, että hän vanhenee ? Laitetaan kaikenlaista botoxia, ja kiristetään ihoa milloin mistäkin.
Ikääntyminen kuuluu elämään, ja se saa silloin myös näkyäkin, ei siinä ole mitään pahaa tai väärää.
Se, että haluaa näyttää ikäistään nuoremmalta, kertoo vain siitä, että ihminen ei halua vanhentua. Mutta se on kuitenkin väistämättä edessä, tekee mitä tahansa.
- Anonyymi
Ehkä se lääkäri ei ollutkaan vielä psykiatri vaan vasta erikoistumassa psykiatriaan tai ei sitäkään.
- Anonyymi
Sama tuli itselläni heti mieleen, jos on ollut vasta erikoistumisvaiheessa, kun on kerran vaikuttanut nuorelta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama tuli itselläni heti mieleen, jos on ollut vasta erikoistumisvaiheessa, kun on kerran vaikuttanut nuorelta.
Ulkoasu ei silti kerro totuutta. Voi silti olla nuorekas vaikka valmistunut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittaja sanoo että kyseessä on psykiatri niin eikö siihen voi luottaa. Lukeehan en omakannassa mikä lääkäri se on on psykiatri vai mikä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittaja sanoo että kyseessä on psykiatri niin eikö siihen voi luottaa. Lukeehan en omakannassa mikä lääkäri se on on psykiatri vai mikä
No eipä tästäkään asiasta varmaan kannata ruveta kiistelemään. Ei mitään järkeä.
On sitten ollut psykiatri, tai erikoistuva, tai mikä tahansa, lääkäri kuitenkin.
Ja aloituksen pointti taisi olla lääkitys, josta tulee paha olo.
Itse söin aikoinaan vuosikausia Olanzapiinia/Zyprexaa, annostuksella 30 mg/vrk.
Kerran sitten osastolla lääkäri oli otattanut verikokeen, josta näki lääkeaineen määrän veressä. Luin tuostakin kokeesta yli kymmenen vuotta myöhemmin papereista, joita sain käsiini, kun oli selvitettävänä yksi virallinen asia.
Lausuntojen tekstissä psykiatri oli kirjoittanut, että ainetta oli liian paljon ( yli viiterajojen ) verenkierrossa, mutta lääkkeen tärkeyden takia annostusta ei oltu vähennetty.
Noin suurella annostuksella söin lääkettä vähän yli kymmenen vuotta.
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No eipä tästäkään asiasta varmaan kannata ruveta kiistelemään. Ei mitään järkeä.
On sitten ollut psykiatri, tai erikoistuva, tai mikä tahansa, lääkäri kuitenkin.
Kerran sitten osastolla lääkäri oli otattanut verikokeen, josta näki lääkeaineen määrän veressä. Luin tuostakin kokeesta yli kymmenen vuotta myöhemmin papereista, joita sain käsiini, kun oli selvitettävänä yksi virallinen asia.
Lausuntojen tekstissä psykiatri oli kirjoittanut, että ainetta oli liian paljon ( yli viiterajojen ) verenkierrossa, mutta lääkkeen tärkeyden takia annostusta ei oltu vähennetty.
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten.Aika usein ei lopeteta jos riskit vs hyödyt katotaan olevan sen arvoisia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten.Kyse on siitä että 27 vuotias ei voi olla psykiatri . Eihän se lääkäri ole vielä psykiatri jos hän opiskelee. Aloittaja voisi katsoa omakannassa mikä titteli sillä lääkärillä oli. Oliko psykiatri vai opiskelija
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten.Lääkäri nimen jälkeen- evl
En tiedä mitä tää tarkoita? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siitä että 27 vuotias ei voi olla psykiatri . Eihän se lääkäri ole vielä psykiatri jos hän opiskelee. Aloittaja voisi katsoa omakannassa mikä titteli sillä lääkärillä oli. Oliko psykiatri vai opiskelija
Oma kantassa on hän vain lääkäri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri nimen jälkeen- evl
En tiedä mitä tää tarkoita?Se tarkoittaa vissiin juuri sitä erikoistuvaa lääkäriä.
Eli hänestä tulee psykiatri, kunhan valmistuu. Erikoistuessaan lääkärillä on vanhempi lääkäri mentoroimassa. Ei välttämättä vierellä koko ajan, tai mukana potilastapaamisissa, mutta taustalla kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri nimen jälkeen- evl
En tiedä mitä tää tarkoita?eli erikoistuva lääkäri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusitko housuun jos 3 päivään et käynyt pissalla? et kärsinyt nestehukasta kun et juo edes kolmeen päivään vettä? tollanen on vaarallista munuaisille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kusitko housuun jos 3 päivään et käynyt pissalla? et kärsinyt nestehukasta kun et juo edes kolmeen päivään vettä? tollanen on vaarallista munuaisille.
tämä oli sille joka nukku 3 vuorokautta putkeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no miksi sanoit että psykiatri määräsi sulle lääkkeen jos kerta ei ollut psykiatri. Sanoko sulle joku että se on psykiatri?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no miksi sanoit että psykiatri määräsi sulle lääkkeen jos kerta ei ollut psykiatri. Sanoko sulle joku että se on psykiatri?
Psykiatri on omakannassa lääkäri. Ainakin mulla on tiedettävästi HYKSin psykiatri mut kannassa lääkäri vaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psykiatri on omakannassa lääkäri. Ainakin mulla on tiedettävästi HYKSin psykiatri mut kannassa lääkäri vaa
Minunkin terveystiedoissa on joskus psykiatrin nimen edessä lukenut pelkkä lääkäri.
Useammankin kerran ollut niin, ei ne varmaan aina sitä niin tarkkaan erittele, kun tekstit kuitenkin psykiatrian puolelta olleet. Se jo kertoo, että kyseessä on psykiatri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minunkin terveystiedoissa on joskus psykiatrin nimen edessä lukenut pelkkä lääkäri.
Useammankin kerran ollut niin, ei ne varmaan aina sitä niin tarkkaan erittele, kun tekstit kuitenkin psykiatrian puolelta olleet. Se jo kertoo, että kyseessä on psykiatri.Joskus kirjaukset vielä tekee hoitaja eikä se lääkäri ite :D Eli omakanta ei kerro kaikkea totuutta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus kirjaukset vielä tekee hoitaja eikä se lääkäri ite :D Eli omakanta ei kerro kaikkea totuutta
Jos on lääkäriä käynyt tapaamassa, niin kyllä se on lääkäri itse, joka tekee kirjaukset.
Hoitaja tekee kirjaukset silloin, kun hän on tavannut potilasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella kaunis nainen, eli polikliinikalla on yleensä lääkärit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella kaunis nainen, eli polikliinikalla on yleensä lääkärit.
lääkäri voi olla vain yleislääkäri. Psykiatri on kouluttautunut lisää sen jälkeen kun on valmistunut yleislääkäriksi. Miksi aloittaja puhu psykiatrista jos kyseessä oli yleislääkäri
- Anonyymi
Testasin kaverin Levotzinia 50mg. Nukuin 3 päivää putkeen.
- Anonyymi
Omg
- Anonyymi
Varmaan heräsit välillä vessaan tms. ?
Ei tuolla lääkkeellä, tuolla määrällä, nuku kukaan montaa päivää täysin putkeen, yhtenäistä katkeamatonta unta. - Anonyymi
Vaarallista tuollainen lääkekokeilu itselle., Se on psyykoosipotilaalle tarkoitettu . Ei terve saa niitä käyttää tai tulee sairaaksi, kuka nyt haluaisi itseään myrkyttää .
- Anonyymi
Entistä univekaa oli
- Anonyymi
oliko jano kun et kolmeen vuorokauteen juonut mitään ja oliko yhtään vessahätä kolmen vuorokauden jälkeen?
- Anonyymi
sulla oli univelkaa ja sua ei väsyttänyt ilman levotzinia?
- Anonyymi
Univelasta huolimatta olet heräillyt välillä, varmaan joutunut käymään vessassakin.
Kukaan ei nuku kolmea päivää putkeen heräämättä välillä, paitsi jos ihminen on nukutettu/vaivutettu keinotekoiseen koomaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Univelasta huolimatta olet heräillyt välillä, varmaan joutunut käymään vessassakin.
Kukaan ei nuku kolmea päivää putkeen heräämättä välillä, paitsi jos ihminen on nukutettu/vaivutettu keinotekoiseen koomaan.Hän on ottanut lääkkeen kotona ja yksin ollut kämpässä. Kukaan ei ole soittanut hänelle sen kolmen päivän aikana. Nukkunut sikeästiu eikä ole ympäristön ääniin reagoinut. Hyvät on ollut unenlahjat. Vaikka naapurissa imuroidaan niin toinen pysyy syvässä unessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän on ottanut lääkkeen kotona ja yksin ollut kämpässä. Kukaan ei ole soittanut hänelle sen kolmen päivän aikana. Nukkunut sikeästiu eikä ole ympäristön ääniin reagoinut. Hyvät on ollut unenlahjat. Vaikka naapurissa imuroidaan niin toinen pysyy syvässä unessa
No mistä kukaan tietää, onko hän nukkunut koko ajan, jos kukaan ei ole edes soittanut hänelle ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mistä kukaan tietää, onko hän nukkunut koko ajan, jos kukaan ei ole edes soittanut hänelle ?
No kyllä hän itse tietää milloin mennyt nukkumaan ja herännyt. Kun hän sanoo että on nukkunut kolme vuorokautta putkeen niin silloin hän on nukkunut. Kyllä hän itse tietää parhaiten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oliko jano kun et kolmeen vuorokauteen juonut mitään ja oliko yhtään vessahätä kolmen vuorokauden jälkeen?
Jos ei olisi käynyt vessassa kolmeen vuorokauteen, niin olisi kyllä sänky aika lailla märkänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä hän itse tietää milloin mennyt nukkumaan ja herännyt. Kun hän sanoo että on nukkunut kolme vuorokautta putkeen niin silloin hän on nukkunut. Kyllä hän itse tietää parhaiten.
Sekava ihminen ei välttämättä aina tiedä, mitä hän tekee, ja mitä ei tee.
Herätessäänkin voi käydä vessassa, mennä takaisin nukkumaan, eikä edes muista/tiedä käyneensä vessassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sekava ihminen ei välttämättä aina tiedä, mitä hän tekee, ja mitä ei tee.
Herätessäänkin voi käydä vessassa, mennä takaisin nukkumaan, eikä edes muista/tiedä käyneensä vessassa.En tiiä kun ole kokemusta sekavuudesta
- Anonyymi
tuliko huono olo heti, jos on väärä lääkitys tai sitte huono olo voi alkaa jos sairastuu johonkin vatsatautiin esim. Pyydä toinen lääke aloitus, kaikki ei sovi kaikille.
- Anonyymi
Huono olo tulisi lääkesta.Et saanut nukkutua koko yö.Aamulla upumus. Suu kuivu. Vaika lääkäri sano että lääke rauhataa, nukuta.Minu mielestä se lääke tekee enämän oireitä.Päivällä ei jaksa mennä ylös kävelemään.Tekee että minulla olisi psykoosi.
Lääkäri määräsi sen sitten kun sanoin että ei tuu nyt osastolle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono olo tulisi lääkesta.Et saanut nukkutua koko yö.Aamulla upumus. Suu kuivu. Vaika lääkäri sano että lääke rauhataa, nukuta.Minu mielestä se lääke tekee enämän oireitä.Päivällä ei jaksa mennä ylös kävelemään.Tekee että minulla olisi psykoosi.
Lääkäri määräsi sen sitten kun sanoin että ei tuu nyt osastolle.Kannattaa ottaa asia esille lääkärin kanssa. Tosin 1-2 viikkoa voi mennä ennenkuin sopeudut lääkkeeseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri määräsi sen sitten kun sanoin että ei tuu nyt osastolle.Eli sinulle on määrätty lääke psykoosiin ja sinulla on sellanen olo että olisit psykoosissa eli silloin lääke ei tehoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinulle on määrätty lääke psykoosiin ja sinulla on sellanen olo että olisit psykoosissa eli silloin lääke ei tehoa
RIippuu millon määrätty. Ei ne auta ikinä heti.. 1-2 viikkoa voi mennä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RIippuu millon määrätty. Ei ne auta ikinä heti.. 1-2 viikkoa voi mennä...
miksi on ylipäänsä mennyt lääkäriin jos ei mikään vaivaa eli on terve
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sinulle on määrätty lääke psykoosiin ja sinulla on sellanen olo että olisit psykoosissa eli silloin lääke ei tehoa
Olen itsekin kokenut lääkkeistä sellaisen olon, että kulkee kuin udussa, sanotaanko, että sellainen zombie-mainen olotila koko ajan.
Sitä voi osittain verrata psykoottiseen oloon, kun pää on jatkuvassa tokkurassa.
Itselläni oli sellainen tilanne yli kymmenen vuoden ajan, kun käytin runsaita lääkityksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen itsekin kokenut lääkkeistä sellaisen olon, että kulkee kuin udussa, sanotaanko, että sellainen zombie-mainen olotila koko ajan.
Sitä voi osittain verrata psykoottiseen oloon, kun pää on jatkuvassa tokkurassa.
Itselläni oli sellainen tilanne yli kymmenen vuoden ajan, kun käytin runsaita lääkityksiä.Eli sulla ole todellisuudentajua ja olet kuullut ja nähnyt harhoja jos kerta ollut psykkoottinen olo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni oli sellainen tilanne yli kymmenen vuoden ajan, kun käytin runsaita lääkityksiä.mitä lääkkeitä käytit ja mihin . Miksi ihmiset ei osaa sanoa lääkärille haittavaikutuksista? mikä siinä on niin vaikeaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli sulla ole todellisuudentajua ja olet kuullut ja nähnyt harhoja jos kerta ollut psykkoottinen olo
Todellisuudentaju oli vähän rajamailla. Harhoja ei varsinaisesti ollut, paitsi silloin kun olin pahemmassa psykoosissa.
Lääkkeiden kanssa oli sellainen epätodellinen olo, vähän kuin unessa, mutta ei kuitenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä lääkkeitä käytit ja mihin . Miksi ihmiset ei osaa sanoa lääkärille haittavaikutuksista? mikä siinä on niin vaikeaa
Ehkä kun ne ei kuuntele. Pannaan sairauden piikkiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä lääkkeitä käytit ja mihin . Miksi ihmiset ei osaa sanoa lääkärille haittavaikutuksista? mikä siinä on niin vaikeaa
Kerroin kyllä lääkäreille haitoista, lääkäreille puhumista en kokenut vaikeaksi.
Omasta lääkkeiden käytöstäni on monia vuosia aikaa.
Siitä ajasta en enää edes kovin paljoa muista, en kaikkia yksityiskohtia, tms.
Ja kyllä lääkäritkin näki sekavuuteni, ennen lääkkeitä ja monien lääkitysten aikana.
Minulla oli neuroleptejä, masennuslääkkeitä, Litoa, vanhoja epilepsialääkkeitä joita käytetään mielialan hoitoon, Lyricaa, uni- ja nukahtamislääkkeitä, rauhoittavia. En voi kaikkia edes muistaa.
En toki ihan jokaista lääkettä käyttänyt samaan aikaan, mutta vuosia meni, että oli jopa 6-7 eri lääkevalmistetta päällekkäin käytössä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerroin kyllä lääkäreille haitoista, lääkäreille puhumista en kokenut vaikeaksi.
Omasta lääkkeiden käytöstäni on monia vuosia aikaa.
Siitä ajasta en enää edes kovin paljoa muista, en kaikkia yksityiskohtia, tms.
Ja kyllä lääkäritkin näki sekavuuteni, ennen lääkkeitä ja monien lääkitysten aikana.
Minulla oli neuroleptejä, masennuslääkkeitä, Litoa, vanhoja epilepsialääkkeitä joita käytetään mielialan hoitoon, Lyricaa, uni- ja nukahtamislääkkeitä, rauhoittavia. En voi kaikkia edes muistaa.
En toki ihan jokaista lääkettä käyttänyt samaan aikaan, mutta vuosia meni, että oli jopa 6-7 eri lääkevalmistetta päällekkäin käytössä.mikä sun mielialassa oli pielessä jos järjetön määrä ei auttanut ja mikä lopulta auttoi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä sun mielialassa oli pielessä jos järjetön määrä ei auttanut ja mikä lopulta auttoi?
Mielialani meni pieleen elintapojeni takia.
Aloin tosi nuorena käyttämään alkoholia, tuli kannabiskin mukaan nuorena. Alkoi se vaikuttamaan mielialaan, ja psyykeen muutenkin.
Ensin tuli paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Sain siihen lääkkeitä, esim. rauhoittavia. Juomista en kuitenkaan lopettanut, vaan rupesin käyttämään viinaa ja lääkkeitä yhdessä. Lääkityksiä vaihdeltiinkin aika tiuhaan.
Siitä seurasi psykooseja, deliriumeja, osastohoitoa, jossa lääkityksiä muuteltiin, annostuksia nostettiin, määrättiin uusia lääkkeitä " tukemaan " entisten vaikutusta, jne.
Edelleenkään ei alkoholin käyttöni loppunut ( kannabiksen lopetin jossain vaiheessa ), menin entistä enemmän sekaisin, lääkärit olivat sitä mieltä, että sairauteni oli vain pahentunut, ja taas tuunattiin lääkityksiä.
Samaa jatkui monta vuotta.
Kysyit, mikä lopulta auttoi. Lopulta auttoi, kun pääsin hyvään hoitoon sattumien kautta, alkoholi jäi kokonaan pois, ja lääkelasteja alettiin vähentämään. Se oli käänne parempaan päin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudentaju oli vähän rajamailla. Harhoja ei varsinaisesti ollut, paitsi silloin kun olin pahemmassa psykoosissa.
Lääkkeiden kanssa oli sellainen epätodellinen olo, vähän kuin unessa, mutta ei kuitenkaan.eli sulle tuli lääkkeistä psykoosi ja mitä lääkäri sanoi siihen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eli sulle tuli lääkkeistä psykoosi ja mitä lääkäri sanoi siihen
En pysty sanomaan, että psykoosi olisi tullut lääkkeistä, en tiedä.
Taisi ennemminkin tulla siitä, kun käytin alkoholia ja lääkkeitä sekaisin.
Sekakäytön takia olin jatkuvasti jonkinlaisessa psykoottisessa horroksessa.
Pelkkä alkoholi olisi haihtunut verestä jonkin ajan kuluttua, ja pää selvinnyt. Mutta lääkkeet ylläpitivät sekavaa tilaa, kun käytin niitä säännöllisesti.
En todellakaan pysty sanomaan, mikä aiheutti mitäkin. Omista ajatuksista ja mietteistä on suurin osa pelkkää spekulointia, jolla ei lopputulosta tule saamaan aikaiseksi.
Tärkeintä on, että ne vuodet opetti, mitä voi tehdä, ja mitä ei kannata tehdä, jos haluan pysyä selvin päin ja järjissäni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielialani meni pieleen elintapojeni takia.
Aloin tosi nuorena käyttämään alkoholia, tuli kannabiskin mukaan nuorena. Alkoi se vaikuttamaan mielialaan, ja psyykeen muutenkin.
Ensin tuli paniikkihäiriö, sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Sain siihen lääkkeitä, esim. rauhoittavia. Juomista en kuitenkaan lopettanut, vaan rupesin käyttämään viinaa ja lääkkeitä yhdessä. Lääkityksiä vaihdeltiinkin aika tiuhaan.
Siitä seurasi psykooseja, deliriumeja, osastohoitoa, jossa lääkityksiä muuteltiin, annostuksia nostettiin, määrättiin uusia lääkkeitä " tukemaan " entisten vaikutusta, jne.
Edelleenkään ei alkoholin käyttöni loppunut ( kannabiksen lopetin jossain vaiheessa ), menin entistä enemmän sekaisin, lääkärit olivat sitä mieltä, että sairauteni oli vain pahentunut, ja taas tuunattiin lääkityksiä.
Samaa jatkui monta vuotta.
Kysyit, mikä lopulta auttoi. Lopulta auttoi, kun pääsin hyvään hoitoon sattumien kautta, alkoholi jäi kokonaan pois, ja lääkelasteja alettiin vähentämään. Se oli käänne parempaan päin.Onko tässä ketjussa kaikki lotranneet alkoholin ja päihteiden kanssa ja sitten ihmetellään kun on psykoosia pukannut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä alkoholi olisi haihtunut verestä jonkin ajan kuluttua, ja pää selvinnyt. Mutta lääkkeet ylläpitivät sekavaa tilaa, kun käytin niitä säännöllisesti.
En todellakaan pysty sanomaan, mikä aiheutti mitäkin. Omista ajatuksista ja mietteistä on suurin osa pelkkää spekulointia, jolla ei lopputulosta tule saamaan aikaiseksi.
Tärkeintä on, että ne vuodet opetti, mitä voi tehdä, ja mitä ei kannata tehdä, jos haluan pysyä selvin päin ja järjissäni.Olisko sulle tullut psykoosi jos sulla olis ollut terveelliset elämäntavat lapsesta asti? olisko tullut psykoosia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko sulle tullut psykoosi jos sulla olis ollut terveelliset elämäntavat lapsesta asti? olisko tullut psykoosia
Olen aika varma siitä, että psykoosia/psykooseja ei olisi tullut, jos olisin elänyt terveellisesti, ilman alkoholia ym. Lapsuuteni oli turvallinen, hyvä ongelmaton koti, läheinen suku, ym.
Murkkuikä, kuten aiemmin sanottiin, toi muutoksia elämääni. Osittain ajauduin vääränlaiseen seuraan, vaikka en ole koskaan kaveriporukoitani syytellyt omista ongelmistani. Koska itsehän seurani valitsin ja tein mitä tein ihan oma-aloitteisesti.
Nähtävästi myös riippuvuus syntyi hyvin nopeasti, kaikille se ei niin herkästi tule.
Kun vuosia sitten lopetin alkoholin käytön, lääkkeet, ei sen jälkeen ole ollut mitään psykoottista, ei pahoja mielialan heittelyä, tms.
Eli ehkäpä ilman päihteitä päänikin olisi selvinnyt vähemmällä. Ei sitäkään tosin voi varmaksi sanoa, kun elämä ei mennyt niin päin. Kun ei tiedä, niin ei tiedä. Jossittelu taasen on täysin turhaa. Ja ns. jälkiviisauskin olisi typerää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkeintä on, että ne vuodet opetti, mitä voi tehdä, ja mitä ei kannata tehdä, jos haluan pysyä selvin päin ja järjissäni.Minulla tuli psykoosi tästä olanzapiinin käytämisestä.Ja vielä viesi yöunet pois.On todella outoa että lääkärit määräävät semmosta lääketä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aika varma siitä, että psykoosia/psykooseja ei olisi tullut, jos olisin elänyt terveellisesti, ilman alkoholia ym. Lapsuuteni oli turvallinen, hyvä ongelmaton koti, läheinen suku, ym.
Murkkuikä, kuten aiemmin sanottiin, toi muutoksia elämääni. Osittain ajauduin vääränlaiseen seuraan, vaikka en ole koskaan kaveriporukoitani syytellyt omista ongelmistani. Koska itsehän seurani valitsin ja tein mitä tein ihan oma-aloitteisesti.
Nähtävästi myös riippuvuus syntyi hyvin nopeasti, kaikille se ei niin herkästi tule.
Kun vuosia sitten lopetin alkoholin käytön, lääkkeet, ei sen jälkeen ole ollut mitään psykoottista, ei pahoja mielialan heittelyä, tms.
Eli ehkäpä ilman päihteitä päänikin olisi selvinnyt vähemmällä. Ei sitäkään tosin voi varmaksi sanoa, kun elämä ei mennyt niin päin. Kun ei tiedä, niin ei tiedä. Jossittelu taasen on täysin turhaa. Ja ns. jälkiviisauskin olisi typerää.Miten pääsit pois lääkkeiden käytöstä? Sairanhoitaja käske käydä antamassa verikoke.
Sieltä ne näkevät lääken pitoisuus veressä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsit pois lääkkeiden käytöstä? Sairanhoitaja käske käydä antamassa verikoke.
Sieltä ne näkevät lääken pitoisuus veressä.Omalla päätöksellä avohoidossa saa lopettaa. Tai sit ilman lupia lopettelee. Kyllähän ne näkee mut ei voi pakottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tuli psykoosi tästä olanzapiinin käytämisestä.Ja vielä viesi yöunet pois.On todella outoa että lääkärit määräävät semmosta lääketä.
Miksi sitten ylipäänsä alotit käyttää eli mikis sinulle on lääke määrätty? minkä takia menit lääkäriin jos olet terve?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten pääsit pois lääkkeiden käytöstä? Sairanhoitaja käske käydä antamassa verikoke.
Sieltä ne näkevät lääken pitoisuus veressä.Lopetin lääkkeet omatoimisesti, kun psykiatrit eivät olisi siihen suostuneet. Tästä on kymmenisen vuotta aikaa.
Kerroin lääkärille erään käynnin yhteydessä, että olin lopettanut lääkkeen käytön.
Minulta ei otettu verikokeita. On monia psyykenlääkkeitä, jotka eivät tarvitse seurantaa laboratoriokokeilla.
Klotsapiinin käytössä seurataan veren valkosoluja, ettei ne pääse menemään alas, koska lääkkeellä voi olla sellainen sivuvaikutus.
- Anonyymi
Eiköhän sun lääkityksesi ole nyt jo kuultu. Älyäisit jo lopettaa.
- Anonyymi
Oletko sairanhoitaja, tai lääkäri että käsket lopettaa?🤔
- Anonyymi
Tää olikin sekakäyttäjien ketju. Ihmettelinkin miten terveelliset elämäntavat voi aiheuttaa psykoosin. Kun kukaan jolla on terveelliset elämäntavat kommentoi .
- Anonyymi
Ei tämä ole mikään sekakäyttäjien ketju.
Minä taidan olla ainoa, kun kerroin sekakäytöstäni. Toki muillakin voi olla sellaista, mutta ei kaikki halua niistä edes kertoa.
Kun aiemmin sanoin, että älä tee omia johtopäätöksiä ja oletuksia asioista, niin nyt teit sen taas, kun väität tätä sekakäyttäjien ketjuksi, vaikka tämä ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä ole mikään sekakäyttäjien ketju.
Minä taidan olla ainoa, kun kerroin sekakäytöstäni. Toki muillakin voi olla sellaista, mutta ei kaikki halua niistä edes kertoa.
Kun aiemmin sanoin, että älä tee omia johtopäätöksiä ja oletuksia asioista, niin nyt teit sen taas, kun väität tätä sekakäyttäjien ketjuksi, vaikka tämä ei ole.Sori luulin että täällä on useampi joka on saanjut psykooisn alkoholista ja lääkkeistä. Olet siis ainoa joka on kirjoittanut nämä joissa puhutaan alkoholista ja lääkkeistä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori luulin että täällä on useampi joka on saanjut psykooisn alkoholista ja lääkkeistä. Olet siis ainoa joka on kirjoittanut nämä joissa puhutaan alkoholista ja lääkkeistä
Taidan olla ainoa, joo.
Ehkä haluan jotenkin viestiä, että alkoholi ja lääkkeet on huono yhdistelmä. En suosittele kenellekään. Siitä ei seuraa mitään hyvää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1375808
Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3962609- 1352551
Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää
Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv102090- 131528
- 641190
Kun ei numeroa
niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍101072Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä01030- 52938
- 82865