Minulle psykiatrian lääkäri määräsi yliison annoksen lääketa.Olzatapiin 15 mg.Siistä tuli valtavan huono olo.Lääkäri on nuori ja kokenematon.Max 27 vuotias. Mitäs pitäisi tehtä?
Psykiaatrian lääkäri
56
196
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Ei se syyttä määrää isoa annosta
- AnonyymiUUSI
🫣semmonen komenti?
- AnonyymiUUSI
Millon alotit ja kauan käyttäny? Toi ei nyt vielä kerro mitään koska aluksi tulee paha olo. Auttaako se sun oireisiin? Sun pitää keskustella lääkäris kaa
- AnonyymiUUSI
Joo mutta on ihan epäselvää miksi alussa määräsi ison annoksen.Normaali olisi jos aloita vaikka 1, 5 mg ei niikuin heti 15 mg .
- AnonyymiUUSI
Ei ollut oireita. Mutta se lääke teke vähän niikuii olisin uupunut
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut oireita. Mutta se lääke teke vähän niikuii olisin uupunut
Aloitus annos on 10-15mg riippuen mikä kyseessä. SKitsofrenia tai bipolaari
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Aloitus annos on 10-15mg riippuen mikä kyseessä. SKitsofrenia tai bipolaari
Määrämaton psykiatrinen häirio...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Määrämaton psykiatrinen häirio...
ei tollasta diagnoosia ole olemassa kuin määrämätön psykiatrinen häiriö
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f29-maarittamaton-ei-elimellinen-psykoottinen-hairio
Varmaan toi sit - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/f29-maarittamaton-ei-elimellinen-psykoottinen-hairio
Varmaan toi sitKyllä tämä se on.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa silloin kun ei oikein olla varmoja mikä on oikea diagnoosi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan toi sitniin mutta kyse oli ettei ole sellaista diagnoosia kuin määräämätön psykiatrinen häiriö. Alloittaja voi tehdä muistutuksen sairaalaan tästä 27 vuotiaan näköisestä psykiatrista. ja sanoa että psykiatri oli liian nuoren näköinen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen on ollut tarkoitus kirjoittaa määrittämätön, siis ei määräämätön.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
On olemassa silloin kun ei oikein olla varmoja mikä on oikea diagnoosi
Diagnoosin eteen tulee sana määrittämätön silloin, kun ei ole oikein tietoa, mistä sairaus johtuu.
Olen nähnyt yhden tutun sydänpotilaan tekstinkin, että hänellä oli ollut määrittämätön sydäninfarkti. Mutta johtui siitä, kun eivät tienneet miksi se oli tullut. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen on ollut tarkoitus kirjoittaa määrittämätön, siis ei määräämätön.
Anteeksi mä oon maahanmuutaja. Opin vielä suomea.Suomen kielellä paljon sanoja .tykkän kaunis haltja kieli.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi mä oon maahanmuutaja. Opin vielä suomea.Suomen kielellä paljon sanoja .tykkän kaunis haltja kieli.
Ei tarvitse pyydellä anteeksi. Jokaiselle tulee virheitä joskus.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Diagnoosin eteen tulee sana määrittämätön silloin, kun ei ole oikein tietoa, mistä sairaus johtuu.
Olen nähnyt yhden tutun sydänpotilaan tekstinkin, että hänellä oli ollut määrittämätön sydäninfarkti. Mutta johtui siitä, kun eivät tienneet miksi se oli tullut.Eli lääkärit ei tiedä mistä mun sairaus johtuu ?, no miten voi sitten määrätä lääkeitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En tiennyt että olet maahanmuuttaja. Mä puhun vaan suomea . Ehkä joku täällä voi puhua kanssasi haltijakieltä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli lääkärit ei tiedä mistä mun sairaus johtuu ?, no miten voi sitten määrätä lääkeitä.
Diagnoosi voidaan asettaa, jos henkilöllä ei ole aiemmin todettu psykoottista häiriötä ja oireet eivät heti selity vaikkapa skitsofrenialla tai päihteiden käytöllä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Eli lääkärit ei tiedä mistä mun sairaus johtuu ?, no miten voi sitten määrätä lääkeitä.
sinulla ei ole siis ollut harhoja ja sinusta haltijakielelllä puhuminen on normaali tapa jutella ihmisten kanssa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkkeitähän syödään sairauden takia, sairauden oireiden hoitoon.
Lääkkeet ei auta syyhyn sairauden taustalla. Taustasyiden hoitoa varten on terapiat ja keskustelut, ym. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Diagnoosi voidaan asettaa, jos henkilöllä ei ole aiemmin todettu psykoottista häiriötä ja oireet eivät heti selity vaikkapa skitsofrenialla tai päihteiden käytöllä.
Minulla laukaisi päihteet nuoruudessa psykooseja, ja ihan alusta alkaen diagnoosi oli määrittämätön psykoosisairaus. Vaikkakin psykoosien aiheuttaja oli aivan selkeä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minulla laukaisi päihteet nuoruudessa psykooseja, ja ihan alusta alkaen diagnoosi oli määrittämätön psykoosisairaus. Vaikkakin psykoosien aiheuttaja oli aivan selkeä.
oliko kivaa olla psykoosissa
- AnonyymiUUSI
Hän ei voi olla max 27 vuotias vaikka olis mennyt lukion jälkeen lääkikseen. Perusopinnot kestää 6 vuotta ja erikoislääkärin koulutus kestää 12-13 vuotta niin tämä sinun psykiatri on ainakin 35 vuotias ,jos on perusopintojen aikaan ollut 25 vuotias ja opiskellut seuraavt yli 10 v psykiatriksi, Hän on pysynyt nuoren näköisenä ikäisekseen jos arvelet psykiatrin olevan max 27 v.
- AnonyymiUUSI
Eikä tohon statukseen pääse ihan kokematon
- AnonyymiUUSI
Kyllä, voi olla sitten nuoren näkoinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paljon vaikuttaa pukeutuminen ne ulkonäköön. Munkin lääkäri on 60v+ eikä uskois kun ulkonäkö siisti . Menis ihan keski-ikäsestä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos lääkikseen pääsee 19 vuotiaana ,niin on 25 vuotias perusopintojen jälkeen ja erikoistuminen vie 12-13 vuotta niin se psykiatri on ollut 37-38 vuotias.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos lääkikseen pääsee 19 vuotiaana ,niin on 25 vuotias perusopintojen jälkeen ja erikoistuminen vie 12-13 vuotta niin se psykiatri on ollut 37-38 vuotias.
Eli hänellä on vasta ollut lyhyt psykiatrin ura tuossa iässä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo lyhyt aika on ollut psykiatrian kliinikalla työissa.Mietin että onko hänellä joku vanhempi mentori lääkäri?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joo lyhyt aika on ollut psykiatrian kliinikalla työissa.Mietin että onko hänellä joku vanhempi mentori lääkäri?
Hän on käynyt varmasti työhaastattelussa ja todettu päteväksi tarjottuun työhön niin miksi psykiatrilla pitäis olla vanhempi mentorilääkäri jos hänet on palkattu psykiatriksi sairaalaan?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No jos se olikin ollut valelääkäri......
Ei sentään, älkää uskoko, vitsailin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paljon vaikuttaa pukeutuminen ne ulkonäköön. Munkin lääkäri on 60v eikä uskois kun ulkonäkö siisti . Menis ihan keski-ikäsestä
Se pitempi valkoinen takki ei varmaan kovin paljo ulkonäköön vaikuta ?
- AnonyymiUUSI
Ehkä se lääkäri ei ollutkaan vielä psykiatri vaan vasta erikoistumassa psykiatriaan tai ei sitäkään.
- AnonyymiUUSI
Sama tuli itselläni heti mieleen, jos on ollut vasta erikoistumisvaiheessa, kun on kerran vaikuttanut nuorelta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sama tuli itselläni heti mieleen, jos on ollut vasta erikoistumisvaiheessa, kun on kerran vaikuttanut nuorelta.
Ulkoasu ei silti kerro totuutta. Voi silti olla nuorekas vaikka valmistunut
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittaja sanoo että kyseessä on psykiatri niin eikö siihen voi luottaa. Lukeehan en omakannassa mikä lääkäri se on on psykiatri vai mikä
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos aloittaja sanoo että kyseessä on psykiatri niin eikö siihen voi luottaa. Lukeehan en omakannassa mikä lääkäri se on on psykiatri vai mikä
No eipä tästäkään asiasta varmaan kannata ruveta kiistelemään. Ei mitään järkeä.
On sitten ollut psykiatri, tai erikoistuva, tai mikä tahansa, lääkäri kuitenkin.
Ja aloituksen pointti taisi olla lääkitys, josta tulee paha olo.
Itse söin aikoinaan vuosikausia Olanzapiinia/Zyprexaa, annostuksella 30 mg/vrk.
Kerran sitten osastolla lääkäri oli otattanut verikokeen, josta näki lääkeaineen määrän veressä. Luin tuostakin kokeesta yli kymmenen vuotta myöhemmin papereista, joita sain käsiini, kun oli selvitettävänä yksi virallinen asia.
Lausuntojen tekstissä psykiatri oli kirjoittanut, että ainetta oli liian paljon ( yli viiterajojen ) verenkierrossa, mutta lääkkeen tärkeyden takia annostusta ei oltu vähennetty.
Noin suurella annostuksella söin lääkettä vähän yli kymmenen vuotta.
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No eipä tästäkään asiasta varmaan kannata ruveta kiistelemään. Ei mitään järkeä.
On sitten ollut psykiatri, tai erikoistuva, tai mikä tahansa, lääkäri kuitenkin.
Kerran sitten osastolla lääkäri oli otattanut verikokeen, josta näki lääkeaineen määrän veressä. Luin tuostakin kokeesta yli kymmenen vuotta myöhemmin papereista, joita sain käsiini, kun oli selvitettävänä yksi virallinen asia.
Lausuntojen tekstissä psykiatri oli kirjoittanut, että ainetta oli liian paljon ( yli viiterajojen ) verenkierrossa, mutta lääkkeen tärkeyden takia annostusta ei oltu vähennetty.
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten.Aika usein ei lopeteta jos riskit vs hyödyt katotaan olevan sen arvoisia
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten.Kyse on siitä että 27 vuotias ei voi olla psykiatri . Eihän se lääkäri ole vielä psykiatri jos hän opiskelee. Aloittaja voisi katsoa omakannassa mikä titteli sillä lääkärillä oli. Oliko psykiatri vai opiskelija
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Siitä ei tietoa ole, onko se ollut haitallista. Ongelmia on jäänyt olemassa olevaksi lopetettuani lääkkeen käytön jo vuosia sitten.Lääkäri nimen jälkeen- evl
En tiedä mitä tää tarkoita? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on siitä että 27 vuotias ei voi olla psykiatri . Eihän se lääkäri ole vielä psykiatri jos hän opiskelee. Aloittaja voisi katsoa omakannassa mikä titteli sillä lääkärillä oli. Oliko psykiatri vai opiskelija
Oma kantassa on hän vain lääkäri.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri nimen jälkeen- evl
En tiedä mitä tää tarkoita?Se tarkoittaa vissiin juuri sitä erikoistuvaa lääkäriä.
Eli hänestä tulee psykiatri, kunhan valmistuu. Erikoistuessaan lääkärillä on vanhempi lääkäri mentoroimassa. Ei välttämättä vierellä koko ajan, tai mukana potilastapaamisissa, mutta taustalla kuitenkin. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lääkäri nimen jälkeen- evl
En tiedä mitä tää tarkoita?eli erikoistuva lääkäri
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kusitko housuun jos 3 päivään et käynyt pissalla? et kärsinyt nestehukasta kun et juo edes kolmeen päivään vettä? tollanen on vaarallista munuaisille.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kusitko housuun jos 3 päivään et käynyt pissalla? et kärsinyt nestehukasta kun et juo edes kolmeen päivään vettä? tollanen on vaarallista munuaisille.
tämä oli sille joka nukku 3 vuorokautta putkeen
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no miksi sanoit että psykiatri määräsi sulle lääkkeen jos kerta ei ollut psykiatri. Sanoko sulle joku että se on psykiatri?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no miksi sanoit että psykiatri määräsi sulle lääkkeen jos kerta ei ollut psykiatri. Sanoko sulle joku että se on psykiatri?
Psykiatri on omakannassa lääkäri. Ainakin mulla on tiedettävästi HYKSin psykiatri mut kannassa lääkäri vaa
- AnonyymiUUSI
Testasin kaverin Levotzinia 50mg. Nukuin 3 päivää putkeen.
- AnonyymiUUSI
Omg
- AnonyymiUUSI
Varmaan heräsit välillä vessaan tms. ?
Ei tuolla lääkkeellä, tuolla määrällä, nuku kukaan montaa päivää täysin putkeen, yhtenäistä katkeamatonta unta.
- AnonyymiUUSI
Entistä univekaa oli
- AnonyymiUUSI
oliko jano kun et kolmeen vuorokauteen juonut mitään ja oliko yhtään vessahätä kolmen vuorokauden jälkeen?
- AnonyymiUUSI
sulla oli univelkaa ja sua ei väsyttänyt ilman levotzinia?
- AnonyymiUUSI
Univelasta huolimatta olet heräillyt välillä, varmaan joutunut käymään vessassakin.
Kukaan ei nuku kolmea päivää putkeen heräämättä välillä, paitsi jos ihminen on nukutettu/vaivutettu keinotekoiseen koomaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Univelasta huolimatta olet heräillyt välillä, varmaan joutunut käymään vessassakin.
Kukaan ei nuku kolmea päivää putkeen heräämättä välillä, paitsi jos ihminen on nukutettu/vaivutettu keinotekoiseen koomaan.Hän on ottanut lääkkeen kotona ja yksin ollut kämpässä. Kukaan ei ole soittanut hänelle sen kolmen päivän aikana. Nukkunut sikeästiu eikä ole ympäristön ääniin reagoinut. Hyvät on ollut unenlahjat. Vaikka naapurissa imuroidaan niin toinen pysyy syvässä unessa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Putin lähti takki auki sotaan....
Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,1674015Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista
ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv3832957Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle
Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,12259Sanna on pakottaja, domina
Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k502160Skodan hankintaan painostaminen toi potkut
Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll161864No onneks ei tartte sit olla
Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....111785Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1671391- 931273
Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel21256Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä
Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu971138