Heräsin todellusuuteen: olemme kuin madotkin. Syömme, ulostamme, lisäännymme.
Ei muuta.
Joku on ehkä suuri mies tai on jo ollutkin.
Joku ajattelee olevansa älykäs.
Toinen paistattelee ajatuksissaan Luojan luona.
Pelkkiä ulostusautomaatteja hekin.
Historian kirjaan jääviä?
Kenelle, kuka välittää?
Pidät ehkä ajatuksiani sekavina ja radikaaleina.
Ajattelet, ei tuo minua koske, osani on toinen.
Ei se mitään. Elä elämäsi ja kuole, se on kaikkien osa, tulla ravintorikkaaksi mullaksi matojen maahan.
Lightning
Ihmisen eloa part I
25
374
Vastaukset
- Anonyymi
Pimennys
Kaikki mitä kosket ja kaikki mitä näet
Kaikki mitä maistat, kaikki mitä tunnet
ja kaikki mitä rakastat ja kaikki mitä vihaat
Kaikki mitä epäilet, kaikki mitä säästät
ja kaikki mitä annat ja kaikki mitä myyt
ja kaikki mitä ostat, kerjäät, lainaat tai varastat
Ja kaikki mitä luot ja kaikki mitä tuhoat
ja kaikki mitä teet ja kaikki mitä sanot
ja kaikki mitä syöt ja kaikki mitä tapaat
ja kaikki mitä halveksit ja kaikki joita vastaan taistelet
Ja kaikki mikä on nyt ja kaikki mikä on mennyttä
Ja kaikki mikä on tuleva ja kaikki auringon alla
On sopusoinnussa
Mutta aurinko on kuun pimentämä
https://m.youtube.com/watch?v=jY5vth_H5L8- Anonyymi
Saanko tuon linkin, esittäjä ja asia, kirjoitetussa muodossa. En avaa linkkejä. Näen kyllä, että on youtubelinkki, mutta pyydän palstalla silti minulle laittamaan kaikki sillä tavoin, että haen itse.
Lightning - Anonyymi
Peili.
Toisen ihmisen ajatuksia ei voi koskaan saavuttaa.
Yrittää voivat ymmärtää toisiansa.
Aina ovat silti toisilleen arvoitus.
Ei ole suuria ihmeitä, ei turhia sanoja, on vain pieniä tekoja.
* Laura Närhi feat Erin- Siskoni.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saanko tuon linkin, esittäjä ja asia, kirjoitetussa muodossa. En avaa linkkejä. Näen kyllä, että on youtubelinkki, mutta pyydän palstalla silti minulle laittamaan kaikki sillä tavoin, että haen itse.
LightningSurkeeta hevi musiikkia
- Anonyymi
Tuli sellainen hölmö juttu mieleen, että linkin takana voisi olla pink floydia, kenties? Ei se heviä kyllä olisi.
Kaikkeapa sitä mieleen tulee, kun ei nukuta.
Lightning - Anonyymi
Niin...ja loppujen lopuksi uskon niin, että muureja ei ole tarkoitettu murrettaviksi. Ne ovat mitä ovat ja se on vain elämää.
Che la vie.
Lightning - Anonyymi
Pink floydista. Hänellä on joitakin ihan hyviä biisejäkin ja pidän joistakin niistä todella paljon, en kaikesta. En tarpeeksi tunne kylläkään tuotantoa, että pystyisin mitään suuremmin analysoimaan. Kuuluu kuitenkin siihen kategoriaan, että tekstit yhteiskunnallisesti puhuttelee ja ovat ajankohtaisia. Ehkäpä käsittelevät juurikin sitä ihmisen eloa. Ei ole vain sellaista rakkaushömpötystä, mitä joka tuutista tulee. Semmoista mietin tuosta laittamastasi jutusta. Käsitän sen olevan floydia, toivottavasti en nolaa itseäni, jos tuo teksti ei olekaan häneltä.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pink floydista. Hänellä on joitakin ihan hyviä biisejäkin ja pidän joistakin niistä todella paljon, en kaikesta. En tarpeeksi tunne kylläkään tuotantoa, että pystyisin mitään suuremmin analysoimaan. Kuuluu kuitenkin siihen kategoriaan, että tekstit yhteiskunnallisesti puhuttelee ja ovat ajankohtaisia. Ehkäpä käsittelevät juurikin sitä ihmisen eloa. Ei ole vain sellaista rakkaushömpötystä, mitä joka tuutista tulee. Semmoista mietin tuosta laittamastasi jutusta. Käsitän sen olevan floydia, toivottavasti en nolaa itseäni, jos tuo teksti ei olekaan häneltä.
Lightning.jus nyt sitten hämmentää tämä tietämättömyyteni... mielestäni olen katsonut nauhoitteen, missä pink floyd lauloi ja siinä oli nuo laittamasi sanat...mutta aloin ihmettelemään sitä, onko se tuossa dark side of the moon albumissa edes? Eikös se ole siis albumin nimi, mutta onko sillä albumilla sen nimistä biisiä?
Lightning - Anonyymi
Niin ja kiitos laulun sanoista. Ihan mielenkiintoista ajateltavaa sinänsä tästä tuli. Nimittäin aloin miettiä, että pitäisi ehkä enemmän kuunnella tuota floydia. :) tai hänellä voi olla ihan useampiakin kuunneltavia juttuja
Se minun sekoilu johtui yhdestä jutusta, jonka vain yksi ihminen voisi edes tietää miksi yhdistän asioita niin... tai sitten ei hänkään..mutta juu. Tietyt asiat, ne vaan on aivoissa ja siksi saattaa ihan hölmösti yhdistää asioita vaikkei niillä olisi keskenään mitään tekemistäkään.
Oli mukava juttu kuitenkin tuo vastauksesi joka tapauksessa.
Lightning
- Anonyymi
Onko eroja tuloksissa jos vetelee lidlin juomia taikka jonkun kookaupan?
Mikset pysy jollain sekopalstalla, miksi sotket paikkoja tällä osastolla.- Anonyymi
se sokerihumala...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se sokerihumala...
Ja aina yhtä ilkeää, täällä on. Kyllä pidän mielenkiintoisista keskusteluista, toki saatan nähdä niitä siellä missä niitä ei ole tai "synny". Sokerihumalassa olemiseen tai addiktioon viittaaminen on ilkeyttä. Tiedän itse miksi täällä kirjoitan ja minun ei ole pakko. Pystyisin olla kirjoittamatta halutessani.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aina yhtä ilkeää, täällä on. Kyllä pidän mielenkiintoisista keskusteluista, toki saatan nähdä niitä siellä missä niitä ei ole tai "synny". Sokerihumalassa olemiseen tai addiktioon viittaaminen on ilkeyttä. Tiedän itse miksi täällä kirjoitan ja minun ei ole pakko. Pystyisin olla kirjoittamatta halutessani.
LightningPystyisin olemaan juopottelematta, jos haluaisin, mutta en halua.
T. Alkoholisti, päihderiippuvainen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyisin olemaan juopottelematta, jos haluaisin, mutta en halua.
T. Alkoholisti, päihderiippuvainenTuohan on vain vittuilua. Ajatteletko olevasi yläpuolellani? Vain omaan käytökseesi voit vaikuttaa. Et sinä ole päihderiippuvainen. Tunnistan vittuilun kuitenkin. Kaikilla on virheensä, jokaisella meistä.
Osaan laskea yksi plus yksi.
En niitä biisejä laita siksi, että etsisin tunnepäihtymystä. Pelasin yhden ihmisen kanssa aikoinaan shakkia ja mattia. Hän vei aina voiton, kuska hänellä oli henkinen yliote. En etsi voittoa. Mutta velkaa joku voi olla henkisellä tasolla ja etsin ihmisestä hyvyyttä, että maksaisi sen henkisen velan. Ja en ole luopunut toivosta hyvyyteen. Velan maksu vaatii rohkeutta olla "omaa itsensä". Näen kun minun kanssani aletaan pelaamaan shakkia. Älä aloita paskanjauhantaa. Se on typerää.
Lightning
- Anonyymi
Muuten...
Ihminen on ongelmajätettä ja se pitää polttaa. Madotkaan eivät syö mielellään.- Anonyymi
Ai tarkoitat helevettiä tai gehennaa? No itse en usko sellaiseen Jumalaan, joka säästäisi itseään täynnä olevia möhömahasaarnaajia ja tappaisi sellaisia ihan hyviä luomuksiaan, kun eivät häneen usko. Se ei edusta minulle hyvyyttä. Uskonnot ovat aina pyrkineet hallitsemaan ajattelevaa mieltä ja ei kristinusko ole mitenkään poikkeava muista uskonnoista.
Kyllä ne napit ja muut raadonsyöjät käy ruumiiden kimppuun, se on totuus.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai tarkoitat helevettiä tai gehennaa? No itse en usko sellaiseen Jumalaan, joka säästäisi itseään täynnä olevia möhömahasaarnaajia ja tappaisi sellaisia ihan hyviä luomuksiaan, kun eivät häneen usko. Se ei edusta minulle hyvyyttä. Uskonnot ovat aina pyrkineet hallitsemaan ajattelevaa mieltä ja ei kristinusko ole mitenkään poikkeava muista uskonnoista.
Kyllä ne napit ja muut raadonsyöjät käy ruumiiden kimppuun, se on totuus.
LightningEinjaput vaan madot ja muut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Einjaput vaan madot ja muut...
Ei napit vaan madot siis.
- Anonyymi
Ihmisen liha on kyllästetty lisäaineilla, roskaruulla ja myrkyillä.
Hyi hyi sanoo matosisaret.- Anonyymi
Eihän nämä keskustelut mitään järjen mittelöitä ole.
Enkä saa täältä mitään. Ei sokerihumaloita sun muita.
Minun ei tarvitse selitellä täällä olemistani kuitenkaan.
Itse tiedän sen taustaa ja se riittää.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän nämä keskustelut mitään järjen mittelöitä ole.
Enkä saa täältä mitään. Ei sokerihumaloita sun muita.
Minun ei tarvitse selitellä täällä olemistani kuitenkaan.
Itse tiedän sen taustaa ja se riittää.
LightningTiesitkö että sokeri on tutkimusten perusteella koukuttavin "huume."?
Katso ympärillesi niin huomaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesitkö että sokeri on tutkimusten perusteella koukuttavin "huume."?
Katso ympärillesi niin huomaat.Ai ihan arjen tasolla? Kait minä sen tiedän. Luulin, että viittasit täällä seikkailemisiini vieläpä yöaikaan. Olen tottunut, että ns hengellisissä asioissa viitataan asioihin ja vittuillaan.
Ihan totuus on, että eilenkin rapisutin illalla jämäirtokakkipusseja ja löysin muutaman karkin. Ei ne hyvältä maistuneet. Ehkä siis olinkin sokerihumalassa, siis oikeasti. Mutta siis ihan oikeassa sokeriaddiktiossa, ei missään mielikuvituksessa.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai ihan arjen tasolla? Kait minä sen tiedän. Luulin, että viittasit täällä seikkailemisiini vieläpä yöaikaan. Olen tottunut, että ns hengellisissä asioissa viitataan asioihin ja vittuillaan.
Ihan totuus on, että eilenkin rapisutin illalla jämäirtokakkipusseja ja löysin muutaman karkin. Ei ne hyvältä maistuneet. Ehkä siis olinkin sokerihumalassa, siis oikeasti. Mutta siis ihan oikeassa sokeriaddiktiossa, ei missään mielikuvituksessa.
LightningEikä se totuuden nimissä jäänyt niihin karkkeihin. Tuutin kääreet paljastavat olohuoneessa. Olen selehvimäisesti jättänyt olohuoneen pöydälle ne lojumaan, enkä edes ole roskakoriin vienyt. Aikamoista porsastelua, ihan totuuden nimissä.
Lightning - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiesitkö että sokeri on tutkimusten perusteella koukuttavin "huume."?
Katso ympärillesi niin huomaat.Niin kauan kuin minulla on lapsia kotona, tuskin pääsen sokeriaddiktiostani. En voi laittaa heitä ihan sille miten itse söisin nykyään. Mietin yksi päivä tuossa, että aika vähän varmaan jaksaisin tehdä ruokaa tai ostaisin mitään makeaa itselleni. En voi ajatella pelkästään siten miten itse. Nytkin mielitekoni olisi kurpitsakeitto, jos joku kysyisi.
Syömättä ei voi olla tokikaan. Ne karkitkin, olivat pelkkää sokeria.
Sokerin koukuttavuus on pahempaa kuin moni muu addiktio., koska ihminen ei voi olla syömättä. Olen lopettanut tupakan polttamisen kuitenkin.
Lightning
- Anonyymi
Sinulle.
Se ei ole ilkikurisen hauskaa laittaa säkeitä pink floydin biisistä, jossa puhutaan muunmussa lunatics asioita. Tiedät ärsykkeet. Että kehtaat vielä tuoda ajatuksena siitä, että olisin ns "hengellisessä päihtymyksessä" etsien kaurapuurosta totuutta.
Milloin sinun sydämesi on avoin ja vilpitön? Sitä odotellessa menisi varmaan koko ihmiselämä?
Hulluhan minä olenkin, että olen halunnut luottaa.
Lightning
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait983582Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso51989Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani71760- 351486
Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es58996Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t36940Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 70882Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä47840Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4817Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60804