Ehdotus VL:lle palstan parantamiseksi ja keskustelun tason nostamiseksi

Kannattaisi luoda käyttäjätunnus ja vähintään nimimerkki, ellei omalla nimellä halua keskustella. Se lisäisi paljon palstan tasoa, koska ensinnäkin tietäisi ainakin kenen nimimerkin kanssa keskustelee.

Jos omalla nimellä uskaltautuu niin aina vain parempi.

Jos kaikki asialliset keskustelijat keskustelisi vähintäänkin nimimerkillä, niin kaikki trollien kommentit voitaisiin vaan ignorata ihan turhina. Toisaalta kaikki asiattomat nimimerkillisetkin on helppo ignorata. Nyt ei voi ku menee trollit ja asialliset keskustelija sekasin ku kaikki on yhtä anonyymiä.

39

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

anonymous=suomi uunona

• Paljastuminen pelko on niin suuri velluilla, etteivät he uskalla sitä tehdä. He eivät luota s24-salassapitoon.
      Olisi katastrofi ns tavsnvellulle, jos hänet paljastettaisiin s24-kirjoittelijaksi.

• Anonyymi

Vl-porukat on sellaisia, että nimimerkillä kirjoittajan henkilöllisyys kaivetaan esiin, keinoja kaihtamatta.
        Ei täällä tosiaan kukaan vl uskalla kirjoittaa nikillä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vl-porukat on sellaisia, että nimimerkillä kirjoittajan henkilöllisyys kaivetaan esiin, keinoja kaihtamatta.

Tämähän saalemistien palsta.

• Anonyymi

Ei minua vl:ten reaktiot huoleta, vaan se loanheitto, joka seuraa automaattisesti vl-uskoa perustelevaa ja puolustavaa kirjoittamista. Minun mielenterveys ei sitä kestä, siksi pysyn turvallisesti anonyyminä.

• Anonyymi

Kaikkee se saalemvanhus arvuuttelee.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei minua vl:ten reaktiot huoleta, vaan se loanheitto, joka seuraa automaattisesti vl-uskoa perustelevaa ja puolustavaa kirjoittamista. Minun mielenterveys ei sitä kestä, siksi pysyn turvallisesti anonyyminä.

On hyvä merkki sinussa vellu, jos mielenterveytesi horjuu valhetta puolustaessasi. Se osoittaa ,että sinulla on ainakin hiven omaatuntoa jäljellä.

Se on Herra Jeesus, joka kolkuttaa ovelllasi, -eikä mielenterveysongelma!

• Anonyymi kirjoitti:

Anonyymi
        2025-10-22 17:02:48
        ###Vl-porukat on sellaisia, että nimimerkillä kirjoittajan henkilöllisyys kaivetaan esiin, keinoja kaihtamatta.
        Ei täällä tosiaan kukaan vl uskalla kirjoittaa nikillä####

Kyllä, kun kysymys on diktatuurista ja tyranniasta ,uin Venäjällä nykyisin. Tulisiko "lestapo"ja tiputtsisi ikkunasta? Tosin suomalaiset talot ovat yleensä niin matalia, että säikäys olisi suurin vahinko. 😊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mielen terveydellisistä syistä jeesuskaan ei ole ilmestynyt maan päälle se antaa hullujen tappaa toisensa sitä ei kiinnosta skitso freeninen porukka sitä kun nämä raivotautisen koirat ovat ovat tappaneet toisensa se tulee takaisin ja taputtaa kansan murhan suorittanutta valio yksilöä ja taputtaa päähän tämä on valio yksilö ja esimerkki muille miten pitää toimia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mielen terveydellisistä syistä jeesuskaan ei ole ilmestynyt maan päälle se antaa hullujen tappaa toisensa sitä ei kiinnosta skitso freeninen porukka sitä kun nämä raivotautisen koirat ovat ovat tappaneet toisensa se tulee takaisin ja taputtaa kansan murhan suorittanutta valio yksilöä ja taputtaa päähän tämä on valio yksilö ja esimerkki muille miten pitää toimia

kansan murha on kaunis teko jonka jaloutta ei suurimmissakaan unelmissa voi kadehtia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kansan murha on kaunis teko jonka jaloutta ei suurimmissakaan unelmissa voi kadehtia

kerran se vaan kirpasee kun täältä lähtee kun joutuu murhatuksi se on jalo teko luonto kiittää luonnon ystävää yhteisen hyvän parhaaksi voi suostua vaikka mihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en voi murhata velluja koska se olisi kansan murha

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

en voi murhata velluja koska se olisi kansan murha

kansan parannus keinona epä uskosren tuhoaminen tulisi kysymykseen jos he eivät älyä nostaa kytkintä ja lähteä ulko maille tapaamaan heidän valittuja kavereitaan joiden sydän on yhtä täynnä myrkkyä kuin ritsan paukku kunnes lähtö hetki koittaa ja valittu kansa tulee uskoon jonka kaltaista ehdottomasti vieraat eivät tule koskaan näkemään toisen kerran pitää mielen hallinta kursseila tähdätty lähtö kohdat periä tulevaisuuteen missä kerrotaan vitsejä menneistä ajoista ja humallutaan viinistä koska tarve on suurempi kuin olettaa saattaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kansan parannus keinona epä uskosren tuhoaminen tulisi kysymykseen jos he eivät älyä nostaa kytkintä ja lähteä ulko maille tapaamaan heidän valittuja kavereitaan joiden sydän on yhtä täynnä myrkkyä kuin ritsan paukku kunnes lähtö hetki koittaa ja valittu kansa tulee uskoon jonka kaltaista ehdottomasti vieraat eivät tule koskaan näkemään toisen kerran pitää mielen hallinta kursseila tähdätty lähtö kohdat periä tulevaisuuteen missä kerrotaan vitsejä menneistä ajoista ja humallutaan viinistä koska tarve on suurempi kuin olettaa saattaa

naapurin kiusaaminen kateudesta aiheuttaa tuskaa lähimmäiselle ei tule kysymykseen vaan tuli kiven katkuiset sanat viiltävät hameen helmat rikki koska kerronta ontuu pahasti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

naapurin kiusaaminen kateudesta aiheuttaa tuskaa lähimmäiselle ei tule kysymykseen vaan tuli kiven katkuiset sanat viiltävät hameen helmat rikki koska kerronta ontuu pahasti

teko ripset välkkyvät haarojen välissä koska maltillinen puolue ei kehdannut lähteä varkaisiin vaan tappeli omaisuus luettelon kera tuhansissa väreissä olevan sateen kaareri pilven alla markkina rako tyydytettiin oudolla tavalla juoden vodkaa ja niistämällä nenä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

teko ripset välkkyvät haarojen välissä koska maltillinen puolue ei kehdannut lähteä varkaisiin vaan tappeli omaisuus luettelon kera tuhansissa väreissä olevan sateen kaareri pilven alla markkina rako tyydytettiin oudolla tavalla juoden vodkaa ja niistämällä nenä

tulevassa maailmassa roikkuva ehtoo kello haisi pahalle ja se pudottaminen kuiluun teki maan asumus kelvottomaan kuntoon ja tumma ihmiset talon pojat aiheuttivat hätä huudon jokaisen oven takana

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tulevassa maailmassa roikkuva ehtoo kello haisi pahalle ja se pudottaminen kuiluun teki maan asumus kelvottomaan kuntoon ja tumma ihmiset talon pojat aiheuttivat hätä huudon jokaisen oven takana

-ihmiset -ihoiset

• Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Anonyymi
        2025-10-22 17:02:48
        ###Vl-porukat on sellaisia, että nimimerkillä kirjoittajan henkilöllisyys kaivetaan esiin, keinoja kaihtamatta.
        Ei täällä tosiaan kukaan vl uskalla kirjoittaa nikillä####

Kyllä, kun kysymys on diktatuurista ja tyranniasta ,uin Venäjällä nykyisin. Tulisiko "lestapo"ja tiputtsisi ikkunasta? Tosin suomalaiset talot ovat yleensä niin matalia, että säikäys olisi suurin vahinko. 😊

Riippuu, missä päin Suomea. Suomessakin on nykyään kamalattomankin korkioita taloja. Kuopiossa jopa on rakennettu korkioita taloja. Tampereella, Helsingissä ja Espoossa vasta kamalattoman korkioita taloja onkin. Ei niistä putoava seleviä pelekällä säikähyksellä. Kyllä samassa rytäkässä käy taivaskutsu. Eli putoaja menee sen siliän tien taivaaseen, eikä jää tänne maahan säikähtäneenä.

• Anonyymi

On hyvä merkki sinussa vellu, jos mielenterveytesi horjuu valhetta puolustaessasi. Se osoittaa ,että sinulla on ainakin hiven omaatuntoa jäljellä.

Se on Herra Jeesus, joka kolkuttaa ovelllasi, -eikä mielenterveysongelma!

Ei minun mielenterveys horju vl-uskon perustelemisesta ja puolustamisesta, vaan siitä loanheitosta, joka siitä seuraa. Ilmiöön liittyvästä kaksoisstandardista löytyy hyvä kuvaus tunnetulta sanavalmiilta poliitikolta: https://www.halla-aho.com/scripta/fundamentalismista_ja_muusta.html

• Anonyymi kirjoitti:

Ei minun mielenterveys horju vl-uskon perustelemisesta ja puolustamisesta, vaan siitä loanheitosta, joka siitä seuraa. Ilmiöön liittyvästä kaksoisstandardista löytyy hyvä kuvaus tunnetulta sanavalmiilta poliitikolta: https://www.halla-aho.com/scripta/fundamentalismista_ja_muusta.html

Olisiko asenteissasi tarkistamisen varaa?
        Missä mennään, kun kristitty ( tosin näennäinen)
        pitää Sanomaa Hyvästä Paimenesta Jeesuksesta Kristuksesta loanheittona?

• Anonyymi

Vl-liikkeessä kuulutetaan juurikin elävää evankeliumia Herran Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä. Se sanoma on tullut loukkauskiveksi monelle - uskovaisista puhutaan valhetellen kaikkinaista pahaa Kristuksen nimen omimisen tähden. Seitsemän naista on tarttunut yhteen mieheen sanoen, että vaatetamme kyllä itsemme, ainoastaan pyydämme saada käyttää nimeäsi. Se mies on Kristus ja ne seitsemän naista ovat kristillisiä seurakuntia, jotka eivät Jumalan armoa juurikaan tarvitse. He uskovat tulevansa autuaiksi osin omilla teoillaan, kuka ottamalla upotuskasteen, kuka antamalla almuja, kuka tunnustamalla osan synneistään, kuka levittämällä juoruja uskovaisista uskoen tekevänsä hyvää, kuka antamalla luvan luonnonvastaisiin suhteisiin. Morsiamensa Kristus vaatettaa itse, hänelle nämä naiset ovat käärmeissään - hänkö muka ainoana pääsee Yljän hääjuhlaan? Lemuaakin kuin kuollut ruumis!

• Anonyymi

Loanheitto on sellaista, jossa ihmisiä leimataan mm. sadistisiksi tuomitsijoiksi, sadistisiksi pedofiileiksi, moraalittomiksi dementikoiden kusettajiksi, keinoja kaihtamattomiksi ahneiksi kaupittelijoiksi, moraalittomiksi lahjusten ottajiksi, väsynyttä aviopuolisoa hyväksikäyttäviksi siitossonneiksi, lähikauppojen kalja- ja kortsuvarastot tyhjenteleviksi kaksinaismoralisteiksi ja itsensä ylentäviksi juorukelloiksi. Tällaisina harmillisen monet vaikuttavat vl:t näkevän tälläkin palstalla. Eipä näitä lukiessa tarvitse ihmetellä, miksi koulussa oli niin paha, että oli lesta. Ilmeisesti olen kuitenkin jotenkin luottamusta herättävä tyyppi, kun minullekin aikoinaan uskouduttiin vl:trn kaksinaismoralismista tietämättä minun olevan vl: "Tiedättehän ne vanhoillislestadiolaiset, jotka ovat olevinaan vähän muita parempia, niin suviseurojen aikaan lähikaupoista loppuivat kondomit." Ei tullut silloinkaan uskoa tunnustettua kuin hiljaisuudella ja pelvolla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loanheitto on sellaista, jossa ihmisiä leimataan mm. sadistisiksi tuomitsijoiksi, sadistisiksi pedofiileiksi, moraalittomiksi dementikoiden kusettajiksi, keinoja kaihtamattomiksi ahneiksi kaupittelijoiksi, moraalittomiksi lahjusten ottajiksi, väsynyttä aviopuolisoa hyväksikäyttäviksi siitossonneiksi, lähikauppojen kalja- ja kortsuvarastot tyhjenteleviksi kaksinaismoralisteiksi ja itsensä ylentäviksi juorukelloiksi. Tällaisina harmillisen monet vaikuttavat vl:t näkevän tälläkin palstalla. Eipä näitä lukiessa tarvitse ihmetellä, miksi koulussa oli niin paha, että oli lesta. Ilmeisesti olen kuitenkin jotenkin luottamusta herättävä tyyppi, kun minullekin aikoinaan uskouduttiin vl:trn kaksinaismoralismista tietämättä minun olevan vl: "Tiedättehän ne vanhoillislestadiolaiset, jotka ovat olevinaan vähän muita parempia, niin suviseurojen aikaan lähikaupoista loppuivat kondomit." Ei tullut silloinkaan uskoa tunnustettua kuin hiljaisuudella ja pelvolla.

Kollektiivisen loanheiton ja panettelun kohteena oleminen on syy, miksi vl:t ovat huonoja uskontunnustajia ja huonoja uskomaankutsujia. Ei johdu mistään 50 vuoden takaisista hoitokokouksista, vaan tämän päivän ravan roiskeesta. Ensin pitäisi todistella, ettei ole mitään sellaista, mistä tälläkin palstalla vl:ia panetellaan. Helpompi olla siis hiljaa. Sitten kun porukka on vaiennettu aroiksi ja hiljaisiksi, sanotaan, että koska olette olevinaan ainoita oikeita, teidän pitäisi evankelioida ihmisiä herkeämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kollektiivisen loanheiton ja panettelun kohteena oleminen on syy, miksi vl:t ovat huonoja uskontunnustajia ja huonoja uskomaankutsujia. Ei johdu mistään 50 vuoden takaisista hoitokokouksista, vaan tämän päivän ravan roiskeesta. Ensin pitäisi todistella, ettei ole mitään sellaista, mistä tälläkin palstalla vl:ia panetellaan. Helpompi olla siis hiljaa. Sitten kun porukka on vaiennettu aroiksi ja hiljaisiksi, sanotaan, että koska olette olevinaan ainoita oikeita, teidän pitäisi evankelioida ihmisiä herkeämättä.

Vl-ihmiset eivät osaa eikä pysty puhumaa uskostaa, mistään mikä liittyy vl-uskoon.
        Kyllä se puhumattomuus ja häpeä tuli hoitokokouksista. Minä olen elänyt sen ajan ja tiedän mistä puhun.
        Kysykää vaikka Saalemin pastorilta, hälläkin on tietoa pitkältä ajalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vl-ihmiset eivät osaa eikä pysty puhumaa uskostaa, mistään mikä liittyy vl-uskoon.
        Kyllä se puhumattomuus ja häpeä tuli hoitokokouksista. Minä olen elänyt sen ajan ja tiedän mistä puhun.
        Kysykää vaikka Saalemin pastorilta, hälläkin on tietoa pitkältä ajalta.

En ole koskaan ollut puhumatta uskosta sen vuoksi, hoitokokouksissa ihmisiä erotettiin tai nuhdeltiin erotettujen ja nuhdeltujen mielestä perusteettomasti. Sen sijaan olen lukemattomia kertoja kokenut, ettei vl-uskosta kannata puhua, koska tuntuu kuin minua pidettäisiin vl-uskon vuoksi esim. sadistisena tuomitsijana, sadistisena pedofiilina, moraalittomana dementikoiden kusettajana, keinoja kaihtamattomana ahneena kaupittelijana, moraalittomana lahjusten ottajana, väsynyttä aviopuolisoa hyväksikäyttävänä siitossonnina, lähikauppojen kalja- ja kortsuvarastot tyhjentelevänä kaksinaismoralistina tai itsensä ylentävänä juorukellona. Se, miksi minusta tuntuu, että pidettäisiin, johtuu siitä, että vl:ten esimerkiksi tällä palstalla kirjoitetaan olevan sellaisia. Tuntemani vl:t eivät ole sellaisia enkä koe itsekään olevani sellainen, mutta jos ulkopuolinen olettaa vl:ten olevan tuollaisia, niin se tekee varovaiseksi puhumaan.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole koskaan ollut puhumatta uskosta sen vuoksi, hoitokokouksissa ihmisiä erotettiin tai nuhdeltiin erotettujen ja nuhdeltujen mielestä perusteettomasti. Sen sijaan olen lukemattomia kertoja kokenut, ettei vl-uskosta kannata puhua, koska tuntuu kuin minua pidettäisiin vl-uskon vuoksi esim. sadistisena tuomitsijana, sadistisena pedofiilina, moraalittomana dementikoiden kusettajana, keinoja kaihtamattomana ahneena kaupittelijana, moraalittomana lahjusten ottajana, väsynyttä aviopuolisoa hyväksikäyttävänä siitossonnina, lähikauppojen kalja- ja kortsuvarastot tyhjentelevänä kaksinaismoralistina tai itsensä ylentävänä juorukellona. Se, miksi minusta tuntuu, että pidettäisiin, johtuu siitä, että vl:ten esimerkiksi tällä palstalla kirjoitetaan olevan sellaisia. Tuntemani vl:t eivät ole sellaisia enkä koe itsekään olevani sellainen, mutta jos ulkopuolinen olettaa vl:ten olevan tuollaisia, niin se tekee varovaiseksi puhumaan.

Molemmat kirjoittavat totta ja vl-yhteisöön mahtuu kaikkia noita em. Ominaisuuksilla varustettuja ihmisiä. Mutta kun muissakin porukoissa on.

Muistan nuoruusajat, kun minun päälleni kaadettiin koko vl-yhteisön viat-ja virheet.

Mutta jos/kun ilmoittaa olevansa Jumalan lapsi ja ainoassa oikeassa epä-, anteeksi uskossa, tuomitsemassa oikeita uskovaisia helvettiin,-ilman armoa. Niin voiko odottaa ,että et olisi luupin alla etityistarkkailussa "uskottomien"taholta?

Mutta kuitenkin, suuri/n osa velluista on "syyttömiä", kunnon ihmisiä.

Muistan kun kauan sitten, eräs ex-vl-sukulaiseni sanoi ,että aina kun hän kertoi ihmisille vl-taustansa, he alkoivat ottaa etäisyyttä häneen. En ihmettele.

• SaaleminPastori-ko kirjoitti:

Molemmat kirjoittavat totta ja vl-yhteisöön mahtuu kaikkia noita em. Ominaisuuksilla varustettuja ihmisiä. Mutta kun muissakin porukoissa on.

Muistan nuoruusajat, kun minun päälleni kaadettiin koko vl-yhteisön viat-ja virheet.

Mutta jos/kun ilmoittaa olevansa Jumalan lapsi ja ainoassa oikeassa epä-, anteeksi uskossa, tuomitsemassa oikeita uskovaisia helvettiin,-ilman armoa. Niin voiko odottaa ,että et olisi luupin alla etityistarkkailussa "uskottomien"taholta?

Muistan kun kauan sitten, eräs ex-vl-sukulaiseni sanoi ,että aina kun hän kertoi ihmisille vl-taustansa, he alkoivat ottaa etäisyyttä häneen. En ihmettele.

###Muistan kun kauan sitten, eräs ex-vl-sukulaiseni sanoi ,että aina kun hän kertoi ihmisille vl-taustansa, he alkoivat ottaa etäisyyttä häneen. En ihmettele.###

Tuo tapahtui Helsingissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En usko, että kukaan luulee kaikkien vanhoillislestadiolaisten olevan sellaisia kuin viestissäsi kuvasit. Suurin osa heistä on uskonyhteisön arvojen mukaan eläviä ihania ihmisiä. Mutta sitten on olemassa myös totuus, että aika moni kuvaamasi / luettelemasi piirre toteutuu yhyeisön mukana kulkevassa vastuuntunnottomassa kyttääjässä ja suulaasta perättömien juorujen levittäjässä esim. hoitajassa. Tästä on karuja esimerkkejä. Ja näitä on muodostuneen vahvan käsitykseni mukaan ehkä noin yksi sataa kohti. Ja tämä häirikköryhmä on myös se, josta eniten täälläkin puhutaan /kirjoitetaan. Jokainen järkevä varmaan mieltää kenestä täällä milloikin puhutaan / kirjoitetaan.

• Anonyymi kirjoitti:

En usko, että kukaan luulee kaikkien vanhoillislestadiolaisten olevan sellaisia kuin viestissäsi kuvasit. Suurin osa heistä on uskonyhteisön arvojen mukaan eläviä ihania ihmisiä. Mutta sitten on olemassa myös totuus, että aika moni kuvaamasi / luettelemasi piirre toteutuu yhyeisön mukana kulkevassa vastuuntunnottomassa kyttääjässä ja suulaasta perättömien juorujen levittäjässä esim. hoitajassa. Tästä on karuja esimerkkejä. Ja näitä on muodostuneen vahvan käsitykseni mukaan ehkä noin yksi sataa kohti. Ja tämä häirikköryhmä on myös se, josta eniten täälläkin puhutaan /kirjoitetaan. Jokainen järkevä varmaan mieltää kenestä täällä milloikin puhutaan / kirjoitetaan.

Hyvä analyysi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä on kuitenkin kirjoitettu lukuisia kertoja juurikin yleistävästi, että tuollaisia vl:t ovat eivätkä nämä yleistykset todellakaan rajoitu tälle palstalle. Ei ole kauan, kun vl:ia verrattiin italialaiseen mafiajärjestöön ympäristössä, joka on olennaisesti vakavammin otettava kuin Suomi24. Se viesti ilmaistiin nimenomaan niin, että vl:t ovat rikollisjärjestö, ihan näillä sanoilla. Asenteet ovat valmiina maailmanloppua edeltäviin vainoihin, kunhan saatana päästetään pitkästä vankeudestaan ja uskonvapauden aika päättyy.

Hoitokokouksista minulla ei ole kokemuksia, mutta kahdenkeskisiä nuhteita on joskus tullut enkä ole niitä pahalla katsonut, vaikka joskus on nuhtelija tuntunut vähän tiukkapipoiselta. Älä yleistä omien häirintäkokemustesi perusteella hoitoja. Suurin osa hoitajista on arvojensa mukaan eläviä ihmisiä ja nuhteet hoidetaan rakkaudella varovasti.

• Anonyymi

Vaikutat oman kokemuksesi kautta ymmärtävän hyvin, mistä kirjoitin.

Juuri käsitys ainoasta oikeasta uskosta on se asia, joka tekee vl:ista kollektiivisesti syyllisiä, mikäli yksikin tyrii. Ei kuitenkaan voi lähteä kumartamaan mitään allianssijumalaa. Siitä rangaistuksena allianssihengelliset sitten antavat ymmärtää, että vl:t ovat mm. sadistisia tuomitsijoita, sadistisia pedofiileja, moraalittomia dementikoiden kusettajia, keinoja kaihtamattomia ahneita kaupittelijoita, moraalittomia lahjusten ottajia, väsynyttä aviopuolisoa hyväksikäyttäviä siitossonneja, lähikauppojen kalja- ja kortsuvarastot tyhjenteleviä kaksinaismoralisteja tai itsensä ylentäviä juorukelloja. Uskokaa tai älkää, suurin osa vl:ista ei ole mitään noista, vaikka uskovat vl-uskon olevan ainoa usko.

Meillä on muodollisesti uskonvapaus, johon sisältyy myös vapaus uskoa vl-uskon olevan ainoa oikea usko. Niin uskoen kantamaan koko vl-porukan keksityt ja todelliset synnit. Se on todellinen syy vl:ten arkuuteen puhua vl-uskosta.

• Anonyymi

Kirjoitan ilman nikkiä saati nimeä mielenterveydellisistä syistä.

• Käytätkö alkoholia uskonnollisista syistä?

• Anonyymi

Käytätkö alkoholia uskonnollisista syistä?

En käytä, vaan ihan muista syistä. Lääkihen itteä sopivilla paukuilla, jotta jaksaisin huomiseen. Ei tätä muuten kestä. Meikäläisiä pilikataan nykyään niin rumasti, että pakko ottaa jotain lääkettä. Itellä vaivaan tepsii teppana. Siis ei keppana, vaan teppana, joka on minun keksimä nimitys omasta lantringistani. Ainesosina oli alakuun tenttua sopivasti appelsiinimehulla höystettynä. Tenttu kuitenkin aiheutti vatsan väänteitä ja pyörteitä, joten korvasin sen denaturoimattomalla viinalla. Viina toki on tenttua kalliimpaa, mutta nykyinen taloustilanteeni mahdollistaa puhtaan viinan käytön.

• Anonyymi

Käytätkö alkoholia uskonnollisista syistä?

En käytä alkoholia, mutta mielialalääkkeitä kylläkin.

• Anonyymi kirjoitti:

En käytä alkoholia, mutta mielialalääkkeitä kylläkin.

###Käytätkö alkoholia uskonnollisista syistä?###
        Kysymykseeni sisältyi sanaleikki-hoksautus-,
        kun monesti kuulee lauseen, "en käytä alkoholia uskonnollisista syistä".
        Siihen on hyvä vastata: En käytä,-enkä muistakaan syistä"

#En käytä alkoholia, mutta mielialalääkkeitä kylläkin.#

On hyvä että olet uskaltanut hakea apua (tämä ei ole pottuilua)
        Etkä ole jäänyt yksin ongelmiesi kanssa. Se ei tee sinusta "hullua", vaan osoittaa sen että olet fiksu ihminen, joka ymmärtää hakea apua vaivaansaa.

Kaikkea Hyvää Sinulle!

• Anonyymi kirjoitti:

En käytä, vaan ihan muista syistä. Lääkihen itteä sopivilla paukuilla, jotta jaksaisin huomiseen. Ei tätä muuten kestä. Meikäläisiä pilikataan nykyään niin rumasti, että pakko ottaa jotain lääkettä. Itellä vaivaan tepsii teppana. Siis ei keppana, vaan teppana, joka on minun keksimä nimitys omasta lantringistani. Ainesosina oli alakuun tenttua sopivasti appelsiinimehulla höystettynä. Tenttu kuitenkin aiheutti vatsan väänteitä ja pyörteitä, joten korvasin sen denaturoimattomalla viinalla. Viina toki on tenttua kalliimpaa, mutta nykyinen taloustilanteeni mahdollistaa puhtaan viinan käytön.

Onnea valitsemallasi tiellä ☺

• Anonyymi

###Käytätkö alkoholia uskonnollisista syistä?###
        Kysymykseeni sisältyi sanaleikki-hoksautus-,
        kun monesti kuulee lauseen, "en käytä alkoholia uskonnollisista syistä".
        Siihen on hyvä vastata: En käytä,-enkä muistakaan syistä"

#En käytä alkoholia, mutta mielialalääkkeitä kylläkin.#

On hyvä että olet uskaltanut hakea apua (tämä ei ole pottuilua)
        Etkä ole jäänyt yksin ongelmiesi kanssa. Se ei tee sinusta "hullua", vaan osoittaa sen että olet fiksu ihminen, joka ymmärtää hakea apua vaivaansaa.

Kaikkea Hyvää Sinulle!

Noin olen vastannut itsekin ja kiitos, samoin sinulle. Mieluusti sitä toivoisi kaikille palstalaisille sitä kaikkein parasta, elävää uskoa.

• Anonyymi

Hyvä idea, mutta siihen liittyy monta muttaa.
      Listaan ne allekkain ranskalaisin viivoin.
      - Ei estä multinikkitrollaajia (esim. Onegasta, jolla tukku muitaki nikkejä)
      - Uskon kanssa painiva ei uskalla enää kirjoittaa ja väsyy kuorman alle, jota ei voi enää anonyyminäkään purkaa
      - Parhaat kirjoittajat väistyisi taka-alalle. Tänne jäis lopulta vain trollinikit
      - anonymiteetti poistuisi (aroista asioista uskaltais kirjoittaa enää vain uskosta osattomat)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      80
      5304
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      73
      4697
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      131
      4650
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      364
      2057
    5. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      94
      1680
    6. 98
      1595
    7. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1496
    8. 349
      1197
    9. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      57
      1012
    10. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      1001
    Aihe