Edesmennyt?

Anonyymi-ap

Henkilö, joka julistautuu edesmenneeksi, vaikka elää elämäänsä ja sitten jatkaa herjojansa, elää valheessa ja pimeydessä.
Valehtelijat eivät peri taivasten valtakuntaa.
Jumalaa ei voi huijata, vaikka ihmistä jossain määrin voisikin.

67

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä se ylösnousemus on mahdollista tavallisellekin ihmisille.
      Teuvo on voinut herätä.

• Anonyymi

Joopa joo. Huumori, huonokin voi tietysti välillä piristää, mutta ei megalomaaninen hölmöily kuitenkaan.
        Jos Jumala herättäisi ihmisen kuolleista, Hän tuskin sanoisi: ”No niin, alapas taas herjata lähettämiäni apostoleja ja alkuseurakuntaa”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joopa joo. Huumori, huonokin voi tietysti välillä piristää, mutta ei megalomaaninen hölmöily kuitenkaan.
        Jos Jumala herättäisi ihmisen kuolleista, Hän tuskin sanoisi: ”No niin, alapas taas herjata lähettämiäni apostoleja ja alkuseurakuntaa”.

Vainajiin yhteydenotto yritykset viittaa noituuden harjoittamiseen. Raamattu kieltää sellaiset rituaalit jyrkästi. Sinun mielestä se lienee kaltaisellesi uskovaista näyttelevälle aivan sopivaa puuhastelua.
        "Yhteys kuolleisiin ihmisiin, ja yhteyden tavoittelu kuolleisiin,
        on vakavaa eksytystä ja vaarallista toimintaa.
        Raamattu on Jumalan ilmoitus meille ihmisille.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vainajiin yhteydenotto yritykset viittaa noituuden harjoittamiseen. Raamattu kieltää sellaiset rituaalit jyrkästi. Sinun mielestä se lienee kaltaisellesi uskovaista näyttelevälle aivan sopivaa puuhastelua.
        Raamatussa Jumala varottaa vakavasti ihmisiä ottamasta yhteyttä vainajahenkiin."

Haukotus! Vainajaltako tuo henkilö vaikutti, jonka kanssa juuri ajatuksia vaihdoin? Sinun olisi jo aika päästä noista perin kiusallisista harhaluuloista eroon. Tuntisitko siellä Siikajoella ketään, joka voisi auttaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häiritsevistä ajatuksista voi päästä myös ihan vanhan kansan keinoilla, reippailulla syksyisessä luonnossa. Suosittelen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haukotus! Vainajaltako tuo henkilö vaikutti, jonka kanssa juuri ajatuksia vaihdoin? Sinun olisi jo aika päästä noista perin kiusallisista harhaluuloista eroon. Tuntisitko siellä Siikajoella ketään, joka voisi auttaa?

Tunnen Siikajoelta erään tyypin joka räyhää nimenomaan tämän edesmenneen vainajan kimpussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnen Siikajoelta erään tyypin joka räyhää nimenomaan tämän edesmenneen vainajan kimpussa.

No teillä voisikin olla jotain yhteistä keskustelun aihetta. Ei kun vaan lyöttäydyt hänen seuraansa. Aina voi löytyä aiheeseen uusia, avartavia näkökulmia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No teillä voisikin olla jotain yhteistä keskustelun aihetta. Ei kun vaan lyöttäydyt hänen seuraansa. Aina voi löytyä aiheeseen uusia, avartavia näkökulmia.

Minä en lesta kodin kasvatin kanssa kaveeraa, mokomiin lahkolaisiin on syytä pitää reilu hajurako.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en lesta kodin kasvatin kanssa kaveeraa, mokomiin lahkolaisiin on syytä pitää reilu hajurako.

Lestadiolaisuus tuottaa paljon uskontojen uhreja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko se onnistunut keplottelemaan takaisin isiensä lahkoon? Sehän oli välillä sen edesmenneen TS:n lahkossakin.

"Devoit
        2008-09-05 23:25:26

kysyn. kirjoitti:

Miten se heittäminen tapahtuu?

Vain verbaalisesti. Kohdallani hoitomies heikki saari totesi, että minut heitetään saatanalle.

En tiedä, minkä vastapalveluksen hän saatanalta siitä sai.
        Äänestä"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus Kristus tahtoo pelastaa sinut. Hylkäätkö Jeesuksen armon ja pelastuksen lopullisesti? Sinetöitkö päätöksesi olla vastaanottamasta Jeesuksen Kristuksen pelastuksen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole muuten Siikajoelta!
        Että tiedoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole muuten Siikajoelta!
        Että tiedoksi.

Kenen luulet uskovan satujasi?

• Anonyymi

Luuk. 16:31

Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

Joh. 5:46

Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

• Anonyymi

Mooses ja lain käskyt ovat hurmoslahkojen vihatuimpia kohteita, niitä pidetään kirouksena tämän ajan ihmisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooses ja lain käskyt ovat hurmoslahkojen vihatuimpia kohteita, niitä pidetään kirouksena tämän ajan ihmisille.

Äläpäs nyt! Ääriuskovaisena, eli Jeesuksen omana ja Häntä rakastavana pidän Jumalan lakia pyhänä ja hyvänä, vaikka en lakia noudattamalla voikaan pelastua, sillä VAIN JEESUS KRISTUS VOI SYNTISEN IHMISEN PELASTAA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äläpäs nyt! Ääriuskovaisena, eli Jeesuksen omana ja Häntä rakastavana pidän Jumalan lakia pyhänä ja hyvänä, vaikka en lakia noudattamalla voikaan pelastua, sillä VAIN JEESUS KRISTUS VOI SYNTISEN IHMISEN PELASTAA.

"Lait on hyviä, mutta ei ne minua koske"...lahkolaisten uskon sisältö.

Lainkivet tulee uuteen Jerusalemin temppeliin ja ne murskaa monen hihhulin toiveet päästä taivaaseen,kun ovat luottaneet villitseviin hurmoshenkiin.

Jeesus ei ole lahkoissa käynytkään.

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lainkivet tulee uuteen Jerusalemin temppeliin ja ne murskaa monen hihhulin toiveet päästä taivaaseen,kun ovat luottaneet villitseviin hurmoshenkiin.

Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.

Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Kaikki ihmiset joutuu viimeiselle tuomiollle tekojensa mukaan lakien perusteella.

Ei taivaaseen ole mitään vihreätä linjaa.

Ilm. 20:12

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ihmiset joutuu viimeiselle tuomiollle tekojensa mukaan lakien perusteella.

Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.

Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Koiruoho on. Myrkky vermutti ja Pernod. Kuolleen verta sepsis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koiruoho on. Myrkky vermutti ja Pernod. Kuolleen verta sepsis.

Ilmestyskirja . Luku 11:8 .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristus on lain loppu pelastukseksi niille jotka uskoo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Messias on vapauttanut kristityt synnin ja kuoleman laista . Sovinto tehty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia on kuitenkin niin, että valehtelu on synti ja sinä harrastat sitä.
        Nyt siis sinä Teuvo, annat todellakin kirkkain silmin väittää, että olisit välillä kuollut ( edesmennyt ) ja olisit palannut takaisin elämään.
        Sanoisinpa, että melkoinen veijari sinä olet!

Kerran vielä. Jumalan laki, kymmenen käskyä on pyhä ja hyvä, ohittamaton ja luovuttamaton, Jumalan pyhä tahto. Sen kautta ei kuitenkaan kukaan kykene pelastumaan, sillä ihminen on perisynnin kautta toivottomassa tilassa.

”Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.”
        Jaak 2:10,11

Mehän tiedämme oman kertomasi mukaan, että sinä teit aviorikoksen, kun kostit vaimosi huorinteon. Olet siis itsekin oman kertomasi mukaan tehnyt huorin ja se on synti. Koska olet rikkonut Jumalan pyhää lakia, et voi lain kautta pelastua.
        Sinun ainoa toivosi on se, että teet parannuksen ja turvaudut Jeesuksen Kristuksen pyhään sovitustyöhön, kun Hän kärsi ja kuoli syntiesi ( myös valehtelujesi ja herjaamisiesi ) tähden.
        Jos aiot ikuiseen elämään päästä. Mutta jos et välitä tuosta niin suuresta pelastuksesta, sinulla ei ole mitään mahdollisuutta ikuiseen elämään ja armoon Jeesuksen Kristuksen luo, kun täältä ajallisesti elämästä lähdet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laki, Jumalan laki koskee minua. Sen kautta en kuitenkaan pelastu. VAIN JEESUS KRISTUS PELASTAA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja . Luku 11:8 .

Myös absintissa sitä aikoinaan käytettiin.

• Anonyymi

Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lakiasian kanssa keksimällä oli oppejaan.

• Anonyymi

Paavali syötti pirullista harhaoppia, että lain tehtävä olisi pelkkä synnin tunnon herättely. Jonkilainen pelkkä symboolinen tehtävä. Ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta yhtään mistään. Riivaajatkin uskoo Jeesukseen ja vapisevat ja kaatuilevat.

Jaakob varoitti "yksin uskosta" -mantran hokemisesta.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Kyllä lain ensisijainen tehtävä on, että sitä noudatetaan ja sen perusteella ratkeaa ihmisen ikuinen kohtalo viimeisellä tuomiolla.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi

Onko Luukas nyt täällä vai.

• Anonyymi

Kerran vielä. Jumalan laki, kymmenen käskyä on pyhä ja hyvä, ohittamaton ja luovuttamaton, Jumalan pyhä tahto. Sen kautta ei kuitenkaan kukaan kykene pelastumaan, sillä ihminen on perisynnin kautta toivottomassa tilassa.

”Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeinen tuomio tulee tekojen ja lakien perusteella, pelkästä uskosta ei puhuta mitäään vihreänä linjana taivaaseen.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeinen tuomio tulee tekojen ja lakien perusteella, pelkästä uskosta ei puhuta mitäään vihreänä linjana taivaaseen.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20 | Matt. 16:27 ]

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

2. Moos. 18:20

Neuvo kansalle tarkoin säännökset ja lait, opeta sille tie, jota sen tulee kulkea, ja kaikki, mitä sen tulee tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan hirveetä!

• Anonyymi

Raamattu varoittaa lain kieltävistä ns. vapaista suunnista, niihin menemästä ja luottamasta pelkkiin henkiin ja niiden tarjoamiin kosketuksiin ja kokemuksiin, mitä siellä on tarjolla.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi

Lain kieltäjät ja vähättelijät lainkivet murskaa.

Matt. 21:44

Joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, ja jonka päälle tämä kivi kaatuu, sen se murskaa."

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.

• Anonyymi

Mooses jengi rikkonut kaikki lait.

• Anonyymi

Potto Rahab ei ollut kuullut edes mainittavan mitään Jesuksen nimeä.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooses jengi rikkonut kaikki lait.

Älä pilkkaa Juutalaisia, Jeesuksen veljiä.

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kun Israelin heimon lapsia ja Juutalaiset ovat heidän johtajiaan.

Ilm. 21:12

siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi

Edesmennyt tarkoittaa kokonaan kuollutta. Ei se mitään enää julista. Jokainen voi kuitenkin kuolla henkisesti ja palata siitä takaisin, syntyä uudestaan henkisesti ja palata takaisin. Eikä siinä mitään valhetta ole. Tuskin kukaan itse kuvittelee olevansa Jeesus tai enkeli. UT.n kertomusten yksi tulkintatapa on symboliikkaa tavalllisesta ihmisestä.

• Anonyymi

Kiertelyllä et voi hämätä. Teuvo on laittanut valheen liikkeelle, että hän olisi edesmennyt, eli kuollut, jota hän ei kuitenkaan ole. Hän kirjoittaa edelleen palstalla.
        Valhe, mikä valhe. Valehtelu on synti. Synnistä pitää tehdä parannus. Selittely ei auta mitään!

• Anonyymi

Tähän asti olet kertonut, että Teuvo olisi edesmennyt, siis ihan oikeasti kuollut ja kuopattu.
        Nytkö oletkin siis pyörtämässä puheitasi ja annat ymmärtää, että Teuvo olisikin vain”henkisesti kuollut” ja sitten palannut takaisin???
        HUH HUH, mitä soopaa!!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän asti olet kertonut, että Teuvo olisi edesmennyt, siis ihan oikeasti kuollut ja kuopattu.
        Nytkö oletkin siis pyörtämässä puheitasi ja annat ymmärtää, että Teuvo olisikin vain”henkisesti kuollut” ja sitten palannut takaisin???
        HUH HUH, mitä soopaa!!!

Asia ei sinun valehtelulla muuksi muutu TS on kuollut 13.5-22! Ellet ole täysin syyntakeeton niin jätä se vainajan kanssa peuhaaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asia ei sinun valehtelulla muuksi muutu TS on kuollut 13.5-22! Ellet ole täysin syyntakeeton niin jätä se vainajan kanssa peuhaaminen.

Teuvo elää edelleen ja kirjoittaa herjaavasti mm. apostoli Paavalista ja alkuseurakunnasta.
        Muitakin eksytyksiä hän harjoittaa.
        Niitä ovat mm.
        - Teuvo väittää, että Jeesus Kristus uhrattiin saa,tanalle, vaikka Raamattu sanoo, että Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle. Se on perustavanlaatuinen ero! Jumala ei ole koskaan kehottanut uhraamaan saa,tanalle, eikä epäjumalille, päinvastoin!
        Hepr. 9:14
        "kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

- Teuvo on väittänyt, että Pyhä Henki lähti pois Tellukselta Johanneksen kuoleman myötä. Sellaiselle väitteelle ei ole mitään raamatullista perustetta. Se on Teuvon mielikuvituksen tuotetta. Jeesus ilmoitti omilleen Pyhän Hengen tulosta. Varmasti hän olisi myös ilmoittanut Pyhän Hengen pois ottamisesta, jos hän niin olisi tehnyt.
        Joh.16:7
        "Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän."

- Teuvo on väittänyt, että Pyhä Henki olisi tullut hänen, siis Teuvon ( ! ) myötä takaisin Tellukselle. Niin megalomaaniseen väitteeseen pystyy vain ihminen, jolla on maksimoitunut Napoleon-syndrooma.

-Viime aikoina suurimman panostuksen Teuvo on laittanut apostoli Paavalin herjaamiseen ja mustamaalaamiseen.
        Teuvon voi epäilyksettä sijoittaa ihmisryhmään, joka aikoinaan vannoi, etteivät syö ja juo, ennen kuin ovat tappaneet Paavalin. Sama murhahenki hallitsee heitä kaikkia.
        Ap. t. 23:21
        "Mutta älä sinä siihen suostu, sillä viidettäkymmentä miestä heidän joukostaan on häntä väijymässä, ja he ovat vannoneet valan, etteivät syö eivätkä juo, ennenkuin ovat tappaneet hänet. Ja nyt he ovat valmiina ja odottavat sinun suostumustasi."

Monen monta muuta järkyttävän epäraamatullista väittämää on Teuvo näppäimistöstänsä suoltanut. Tulkoon nyt tässä mainituksi vain nämä em. räikeämmästä päästä. Jokainen ymmärtäväinen ihminen tehköön ko. henkilön ajattelusta ja painotuksista omat johtopäätelmänsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teuvo elää edelleen ja kirjoittaa herjaavasti mm. apostoli Paavalista ja alkuseurakunnasta.
        Muitakin eksytyksiä hän harjoittaa.
        Niitä ovat mm.
        - Teuvo väittää, että Jeesus Kristus uhrattiin saa,tanalle, vaikka Raamattu sanoo, että Jeesus uhrasi itsensä Jumalalle. Se on perustavanlaatuinen ero! Jumala ei ole koskaan kehottanut uhraamaan saa,tanalle, eikä epäjumalille, päinvastoin!
        Hepr. 9:14
        "kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"

- Teuvo on väittänyt, että Pyhä Henki lähti pois Tellukselta Johanneksen kuoleman myötä. Sellaiselle väitteelle ei ole mitään raamatullista perustetta. Se on Teuvon mielikuvituksen tuotetta. Jeesus ilmoitti omilleen Pyhän Hengen tulosta. Varmasti hän olisi myös ilmoittanut Pyhän Hengen pois ottamisesta, jos hän niin olisi tehnyt.
        Joh.16:7
        "Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän."

- Teuvo on väittänyt, että Pyhä Henki olisi tullut hänen, siis Teuvon ( ! ) myötä takaisin Tellukselle. Niin megalomaaniseen väitteeseen pystyy vain ihminen, jolla on maksimoitunut Napoleon-syndrooma.

-Viime aikoina suurimman panostuksen Teuvo on laittanut apostoli Paavalin herjaamiseen ja mustamaalaamiseen.
        Teuvon voi epäilyksettä sijoittaa ihmisryhmään, joka aikoinaan vannoi, etteivät syö ja juo, ennen kuin ovat tappaneet Paavalin. Sama murhahenki hallitsee heitä kaikkia.
        Ap. t. 23:21
        "Mutta älä sinä siihen suostu, sillä viidettäkymmentä miestä heidän joukostaan on häntä väijymässä, ja he ovat vannoneet valan, etteivät syö eivätkä juo, ennenkuin ovat tappaneet hänet. Ja nyt he ovat valmiina ja odottavat sinun suostumustasi."

Monen monta muuta järkyttävän epäraamatullista väittämää on Teuvo näppäimistöstänsä suoltanut. Tulkoon nyt tässä mainituksi vain nämä em. räikeämmästä päästä. Jokainen ymmärtäväinen ihminen tehköön ko. henkilön ajattelusta ja painotuksista omat johtopäätelmänsä.

Olipa piiiiitkä satu, pitkältä pojalta!🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa piiiiitkä satu, pitkältä pojalta!🤣

Onko kaikki Lestadiolaiset tuollaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko kaikki Lestadiolaiset tuollaisia?

Kyllä ne minun tietääkseni kunnioittaa hautarauhaa, yhtä poikkeuststa lukuunottamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiertelyllä et voi hämätä. Teuvo on laittanut valheen liikkeelle, että hän olisi edesmennyt, eli kuollut, jota hän ei kuitenkaan ole. Hän kirjoittaa edelleen palstalla.
        Valhe, mikä valhe. Valehtelu on synti. Synnistä pitää tehdä parannus. Selittely ei auta mitään!

Kenestä Teuvosta te mahdatte väitellä???

Kuollut on kuollut. Ei kirjoittele mitään, oli ollut kuka tahansa. Ehkä tämä teidän Teuvo on kuollut henkisesti ja noussut ylös. Joskus ihminen päätyy niin huonoon jamaan, että hajoaa mieleltään, mutta taistelee tai taiteilee itsensä ylös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenestä Teuvosta te mahdatte väitellä???

Kuollut on kuollut. Ei kirjoittele mitään, oli ollut kuka tahansa. Ehkä tämä teidän Teuvo on kuollut henkisesti ja noussut ylös. Joskus ihminen päätyy niin huonoon jamaan, että hajoaa mieleltään, mutta taistelee tai taiteilee itsensä ylös.

Olen Teuvo ja olen hyvässä kunnossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen Teuvo ja olen hyvässä kunnossa.

Varmaankin monikin Teuvo on hyvässä kunnossa. Ikävää että Teuvo Suni kuoli jo yli 3 vuotta sitten.

• Anonyymi

Nimeltä kohdistettuihin yksityishenkilöihin kohdistuvat kirjoittelut eivät kuulu Raamatu-palstalle, mitä aloittaja tekee työkseen.

• Anonyymi

On se vaan kumma, ettei siihen mikään taho puutu? Eikö se tajua edes sitä miltä moinen vainajan muiston häpäiseminen omaisista tuntuu?

• Anonyymi

TämäKIN ketju todistaa, että vanha mies todellakaan EI OLE EDESMENNYT, vaan ihan oikeasti elossa ja kirjoituskunnossa. Valhe siis on paljastunut!

• Anonyymi

Tässäkin ketjussa yrität valehdella, että 3,5 vuotta sitten kuollut vainaja kirjoittaa edelleen palstalle, epätoivoinen joskin naurettava yritys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässäkin ketjussa yrität valehdella, että 3,5 vuotta sitten kuollut vainaja kirjoittaa edelleen palstalle, epätoivoinen joskin naurettava yritys.

Ei mene valheesi läpi.
        Jeesus tahtoo sinutkin pelastaa synnin ja per-keleen orjuudesta.
        Mutta sinä et tahdo!
        Sinetöitkö lopullisesti päätöksesi torjua Jeesuksen armon, vai vieläkö jätät itsellesi mahdollisuuden pelastua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mene valheesi läpi.
        Jeesus tahtoo sinutkin pelastaa synnin ja per-keleen orjuudesta.
        Mutta sinä et tahdo!
        Sinetöitkö lopullisesti päätöksesi torjua Jeesuksen armon, vai vieläkö jätät itsellesi mahdollisuuden pelastua?

Kumpihan meistä on lestojen saarnamiehen toimesta saatanalle heitetty?
        Kysynpähän vaan, vaikka tiedän, että sinulta on turha rehellistä vastausta odottaa.

• Anonyymi

Joh 8:12
      ”Niin Jesus puhui taas heille ja sanoi: minä olen maailman valkeus: joka minua seuraa, ei hän pimeydessä vaella, mutta saa elämän valkeuden.”

• Anonyymi

Kyllä on melkoinen huijari. Lavastaa oma kuolema ja jatkaa ilkkumista. Siitä ei hyvä seuraa.

• Anonyymi

Todellakin! Ja kun kuitenkin Jumala kaikkinäkevänä näkee kaiken tuon teatterin läpi!

• Anonyymi

Tyypin joka ryhtyy päätöikseen levittämään älytöntä valhetta, että vuosia sitten kuollut vainaja muka kirjoittaa edelleen palstalle Paavalia herjaavia kommentteja, on kestettävä naurunalaiseksi joutuminen. Kyllä jämpti on niin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellakin! Ja kun kuitenkin Jumala kaikkinäkevänä näkee kaiken tuon teatterin läpi!

Piti siis herätä keskellä yotä nuoleskelemaan omaa kommenttiasi.Sellaista se on, kun joojoo miehet ovat kaikonneet.

• Anonyymi

""Lait on hyviä, mutta ei ne minua koske"...lahkolaisten uskon sisältö."

He ovat sen suden oppilaita, joka ajoi Apolloksen kaksitoista pois synagogasta ja alkoi pitää "tyrannin koulua".
      Sen suden, joka kuului samaan "ammattikuntaan" kuin Aquila ja Priscilla. SKENOPOIOS = lavastaja.

Kaikki on MINULLE luvallista, mutta kaikki ei ole hyödyllistä. Kaikki on MINULLE luvallista, mutta MINÄ en anna minkään hallita ITSEÄNI. (1 kor 6:12)

MINÄ en edes ymmärrä, mitä MINÄ teen... Ja jos MINÄ teen mitä MINÄ en tykkää tehdä, MINÄ myönnän, että laki on hyvä... (Room 7:15-16)

Tyyppi oli täynnä itseään.

• Anonyymi

Mutta Jeesus voitti Skeuaan ja Skeuaan kätyrit. Seitsemän Huone kärsi murskatappion eikä sen pyhäköstä jäänyt kiveä kiven päälle. Nuo farsilaiset joutuivat lopulta perääntymään Babyloniinsa, takaisin virtansa toiselle puolelle, "heprealaisten heprealaisia" kun olivat. Paavali oli Jeesukselle valikoitunut skeuos, joka saisi tuta, miten paljon täytyy kärsiä, kun käyttää Jeesuksen nimeä lampaiden eksyttämiseen ja oman auktoriteetin lavastamiseen. "Apollos" tunsi Tien erinomaisesti ja häntä huvitti, kun Aquila ja Priscilla rupesivat selittämään Paavalin versiota "pyhän hengen kasteesta". Apollos tunsi Tien ja Johanneksen kasteen ja voitti synagogan juutalaiset väittelyissä, koska hänellä oli totuus. Eikä Paavalin versio pyhästä hengestä vastannut totuutta. Apolloksesta oli suuresti apua niille, joita Paavali oli äskettäin käynyt "opettamassa". Auttaisi, jos Apostolien teot olisi käännetty suomeksi Jeesuksen eikä Paavalin kirjeiden kannalta. Kannattaa tutkia kreikankielistä alkutekstiä, niin Paavalin kelvottomuus alkaa avautua sitäkin kautta.

• Anonyymi

Jumalan laki koskee kaikkia. Se koski Jeesusta Kristustakin, joka sen on ainoana koskaan pitänyt ja se koskee meitä muitakin, jotka emme kykene sitä 100% täysin pitämään, kuten et sinäkään.
        Jumalan laki, kymmenen käskyä on silti pyhä ja hyvä, joka EI PELASTA. VAIN JEESUS KRISTUS PELASTAA! 🎚️🩸❣️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumalan laki koskee kaikkia. Se koski Jeesusta Kristustakin, joka sen on ainoana koskaan pitänyt ja se koskee meitä muitakin, jotka emme kykene sitä 100% täysin pitämään, kuten et sinäkään.
        Jumalan laki, kymmenen käskyä on silti pyhä ja hyvä, joka EI PELASTA. VAIN JEESUS KRISTUS PELASTAA! 🎚️🩸❣️

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Eihän se Rahab ollut edes kuullut koskaan mistään Jeesuksista.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. [

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Paavali oli murhamies ja yritti kieroilla lakiasian kanssa puhumalla pelkistä hengistä.

• Anonyymi

Jeesus ilmaisee itsensä kunnon ihmisille, ei millekään rosvoille ja murhamiehille.

Joh. 14:21

Joka on ottanut vastaan minun käskyni ja noudattaa niitä, se rakastaa minua. Ja minun Isäni rakastaa sitä, joka rakastaa minua, ja häntä minäkin rakastan ja ilmaisen hänelle itseni."

• Anonyymi

Ei ihme, että lahkolaiset vihaa Jumalan käskyjä ja lakeja, ja puhuvat pelkistä hengistä ja niiden pillin mukaan elämistä vapaasti kuin ellun kanat.

1. Joh. 5:3

Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa. [Matt. 11:30]

• Anonyymi

Raamattu varoittaa ns. vapaista suunnista.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi

Ps. 2:4

Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      257
      18146
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      76
      10353
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      344
      6857
    4. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      57
      4843
    5. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      34
      4576
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      79
      3318
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      117
      2952
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      95
      2460
    9. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      29
      1947
    10. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      24
      1762
    Aihe