Autoilla on ollut hirveän positiivinen vaikutus ihmisten elämään lähemmäks sadan vuoden ajan. Sähköauto on muuttanut kaiken. Perinteinen auto onkin yht´äkkiä hirveyksiin syyllinen. Ei ihme, ettäsähköautoilla menee huonosti.
Sähköautot pilasi kaiken
22
296
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköautojen osuus kasvaa kokoajan.
- Anonyymi
Koska ihmiset ajavat mielummin sähköautoilla, yksinkertaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska ihmiset ajavat mielummin sähköautoilla, yksinkertaista.
Miksei kaikilla sitten ole jo sähköautoa? Siksi, että olet väärässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei kaikilla sitten ole jo sähköautoa? Siksi, että olet väärässä.
Olikohan syynä autojen kalleus ja yleisesti huono taloustilanne. Ei niitä polttomoottori autoja hylätä ihan noin vain, ei ne mitään halpis kännyköitä ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei kaikilla sitten ole jo sähköautoa? Siksi, että olet väärässä.
Heh. Eiväthän ihmiset tietenkään joukolla siirry uusiin autoihin heti kerralla. Ei, vaan jo hankitulla ajetaan aikansa ja sitten uusi hankitaan. Ja tässä vaiheessa se jo todennäköisesti onkin sähköauto kuten uusien autojen näkyy koko ajan yhä selvemmin.
- Anonyymi
Poliitikot sen pilasi kun ei antanut muutoksen tapahtua markkinaehtoisesti.
Tämä on vihreiden vasemmiston juoni tuhota läntinen kulttuuri. Onnistuivat aivopesemään muita hönöjä mukaan tuohon hömppään, teettävät itselleen mieluisat 'tutkimukset" ilmastonmuutoksen syistä. - Anonyymi
On tosiaan totta, että kannattaa hieman miettiä, mitä tuli tehdyksi. Maailmassa ei hirveästi kannata tuomita välittömästi hautaan tuomituksi sellaista, joka on tehnyt hyvää työtä viimeisen sadan vuoden ajan,.
- Anonyymi
jos mietin nuoruutta niin halpa auto joka oli helppo itse korjata ,antoi siivet nousuun työelämään ja vapaa-aikana ystävien kanssa hauskanpitoon.mietin tulevaisuutta miten uuden sukupolvien nuoret järjestää itselleen työssä käynnin ja kavereiden kanssa haukanpidon jos autoilu vaan kallistuu ja valtio ja verottaja alkaa syynäämään vanhempien tilit ,paljonko annetaan rahaa.?
- Anonyymi
Montako suurinta saastuttavaa yritystä tarvitaan, että päästelevät saman verran kuin koko Suomen henkilöautokanta?
- Anonyymi
Muutama vuosi sitten SSAB:n Raahen terästehdas päästeli eniten hiilidioksidia. Määrä oli 4 miljoonaa tonnia vuodessa. Kakkosena oli polttoaineyhtiö Nesteen Porvoon jalostamo, jonka päästöt olivat 2,7 miljoonaa tonnia. Tällä hetkellä yksityisautoilu tuottaa päästöjä arviolta noin 5 miljoonaa tonnia. Että sillai.
- Anonyymi
Yksi.. .Neste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muutama vuosi sitten SSAB:n Raahen terästehdas päästeli eniten hiilidioksidia. Määrä oli 4 miljoonaa tonnia vuodessa. Kakkosena oli polttoaineyhtiö Nesteen Porvoon jalostamo, jonka päästöt olivat 2,7 miljoonaa tonnia. Tällä hetkellä yksityisautoilu tuottaa päästöjä arviolta noin 5 miljoonaa tonnia. Että sillai.
Siihen viiteen miljoonaan tonniin tarvitaan myös melkoinen letka rekkoja, kuorma-autoja ja bussejakin.
- Anonyymi
Nyt kaikki on pilalla :(
- Anonyymi
Hiilidioksidi ei ole mikään myrkkykaasu. Päinvastoin, vihreä luonto syö hiilidioksidia elääkseni ja kasvaakseen,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilidioksidi ei ole mikään myrkkykaasu. Päinvastoin, vihreä luonto syö hiilidioksidia elääkseni ja kasvaakseen,
Niin, mutta liikaa ’nautittuna’ se tappaa. Ihmiset ja luonnon.
- Anonyymi
Sähköauto lisää perheriitoja ja avioeroja, kun perheen rahat menee velkaiseen sähköautoon.
- Anonyymi
Siksi autoa ei kannatakaan ostaa velaksi. Käteisellä sellainen sähköauto, kuin on varaa. Niin tein minäkin, ja kotona on sopuisaa.
- Anonyymi
En ymmärrä miten 50ke sähköautoon menisi enemmän rahaa kuin 50ke polttikseen.
Avaahan hiukan mitä tarkoitat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä miten 50ke sähköautoon menisi enemmän rahaa kuin 50ke polttikseen.
Avaahan hiukan mitä tarkoitat.Sillä, kun sähköauto pudottaa nopeasti arvonsa ja jos ajoakku takuu lopuillaan, niin jää myyjän käsiin. Sähköautossa on isommat vakuutukset kuin polttisautoissa, kotilaturi seinään maksaa ja jos ei omakotitalossa voimavirtaa, niin asennus kallis asentaa. Renkaat kuluu nopeasti ja on kalliita uusia ja alustan osat kuluu nopeasti koska korkea paino rasittaa alustaa nopeammin. Akku ongelmat kalliita korjata ja jonot on pitkiä kyseisiin huoltoihin sekä vara auto maksaa pitkille huolto ajoille. Tässä osa miksi sähköauto kalliimpi sekä lapset kaivaa koboltin käsin maasta ajo akkuihin jotka painaa sähköautossa 500kg.
- Anonyymi
Heikoissa kantimissa liitot muutenkin silloin ovat, jos auton käyttövoima aiheuttaa perheriidoista ja avioeroja…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä, kun sähköauto pudottaa nopeasti arvonsa ja jos ajoakku takuu lopuillaan, niin jää myyjän käsiin. Sähköautossa on isommat vakuutukset kuin polttisautoissa, kotilaturi seinään maksaa ja jos ei omakotitalossa voimavirtaa, niin asennus kallis asentaa. Renkaat kuluu nopeasti ja on kalliita uusia ja alustan osat kuluu nopeasti koska korkea paino rasittaa alustaa nopeammin. Akku ongelmat kalliita korjata ja jonot on pitkiä kyseisiin huoltoihin sekä vara auto maksaa pitkille huolto ajoille. Tässä osa miksi sähköauto kalliimpi sekä lapset kaivaa koboltin käsin maasta ajo akkuihin jotka painaa sähköautossa 500kg.
Pikkurahoja nuo juoksevat kulut siihen nähden, että polttiksilla menee jokaiseen 100 km:ään vähintäänkin kymppi ja sähkö autolla parisen euroa.
Arvonpudotuksesi ovat ennusteita. Jos takuu loppuu, niinkuin se tekee kaikissa autoissa, polttiksissa poikkeuksetta lyhyemmät takuut, ei tarkoita auton muuttumista käyttökelvottomaksi. Ei, vain takuu päättyy. Sähköauton akkutakuuhan kattaa sen, että akun kapasiteetti ei laske takuuaikana alle 70%. Ja eihän tuokaan, jos noin käy, merkitse muuta kuin tiheämpään latauksia.
Onhan se totta, että akkuun liittyvät korjaukset ovat kalliita, mutta niitähän tarvii tehdä vain jos ne menevät rikki onnettomuudessa tai vahingosta tai jonkun harvinaisen vian vuoksi. Vahinkoja ja onnettomuuksia varten on olemassa vakuutukset. Fossiiliautoissahan on moninverroin enemmän potentiaalisia rikkoutuvat osia, vaikka ei ehkä yhtä kalliita kuin juuri akkuviat.
Useimmat sähköautot nykyisin onkin jo tehty alusta alkaen sähköautoiksi, ei siis rakennettuja jonkun fossiiliauton vähän vahvistetuille rakenteille. Paino on siten huomioitu alusta alkaen kaikissa ratkaisuissa.
Ja nuo muut nyt on sen tasoista tarinaa, ettei niihin edes kannata kuluttaa aikaa kommentoimiseen.
- Anonyymi
Tällainen auto voi olla vaihdossa arvoton alle 10-vuotiaana – ”Ei siinä ole mitään järkeä”
https://www.is.fi/autot/art-2000011585980.html
Tuo vielä matin kukkaroon...ei sähköshokkia saanut.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972