Mitä Raamattu sanoo Jeesuksen ensimmäisestä elinviikosta?

Anonyymi-ap

Kertooko mitään? Siis Raamattu siitä!

70

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meni Egyptiin kunnes Herodes kuoli, ja myös Jerusalemiin ympärilekattavaksi.

• Anonyymi

Mikähän kohta Raamatusta, länkkä?

• Anonyymi kirjoitti:

Uusi Testamentti.. Olen iloinen, että tunnen Raamatun ja sinä et.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Uusi Testamentti.. Olen iloinen, että tunnen Raamatun ja sinä et.

Älä valehtele! Olet todella törkeä ja sairas valehtelija!
        Juoppous ilmeisesti pääsyy siihen?

• Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele! Olet todella törkeä ja sairas valehtelija!
        Juoppous ilmeisesti pääsyy siihen?

Kun Jeesus syntyi, niin pian lähti kohti Egyptiä.. Eikö tuo ole tullut esille jo koulussa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2&kaannos=fi-38&kirjat=luu

Luukkaan evankeliumi:
        2:21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
        2:22 Ja kun heidän puhdistuspäivänsä, Mooseksen lain mukaan, olivat täyttyneet, veivät he hänet ylös Jerusalemiin asettaaksensa hänet Herran eteen
        2:23 - niinkuin on kirjoitettuna Herran laissa: "Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi" -
        2:24 ja uhrataksensa, niinkuin Herran laissa on säädetty, parin metsäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa.

2:39 Ja täytettyään kaiken, mikä Herran lain mukaan oli tehtävä, he palasivat Galileaan, kaupunkiinsa Nasaretiin.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2&kaannos=fi-38&kirjat=mat

Matteuksen evankeliumi:
        2:13 Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet".
        2:14 Niin hän nousi, otti yöllä lapsen ja hänen äitinsä ja lähti Egyptiin.
        2:15 Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani".

Hoosea:
        11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.

2.Mooseksen kirja:
        4:22 Sano silloin faraolle: 'Näin sanoo Herra: Israel on minun esikoispoikani;

Jumala:
        ”Israel on minun esikoispoikani;”

Matteus/Raamatun kopioija (?), ymmärsi (?)/vääristeli tahallaan (?), tuon kohdan väärin!

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=&kaannos=fi-38&kirjat=kr

”Rakastan”/tykkään/pidän Koivuniemen Raamattuhaku ja Nettiraamattusta!

”Rakasta”/tykkää/pidä siitä Sinäkin!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Kun Jeesus syntyi, niin pian lähti kohti Egyptiä.. Eikö tuo ole tullut esille jo koulussa?

Missä sanotaan päivämäärät?

• Anonyymi kirjoitti:

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2&kaannos=fi-38&kirjat=luu

Luukkaan evankeliumi:
        2:21 Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
        2:22 Ja kun heidän puhdistuspäivänsä, Mooseksen lain mukaan, olivat täyttyneet, veivät he hänet ylös Jerusalemiin asettaaksensa hänet Herran eteen
        2:23 - niinkuin on kirjoitettuna Herran laissa: "Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi" -
        2:24 ja uhrataksensa, niinkuin Herran laissa on säädetty, parin metsäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa.

2:39 Ja täytettyään kaiken, mikä Herran lain mukaan oli tehtävä, he palasivat Galileaan, kaupunkiinsa Nasaretiin.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2&kaannos=fi-38&kirjat=mat

Matteuksen evankeliumi:
        2:13 Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet".
        2:15 Ja hän oli siellä Herodeksen kuolemaan asti; että kävisi toteen, minkä Herra on puhunut profeetan kautta, joka sanoo: "Egyptistä minä kutsuin poikani".

Hoosea:
        11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.

2.Mooseksen kirja:

Jumala:

Matteus/Raamatun kopioija (?), ymmärsi (?)/vääristeli tahallaan (?), tuon kohdan väärin!

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=&kaannos=fi-38&kirjat=kr

Aivan. Raamattu on täynnä ihmisten ajatuksia ja kirjoituksia. Ja jonkun mukaan Israel on Jumalan poika.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

Matteuksen evankeliumi:

Hoosea:

2.Mooseksen kirja:

Jumala:

aito_lainen, alias Heimo.Vesa:

"VOI EI! Enkö Minä enää saa teille kertoa, että mitä Raamattu sanoo ja kertoo? YHYY! "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

aito_lainen, alias Heimo.Vesa:

"VOI EI! Enkö Minä enää saa teille kertoa, että mitä Raamattu sanoo ja kertoo? YHYY! "

Ihan itse sinä siinä itket!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Aivan. Raamattu on täynnä ihmisten ajatuksia ja kirjoituksia. Ja jonkun mukaan Israel on Jumalan poika.

Olet katkera kun et koskaan ole ymmärtänyt Raamattua. Pettymykseksi itseesi purkautuu Raamatun vähättelynä.

• Anonyymi kirjoitti:

Missä sanotaan päivämäärät?

Kun Jeesus syntyi ja että meni Egyptiin ja vielä lähti kohti Jerusalemia. Kaikki viikossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet katkera kun et koskaan ole ymmärtänyt Raamattua. Pettymykseksi itseesi purkautuu Raamatun vähättelynä.

Kerron mitä Raamatussa sanotaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Et, sitä sinä et kerro koska et koskaan edes esitä yhtään Raamatun kohtaa vaan omia sepustuksiasi.
        Ymmärrän, että älyllinen kapasiteettisi on hyvin rajallinen eikä sivistystäkään sinulle ole suotu.

• Anonyymi kirjoitti:

Et, sitä sinä et kerro koska et koskaan edes esitä yhtään Raamatun kohtaa vaan omia sepustuksiasi.
        Ymmärrän, että älyllinen kapasiteettisi on hyvin rajallinen eikä sivistystäkään sinulle ole suotu.

Sinä olet luotu halveksimaan toisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:

Matteuksen evankeliumi:

Hoosea:

2.Mooseksen kirja:

Jumala:

Kukaan ei kirjoittanut Jeesuksesta kun vasta 90 vuonna, eli kaikki on jälkeenpäin
        Sepitettyä. Ei ole todistetta oliko ollenkaan
        Olemassa.
        Ihme kun oli olevinaan ihmemies, mutta ilmaan ei kirjoittanut hänestä kuuteen kymmeneen vuoteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskovaiset ovat kuten perussuomalaiset. Uskovat kaiken heille valehdellun olevan täyttä totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei kirjoittanut Jeesuksesta kun vasta 90 vuonna, eli kaikki on jälkeenpäin
        Sepitettyä. Ei ole todistetta oliko ollenkaan
        Olemassa.
        Ihme kun oli olevinaan ihmemies, mutta ilmaan ei kirjoittanut hänestä kuuteen kymmeneen vuoteen.

Kuten koko raamattu, joka pohjautuu vain vanhoihin taruihin. Ja ne tarinat ovat värittyneet vahvasti sukupolvien myötä. Ja raamatun kohdalla täytyy vielä ottaa huomioon niiden kirjoitusten ajankohta ja silloinen kulttuuri puhumattakaan erilaisista käännös ongelmista. Tässä kohtaa uskovainen huutaa tulistuneena "raamattu on jumalan sanaa" : )

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Miten se nyt sillalailla lähti? Vastasyntynyt napero? Älä houri. Ota lisää lönttävinkkua.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Uskotko? Vai tiedätkö?

• Anonyymi

Jeesuksen ensimmäisestä elinviikosta ei ole yksityiskohtaista tietoa Uudessa testamentissa, mutta evankeliumien ja perimätiedon mukaan Jeesus syntyi Betlehemissä noin 4 eaa. Ensimmäisellä viikolla olivat todennäköisesti keskeisiä perhepiirissä tapahtuneet asiat, kuten lapsen suojelu ja kaste, vaikka tästä ei olekaan suoria mainintoja.

• Anonyymi

Oh ho!!!
        ". Ensimmäisellä viikolla olivat todennäköisesti keskeisiä perhepiirissä tapahtuneet asiat, kuten lapsen suojelu ja kaste"????

Juutalaisuudessa EI OLLUT kastetta!
        Jeesus ympärileikattiin kahdeksan päivän ikäisenä Mooseksen lain mukaan. Hänet vietiin temppeliin Siunattavaksi.
        Luuk 2
        " Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
        Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.
        Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,
        otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi:"Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;
        sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi, jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,
        valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".
        Ja hänen isänsä ja äitinsä ihmettelivät sitä, mitä hänestä sanottiin.
        Ja Simeon SIUNASI heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan"

• Anonyymi kirjoitti:

Oh ho!!!
        ". Ensimmäisellä viikolla olivat todennäköisesti keskeisiä perhepiirissä tapahtuneet asiat, kuten lapsen suojelu ja kaste"????

Jeesus ympärileikattiin kahdeksan päivän ikäisenä Mooseksen lain mukaan. Hänet vietiin temppeliin Siunattavaksi.
        Luuk 2
        " Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
        Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.
        Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,
        otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi:"Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;
        sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi, jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,
        valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".
        Ja Simeon SIUNASI heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan"

Luukas oli se, joka oli kuullut kaikkea ja uskonot ne, ja kirjoitti niistä Teofilukselle.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Luukas oli se, joka oli kuullut kaikkea ja uskonot ne, ja kirjoitti niistä Teofilukselle.

Valehtele sinä persekuono lisää vaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oh ho!!!

Luuk 2

"1 Äänestä"

Ha ha aito_laisen tunnisttaa aina siitä, ettei koskaan unohda äänestää itseään!

• Anonyymi kirjoitti:

Luukas oli se

• Anonyymi kirjoitti:

Aloita Raamatun luku Luukas 1.

• Että mitä Luukas oli kuullut.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Että mitä Luukas oli kuullut.

Luukas lääkäri tosiaan oli Jeesuksen aikalainen ha tutki asoita todella tarkkaan.
        Mutta sinä et siitä ymmärrä sanaakaan, olet tyhjän huutelija!

• Anonyymi kirjoitti:

Luukas lääkäri tosiaan oli Jeesuksen aikalainen ha tutki asoita todella tarkkaan.
        Mutta sinä et siitä ymmärrä sanaakaan, olet tyhjän huutelija!

Luukas ei tiennyt, että ei kaikkea pidä uskoa. Enhän minäkään.

• Anonyymi

No ei raamattua voi historiateoksena pitää. Keksittyjä tarinoita täynnä.

• Anonyymi

Jeesus rääkyi naama punaisena, mussutti tissiä sekä paskoi ja kuseskeli allensa, kuten sen ikäisellä ipanalla tapana on.

• Anonyymi

Kuvaat hyvin itsesi ja äitisi suhdetta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvaat hyvin itsesi ja äitisi suhdetta.

Tuota samaa sitä olet sinäkin ipanana ollessa tehnyt🙃

• Anonyymi

Hänet kapaloitiin ja laitettiin eläinten ruokinta seimeen.

• Ratkaisen riidat helposti, jeesus on jälkikäteen sepitetty taruolento samaan tapaan kuin Aku Ankka.

Kukaan aikalainen ei jeesusta huomannut huolimatta hänen varsin vaikuttavista ihmeteoistaan alkaen kuolleitten herättämisestä.

Ottaen huomioon aikakauden terveyskeskusten tehokkuuden voimme olla varmoja jessulin olemattomuudesta. Muutenhan koko silloin tunnettu lättämaa olisi täynnä sairaan siskonkaverrintutulle lähetettyjä kutsuja taikuudella parantavan jessulin luokse.

Sori vaan, puhkesi tuokin kupla. Heil Satan!

• Anonyymi

Ei Aku Ankka ole mikään sepitetty taruolento vaan elää vielä tänäkin päivänä Ankkalinnassa eläkeankkana. Trumpin hyvä ystävä ja neuvonantaja, kunnioitettu ankka se Aku on.

• Anonyymi

Mitä ilmeisemmin Itämaan tietäjien saapuessa Beetlehemiin Jeesus oli jo vuoden vanha. Herodes määräsi lasten surmaamisen sanoen: "lähetti tappamaan kaikki poikalapset Beetlehemistä ja koko sen ympäristöstä, kaksivuotiaat ja nuoremmat, sen mukaan kuin hän oli aikaa tietäjiltä tarkoin tiedustellut".

• Raamatussa on kaikkea sen mukaan mitä kukin ajatteli.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Raamatussa on kaikkea sen mukaan mitä kukin ajatteli.

Typetin väitteesi koskaan. 😂

• Anonyymi

"kaksivuotiaat ja ..."
        Hyvä oivallus!

• Anonyymi kirjoitti:

Kenen muun ajatuksia sinun mielestäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on niitä tuhannen ja yhden yön loruiluja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on niitä tuhannen ja yhden yön loruiluja.

Kovasti sinua kiinnostaa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Raamatussa on kaikkea sen mukaan mitä kukin ajatteli.

Tyhmin väitteesi pariin tuntiin. 😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi

Ympärileikkaus tehtiin kahdeksan päivän vanhana.

• Mutta Jeesus lähti sinne viikon sisällä, samalla kun meni kuuluisasti Egyptiin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mutta Jeesus lähti sinne viikon sisällä, samalla kun meni kuuluisasti Egyptiin.

Todista väitteesi!

• Anonyymi kirjoitti:

Todista väitteesi!

Raamatussa on tietolähde. Mikä muukaan.

• Anonyymi

Fariseus Saul alias Paul alias Paavali ei tuota tiennyt?

Apostolien teot:
        16:3 Paavali tahtoi häntä mukaansa matkalle ja otti hänet ja ympärileikkasi hänet juutalaisten tähden, joita oli niillä paikkakunnilla; sillä kaikki tiesivät, että hänen isänsä oli kreikkalainen.

Tykkäsköhän Paavali vain …. you know…?!

1.Tessalonikalaiskirje:
        5:26 Tervehtikää kaikkia veljiä pyhällä suunannolla.

Veljiähän ne … joo!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Raamatussa on tietolähde. Mikä muukaan.

Ei väitteellesi! 😂

• Anonyymi

Ympärileikkauksen jälkeen: Jeesus ja Maria ja Joosef eivät menneet pakoon Egyptiin vaan: täytettyään kaiken, mikä Herran lain mukaan oli tehtävä, he palasivat Galileaan, kaupunkiinsa Nasaretiin.

• Toisaalta Jeesus meni Egyptiin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Toisaalta Jeesus meni Egyptiin.

Kaikki sen tietävät mutta kerrohan sinä minkä ikäinen Jeesus oli kun lähti Egyptiin ja minkä ikäinen kun sieltä palasi ja minne palasi,

Nyt saat esitellä tietojasi.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikki sen tietävät mutta kerrohan sinä minkä ikäinen Jeesus oli kun lähti Egyptiin ja minkä ikäinen kun sieltä palasi ja minne palasi,

Nyt saat esitellä tietojasi.

Jeesus palasi kun Herodes kuoli. Vuosista en ole tietoinen. Mutta lähtiessään oli yhden päivän ikäinen korkeintaan.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Toisaalta Jeesus meni Egyptiin.

Beetlehem oli Joosefin kotikaupunki. Joosef saattoi jo Jeesuksen syntymän aikoihin, Beetelemissä ollessaan, valmistella paluuta Beetlehemiin.
        Luonnollisesti pakomatkalta halutaan palata kotiin:
        Mutta kun hän kuuli, että Arkelaus hallitsi Juudeaa isänsä Herodeksen jälkeen, niin hän pelkäsi mennä sinne. Ja hän sai unessa Jumalalta käskyn ja lähti Galilean alueelle.
        Joosef halusi palata Juudeaan, ja todennäköisesti Beetlehemiin, saman paikkaan, josta pakomatka oli alkanut.
        Siis Jeesuksen perhe palasi temppelikäynnin jälkeen Nasaretiin, mutta perhe palasi takaisin Juudeaan ja asettui asumaan Beetlehemiin. Pakomatkan jälkeen oli kai jonkinlainen pakko asettua asumaan Nasaretiin.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Jeesus palasi kun Herodes kuoli. Vuosista en ole tietoinen. Mutta lähtiessään oli yhden päivän ikäinen korkeintaan.

Et vastannut kysymyksiin!

kerrohan sinä minkä ikäinen Jeesus oli kun lähti Egyptiin ja minkä ikäinen kun sieltä palasi ja minne palasi,

Eikö tiedäkään?

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Mihin perustuu väitteesi, että oli kahden päivän ikäinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et vastannut kysymyksiin!

kerrohan sinä minkä ikäinen Jeesus oli kun lähti Egyptiin ja minkä ikäinen kun sieltä palasi ja minne palasi,

Eikö tiedäkään?

Egyptiin paon aikaan Jeesus oli ehkä noin vuoden vanha, Pakolaisuus Egyptissä saattoi kestää muutaman vuoden. Se jälkeen perhe muutti Nasaretiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Egyptiin paon aikaan Jeesus oli ehkä noin vuoden vanha, Pakolaisuus Egyptissä saattoi kestää muutaman vuoden. Se jälkeen perhe muutti Nasaretiin.

Sinulta ei kysytty!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

"mutta lähtiessään oli yhden päivän ikäinen korkeintaan" Niin mitä, siis pako kesti viikon. Oletko täysin varma?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietäjät löysivät Jeesuksen vasta viikkojen kuluttua syntymästä.
        Egyptiin lähtö oli vasta sen J ä l k e e n .

• Anonyymi kirjoitti:

Joku, että oli vastasyntynyt. No, Raamattu on maailman sekavin kirja.

Tietäjät olivat nähneet tähden, ja osuivat sinne missä Jeesus oli juuri syntynyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Riippuu siitä milloin Herodes kuoli.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Riippuu siitä milloin Herodes kuoli.

Etkö edes sitä tiedä? 😂😂😂😂😂😂😂

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Tietäjät olivat nähneet tähden, ja osuivat sinne missä Jeesus oli juuri syntynyt.

” kerrohan sinä minkä ikäinen Jeesus oli kun lähti Egyptiin ja minkä ikäinen kun sieltä palasi ja minne palasi,”

Valetta!

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

” osuivat sinne missä Jeesus oli juuri syntynyt.”

Tälläistä ei Raamattu kerro. Siihen meni viikkoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielikuvitustarinoissa, kuten vaikkapa Raamatun sellaisissa, kaikki on mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun tarinat ovat tykkänään mielikuvitusta, joten turha niistä on kinastella oli niin tai noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielikuvitustarinoissa, kuten vaikkapa Raamatun sellaisissa, kaikki on mahdollista.

Kuten evoluutiossa. 😆

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      127
      5279
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      189
      4986
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      85
      3464
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      108
      2998
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      25
      2341
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      237
      1771
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      108
      1354
    8. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      82
      1335
    9. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      139
      1055
    10. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      1030
    Aihe