Ulostelääkkeet, kumpi on parempi Laxoberon vaiko Pegorion?

Anonyymi-ap

Ja näiden vaikuttavat aineet, haitat, onko pitkäaikaisvaikutuksia?????? Nyt on kyseessä pitkäaikaiskäyttö. Taustalla sairauksia, jotka haittaavat normaalia suolen toimintaa.

15

361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Käänny lääkärin puoleen. Laxoberonia ei saa käyttää kuin viikon kerrallaan.

• Anonyymi

Kuinka kauan saa Pegorionia käyttää?

• Anonyymi

No mitä sitten tapahtuu, jos käytät pitemmän aikaa Laxoberonia? Jotkut väittää ettei suoli toimi ollenkaan sen jälkeen, kun lopetat pitempiaikaisen Laxoberonin käytön eli saat loppuiän ummetuksen. uloste ei siis tule.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No mitä sitten tapahtuu, jos käytät pitemmän aikaa Laxoberonia? Jotkut väittää ettei suoli toimi ollenkaan sen jälkeen, kun lopetat pitempiaikaisen Laxoberonin käytön eli saat loppuiän ummetuksen. uloste ei siis tule.

On olemassa riski, että suoli veltostuu valmisteiden säännöllisen käytön seurauksena, ja sen takia voi tulla myöhemmin ummetusta.

• Anonyymi

Itse käytin aikoinaan aika pitkään Movicolia, joka on samaa tavaraa kuin Pegorion.
      Oletko kokeillut Esim. Vi-Siblin nimistä jauhetta, tai Agiocur nimisiä rakeita ?
      Niitä ainakin monet käyttävät säännöllisesti myös pitkäaikaisesti.

• Anonyymi

En tiedä sun tilanteesta ja sairauksista, mutta omaan pahaan tilanteeseen (kasvain, IBS ja allergioita) käytän psylliumia isoina annoksina, edellä jo mainittu Vi-Siblin oli myös todella hyvä, mutta oma IBS ei siedä mitään keinotekoista makeutusta, sorbitol oli tuossa, joten siirryin psylliumjauheen käyttöön (ja tässäkin huomasin isoja eroja markkinoilla olevissa tuotteissa, itselle ainoa auttava on Sallisen mauste-Psyllium, ennen oli myös Finax, oli paras kaikista. Foodin kumpikaan psyllium ei toimi, eli laatueroja noissa).

Ja jos on ummetus kuiduista huolimatta, sitten magnesiumoksidi voi myös auttaa, tekee helpolla ripulin, mutta jos on vain taipumus ummetukseen, päivittäinen psylliumannos voisi olla parempi, mutta tarvitsee ruokaa lisäkseen kulkeakseen suolessa. Plus kasvaimet, polyypit väärässä kohtaa ja paha suolen mutka haittaavat aina, samoin löystynyt peräsuoli, plus tuo iso mutka paksusuolen ja peräsuolen välillä on myös yksi haittaava tekijä.

• Anonyymi

Olen käyttänyt yli 10 vuotta magnesiamaitoa, jota myydään apteekissa.
      Pienellä annostuksella sen vaikutus on "rauhallisen luonnollinen",
      ei "räjähtäviä" vatsantyhjenemisiä, mutta suolisto tolmii varmasta joka päivä.
      Se tasaa myös mahahappoja. Lääkäri kirjoitti sitä minulle, mutta sitä saa
      ostaa ilman reseptiäkin ja ilman reseptiä se tulee hiukan edullisemmaksi.
      Annostuksen voi määrittää itse vaivansa mukaan, sitä voi ottaa tarpeen
      mukaan. Kannattaa kokeilla ensin pienellä annostuksella,
      Oikein suuret annostukset aiheuttavat ripulia.

Otan sitä yleensä illemmalla pari ruokalusikallista ja aamulla vatsa toimii.
      Joskus otan 2 x päivässä riippuu miten jumissa vatsani on.
      Valmiste on loistava, ei ole mitään sivuvaikutuksia.
      Siitä ei vain tiedetä, koska se säilytetään viileässä, apteekissakin,
      sitä ei ole esillä, se täytyy pyytää ja pyytää tilaamaan, jos sitä ei ole.

Pullo maksaa noin 12-13 euroa ja minulla se riittää pari viikkoa.

• Anonyymi

Mikä aine tuo makrogoli oikein on?

• Anonyymi

Hyvä kysymys, kun valmistaja Pegorionin on ORIONIN-lääketehdas.

• Anonyymi

Polyetyleeniglykoli (PEG) eli makrogoli on polyeetteriyhdiste, jota kutsutaan myös nimillä polyetyleenioksidi (PEO) tai polyoksietyleeni (POE) riippuen sen molekyylimassasta. Sen rakenne ilmaistaan yleensä H−(O−CH2−CH2)n−OH, eli PEG-n

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä kysymys, kun valmistaja Pegorionin on ORIONIN-lääketehdas.

Vaikuttava aine on makrogoli, jota on sekä Movicolissa, että myös Pegorionissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikuttava aine on makrogoli, jota on sekä Movicolissa, että myös Pegorionissa.

haloo minä kerroin mitä makrogoli on mutta te jaksatte kysellä mitä ainetta se on

• Anonyymi

Oletko kokeillut kaurasydämiä? Vai onko tauti sitä luokkaa että vaatii lääkkeitä?

Itse ummetuksen iskiessä käytän heti Klaubersuolaa. En edes koske muihin. Se on ainoa joka toimii. Ensin voi kellosta ottaa aikaa 2h ensimmäiseen ulostukseen. Ja sitten neljä kertaa vessassa sen jälkeen. Ja suoli on varmasti tyhjä.

Haittapuolena on se että mitä enemmän ulostuslääkkeitä käyttää sen huonommin suoli toimii.

• Anonyymi

Risiiniöljy on hyvä ja halpa ummstusta vastaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      68
      3520
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      23
      2343
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      139
      1995
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1586
    5. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      63
      1234
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      163
      1217
    7. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      1062
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      59
      893
    9. Kirkon kastekaava on väärin - oikea kaava löytyy Apostolien tekojen kirjasta

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      72
      889
    10. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      77
      869
    Aihe