Sukupolvi menee, sukupolvi tulee

Anonyymi-ap

Alan olla iässä jossa näen kaikkien nuoruuden idolien yksi kerrallaan menehtyvän. Toisaalta kun ei ole lapsia en tiedä yhtään mitään tulleesta uudesta sukupolvesta. Raamatun mukaan yksi sukupolvi on korkeintaan 120 vuotta. Tosiasiassa 70-80 vuotta ehkä.

Mitä voitte kertoa minulle uudesta tulleesta sukupolvesta? Vuodesta 2000 eteenpäin syntyneestä? Itse en tiedä siitä mitään.

Sydäntä särkee kun katselee USA for Africa : We are the world, we are the children videota. Yksi toisensa jälkeen esittäjistä on nukkunut pois. Vain muutama on enää elossa.

Kotipaikkakunnallani on myös kuolema vienyt 15 vuodessa yhden läheisen tuttavan per vuosi , vaikka olivat melko nuoria. 12-15 läheistä tuttavaa on menehtynyt traagisesti.

Uusia tuttavia voi saada vain jos menee kristillisen seurakunnan kokouksiin. Mutta olen elänyt maailmassa 12 vuotta eikä ole helppo lähestyä sen jälkeen Kristusta vilpittömällä ja rehellisellä ja nöyrällä sydämellä.

Onko teillä ajatuksia kuolemasta, sukupolvista tai uusista nuorista.

4

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minusta viestintä lapsellisiin nuoriin ja aikuisiin vanhuksiin on ollut pilalla jo 1988 heti kun synnyin. Mikään mielenterveysdiagnoosi ei kelpaa todellisien ystävien tilalle ja jos pitää vaan kuvitella että on ystäviä johtaa se harhaan että joku artisti olisi tehnyt hyvää musiikkia... Jos käy kuviteltavissa olevaa kuntoutusta ja erityis kouluja se ohjaa huonoksi seuraksi kun kukaan ei alunpitäen osannut ratkaista ongelmaa ystävistä, jos seura oli taivas paikka taattu ryhmältä niin kuinka paljon olisivat ponnistelleet että olisi voinut saada seuraa?! jos siihen kuvitelmaan tottuu että taivaasta ei saa mitään aikaan, tai että on yritetty turhaan ei enää luota ihmisiin, vaikka kysymys on uskosta? turhiin juttuihin ei pidä uskoa, Jehovan todistajat ovat tietoisia Saatana Panettelijan lapsien yhdistämisestä toisiinsa joten sitä seuraa monille "maailman" valituille ei ole suotu, tosin eikö koulut olleet tarkoitettu vaan feikki tosi teatterille, ettei lapset osaa suunnistaa eteenpäin?! Mopojen ja skootterien lisäksi vanhemmat voisi ajatella että onko ne laitteet todellisuudessa hyviä verrattuna ystäviin? jos opetetaan karttaa haureutta, pitääkö lähteä mopolla pihasta?, no muuten kai vanhemmista ei pääse eroon pitäähän vanhemmille oppia korottaa ääntäänkin monesti?! Kuka suhteista muutenkaan saa kiinni?
      Mitäs väliä sillä on että Martti Ahtisaari sai Nobelin rauhan palkinnon?! Ei minulla ainakaan kovin todellisia ystäviä kertynyt täällä nimeltä mainitsemattomassa Suomessa..

• Anonyymi

Kyllä itse meinasin saada ystävän mopon avulla 1980 luvulla, mutta äiti kielsi ostamasta mopoa joten menetin sen ystävän. Yleensäkin ystävyys vaatii laitteita: Auto, mopo, elokuvalaitteisto, tms. Ja ystäviin on myös satsattava rahaa. Esim ostettava puoliksi dvd elokuvia.

Mutta ainoat ystävät olen saanut kristillisten seurakuntien aktiivisista jäsenistä. He etsivät kadonneita. Ja kun itse pitää Kristuksesta myös on asiat kohdallaan. Vaan hyväksikäyttö toisten on usein tapana myös kristityillä.

Itse olen katsonut myös mielenterveyspotilaiden joukossa olevan paljon luovia ja hengellisesti vireitä ystäviä. Missä on vika jos ei saa ystäviä?

Oletteko liian vaativa?

• Anonyymi

Rauhaa!

Kun kaikki on luettu ja sanottu ja katsottu ja kuunneltu elämän loppupuolella ymmärtää kuinka vähistä paloista maailma rakentuu. Ei ole enää jäljellä mitään mitä pitäisi sanoa tai lukea. Kielessä on 8000 - 25000 sanaa vain. Tulee eteen hetki että ei ole enää uusia puheenaiheita.

Mutta onneksi kaikki eivät ole elämänsä loppupuolella, vaan monet ovat alussa. Elämänsä alussa olevilla on uusia asioita ja aiheita 10000.
      Eikä tule kyllästymisen tunnetta.

En enää keksi mitään järkevää sanottavaa kristinuskosta, islamista tai hare krishnasta joita olen tutkinut. Ei kiehdo ajatus ikuisesta elämästä, taivaasta tai paratiisista. Ihminen on tuhkaa kun aurinko sammuu ja jo ennen sitä pölyä. Ehkä se on Jumalan viisautta että maailma on yhdeksän palan palapeli. Ja että lopussa on saanut elämästä kylläkseen.

Turhuuksien turhuus, kaikki on turhuutta!

Onneksi lapset ja nuoret eivät sitä vielä tiedä.
      Vaan ovat täynnä elämäniloa.

Rauhaa!

• Anonyymi

Kaikki joutuu kerran viimeiselle tuomiolle tekojensa mukaan. Oletko siihen valmis?

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      64
      5680
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      107
      3575
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      57
      3438
    4. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      5
      2663
    5. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      93
      2662
    6. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      74
      2530
    7. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      42
      2394
    8. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      86
      1967
    9. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      340
      1894
    10. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      16
      1593
    Aihe