Kun Hilkka on top yli 50 vuoden takaa, niin minä kerron Alavudelta muutaman muun surman.
Noin vuonna 1963 kuoli Allasjärven patotyömaalla mies, joka oli ollut siinä tekemässä betonia pari viikkoa. Ei ollut paikkakuntalainen, vaan asui työmaan tienpätkän reunalle ajetussa Opel Rekodissa. Maanantaina mies oli auton ulkopuolella kuolleena. Ei väkivallan merkkejä sanoi ruumiin tutkineet. Ei viina- tai muita myrkkypulloja lähistöllä. Asia jäi silleen. Ruumis kai toimitettiin miehen viimeisen osoitteen seurakunnan hoidettavaksi.
Toinen oli 1950- luvulla kun Alavuden poliisit "pidätti" hakkaamalla sodassa kranaattikauhun saaneen miehen Kyntäjän takapihalla lumihankeen. Mies oli poliisia juossut pakoon sinne kaatuen. Silminnäkijät kertoi pamputtamisesta ja potkimisesta. Jäätynyt ruumis oli poliisin reessä viety ruumishuoneelle. Alavuden Risukylässä asuneille suvulle oli käsketty haudata se kiireellä.
Kolmas on heti sodan jälkeen 1945 kesällä siinä missä Alavus - Peräseinäjoki ja Seinäjoelle lähtevä tieristeys on, jota nyt sanotaan Putulaksi ja silloin se oli Ristilä nimeltään. Siinä oli K-kauppa. Sen pihassa kaksi miestä puukoin tappeli. Toinen haavoilla nousi Karstulan linjan autoon verisenä. Ajoi Peräseinäjoelle päin häipyen. Toinen jäi makaamaan pahasti puhkottuna. Kumpikaan ei ollut paikkakuntalaisia. Maahan jäänyt kuoli. Kukaan ei tiennyt mistä ne saapuivat ja miten. Kuolleella ei ollut mitään paperia. Ruumiin otti Seinäjoelle vieden VR:n lava-auto. Asia jäi silleen, mutta minullekin kerrottiin se 1960-luvulla paikalle tullut naapurin miehen suulla.
minä kerron Alavudelta muutaman muun surman.
11
331
Vastaukset
- Anonyymi
Tuosta poliisin potkimisesta olen kuullut ennenkin. Se lienee tapahtunut 1951 tai 1952 sen vanhan Kyntäjän takana, siis ei nykyisen kirjaston vaan sen joka oli vanhan linja-autoaseman takana tavallaan. Ketään ei potkijoista syytetty taposta. Kukaan ei uskaltanut puhua asiasta myöhemmin, vaikka näkivät teon.
Niillä patotyömailla ainakin loukkaantui miehiä, kun kaikki lapioin ja kourin tehtiin. Joku Kivilehdon Erkki niminen taisi kuolla räjäytyskiven lentäessä niskaan Pirunluomalla.- Anonyymi
Kuotesjärvestä sai vielä 1910-luvulla verkolla järvisiikaa. Samoin Saukkojärvestäkin johon siikat nousi kutemaan.
- Anonyymi
Minkälainen tappo oli se Lehmiahosta löydetty miehen ruumis? Aulis ei ollut vielä syntynyt silloin.
- Anonyymi
Oliko sen nimi Pukki-Jussi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko sen nimi Pukki-Jussi?
Kuka tunnusti kenen puolesta rahalla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tunnusti kenen puolesta rahalla?
Ei sitä saa sanoa.
- Anonyymi
Onko Alavudella tapahtunut muita murhia?
- Anonyymi
Ei niistä saa puhua.
- AnonyymiUUSI
Viiva on vahvin voitehista
- AnonyymiUUSI
Viina on viisasten liemi
- AnonyymiUUSI
Tark linea,.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512