Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

Anonyymi-ap

UT:hen on lisäilty kaikenlaista, jotta se oppi uppoaisi Kreikkalaisille, joille se on kreikaksi kirjoitettu.

VT:n mukaan Jumala yksin loi Pyhän Hengen kanssa vedestä kaiken mahdollisen. Jeesuksesta ei mainita VT:ssä yhtään mitään.

UT:hen on lisäilty kaikenlaista, jotta se oppi uppoaisi Kreikkalaisille, joille UT on alunperin kreikaksi kirjoitettu.

VT:n mukaan Jumala yksin loi Pyhän Hengen kanssa vedestä kaiken mahdollisen. Jeesuksesta ei mainita VT:ssä yhtään mitään.

1. Moos. 1:1

Jes. 44:24

Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.

Job 9:8
Yksin on hän levittänyt yllemme taivaan, hän kulkee meren hyökyjen yli.

21

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2. Piet. 3:5

Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumala sanallaan vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa.

• Anonyymi

Äpäräkultti on aika kettumaisen ovela.
      Lupaillaan uhreille taivaita jota ei ole tarkoituskaan toimittaa. Kesyjä on Jeesukseen nähden nykyiset nettihuijarit.

• Anonyymi

Jeesus puhui totta. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.

Mutta Uudessa Testamentissa niitä kirjoittajia on kymmeniä, ehkä satoja, joiden nimeä ei edes tiedetä. Kirjeitä on vain summassa laitettu kuuluisien miesten kirjoittamiksi. Se oli siihen aikaan ihan normaali käytäntö.

-92 käännös niitä heikkoja kohtia paljastaa viitetiedoissa, siksi sitä painosta vihataan...

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus puhui totta. Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.

Mutta Uudessa Testamentissa niitä kirjoittajia on kymmeniä, ehkä satoja, joiden nimeä ei edes tiedetä. Kirjeitä on vain summassa laitettu kuuluisien miesten kirjoittamiksi. Se oli siihen aikaan ihan normaali käytäntö.

-92 käännös niitä heikkoja kohtia paljastaa viitetiedoissa, siksi sitä painosta vihataan...

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Jopa evankeliuminkirjoihin on lisäilty täysin tuntemattomien kirjoittajien kirjoituksia kirkolliskokouksissa.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Hoviherralle on lisätty uskontunnustus ennen kastetta, vaikka alkuperäisissä kirjoituksissa sitä ei ole, jne.

Apt.8:37 "37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi

UT on annettu kristityille, Uskomme evankeliumien sanoman tinkimättä, koska Jeesus on sen vaikuttanut inspiroitujen apostoliensa kautta. Apostolien kirjeet täydentävät evankeliumien sanomia, vahvistaen niiden Jumalallisuuden. Jokainen aikuisuuteen kasvanut kristitty, havaitsee UT:n pyhitetyn kokonaissanoman ja monikerroksiset viisaudet, joita Pyhä Henki valaisee niille, jotka janoavat hyvän Isämme ikuisiksi lapsiksi.

• Anonyymi

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi

Jeesus ja kaikki apostolit olivat Juutalaisia.

Matt. 15:24

Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, eikä vaihtanut uskoaan mihinkään muuhun.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kuin Valitun kansan Israelin heimoon kuuluvia.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ja kaikki apostolit olivat Juutalaisia.

Matt. 15:24

Hän vastasi ja sanoi: "Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö".

Jeesus oli uskoltaan Juutalainen, eikä vaihtanut uskoaan mihinkään muuhun.

Ilm. 14:12

Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole muita kuin Valitun kansan Israelin heimoon kuuluvia.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Juudaksen tilalle uudeksi 12. Karitsan apostoliksi valittiin Mattias, ei Paavalia, kuten usein annetaan ymmärtää.

Apt.1
        21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
        22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme."
        23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
        24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut
        25 astumaan tähän palvelutehtävään ja apostolin virkaan, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
        26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

• Anonyymi

Kyllä Jeesuksesta Vanha Testamentti puhuu, jopa nimellä Immanuel, Jumala meidän kanssamme.

• Anonyymi

Mark. 10:18

Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.

Kristityt uskovat kolmiyhteiseen Jumalaaan; Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat eri Persoonia mutta yhdessä ovat.

• Anonyymi

Ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella....eli ovat eri Persoonia.

• Anonyymi

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi

Jeesuksen korottaminen Jumalaksi on harhaoppi eli heresia.

1.Joh.5
      5 Kuka siis on, joka voittaa maailman, mutta se joka uskoo, että Jesus on Jumalan Poika?
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.
      10 Joka uskoo Jumalan Pojan päälle, hänellä on todistus itsessänsä: joka ei usko Jumalaa, hän tekee hänen valehteliaksi; sillä ei hän uskonut sitä todistusta, jonka Jumala on Pojastansa todistanut.

• Anonyymi

"Tänä päivänä minä sinut synnytin" tarkoittaa Jeesuksen kastetta Jordanilla, kun hänet vihittiin Ylipapin virkaan ja Jumalan Pojaksi.

Hepr. 1:5

Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

Hepr. 5:5

Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin";

• Anonyymi

Jeesus tarkoitti itseään ihmisenä, kun hän vastasi ystävälleen Nikodemukselle, kun tämä tuli kysymään Jeesuksen kasteen jälkeen häneltä kasteen merkitystä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus tarkoitti itseään ihmisenä, kun hän vastasi ystävälleen Nikodemukselle, kun tämä tuli kysymään Jeesuksen kasteen jälkeen häneltä kasteen merkitystä.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

Jeesuksen käyttämä sana vesi tarkoittaa tavallista vettä, primary element.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen käyttämä sana vesi tarkoittaa tavallista vettä, primary element.

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta.

Ei siinä lue, että "Jeesuksen sanan voimasta".....

• Anonyymi

1. Moos. 1:1

• Anonyymi

Aivan viimeisten James Webbin ottamien kuvien mukaan vaikuttaa siltä, että maailmankaikkeus onkin huomattavasti vanhempi mitä on oletettu.
      Äärettömän kaukaa on löydetty täysin kehittyneitä galakseja. Näin ei pitäisi olla.
      Mutta, tästä on tehty johtopäätöksiä. Ne olisivat rinnakkaisuniversumit ja niitä olisi ääretön määrä... avaruutenhan mahtuu. On myös laskeskeltu, että nykyinen universumimme on syntynyt ja tuhoutuu ja syntyy jälleen ja niin edelleen.
      Ei ole ollut alkua eikö loppua. Tämä on vain sen kaikkeuden ominaisuus.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin

Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t
      Maailman menoa
      57
      5572
    2. Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin

Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo
      Maailman menoa
      95
      3458
    3. Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..

Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel
      Maailman menoa
      47
      3362
    4. Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"

Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L
      Maailman menoa
      78
      2563
    5. SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa

SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral
      Maailman menoa
      61
      2428
    6. Nepotismi jytkyttää porvaristossa

Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi
      Maailman menoa
      76
      1918
    7. Persut palkkaavat verorahoilla

avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei
      Maailman menoa
      318
      1785
    8. Anteeksi T

Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa
      Ikävä
      9
      1280
    9. Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja

Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal
      Maailman menoa
      27
      1179
    10. Harmittaako että

Annoit niin paljon positiivista huomiota ja rakkautta kaivatullesi
      Ikävä
      140
      1115
    Aihe