Cipralex - lopettaminen?

Olen syönyt vuosia cipralexia, nyt tavoitteena on lopettaminen. Muistaakseni vahvuus on 10 mg ja annostuksena 1 per päivä. Pitäisikö ensin syödä puolikas useita kuukausia ja sitten vähentää puolikkaaseen joka toinen päivä, vai miten lopettamista kannattaa yrittää? Lääkärit kun eivät ota enää vastuuta, eivätkä halua tavata minua MTT:ssä kun lääkärit ovat vaihtuneet eikä papereitani löydy...
54315
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

itsellä lopetus meni näin: 5mg viikko tai pari sitten 2,5mg jonkun aikaa ja sitten ei ollenkaan. siltikin saattaa tulla "sähkäreitä" päässä ja huonoa oloa, mutta menee parissa viikossa ohi pahin olo.

Äänestä

Lopetin lääkkeen käytön 4 kk:n jälkeen, kuin seinään. Ei vieroitusoireita yms. Nyt olen aloittanut Opamoxin käytön ja vaihdan taas vahvempaan eli Xanoriin tai Diapamiin. Mulla tää ahdistus on vaan pinttynyt kiinni, eikä siihen lääkkeet tehoa.

Äänestä

Mä lopetin kerrasta, nyt 5:s päivä ilman lääkettä (Cipralex,10mg)..päässä tuntuu noita "sähkäreitä" tosiaan, mut olo on muuten ihan kohtuu hyvä..ois pitäny ehkä lopettaa vähitellen.

Äänestä
  • Jännä juttu toi sähäri homma.. 5 päivä lopetuksesta ja sähköiskuja menee ruumiin läpi kun kääntää katseen äärivasemmalle tai oikealle.Kiva oli lukea että muillakin on noita erikoisia oireita! Muuten fiilis on oikein jees ja huomattavasti vähemmän passiivinen kuin tuossa puolen vuoden kuurin aikana (10mg).Kyllä tämä tästä...

    Äänestä

  • Zernomyrdi kirjoitti:

    Jännä juttu toi sähäri homma.. 5 päivä lopetuksesta ja sähköiskuja menee ruumiin läpi kun kääntää katseen äärivasemmalle tai oikealle.Kiva oli lukea että muillakin on noita erikoisia oireita! Muuten fiilis on oikein jees ja huomattavasti vähemmän passiivinen kuin tuossa puolen vuoden kuurin aikana (10mg).Kyllä tämä tästä...

    aika jännästi kuvasit noit oireit... olen itse miettiny et miten niit kuvais, ja osuit just nappiin :D just toi et ku katsoo nopeasti vasemmalle tai oikealle ni tulee noit sähkäreit xD mä oon itse kans sen lisäks kokenu sellaist pyörrytyst yms.. mut toivotaan et tää loppuu sit jossain viikos. Ku oon nyt lopettamas.. mut kiva tietää mist noi oireet johtuu ..

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


mrs.bluey kirjoitti:

Olen syönyt vuosia cipralexia, nyt tavoitteena on lopettaminen. Muistaakseni vahvuus on 10 mg ja annostuksena 1 per päivä. Pitäisikö ensin syödä puolikas useita kuukausia ja sitten vähentää puolikkaaseen joka toinen päivä, vai miten lopettamista kannattaa yrittää? Lääkärit kun eivät ota enää vastuuta, eivätkä halua tavata minua MTT:ssä kun lääkärit ovat vaihtuneet eikä papereitani löydy...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu