Jumala toimii vain ihmisten kautta

Anonyymi-ap

En ole koskaan havainnut Jumalan toimivan ihmisistä riippumattomalla tavalla. Ei ole ihmeitä näkynyt eikä kuulunut.

48

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaikki luomakunnassa on ihmettä, ilman ihmistä.

• Anonyymi

Shomaker Levy 9 komeetta iskeytyi Jupiteriin ja teki sen pinnalle Ilmestyksen merkin.

Naisen jonka jalkojen alla kuu ja aurinko pukuna. Pään päällä 12 tähteä.

Tällä ihmeellä ei ollut ihmisen kanssa tekemistä. Ja on avaruudessa muutakin. Face on Mars, Cydonia. Esim.

• Anonyymi

Melkoinen logiikka sinulla ap .

Siis sinä senot:

" Kun MINÄ en ole nähnyt / kokenut jotakin, niin sitä ei ole "

Mieti nyt hetki edes tuota sinun logikkasi ja mitä se oikeasti tarkoittaa.

No, itse olen kokenut monesti Jumalan toimintaa omalla kohdallani, eikä ihmistä ole tarvittu.

Joten ihan pieleen meni tuo aloituksesi.

• "No, itse olen kokenut monesti Jumalan toimintaa omalla kohdallani, eikä ihmistä ole tarvittu."

Ja sittenhän tietenkin pidät muslimien kokemuksia jumalansa toiminnasta todisteena että Allah on olemassa, samaten kuin hindujen kokemuksia todisteena heidän jumaltensa olemassaolosta? Vai etkö olekaan miettinyt mitä logiikkasi oikeasti tarkoittaa?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"No, itse olen kokenut monesti Jumalan toimintaa omalla kohdallani, eikä ihmistä ole tarvittu."

Ja sittenhän tietenkin pidät muslimien kokemuksia jumalansa toiminnasta todisteena että Allah on olemassa, samaten kuin hindujen kokemuksia todisteena heidän jumaltensa olemassaolosta? Vai etkö olekaan miettinyt mitä logiikkasi oikeasti tarkoittaa?

Sinun oma ongelmasi on se, että et ymmärrä edes sitä, että on vain Yksi Jumala.

1. Kor. 8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

Siis vaikka ihmiset palvovat jopa kiviä ja puita sun muuta jumalina.

8 Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.
        9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
        10 Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.
        11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
        12 Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
        13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimella, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
        14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
        15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
        16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
        17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
        18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
        19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"

1. Kor. 12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun oma ongelmasi on se, että et ymmärrä edes sitä, että on vain Yksi Jumala.

1. Kor. 8:4 Mitä nyt epäjumalille uhratun lihan syömiseen tulee, niin tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

Siis vaikka ihmiset palvovat jopa kiviä ja puita sun muuta jumalina.

8 Älkää vavisko älkääkä peljätkö. Enkö minä aikoja sitten antanut sinun kuulla ja sinulle ilmoittanut, ja te olette minun todistajani: Onko muuta Jumalaa kuin minä? Ei ole muuta pelastuskalliota, minä en ketään tunne.
        9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
        10 Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.
        11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
        12 Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
        13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimella, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
        14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
        15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
        16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
        17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
        18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
        19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"

1. Kor. 12:2 Te tiedätte, että kun olitte pakanoita, teitä vietiin mykkien epäjumalien luo, miten vain tahdottiin.

"Sinun oma ongelmasi on se, että et ymmärrä edes sitä, että on vain Yksi Jumala."

Eihän tuossa väitteessä ole mitään mitä en ymmärtäisi. Näytön puutteessa ei vain ole mitään perusteltua syytä uskoa tuohon väitteeseen.

Unohdit vastata kysymykseen:
        Pidät varmaan muslimien kokemuksia jumalansa toiminnasta todisteena että Allah on olemassa, samaten kuin hindujen kokemuksia todisteena heidän jumaltensa olemassaolosta? Vai etkö olekaan miettinyt mitä logiikkasi oikeasti tarkoittaa?

Vai pitääkö kysymyksen väistäminen tulkita niin, että enää kannatakaan omaa logiikkaasi?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Sinun oma ongelmasi on se, että et ymmärrä edes sitä, että on vain Yksi Jumala."

Eihän tuossa väitteessä ole mitään mitä en ymmärtäisi. Näytön puutteessa ei vain ole mitään perusteltua syytä uskoa tuohon väitteeseen.

Unohdit vastata kysymykseen:
        Pidät varmaan muslimien kokemuksia jumalansa toiminnasta todisteena että Allah on olemassa, samaten kuin hindujen kokemuksia todisteena heidän jumaltensa olemassaolosta? Vai etkö olekaan miettinyt mitä logiikkasi oikeasti tarkoittaa?

Vai pitääkö kysymyksen väistäminen tulkita niin, että enää kannatakaan omaa logiikkaasi?

Älä nyt ihan tyhmäksi heittäänny !

Kun ei ole kuin Yksi Jumala, niin aloituksen sanoma on sitä kautta selvä.

Sillä epäjumalat eivät voi toimia ollenkaan.

Esim. puusta veistetty mykkä jumalankuva ei kykene yhtään mihinkään.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt ihan tyhmäksi heittäänny !

Kun ei ole kuin Yksi Jumala, niin aloituksen sanoma on sitä kautta selvä.

Sillä epäjumalat eivät voi toimia ollenkaan.

Esim. puusta veistetty mykkä jumalankuva ei kykene yhtään mihinkään.

"Älä nyt ihan tyhmäksi heittäänny !"

Sinä se tässä tyhmäksi heittäydyt kun huomasit että logiikkasi ei pädekään.

"Kun ei ole kuin Yksi Jumala, niin aloituksen sanoma on sitä kautta selvä."

No niin, nyt sinun pitäisi osoittaa että asia oikeasti on näinj, eikä kyse ole vain sokeasta uskostasi.

"Sillä epäjumalat eivät voi toimia ollenkaan."

Ilmeisesti Allah tai hindujumalat eivät sinun oman logiikkasi mukaan ole epäjumalia, koska muslimeilla ja hinduilla on kokemuksia jumalistaan, ja sinun logiikkasi mukaan kokemukset ovat todiste.

"Esim. puusta veistetty mykkä jumalankuva ei kykene yhtään mihinkään."

Eivät tietenkään. Eivät esim. puiset jumalankuvat ristiinnaulitusta Jeesuksesta kykene yhtään mihinkään.

Todistavatko johonkin jumalaan uskovan ihmisen kokemukset, että tuo jumala on olemassa? Kyllä vai ei?

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Älä nyt ihan tyhmäksi heittäänny !"

Sinä se tässä tyhmäksi heittäydyt kun huomasit että logiikkasi ei pädekään.

"Kun ei ole kuin Yksi Jumala, niin aloituksen sanoma on sitä kautta selvä."

No niin, nyt sinun pitäisi osoittaa että asia oikeasti on näinj, eikä kyse ole vain sokeasta uskostasi.

"Sillä epäjumalat eivät voi toimia ollenkaan."

Ilmeisesti Allah tai hindujumalat eivät sinun oman logiikkasi mukaan ole epäjumalia, koska muslimeilla ja hinduilla on kokemuksia jumalistaan, ja sinun logiikkasi mukaan kokemukset ovat todiste.

"Esim. puusta veistetty mykkä jumalankuva ei kykene yhtään mihinkään."

Eivät tietenkään. Eivät esim. puiset jumalankuvat ristiinnaulitusta Jeesuksesta kykene yhtään mihinkään.

Todistavatko johonkin jumalaan uskovan ihmisen kokemukset, että tuo jumala on olemassa? Kyllä vai ei?

Tämä nyt menee tähän sarjaan:

2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

Sinä et usko Jumalaan, joten kanssasi on ihan turhaa jatkaa keskustelua.

Joten osaltani tämä oli tässä.

Jumala sinua siunatkoon ja avatkoon sinuknin silmäsi näkemään.

Sillä et kai sinäkään ihan turhaan ole tänne tullut vääntämään uskovien kanssa asioista.

Joku sinua vetää uskovien pariin, joten aika näyttäköön senkin asian aikanaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä nyt menee tähän sarjaan:

2. Tim. 2:23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.

20 Oi Timoteus, talleta se, mikä sinulle on uskottu, ja vältä tiedon nimellä kulkevan valhetiedon epäpyhiä ja tyhjiä puheita ja vastaväitteitä,
        21 johon tunnustautuen muutamat ovat uskosta hairahtuneet. Armo olkoon teidän kanssanne!

Sinä et usko Jumalaan, joten kanssasi on ihan turhaa jatkaa keskustelua.

Joten osaltani tämä oli tässä.

Jumala sinua siunatkoon ja avatkoon sinuknin silmäsi näkemään.

Sillä et kai sinäkään ihan turhaan ole tänne tullut vääntämään uskovien kanssa asioista.

Joku sinua vetää uskovien pariin, joten aika näyttäköön senkin asian aikanaan.

"Sinä et usko Jumalaan, joten kanssasi on ihan turhaa jatkaa keskustelua."

Mite se estää sinua antamasta vastausta "kyllä" tai "ei"? Älä syytä minua siitä että itse olet kyvytön vastaamaan.

"Joten osaltani tämä oli tässä."

Eli pakenet raukkamaisesti keskustelusta

"Sillä et kai sinäkään ihan turhaan ole tänne tullut vääntämään uskovien kanssa asioista."

En niin. Tässäkin keskustelussa onnistuin hyvin osoittamaan sivullisille lukijoille, miten usko ja älyllinen rehellisyys ovat keskenään ristiriidassa. Juuri tämänkaltaiset keskustelut saiivat minut aikoinaan muuttamaan kantani uskoviin: vaikka en itse uskonut, pidin uskovia pääsääntöisesti vilpittöminä. Enää en pidä.

• Anonyymi

Ihmeitä ei tapahdu kun sinulla ei ole uskoa. Ihmeet seuraavat niitä jotka uskovat. Ne eivät ole itsetarkoitus, vaan seuraus. Olet juuri tyypillinen luterilainen. Mahtaakahan sinulla olla edes tapakristillisyyttä ? Epäilen suuresti.

• Anonyymi

Kun oikein uskoo ihmeisiin, niin niitä myös tapahtuu, kun ihminen alkaa uskossaan pitämään normaaleja tapahtumia ihmeinä.

• Anonyymi

Paavalia seurasi valeihmeet.

• Anonyymi

Helluntailaislääkäri Miettinen tutki Niilo Ylivainion kautta tapahtuneita ihmeparantumisia. YHTÄKÄÄN ihmeparantumista ei löytynyt. Jotkut tosin väittivät parantuneensa sairauksista, joita heillä ei potilastietojen mukaan koskaan ollutkaan...

• Anonyymi

Outoa luterilaisuutta

Ensin valitatte ettei tapahdu ihmeitä
      Sitten kun niitä tapahtuu , ette usko.
      Otatte jonkun professorin todistajaksi.
      Edes Jehovat ei ole niin kieriä kuin luterilaiset. Olen monesti jutellut heidän kanssaan.
      Aloittajan kaltaisia epäuskoisia tämä palsta on täynnä.
      Hyvä etten kuulu kirkkoon.
      Det är sant på svenska.

• Anonyymi

Parhami ja Olseni oli voideltuja pastoreita, jotka tekivät poikatyötä.

• Anonyymi

Elätkö keskiaikaa.

• Anonyymi

Jumala loi taivaat ja maan ja kaikki mitä siinä on, eikä siihen ihmistä tarvittu.

• Anonyymi

2. Piet. 3:5

Tieten tahtoen he unohtavat, että jo aikojen alussa olivat olemassa taivaat ja maa, jotka Jumalan sana vedestä ja vedellä loi ja jotka se piti koossa.

• Anonyymi

Loiko Jumala kaikki muutkin avaruuden planeetat vai onko Maa ainoa hänen luomansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loiko Jumala kaikki muutkin avaruuden planeetat vai onko Maa ainoa hänen luomansa.

Kyllä.

Jumala loi kaiken kuudessa päivässä ja loikoili seitsemännen päivän.

• Anonyymi

Job 9:10

Suuria tekoja hän tekee, tutkimattomia, ihmeitä, joilla ei ole määrää, ei rajaa

• Anonyymi

Minä tulin uskoon yksinäni, kun Jumala puhui minulle

• Anonyymi

Mitä hän sanoi ja miten voit olla varma, ettei se ollut harhaa tai omia ajatuksiasi?

Objektiivinen havainto puuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hän sanoi ja miten voit olla varma, ettei se ollut harhaa tai omia ajatuksiasi?

Objektiivinen havainto puuttuu.

Olet tyypillinen luterilainen epäuskoinen. Kaltaisiasi palsta on täynnä.

• Anonyymi

Ihmisten luomaa Jumalaa ei olisi olemassakaan ilman ihmisiä.

Jumala heittää veivinsä samalla hetkellä, kun viimeinen häneen uskova ihminen potkaisee tyhjää.

• Anonyymi

Suomi on täynnä mentaalivaivaisia tyhjäntoimittajia.

Isävainaa kertoi kuinka ennen sotia oli maantiet töynnä kaikenlaista venkulaa ja hampparia !

Sama meno tänä aikana.

• Anonyymi

Ufo-havaintoja on paljon, eikä olennot ne ole mitään ihmisiä.

• Anonyymi

"Jumala toimii vain ihmisten kautta"

Totuus on että Jumala on ajettu jo aikoja sitten pois omasta luomakunnastaan.
      Teidän on ihan turha odottaa fyysistä antikristusta, kun ihmismieli luo alustan sille näkymättömälle voimalle joka tätä maailmaa hallitsee. Je se on tämän maailman ruhtinas, josta Jeesus Kristus varoitti. Sen keskeisin käyttövoima on raha.

https://youtu.be/laN408g6nuA?t=2258

• Anonyymi

Voi tätäkin syvää ymmärtämättömyyttä ja syväsokeutta.

Ettekö te raukat ole tuon vertaa Raamattuun perehtyneet ja mitä se meille kertoo ?

Ap. t. 17:28 sillä Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme

Laajemmin:

23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
        24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,

Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja,
        !!!
        kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        !!!

Eli me elämme Jumalassa !

Miten ?

No, kun Jumalan Henki, eli Pyhä Henki on ihan kaikkialla, niin sitä kautta me olemme Hänessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi tätäkin syvää ymmärtämättömyyttä ja syväsokeutta.

Ettekö te raukat ole tuon vertaa Raamattuun perehtyneet ja mitä se meille kertoo ?

Ap. t. 17:28 sillä Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme

Laajemmin:

23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
        24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
        25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
        26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
        27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
        28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme,

Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja,
        !!!
        kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        !!!

Eli me elämme Jumalassa !

Miten ?

No, kun Jumalan Henki, eli Pyhä Henki on ihan kaikkialla, niin sitä kautta me olemme Hänessä.

"Ap. t. 17:28 sillä Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme"

Voi olla, että apostolit saattoivat sanoa noin...
        Ei tarvitse kummoista ymmärrystä, kun nykyisin on näin: "hänessä me liikumme, hänessä me sodimme, hänessä me tapamme"
        Pitää olla totaalisesti sokea, jos ajattelee että Jumalalla olisi jotakin osaa ihmiskunnan nykyisten touhujen kanssa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ap. t. 17:28 sillä Hänessä me elämme ja liikumme ja olemme"

Voi olla, että apostolit saattoivat sanoa noin...
        Ei tarvitse kummoista ymmärrystä, kun nykyisin on näin: "hänessä me liikumme, hänessä me sodimme, hänessä me tapamme"
        Pitää olla totaalisesti sokea, jos ajattelee että Jumalalla olisi jotakin osaa ihmiskunnan nykyisten touhujen kanssa?

Sinä kirjoitit seuraavaa:

" hänessä me sodimme, hänessä me tapamme"
        Pitää olla totaalisesti sokea, jos ajattelee että Jumalalla olisi jotakin osaa ihmiskunnan nykyisten touhujen kanssa? "

Kuka noin on tässä väittänyt ?

Ei kukaan !

Joten vähän tarkkuutta, kiitos !

Eli vaikka tämä maailma olisikin pahan vallassa, niin ei se tarkoita todellakaan sitä, etteikö Jumala olisi Pyhän Hengen kautta kuitenkin ihan kaikkialla.

Pyhä Henki siis on läsnä ihan kaikkialla, mutta eihän se toki sitä tarkoita, että Pyhässä Hengessä / Hengen vaikutuksesta me toimisimme väärin ja vastoin Jumalan tahtoa.

Eli ei Jumalaa, eikä Pyhää Henkeä ole mihinkään ajettu, kuten sinä edellä menit valheellisesti väittämään tähän tyyliin:

" Totuus on että Jumala on ajettu jo aikoja sitten pois omasta luomakunnastaan. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä kirjoitit seuraavaa:

" hänessä me sodimme, hänessä me tapamme"
        Pitää olla totaalisesti sokea, jos ajattelee että Jumalalla olisi jotakin osaa ihmiskunnan nykyisten touhujen kanssa? "

Kuka noin on tässä väittänyt ?

Ei kukaan !

Joten vähän tarkkuutta, kiitos !

Eli vaikka tämä maailma olisikin pahan vallassa, niin ei se tarkoita todellakaan sitä, etteikö Jumala olisi Pyhän Hengen kautta kuitenkin ihan kaikkialla.

Pyhä Henki siis on läsnä ihan kaikkialla, mutta eihän se toki sitä tarkoita, että Pyhässä Hengessä / Hengen vaikutuksesta me toimisimme väärin ja vastoin Jumalan tahtoa.

Eli ei Jumalaa, eikä Pyhää Henkeä ole mihinkään ajettu, kuten sinä edellä menit valheellisesti väittämään tähän tyyliin:

" Totuus on että Jumala on ajettu jo aikoja sitten pois omasta luomakunnastaan. "

Tässä vielä lisää Raamatusta:

Psalmit 139
        1 Veisuunjohtajalle; Daavidin virsi. Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut.
        2 Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa.
        3 Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut.
        4 Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne.
        5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
        6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.

!!!
        7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
        !!!

!!!
        8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
        9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
        10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.
        11 Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi",
        12 niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä: yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus.
        !!!

Onko vielä jotain epäselvää?

• Anonyymi

Voi tuota syväsokeutta.

Jumala ei ole koskaan tarvinnut ihmistä toimiakseen.

Eli Jumala on kautta aikain toiminut ihan itse, eikä Hän ole apuja tarvinnut.

Joten ihan käsittämätön kuva ap:lla on Luojasta Kaikkivaltiaasta Jumalasta.

Siis Jumala on luonut kaiken ja pitää ihan kaiken yllä ja toiminnassa.

Etkö sinä ap tämänkään vertaa ole Raamattuun, eli Jumalan sanaan perehtynyt ?

• Anonyymi

Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi, sori.

Jumala siis voi käyttää ja käyttääkin ihmisiä monella tapaa Hyvän Tahtonsa toteumiseen.

Mutta Jumala siis ei tarvitse ihmistä toimiakseen, kyllä Hän kykenee siihen itse.

Emmekä me siis edes kunnolla käsitä sitä, että mitä kaikkea Hän tekee kaiken aikaa.

Tässä ihan pieni otos:

1 Halleluja! Hyvä on veisata kiitosta meidän Jumalallemme. Se on suloista; ylistäminen on soveliasta.
        2 Herra rakentaa Jerusalemin, hän kokoaa Israelin karkoitetut.
        3 Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.
        4 Hän on määrännyt tähtien luvun, hän kutsuu niitä kaikkia nimeltä.
        5 Meidän Herramme on suuri, suuri voimassansa, hänen ymmärryksensä on mittaamaton.
        6 Herra pitää pystyssä nöyrät, mutta jumalattomat hän painaa maahan.
        7 Veisatkaa Herralle kiitosvirsi, soittakaa kanteleilla kiitosta meidän Jumalallemme.
        8 Hän peittää pilvillä taivaan ja valmistaa sateen maalle; hän kasvattaa ruohon vuorille
        9 ja antaa ruuan eläimille, kaarneen pojillekin, kun ne huutavat.

1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
        2 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
        3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
        4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
        5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät-tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
        6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
        7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
        8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
        9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
        10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
        11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
        12 Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
        13 että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
        14 Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
        15 jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
        16 Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
        17 Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
        18 Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
        19 Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
        20 että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
        21 Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!
        22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?
        24 Mitä tietä jakaantuu valo ja itätuuli leviää yli maan?
        25 Kuka on avannut kuurnan sadekuurolle ja ukkospilvelle tien,
        26 niin että sataa maahan, joka on asumaton, erämaahan, jossa ei ihmistä ole,
        27 niin että autio erämaa saa kylläksensä ja maa kasvaa vihannan ruohon?
        28 Onko sateella isää, tahi kuka on synnyttänyt kastepisarat?
        29 Kenen kohdusta on jää tullut, ja kuka on synnyttänyt taivaan härmän?
        30 Vesi tiivistyy kuin kiveksi, ja syvyyden pinta sulkeutuu kiinni.
        31 Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?
        32 Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
        33 Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?
        34 Taidatko korottaa äänesi pilviin ja saada vesitulvan peittämään itsesi?
        35 Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?
        36 Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?
        37 Kuka on niin viisas, että laskee pilvien luvun, kuka kaataa tyhjiksi taivaan leilit,
        38 kun multa on kuivunut kovaksi kuin valettu ja maakokkareet toisiinsa takeltuneet?"
        39 "Sinäkö ajat saaliin naarasleijonalle ja tyydytät nuorten leijonain nälän,
        40 kun ne kyyristyvät luolissansa ja ovat väijyksissä tiheikössä?
        41 Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentelevät sinne tänne ruokaa vailla?

• Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi, sori.

Jumala siis voi käyttää ja käyttääkin ihmisiä monella tapaa Hyvän Tahtonsa toteumiseen.

Mutta Jumala siis ei tarvitse ihmistä toimiakseen, kyllä Hän kykenee siihen itse.

Emmekä me siis edes kunnolla käsitä sitä, että mitä kaikkea Hän tekee kaiken aikaa.

Tässä ihan pieni otos:

1 Halleluja! Hyvä on veisata kiitosta meidän Jumalallemme. Se on suloista; ylistäminen on soveliasta.
        2 Herra rakentaa Jerusalemin, hän kokoaa Israelin karkoitetut.
        3 Hän parantaa ne, joilla on särjetty sydän, ja sitoo heidän haavansa.
        4 Hän on määrännyt tähtien luvun, hän kutsuu niitä kaikkia nimeltä.
        5 Meidän Herramme on suuri, suuri voimassansa, hänen ymmärryksensä on mittaamaton.
        6 Herra pitää pystyssä nöyrät, mutta jumalattomat hän painaa maahan.
        7 Veisatkaa Herralle kiitosvirsi, soittakaa kanteleilla kiitosta meidän Jumalallemme.
        8 Hän peittää pilvillä taivaan ja valmistaa sateen maalle; hän kasvattaa ruohon vuorille
        9 ja antaa ruuan eläimille, kaarneen pojillekin, kun ne huutavat.

1 Silloin Herra vastasi Jobille tuulispäästä ja sanoi:
        2 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni?
        3 Vyötä nyt kupeesi kuin mies; minä kysyn sinulta, opeta sinä minua.
        4 Missä olit silloin, kun minä maan perustin? Ilmoita se, jos ymmärryksesi riittää.
        5 Kuka on määrännyt sen mitat-tottapa sen tiedät-tahi kuka on vetänyt mittanuoran sen ylitse?
        6 Mihin upotettiin sen perustukset, tahi kuka laski sen kulmakiven,
        7 kun aamutähdet kaikki iloitsivat ja kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?
        8 Ja kuka sulki ovilla meren, kun se puhkesi ja kohdusta lähti,
        9 kun minä panin sille pilven vaatteeksi ja synkeyden kapaloksi,
        10 kun minä rakensin sille rajani, asetin sille teljet ja ovet
        11 ja sanoin: 'Tähän asti saat tulla, mutta edemmäksi et; tässä täytyy sinun ylväiden aaltojesi asettua'?
        12 Oletko eläissäsi käskenyt päivän koittaa tahi osoittanut aamuruskolle paikkansa,
        13 että se tarttuisi maan liepeisiin ja pudistaisi jumalattomat siitä pois?
        14 Silloin se muuttuu niinkuin savi sinetin alla, ja kaikki tulee kuin vaatetettuna esille;
        15 jumalattomilta riistetään heidän valonsa, ja kohonnut käsivarsi murskataan.
        16 Oletko astunut alas meren lähdesuonille asti ja kulkenut syvyyden kuilut?
        17 Ovatko kuoleman portit sinulle paljastuneet, oletko nähnyt pimeyden portit?
        18 Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät.
        19 Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija,
        20 että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle?
        21 Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!
        22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
        23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?
        24 Mitä tietä jakaantuu valo ja itätuuli leviää yli maan?
        25 Kuka on avannut kuurnan sadekuurolle ja ukkospilvelle tien,
        26 niin että sataa maahan, joka on asumaton, erämaahan, jossa ei ihmistä ole,
        27 niin että autio erämaa saa kylläksensä ja maa kasvaa vihannan ruohon?
        28 Onko sateella isää, tahi kuka on synnyttänyt kastepisarat?
        29 Kenen kohdusta on jää tullut, ja kuka on synnyttänyt taivaan härmän?
        30 Vesi tiivistyy kuin kiveksi, ja syvyyden pinta sulkeutuu kiinni.
        31 Taidatko solmita Otavan siteet tahi irroittaa kahleista Kalevanmiekan?
        32 Voitko tuoda esiin eläinradan tähdet aikanansa ja johdattaa Seulaset lapsinensa?
        33 Tunnetko taivaan lait, tahi sinäkö säädät, miten se maata vallitsee?
        34 Taidatko korottaa äänesi pilviin ja saada vesitulvan peittämään itsesi?
        35 Taidatko lähettää salamat menemään, niin että sanovat sinulle: 'Katso, tässä olemme'?
        36 Kuka on pannut viisautta pilvenlonkiin, tahi kuka antoi pilvenhattaroille ymmärrystä?
        37 Kuka on niin viisas, että laskee pilvien luvun, kuka kaataa tyhjiksi taivaan leilit,
        38 kun multa on kuivunut kovaksi kuin valettu ja maakokkareet toisiinsa takeltuneet?"
        39 "Sinäkö ajat saaliin naarasleijonalle ja tyydytät nuorten leijonain nälän,
        40 kun ne kyyristyvät luolissansa ja ovat väijyksissä tiheikössä?
        41 Kuka hankkii ravinnon kaarneelle, kun sen poikaset huutavat Jumalan puoleen ja lentelevät sinne tänne ruokaa vailla?

"Tässä ihan pieni otos:"

Otos on pieni, mutta siitä käy selvästi esille että sen kirjoittajalla ei ollut edes nykyisen ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Tässä ihan pieni otos:"

Otos on pieni, mutta siitä käy selvästi esille että sen kirjoittajalla ei ollut edes nykyisen ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta.

Minähän itse en ole Raamattua kirjoittanut.

Joten ihan pieleen taas meni !

Eli sinä Jumalan kieltäjänä olet siis sitä mieltä, että Jumalalla ei ole edes ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta.

Siis Luojalla, joka on kaiken luonut ja kaiken pitää koossa.

Miksi ylipäänsä kirjoittelet täällä, kun et usko edes Jumalaan ?

Eikö sinulla ole mitään parempaa / "fiksumpaa" tekemistä, niin kovin tietäväinen kun kerran olet, siis omasta mielestäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Minähän itse en ole Raamattua kirjoittanut.

Joten ihan pieleen taas meni !

Eli sinä Jumalan kieltäjänä olet siis sitä mieltä, että Jumalalla ei ole edes ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta.

Siis Luojalla, joka on kaiken luonut ja kaiken pitää koossa.

Miksi ylipäänsä kirjoittelet täällä, kun et usko edes Jumalaan ?

Eikö sinulla ole mitään parempaa / "fiksumpaa" tekemistä, niin kovin tietäväinen kun kerran olet, siis omasta mielestäsi.

"Minähän itse en ole Raamattua kirjoittanut."

Et niin. Onko joku väittänyt että olisit?

"Joten ihan pieleen taas meni !"

Siis mikä meni pieleen?

"Eli sinä Jumalan kieltäjänä"

En minä kiellä yhtäkään jumalaa. Perusteettomat väitteet voi vaan perusteetta ohittaa ilman että niitä tarvitsee erikseen kieltää.

" olet siis sitä mieltä, että Jumalalla ei ole edes ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta."

Jos tuo siteeraamasi otos Jobin kirjaan sisältyvästä Jumalan puheesta kertoo jotain Jumalan tietotasosta, niin kyllä, Jumalalla ei ole edes ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta:esim. ei pilvillä ole älyä ja Jumala esittää veden kiertokulkuun ja kaasuuntumiseen, tiivistymiseen ja jäätymiseen liittyvät asiat suurina mysteereinä.

"Siis Luojalla, joka on kaiken luonut ja kaiken pitää koossa."

Tämä on tosiaan ongelma teille uskoville: jos kerran Raamattu on Jumalan sanaa, miksi hänen tietonsa luonnosta noin huonoa?

"Miksi ylipäänsä kirjoittelet täällä, kun et usko edes Jumalaan ?"

Siksi että tämä on mielenkiintoista. Ja toki toivon että sivulliset lukijat voivat näitä kommentteja lukemalla muodostaa käsityksensä uskovaisista.

"Eikö sinulla ole mitään parempaa / "fiksumpaa" tekemistä,"

On, mutta tämä on hyvää ajanvietettä kun ei voi tehdä muuta, esim. nyt kirjoitan tätä kyytiä odotellessa.

"niin kovin tietäväinen kun kerran olet, siis omasta mielestäsi."

Minä olen aina painottanut, että en ole mitenkään erityisen tietäväinen ja että esim. nuoren Maan kreationistien väitteiden kumoamiseen riittää peruskoulutason yleissivistys ja alkeellinen kyky etsiä tietoa.

• Anonyymi
        siare kirjoitti:

"Minähän itse en ole Raamattua kirjoittanut."

Et niin. Onko joku väittänyt että olisit?

"Joten ihan pieleen taas meni !"

Siis mikä meni pieleen?

"Eli sinä Jumalan kieltäjänä"

En minä kiellä yhtäkään jumalaa. Perusteettomat väitteet voi vaan perusteetta ohittaa ilman että niitä tarvitsee erikseen kieltää.

" olet siis sitä mieltä, että Jumalalla ei ole edes ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta."

Jos tuo siteeraamasi otos Jobin kirjaan sisältyvästä Jumalan puheesta kertoo jotain Jumalan tietotasosta, niin kyllä, Jumalalla ei ole edes ala-asteen perustietoja luonnon toiminnasta:esim. ei pilvillä ole älyä ja Jumala esittää veden kiertokulkuun ja kaasuuntumiseen, tiivistymiseen ja jäätymiseen liittyvät asiat suurina mysteereinä.

"Siis Luojalla, joka on kaiken luonut ja kaiken pitää koossa."

Tämä on tosiaan ongelma teille uskoville: jos kerran Raamattu on Jumalan sanaa, miksi hänen tietonsa luonnosta noin huonoa?

"Miksi ylipäänsä kirjoittelet täällä, kun et usko edes Jumalaan ?"

Siksi että tämä on mielenkiintoista. Ja toki toivon että sivulliset lukijat voivat näitä kommentteja lukemalla muodostaa käsityksensä uskovaisista.

"Eikö sinulla ole mitään parempaa / "fiksumpaa" tekemistä,"

On, mutta tämä on hyvää ajanvietettä kun ei voi tehdä muuta, esim. nyt kirjoitan tätä kyytiä odotellessa.

"niin kovin tietäväinen kun kerran olet, siis omasta mielestäsi."

Minä olen aina painottanut, että en ole mitenkään erityisen tietäväinen ja että esim. nuoren Maan kreationistien väitteiden kumoamiseen riittää peruskoulutason yleissivistys ja alkeellinen kyky etsiä tietoa.

Säälittävää venkoilua.

No, sinä tulet kohtaamaan aikanasi Totuuden ja sitten viimein käsität sen, kuinka pihalla sinä itse oikeasti olet ollut kaiken aikaa.

Eli aika näyttää ja paljastaa kyllä.

• Anonyymi kirjoitti:

Säälittävää venkoilua.

No, sinä tulet kohtaamaan aikanasi Totuuden ja sitten viimein käsität sen, kuinka pihalla sinä itse oikeasti olet ollut kaiken aikaa.

Eli aika näyttää ja paljastaa kyllä.

"Säälittävää venkoilua."

Olen samaa mieltä: tuo uskova anonyymi, joka heittelee epäselviä syytöksiä ja valehtelee minusta, ei ota vastuuta sanoistaan ja pakenee kysymyksiä, on todellakin säälittävä venkoilija.

"No, sinä tulet kohtaamaan aikanasi Totuuden ja sitten viimein käsität sen, kuinka pihalla sinä itse oikeasti olet ollut kaiken aikaa."

Onko sinulla jotain näyttöä väitteesi tueksi vai saarnaatko vain sokeaa uskoasi?

"Eli aika näyttää ja paljastaa kyllä."

Aivan. Monet Raamatun väitteet se on paljastanut perusteettomasti taikauskoksi, kuten vaikka ylempänä olevan otteen Jobin kirjasta.

• Anonyymi

Helluntailaisuus on Amerikasta 100 v. sitten tuotu eksytys ja heresia.

• Anonyymi

Jos väitän, että Jumala on nykyisessä maailmassa ajettu pois omasta luomakunnastaan, niin se saattaa aiheuttaa joissakin ihmisissä pelon reaktion?
      Haetaan suojaksi pitkä litannia Raamatun jakeita ja piiloudutaan sinne? Sellainen on dystoopinen maailma, jossa ei voi, eikä saa mennä rikkomaan yleisesti hyväksyttyjä narratiiveja.
      Kannattaa tutustua dystooppisen maailman perusrakenteisiin.

https://youtu.be/4kpfZEbJwBk

• Anonyymi

Olet jo todella säälittävä.

Et taida olla ollenkaan uskova, sillä sinulla on aivan pikkiriikkisen pieni ja voimaton jumala.

Ja totaalisen vääristynyt Jumalakuva, joka ei mitenkään vastaa sitä, minkä Jumalan sana meille ilmoittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet jo todella säälittävä.

Et taida olla ollenkaan uskova, sillä sinulla on aivan pikkiriikkisen pieni ja voimaton jumala.

Ja totaalisen vääristynyt Jumalakuva, joka ei mitenkään vastaa sitä, minkä Jumalan sana meille ilmoittaa.

"Et taida olla ollenkaan uskova, sillä sinulla on aivan pikkiriikkisen pieni ja voimaton jumala."
        Mihin sinun voimallinen Jumala sitten pystyy?

Miksi kaikkivoipa, kaikkitietävä ja voimallinen Jumala, olisi rakentanut maailman, jossa osa hänen luoduistaan joutuisi joka tapauksessa auttamattomasti ikuiseen, koskaan päättymättömään helvetin tuleen?
        Jos Jumalasi olisi kaikkitietävä, niin kaikkitietävyyteen olisi toki sisältynyt myös se, että Hän olisi teitänyt, että osa luoduista ei älyäisi nielaista Jumalan ihmiselle asetettua syöttiä (Jeesusta)?

Miksi ylipäätään uskovaiset eivät pyri tekemään niin kuin Jeesus opetti ""Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on", vaan matelevat Jeesuksen perässä kuin madot ja ajattelevat että Jeesus on tehnyt kaiken heidän puolestaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Et taida olla ollenkaan uskova, sillä sinulla on aivan pikkiriikkisen pieni ja voimaton jumala."
        Mihin sinun voimallinen Jumala sitten pystyy?

Miksi kaikkivoipa, kaikkitietävä ja voimallinen Jumala, olisi rakentanut maailman, jossa osa hänen luoduistaan joutuisi joka tapauksessa auttamattomasti ikuiseen, koskaan päättymättömään helvetin tuleen?
        Jos Jumalasi olisi kaikkitietävä, niin kaikkitietävyyteen olisi toki sisältynyt myös se, että Hän olisi teitänyt, että osa luoduista ei älyäisi nielaista Jumalan ihmiselle asetettua syöttiä (Jeesusta)?

Miksi ylipäätään uskovaiset eivät pyri tekemään niin kuin Jeesus opetti ""Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on", vaan matelevat Jeesuksen perässä kuin madot ja ajattelevat että Jeesus on tehnyt kaiken heidän puolestaan?

Sinulla on ihan sama nurja näkemys Jumalasta, kuin tälläkin uskosta osattomalla tässä:

19 Pitkän ajan kuluttua näiden palvelijain herra palasi ja ryhtyi tilintekoon heidän kanssansa.
        20 Silloin tuli se, joka oli saanut viisi leiviskää, ja toi toiset viisi leiviskää ja sanoi: 'Herra, viisi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset viisi leiviskää minä olen voittanut'.
        21 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        22 Myös se, joka oli saanut kaksi leiviskää, tuli ja sanoi: 'Herra, kaksi leiviskää sinä minulle uskoit, katso, toiset kaksi leiviskää minä olen voittanut'.
        23 Hänen herransa sanoi hänelle: 'Hyvä on, sinä hyvä ja uskollinen palvelija. Vähässä sinä olet ollut uskollinen, minä panen sinut paljon haltijaksi. Mene herrasi iloon.'
        !!!
        24 Sitten myös se, joka oli saanut yhden leiviskän, tuli ja sanoi: 'Herra, minä tiesin sinut kovaksi mieheksi; sinä leikkaat sieltä, mihin et ole kylvänyt, ja kokoat sieltä, missä et ole eloa viskannut.
        25 Ja peloissani minä menin ja kätkin sinun leiviskäsi maahan; katso, tässä on omasi.'
        !!!
        26 Mutta hänen herransa vastasi ja sanoi hänelle: 'Sinä paha ja laiska palvelija! Sinä tiesit minun leikkaavan sieltä, mihin en ole kylvänyt, ja kokoavan sieltä, missä en ole viskannut.
        27 Sinun olisi siis pitänyt jättää minun rahani rahanvaihtajille, niin minä tultuani olisin saanut omani takaisin korkoineen.
        28 Ottakaa sentähden leiviskä häneltä pois ja antakaa sille, jolla on kymmenen leiviskää.
        29 Sillä jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, mikä hänellä on.
        30 Ja heittäkää tuo kelvoton palvelija ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.'

• Anonyymi

Jumala toimii seurakuntansa kautta joka on Kristuksen ruumis. ---"Hänessä",Kristuksessa","Herrassa","Hengessä"

Jokaisen uudestisyntyneen on Jumala asettanut tahtomalleen paikalle Kristuksen ruumiiseen.

”Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä, apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus, jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa; ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.”
      ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭2‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬
      ------------
      ”Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu, ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä". Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis, ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia. Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".”
      ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭2‬:‭1‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Tämä toki on totta.

Mutta kyllähän Jumala toimii kaiken aikaa paljon itsekin, eikä Hän tarvitse ihmisiä kaikkeen.

Nämä eivät siis ole toinen toisensa pois sulkevia asioita / totuuksia !

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe