Paavali julistaa, ettei hän häpeä evankeliumia, ..
"16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle. ( Room 16)
.. ole pelastusta, onhan kirjoitettu "se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi".
Miksi evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on itsekullekin ihmiselle välttämätön julistettuna kuulla?
Lähtökohtahan on, että luonnollinen ihminen ei voi ottaa vastaan mitään hengellistä omasta itsestään käsin.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. ( 1Kor 2)
Luonnollinen ihminen on ns. maailmassa oleva ihminen, eikä siinä tilassa oleva tunne Totuuden Henkeä, Pyhää Henkeä.
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. ( Joh 14)
Miksi sitten julistetun pelastuksen evankeliumin kuuleminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on käänteentekevä ottamaan vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on?
Siksi, koska pelastuksen evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta julistettaessa Pyhä Henki on läsnä, pelastuksen evankeliumi on Jumalan voima ja vaikuttaa luonnollisen ihmisen ymmärryksen avautumisen ja uskoon tulemisen.
Tästä esimerkiksi Raamatun ilmoitus todistaa:
20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)
Evankeliumin julistuksen kuuleminen - Herran käsi, Jumalan voima - kääntymys Herran puoleen (pimeydestä valkeuteen) - Jumalan lapseus Jeesuksessa Kristuksessa.
Pyhä Henki on läsnä, kun pelastuksen evankeliumia, totuuden sanaa julistetaan.
Kuten esim. Pietarin julistaessa pelastuksen evankeliumia Jeesuksen Kristuksen nimessä Korneliuksen kodissa.
40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat. ( Apt 10)
Ilman Pyhää Henkeä sydämessään ihminen ei tunne myöskään Herranaan Jeesusta Kristusta, koska on vielä luonnollinen (ihmisluonto) ihminen, vailla hengellistä ulottuvuutta ja ymmärrystä.
Julistetun evankeliumin kuuleminen avaa ymmärryksen, vaikutta kääntyksen, uskon ja perintöosan saamisen Jumalan lapsena, kuten Efeson uskoville ja pyhille todistettiin.
1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
2 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. (Ef 1)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen
Evankeliumin kuulemisen välttämättömyys uskon kannalta
28
163
Vastaukset
- Anonyymi
Evankeliumeja on useita. Esim. Iankaikkinen Evankeliumi, Taivaasta lähetetty evankeliumi, Paavalin Jumalalta saama evankeliumi, Ristin evankeliumi, Islamin evankeliumi paratiisista jne.
Kymmenen vuoden välein tulee uusi evankeliumi taivaasta.
Jeesuksen tunteva ei aina lämpiä kaikkein vanhakantaisimalle evankeliumille.
Paavali laski perustan, mutta kehotti rakentamaan sen varaan oljista, puusta, kivistä, kullasta tai hopeasta. Uusia kerroksia.
Mutta kiitos viestistäsi. Se on parempi kuin useimmat aiemmat viestisi. Lisätköön Jumala teille viisautta ja ymmärrystä vielä enemmän, jos tahtoo. Tai pitäköön viattomassa ja nuhteettomassa uskossa. Kuinka haluaakin teidän kantavan hedelmää.....
Vanhakantainen evankeliumi voi toki yhä mennä läpi ja tehdä ihmeitä. Kunhan ilmapiiri on suotuisa eli Pyhä Henki läsnä.- Anonyymi
Parhamissa ja Olsenissa oli vieras henki, minkä ne toi Suomeen 1920-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamissa ja Olsenissa oli vieras henki, minkä ne toi Suomeen 1920-luvulla.
Ja sinulla on tuo panettelun henki. Kuuntelepa luterilaisenkirkon harmaapäitä, he voisivat valaista pimeyttäsi ja kuollutta - kuuroa sieluasi, jossa ei näkökykykään ole, kuin omien varpaittesi päähän yltävä...
Siksi sinulla ei ole muuta sanottavaa ja toistettavaa- kuin papukaija- aivojesi koko, mistä enempää ei heru....
Säälin sinua, taidat olla ryssätrolli palstalla
- Anonyymi
Usko Toivonen, on palstan oksettavin´valhettelija sekä palstan ylivoimaisesti ulkokultaisin, jopa nikkiään myöden!
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=7Cc2eELVMKI
sinulle Anonyymi 2025-10-27 13:58:30 sopivaa kunneltavaa- parantuaksesi.
- Anonyymi
Paavali oli Rooman vallan palkkamurhaaja, naisten alistaja.
Paavali oli valheveikko, joka yritti käännyttää Juutalaisia omilla kieroilla valheillaan.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?- Anonyymi
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen ja hänen kanssaan eläneiden apostolien opeilla.
- Anonyymi
Helluntailaisten Raamattuun Pietari on kirjoittanut, että Paavalin rienaajat menevät kadotukseen!
Pakkovauvakastetuilla on eri "raamattu"! - Anonyymi
Luther oli Saksan ruhtinaiden palkkamurhaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helluntailaisten Raamattuun Pietari on kirjoittanut, että Paavalin rienaajat menevät kadotukseen!
Pakkovauvakastetuilla on eri "raamattu"!Helluntailaiset lukeen Mormonin kirjaa ja Parhamin novumeita ja muita ihania kokemuksia.
- Anonyymi
Erittäin tähdellinen aloitus Usko Toivoselta.
Hienoa kuulla/lukea raitista Jumalan sanaa, tänne tuotuna Raamatun totuuden rakkaudessa.
s-seutulainen- Anonyymi
Käännyttämällä ihminen saadaan tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkovauvakastettua ei saa uskoon!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisen kautta syntyy usko Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Kuten Raamatun ilmoitus todistaa, kuinka pelastuksen evankeliumissa oleva Jumalan voima vaikuttaa ihmisen sydämen kääntymyksen Herran puoleen.
Jos ajatellaan Raamatun ilmoittamaa uskovan tunnistetta, niin ei voida puhua "mistä tahansa uskosta".
Uskovien, Jeesuksen pyhien, vainot alkoivat heti pelastuksen evankeliumin julistamistamisen heihin vaikuttaman uskon myötä, syntiemme tähden ristiinnauitun Jeesuksen ja Hänen kuolleista ylösnousemisen jälkeisestä helluntaipäivästä alkaen.
Kysymyksessä ei siis ollut "mikä tahansa usko", vaan usko, josta voimme lukea Raamatun ilmoituksesta.
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
Uskovat ovat Herran opetuslapsia.
Mistä heidät tunnistettiin?
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
.
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
Paikkakunnasta riipumatta uskovan, Jeesuksen pyhän, saattoi tunnistaa heidän uskonsa kohteesta:
- "Kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
- " Ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? "
Jumalan seurakunta koostuu sen uskon, ei "minkä tahansa uskon" , saaneista.
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
(1Kor 1)
Ei "mikä tahansa usko", vaan se usko, mikä on Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyillä.
Galatiassa ilmeni käännyttämistä pois Kristuksesta, toisenlaiseen uskoon.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
3 Niinkö älyttömiä olette? Te alotitte Hengessä, lihassako nyt lopetatte?
( Gal 3)
Eli uskovia, Jeesuksen pyhiä, jotka olivat saaneet uskon kuultuaan evankeliumin, sanan sytiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneesta Jeesuksesta Kristuksesta.
Ja olivat saaneet uskosta Jeesukseen Pyhän Hengen sydämiinsä.
Kääntymyksen kautta.
Kääntymyksen mistä mihin?
Siitä kirkastettu, kuoleman voittanut Herra Jeesus todistaa:
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Tästä sen voimme itsekukin lukea.
Pelastuksen evankeliumin, totuuden evankeliumin sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta kuulemisen kautta syntyy usko Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Kuten Raamatun ilmoitus todistaa, kuinka pelastuksen evankeliumissa oleva Jumalan voima vaikuttaa ihmisen sydämen kääntymyksen Herran puoleen.
Jos ajatellaan Raamatun ilmoittamaa uskovan tunnistetta, niin ei voida puhua "mistä tahansa uskosta".
Uskovien, Jeesuksen pyhien, vainot alkoivat heti pelastuksen evankeliumin julistamistamisen heihin vaikuttaman uskon myötä, syntiemme tähden ristiinnauitun Jeesuksen ja Hänen kuolleista ylösnousemisen jälkeisestä helluntaipäivästä alkaen.
Kysymyksessä ei siis ollut "mikä tahansa usko", vaan usko, josta voimme lukea Raamatun ilmoituksesta.
1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo
2 ja pyysi häneltä kirjeitä Damaskon synagoogille, että keitä hän vain löytäisi sen tien vaeltajia, miehiä tai naisia, ne hän saisi tuoda sidottuina Jerusalemiin.
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
.
20 Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.
21 Ja kaikki, jotka kuulivat, hämmästyivät ja sanoivat: "Eikö tämä ole se, joka Jerusalemissa tuhosi ne, jotka tätä nimeä avuksi huutavat? Ja eikö hän ole tullut tänne viedäksensä ne vangittuina ylipappien käsiin?"
( Apt 9)
Paikkakunnasta riipumatta uskovan, Jeesuksen pyhän, saattoi tunnistaa heidän uskonsa kohteesta:
2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja pyhät, ynnä kaikille, jotka avuksi huutavat meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikissa paikkakunnissa, niin omissaan kuin meidänkin.
(1Kor 1)
Ei "mikä tahansa usko", vaan se usko, mikä on Jeesuksessa Kristuksessa pyhitetyillä.
1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
( Gal 3)
Eli uskovia, Jeesuksen pyhiä, jotka olivat saaneet uskon kuultuaan evankeliumin, sanan sytiemme tähden itsensä ristiinnaulittavaksi antaneesta Jeesuksesta Kristuksesta.
Kääntymyksen kautta.
15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat.
16 Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn.
17 Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän
18 avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.' ( Apt 26)
Pelastuksen evankeliumin, totuuden evankeliumin sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenPaavali sai Damaskontiellä Saatanan enkelin henkioppaakseen, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään.
Turha on sinun potkia pistintä vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sai Damaskontiellä Saatanan enkelin henkioppaakseen, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään.
Turha on sinun potkia pistintä vastaan.Paavali laittoi syyn omista synneistään lihojen ja vanhojen aatamien syyksi, kun ei itse ottanut niistä vastuuta. Ei ne lihat mitään ajattele.
Room. 7:20
Mutta jos teen sitä, mitä en tahdo, en tee sitä enää itse, vaan sen tekee minussa asuva synti.
Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja.
Miestä ei saatu vastuuseen edes Stefanoksen murhasta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali sai Damaskontiellä Saatanan enkelin henkioppaakseen, jolle hän ei mahtanut yhtään mitään.
Turha on sinun potkia pistintä vastaan.Demonia ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta. Demoni tappoi lopulta Paavalin Roomassa.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.
( Apt 9)
(1Kor 1)
( Gal 3)
Kääntymyksen kautta.
Usko ToivonenUsko Toivonen, siitä sinä puhut,mitä sinulta puuttuu, sydämen usko on usko toivoselle vain tyhjiä sanoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turha on sinun potkia pistintä vastaan.Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiitat ottivat Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
Jesuiitat ottivat Paavalin periaatteen omaksi tunnuslauseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.Paavalin julistama kirkastettu totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna Jeesuksen ja oikeiden apostolien opetuksella.
- Anonyymi
Erittäin tähdellinen aloitus Usko Toivoselta.
Hienoa kuulla/lukea raitista Jumalan sanaa, tänne tuotuna Raamatun totuuden rakkaudessa.
s-seutulainenErittäin tähdellinen aloitus Usko Toivoselta.
s-seutulainen
...... samaa mieltä.....
- Anonyymi
Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.
Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.- Anonyymi
Jos luotat ihmisoppeihin, niin luottamuksesi on silloin ihmisviisaudesta, josta Jeesus todistaa, että sellainen viisaus ei tunne Totuuden Henkeä.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
( Joh 14)
Ei kaiketi ihminen, joka perustaa maailman viisauteen voi olla asiantuntija puhttaessa Jeesuksen pyhistä, uskovien uskosta.
Luonolliselle ihmiselle se ei ole mahdollista.
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti. ( 1Kor 2)
Ja ilman kääntymystä evankeliumin Herrasta Jeesuksesta kuulemsen kautta, se ei ole mahdollista.
Jumalan vaikuttamaa uskoa et löydä maailman julistuksesta.
Eli väitteesi:
>> Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. >>
Ei pidä paikkaansa.
Usko Toivonen - Anonyymi
Jenkkilahkot tekee käännynnäisiä.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.
Ilm. 16:13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos luotat ihmisoppeihin, niin luottamuksesi on silloin ihmisviisaudesta, josta Jeesus todistaa, että sellainen viisaus ei tunne Totuuden Henkeä.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
( Joh 14)
Ei kaiketi ihminen, joka perustaa maailman viisauteen voi olla asiantuntija puhttaessa Jeesuksen pyhistä, uskovien uskosta.
Luonolliselle ihmiselle se ei ole mahdollista.
Ja ilman kääntymystä evankeliumin Herrasta Jeesuksesta kuulemsen kautta, se ei ole mahdollista.
Jumalan vaikuttamaa uskoa et löydä maailman julistuksesta.
Eli väitteesi:
>> Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa. >>
Ei pidä paikkaansa.
Usko ToivonenUsko toivonen, etsit sanakiistoja helluntailaisuuspalstalta luullen ja kuvitellen kyvyn kopioida Raamatun jakeita olevan todiste uskostasi. MUUTA USKO SINUA EI OLE KUIN KUVITTELU USKO, USKO TOIVONEN!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jenkkilahkot tekee käännynnäisiä.
Dan. 8:5
Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.
Ilm. 16:13
Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.Tämäkin viestiketju todistaa "sen vanhan lohikäärmeen " vaikutusyrityksen silloin, kun pelastuksen evankeliumia pidetään esillä.
Kun elämän sanaa Jeesukse kristuksen nimessä pidetään tarjolla.
Näinhän on ollut koko sen noin kahden tuhannen vuoden ajan, jolloin evankeliumia Herrasta Jeesuksesta kristuksesta on julistettu.
Valitettavasti tämäkin viestiketju todistaa Suomen kansan tahtotilasta evankeliumin ja Jumalan sanan esilläpitämisen tilasta.
"Se vanha lohikäärmehän" on itse paholainen, joka ei siedä pelastuksen evankeliumin julistamista, ei siedä julistusta Jeesuksen sovitusverestä.
Ja kuinka tämä "lohikäärme" on onnistunut, sitä kuvastaa esim. tuore kyselytutkimus, missä kansa asetti evankeliumin julistamisen, Jumalan sanan opetuksen ja rukoilemisen viimeisille sijoille, mitä haluavat kirkon toimesta tapahtuvan.
Ja tämä palstahan myös vahvistaa tuota kyselytutkimusta, missä evankeliumi on esillä, niin siellä on "vanhan lohikäärmeen" vaikutus vastassa.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä." ( Room 3)
Mutta niin kuin alusta ollut on, niin on nytkin, pelastuksen evankeliumin julistaminen on ja pysyy, vaikka pahan ruoska pyrkii sen kukistamaan.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Mikä on Jumalasta, sitä ei mikään voi kukistaa, mutta kuka ymmärtää varoa ettei sodi Jumalaa vastaan, kun asettautuu evankeliumin, Jumalan sanan esilläpitämisen vastustajaksi.
Uskon sana, on pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta, sana rististä, Jumalan armon evankeliumi, sovituksen sana, elämän sana, totuuden sana.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
( Room 10)
Jos olet sydämestäsi tunnustanut Jeesuksen Herraksesi, niin miksi vielä palvelisit sitä, mitä ennen palvelit, eli "vanhaa lohikäärmettä " ??
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko Toivonen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämäkin viestiketju todistaa "sen vanhan lohikäärmeen " vaikutusyrityksen silloin, kun pelastuksen evankeliumia pidetään esillä.
Kun elämän sanaa Jeesukse kristuksen nimessä pidetään tarjolla.
Näinhän on ollut koko sen noin kahden tuhannen vuoden ajan, jolloin evankeliumia Herrasta Jeesuksesta kristuksesta on julistettu.
Valitettavasti tämäkin viestiketju todistaa Suomen kansan tahtotilasta evankeliumin ja Jumalan sanan esilläpitämisen tilasta.
"Se vanha lohikäärmehän" on itse paholainen, joka ei siedä pelastuksen evankeliumin julistamista, ei siedä julistusta Jeesuksen sovitusverestä.
Ja kuinka tämä "lohikäärme" on onnistunut, sitä kuvastaa esim. tuore kyselytutkimus, missä kansa asetti evankeliumin julistamisen, Jumalan sanan opetuksen ja rukoilemisen viimeisille sijoille, mitä haluavat kirkon toimesta tapahtuvan.
Ja tämä palstahan myös vahvistaa tuota kyselytutkimusta, missä evankeliumi on esillä, niin siellä on "vanhan lohikäärmeen" vaikutus vastassa.
18 Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä." ( Room 3)
Mutta niin kuin alusta ollut on, niin on nytkin, pelastuksen evankeliumin julistaminen on ja pysyy, vaikka pahan ruoska pyrkii sen kukistamaan.
38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. ( Apt 5)
Mikä on Jumalasta, sitä ei mikään voi kukistaa, mutta kuka ymmärtää varoa ettei sodi Jumalaa vastaan, kun asettautuu evankeliumin, Jumalan sanan esilläpitämisen vastustajaksi.
Uskon sana, on pelastuksen evankeliumi Herrasta Jeesuksesta, sana rististä, Jumalan armon evankeliumi, sovituksen sana, elämän sana, totuuden sana.
"Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
( Room 10)
Jos olet sydämestäsi tunnustanut Jeesuksen Herraksesi, niin miksi vielä palvelisit sitä, mitä ennen palvelit, eli "vanhaa lohikäärmettä " ??
Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.
Usko ToivonenUsko Toivonen, luterilaisena ja täynnä luterilaista oppia, sinä tulit uskoon papin valuttaessa vettä pääsi. Et ole koskaan kieltänyt, etkä koskaan ole osallistunut Raamatun pätkilläsi keskusteluihin, joissa vastustetaan Jumalan Sanalla luterilaisen kirkon harhoja ja joissa todistetaan kirjoituksen perusteella kirkkkosi sakramenttien kautta pelastumisen valheeksi, päivastoin, olet aina puolustanut kirkkosi oppja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko Toivonen, luterilaisena ja täynnä luterilaista oppia, sinä tulit uskoon papin valuttaessa vettä pääsi. Et ole koskaan kieltänyt, etkä koskaan ole osallistunut Raamatun pätkilläsi keskusteluihin, joissa vastustetaan Jumalan Sanalla luterilaisen kirkon harhoja ja joissa todistetaan kirjoituksen perusteella kirkkkosi sakramenttien kautta pelastumisen valheeksi, päivastoin, olet aina puolustanut kirkkosi oppja.
Minä kirjoitan Jeesuksesta.
15 Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.
16 Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi. ( 1Tim 1)
Kuten sinäkin voit tuosta lukea, Jeesus Kristus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan.
Huomaatko?
Jeesus on Pelastaja, ei kirkko, ei seurakunta pelasta, ei kristilliset tahot, vaan pelastus on yksin Jeesuksessa.
Ja sitä varten evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta tulee julistaa, niin kirkossa, kuin muissakin kristillisissä tahoissa ja kaikkien Jeesukseen uskovien toimesta.
Ja jos sinäkin olisit Jeesuksen oma, Jeesuksen sanan mukaisesti ojentautunut, niin et kirjoittaisi valhetta toisista, koska Kristuksen rakkaus sinussa ei silloin sallisi sellaista sinun tekevän.
Minä en nouse Jumalan käskyä vastaan.
15 Ja taas ääni sanoi hänelle toistamiseen: "Minkä Jumala on puhdistanut, sitä älä sinä sano epäpyhäksi". ( Apt 10)
Pieterilla ei ollut tuolloin ymmärrystä, että evankeliumi vaikuttaa uskon myös heissä, jotka saavat kuulla sanoma Jeesuksesta Kristuksesta syntien sovittajana:
Mutta kun Jumala avasi Pietarin ymmärryksen niin hän nöyrtyi ja saaranasi pelastuksen evankeliumin saastaisina pitämilleen.
43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?" ( Apt 10)
Ja joutui siitä sitten tentavaksi ja syytetyksi.
1 Ja apostolit ja veljet ympäri Juudeaa kuulivat, että pakanatkin olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan.
2 Ja kun Pietari tuli Jerusalemiin, ahdistelivat ympärileikatut häntä
..
14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
( Apt 11)
Kannattaa varoa, ettei nouse Jumalaa vastaan, vaan osoittaa vaelluksellaan olevansa Jumalan palvelija, ei pahan palvelija.
Pelastuksen evankeliumia julistettaessa läsnä on Pyhä henki, ei luterilainen kirkko, ei helluntaikirkko, ei katolinen kirkko, vaan Pyhä Henki, Herran käsi, mikä vaikuttaa itsekussakin yksilöihmisessä kääntymyksen pois paahuudesta herran puoleen, ellei ihminen rakasta enemmän maailmaa ja mitä siinä on.
Kuinka sinä edistät pelastuksen evankeliumin asiaa?
Usko Toivonen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!
Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,1055731Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
- 1241097
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
- 66857
- 75798
Salailu jatkuu, poliisi tutkii
Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää17741