"Laajan tutkimuksen tulokset julki:
Ruotsalainen käytettyjen autojen välittäjä Kvdbil on julkaissut laajan tutkimuksen sähköautojen akkujen kunnosta.
Tulosten perusteella parhaiten akkunsa kapasiteetin säilytti Kia EV6. Myös Teslan Model Y sijoittui korkealle listalla.
Tutkimuksessa analysoitiin kaikkiaan 1 366 käytettyä sähköautoa ja ladattavaa hybridiä. Näistä 80 prosenttia säilytti vähintään 90 prosenttia alkuperäisestä akkujen käyttökapasiteetista.
Tutkimuksen mukaan tyypillinen akun kapasiteetin heikkeneminen oli noin 10 prosenttia, mikä vastaa aiemmin brittiläisen RSEV:n tekemän selvityksen tuloksia. Keskimäärin sähköautot säilyttivät 90 prosenttia kapasiteetistaan 145 000 kilometrin ajon jälkeen, ja jopa 200 000–300 000 kilometriä ajetuissa autoissa oli usein yli 80 prosenttia alkuperäisestä kapasiteetista jäljellä."
https://www.futuristi.fi/autot/node/laajan-tutkimuksen-tulokset-julki-taman-sahkoauton-akku-sailyttaa-kapasiteettinsa-parhaiten
Jopa 300 000 km ajetuissa sähköautoissa oli yli 80 % alkuperäisestä akkukapasiteetista jäljellä.
32
247
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä enemmän tästä akkuasiasta kertyy käytännön kokemusta, sitä pitkäikäisemmäksi ne osottautuvat.
- Anonyymi
Kun monilla polttiksilla ajetaan yli 400 tkm niin tuo 80% 200 tkm kohdalla on surkea tulos.
- Anonyymi
Mikä ihmeen kuvitelma tämä on?
- Anonyymi
Iso osa polttiksista paalataan 250tkm ajettuina ja Toyotia jopa alle 200tkm ajettuna kun kori mätäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ihmeen kuvitelma tämä on?
Mitä kuvitelmaa on todeta totuus, että useilla polttiksilla ajetaan yli 400 tkm? Itse asiassa tuo ei ole edes harvinaista ja on polttiksia joilla on ajettu yli miljoona kilometriä.
- Anonyymi
Joo, mutta kukaan ei puhu siitä, että montako kertaa ajoakkuja on korjattu tuota tutkimusta ennen! Parhaimmillaan jopa 2 kertaa on voitu vaihtaa kennoja noiden autojen ajoakkuihin.
- Anonyymi
Kyllä nuo tulokset kertovat korjaamattomista tapauksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nuo tulokset kertovat korjaamattomista tapauksista.
Kyllä 400000 ajettuna dieselin moottori on parempi, kuin uusi
- Anonyymi
Korkeintaan kuoret.
- Anonyymi
Turhaa selittelyä, koska nykyisen sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa kokoa painoa ja pääomaa ??
Akuston vaihto kustantaa 15000-40000€ tai enemmän ??
Keskituloiselle Suomalaiselle mahdoton yhtälö !?
Mikäli tuo tulee eteen eikä takuuta ole eikä vakuutusta, niin sähköauto romutetaan vaikka se muuten olisi suht hyvä !?
Tappio on yksilön kannalta suuri sekä myös kansantalouden kannalta huolestuttava !?- Anonyymi
Sinä se jaksat tuota samaa naurettavaa juttua vääntää kaikkialle.
Ota faktat ja todellisuus välillä huomioon. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se jaksat tuota samaa naurettavaa juttua vääntää kaikkialle.
Ota faktat ja todellisuus välillä huomioon.Mitä tuossa on väärin ?? Kerro ??
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuossa on väärin ?? Kerro ??
Väärin on lähes kaikki.
Akuston paino ja koko on ongelma, jos sen haluaa kantaa mukanaan, samoin käy polttomoottorin ja vaihteiston kanssa.
Pääomaa siihen on sitoutuneena juuri samoin, kuin autoon yleensäkin.
Akustoa ei tarvitse vaihtaa, joten vaihdon hinta on täysin epäoleellinen tieto. Mutta hinta on sama kuin polttomoottorin vaihdossa.
Akustoilla on 8:n vuoden takuu, tousin kuin polttomoottoreissa, joiden takuu on kaksi vuotta.
ennenkuin akku hajoo niin on korjattu tuhansilla sähköauton sähköliitoksia ruostuvista ja hepettuvista boxeista
- Anonyymi
Vanhimmat Kia EV6 taitavat olla vm 2021. Mitenkähän yli 10 vuotias auto säilyttää akun kunnon 300 tkm matkalla.
- Anonyymi
Tutkimuksen mukaan sähköauton akusto kestää 20 vuotta menettämättä merkittävästi kapasiteettiään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan sähköauton akusto kestää 20 vuotta menettämättä merkittävästi kapasiteettiään.
Katso Kokkolan Autohuolto Youtubesta, niin totuus paljastuu ajoakkujen kestävyydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso Kokkolan Autohuolto Youtubesta, niin totuus paljastuu ajoakkujen kestävyydestä.
Yksi Kokkolan Autohuolto on vain yksi Kokkolan Autohuolto, eikä sen jutuilla ole mitään arvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimuksen mukaan sähköauton akusto kestää 20 vuotta menettämättä merkittävästi kapasiteettiään.
Missä on niitä 20 vuotiaita sähköauton akkuja?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yksi Kokkolan Autohuolto on vain yksi Kokkolan Autohuolto, eikä sen jutuilla ole mitään arvoa.
Eipä tietenkään ole mitään arvoa Automyyjän mielestä, mutta kylmä totuus on, että Kokkolan Autohuolto on Suomen johtavia patteriautojen korjaajia. Ja hyvä, että tekevät Videoita korjauksistaan, niin pysyy jonkunlainen totuus patteriautojen ongelmista..eikä vain ajoakkujen ongelmista, vaan myös voimalinjojen ongelmista. Tehdäänhän Videoita "tavallisten" autojen ongelmistakin!!
- Anonyymi
Herrojen autoja tai rahamiesten. Jos pohjassa 5mm pohjakosketus niin useamman tonnin rahareikä tulossa.
- AnonyymiUUSI
Lähes kaikki Sähköautot rekisteröidään Yritysten, eri Yhteisöjen tai Leasing käyttöön. Yksityiset omistajat on vähemmistössä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lähes kaikki Sähköautot rekisteröidään Yritysten, eri Yhteisöjen tai Leasing käyttöön. Yksityiset omistajat on vähemmistössä.
Olkoon sähköauton omistaja Aku Ankka, Kone Oyj tai Matti Meikäläinen niin akut kestävät samalla tavalla.
Ja tämäon taas yksi tutkimus lisää joka kertoo että akut kestävät hienossa kunnossa taviksen autolla ajamat kilometrit.
Ja ne kilometrit ajaa halvalla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon sähköauton omistaja Aku Ankka, Kone Oyj tai Matti Meikäläinen niin akut kestävät samalla tavalla.
Ja tämäon taas yksi tutkimus lisää joka kertoo että akut kestävät hienossa kunnossa taviksen autolla ajamat kilometrit.
Ja ne kilometrit ajaa halvalla.Suomessakin monet patteriautoilijat ovat erimieltä sen kestävyydestä.. Joo, se on tosi, että ajaa halvalla, mutta rassaavat autojaan kalliilla!!!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon sähköauton omistaja Aku Ankka, Kone Oyj tai Matti Meikäläinen niin akut kestävät samalla tavalla.
Ja tämäon taas yksi tutkimus lisää joka kertoo että akut kestävät hienossa kunnossa taviksen autolla ajamat kilometrit.
Ja ne kilometrit ajaa halvalla.No, mitäs se seuraava omistaja sitten tekee kun akusto pitää uusia ja se maksaa 40000€ ?
Onko hyviä ehdotuksia vai sanotaanko vain että Sorry !?
Auto on romutuskelpoinen ja arvoltaan 250€ - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No, mitäs se seuraava omistaja sitten tekee kun akusto pitää uusia ja se maksaa 40000€ ?
Onko hyviä ehdotuksia vai sanotaanko vain että Sorry !?
Auto on romutuskelpoinen ja arvoltaan 250€Sanotaan vain, että mitäs ostit.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon sähköauton omistaja Aku Ankka, Kone Oyj tai Matti Meikäläinen niin akut kestävät samalla tavalla.
Ja tämäon taas yksi tutkimus lisää joka kertoo että akut kestävät hienossa kunnossa taviksen autolla ajamat kilometrit.
Ja ne kilometrit ajaa halvalla.Pikemminkin tutkimukset osoittavat päinvastaista. Tavisten autoissa voi olla mittarissa yli 400 tkm ja silloin on jo lyhentynyt range aivan liikaa. Jos range on alle 80% alkuperäisestä niin auto on arvoton.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pikemminkin tutkimukset osoittavat päinvastaista. Tavisten autoissa voi olla mittarissa yli 400 tkm ja silloin on jo lyhentynyt range aivan liikaa. Jos range on alle 80% alkuperäisestä niin auto on arvoton.
Talvella siitä putoaa se 30-50% pois, niin range on olematon.
- AnonyymiUUSI
Aloituksessa on mahtavaa tietoa taas jälleen kerran.
- AnonyymiUUSI
Miksi lähes kaikki sähköautojen valmistajat uskaltavat luvata vain, että akut säilyttävät vähintään 70 prosenttia niiden alkuperäisestä kapasiteetista kahdeksan vuoden ajan tai 160 000 kilometrin matkan, riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin. Miksei luvata jo 80 tai 85 %, jos 20 vuotta on oikea kestoikä.
- AnonyymiUUSI
Aloittajalla ilmeisesti tarkoitus päästä eroon vanhasta...paljon ajetusta tepselipirssistä.
Kannattaisi lukea ja ymmärtää mitä asia tuntija sanoo vaihdokki sähköautoista jotta ei saa kynsille tai tule matti kukkaroon.
Tällainen auto voi olla vaihdossa arvoton alle 10-vuotiaana – ”Ei siinä ole mitään järkeä”
https://www.is.fi/autot/art-2000011585980.html- AnonyymiUUSI
Riippuu auton merkistä. Sellaisia ne saksalaiset ovat.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t235048Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo602965Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel122870HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1402779Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k861560Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi61542Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962271456Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N3941182- 681070
Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei203909