Sähköautossa on yksinkertaisempi sähkömoottori, kun taas polttomoottoriautoissa on monimutkaisempi polttomoottori. Niissä ei ole polttoainesäiliötä, pakoputkistoa tai muita polttomoottorin vaatimia osia.
Sähköautot eivät vaadi säännöllistä moottorin öljyn vaihtoa ja muuta säännöllistä huoltoa niin paljon kuin polttomoottoriautot, joten niiden huoltaminen ei ole lähellekään niin tuottava bisnes kuin polttomoottoriautojen huolto on. Sähköautot eivät myöskään tarvitse esimerkiksi uusia öljynsuodattimia ja polttoainesuodattimia kuten polttomoottoriautot ja juuri näistä varaosista on saatu isoja katteita, kun valmistuskustannuksiltaan muutaman euron osia on myyty moninkertaisilla hinnoilla.
Sähköautossa ei ole mm polttoainesäiliötä, pakoputkistoa, öljynsuodattimia, polttoaineensuodattimia.
82
502
Vastaukset
- Anonyymi
Mikä se semmonen auto on?
- Anonyymi
Yksinkertaisille yksinkertaista tekniikkaa, näin se vaan menee
- Anonyymi
Olipa taas kovin lapsenmielinen juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas kovin lapsenmielinen juttu.
Totta, on varmaan jonku 13 vee kirjoitelma 👶
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa taas kovin lapsenmielinen juttu.
Oli, mutta sama raha menee kun sähkö peliä huolletaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, on varmaan jonku 13 vee kirjoitelma 👶
Joo jonkun 8b luokan Raakelin
- Anonyymi
On ne kauheita puutteita !
Huoltoasemilla työt vähenee - Anonyymi
Sähköautossa on erittäin monimutkainen voitelu ( öljy 100€/l) ja erittäin monimutkainen jäähdytysjärjestelmä.
- Anonyymi
Älä kerro uniasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä kerro uniasi.
KVG, videoita löytyy.
- Anonyymi
Miten voitelu voi olla monimutkaista tai jäähdytysjärjestelmä.
- Anonyymi
Akku maksaa 30000-128000 euroa kun polttomoottori autoon se maksaa 60-120 euroa
Polttomoottori Toyotalla Bensa koneellakin voit ajaa Miljooan kilometriä ilman remonttia.
Mutta sähköautoissa moottori remontti on 100.000-200.000 km välein ja se maksaa 4000-8000,- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voitelu voi olla monimutkaista tai jäähdytysjärjestelmä.
Sähkömoottorin jäähdytys tapahtuu roottorin sisäpuolelta . Tiivistys on ongelmallinen ei kuitenkaan monimutkainen . Vikaherkkä kuitenkin on . Korjaukseksi riittää moottorin vaihto , kun varaosia ei saa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akku maksaa 30000-128000 euroa kun polttomoottori autoon se maksaa 60-120 euroa
Polttomoottori Toyotalla Bensa koneellakin voit ajaa Miljooan kilometriä ilman remonttia.
Mutta sähköautoissa moottori remontti on 100.000-200.000 km välein ja se maksaa 4000-8000,-Ainakaan Tojotan diiselillä ei pääse kuin 150 tkm .
- Anonyymi
Tietäjät tietää, onhan ne monenmutkaisija ja komplementtisiä nuo sähköpeilit ja sitten akut, ja niiden turvallisuus...huhuhuhuh
- Anonyymi
Maailma on jo tällä hetkellä pullollaan kenttiä, jonne käyttökelvottomat sähköautot ovat koottu. Koriltaan kunnossaolevina, mutta tekniikan puolesta ajokelvottomina.
Ei kyllä hyvältä näytä.- Anonyymi
Siinä on toinen unennäkijä. Ne autot siellä USA:n erämaassa ovat niitä päästöhuijaus-Volkswageneita.
https://www.viikonloppu.com/app/uploads/2018/04/32-619x410.jpg - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on toinen unennäkijä. Ne autot siellä USA:n erämaassa ovat niitä päästöhuijaus-Volkswageneita.
https://www.viikonloppu.com/app/uploads/2018/04/32-619x410.jpgNuo päästömanipulidut Volkkarit päivitettiin ja myytiin USAssa uudelleen ja menivät kaupaksi hetkessä.
Miten liittyy asiaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä on toinen unennäkijä. Ne autot siellä USA:n erämaassa ovat niitä päästöhuijaus-Volkswageneita.
https://www.viikonloppu.com/app/uploads/2018/04/32-619x410.jpgNe folkkarit myytiin nopeasti ohjelmisto päivitettyinä uusille omistajille. Ne eivät jääneet kentälle makoilemaan.
- Anonyymi
Meidän Kiia on siä,akku meni 90000km kesti ja akku maksoi enemmän kuin koko auto.
- Anonyymi
Bensa ja Diesel autoissa ei ole akkuja!
- Anonyymi
Eipä ole akkuja, mutta akku kuitenkin.
- Anonyymi
Miten diesel lähtee käyntiin ilman näitä? Ruiskutussuutin
ja näitä? hehkutulppa Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole akkuja, mutta akku kuitenkin.
Minulla on diesel auto kolmella akulla ja aurinkopaneelilla! On starttiakku ja hupiakku jossa on kaksi rinnan. Paneeli lataa hupia ja starttiakin jos sen jännite menee liian alas!
- Anonyymi
monessa bensa ja diesel autossa on 2 akkua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
monessa bensa ja diesel autossa on 2 akkua
Vielä useammassa on vain yksi akku .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten diesel lähtee käyntiin ilman näitä? Ruiskutussuutin
ja näitä? hehkutulppaMiksi pitäisi lähteä käyntiin ilman osia ?
- Anonyymi
Aivan oikein että ei ole akkuja!
Ja parempi niin. - Anonyymi
Sähköautoissa on erittäin monimutkainen sähköjärjestelmä. Niin monimutkainen, etteivät jahnukaiset osaa edes kuvitella.
- Anonyymi
Ei se sähköjärjestelmä mikään monimutkainen oikeasti ole jos on alan koulutus. Ainoastaan maallikko ei saa tehdä sille suurjännitepuolelle mitään.
Ohjelmistot millä kaikki toimii on sitten iso ja kun niissä on mukana koko auton toimintojen kirjo jne.... niin uusissa on riski bugeista ja kun nykyään uudet mallit pitää saada markkinoille todella nopeasti, niin ohjelmia joudutaan päivittämään alkuunsa usein. Tuokin tilanne paranee kokoajan kokemusten perusteella ja nykyään tilanne on jo kovin hyvä. - Anonyymi
Mutta kovin ovat kehumaan ymmärtämättä, patterit nyt on pattereita, vaan.
Sähköauton pakoputkihan on voimalaitoksen savupiippu! Niin ja lisäksi niiden akkuraaka-aineiden valmistajan piiput! Nuo siis vähintään!
- Anonyymi
Sittenhän sähköauto maksaa ilmeisesti vain puolet saman kokoisesta polttisautosta
- Anonyymi
Taycan 4S 400 kW (544hv) 131 336,00 € <> Panamera GTS 368kW (500hv) 299 773,00 € lähelle joo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taycan 4S 400 kW (544hv) 131 336,00 € <> Panamera GTS 368kW (500hv) 299 773,00 € lähelle joo
Mielummin Dodge demon srt 170 polttis. Jos lotossa voittaisin niin ostaisin sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielummin Dodge demon srt 170 polttis. Jos lotossa voittaisin niin ostaisin sen.
Ei kumminkaan 1700?
https://www.hennesseyperformance.com/vehicles/dodge-challenger-demon-170-upgrades - Anonyymi
Mieletön logiikka pojalla, ei kateutta mukana yhtään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielummin Dodge demon srt 170 polttis. Jos lotossa voittaisin niin ostaisin sen.
Sopii ajasta pudonneelle takatukalle oikein hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taycan 4S 400 kW (544hv) 131 336,00 € <> Panamera GTS 368kW (500hv) 299 773,00 € lähelle joo
Hinta ero johtuuu autoverosta kun suomen valtio tullaa rahaa näin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hinta ero johtuuu autoverosta kun suomen valtio tullaa rahaa näin !
GTS veroton 182 236 olisko ~50 pinnaa eroa.
Dodge on nätti jo srt8 versionakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielummin Dodge demon srt 170 polttis. Jos lotossa voittaisin niin ostaisin sen.
jenkit täysiä paskoja
- Anonyymi
Silti en osta sähköautoa koskaan. Varaa on mutta en halua ostaa.
- Anonyymi
Sulla on itsemääräämisoikeus. Sinunlaisia änkyröitä kyllä maastamme löytyy muitakin, ei muuten Persuja olisi olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on itsemääräämisoikeus. Sinunlaisia änkyröitä kyllä maastamme löytyy muitakin, ei muuten Persuja olisi olemassa.
Äläs nyt; vastahan selvisi että Persut ovat kuin muutkin itseään suomalaisiksi väittävät ihmiset. Palkkaavat lapsensa ja lähiomaiset veronmaksajien rahoilla ja näin myös kannattavat yhteiskunnan elättilinjan jatkuvuutta.
- Anonyymi
Sähköautossa on akku joka on liian iso, liian painava, liian kallis ja liian vikaherkkä.
Pelkästään tämä on syy jättää sähköauto kauppaan.- Anonyymi
Se on sinun kuvitelmasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sinun kuvitelmasi.
Vetää sanattomaksi.
- Anonyymi
Ei akusto ole vikaherkkä, ei iso tai painava. Kallis se on vielä toistaiseksi, mutta se onkin auton sydän. Akusto on sijoitettu ajo-ominaisuuksien kannalta optimaalisesti alas ja tasapainoisesti akseleiden väliin. Se pieni lisämassa vastaavan tehoisiin ja kokoisiin polttiksiin on aika pieni ja se ero tekee sähköautoista vain tukevampia ja vakaampia tiellä ja renkailla saadaan myös muut ominaisuudet hyviksi.
- Anonyymi
Ja missäs lataukset kun taloyhtiön tontille ei sellainen sovi ja olisi kalliimpi kuin upotettu 12 reikäinen roskis, molukki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei akusto ole vikaherkkä, ei iso tai painava. Kallis se on vielä toistaiseksi, mutta se onkin auton sydän. Akusto on sijoitettu ajo-ominaisuuksien kannalta optimaalisesti alas ja tasapainoisesti akseleiden väliin. Se pieni lisämassa vastaavan tehoisiin ja kokoisiin polttiksiin on aika pieni ja se ero tekee sähköautoista vain tukevampia ja vakaampia tiellä ja renkailla saadaan myös muut ominaisuudet hyviksi.
Mistäs lähtien 500 kiloa ei ole ollut painava? Tämä vastaa kokonaismassaltaan viittä bodaria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei akusto ole vikaherkkä, ei iso tai painava. Kallis se on vielä toistaiseksi, mutta se onkin auton sydän. Akusto on sijoitettu ajo-ominaisuuksien kannalta optimaalisesti alas ja tasapainoisesti akseleiden väliin. Se pieni lisämassa vastaavan tehoisiin ja kokoisiin polttiksiin on aika pieni ja se ero tekee sähköautoista vain tukevampia ja vakaampia tiellä ja renkailla saadaan myös muut ominaisuudet hyviksi.
Joo joo, höpöjä, diesel moottori 100hv ja kaikkineen painaa jotakin mutta akku laitteena sen 800kg enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja missäs lataukset kun taloyhtiön tontille ei sellainen sovi ja olisi kalliimpi kuin upotettu 12 reikäinen roskis, molukki.
Tuulimylly autonkatolle niin se lataa ajaessa akkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja missäs lataukset kun taloyhtiön tontille ei sellainen sovi ja olisi kalliimpi kuin upotettu 12 reikäinen roskis, molukki.
Saahan ne sähköt vedettyä kaikkialle mihin autot mahtuu parkkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistäs lähtien 500 kiloa ei ole ollut painava? Tämä vastaa kokonaismassaltaan viittä bodaria.
Mitä tuolla painolla on merkitystä? Ei vastaava polttis ole paljoakaan kevyempi ja massa lisää mukavuutta ja tasoittaa kyytiä mukavasti kun se akun massa on optimaalisessa paikassa autoa.
- Anonyymi
On tuo id.4 ainakin paras auto, millä minä olen ajellut. Polttiksiin en enää palaa.
Ajakaa muut ihan millä haluatte, vaikka polkupyörällä.- Anonyymi
Voi perhana, just kattelin, et fillarit on vähän huo os hapessa. Tarttee ruveta katteleen halpaa bensistä
- Anonyymi
Volkswagen on sähköautojen ykkönen !
Audi E-Tron (Q8)on Vw Grouppia siis Vw luxus merkki se vasta hyvä onkin ,aivan mahtava auto.
4 wd ja ilmajouset vakiona tehoa on yli 300-500 hv verran mallista riippuen..
Skoda on taas Vw groupin halppis merkki josta on riisuttu äänieristeitä ym pois.. - Anonyymi
En väitä ollenkaan ettei olisi id4,tai cupra , polestar ovat todella hyviä ajaa , Tesla ei mutta mitä sitten.
Mutta nämä kehityksen kärjessä autoileville pitäisi 100%olla myös kitkrenkaiden käyttäjä ja uhkia ja puhelua innokkaasti myös niistä, että kaikki hyötyvät myös. - Anonyymi
Sähköfillareita saa nyt pilkkahintaan, kun niiltä vietiin veroetu.
- Anonyymi
Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa painoa kokoa ja pääomaa !?
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ ?
Akusto sisältää suuren määrän suoraa valmista energiaa joka oikosulun sattuessa purkautuu hallitsemattomasti ja tuhoaa auton ja ympäristöä !?
Tampereen parkkihalli-palossa tuhoutui kymmeniä autoja ym.....????
Europark kieltää kyseisen palon aiheuttaneen automallin latauksen parkeissaan !!- Anonyymi
Suomen talvessa painosta on ainostaan hyötyä !
Sähköautot ei tarvitse suuren oma massan takia kuin yhdet (kitka) renkaat siis ei renkaan vaihto kuluja, ja isot renkaat kestää ikuisuuksia...
Vielä kun tehtaat tajuisi kavetaa renkaita jolloin pito paranisi entisestään, mutta ongelma ei katoa mihinkään nasta renkaillakaan koska ne myydään yhtä leveänä vaikka siinä ei ole mitään järkeä. - Anonyymi
Audilla on noista takaisinkutsu ja kun se on valmis, niin taas noillakin parilla mallilla saa ajaa parkkihalliin lataamaan autoaan.
Tuo on vain ylimitoitettu varotoimi, ettei mikään taho joudu vastuuseen.
- Anonyymi
Talvi autona ne on ylivoimaisia.
Sähköautot on hyvä lähteen käyntiin pakkasella !
Ei tarvitse köydellä vetää kuin polttomoottori autoja
Ja lämmintäkin tulee paljon nopempaa eikä tarvitse mitään webasto virityksiä asentaa
eikä ole diesel kesä laatu jäässä eikä urea laitteet temppuile.- Anonyymi
1980 vuonna vedettiin 1973 mallin Cortina käytiin viimeksi.
- Anonyymi
Sähköauto ei liiku mihinkään pakkasella jos 12v akku on tyhjentynyt. Tämä on tosi.
- Anonyymi
Kyllä, sähköauto ei käynnisty jos sen 12 voltin akku on tyhjä, koska se on vastuussa auton sähköjärjestelmien, kuten tietokoneiden ja käynnistysmoottorin, virransyötöstä. Tällöin sähköauton voi käynnistää apuvirralla, jos 12 voltin akku tyhjenee ja pääakku on kunnossa. Apuvirran anto vaatii toisen auton ja apuvirtakaapelit. Jos sähköauton 12V akku on täysin tyhjentynyt, se voi tarvita suoraa apuvirtaa ennen latauksen aloittamista latausasemalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto ei liiku mihinkään pakkasella jos 12v akku on tyhjentynyt. Tämä on tosi.
Tuo koskee tietenkin ihan kaikkia autoja.
- Anonyymi
Aivanko totta? Ettäkö sähköautoista puuttuu polttomoottoriauton osat? En olisi ikinä arvannut. Hyvä kun kerroit tämän.
- Anonyymi
Yhdysvalloissa on jo sähköautoja taxeina ilman taxi-kuskeja!
Ovat 100% itsestään ohjaavia! - Anonyymi
Mikään autoliike ei ota vaihdossa sähköautoa, ios siihen ei saa yli 70 % virtaa ladattua. Jos kaikki akkupaketit ovat tasaisesti kuluneet, koko akkupaketti maksaa enemmän kuin uusi auto. Yhden modulin vaihtamisella päästään paljon halvemmalla. Lisäksi ongelmana on väärennetyt akun mittausraportit.
- Anonyymi
Eipä nuo hybridien pienet akustot uuden auton hintaa maksa, sinä senkin provopoika.
- Anonyymi
Ja ja sähköautot-lue patterilavetit-eivät tarvi uusia moottoriöljyjä jajajaja....,
- Anonyymi
Ladattavaan olisi hyvä vaihtaa, kun moottori käy useimmiten liian kylmänä js ruostuu jopa sisältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattavaan olisi hyvä vaihtaa, kun moottori käy useimmiten liian kylmänä js ruostuu jopa sisältä.
Vain tyhmä ajaa liikaa sähköllä. Kun välillä ajaa bensalla, niin paikat pysyy hienosti kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain tyhmä ajaa liikaa sähköllä. Kun välillä ajaa bensalla, niin paikat pysyy hienosti kunnossa.
Avaapa hiukan miten tuo on kiinni käyttäjän tyhmyydestä.
Jos auton on hyvin suunniteltu, se kyllä huolehtii asiasta ihan itse. Ei ole käyttäjän asia pohtia sytytysennakkoa eikä sitä pitäisikö nyt käyttää polttista vai ei.
- Anonyymi
Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa painoa kokoa ja pääomaa !?
Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ ?
Akusto sisältää suuren määrän suoraa valmista energiaa joka oikosulun sattuessa purkautuu hallitsemattomasti ja tuhoaa auton ja ympäristöä !?
Tampereen parkkihalli-palossa tuhoutui kymmeniä autoja ym.....????
Europark kieltää kyseisen palon aiheuttaneen automallin latauksen parkeissaan !! - Anonyymi
Vaikutat olevan aika yksinkertainen sähkötero..
Kerroppas Sähkö tero millainen jännite ja teho riittää tappamaan ihmisen.
Et taida edes sitä tietää?
6 vuotiaskin pystyy laskemaan erilaisten ajokkien 100 km.n kulut. Sähköteroja ei taida täällä olla yhtään niin sivistynyttä että osaisi edes sen. Osaa olla kade ja itkee kun on sijoittanut kaikki rahansa sähkömankeliin. En ymmärrä niitä jotka laittaa rahansa autoon ja sit kadehtii muita ja räkyttää kuvitellen olevansa jotenki fiksu. Haha,
Naurettavaa todellakin mut jokainen tyylillään. terot kusettaa vain itseään ja haukkuu muita. AUKKO SIVISTYKSESSÄ Kovin monilla. - Anonyymi
Ainoa suositeltava 'sähköauto' on Corvette C8 ZR1, USA versio !
- Anonyymi
I agree !!
- Anonyymi
latausluukut hajoaa käsiin batteri autoissa ja talvella jäätyy kiinni ,,talvi on taas lähellä..
- Anonyymi
Vaan niissä on ihan v,.....saastuttava akkulaitos.Terveisiä tuleville sukupolville.
Volvon kulutuspylväikkö näyttää kuinka hyvin vanha volvo saastuttaa vähemmän kuin sähköautonsa.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993