Sähköautossa ei ole mm polttoainesäiliötä, pakoputkistoa, öljynsuodattimia, polttoaineensuodattimia.

Anonyymi-ap

Sähköautossa on yksinkertaisempi sähkömoottori, kun taas polttomoottoriautoissa on monimutkaisempi polttomoottori. Niissä ei ole polttoainesäiliötä, pakoputkistoa tai muita polttomoottorin vaatimia osia.

Sähköautot eivät vaadi säännöllistä moottorin öljyn vaihtoa ja muuta säännöllistä huoltoa niin paljon kuin polttomoottoriautot, joten niiden huoltaminen ei ole lähellekään niin tuottava bisnes kuin polttomoottoriautojen huolto on. Sähköautot eivät myöskään tarvitse esimerkiksi uusia öljynsuodattimia ja polttoainesuodattimia kuten polttomoottoriautot ja juuri näistä varaosista on saatu isoja katteita, kun valmistuskustannuksiltaan muutaman euron osia on myyty moninkertaisilla hinnoilla.

82

502

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä se semmonen auto on?

    • Anonyymi

      Yksinkertaisille yksinkertaista tekniikkaa, näin se vaan menee

      • Anonyymi

        Olipa taas kovin lapsenmielinen juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas kovin lapsenmielinen juttu.

        Totta, on varmaan jonku 13 vee kirjoitelma 👶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa taas kovin lapsenmielinen juttu.

        Oli, mutta sama raha menee kun sähkö peliä huolletaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, on varmaan jonku 13 vee kirjoitelma 👶

        Joo jonkun 8b luokan Raakelin


    • Anonyymi

      On ne kauheita puutteita !
      Huoltoasemilla työt vähenee

    • Anonyymi

      Sähköautossa on erittäin monimutkainen voitelu ( öljy 100€/l) ja erittäin monimutkainen jäähdytysjärjestelmä.

      • Anonyymi

        Älä kerro uniasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä kerro uniasi.

        KVG, videoita löytyy.


      • Anonyymi

        Miten voitelu voi olla monimutkaista tai jäähdytysjärjestelmä.


      • Anonyymi

        Akku maksaa 30000-128000 euroa kun polttomoottori autoon se maksaa 60-120 euroa
        Polttomoottori Toyotalla Bensa koneellakin voit ajaa Miljooan kilometriä ilman remonttia.
        Mutta sähköautoissa moottori remontti on 100.000-200.000 km välein ja se maksaa 4000-8000,-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voitelu voi olla monimutkaista tai jäähdytysjärjestelmä.

        Sähkömoottorin jäähdytys tapahtuu roottorin sisäpuolelta . Tiivistys on ongelmallinen ei kuitenkaan monimutkainen . Vikaherkkä kuitenkin on . Korjaukseksi riittää moottorin vaihto , kun varaosia ei saa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akku maksaa 30000-128000 euroa kun polttomoottori autoon se maksaa 60-120 euroa
        Polttomoottori Toyotalla Bensa koneellakin voit ajaa Miljooan kilometriä ilman remonttia.
        Mutta sähköautoissa moottori remontti on 100.000-200.000 km välein ja se maksaa 4000-8000,-

        Ainakaan Tojotan diiselillä ei pääse kuin 150 tkm .


      • Anonyymi

        Tietäjät tietää, onhan ne monenmutkaisija ja komplementtisiä nuo sähköpeilit ja sitten akut, ja niiden turvallisuus...huhuhuhuh


    • Anonyymi

      Maailma on jo tällä hetkellä pullollaan kenttiä, jonne käyttökelvottomat sähköautot ovat koottu. Koriltaan kunnossaolevina, mutta tekniikan puolesta ajokelvottomina.
      Ei kyllä hyvältä näytä.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on toinen unennäkijä. Ne autot siellä USA:n erämaassa ovat niitä päästöhuijaus-Volkswageneita.

        https://www.viikonloppu.com/app/uploads/2018/04/32-619x410.jpg

        Nuo päästömanipulidut Volkkarit päivitettiin ja myytiin USAssa uudelleen ja menivät kaupaksi hetkessä.
        Miten liittyy asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on toinen unennäkijä. Ne autot siellä USA:n erämaassa ovat niitä päästöhuijaus-Volkswageneita.

        https://www.viikonloppu.com/app/uploads/2018/04/32-619x410.jpg

        Ne folkkarit myytiin nopeasti ohjelmisto päivitettyinä uusille omistajille. Ne eivät jääneet kentälle makoilemaan.


      • Anonyymi

        Meidän Kiia on siä,akku meni 90000km kesti ja akku maksoi enemmän kuin koko auto.


    • Anonyymi

      Bensa ja Diesel autoissa ei ole akkuja!

      • Anonyymi

        Eipä ole akkuja, mutta akku kuitenkin.


      • Anonyymi

        Miten diesel lähtee käyntiin ilman näitä? Ruiskutussuutin
        ja näitä? hehkutulppa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole akkuja, mutta akku kuitenkin.

        Minulla on diesel auto kolmella akulla ja aurinkopaneelilla! On starttiakku ja hupiakku jossa on kaksi rinnan. Paneeli lataa hupia ja starttiakin jos sen jännite menee liian alas!


      • Anonyymi

        monessa bensa ja diesel autossa on 2 akkua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monessa bensa ja diesel autossa on 2 akkua

        Vielä useammassa on vain yksi akku .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten diesel lähtee käyntiin ilman näitä? Ruiskutussuutin
        ja näitä? hehkutulppa

        Miksi pitäisi lähteä käyntiin ilman osia ?


    • Anonyymi

      Aivan oikein että ei ole akkuja!
      Ja parempi niin.

    • Anonyymi

      Sähköautoissa on erittäin monimutkainen sähköjärjestelmä. Niin monimutkainen, etteivät jahnukaiset osaa edes kuvitella.

      • Anonyymi

        Ei se sähköjärjestelmä mikään monimutkainen oikeasti ole jos on alan koulutus. Ainoastaan maallikko ei saa tehdä sille suurjännitepuolelle mitään.
        Ohjelmistot millä kaikki toimii on sitten iso ja kun niissä on mukana koko auton toimintojen kirjo jne.... niin uusissa on riski bugeista ja kun nykyään uudet mallit pitää saada markkinoille todella nopeasti, niin ohjelmia joudutaan päivittämään alkuunsa usein. Tuokin tilanne paranee kokoajan kokemusten perusteella ja nykyään tilanne on jo kovin hyvä.


      • Anonyymi

        Mutta kovin ovat kehumaan ymmärtämättä, patterit nyt on pattereita, vaan.


    • Sähköauton pakoputkihan on voimalaitoksen savupiippu! Niin ja lisäksi niiden akkuraaka-aineiden valmistajan piiput! Nuo siis vähintään!

    • Anonyymi

      Sittenhän sähköauto maksaa ilmeisesti vain puolet saman kokoisesta polttisautosta

      • Anonyymi

        Taycan 4S 400 kW (544hv) 131 336,00 € <> Panamera GTS 368kW (500hv) 299 773,00 € lähelle joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taycan 4S 400 kW (544hv) 131 336,00 € <> Panamera GTS 368kW (500hv) 299 773,00 € lähelle joo

        Mielummin Dodge demon srt 170 polttis. Jos lotossa voittaisin niin ostaisin sen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mieletön logiikka pojalla, ei kateutta mukana yhtään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin Dodge demon srt 170 polttis. Jos lotossa voittaisin niin ostaisin sen.

        Sopii ajasta pudonneelle takatukalle oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taycan 4S 400 kW (544hv) 131 336,00 € <> Panamera GTS 368kW (500hv) 299 773,00 € lähelle joo

        Hinta ero johtuuu autoverosta kun suomen valtio tullaa rahaa näin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hinta ero johtuuu autoverosta kun suomen valtio tullaa rahaa näin !

        GTS veroton 182 236 olisko ~50 pinnaa eroa.
        Dodge on nätti jo srt8 versionakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin Dodge demon srt 170 polttis. Jos lotossa voittaisin niin ostaisin sen.

        jenkit täysiä paskoja


    • Anonyymi

      Silti en osta sähköautoa koskaan. Varaa on mutta en halua ostaa.

      • Anonyymi

        Sulla on itsemääräämisoikeus. Sinunlaisia änkyröitä kyllä maastamme löytyy muitakin, ei muuten Persuja olisi olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on itsemääräämisoikeus. Sinunlaisia änkyröitä kyllä maastamme löytyy muitakin, ei muuten Persuja olisi olemassa.

        Äläs nyt; vastahan selvisi että Persut ovat kuin muutkin itseään suomalaisiksi väittävät ihmiset. Palkkaavat lapsensa ja lähiomaiset veronmaksajien rahoilla ja näin myös kannattavat yhteiskunnan elättilinjan jatkuvuutta.


    • Anonyymi

      Sähköautossa on akku joka on liian iso, liian painava, liian kallis ja liian vikaherkkä.
      Pelkästään tämä on syy jättää sähköauto kauppaan.

      • Anonyymi

        Se on sinun kuvitelmasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun kuvitelmasi.

        Vetää sanattomaksi.


      • Anonyymi

        Ei akusto ole vikaherkkä, ei iso tai painava. Kallis se on vielä toistaiseksi, mutta se onkin auton sydän. Akusto on sijoitettu ajo-ominaisuuksien kannalta optimaalisesti alas ja tasapainoisesti akseleiden väliin. Se pieni lisämassa vastaavan tehoisiin ja kokoisiin polttiksiin on aika pieni ja se ero tekee sähköautoista vain tukevampia ja vakaampia tiellä ja renkailla saadaan myös muut ominaisuudet hyviksi.


      • Anonyymi

        Ja missäs lataukset kun taloyhtiön tontille ei sellainen sovi ja olisi kalliimpi kuin upotettu 12 reikäinen roskis, molukki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei akusto ole vikaherkkä, ei iso tai painava. Kallis se on vielä toistaiseksi, mutta se onkin auton sydän. Akusto on sijoitettu ajo-ominaisuuksien kannalta optimaalisesti alas ja tasapainoisesti akseleiden väliin. Se pieni lisämassa vastaavan tehoisiin ja kokoisiin polttiksiin on aika pieni ja se ero tekee sähköautoista vain tukevampia ja vakaampia tiellä ja renkailla saadaan myös muut ominaisuudet hyviksi.

        Mistäs lähtien 500 kiloa ei ole ollut painava? Tämä vastaa kokonaismassaltaan viittä bodaria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei akusto ole vikaherkkä, ei iso tai painava. Kallis se on vielä toistaiseksi, mutta se onkin auton sydän. Akusto on sijoitettu ajo-ominaisuuksien kannalta optimaalisesti alas ja tasapainoisesti akseleiden väliin. Se pieni lisämassa vastaavan tehoisiin ja kokoisiin polttiksiin on aika pieni ja se ero tekee sähköautoista vain tukevampia ja vakaampia tiellä ja renkailla saadaan myös muut ominaisuudet hyviksi.

        Joo joo, höpöjä, diesel moottori 100hv ja kaikkineen painaa jotakin mutta akku laitteena sen 800kg enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missäs lataukset kun taloyhtiön tontille ei sellainen sovi ja olisi kalliimpi kuin upotettu 12 reikäinen roskis, molukki.

        Tuulimylly autonkatolle niin se lataa ajaessa akkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missäs lataukset kun taloyhtiön tontille ei sellainen sovi ja olisi kalliimpi kuin upotettu 12 reikäinen roskis, molukki.

        Saahan ne sähköt vedettyä kaikkialle mihin autot mahtuu parkkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs lähtien 500 kiloa ei ole ollut painava? Tämä vastaa kokonaismassaltaan viittä bodaria.

        Mitä tuolla painolla on merkitystä? Ei vastaava polttis ole paljoakaan kevyempi ja massa lisää mukavuutta ja tasoittaa kyytiä mukavasti kun se akun massa on optimaalisessa paikassa autoa.


    • Anonyymi

      On tuo id.4 ainakin paras auto, millä minä olen ajellut. Polttiksiin en enää palaa.
      Ajakaa muut ihan millä haluatte, vaikka polkupyörällä.

      • Anonyymi

        Voi perhana, just kattelin, et fillarit on vähän huo os hapessa. Tarttee ruveta katteleen halpaa bensistä


      • Anonyymi

        Volkswagen on sähköautojen ykkönen !
        Audi E-Tron (Q8)on Vw Grouppia siis Vw luxus merkki se vasta hyvä onkin ,aivan mahtava auto.
        4 wd ja ilmajouset vakiona tehoa on yli 300-500 hv verran mallista riippuen..
        Skoda on taas Vw groupin halppis merkki josta on riisuttu äänieristeitä ym pois..


      • Anonyymi

        En väitä ollenkaan ettei olisi id4,tai cupra , polestar ovat todella hyviä ajaa , Tesla ei mutta mitä sitten.
        Mutta nämä kehityksen kärjessä autoileville pitäisi 100%olla myös kitkrenkaiden käyttäjä ja uhkia ja puhelua innokkaasti myös niistä, että kaikki hyötyvät myös.


      • Anonyymi

        Sähköfillareita saa nyt pilkkahintaan, kun niiltä vietiin veroetu.


    • Anonyymi

      Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa painoa kokoa ja pääomaa !?
      Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ ?

      Akusto sisältää suuren määrän suoraa valmista energiaa joka oikosulun sattuessa purkautuu hallitsemattomasti ja tuhoaa auton ja ympäristöä !?

      Tampereen parkkihalli-palossa tuhoutui kymmeniä autoja ym.....????

      Europark kieltää kyseisen palon aiheuttaneen automallin latauksen parkeissaan !!

      • Anonyymi

        Suomen talvessa painosta on ainostaan hyötyä !

        Sähköautot ei tarvitse suuren oma massan takia kuin yhdet (kitka) renkaat siis ei renkaan vaihto kuluja, ja isot renkaat kestää ikuisuuksia...
        Vielä kun tehtaat tajuisi kavetaa renkaita jolloin pito paranisi entisestään, mutta ongelma ei katoa mihinkään nasta renkaillakaan koska ne myydään yhtä leveänä vaikka siinä ei ole mitään järkeä.


      • Anonyymi

        Audilla on noista takaisinkutsu ja kun se on valmis, niin taas noillakin parilla mallilla saa ajaa parkkihalliin lataamaan autoaan.
        Tuo on vain ylimitoitettu varotoimi, ettei mikään taho joudu vastuuseen.


    • Anonyymi

      Talvi autona ne on ylivoimaisia.
      Sähköautot on hyvä lähteen käyntiin pakkasella !
      Ei tarvitse köydellä vetää kuin polttomoottori autoja
      Ja lämmintäkin tulee paljon nopempaa eikä tarvitse mitään webasto virityksiä asentaa
      eikä ole diesel kesä laatu jäässä eikä urea laitteet temppuile.

      • Anonyymi

        1980 vuonna vedettiin 1973 mallin Cortina käytiin viimeksi.


      • Anonyymi

        Sähköauto ei liiku mihinkään pakkasella jos 12v akku on tyhjentynyt. Tämä on tosi.


      • Anonyymi

        Kyllä, sähköauto ei käynnisty jos sen 12 voltin akku on tyhjä, koska se on vastuussa auton sähköjärjestelmien, kuten tietokoneiden ja käynnistysmoottorin, virransyötöstä. Tällöin sähköauton voi käynnistää apuvirralla, jos 12 voltin akku tyhjenee ja pääakku on kunnossa. Apuvirran anto vaatii toisen auton ja apuvirtakaapelit. Jos sähköauton 12V akku on täysin tyhjentynyt, se voi tarvita suoraa apuvirtaa ennen latauksen aloittamista latausasemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto ei liiku mihinkään pakkasella jos 12v akku on tyhjentynyt. Tämä on tosi.

        Tuo koskee tietenkin ihan kaikkia autoja.


    • Anonyymi

      Aivanko totta? Ettäkö sähköautoista puuttuu polttomoottoriauton osat? En olisi ikinä arvannut. Hyvä kun kerroit tämän.

    • Anonyymi

      Yhdysvalloissa on jo sähköautoja taxeina ilman taxi-kuskeja!
      Ovat 100% itsestään ohjaavia!

    • Anonyymi

      Mikään autoliike ei ota vaihdossa sähköautoa, ios siihen ei saa yli 70 % virtaa ladattua. Jos kaikki akkupaketit ovat tasaisesti kuluneet, koko akkupaketti maksaa enemmän kuin uusi auto. Yhden modulin vaihtamisella päästään paljon halvemmalla. Lisäksi ongelmana on väärennetyt akun mittausraportit.

      • Anonyymi

        Eipä nuo hybridien pienet akustot uuden auton hintaa maksa, sinä senkin provopoika.


    • Anonyymi

      Ja ja sähköautot-lue patterilavetit-eivät tarvi uusia moottoriöljyjä jajajaja....,

      • Anonyymi

        Ladattavaan olisi hyvä vaihtaa, kun moottori käy useimmiten liian kylmänä js ruostuu jopa sisältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ladattavaan olisi hyvä vaihtaa, kun moottori käy useimmiten liian kylmänä js ruostuu jopa sisältä.

        Vain tyhmä ajaa liikaa sähköllä. Kun välillä ajaa bensalla, niin paikat pysyy hienosti kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain tyhmä ajaa liikaa sähköllä. Kun välillä ajaa bensalla, niin paikat pysyy hienosti kunnossa.

        Avaapa hiukan miten tuo on kiinni käyttäjän tyhmyydestä.

        Jos auton on hyvin suunniteltu, se kyllä huolehtii asiasta ihan itse. Ei ole käyttäjän asia pohtia sytytysennakkoa eikä sitä pitäisikö nyt käyttää polttista vai ei.


    • Anonyymi

      Sähköauton pulmana on akusto johon on sitoutunut liikaa painoa kokoa ja pääomaa !?
      Akuston vaihto maksaa 15000-40000€ ?

      Akusto sisältää suuren määrän suoraa valmista energiaa joka oikosulun sattuessa purkautuu hallitsemattomasti ja tuhoaa auton ja ympäristöä !?

      Tampereen parkkihalli-palossa tuhoutui kymmeniä autoja ym.....????

      Europark kieltää kyseisen palon aiheuttaneen automallin latauksen parkeissaan !!

    • Anonyymi

      Vaikutat olevan aika yksinkertainen sähkötero..
      Kerroppas Sähkö tero millainen jännite ja teho riittää tappamaan ihmisen.
      Et taida edes sitä tietää?
      6 vuotiaskin pystyy laskemaan erilaisten ajokkien 100 km.n kulut. Sähköteroja ei taida täällä olla yhtään niin sivistynyttä että osaisi edes sen. Osaa olla kade ja itkee kun on sijoittanut kaikki rahansa sähkömankeliin. En ymmärrä niitä jotka laittaa rahansa autoon ja sit kadehtii muita ja räkyttää kuvitellen olevansa jotenki fiksu. Haha,
      Naurettavaa todellakin mut jokainen tyylillään. terot kusettaa vain itseään ja haukkuu muita. AUKKO SIVISTYKSESSÄ Kovin monilla.

    • Anonyymi

      Ainoa suositeltava 'sähköauto' on Corvette C8 ZR1, USA versio !

      • Anonyymi

        I agree !!


    • Anonyymi

      latausluukut hajoaa käsiin batteri autoissa ja talvella jäätyy kiinni ,,talvi on taas lähellä..

    • Anonyymi

      Vaan niissä on ihan v,.....saastuttava akkulaitos.Terveisiä tuleville sukupolville.
      Volvon kulutuspylväikkö näyttää kuinka hyvin vanha volvo saastuttaa vähemmän kuin sähköautonsa.

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      63
      3776
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      81
      2381
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1630
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1172
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      1005
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      49
      993
    Aihe