🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Kun 15 vuotta sitten Nissan Leafia ladattiin 3 kilowatin teholla, tänä päivänä BYD:n Super e-Platform -alustaan pohjautuvia autoja voi ladata 1 000 kilowatin teholla.
Nykysähköautojen latausteho siis 333-kertaistui ensimmäisen 15 vuoden aikana. Suoritus on kiistatta mahtava! 💪🏻
Ja kehitys jatkuu edelleen: keväällä 2025 Huawei julkaisi jo 1500 kilowatin latausaseman. Nyt hyppy on jo 500 kW kerralla. 1500 kilowatin latausteholla 100 kWh latautuu akkuun 240 sekunnissa ja sillä ajaa 500 - 700 km.
Tässä ei mene kovin kauan, kun puhutaan jo megawattien lataustehosta.
Sähköautojen latausteho 333-kertaistui 15 vuoden aikana. 3 kilowatista 1000 kilowattiin.
25
192
Vastaukset
- Anonyymi
Todistat taas olevasi huijattava idiootti. Jos akkua ladattaisiin pitkään tuolla nopeudella niin akku tuhoutuu nopeasti.
"1500 kilowatin latausteholla 100 kWh latautuu akkuun 240 sekunnissa ja sillä ajaa 500 - 700 km."
Näin ei ikinä tapahdu. Teoriassa latausnopeus piipahtaa pariksi sekunniksi 1500 kilowattiin, mutta sen kauempaa nopeus ei pysy. Aivan kuten kaikissa sähköautoissa niin latausnopeus hidastuu koko ajan latauksen edetessä. Tuossakaan laturissa ei autoa ladata paljon yli 50 kW nopeudella 80% kohdalla.- Anonyymi
Ja edelleen, noilla latausnopeuksilla akku kuumenee niin nopeasti, että tuota latausnopeutta ei voida ylläpitää montaa sekuntia.
Muutenkin monet eivät vieläkään ymmärrä, että kiinalaiset ovat maailman parhaimpia huijareita ja valehtelijoita. Aina kannattaa olettaa, että kiinalaiset suoltavat lähinnä paskaa suustaan. Heihin ei voi luottaa sen enempää kuin muihinkaan huijareihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen, noilla latausnopeuksilla akku kuumenee niin nopeasti, että tuota latausnopeutta ei voida ylläpitää montaa sekuntia.
Muutenkin monet eivät vieläkään ymmärrä, että kiinalaiset ovat maailman parhaimpia huijareita ja valehtelijoita. Aina kannattaa olettaa, että kiinalaiset suoltavat lähinnä paskaa suustaan. Heihin ei voi luottaa sen enempää kuin muihinkaan huijareihin.Itse asiassa oletan, että tuo maksiminopeus kestää alle sekunnin ja sitten latausnopeus romahtaa murto-osaan.
- Anonyymi
Ja edelleen, jopa nykypäivän sähköautoilla pikalataus nopeuttaa akun kulumista huomattavasti. Itse asiassa jo 50 kW nopeus kuluttaa akkua kymmeniä prosentteja nopeammin kuin 11 kW latausnopeus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja edelleen, jopa nykypäivän sähköautoilla pikalataus nopeuttaa akun kulumista huomattavasti. Itse asiassa jo 50 kW nopeus kuluttaa akkua kymmeniä prosentteja nopeammin kuin 11 kW latausnopeus.
Todellisuus kuitenkin, en kerkiä edes kahvia juomaan kun BMW latautunut täyteen.
- Anonyymi
Eikö mielisairaalla idiootilla ole muuta tekemistä kuin spämmätä täällä päivästä toiseen? Ottaako noin koville että polttoromusi on pian arvoton...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuus kuitenkin, en kerkiä edes kahvia juomaan kun BMW latautunut täyteen.
Bemarissa on pieni akku . Kuskilla taas pieni pe.....
- Anonyymi
Tuo todistaa sen, että 15 v vanhan Leavin arvo on muutamia satasia, jos on ylipäätään mitään. Eikä ole paljon parempi tilanne millään muillakaan 10 v vanhoilla sähköautoilla. Ovat isolta osin pikkuakkuisia, joiden akkukapasiteetista kadonnut ainakin 20%.
- Anonyymi
Kuka edes ajaa 15 vuotta vanhalla autolla??
- Anonyymi
Kyl diesel penat tästäkin jotain paskaa löytävät.
- Anonyymi
Minä lataan edelleenkin 3kW teholla Leafia, joka päivä. Hyvin riittää 40 tuhannen kilometrin vuosittaisiin ajoihin.
- Anonyymi
Jos Leaffisi kulutus on n. 15 kwh / 100 km , niin latausaikaa kuluu vuosittain 2000 tuntia . Täytyy ajaa 110 km / joka päivä tuohon 40 000 km. Pääseekö Leafillasi yhdellä latauksella noin pitkälle edes kesällä ? Joopa joo .
- Anonyymi
Jossain on päässä pahasti vikaa, jos tekniikan kehittyminen saa aikaa pahan mielen ja negatiivisia kommentteja...
- Anonyymi
Nyt 6 vuotta sähköautoilleena minua lähinnä ärsyttää nykyisen sähköautoni nopea pikalataus. Pidän, ja olen aina pitänyt taukoja noin 3-4 tunnin välein pitkillä matkoilla. Ärsyttävää, että ei kunnolla ehdi edes vessakäyntiä tehdä ja kahvikupposta juoda saati ruokaille kun auto jo valmis lähtöön. Periaatteeni on, etten makuuta autoani ladattuna laturissa joten kiirettä pitää kahvin kanssa ja ruokaillessa joutuu mennä kesken ruokailun autoa siirtämään.
Tuo pikalatauksen nopeus on pelkästään polttomoottoriautoilijoiden ongelma heidän mielikuvissaan. Noissa latauspaikkojen kahvioissa on yli 95% polttomoottoreilla matkaavia, joten kyllä kaikki taukoja pitää, niinkuin kuuluukin jo liikenneturvallisuuden kannalta.- Anonyymi
Just näin. Todennut saman. Keskimääräinen 100kW pikalatausnopeus on täysin riittävä, eli auto joka ottaa max 140kW. Ja kyllä tuollaiset yli 300kW tehot väkisin kuluttaa akkua.
Tuollainen aloittajan esittämä 1000kW lataus merkitsisi taas sitä, että joutuisi roikkumaan auton vierellä ladatessa kuin polttiskuski ikään… ei kiitos. - Anonyymi
Täyttä puppua. Oman sähkikseni max. latausteho on 150 kW. Vaikka käytettävissä olisi 200 kW laturi, niin 20>100% lataukseen kuluu aikaa n. 45 min. Sekin tosin edellyttää, että akku on optimilämpötilassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täyttä puppua. Oman sähkikseni max. latausteho on 150 kW. Vaikka käytettävissä olisi 200 kW laturi, niin 20>100% lataukseen kuluu aikaa n. 45 min. Sekin tosin edellyttää, että akku on optimilämpötilassa.
Ei ole puppua, toki talvioloissa menee enemmän aikaa, mutta lähinnä ajan pitkiä mtkoja vain kesälomilla. 3 tunnissa olen ajanut käytännössä noin 250 km jolloin akussa on noin 40%. Tuosta 100%.n kuluu autossani noin 25 min joka on käytännössä lyhyt aika… minulle. Kiire on minulle ärsyttävä asia, jota en ainakaan lomillani harrasta.
- Anonyymi
Odotahan kunnes saat sähköiskun.
Palat soihtuna 5 sekuntia.
Sormus saattaa jäädä muistoksi.
Ja kasa hiiltä.
Rip Tesla- Joni. - Anonyymi
tesla joni ennen sähköiskua
https://www.youtube.com/watch?v=gZ7ZAdKSFsQ - Anonyymi
Miten tämä parantaa akun kokoa?
- Anonyymi
Upea suoritus.
- Anonyymi
Sähköautomiehet !
Muistakaa aina tarkistaa ennen parkkihalliin menoa saako siellä kaapeliautoja latailla ? - Anonyymi
Käsitätkö ollenkaan minkällaisia johtimia megawattien lataustehot vaatisi ?
- Anonyymi
1000 ampeeria. Ei ole lukema eikä mikään tehoelektroniikassa. Kuparijohtimia vaatii.
- Anonyymi
Yeah!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972