Esimerkkinä vm2016 Mersu jonka akkukapasiteetti alle 70% - liikkeet ei huoli enää vaihtoon eli et saa autosta euroakaan. Paitsi jos uusit koko akkujärjestelmän joka maksaa 22000e autoon jonka arvo on 25-30ke.
Ja tällaisia tapauksia tulee yhä enemmän kun ladattavat alkaa saavuttamaan 10v iän.
https://www.is.fi/autot/art-2000011585980.html
IS: Yhä useampi alle 10v ladattava auto ei kelpaa vaihdossa - korjaus maksaisi auton arvon verran
23
203
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Kalliiksi tuli ne sähköiset kilometrit...
- AnonyymiUUSI
Tyhmä trolli unohti nyt että nuo ovat ladattavia hybridejä. Tämän päivän ladattavat autot ovat täyssähköjä, joiden isommat akut kestävät 500.000 km leikiten.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä trolli unohti nyt että nuo ovat ladattavia hybridejä. Tämän päivän ladattavat autot ovat täyssähköjä, joiden isommat akut kestävät 500.000 km leikiten.
Miksi muka plugareissa olisi paljon huonommat akut? Samaan tekniikkaan ne akut perustuu niissäkin.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muka plugareissa olisi paljon huonommat akut? Samaan tekniikkaan ne akut perustuu niissäkin.
Ei plugareissa ole huonommat akut vaan pienemmät akut. Siksi niitä joutuu lataamaan paljon tässähköjä useammin. Lataussyklien määrä on se oleellisin asia kun katsotaan akun ikääntymistä.
"Laajan tutkimuksen tulokset julki:
Ruotsalainen käytettyjen autojen välittäjä Kvdbil on julkaissut laajan tutkimuksen sähköautojen akkujen kunnosta.
Tulosten perusteella parhaiten akkunsa kapasiteetin säilytti Kia EV6. Myös Teslan Model Y sijoittui korkealle listalla.
Tutkimuksessa analysoitiin kaikkiaan 1 366 käytettyä sähköautoa ja ladattavaa hybridiä. Näistä 80 prosenttia säilytti vähintään 90 prosenttia alkuperäisestä akkujen käyttökapasiteetista.
Tutkimuksen mukaan tyypillinen akun kapasiteetin heikkeneminen oli noin 10 prosenttia, mikä vastaa aiemmin brittiläisen RSEV:n tekemän selvityksen tuloksia. Keskimäärin sähköautot säilyttivät 90 prosenttia kapasiteetistaan 145 000 kilometrin ajon jälkeen, ja jopa 200 000–300 000 kilometriä ajetuissa autoissa oli usein yli 80 prosenttia alkuperäisestä kapasiteetista jäljellä."
https://www.futuristi.fi/autot/node/laajan-tutkimuksen-tulokset-julki-taman-sahkoauton-akku-sailyttaa-kapasiteettinsa-parhaiten
- AnonyymiUUSI
Ei auta vaikka akut kestäisivät 500 000km kun jos niiden kapasiteetti laskee alle 70% niin auton jälleenmyyntiarvo on nolla.
- AnonyymiUUSI
Lue ylempää.
"Keskimäärin sähköautot säilyttivät 90 prosenttia kapasiteetistaan 145 000 kilometrin ajon jälkeen, ja jopa 200 000–300 000 kilometriä ajetuissa autoissa oli usein yli 80 prosenttia alkuperäisestä kapasiteetista jäljellä."
Yli 300.000 km ajettu on arvoton romu olla tapauksessa. Olkoon polttis tai sähköauto - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lue ylempää.
"Keskimäärin sähköautot säilyttivät 90 prosenttia kapasiteetistaan 145 000 kilometrin ajon jälkeen, ja jopa 200 000–300 000 kilometriä ajetuissa autoissa oli usein yli 80 prosenttia alkuperäisestä kapasiteetista jäljellä."
Yli 300.000 km ajettu on arvoton romu olla tapauksessa. Olkoon polttis tai sähköautoEi yli 300.000 km ole mikään arvoton romu, joistain noin paljon ajetuista annetaan vaihdossa yli 10 tonnia. Toki kaikki riippuu autosta.
Lisäksi minä ainakin vaatisin kalliilta sähköautolta, että 500.000 km jälkeenkin kapasiteettia on yli 90%. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei yli 300.000 km ole mikään arvoton romu, joistain noin paljon ajetuista annetaan vaihdossa yli 10 tonnia. Toki kaikki riippuu autosta.
Lisäksi minä ainakin vaatisin kalliilta sähköautolta, että 500.000 km jälkeenkin kapasiteettia on yli 90%."Lisäksi minä ainakin vaatisin kalliilta sähköautolta, että 500.000 km jälkeenkin kapasiteettia on yli 90%."
Eihän tuossa mitään uutta ole, aina on ollut niitä (haavemaailmassa eläviä) joiden mielestä se 400-500 tkm ajettu auto pitäisi olla uudenveroinen mutta ei siitä silti tonnia enempää haluta maksaa.
- AnonyymiUUSI
On tuolla aina romutusarvo(palkkio) kun vaihtaa uuteen.
- AnonyymiUUSI
Tuosta tutkimuksesta ei käy ilmi sitä, että kuinka monta kertaa niitä akkuja on jo korjattu, eli kennoja vaihdettu parempiin, niinkuin esimerkiksi Kokkolan Autohuolto tekee akkukorjauksia urakalla.
- AnonyymiUUSI
Se että muutamassa sähköautossa akkukapasiteetti säilynyt, ei kerro koko kuvaa. Kyllä tästä tulee vielä suuri ongelma.
- AnonyymiUUSI
Kai tuon luulisi joku ostavan, halvalla mutta kuitenkin, jos ostajalla on asia tiedossa ja vika "ei liity sen toimivuuteen autona mitenkään" ja se on "Autona varsin mainion tuntuinen, oikein hyvä ajettava, aika hiljainen, miellyttävä kyyti."
Vai tarvitseeko auton olla jotain muuta kuin "autona"? Aiheutuuko tuosta jotain vaaraa? Hylätäänkö katsastuksessa tai jotain? Polttoainetta kai kuluu ehkä enemmän kun sähköllä voi ajaa vähemmän kuin uutena, mutta ajetaanhan sitä pelkällä polttisautoillakin vielä.- AnonyymiUUSI
Kun akku on selvästi käyttöikänsä loppupuolella niin riski sille että akku (auton valvontajärjestelmän mielestä tai muutenkin) hajoaa lopullisesti kasvaa, ja tuolloin autosta tulee käytännössä ajokelvoton koska auto lähtökohtaisesti estää ajon vioittuneella akulla.
- AnonyymiUUSI
Vaikka miljoonan ajettu sähköauto on harvinainen, taksikäytössä oleva Ari Nyyssösen Tesla on ajettu jo yli 744 000 kilometriä ilman merkittävää akun heikkenemistä. On myös tietoa autosta, joka on ajettu jopa 1,8 miljoonaa kilometriä. Nämä esimerkit osoittavat, että sähköautot voivat kestää suuriakin ajomääriä, vaikka polttomoottoriautojen ennätyksiin on vielä matkaa.
- AnonyymiUUSI
Äläpä höpötä, onhan siihen Arin Teslaan tehty jätti remontti!!!!!!!!!!!!!!!
- AnonyymiUUSI
Saksalaisten plugareissa kut vaan oli naurettavan pieniä joten niitä akkuja ladatttiin tappiin ja purettiin tyhjäksi asti (puskurien rajoissa). Tämä kuluttaa akkua nopeasti.
Sähköautossa akku on paljon isompi kuin plugareissa ja jos sillä sähköllä ajetaan molemmissa niin se sähköauton akku kuluu kokonsa vuoksi paljon vähemmän.
Akun käyttöiälle saa suuntaa antavan tiedon
range x 3000 sykliä.
Tuo Jessen videon Mersun range oli alunperin 30km eli sähköinen käyttöikä noin 90tkm.
Jos sähköauton range on 400km niin sen laskennallinen käyttöikä olisi 1200 tkm eli 1.2M km
Jonkun Tojo RAV4 plukarin range on 64km eli sähköllä ajaen akun käyttikä voisi olla vähän vajaa 200tkm ja bensalla ajo päälle.
Nyt kun tiedetään (siksihän verotus muuttuu) että kukaan ei juurikaan aja lataussähköllä plugaria niin akku kestänee ainakin miljoona kilometriä. - AnonyymiUUSI
Myyntitykki ajoi sähköautolla 660 000 kilometriä kolmessa vuodessa – rahaa säästyi muhkeasti
https://tekniikanmaailma.fi/myyntitykki-ajoi-sahkoautolla-660-000-kilometria-kolmessa-vuodessa-rahaa-saastyi-muhkeasti/
Ostat siis kalliin polttiksen mielummin missä on mittaria ruuvattu alaspäin että arvo pysyy korkealla?
https://moottori.fi/uutinen/matkamittarivaarennokset-yleisia-kaytetyissa-autoissa-riskina-ylihinta-ja-turvallisuus/ - AnonyymiUUSI
"Ei yli 300.000 km ole mikään arvoton romu, joistain noin paljon ajetuista annetaan vaihdossa yli 10 tonnia. Toki kaikki riippuu autosta."
Tässä taas yksi lapsenmielinen joka elää maailmassa jossa on yksisarvisia.
Puhut joistain keräilyharvinaisuuksista. Ei mitään tekemistä taviksen autojen kanssa.- AnonyymiUUSI
Yllättävän paljon noista yli 300.000 km ajetuista silti maksetaan vaikka kyseessä olisi tavisautokin. Tuo 300.000 km on polttikselle vasta alkutaipale. Yksikin tuttu sai jokin aika sitten vielä mukavasti 400.000 km ajetusta polttiksesta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yllättävän paljon noista yli 300.000 km ajetuista silti maksetaan vaikka kyseessä olisi tavisautokin. Tuo 300.000 km on polttikselle vasta alkutaipale. Yksikin tuttu sai jokin aika sitten vielä mukavasti 400.000 km ajetusta polttiksesta.
Onhan kumma kun täällä sähköautopalstalla valehdellaan polttiksien erinomaisuuksista kirkkain silmin!
Miltei jokainen nykyinen sähköautoilija on joutunut ajamaan ja omistamaan polttiksia, minä esim. 15 kpl ennen sähköautojani. Minun kokemukseni oli niiden kestävyydestä tasan toisenlainen, vikaa jos jonkilaista riitti, ja nuo omistamani autot olivat hintaluokassa yli puolenvälin kaikkian autojen hinnoista. Millään en ajanut yli 150tkm koska korjauskulut riistäytyi käsistä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onhan kumma kun täällä sähköautopalstalla valehdellaan polttiksien erinomaisuuksista kirkkain silmin!
Miltei jokainen nykyinen sähköautoilija on joutunut ajamaan ja omistamaan polttiksia, minä esim. 15 kpl ennen sähköautojani. Minun kokemukseni oli niiden kestävyydestä tasan toisenlainen, vikaa jos jonkilaista riitti, ja nuo omistamani autot olivat hintaluokassa yli puolenvälin kaikkian autojen hinnoista. Millään en ajanut yli 150tkm koska korjauskulut riistäytyi käsistä.Ja silti Suomessa on paljon ihmisiä, jotka ajavat yli 400.000 km ajetulla polttiksella eikä ole vielä edes suuria ongelmia. Joitain polttiksia on joilla on ajettu yli miljoona kilometriä ja nekin toimivat edelleen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Yllättävän paljon noista yli 300.000 km ajetuista silti maksetaan vaikka kyseessä olisi tavisautokin. Tuo 300.000 km on polttikselle vasta alkutaipale. Yksikin tuttu sai jokin aika sitten vielä mukavasti 400.000 km ajetusta polttiksesta.
Taitaa suurin osa polttiksista jäädä jo alkutaipaleelle.
- AnonyymiUUSI
Esimerkin autossa ollut pieni akku, sitä ladattu varmaan paljon joten 10 v aikana kapasiteetti laskenut kuten jo ketjussa todettu.
Mutta kannattaa huomioida että viimeisen 3-4 v aikana hybridien akkujen koot kaksin ja jopa kolminkertaistuneet. Näillä pääsee samoilla lataus sykli määrillä merkittävästi pidemmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t495344Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo783243Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel243087HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä
Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat1432931Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L382212Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi651786Martina Aitolehti podcastissa: Ero
Martina Aitolehti podcastissa: Ero Martina Aitolehti kertoi BFF-podcastin https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/6962271686Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet
Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k911620Kaikki ovat syntisiä!!!
Näin täällä koko ajan vakuutellaan uskovaisten toimesta. Myös Päivi Räsänen on toistanut tätä samaa matraa jatkuvasti. N4191397Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2641370