Kuinka voitte elää tämän tiedon kanssa? Sen että suurinta osaa menneestä, nykyisestä ja tulevasta ihmiskunnasta tullaan kiduttamaan julmasti ääretömän ajan?
Joukossa varmasti läheisiännekin, ehkä lapsiannekin. Luulisi olevat teidän suunniltaan, mutta ette ole.
Kuinka voitte elää tämän tiedon kanssa?
13
201
Vastaukset
- Anonyymi
Kyselet koko elämän merkitystä ja tarkoitusta. No, se nyt ainakin on varmaa, että emme ole täällä ollaksemme onnellisia. Mutta joku viisas on joskus sanonut, että elämän tarkoitus, on löytää sen tarkoitus.
- Anonyymi
Ja toinen viisas on joskus sanonut, että ihminen on valmis, kun on oppinut vaikeutensakin kantamaan, kuin seppeleen päänsä päällä.
Joten perimmäiseen kysymykseen on ainakin yksi vastaus, että oleellista on se, että miten suhtaudumme niihin vaikeuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja toinen viisas on joskus sanonut, että ihminen on valmis, kun on oppinut vaikeutensakin kantamaan, kuin seppeleen päänsä päällä.
Joten perimmäiseen kysymykseen on ainakin yksi vastaus, että oleellista on se, että miten suhtaudumme niihin vaikeuksiin.Toisin sanoen "suunniltaan oleminen" on täysin väärä vastaus, oikea on "kyky selvitä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toisin sanoen "suunniltaan oleminen" on täysin väärä vastaus, oikea on "kyky selvitä".
Ja keskustelu siitä, että mitä ovat nämä 'kyvyt selvitä', onkin sitten jo toinen asia.
- Anonyymi
se jumala on niin ailahteleva 🤣 välillä hukuttaa ja sitten rakastaa
- Anonyymi
Hän antaa meille sitä, mitä me kulloinkin tarvitaan!
- Anonyymi
Ei se tunnu missään, jos itse pelastuu.
Oma itse tulee ensin, sitten vasta rakastetaan lähimmäistä, jos rakastetaan. - Anonyymi
’Teille annettiin monta mahdollisuutta, mutta te ette koskaan uskoneet’!
- Anonyymi
Siksi teemme lähetystyötä ja evankelioimme. Ei ole kuitenkaan pakko uskoa. Syntiinlankeemuksessa ihmiset ja maa kirottiin ja tuli ikuinen kuolema. Armosta kaikille tarjotaan ilosanoma ettei tarvitsekaan lopullisesti kuolla. Usko / turvautuminen Jeesukseen Kristuksena pelastaa ihmiseen katsomatta jokaisen, joka uskoo / huutaa avuksi Herran nimeä.
Oikeuden mukainen rangaistus tulee niiden osaksi tekojen mukaan, jotka eivät ole puhdistuneet veressä. Teot hyvätkään eivät riitä pelastukseen koskaan, koska saastuneet jo perisynnissä eivätkä ole täydelliset niin kuin Jumala vaatii. Jumala on Jumala eikä luotu ihminen ja saa tehdä miten parhaaksi näkee. Ei olla tyhmiä, vaan uskotaan todistus ja ilmoitus Raamatussa. - Anonyymi
Hyvä kysymys, mutta mutta niitä joihin ei vastauksia tule.
-a-teisti- Samalla tavalla kuin elän sen tiedon kanssa, että viisivuotias gazalaistyttö räjäytetään rutiininomaisesti kappaleiksi.
Näissä on kuitenkin se ero, että lapsen kappaleiksi räjäyttäminen on minun asiani, kun taas Jumalan tuomio on Jumalan asia. Minun näkökulmastani edellinen kuuluu etiikan piiriin, arvojen alueelle, jälkimmäinen sitä vastoin niihin tosiasioihin, joille minä en voi mitään. Jumalan tuomio on minun kannaltani samanlainen asia kuin painovoimavakio.
Myös etiikan asiat ovat usein asioita, joille minä en käytännössä voi mitään. Niin niistäkin tavallaan tulee minulle painovoimavakion kaltaisia tosiasioita.
Voisi ajatella, että viisivuotiaan lapsen kappaleiksi räjäyttämisen kanssa eläminen on vaikeampaa kuin Jumalan tuomion kanssa eläminen. Toisaalta voisi ajatella myös juuri päinvastoin. Molemmat näyttävät mahdollisilta suhtautumistavoilta, kenties yksilön temperamentista tai jostakin sen sellaisesta riippuen.- Anonyymi
Niinpä, minkäs voit, että ihminen on paha, tappaa ja sotii. Koko maailma tappaa ja lopuksi kaikki kuolevat, eikä kukaan heitä seuraavissa sukupolvissa muista. Vain jumala voi auttaa ja kos ei auta, niin sama kohtalo kaikilla, mullaksi muuttuu ilman toivoa.
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, minkäs voit, että ihminen on paha, tappaa ja sotii. Koko maailma tappaa ja lopuksi kaikki kuolevat, eikä kukaan heitä seuraavissa sukupolvissa muista. Vain jumala voi auttaa ja kos ei auta, niin sama kohtalo kaikilla, mullaksi muuttuu ilman toivoa.
Uutisia Sudanista: "The blood is visible from space as bodies pile up from a slaughter unprecedented in recent times."
https://www.nbcnews.com/world/africa/sudan-africa-civil-war-rapid-support-forces-el-fasher-massacre-rcna240708
Veri näkyy taivaaseen asti. Kovaa menoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot12117218Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss419938Mies, näen sinua hetken
ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen295081Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki2393895Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa
Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman333133Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)
Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.142840Riikka Purra on ihana, jämpti
Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä1142805Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.252742"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita512625Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!
Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling762503