Eka viesti ei tänne kelvannut. Muotoilen kysymyksen uudelleen.
Onko kenelläkään asuntoautossa kitkarenkaita ja jos on niin onko talviajosta kokemusta. Pärjääkö kitkoilla esim Lapissa?
Mitä kitkarengasta suosittelette...
Kitkat vai nastat
31
411
Vastaukset
- Anonyymi
- on kitkat niin henkilö, kuin matkailuautossakin
- on kokemusta 20 v / 5v
- pärjää erinomaisesti myös Lapissa, vain märkä jääkeli on paha
- on ollut niin halpoja, kuin kalliitakin. Lue testejä ja valitse kumit niiden & lompakon perusteella. Matkailuautossa nyt halvat, mutta testeissä hyvin pärjänneet kiinalaiset. En huomaa mitään eroa aiempiin nokialaisiin, paitsi ~50% halvemman hinnan.- Anonyymi
Annapas kiinalaisten renkaiden nimi vaikka takaperin kun muuten poistavat viestin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annapas kiinalaisten renkaiden nimi vaikka takaperin kun muuten poistavat viestin.
4 x Triangle SnowLink Van -Engineered in Finland- Pakettiautoihin Kitka (225/75-16C R tuotenro: T2257516CTRIANGLESNVAN) = 399.80EUR
EU Tyre Label; Rolling resistance: E, Wet grip: D, Noise emission (dB): 73
1 x Renkaiden asennus ja allelaitto 4kpl (Kaikki renkaat tuotenro: ALLEASENNUS) = 69.85EUR
- Anonyymi
Lapissa varsinkin pärjää kitkoilla, koska siellä on harvemmin märkiä jäisiä kelejä mitä etelämmässä. Contit alle ja menoksi.
- Anonyymi
Minulla on rumatikki, en tarvitse talvikumeja
Palsta.vahti Kuopiosta - Anonyymi
Kyselin uusia talvikumeja , mutta päädyin ajamaan vanhoilla vielä tämän talven, kun on vielä reilusti pintaa jäljellä.
Rengasliikkeen "ukko" kertoi että nastat ei tahdo pysyä muissa, kuin nokian tekemissä pakujen talvikumeissa.
Tämä "ukko" ei ole nokia renkaiden edustaja ,??? vaan sanoi tarinan olevan tosi.
En kiistä asiaa en suuntaan enkä toiseen , kun itse olen aina käyttänyt karavaanissa nokian talvikumeja ,ei ole kokemusta muista merkeistä, kun henkilöautoissa.
Että,????
RumatikkiR.eino Kotkasta- Anonyymi
Sulla nyt ei ole ikinä käytössä mitään kumeja. Paljaalla...vanteilla ajelet.
- Anonyymi
Lapissa on harvoin pääkallo keli ☠️ eli nappula kumilla.
- Anonyymi
Harvoin on, mutta 2025 maaliskuun alkupäivinä oli. Oltiin matkalla Rovaniemelle, pakkasta muutama aste ja Oulusta alkaen tie oli kuorrutettu alijäähtyneellä vedellä. Oli niin julmetun liukasta, että päätimme jäädä yöksi Kemiin puskaparkkiin. Piti tosiaan ajella kieli keskellä suuta, nopeus maantiellä 60-70. Kemiin päästyämme kaupungilla oli vielä liukkaampaa = 20 km/h.
- Anonyymi
Mitä sinä Palstavahti talvikumeilla teet ? Sinulla on rumatikki. Vai näyttelötkö sillä että sinulla on lämmittäjä Elnakissasi.ja kaikki luulee että Elnakki on talviauto.
Säälimme palstavahtia - Anonyymi
Jos ajaa ympäri vuoden, ei tarvitse hankkia vararengasta erikseen ,vaan talvella yksi kesäkumi konttiin ja kesällä talvikumi. Kun voi olla että sitä ei koskaan tarvi , ja jos sitten tarvis tulee , sillä nilkuttaa kyllä ihmisten ilmoille. Näin ei pääse vararengas happanemaan, kun on kierrossa mukana. Näin olen itse ratkaissut pulman. Mukana on kuitenkin paikkaus liemet , kaksi 12. voltin kompuraa , kaksi 8.tonnin pullotunkkia , jämerä hylsy vääntövarsineen ja vielä pari palaa vaneria ettei tunkit uppoa maahan. On mukana se pakun oma tunkki myös , mutta se on vaarallinen vempain . Itse nostan renkaita vaihtaessa saman puolen etu että takapyörän yhtä aikaan ylös ,en lasivaurion vuoksi vaan kun siitä ei ole haittaa, ja voi olla että se säästää asuinkopin saumoja ?
Kotkan r,eino- Anonyymi
Meille ei mahdu vararengas kyytiin, tai siis mahtuisi vain sisätiloihin (mahdoton ajatuksenakin). Mukana paikkausneste & pieni kompura sekä pari isoa pulloa paikkausvaahtoa. Jos niillä ei pärjää, niin sitten käytetään hyväksiemmeautoliiton tiepalveluja. Toistaiseksi ollaan tarvittu ja käytetty Autoliiton palveluja kaksi kertaa, kumpikaan niistä ei liittynyt matkailuautoon.
- Anonyymi
Hyvä minulla ei ole samoja ongelmia , minulla on rumatikki. Jää aikaa juopotteluun.
Fiatin vikalistaani on talvella tarkoitus lyhentää.
Palsta,vahti Juksuillaan Kuopiosta - Anonyymi
Montako kaljakoria mahtuu Elnakkiisi Pals,tavahti??
- Anonyymi
Kyllä kitkat voi vielä ymmärtää, jos on kuskilla äly tallella .
Mutta suolaukselle ei löydy muuta syytä sen kylvämiseen ,kuin autojen elinkaaren lyhentäminen ja huoltoliikkeiden työllistäminen.
Kotkan r,eino- Anonyymi
Ninpä. Tosin suolauskin on tarpeen, kun taivaalta tulee alijäähtynyttä vettä.
Kuopion j,oksu - Anonyymi
Palstava,hdin Elnakki alkaa olemaan jo paalauskunnossa , kun tiet on suolattu.
Säälimme Palsta,vahtia kun Santarderiin on vielä velkaa 9 vuotta.
- Anonyymi
Minun Elnakissa pysyy kaljat kylmänä
Pals,tavahti Kuopiosta - Anonyymi
Laitatin omaan kulkimeen Michelin Agilis Camping kesäkumit,ja M+S markintä on.
- Anonyymi
1.12.2024 lähtien pelkkä M+S-merkintä ei enää riitä talvirenkaaksi. Silloin talvirenkaan tulee olla tyyppihyväksytty vaativiin talviolosuhteisiin, eli siinä tulee olla edellä oleva ”vuoristosymboli” tai talvirenkaan tulee olla nastoitettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1.12.2024 lähtien pelkkä M S-merkintä ei enää riitä talvirenkaaksi. Silloin talvirenkaan tulee olla tyyppihyväksytty vaativiin talviolosuhteisiin, eli siinä tulee olla edellä oleva ”vuoristosymboli” tai talvirenkaan tulee olla nastoitettu.
Ei Kotkassa ole vuoria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Kotkassa ole vuoria.
Ei niin, mutta ylämäkeä on Kuopioon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karttaa voi kallistaa niin on alamäkeä koko matka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kotkassa on aina liukasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Karttaa voi kallistaa niin on alamäkeä koko matka.
Mitä sitä ei tekisi tavatakseen poikaystävän Kuopiossa.
- Anonyymi
Täältä Kotkasta pitkä ja hankala matka aina kurvailla Kuopioon tuolla matkakulkimellani, hieman kyllä olen huolestunut ,että käynnistyykö, kun näillä etelän peleillä se tekee heikkoa heti, kun aurinko menee pilveen.
- Anonyymi
Kitkat ovat nykyään melko laadukkaita pidon suhteen. Ennen oli toisin.
- Anonyymi
"melko laadukkaita" eli ei siis parempia kuin nastat
- Anonyymi
Onko elnakeissa ajomuisti. Lähdin Lappiin niin menikin Koktaan!
- Anonyymi
Kännissä on kaikki mahdollista.
- Anonyymi
Ikuisuus kysymys ja kaikilla hirveesti kokemusta ihan kaikesta. Kyllä nää on ammattilaisia ja ajavat aivan hirveitä kilometrilukemia kulkimillaan. Valittavat bensan-, dieselin-, sähkön-, leirimaksujen- ja kaikkien asioiden hinnoista.
Mutta jos on liukasta nin vain nasta pitää mutta taas kun on suolainen moottoritie voi ajella vaikka kesärenkailla. Kitkarenkaat on parhaimmillaan veneen kyljessä kesällä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1124697Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1744433Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.961813- 4031681
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a331443Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3621142Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann61139- 611020
- 681002
- 92968