Tuomio tulee joillekin yllätyksenä. Huomaa olevansa harhaoppinen ja joutuu helvettiin. Miten voi varmistua siitä, että ei ole väärässä. Esimerkiksi väärä seurakunta oppeineen voi kadottaa: luterilainen, helluntai,...
Mistä tietää että on pelastunut?
92
483
Vastaukset
Putinismi ei ole harhaoppia.
😊😊😊😊😊- Anonyymi
Stubismi on tyhmyyttä.
😨😨😨😨- Anonyymi
Aateisti-Hölmölässä Stupitonismi on ykkösneuvon oppi synninhyväksynnäsä ja antisemitistisesta yhteisestä EU-ulkopolitiikasta, johon Suomi on sitoutunut ja osallistunut moniin valeheellisuuksiin Israjelija vastaan. Esimerkkinä laajasta valikoimasta valitsen esim. Haaviston ollessa ulkoministerinä sen että hän sanoi Suomen edustajana ettei juutalaisilla ole historiallisia juuria Israelin maahan tai Jerusalemiin vastoin monija arkejolookisija kaivantaisuuksija monituhantisellisteisis reliikeis ja kirjoituuksiis.
Pekka lähetti Haavistolle tokumentteja, joista selvijää tietoksi se että Israjelilla ja juutalaisilla on lukuisija tojisteita historijayhteyksistä toisiinsa.
https://www.tv7.fi/arkki/haastattelussa/pekka-sartola_p66899/
Haavisto ei ole vastannut koskaan yhtään mitään Pekalle vaan ollut asiasta hiljaa ja salaillen valheitaaan kuin pimeyven lapsi yössä.
Selef Urge
- Anonyymi
Lopullinen sijoutuspaikka selviää vasta viimeisellä tuomiolla.
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi
Gal.5:20 sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
- Anonyymi
Raamatun mukaan Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on h e d e l m ä t ö n, joten mitenkäs on sinun seurakuntasi laita?
Onko se hedelmätön taivaallinen uusi Jerusalem?
Gal.4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän ä i t i m m e.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä h e d e l m ä t ö n, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Vai h e d e l m ä l l i n e n suuren Babylonin porttomorsiankirkko/lahko aviottomine lapsikatraineen ?
Ilm.17
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ä i t i ".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Jes.47
7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: l a p s e t t o m u u s ja leskeys... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on h e d e l m ä t ö n, joten mitenkäs on sinun seurakuntasi laita?
Onko se hedelmätön taivaallinen uusi Jerusalem?
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä h e d e l m ä t ö n, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
Vai h e d e l m ä l l i n e n suuren Babylonin porttomorsiankirkko/lahko aviottomine lapsikatraineen ?
Ilm.17
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ä i t i ".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
Jes.47
7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: l a p s e t t o m u u s ja leskeys...Intoa on kyllä kovasti !
Mutta ymmärrys puuttuu, joten vinoon väänsit tuon hedelmä asian !
Johannes 15
Johannes 16
1 "Minä olen totinen viinipuu, ja minun Isäni on viinitarhuri.
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
3 Te olette jo puhtaat sen sanan tähden, jonka minä olen teille puhunut.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
Ymmärrätkö nyt sen, että vinoon meni pahasti sinun oma opetuksesi, vaikka Sana ei toki ole eikä ollut väärää, sinä vain itse käytit sitä ymmärtämättömyyttäsi väärin ja väärässä paikassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Intoa on kyllä kovasti !
Mutta ymmärrys puuttuu, joten vinoon väänsit tuon hedelmä asian !
Johannes 15
Johannes 16
2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
4 Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa.
5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.
6 Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat.
7 Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.
8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.
Ymmärrätkö nyt sen, että vinoon meni pahasti sinun oma opetuksesi, vaikka Sana ei toki ole eikä ollut väärää, sinä vain itse käytit sitä ymmärtämättömyyttäsi väärin ja väärässä paikassa."Sana ei toki ole eikä ollut väärää, sinä vain itse käytit sitä ymmärtämättömyyttäsi väärin ja väärässä paikassa."
No selitäpä sinä se oikein.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sana ei toki ole eikä ollut väärää, sinä vain itse käytit sitä ymmärtämättömyyttäsi väärin ja väärässä paikassa."
No selitäpä sinä se oikein.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."Mietiskelin ja tutkistelin tuota Raamatunpaikkaa mielessäni ja vastineeni siihen on niin laaja, että ehkäpä on parempi avata aiheesta oma ketjunsa.
Ja myöskin siksi, etten sotke tätä ketjua monilla viesteilläni.
Eli avaan siis uuden keskusteluketjun:
Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietiskelin ja tutkistelin tuota Raamatunpaikkaa mielessäni ja vastineeni siihen on niin laaja, että ehkäpä on parempi avata aiheesta oma ketjunsa.
Ja myöskin siksi, etten sotke tätä ketjua monilla viesteilläni.
Eli avaan siis uuden keskusteluketjun:
Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytäLinkin voisi kyllä kuitenkin laittaa tähän.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19141380/iloitse-sina-hedelmaton-joka-et-synnyta--tarkoittaa-mita-
- Anonyymi
Uudestisynyneessä uskovassa Pyhä Henki todistaa asiasta:
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. - Anonyymi
Eihän sitä nyt hukkumasta pelastunut voi mitenkään tietää pelastuneensa, eihän voi !
Vähän auttaa jos kysyy naapuripitäjän poliisilta.
Niin - Anonyymi
KOvasti tuolla Israelin suunnassa uskotaan Jumalaan ja ollaan oikeaoppisia, ja tapetaan vääräoppisia sen sijaan, että hyväskyttäisiin kaikenlaiset ihmiset. Uskonnon varjolla on tehty iät ajat pahaa ja kohdeltu toisia ihmisiä epäinhimillisesti; tätäkö on uskominen ja oikeaoppisuus?
- Anonyymi
Uskonto ja usko ovat aivan eri asioita.
- Anonyymi
Pelastusvarmuus omalla ilmoituksella eli mitä se Jumala sinne sanaan sitten höpötteli sen toisen ikävän vaihtoehdon viimeisen tuomionsa loppusijoituspaikaksi jos ja kun antoi helluntailaisillekkin vapaan tahdon valita ohituskaistan.
- Anonyymi
"Mistä tietää että on pelastunut?"
Mitä tuossa tarkoitetaan pelastumisella?
Jos uskoo pelastuvansa, niin siinä tapauksessa ainakaan mediauskovaisuus ei ole hyvä asia. Koska se on pohjimmiltaan ihmisten manipuloimista = Sinulle näytetään pätkittyä ja sensuroitua materiaalia maailmalta ja yhdet ja samat niin sanotut, itseään asiantuntijoina pitävät ihmiset kertovat sinulle, mitä sinun tulee ajatella?
Seinät tulevat kaatumaan tältä läbyrintilta joka tapauksessa. Vain harvat ovat oikeassa ja enemmistö väärässä.
https://www.youtube.com/watch?v=6CVPMNqNpg0
"Miksi maailma on hullu, mutta sinä et?"
https://www.youtube.com/watch?v=QBTwAubeHSI - Anonyymi
Siitä tietää, että on pelastunut kun on tullut Jumalan luokse
Jeesuksen kautta ja elää Hänen kanssaan. Seura kun (ta) on
Jeesus Kristus, niin on pelastuva Hänessä, Hänen yhteydessään.
Oletko tullut tietoisella päätöksellä Jeesuksen luokse?
Uskotko Hänen ristillä suorittamaan synnin sovitukseen?
Uskotko, että hän kärsi ja kuoli sinun syntiesi tähden?
Uskotko, että Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä?
Uskotko, että Hänet on herätetty kuolleista sinun vanhurskauttmisen tähden?
Uskotko, että Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa sinut kaikesta synnistä? 1 Kor 15:1-4, 11, Joh 1:10-13, 3: 14-18.
Jos vastauksesi on "Kyllä uskon" jokaiseen näihin kysymyksiin,
olet uskossa Häneen ja pelastuva. Jumala on asettanut sinut
Jeesukseen Kristukseen. Hänessä olet pelastuva. Jos vastaat
kieltävästi joihinkin kohtiin, tilanteesi on vaarallinen.
Mvh J - K- Anonyymi
Höpö höpö !
Moni luterilainen uskosta oikeasti osaton ns. tapakristitty kyllä hyvinkin voi väittää uskovansa noihin lueteltuihin, mutta ei ole silti uudestisyntynyt ja siten Jumalan todellinen lapsi !
Joten ihan puuta ja heinää opetet TAAS kerran ! - Anonyymi
Täytynee lisätä vielä se Mvh J - K !
Että tälläiset listat kuuluvat siihen samaan järjettömyyden kategoriaan, kun eräätkin netissä ja käytännön tasolla väittivät uudestisyntymisen tapahtuvan siten, että ihminen lausuu "uskon tunnustus" litanian !
Ihan kuin sen valmiin litanian lausuminen ketään oikeasti uudestisynnyttäisi !
Ihan täyttä puppua oli sekin ja siten uudestisyntymättömälle väitettiin hänen mukamas uudestisyntyneen, vaikka mitään todellista uudestisyntymistä ei todellakaan tapahtunut !
Edes sen vertaa eivät Hengellisiä asioita ja totuuksia, nuo monet "opettajat" laajemminkin tuollaista harhaa opettivat, eivät ymmärtäneet, että Jumala yksin synnyttää sen sydämen uskon, eikä minkään listaan / litanian lukeminen / toistaminen !
Eikä siis mihinkään Mvh J - K:n listaan "uskominen" kerro mitään siitä, että onko ihminen uskossa, eli uudestisyntynyt vai ei !
Voi tätä teidän umpisokeuttanne !
Ja sinäkin Mvh J - K kuvittelet itse olevasi mukamas opettaja ja ylen ymmärtäväinen ja tietäväinen, vaikka ymmärryksesi on näin totaalisen heikolla tasolla !
Lopeta tuo "opettamisesi", joka on oikeasti silkkaa sotkemista ja sekoittamista vain !
Sinä onnistut sotkemaan ihan kaiken näköjään, etkö itse vieläkään sitä näe ja ymmärrä ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytynee lisätä vielä se Mvh J - K !
Että tälläiset listat kuuluvat siihen samaan järjettömyyden kategoriaan, kun eräätkin netissä ja käytännön tasolla väittivät uudestisyntymisen tapahtuvan siten, että ihminen lausuu "uskon tunnustus" litanian !
Ihan kuin sen valmiin litanian lausuminen ketään oikeasti uudestisynnyttäisi !
Ihan täyttä puppua oli sekin ja siten uudestisyntymättömälle väitettiin hänen mukamas uudestisyntyneen, vaikka mitään todellista uudestisyntymistä ei todellakaan tapahtunut !
Edes sen vertaa eivät Hengellisiä asioita ja totuuksia, nuo monet "opettajat" laajemminkin tuollaista harhaa opettivat, eivät ymmärtäneet, että Jumala yksin synnyttää sen sydämen uskon, eikä minkään listaan / litanian lukeminen / toistaminen !
Eikä siis mihinkään Mvh J - K:n listaan "uskominen" kerro mitään siitä, että onko ihminen uskossa, eli uudestisyntynyt vai ei !
Voi tätä teidän umpisokeuttanne !
Ja sinäkin Mvh J - K kuvittelet itse olevasi mukamas opettaja ja ylen ymmärtäväinen ja tietäväinen, vaikka ymmärryksesi on näin totaalisen heikolla tasolla !
Lopeta tuo "opettamisesi", joka on oikeasti silkkaa sotkemista ja sekoittamista vain !
Sinä onnistut sotkemaan ihan kaiken näköjään, etkö itse vieläkään sitä näe ja ymmärrä ???Mielestäni Mvh J-K :n ĺuettelo tuolla yllä on riittävä. Kun pystyy vastaamaan myönteisesti ja on tullut tuntemaan, että oma kristinusko on Jumalasta, niin hänellä ei ole mitään kadotustuomiota. Epäilevä voi myös pyytää vahvistusta Pyhältä Hengeltä, onko usko oikealla Jeesus tiellä. Sillä Jeesus on ainoa ovi Isämme lapseuteen. Herramme Jeesus on tuomarimme, kaikkivaltiaan mandaatilla. Muistamme Jeesuksen suuren armon ihmisiä kohtaan, mutta mikään pahuus ei pääse Isämme Pyhyyden, hyvyyden, rauhan onnen ja oikean ilon valtakuntaan. Isän ja Pojan hylänneet pääsevät omaan paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielestäni Mvh J-K :n ĺuettelo tuolla yllä on riittävä. Kun pystyy vastaamaan myönteisesti ja on tullut tuntemaan, että oma kristinusko on Jumalasta, niin hänellä ei ole mitään kadotustuomiota. Epäilevä voi myös pyytää vahvistusta Pyhältä Hengeltä, onko usko oikealla Jeesus tiellä. Sillä Jeesus on ainoa ovi Isämme lapseuteen. Herramme Jeesus on tuomarimme, kaikkivaltiaan mandaatilla. Muistamme Jeesuksen suuren armon ihmisiä kohtaan, mutta mikään pahuus ei pääse Isämme Pyhyyden, hyvyyden, rauhan onnen ja oikean ilon valtakuntaan. Isän ja Pojan hylänneet pääsevät omaan paikkaansa.
Voi tuota teidän syväsokeuttanne !
Juuri edellä kirjoitin sen, minkä olen käytännön tasolla nähnyt elävässä elämässä ja ihmisten kohtaamisissa todeksi !
On todella PALJON sellaisia, itse itseeän uskovina pitävinä, jotka kyllä voivat allekirjoittaa koko tuon Mvh J-K :n ĺuettelon !
Mutta EIVÄT KOSKAAN OLE UUDESTISYNTYNEET !
Eli se on vain ja ainoastaan ns. "kirjanoppineisuutta" tai pääntietoa, sillä ilman uudestisyntymistä EI OLE IHMINEN PELASTUNUT !
Tieto / pääntieto ei siis riitä pelastumiseen, siihen vaaditaan Jumalan symdämeen synnyttämä sydämen Usko !
On siis 2 ihan eri uskoa !
1) Ihmisen oma usko, eli uskottelu, jota todella moni uskovaksi itse itseään nimittävä harrastaa !
2) Sitten on Jumalan uudestisyntymässä synnyttämä sydämen Usko, jonka siis vahvistaa ihmisen oma henki yhdessä uudestisyntymässä saadun Pyhän Hengen kanssa.
Tuota moni nimittää ns. "pelastusvarmuudeksi", ja sen siis uudestisyntymässä saadaan, kun Pyhä Henki sen tuo tullessaan uskovan sydämeen, eli sen sydämen Uskon, joka ei ole mitään ihmisen omaa uskottelua, vaan sydämen varmuus !
Tässä se, mitä jo aiemmin kirjoitin asiasta:
Room. 8:16 Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.
13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi.
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Ja tässä ohje Raamatusta, miten tutkia asiaa omalla kohdalla :
2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
Siis ei mitään luetteleoiden tutkimista, eikä joidenkin uskontunnustusten tunnustamista !
Vaan siinä kehoitetaan tutkimaan juuri sitä, että onko uudestisynnytty vai ei ja onko ihmisellä se Sinetti ja pelastuksen vakuus, eli Pyhä Henki sydämessään asumassa ja vaikuttamassa !
En oikeasti voi käsittää teidän umpisokeuttanne, näissä ihan perus asioissakin ??? 🙄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri edellä kirjoitin sen, minkä olen käytännön tasolla nähnyt elävässä elämässä ja ihmisten kohtaamisissa todeksi !
On todella PALJON sellaisia, itse itseeän uskovina pitävinä, jotka kyllä voivat allekirjoittaa koko tuon Mvh J-K :n ĺuettelon !
Eli se on vain ja ainoastaan ns. "kirjanoppineisuutta" tai pääntietoa, sillä ilman uudestisyntymistä EI OLE IHMINEN PELASTUNUT !
Tieto / pääntieto ei siis riitä pelastumiseen, siihen vaaditaan Jumalan symdämeen synnyttämä sydämen Usko !
1) Ihmisen oma usko, eli uskottelu, jota todella moni uskovaksi itse itseään nimittävä harrastaa !
2) Sitten on Jumalan uudestisyntymässä synnyttämä sydämen Usko, jonka siis vahvistaa ihmisen oma henki yhdessä uudestisyntymässä saadun Pyhän Hengen kanssa.
Tuota moni nimittää ns. "pelastusvarmuudeksi", ja sen siis uudestisyntymässä saadaan, kun Pyhä Henki sen tuo tullessaan uskovan sydämeen, eli sen sydämen Uskon, joka ei ole mitään ihmisen omaa uskottelua, vaan sydämen varmuus !
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
2. Kor. 13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.
Siis ei mitään luetteleoiden tutkimista, eikä joidenkin uskontunnustusten tunnustamista !
Vaan siinä kehoitetaan tutkimaan juuri sitä, että onko uudestisynnytty vai ei ja onko ihmisellä se Sinetti ja pelastuksen vakuus, eli Pyhä Henki sydämessään asumassa ja vaikuttamassa !
En oikeasti voi käsittää teidän umpisokeuttanne, näissä ihan perus asioissakin ??? 🙄Voimia teille kummallekin tohinaan.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö !
Moni luterilainen uskosta oikeasti osaton ns. tapakristitty kyllä hyvinkin voi väittää uskovansa noihin lueteltuihin, mutta ei ole silti uudestisyntynyt ja siten Jumalan todellinen lapsi !
Joten ihan puuta ja heinää opetet TAAS kerran !Mistä tietää, että toinen on uskosta osaton ja toisaalta, että toinen on pelastusvarma.
Onko ne molemmat sen toisen, pelastusvarman oman ilmoituksen varassa olevia totuuksia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En oikeasti voi käsittää teidän umpisokeuttanne, näissä ihan perus asioissakin ??? 🙄Mvh J-K n lista ei sulje pois uudestisyntymää, vaan sisältyy uudestisyntymisen edellytyksiin. Pyhä Henki tuskin tulee ihmiseen, joka kieltää em. listan hyvyydet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mvh J-K n lista ei sulje pois uudestisyntymää, vaan sisältyy uudestisyntymisen edellytyksiin. Pyhä Henki tuskin tulee ihmiseen, joka kieltää em. listan hyvyydet.
Näytätkö sen, että missä olen väittänyt tuon listan pois sulkevan uudestisyntymisen mahdollisuuden ?!
Ja tässä TAAS näkyy sinun oma ymmärtämättömyytesi asioista:
" Pyhä Henki tuskin tulee ihmiseen, joka kieltää em. listan hyvyydet. "
Moni tulee uskoon / uudestisyntyy ihan ns. "pystymetsästä", eikä sillä uskoontulevalla ole vielä mitään todellista tietoa noista opillisista asioista !
Eikä siten juuri uudestisyntynyt kykene millään arvioimaan niiden oikeeellisuutta tai valheellisuutta !
Se on vastasyntyneelle TÄYSI MAHDOTTOMUUS !
Ihan samoin kuin luonnolliselle vauvalle / pienelle lapselle on mahdotonta arvioida omien vanhempiensa opetuksia !
Uskovan kohdalla TODELLINEN oppiminen alkaa vasta siitä uudestisyntymästä !
Siis kun hän saa Pyhän Hengen opettajaksi, jolloin vasta alkaa se todellinen oppiminen ja Totuuden löytäminen !
Joten tuollaisen Mvh J-K n listan hyväksyttäminen uudestisyntyneellä on täysin tyhmää ja järjetöntä toimintaa, kun tällä ei ole vielä minkäänlaista kykyä arvioidan niiden oikeellisuutta !
Siis jopa tämäkin PERUS ja YDIN ASIA on teiltä yhä vain kateissa :
1) Ensin uudestisyntyminen ja siinä saatava Pyhä Henki !
2) Vasta sitten alkaa oppiminen sen Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !
Voi voi tuota teidän sokeuttanne !
Voi voi tuota teidän ylpeyttänne, kun ette kykene myöntämään selviäkään virheitänne, vaan intätte vain vastaan ja selityksiä vain tulee selityksien päälle loppumattomasti .
Eikö ylpeytenne anna periksi millään, siis myöntää rehdisti omia virheitänne, vai oletteko te ihan oikeasti vain noin totaalisen umpisokeita ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näytätkö sen, että missä olen väittänyt tuon listan pois sulkevan uudestisyntymisen mahdollisuuden ?!
Moni tulee uskoon / uudestisyntyy ihan ns. "pystymetsästä", eikä sillä uskoontulevalla ole vielä mitään todellista tietoa noista opillisista asioista !
Eikä siten juuri uudestisyntynyt kykene millään arvioimaan niiden oikeeellisuutta tai valheellisuutta !
Ihan samoin kuin luonnolliselle vauvalle / pienelle lapselle on mahdotonta arvioida omien vanhempiensa opetuksia !
Siis kun hän saa Pyhän Hengen opettajaksi, jolloin vasta alkaa se todellinen oppiminen ja Totuuden löytäminen !
Joten tuollaisen Mvh J-K n listan hyväksyttäminen uudestisyntyneellä on täysin tyhmää ja järjetöntä toimintaa, kun tällä ei ole vielä minkäänlaista kykyä arvioidan niiden oikeellisuutta !
2) Vasta sitten alkaa oppiminen sen Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !
Voi voi tuota teidän ylpeyttänne, kun ette kykene myöntämään selviäkään virheitänne, vaan intätte vain vastaan ja selityksiä vain tulee selityksien päälle loppumattomasti .
Eikö ylpeytenne anna periksi millään, siis myöntää rehdisti omia virheitänne, vai oletteko te ihan oikeasti vain noin totaalisen umpisokeita ?Vr on 62 sekaisin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vr on 62 sekaisin
Herra sinuakin siunatkoon ! 🙂
Siis tässä hengessä on hyvä toimia:
Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ylpeytenne anna periksi millään, siis myöntää rehdisti omia virheitänne, vai oletteko te ihan oikeasti vain noin totaalisen umpisokeita ?Miksi haastat riitaa, vaikka olemme molemmat oikeassa ? Oletko sinä kiihkeä vänkääjä niitä ateisteja, jotka teeskentelevät kristittyä ja provosoi riitaa tyhjänpäiväisistä teologisista asioista. Taivaan Isämme on tälläisten asioiden yläpuolella. Hänellä on hyvätahto kaikkeen, mikä pyrkii selventämään ja edistämään vajavaisimmankin yksilön pyrkimystä pelastukseen. Jeesuksen Herraus ja hänen näyttämä tie on helppo kulkea, kun Jeesus itse taluttaa,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö ylpeytenne anna periksi millään, siis myöntää rehdisti omia virheitänne, vai oletteko te ihan oikeasti vain noin totaalisen umpisokeita ?"Moni tulee uskoon / uudestisyntyy ihan ns. "pystymetsästä", eikä sillä uskoontulevalla ole vielä mitään todellista tietoa noista opillisista asioista !
Se on vastasyntyneelle TÄYSI MAHDOTTOMUUS !"
No ryöväri ristillä tuli uskoon / uudestisyntyi ihan pystymetsästä, eikä hänellä ollut aikaa opiskella mitään oppikysymyksiä. Vai luuletko, että Jeesus alkoi opettamaan hänelle oppiasioita siinä heidän ristillä roikkuessaan ?
"Ihan samoin kuin luonnolliselle vauvalle / pienelle lapselle on mahdotonta arvioida omien vanhempiensa opetuksia !"
Vauva on kuitenkin ihan oikeasti syntynyt ihan riippumatta siitä, tajuaako hän itse syntyneensä. Vai pitääkö vauvan kasvaa niin isoksi, että kykenee ymmärtämään syntyneensä, ennen kuin syntymä voidaan todistaa todella tapahtuneeksi ?
"Uskovan kohdalla TODELLINEN oppiminen alkaa vasta siitä uudestisyntymästä !
Siis kun hän saa Pyhän Hengen opettajaksi, jolloin vasta alkaa se todellinen oppiminen ja Totuuden löytäminen !"
Aivan kuin opettaisit, että "oikea oppi" on se, joka itse asiassa viime kädessä pelastaa ihmisen...
Tuollainen opetus on saanut alkunsa "ainoasta oikeaoppisesta Katolisesta kirkosta, jonka ulkopuolella ei ole pelastusta" ja sen tarkoituksena on uskotella, että ihmisen tarvitsee liittyä ainoan oikeaoppisen kirkko-organisaation jäseneksi pelastuakseen. Kirkko siis itse asiassa pelastaa, ei Jeesus, eikä sydämen usko.
Eli se on katolista hapatusta ja koko kristikunta on täynnä näitä Katolisen kirkon synnyttämiä "ainoita oikeaoppisia" kirkko/lahko-organisaatioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haastat riitaa, vaikka olemme molemmat oikeassa ? Oletko sinä kiihkeä vänkääjä niitä ateisteja, jotka teeskentelevät kristittyä ja provosoi riitaa tyhjänpäiväisistä teologisista asioista. Taivaan Isämme on tälläisten asioiden yläpuolella. Hänellä on hyvätahto kaikkeen, mikä pyrkii selventämään ja edistämään vajavaisimmankin yksilön pyrkimystä pelastukseen. Jeesuksen Herraus ja hänen näyttämä tie on helppo kulkea, kun Jeesus itse taluttaa,
Minä en haasta mitään riitaa !
Se nyt on aivan varma !
Minä puutun vain vääriin kirjoituksiin ja Raamatun sanomien kieroon vääntämisiin, sen mukaan kun niitä kohtaan ja niitä näen.
Ei ole kyse tyhjänpäiväisistä asioista, kun on kyse Jumalan sanoista ja Raamatun opetuksista !
Jos ja kun minä näen jopa Raamatun vastaisia opetuksia tai selviä eksytyksiä ja harhaan johtamisia, niin minä puutun niihin, ei tässä ole kyse sen kummemmasta.
Ja nytkin olen Raamatulla perustellut asiat, eli ei ole kyse vain minun omasta näkemyksestäni.
Niin ja sinulla on todella erikoinen Jumala kuva !
Siis kun kirjoitat näin:
Miksi haastat riitaa, vaikka olemme molemmat oikeassa ? Oletko sinä kiihkeä vänkääjä niitä ateisteja, jotka teeskentelevät kristittyä ja provosoi riitaa tyhjänpäiväisistä teologisista asioista.
!!!
Taivaan Isämme on tälläisten asioiden yläpuolella. Hänellä on hyvätahto kaikkeen, mikä pyrkii selventämään ja edistämään vajavaisimmankin yksilön pyrkimystä pelastukseen.
!!!
Jumala On Rakkaus jaTotuus !
Jumala pitää siitä Totuudesta kiinni, joten miksi sinä pidät sitä tyhjänpäiväisenä, jos ja kun esim. minä haluan pitää Totuudesta kiinni ja paljastaa valheet ja vääristelyt ja eksytykset ?
En minä itseni vuoksi sitä tee, vaan pyrin siten suojelemaan nuorempia uskovia eksytyksiltä ja valheilta ja Kirjoitusten kieroon vääntämisiltä, joita täällä on ja viljellään todella PALJON !
Olenkin nimittänyt tätä areiopagiksi, sillä täällä kukin tuntuu julistavan omaa jumalaansa !
Tässä siitä areiopagista kerrotaan, jos joku ei ole siihen asiaan perehtynyt:
Apostolien teot 17
15 Ja Paavalin saattajat veivät hänet Ateenaan saakka, ja saatuaan vietäväksi Silaalle ja Timoteukselle käskyn mitä pikimmin tulla hänen luoksensa, he lähtivät sieltä pois.
16 Mutta Paavalin odottaessa heitä Ateenassa hänen henkensä hänessä kiivastui, kun hän näki, että kaupunki oli täynnä epäjumalankuvia.
17 Niin hän keskusteli synagoogassa juutalaisten ja jumalaapelkääväisten kanssa ja torilla joka päivä niiden kanssa, joita hän siellä tapasi.
18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
21 Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.
22 Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia.
23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää - hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haastat riitaa, vaikka olemme molemmat oikeassa ? Oletko sinä kiihkeä vänkääjä niitä ateisteja, jotka teeskentelevät kristittyä ja provosoi riitaa tyhjänpäiväisistä teologisista asioista. Taivaan Isämme on tälläisten asioiden yläpuolella. Hänellä on hyvätahto kaikkeen, mikä pyrkii selventämään ja edistämään vajavaisimmankin yksilön pyrkimystä pelastukseen. Jeesuksen Herraus ja hänen näyttämä tie on helppo kulkea, kun Jeesus itse taluttaa,
>>>Miksi haastat riitaa,<<<
Tämä riidan haastaja ja keskustelujen sekottaja toimiin kuten toimii koska hänelle
se on normaalia toimintaa eikä hän näe itsessään mitään vikaa.
Tutustu tähän ilmiöön https://www.youtube.com/watch?v=usAcB8RdsHw
- Anonyymi
Puhut vaan.
Kenenkään parituhatta vuotta sitten ristillä tapetun veri ei puhdista mitään.- Anonyymi
Raamattu todistaa, että Jeesus on taivaasta Jumalasta
Jumalan Poika. Tiedätkö kenen veri Jeesuksen suonissa
silloin virtasi? Se ei ollut, eikä ole, tätä luomakuntaa.
Siksi se veri on synnitön viaton ja tahraton.
Ja siksi se veri puhdistaa kaikesta synnistä.
Apt 20:28 "Pitäkää siis huoli itsestänne ja koko siitä laumasta,
johon Pyhä Henki on pannut teidät kaitsijoiksi paimentamaan
Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellään on itselleen hankkinut.
Heb 9:11-14 "Mutta Kristus ilmestyi tulevan hyvän ylipappina.
Suuremman ja täydellisemmän majan kautta, jota ei ole käsin tehty
ja joka ei ole tätä luomakuntaa, hän meni, ei pukkien eikä mullikoiden
veren kautta vaan oman verensä kautta kertakaikkisesti
kaikkeinpyhimpään ja sai aikaan iankaikkisen lunastuksen.
Jos kerran pukkien ja härkien veri ja hiehon tuhka saastuneiden
päälle vihmottuna pyhittää ulkonaiseen puhtauteen , kuinka paljon
ennemmin Kristuksen veri – hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta
uhrasi itsensä viattomana Jumalalle – puhdistaakaan meidän
omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"
Mvh J - K
- Anonyymi
Mikäli uskon asiat kiinnostavat sinua ja sinä koet vetoa Jeesuksen luokse,
Jumala vaikuttaa sinussa tätä kiinnostusta. Silloin Jumala tahtoo, että
sinä ensin tulet Jeesuksen luokse.
Sitten kun olet tullut Jeesuksen luokse, Hän ei tietenkään jätä työtään
kesken, Hän ei jätä sinua kuin nalli kalliolle ihmettelemään, että mitäs
nyt. Hän johdattaa sinua siihen uskovien yhteyteen, johon Hän tahtoo
viedä sinut.
Jos siis joku seurakunta, uskovien yhteys, tulee sinulle alinomaan mieleen
ja sinä koet vetoa sinne, sen on Jumalan Henki vaikuttanut ja vaikuttaa
sinussa. Hän ei jätä työtään kesken. Hän johdattaa sinua kuten Hän lupaa
johdattaa lampaitaan.
Jos olet tullut uskoon äskettäin, Hän kantaa sinua sylissään kuten
maallisetkin isät ja äidit kantavat pienokaisiaan hellien heitä. Kun
sitten koet seurakunnassa yhteyttä uskovien kanssa, ja että he
rakastavat sinua ja huolehtivat sinusta, se on Jumalan Hengen
työtä heissä. Mitä suurempi Jumalan läsnäolo on seurakunnassa,
sitä suurempi on uskovien keskinäinen rakkaus. Ja sitä voimakkaampaa
on Jumalan armon sanan julistus.
https://www.jumala-kanssamme.se/439652324/
https://www.jumala-kanssamme.se/439625207/450458921
Mvh J - K- Anonyymi
Mvh J - K, TAAS pieleen ja Raamatun vastaisesti !
Kirjoitit siis näin:
" Sitten kun olet tullut Jeesuksen luokse, Hän ei tietenkään jätä työtään
viedä sinut. "
Lue ja usko !
5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
9 Niin hänen opetuslapsensa kysyivät häneltä, mitä tämä vertaus merkitsi.
10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
11 Vertaus on tämä: siemen on Jumalan sana.
!!!
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
!!!
15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
Vai väitätkö sinä Mvh J - K niin, että nuo kaikki eivät tulleet Jeesuksen / Jumalan luo ?
Yrittäisit edes pysyä siinä, mitä Raamattu ja tässä siis Jeesus itse opettaa ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit siis näin:
viedä sinut. "
Lue ja usko !
5 "Kylväjä meni kylvämään siementänsä. Ja hänen kylväessään putosi osa tien oheen ja tallautui, ja taivaan linnut söivät sen.
6 Ja osa putosi kalliolle, ja oraalle noustuaan se kuivettui, kun sillä ei ollut kosteutta.
7 Ja osa putosi orjantappurain sekaan, ja orjantappurat kasvoivat mukana ja tukahuttivat sen.
8 Ja osa putosi hyvään maahan, kasvoi ja teki satakertaisen hedelmän." Tämän sanottuaan hän lausui suurella äänellä: "Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon".
10 Hän sanoi: "Teidän on annettu tuntea Jumalan valtakunnan salaisuudet, mutta muille ne esitetään vertauksissa, että he, vaikka näkevät, eivät näkisi, ja vaikka kuulevat, eivät ymmärtäisi.
!!!
12 Mitkä tien oheen putosivat, ovat ne, jotka kuulevat, mutta sitten perkele tulee ja ottaa sanan pois heidän sydämestään, etteivät he uskoisi ja pelastuisi.
13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
14 Mikä taas orjantappuroihin putosi, ne ovat ne, jotka kuulevat, mutta vaeltaessaan tukehtuvat tämän elämän huoliin, rikkauteen ja hekumoihin, eivätkä tuota kypsää hedelmää.
!!!
15 Mutta mikä hyvään maahan putosi, ne ovat ne, jotka sanan kuultuansa säilyttävät sen vilpittömässä ja hyvässä sydämessä ja tuottavat hedelmän kärsivällisyydessä.
Vai väitätkö sinä Mvh J - K niin, että nuo kaikki eivät tulleet Jeesuksen / Jumalan luo ?
Yrittäisit edes pysyä siinä, mitä Raamattu ja tässä siis Jeesus itse opettaa !Kaikki eivät tulleet uskoon, vaan ainoastaan ne, jotka tuottivat hedelmää.
Vertaus puhuu Jumalan Sanan kylvöstä ja erilaisista maaperistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit siis näin:
viedä sinut. "
Lue ja usko !
!!!
!!!
Yrittäisit edes pysyä siinä, mitä Raamattu ja tässä siis Jeesus itse opettaa !Orjantappuroihin kylvetty Jumalan Sana kuva ihmisestä, joka suhtautuu välinpitämättömästi Jumalan Sanaan ja niin elämä vie menessään, rikkauksien tavoittelu ja nautinto.
Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, ovat sielullisia, Jumalan Sana kiinnostaa, mutta heidän sydämensä pysyy kovana,
Siis,nämä, joihin Jumalan Sana kylvettiin, eivät tulleen uskoon, eivät tuottaneet hedelmää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orjantappuroihin kylvetty Jumalan Sana kuva ihmisestä, joka suhtautuu välinpitämättömästi Jumalan Sanaan ja niin elämä vie menessään, rikkauksien tavoittelu ja nautinto.
Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne, jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan, ovat sielullisia, Jumalan Sana kiinnostaa, mutta heidän sydämensä pysyy kovana,
Siis,nämä, joihin Jumalan Sana kylvettiin, eivät tulleen uskoon, eivät tuottaneet hedelmää.Voitko lukea kunnolla !
Väitätkö nyt niin, etteivät nuo tulleet Jeesuksen luo ?
Väite siis meni näin:
kesken, "
Selvä valhe, toki ihminen itse luopuu, mutta työ siis jää kuitenkin kesken !
Ei pidä antaa väärin ja väärää toivoa, sillä Totuus on tuo, mitä tuossa sanotaan, eli moni löytää Sanan, eli Jeesuksen Kristuksen luo, mutta ei silti lopulta pelastu !
Eli nyt kirjoittelu oli ja on hyvin samankaltaista, kuin menestysteologian liioitellut harhaopit ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki eivät tulleet uskoon, vaan ainoastaan ne, jotka tuottivat hedelmää.
Vertaus puhuu Jumalan Sanan kylvöstä ja erilaisista maaperistä."Kaikki eivät tulleet uskoon, vaan ainoastaan ne, jotka tuottivat hedelmää."
Jeesus kertoo Raamatussa aivan selvästi, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät, sekä mitkä ovat ne hedelmät eli kriteerit, joiden perusteella jotkut pelastuvat ja jotkut eivät pelastu.
Matt.25
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille (LAMPAILLE): 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni (nälkäiset, janoiset, oudot, sairaat, alastomat, vankeudessa olevat), SEN TE OLETTE TEHNEET MINULLE'.
45 Silloin hän vastaa heille (VUOHILLE) ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä (nälkäiset, janoiset, oudot, sairaat, alastomat, vankeudessa olevat), SEN TE OLETTE JÄTTÄNEET TEKEMÄTTÄ MINULLE'.
Jeesusta ei siis kiinnosta oletko oikeaoppinen tai kuulutko oikeaoppiseen seurakuntaan tai oikeaan kansaan tai asetutko oikean kansan tai ihmisryhmän puolelle, vaan miten suhtaudut kärsiviin lähimmäisiisi.
Luuk.10
25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".
29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko lukea kunnolla !
Väite siis meni näin:
kesken, "
Ei pidä antaa väärin ja väärää toivoa, sillä Totuus on tuo, mitä tuossa sanotaan, eli moni löytää Sanan, eli Jeesuksen Kristuksen luo, mutta ei silti lopulta pelastu !
Eli nyt kirjoittelu oli ja on hyvin samankaltaista, kuin menestysteologian liioitellut harhaopit !Voitko lopettaa raivoamisen? ET OSAA LUKEA! KYSEESSÄ EI OLLUT LAISINKAAN HARHAKUVITELMASI ELI JEESUKSEN VASTAANOTTAMINEN , VAAN EVANKELIUMIN JULISTAMINEN!
Kaikki, joita kuulevat Sanan, ei vät tule uskoon, et sinäkään ole uskossa!
Väitätkö nyt niin, etteivät nuo tulleet Jeesuksen luo ? EIVÄT TULLEET, VAAN AINOASTAAN KUULIVAT SANAN JA OLIVAT ILOISIA. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikki eivät tulleet uskoon, vaan ainoastaan ne, jotka tuottivat hedelmää."
Jeesus kertoo Raamatussa aivan selvästi, ketkä pelastuvat ja ketkä eivät, sekä mitkä ovat ne hedelmät eli kriteerit, joiden perusteella jotkut pelastuvat ja jotkut eivät pelastu.
Matt.25
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille (LAMPAILLE): 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni (nälkäiset, janoiset, oudot, sairaat, alastomat, vankeudessa olevat), SEN TE OLETTE TEHNEET MINULLE'.
45 Silloin hän vastaa heille (VUOHILLE) ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä (nälkäiset, janoiset, oudot, sairaat, alastomat, vankeudessa olevat), SEN TE OLETTE JÄTTÄNEET TEKEMÄTTÄ MINULLE'.
Jeesusta ei siis kiinnosta oletko oikeaoppinen tai kuulutko oikeaoppiseen seurakuntaan tai oikeaan kansaan tai asetutko oikean kansan tai ihmisryhmän puolelle, vaan miten suhtaudut kärsiviin lähimmäisiisi.
Luuk.10
25 Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää".
29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.
36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta". Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin".Sori vaan, mutta pieleen menee taas !
Kaikkien on jopa mahdotonta tuottaa hedelmää !
Siis elmänsä viime hetkellä uudestisyntyvän on aivan mahdotonta edes tuottaa hedelmää, hän vain ei ehdi, kuten ei ehtinyt se ryövärikään siellä ristillä.
Eivätkä ihmisen hyvät teot ole mikään pelastuksen todellinen kriteeri !
Moni tekee ihan itsestään paljonkin hyviä tekoja, mutta ei vaan pelastu, kun ei ole koskaan uudestisyntynyt, eli tullut elävään uskoon.
Jeesus itse sanoo näin:
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Uudestisyntymisen välttämättömyys on se asian ydin tässä !
1) Eikä ulkoiset teot !
2) Eikä tunnustautuminen johonkin hienoon listaan !
3) Eikä minkään uskontunnustus listan / litanian lausuminen !
Ydin on siis tässä:
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko lukea kunnolla !
Väite siis meni näin:
kesken, "
Eli nyt kirjoittelu oli ja on hyvin samankaltaista, kuin menestysteologian liioitellut harhaopit !Sanan kuuleminen ei ole yhtä kuin Jeesuksen vastaanottominen. Hedelmän tuottaminen tarkoittaa tekoja, kääntymistä Jumalan puoleen ja parannuksen tekoa.
Jos joku kuulee Sanan, mutta ei tuota hedelmää eli parannuksen tekoja ja kääntymistä koko sydämestään Jumalan puoleen, niin hän ei ole ottanut myöskään Jeesusta vastaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan kuuleminen ei ole yhtä kuin Jeesuksen vastaanottominen. Hedelmän tuottaminen tarkoittaa tekoja, kääntymistä Jumalan puoleen ja parannuksen tekoa.
Jos joku kuulee Sanan, mutta ei tuota hedelmää eli parannuksen tekoja ja kääntymistä koko sydämestään Jumalan puoleen, niin hän ei ole ottanut myöskään Jeesusta vastaan.Et näemmä ymmärrä edes tuota hedelmänteko asiaa !
Lue nyt edes vähän enemmän sitä Raamattuasi !
Autan sinua hieman:
Oksa alkaa kantaa hedelmää vasta ajan kanssa !
Kuuleminen tai Sanan vastaanottaminen ei todellakaan ole vilä mitään hedelmän kantamista !
Tästä samasta asiasta lisää, jotta et turhaan alkaisi vänkäämään vastaan:
37 Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
38 Mutta Jumala antaa sille varren, sellaisen kuin tahtoo, ja kullekin siemenelle sen oman varren.
8 Ja osa putosi hyvään maahan; ja se nousi oraalle, kasvoi ja antoi sadon ja kantoi kolmeenkymmeneen ja kuuteenkymmeneen ja sataan jyvään asti."
Siis jyvästä alkaa vasta kasvu ja sitten tulee ensin varsi ja sitten vasta myöhemmin varteen ilmestyvät siemen aihiot ja vasta sitten lopulta tulevat jyvät, eli uskova kantaa oikeasti hedelmää.
Mutta tämäkin on sinulta ollut yhä salassa.
Tiedoksesi vielä sekin, että kun jo tähkä on viljassa, niin se seisoo pystyssä, mutta kun jyvät / hedelmät kypsyvät, niin se tähkäpää painuu alaspäin.
Se kertoo meille Hengellisen kuvan siitä, että nuori uskova on yhä ylpeä ja kovin ns. "pystypäinen", mutta vanhemmiten tulee vasta sen kasvun ja niiden hedelmien "painon" kautta nöyryys sen ylpeilyn tilalle.
Näen tämän "pystypäisyyden" sinussa, eli et suostu tutkimaan kunnolla sinulle kirjoitettuja asioita, vaan jankkaat vain vastaan, ja se siis ei kerro nöyryydestä, vaan ylpeydestä yhä vaan, ikävä kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko lopettaa raivoamisen? ET OSAA LUKEA! KYSEESSÄ EI OLLUT LAISINKAAN HARHAKUVITELMASI ELI JEESUKSEN VASTAANOTTAMINEN , VAAN EVANKELIUMIN JULISTAMINEN!
Kaikki, joita kuulevat Sanan, ei vät tule uskoon, et sinäkään ole uskossa!
Väitätkö nyt niin, etteivät nuo tulleet Jeesuksen luo ? EIVÄT TULLEET, VAAN AINOASTAAN KUULIVAT SANAN JA OLIVAT ILOISIA.En minä mitään raivoa !
Sinä itse ilmeisesti raivoat, kun piti alkaa kirjoittamaan isoin kirjaimin.
Mutta elä projisoi omaa raivoamistasi minuun, minä vain keskustelen ihan rauhassa ja rauhasta käsin tässä.
Ja miksi sinun piti mennä henkilökohtaisuuksiin ?
Minä olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi, ja ollut sitä jo pitkään.
Miksi siis annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi, eli mikä tarve sinulla on levittää valhetta minusta ?
Jumalako sinua siihen kehoittaa / johdattaa ?
No, ei toki !
Ja voisitko nyt sitten rauhoittua ja lukea kunnolla se, mitä Sana sanoo selvääkin selvemmin !
Luetaan nyt yhdessä, ettei mitään vaan jää pois !
13 Ja mitkä kalliolle putosivat, ovat ne,
1) jotka kuullessaan sanan ottavat sen ilolla vastaan,
2) mutta joilla ei ole juurta: ainoastaan ajaksi he uskovat
3) ja kiusauksen hetkellä luopuvat.
Eli:
1) Ottivat Sanan vastaan !
2) Uskoivat !
3) Luopuivat !
Ei voi luopua sellaisesta, mitä ei edes ollut, eli kyse on ihan alkuvaiheessa uskosta luouneista !
Vieläkö on jotakin epäselvää ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä mitään raivoa !
Mutta elä projisoi omaa raivoamistasi minuun, minä vain keskustelen ihan rauhassa ja rauhasta käsin tässä.
Miksi siis annat väärän todistuksen lähimmäisestäsi, eli mikä tarve sinulla on levittää valhetta minusta ?
No, ei toki !
Ja voisitko nyt sitten rauhoittua ja lukea kunnolla se, mitä Sana sanoo selvääkin selvemmin !
Eli:
2) Uskoivat !
3) Luopuivat !
Ei voi luopua sellaisesta, mitä ei edes ollut, eli kyse on ihan alkuvaiheessa uskosta luouneista !
Vieläkö on jotakin epäselvää ?Laitan vielä tähän sen hedelmän tulemisen aikataulun Raamatusta, se nousi mieleeni vasta myöhemmin:
28 Sillä itsestään maa tuottaa viljan: ensin korren, sitten tähkän, sitten täyden jyvän tähkään.
29 Mutta kun hedelmä on kypsynyt, lähettää hän kohta sinne sirpin, sillä elonaika on käsissä."
Siis ensin korsi ja sitten tähkä ja sitten täyden jyvän tähkään ja sitten se hedelmä kypsyy.
Ei siis niin kuin sinä väitit, että heti ensin hedelmä.
Toivoisin tämän jo auttavan sinua tässä asiassa.
Siinä kylväjä vertaukessa muuten on useita ei tapauksia 4 kpl sen mukaan miten asiat menevät eri tapauksissa.
Tästäkin on se hedelmä asia luettavissa.
14 Jae. eivät vielä tuottaneet hedelmää.
15 Tuottivat hedelmää kärsivällisyydessä, eli ajan kanssa / myötä.
Siis ihan kuten tuo järjestys tässäkin kuvassa on:
Mark. 4:28 Sillä itsestään maa tuottaa viljan: ensin korren, sitten tähkän, sitten täyden jyvän tähkään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä mitään raivoa !
No, ei toki !
Eli:
2) Uskoivat !
3) Luopuivat !
Vieläkö on jotakin epäselvää ?Hyi saatana!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyi saatana!
Herra sinuakin siunatkoon ! 🙂
Siis tässä hengessä on hyvä toimia:
Luuk. 6:28 siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.
Room. 12:14 Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.
1. Piet. 3:9 Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan kuuleminen ei ole yhtä kuin Jeesuksen vastaanottominen. Hedelmän tuottaminen tarkoittaa tekoja, kääntymistä Jumalan puoleen ja parannuksen tekoa.
Jos joku kuulee Sanan, mutta ei tuota hedelmää eli parannuksen tekoja ja kääntymistä koko sydämestään Jumalan puoleen, niin hän ei ole ottanut myöskään Jeesusta vastaan.Kaikki uudestisyntyneet on kirjattu elämän kirjaan. He ovat jo Jumalan valtakunnan jäseniä. Teot ja Jeesuksen armo, ratkaisevat muitten kohtalon. Jeesuksen tuomiot ovat ehdottoman oikeat. Kukaan ei pysty kiistämään niitten oikeuden mukaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sori vaan, mutta pieleen menee taas !
Siis elmänsä viime hetkellä uudestisyntyvän on aivan mahdotonta edes tuottaa hedelmää, hän vain ei ehdi, kuten ei ehtinyt se ryövärikään siellä ristillä.
Eivätkä ihmisen hyvät teot ole mikään pelastuksen todellinen kriteeri !
Moni tekee ihan itsestään paljonkin hyviä tekoja, mutta ei vaan pelastu, kun ei ole koskaan uudestisyntynyt, eli tullut elävään uskoon.
Jeesus itse sanoo näin:
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Uudestisyntymisen välttämättömyys on se asian ydin tässä !
1) Eikä ulkoiset teot !
2) Eikä tunnustautuminen johonkin hienoon listaan !
3) Eikä minkään uskontunnustus listan / litanian lausuminen !
Ydin on siis tässä:
Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."Sori vaan, mutta pieleen menee taas !
Siis elmänsä viime hetkellä uudestisyntyvän on aivan mahdotonta edes tuottaa hedelmää, hän vain ei ehdi, kuten ei ehtinyt se ryövärikään siellä ristillä."
Ei siitä olekaan kysymys, vaan siitä sydämen uskosta. Jos ryöväri olisi elänyt kauemmin, niin hän olisi tehnyt näitä hyviä tekoja...ei pelastuakseen, vaan siitä syystä, että oli uudestisyntynyt ja pelastunut.
Vai etkö usko, että Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tietää, miten tämä toimisi, jos jatkaisi tätä maallista elämäänsä?
"Eivätkä ihmisen hyvät teot ole mikään pelastuksen todellinen kriteeri !"
Ne kertovat kuitenkin ihmisen uskosta, sillä "usko ilman tekoja on kuollut". Jos ihminen on täysin empatiakyvytön ja kylmä lähimmäistensä kärsimyksille, niin ei hän ole uudestisyntynyt, eikä pelastunut, vaikka osaisi kaikki oikeat opit ulkoa etu- ja takaperin.
"Moni tekee ihan itsestään paljonkin hyviä tekoja, mutta ei vaan pelastu, kun ei ole koskaan uudestisyntynyt, eli tullut elävään uskoon."
Niinpä, tekojen motiivi on väärä. Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tekojen vaikuttimet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sori vaan, mutta pieleen menee taas !
Siis elmänsä viime hetkellä uudestisyntyvän on aivan mahdotonta edes tuottaa hedelmää, hän vain ei ehdi, kuten ei ehtinyt se ryövärikään siellä ristillä."
Ei siitä olekaan kysymys, vaan siitä sydämen uskosta. Jos ryöväri olisi elänyt kauemmin, niin hän olisi tehnyt näitä hyviä tekoja...ei pelastuakseen, vaan siitä syystä, että oli uudestisyntynyt ja pelastunut.
Vai etkö usko, että Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tietää, miten tämä toimisi, jos jatkaisi tätä maallista elämäänsä?
Ne kertovat kuitenkin ihmisen uskosta, sillä "usko ilman tekoja on kuollut". Jos ihminen on täysin empatiakyvytön ja kylmä lähimmäistensä kärsimyksille, niin ei hän ole uudestisyntynyt, eikä pelastunut, vaikka osaisi kaikki oikeat opit ulkoa etu- ja takaperin.
"Moni tekee ihan itsestään paljonkin hyviä tekoja, mutta ei vaan pelastu, kun ei ole koskaan uudestisyntynyt, eli tullut elävään uskoon."
Niinpä, tekojen motiivi on väärä. Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tekojen vaikuttimet.Tätä täytyy kommentoida, kun kirjoitit seuraavaa:
--------------------------
" "Eivätkä ihmisen hyvät teot ole mikään pelastuksen todellinen kriteeri !"
Niinpä, tekojen motiivi on väärä. Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tekojen vaikuttimet. "
----------------------------------
Nyt et kirjoittanut itse asian ydin totuudesta, siis tässä:
" Ne kertovat kuitenkin ihmisen uskosta, sillä "usko ilman tekoja on kuollut". "
Eli nyt ydin asia on se, että on kaksi vaihtoehtoa näissä teoissa !
Siis :
1) Ihmisen omat hyvät teot !
Sitten on erikseen:
2) Jumalan teot, eli ne teot, jotka Jumala vaikuttaa lapsessaan !
Eli ihmisen OMAT teot eivät kerro / todista mistään uskosta !
Eli ihmisen teot eivät todista uskosta / uudestisyntymisestä vielä mitään !
Koska meidän on vaikeaa tai lähes mahdotonta erottaa sitä, että ovatko ne teot Jumalan tekoja, siis Hänen vaikuttamiaan, vai vain ihmisen omia tekoja.
Tässä kertovat jopa uskovat asiasta:
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Ymmärrätkö sinä kunnolla tämän asian ?
Et ainakaan kirjoittanut tästä YDIN asiasta.
Eli tämä sinun oma väitteesi ei perustu Totuuteen:
" Ne (teot) kertovat kuitenkin ihmisen uskosta,"
Sillä ne voivat olla vain ihmisen omia "hyviä" tekoja, tai sitten Jumalan tekoja, jotka vain ovat Herralle kelpaavia, joten ne eivät siten varmasti kerro , eiväkä todista uskosta !
On siis "hyviä" ja "kunnollisia" ihmisiä, jotka tekevät paljon hyviä tekoja, mutta eivät kuitenkaan ole koskaan uudestisyntyneet !
Sitten tuosta "empatiakyvyttömyydestä" ja "kylmä lähimmäisten kärsimyksille" ja sinun antamastasi tuomiosta !
Moni uudestisyntyvä on todella pahasti rikki ja rikottu henkisesti !
Tälläinen avuntarvitsija ei varmasti kykene auttamaan muita, kun hän itse on suuremmassa tarpeessa, eikä häneltä varmasti Jumala siinä tilassa vaadi tuollaista, mitä sinä vaadit !
Mutta sinä rupesit siis Jumalaksi ja tuomitsit itse tuon rikkinäisen avuntarvitsijan uskosta osattomaksi ja kadotuksen lapseksi !
Raakaa on sinun touhusi !
Nousi mieleeni tämä Raamatunkohta, jonka jo aiemmin laitoin tähän ketjuun:
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
!!!
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tekojen motiivi on väärä. Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tekojen vaikuttimet.Tämä pitää vielä kommentoida:
" Niinpä, tekojen motiivi on väärä. Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tekojen vaikuttimet. "
Nyt ei ole tässä kohtaa siis kyse mistään motiivista !
Kuten jo edellä kirjoitin, niin on kyse siitä lähteestä, josta ne teot lähtevät !
Eli joko:
1) Ihmisestä itsestään ihan hyvinä tekoina, mutta kuitenkin lihan / ihmisen omina tekoina.
2) Vai ovatko ne teot Jumalan tekoja ja Jumalan lapsessaan aikaansaamia, siis näin:
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Eli ydin tässä on se, että vaikuttaako Jumala ne teot, jotka siten ovat Jumalan tekoja, eikä ihmisen / uskovan omia tekoja !
Vai ovatko ne vain lähtöisin ihmisestä ?
Siis EI MOTIIVI, vaan LÄHDE ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä pitää vielä kommentoida:
" Niinpä, tekojen motiivi on väärä. Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tekojen vaikuttimet. "
Nyt ei ole tässä kohtaa siis kyse mistään motiivista !
Kuten jo edellä kirjoitin, niin on kyse siitä lähteestä, josta ne teot lähtevät !
Eli joko:
1) Ihmisestä itsestään ihan hyvinä tekoina, mutta kuitenkin lihan / ihmisen omina tekoina.
2) Vai ovatko ne teot Jumalan tekoja ja Jumalan lapsessaan aikaansaamia, siis näin:
Ef. 2:10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
Eli ydin tässä on se, että vaikuttaako Jumala ne teot, jotka siten ovat Jumalan tekoja, eikä ihmisen / uskovan omia tekoja !
Vai ovatko ne vain lähtöisin ihmisestä ?
Siis EI MOTIIVI, vaan LÄHDE !En eilen muistanut yhtä tässä kohtaa tärkeää Raamatunpaikkaa, mutta onneksi en ole oman huonon muistini varassa, vaan Pyhä Henki toimii kuten Sana sanoo, eli muistuttaa.
Joten tässä se siis on:
Jes. 64:5 Kaikki me olimme kuin saastaiset, ja niinkuin tahrattu vaate oli kaikki meidän vanhurskautemme.
Eli kuten edellä jo kirjoitin, niin ne ihmisen OMAT teot eivät kelpaa Jumalalle, vaan ne ovat kuin tahrainen / likainen vaate.
Eli ne ovat enemmän tai vähemmän ns. omavanhurskauden pystyttelyä, eikä niissä siis ole se lähtökohta täysin hyvä ja oikea, siis kun itse teon lähdekkään ei ole puhdas.
Uskovan siis tulisi pyrkiä siihen, mihin Herra uudessa liitossa on hänet halunnut ja tarkoittanut sekä mahdollistanut, Pyhän Hengen kautta ja avulla, eli tähän siis:
Fil. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, tekojen motiivi on väärä. Jumala tuntee ihmisen sydämen ja tekojen vaikuttimet.Tätä minun täytyy vielä kommentoida, kun se nostettiin mieleeni:
---------------
--------------------
Siis Pyhä Henki muistutti minua seuraavasta asiasta, eli tästä:
Joh. 7:24 Älkää tuomitko näön mukaan, vaan tuomitkaa oikea tuomio."
Eli sinä tuossa menit 2 kertaa tuomitsemaan näön mukaan !
1) Ensin väitit näön mukaan jotakin uskovaksi, pelkkien näkemiesi tekojen kautta, eivätkä ne kuitenkaan kerro mitään varmaa totuutta asiassa !
2) Sitten syytit ja tuomitsit taas näön mukaan, eli luotit itseesi ja toimit siis syyttäjänä ja Tuomarina ja langetit tuomion vain ja ainoastaan sen näön mukaan !
Siis sinä et millään kykene arvioimaan toista ulkoisen perusteella oikein !
Siihen ihmisen oikeaan arviointiin kykenee vain ja ainoastaan Jumala, joka näkee ihmisen kokonaan ja sen mitä ihmisessä oikeasti on ja mikä hänen tilansa ja tilanteensa on, eli vain Jumala näkee ne sydämet ja munaskuut, sinä et !
Mutta kuitenkin sinä menit ja hyppäsit Jumalan suuriin saappaisiin ja annoit tuomiosi, mutta miten siis sen annoitkaan ?
Näön mukaan vain ja ainoastaan ulkoisiin perustuen !
Minä todella pyydän sinua tutkimaan itseäsi ja toimintaasi ja ajattelutapaasi !
Näet nyt eivät ole asiat selvästikkään kunnossa sinun kohdallasi.
- Anonyymi
Pelastuneilla täytyy vähintään olla Jeesuksen usko eli kyky asettua kärsivien asemaan. Empatiakyvyttömät rasistit eivät pelastu.
Matt.25
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." - Anonyymi
Jälleen kerran tyypillinen luterilaisen aloitus. Olet aivan ulkona hengellisistä asioista. Mitä papit puhuvat teille pyhisin kun olette aivan ulkona perusasioista.
- Anonyymi
Laineet lyövät ja ARKKI SENKUIN KULKEE
- Anonyymi
Taivaan Isämme syli on avara. Hän kyllä näkee itseään kohti kompuroivan janoisen ponnistelut. Voit olla varma, olitpa millainen vajavainen reppana tahansa, niin Hän turvaa perille pääsysi. Hän loi sinut rakkaaksi lapsekseen, eikä Hän salli taaperonsa jäädä välille. Valitettavasti moni lankeaa paholaisen tuottamiin ansoihin mieluusti ja torjuu hyvän Isämme, pilkaten ja vihaten. Mutta Isän toivo on yllä kokoajan, kuten tuhlaaja pojan Isällä.
- Anonyymi
Nyt pitää sinunkin ymmärtää se, että ei voi olla mikään Isän "taapero", jos ei ensin ole syntynyt uudesti ylhäältä, eli syntynyt Hengestä, eli ns. uudestisyntynyt !
Tämä asia tulee ENSIN varmistaa !
Sitten siitä tuhlaaja pojasta, hän oli sen mukaan Isän lapsi ja siten perillinen, joka lähti maailmaan seikkailemaan, mutta ymmärsi sittemmin virheensä ja palasi Isän luo !
Moni uudestisyntynyt uskova lähtee seuraamaan väärää tietä, mutta palaa sittemmin nähtyään ja tajuttuaan sen vääräksi ja pahaksi tieksi, moni jopa tarvitsee sen ns. "rangaistuskierroksen" opetukseksi monella tasolla ja sen kautta Herra pääsee opettamaan asioita, joita muuten ei opittaisi, ja niinhän se on, tiedän sen omasta kokemuksesta, että ns. "kantapään kautta" opitut muistetaan parhaiten ja pisimpään !
Mutta ihan ENSIN on selvitettävä se, että onko kyse uudestisyntyneestä vai uudestisyntymättömästä, jotta osataan oikein ohjata ja johdattaa toista.
Tälläiset edellisen kaltaiset kommentit ja toiminta vain sekoittavat toisen päätä, eivät selvennä !
Intoa kyllä on selvästikin, mutta taidollisuus nyt kyllä puutuu, ikävä kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt pitää sinunkin ymmärtää se, että ei voi olla mikään Isän "taapero", jos ei ensin ole syntynyt uudesti ylhäältä, eli syntynyt Hengestä, eli ns. uudestisyntynyt !
Sitten siitä tuhlaaja pojasta, hän oli sen mukaan Isän lapsi ja siten perillinen, joka lähti maailmaan seikkailemaan, mutta ymmärsi sittemmin virheensä ja palasi Isän luo !
Moni uudestisyntynyt uskova lähtee seuraamaan väärää tietä, mutta palaa sittemmin nähtyään ja tajuttuaan sen vääräksi ja pahaksi tieksi, moni jopa tarvitsee sen ns. "rangaistuskierroksen" opetukseksi monella tasolla ja sen kautta Herra pääsee opettamaan asioita, joita muuten ei opittaisi, ja niinhän se on, tiedän sen omasta kokemuksesta, että ns. "kantapään kautta" opitut muistetaan parhaiten ja pisimpään !
Mutta ihan ENSIN on selvitettävä se, että onko kyse uudestisyntyneestä vai uudestisyntymättömästä, jotta osataan oikein ohjata ja johdattaa toista.
Tälläiset edellisen kaltaiset kommentit ja toiminta vain sekoittavat toisen päätä, eivät selvennä !
Intoa kyllä on selvästikin, mutta taidollisuus nyt kyllä puutuu, ikävä kyllä.Jeesus on oikea Tie, eikä mikään väärä tie. Pahan sydämesi kyllyydestä puhut pilkkaa ja pahaa Jumalan tiestä ja pelastuksesta.
Kuka tahansa, joka pyytää koko sydämestään Jeesusta pelastamaan, saa oikean, Jeesuksen antaman varman pelastuksen. Jeesus ei johdata ketään maailman sikojen joukkoon, vaan Jeesus kuljettaa tasaista ja suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on oikea Tie, eikä mikään väärä tie. Pahan sydämesi kyllyydestä puhut pilkkaa ja pahaa Jumalan tiestä ja pelastuksesta.
Kuka tahansa, joka pyytää koko sydämestään Jeesusta pelastamaan, saa oikean, Jeesuksen antaman varman pelastuksen. Jeesus ei johdata ketään maailman sikojen joukkoon, vaan Jeesus kuljettaa tasaista ja suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen.Herran itsensä antama ns. "tuhlaajapoika kertomus" onkin siis valhetta kokonaan ?
Oletko nyt ihan tosissasi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on oikea Tie, eikä mikään väärä tie. Pahan sydämesi kyllyydestä puhut pilkkaa ja pahaa Jumalan tiestä ja pelastuksesta.
Kuka tahansa, joka pyytää koko sydämestään Jeesusta pelastamaan, saa oikean, Jeesuksen antaman varman pelastuksen. Jeesus ei johdata ketään maailman sikojen joukkoon, vaan Jeesus kuljettaa tasaista ja suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen.Varoittaa kuitenkin monin paikoin eksymästä. liha on heikko houkutuksille yms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tahansa, joka pyytää koko sydämestään Jeesusta pelastamaan, saa oikean, Jeesuksen antaman varman pelastuksen. Jeesus ei johdata ketään maailman sikojen joukkoon, vaan Jeesus kuljettaa tasaista ja suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen.Niin ja sinulla näyttää olevan sen "vanhemman veljen" sydämen asenne, josta Isä häntä ojensi.
18 Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle: Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi
19 enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan; tee minut yhdeksi palkkalaisistasi.'
20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
25 Mutta hänen vanhempi poikansa oli pellolla. Ja kun hän tuli ja lähestyi kotia, kuuli hän laulun ja karkelon.
26 Ja hän kutsui luoksensa yhden palvelijoista ja tiedusteli, mitä se oli.
27 Tämä sanoi hänelle: 'Sinun veljesi on tullut, ja isäsi teurastutti syötetyn vasikan, kun sai hänet terveenä takaisin'.
!!!
28 Niin hän vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
!!!
31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka tahansa, joka pyytää koko sydämestään Jeesusta pelastamaan, saa oikean, Jeesuksen antaman varman pelastuksen. Jeesus ei johdata ketään maailman sikojen joukkoon, vaan Jeesus kuljettaa tasaista ja suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen.Kaltaistesi kovasydämisten ja anteeksiantamattomien olisi itse asiassa hyväkin käydä tuo tuhlaajapojan tie, niin oppisitte armoa ja laupeutta ja tuntemaan Jumalan pitkämielisyyden ja Suuren Rakkauden.
Kaltaisillasi yleensä riittää kyllä armoa itselle, mutta toisten syntejä te siivilöitte hyttysverkolla, vaikka samalla itsellänne menee läpi kamelin kokoinen.
Eli kovuutta ja kylmyyttä ja armottomuutta ja raakuutta teiltä vain saa osakseen heikot ja horjuvat Jumalan Rakkaat lapset.
Tässä sinulle ja kirjoituksesi sanoman "aamantajalle" Jumalan Sanaa:
1 Minulle tuli tämä Herran sana:
!!!
2 "Ihmislapsi, ennusta Israelin paimenia vastaan, ennusta ja sano heille-paimenille: Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
3 Te olette syöneet rasvat, pukeneet päällenne villat, teurastaneet lihavat; mutta ette ole kainneet laumaa,
4 ette ole vahvistaneet heikkoja, ette ole parantaneet sairaita, sitoneet haavoittuneita, tuoneet takaisin eksyneitä, etsineet kadonneita, vaan te olette vallinneet niitä tylysti ja väkivaltaisesti.
5 Ja niin ne ovat hajaantuneet paimenta vailla ja joutuneet kaikkien metsän petojen syötäviksi-hajaantuneet ne ovat.
!!!
6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
7 Sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
9 sentähden, paimenet, kuulkaa Herran sana:
10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne joka paikasta, minne ne ovat hajaantuneet pilvisenä ja pimeänä päivänä.
13 Minä vien ne pois kansojen seasta ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa.
14 Hyvillä ruokamailla minä niitä kaitsen, ja Israelin korkeilla vuorilla on niillä oleva laitumensa. Siellä ne saavat levätä hyvällä laitumella, ja lihava ruokamaa niillä on oleva Israelin vuorilla.
!!!
15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
16 Kadonneet minä tahdon etsiä, eksyneet tuoda takaisin, haavoittuneet sitoa, heikkoja vahvistaa; mutta lihavat ja väkevät minä hävitän. Minä kaitsen niitä niin, kuin oikein on.
!!!
Huomaatteko tuon valtavan eron ?!
Eli mitä teidän armoton ja raaka toimintanne on, ja saa aikaan !
Näin sanoo Herra, Herra: Voi Israelin paimenia, jotka ovat itseänsä kainneet! Eikö paimenten ole kaittava lampaita?
Te olette heittäneet ja heitätte raakuuttanne ja armottomuuttanne nuo Jumalan kallisarvoiset apua tarvitsevat lapset / tuhlaajapojat ja tytöt ulos ja pois pyhien yhteydestä yksinäisyyteen ja siten petojen suuhun !
Tämä kaikki on totta, mutta te olette omille toimillenne umpisokeita !
Tämä on juurikin sitä, että"kamelin" kokoista menee teillä itseltänne läpi !
Vaikka te hyttys siivilöillänne mittaatte muita !
Hävetkää ja tehkää parannus, itkekää ja katukaa pahuuttanne ja rakkaudettomuuttanne ja raakuuttanne ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Intoa kyllä on selvästikin, mutta taidollisuus nyt kyllä puutuu, ikävä kyllä.Me kaikki uudestisyntyneet, olemme olleet taaperoita kasvumme alkuaikoina, riippuen yksilöllisistä olosuhteistamme. Jotkut jäivät ansaan, vaikka maa oli hyvää. Kasvu on yksilöllistä. Ei kannata saivarrella putkinäköisesti. Ei Herrammekaan niuhota vajavaisille lapsilleen. Kaikki reitit ovat hyviä, jotka johtavat Isukkimme syliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me kaikki uudestisyntyneet, olemme olleet taaperoita kasvumme alkuaikoina, riippuen yksilöllisistä olosuhteistamme. Jotkut jäivät ansaan, vaikka maa oli hyvää. Kasvu on yksilöllistä. Ei kannata saivarrella putkinäköisesti. Ei Herrammekaan niuhota vajavaisille lapsilleen. Kaikki reitit ovat hyviä, jotka johtavat Isukkimme syliin.
Miksi kirjoitat tuota minulle ?
Siis minä en kirjoittanut näin ymmärtämättömästi:
" Jeesus ei johdata ketään maailman sikojen joukkoon, vaan Jeesus kuljettaa tasaista ja suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen. "
Tuo kertoo totaalisesta ymmärtämättömyydestä ja oppimattomuudesta !
Jumalan Sanan mukaan uskovan tie ei ole tuota, vaan sillä tiellä on pimeitä laaksoja ja tuskaa ja ahdistusta ja uskon koetuksia ja sakkokierroksia ja kurituksia ym ym !
Tuollainen "suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen" on nähdäkseni menestyeteologian eksytyksiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kirjoitat tuota minulle ?
Siis minä en kirjoittanut näin ymmärtämättömästi:
" Jeesus ei johdata ketään maailman sikojen joukkoon, vaan Jeesus kuljettaa tasaista ja suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen. "
Tuo kertoo totaalisesta ymmärtämättömyydestä ja oppimattomuudesta !
Jumalan Sanan mukaan uskovan tie ei ole tuota, vaan sillä tiellä on pimeitä laaksoja ja tuskaa ja ahdistusta ja uskon koetuksia ja sakkokierroksia ja kurituksia ym ym !
Tuollainen "suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen" on nähdäkseni menestyeteologian eksytyksiä.Jeesus on luvannut taluttaa Herrassaan riippuvat pahan ajan yli, Psalmi 91.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on luvannut taluttaa Herrassaan riippuvat pahan ajan yli, Psalmi 91.
Kyllä toki !
Mutta se nyt ei todllakaan uskon koulussa niin kuin tuo kirjoittaja kirjoitti, eli näin:
"suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen"
Vai uskotko sinä itsekin tuollaiseen ?
Omassa uskonelämässäni Herra on ensin riisunut kovalla kädellä !
Olen käynyt monella tapaa Jobin Tien, eli kaikki meni ja minut irroitettin todella kaikesta maallisesta rajulla tavalla.
Ei se ollut todellakaan mitään "suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen" elämää !
Siinä Jumalan lapsi vinkuu, että "ei enää", ja "armahda minua ja vapahda ja ota henkeni" !
Siis ihan kuten Job myös anoi Herralta, kun häntä ja hänen uskoaan koeteltiin ihan äärimilleen !
Joten minä jo tiedän sen oman uskonelämäni kautta, että tuollainen kirjoittelu on vahingollista juurin niille, joiden uskoa koetellaan, siis ihan totaaliseen pohjaan asti, jolloin toivokin tuntuu katoavan.
Mutta niinhän Jobinkin kohdalla oli näitä samoja "ystäviä", joiden näkemys varmaan oli tuo ihan sama "suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen", ja jotka siten pitivät Jobia pahana ja vääränä, joka käri vain omien pahojen / väärien tekojensa vuoksi.
No, niinhän nyt tuossa edellä pidettiin minuakin vääränä ja epäpyhänä ja pahana saivartelijana ja niuhottajana.
Tässä vain yksi esimerkki useista vastaavista lausunnoista:
" Pahan sydämesi kyllyydestä puhut pilkkaa ja pahaa Jumalan tiestä ja pelastuksesta. "
No minä siis kiteytän !
Oman jo pikän uskon elämäni perusteella minä tietämällä tiedän sen, että uskovan elämä ei mene näin:
Sen asian todistaa Raamattu ja esim siis Jobin kirja ja Jobin kohtalo ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toki !
Mutta se nyt ei todllakaan uskon koulussa niin kuin tuo kirjoittaja kirjoitti, eli näin:
Olen käynyt monella tapaa Jobin Tien, eli kaikki meni ja minut irroitettin todella kaikesta maallisesta rajulla tavalla.
Siinä Jumalan lapsi vinkuu, että "ei enää", ja "armahda minua ja vapahda ja ota henkeni" !
Siis ihan kuten Job myös anoi Herralta, kun häntä ja hänen uskoaan koeteltiin ihan äärimilleen !
Joten minä jo tiedän sen oman uskonelämäni kautta, että tuollainen kirjoittelu on vahingollista juurin niille, joiden uskoa koetellaan, siis ihan totaaliseen pohjaan asti, jolloin toivokin tuntuu katoavan.
Mutta niinhän Jobinkin kohdalla oli näitä samoja "ystäviä", joiden näkemys varmaan oli tuo ihan sama "suoraa tietä kirkkaudesta kirkkauteen", ja jotka siten pitivät Jobia pahana ja vääränä, joka käri vain omien pahojen / väärien tekojensa vuoksi.
No, niinhän nyt tuossa edellä pidettiin minuakin vääränä ja epäpyhänä ja pahana saivartelijana ja niuhottajana.
" Pahan sydämesi kyllyydestä puhut pilkkaa ja pahaa Jumalan tiestä ja pelastuksesta. "
No minä siis kiteytän !
Oman jo pikän uskon elämäni perusteella minä tietämällä tiedän sen, että uskovan elämä ei mene näin:
Sen asian todistaa Raamattu ja esim siis Jobin kirja ja Jobin kohtalo !Sinussa on Petrin mukaan riivaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinussa on Petrin mukaan riivaaja.
Onko Petri todella sanonut noin ja tuota mieltä ?
En kyllä ihan usko tuota !
Voitko sinä varmistaa tuon väitteesi totuudenperäisyyden Petriltä ?
Ja palata sitten minulle, että mitä hän oikeasti on mieltä, kiitos ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Petri todella sanonut noin ja tuota mieltä ?
En kyllä ihan usko tuota !
Voitko sinä varmistaa tuon väitteesi totuudenperäisyyden Petriltä ?
Ja palata sitten minulle, että mitä hän oikeasti on mieltä, kiitos !Itse sen sanoit miten sinussa sanottiin olevan riivaaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse sen sanoit miten sinussa sanottiin olevan riivaaja.
Petri ei koskaan ole minulle sellaista sanonut !
Joten keksitkö koko asian ihan omasta päästäsi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petri ei koskaan ole minulle sellaista sanonut !
Joten keksitkö koko asian ihan omasta päästäsi ?Itse niin kirjoitit
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä toki !
No minä siis kiteytän !
Sen asian todistaa Raamattu ja esim siis Jobin kirja ja Jobin kohtalo !>>>jotka siten pitivät Jobia pahana ja vääränä, joka käri vain omien pahojen / väärien tekojensa vuoksi.<<<
Täällä kirjoittelee eräs, joka pitää toisia kirjoittajia pahoina ja väärinä, väärin tekijöinä, mutta itseään hyvänä Jumalan asettamana oikaisijana ja varottajana. Tunnistatko henkilön? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>jotka siten pitivät Jobia pahana ja vääränä, joka käri vain omien pahojen / väärien tekojensa vuoksi.<<<
Täällä kirjoittelee eräs, joka pitää toisia kirjoittajia pahoina ja väärinä, väärin tekijöinä, mutta itseään hyvänä Jumalan asettamana oikaisijana ja varottajana. Tunnistatko henkilön?Vr on 62 nuo yhteen luetaanko sanaa lateraalinen
- Anonyymi
Eikö ole edes selvää, ettei kaikki Sanan julistaminen tuota satoa. Tässä esimerkkiejä: Feeliks tuli vaimonsa Drusillan kanssa, joka oli juutalainen, haetti Paavalin ja kuunteli hänen puhettaan uskosta Kristukseen Jeesukseen.
Mutta kun Paavali puhui vanhurskaudesta ja itsensähillitsemisestä ja tulevasta tuomiosta, peljästyi Feeliks ja sanoi: "Mene tällä haavaa pois, mutta kun minulle sopii, kutsutan sinut taas".
kolmen kuukauden ajan hän puhui heidän kanssansa rohkeasti ja vakuuttavasti Jumalan valtakunnasta.
Mutta kun muutamat paaduttivat itsensä eivätkä uskoneet, vaan puhuivat pahaa Herran tiestä kansan edessä
Eli nämä henkilöt kuulivat Sanan, mutta he eivät tulleet uskoon. - Anonyymi
Sen tietää siitä kun on saanut pelastuslupauksen kaikkein ylimmältä taholta eli räyhisuskopisteväiseltä ja korkkiselta. Lisäksi vihikoiran pitää myös hyväksyä.
- Anonyymi
Usko on varmuutta ja luottamusta. Jeesuksen seuraajan usko lepää Jumalan Sanan kalliolla. Varmuus ja luottamus ovat kumpikin tunteita.
Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun (Jeesus) sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. - Anonyymi
Jumalan Sana on totuus ojentaudu sen mukaan.
- Anonyymi
Hyväksy helvetti ensin omalle kohdallesi ja ala vasta sitten sovittaa sitä muihin.
- Anonyymi
Jos olet tehnyt töitä lauantaina, niin et ainakaan pelastu.
- Anonyymi
Mutta oikeat lauantait pitää laskea maailman luomisesta asti, Jos kuitenkin lepää vääränä lauantaina, niin koko pelastus katoaa kuin pieru Saharaan..
- Anonyymi
istä tietää että on pelastunut?
Anonyymi-ap
2025-10-30 11:43:16
Tuomio tulee joillekin yllätyksenä. Huomaa olevansa harhaoppinen ja joutuu helvettiin. Miten voi varmistua siitä, että ei ole väärässä. Esimerkiksi väärä seurakunta oppeineen voi kadottaa: luterilainen, helluntai,...
Siitä sitä tietää, että on pelastunut, että aina tappeluttaa, siitä sen tietää,
ts. minä- minä- minä ja minä , eikös vain- Anonyymi
No, eiväthän kaikki uudestisyntyneet uskovat olet tuota "minä minä minä" porukkaa.
Itse pidän kaiken perustana "Sana sanoo Sana sanoo Sana sanoo" .
Eli Jumalan sanaan tulee perustaa kaikki elämässään ja sanan avulla paljastetaan valheet ja pimeydet.
Joh. 3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Joh. 8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus".
Ef. 5:13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
Vielä laajemmin tuo:
8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
9 -sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä-
10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
11 Älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
12 Sillä häpeällistä on jo sanoakin, mitä he salassa tekevät;
13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
14 Sentähden sanotaan: "Heräjä sinä, joka nukut, ja nouse kuolleista, niin Kristus sinua valaisee!"
15 Katsokaa siis tarkoin, kuinka vaellatte: ei niinkuin tyhmät, vaan niinkuin viisaat,
16 ja ottakaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha.
17 Älkää sentähden olko mielettömät, vaan ymmärtäkää, mikä Herran tahto on.
Tässä vain on se ikävä asia, josta sinä selvästikkään et tykkää, eli kun Sana, eli se Valkeus, eli Herra paljastaa valheet ja vääryydet ja paljastaa pimeyden, niin silloin pimeydessä vaeltavat hyökkäävät päälle..
Siis eivät väärintekijät ja valehtelijat sun muut halua todellakaan paljastua,
Ja he varmasti tekevät kaikkensa, etteivät paljastuisi.
3 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Ja näitä tälläisiä on paljon, tässä plmeässä ja pahassa lopunajassa.
Ja sitä joutuu väkisin ja haluamattaan koviin keskusteluihin näiden kanssa, jos on halua ja sydäntä pyrkiä suojelemaan nuorempia uskovia.
Eli niiltä keskusteluilta, jotka voidaan tulkita helposti riitelyksi vain joutuu käymään, vaikka itse ei riitele, eikä sellaiseen ole itsellä mitään halua saati tarvetta.
Mutta ymmärrän hyvin sen, että minuakin pidetään riitelijänä sun muuna, sitä en ihmettele yhtään, minun on vain sekin asia hyväksyttävä ja kestettävä, eli ne täysin väärät arviot minusta.
Herra kyllä tietää ja tuntee minut läpikohtaisin ja Hänen arvionsa minusta on se kaikkein tärkein. ☺️ - Anonyymi
"Tuomio tulee joillekin yllätyksenä. Huomaa olevansa harhaoppinen ja joutuu helvettiin."
Ikuiseen helvettiin uskominen on saatanasta. Mutta sitähän te tietenkään ette voi tässä vaiheessa ymmärtää?
- Anonyymi
Kun tällä palstalla on kysymys lähinnä uskonnosta ja helluntalaisuudesta, niin tähän aspektiin voi ottaa kannan: Silloin tietää ja ymmärtää että on "pelastunut", kun on vapautunut erilaisten uskontojen ja kulttien orjuudesta.
https://youtu.be/laN408g6nuA?t=1852- Anonyymi
Kristinusko orjuuttaa. Kristityt kerskaavat olevansa Kristuksen orjia.
- Anonyymi
Tämän maailman suurin vipuvarsi on raha. Rahalle on saatu Jumalan asema, niin kuin tuossa edellisen viestin Samuli Perälän videossa perustellusti tuotiin esille.
follow the money - seuraa rahaa, niin tiedät ketkä tätä maailmaa hallitsee?
... tiedät myös ketkä hallitsee Israelia?
https://youtu.be/9n7WKCtaG6A?t=16 - Anonyymi
"Henki itse todistaa yhdessä meidän henkemme kanssa, että olemme Jumalan lapsia” (Rm.8:14-16). Kristityn sydämestä nouseva rukous, joka kääntyy Isän puoleen, on pettämätön tuntomerkki siitä, että Pyhä Henki asuu hänen sydämessään."
ARMAHDA MINUA SYNTISTÄ! - Anonyymi
Jeesuksen seuraajat eivät ole syntisiä, vaan verellä pestyä, pyhiä.
- Anonyymi
Kun minä pelastuin, uudestisynnyin, t
ajusin sen vasta muutaman päivän päästä, että olen alkanut ajattelemaan toisin kuin ennen. Koin tämän havainnon yllätyksenä.
Tämä muutos tapahtui Jumalan voimasta, kun olin päättänyt antaa elämäni Jeesukselle.
Alunperin en oikein ymmärtänyt näitä uskon asioia, mutta ratkaisuni ja tahtoni oli tämä.
Menin Helluntaiseurakuntaan arkipäpvänänä päiväkokoukseen ja kerroi tämän pastorille. Jäinö lyhyen päivätilaisuuden kuuntelemassa ja sen päätteeksi kysyttiin "kuka haluaa..." ilmaisin itsenija he panivat känsä minunpäälleni ja rukoilivat rauhallisesti ja lyhyesti. Eikä siinä sen kumempaa tehty. Tulin uskoon.
Olen ollut uskossa siitä lähtien jo monta vuosikmmentä ja se on aitoa elämää. - Anonyymi
Toivossa me olemme pelastetut.
Joku voi iloita pelastuksesta yhtenä päivänä, ja tuntea Jumalan läheisyyttä, mutta sitten luopuu, ja pelastuksen riemu häipyy pois.
Ei ihminen ole pysyvästi pelastettu, jos luopuu uskostaan.Pelastus on lopullinen vasta tulevassa elämässä.
Kuitenkin voimme luottaa siihen, että Jeesus vie meidät perille, jos annamme Hänen hallita ja ohjata elämäämme. Silloin luotamme Jeesukseen, eikä omaan itseemme.
Hes.18:24»Mutta jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, samoja iljettäviä tekoja joita jumalaton tekee – jos hän tekee niin, saako hän elää? Sitä hyvää, minkä hän on tehnyt, ei lasketa hänen hyväkseen. Hän on luopunut Jumalasta ja syyllistynyt synnintekoon, ja siksi hän kuolee.
25»Ja sitten te sanotte: ’Herra ei tee oikein.’ Kuulkaa, israelilaiset! Kenen ajatus kulkee väärää tietä – minunko? Ei, vaan teidän! 26Jos vanhurskas luopuu vanhurskaudestaan ja tekee sellaista mikä on väärin, hän kuolee väärien tekojensa tähden. Hän on tehnyt sellaista mikä on väärin, ja siksi hän kuolee. 27Ja jos jumalaton kääntyy jumalattomuudestaan ja tekee niin kuin oikein ja hyvin on, hän pelastaa elämänsä. 28Hän saa elää, ei hän kuole."
Ihminen ei ole luonnostaan kuolematon. - Anonyymi
Muuan huomattava kirjailija ja vainottu kabbalisti ehdotti protestanttiselle ja katolliselle kirkkokunnalle seuraavanlaista uskontunnustusta:
"Minä uskon perkeleeseen, Kaikkivaltiaaseen Pahuuden Isään,
kaiken Hävittäjään, taivaan ja maan sekasorron Luojaan,
sekä Antikristukseen, hänen ainoaan Poikaansa, meidän Vainoojaamme,
joka sikisi Pahasta Hengestä,
syntyi jumalattomasta, typerästä neitsyestä,
hallitsi ihmiskuntaa, joka hänet ylensi,
nousi Kaikkivaltiaan Jumalan valtaistuimelle,
jolta Hänet syrjäytti ja josta käsin hän solvaa eläviä ja kuolleita.
Minä uskon Pahaan Henkeen,
Saatanan synagoogaan,
pahain yhteyteen,
ruumiin kadotukseen
ja iankaikkiseen kuolemaan ja helvettiin. Amen."
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun1234857Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja1864530Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?
Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.1191970- 4031721
HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a331492Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan
Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann81292Upeeta! Rauha tulee pian!
Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is3781225- 821170
- 741065
- 921008