Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä. Tarkoittaa mitä ?

Anonyymi-ap

Minulta kysyttiin selitystä tuolle Raamatunpaikalle, kun ilmoitin toisen kirjoittajan omaa tulkintaa vialliseksi.

Eli tässä alustus / lainaus siitä, mitä toisessa ketjussa se toinen kirjoittaja kirjoitti, jotta lähtökohta olisi selvä:

---------------------------
" Anonyymi
2025-10-30 21:51:59
UUSI

Raamatun mukaan Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on h e d e l m ä t ö n, joten mitenkäs on sinun seurakuntasi laita?

Onko se hedelmätön taivaallinen uusi Jerusalem?

Gal.4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän ä i t i m m e.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä h e d e l m ä t ö n, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Vai h e d e l m ä l l i n e n suuren Babylonin porttomorsiankirkko/lahko aviottomine lapsikatraineen ?

Ilm.17
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ä i t i ".
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

Jes.47
7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: l a p s e t t o m u u s ja leskeys... "

----------------------------

Ja kun mielestäni tuon Raamatun kohdan sanoma ei ollut tuo, ja ilmoitin siitä näin:

"Sana ei toki ole eikä ollut väärää, sinä vain itse käytit sitä ymmärtämättömyyttäsi väärin ja väärässä paikassa."

Niin tuo kirjoittaja kyseli sitten näin:

-------------------------

" "Sana ei toki ole eikä ollut väärää, sinä vain itse käytit sitä ymmärtämättömyyttäsi väärin ja väärässä paikassa."

No selitäpä sinä se oikein.

Gal.4:26
Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän ä i t i m m e.
27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, SINÄ HEDELMÄTÖN, JOKA ET SYNNYTÄ, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies. "

--------------------------

Joten yritän nyt sitten parhaan kykyni mukaan selittää, vaikka tuo asia ja aihe on laaja ja monitasoinen ja siinä viitataan muualle Raamattuun.

Olkoon tämä nyt alustus, jatkan toiseen viestiin.

10

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Otetaan nyt tuo Raamatunkohta laajemmin, niin ehkäpä jo sen kautta selviää nämä asiat ja se, että mistä juuri siinä Raamatunkohdassa oikeasti on kyse ja mitä siinä sanotaan / opetetaan meille :

19 Lapsukaiseni, jotka minun jälleen täytyy kivulla synnyttää, kunnes Kristus saa muodon teissä,
      20 tahtoisinpa nyt olla teidän tykönänne ja äänenikin muuttaa! Sillä minä olen aivan ymmällä teistä.
      21 Sanokaa minulle te, jotka tahdotte lain alaisia olla, ettekö kuule, mitä laki sanoo?

22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
      23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.

24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
      25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
      27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
      28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

29 Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin.
      30 Mutta mitä sanoo Raamattu? "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."

31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.

Eli siinä siis puhutaan kahdesta eri liitosta ja kahden liiton eroavaisuuksista.

Eli lakiliitto ja sen luonnolliset jälkeläiset, eli luonnollinen Israel, joka siis elää yhäkin lain orjina ja siksi siis orjatar Haagar äitinä, joka synnytti siis lihan mukaan.

23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan

24 Tämä on kuvannollista puhetta; nämä naiset ovat kaksi liittoa: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
      25 sillä Haagar on Siinain vuori Arabiassa ja vastaa nykyistä Jerusalemia, joka elää orjuudessa lapsineen.

Sitten on uusi liitto ja uuden liiton vapaat / Hengelliset lapset synnyttäjänä Saara , joka siis oli se HEDELMÄTÖN, sillä Saaran kohtu oli jo kuivettunut, eli menkat olivat jo aikoja sitten loppuneet eikä munasoluja enää siis kehittynyt.

1. Moos. 17:17

Aabraham lankesi kasvoillensa ja naurahti, sillä hän ajatteli sydämessään: "Voiko satavuotiaalle syntyä poika, ja voiko Saara, joka on yhdeksänkymmenen vuoden vanha, vielä synnyttää?"

1. Mooseksen kirja 18

1 Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
      2 Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan

9 Ja he kysyivät häneltä: "Missä vaimosi Saara on?" Hän vastasi: "Tuolla majassa".
      10 Ja hän sanoi: "Minä palaan luoksesi tulevana vuonna tähän aikaan, ja katso, vaimollasi Saaralla on silloin oleva poika". Mutta Saara kuunteli majan ovella hänen takanansa.
      11 Mutta Aabraham ja Saara olivat iäkkäät, eikä Saaran enää ollut, niinkuin naisten tavallisesti on.
      12 Sentähden Saara naurahti itseksensä ja ajatteli: "Heräisikö minussa, näin kuihduttuani, vielä halu? Ja myös minun herrani on vanha."
      13 Mutta Herra sanoi Aabrahamille: "Miksi Saara nauroi ajatellen: 'Synnyttäisinkö minä todella, minä, joka olen näin vanha?'
      14 Onko mikään Herralle mahdotonta? Tähän aikaan minä palaan luoksesi tulevana vuonna, ja Saaralla on silloin poika."

Iisak siis syntyi Jumalan antaman LUPAUKSEN mukaan ja jo hedelmätön Saara synnytti Iisakin, lupauksen lapsen !

26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
      27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
      28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

Tuossa lupauksen lapsessa ja Saaran tapauksessa on selvä yhtäläisyys Mariaan ja Jeesukseen, eli se jo kertoi "kuvana" tulevista ja Lupauksen Lapsesta Jeesuksesta.

Sillä jos vertaamme Saaran ja Marian tapauksia, niin molemmat saivat lupauksen ja molemmat epäilivät suuresti, Marakin kun oli yhä neitsyt, siis "ei miehestä mitään tietänyt", sai kuitenkin siis lapsen, vaikka molemmissa tapauksissa sen piti olla sula mahdottumuus !

Siis Saara jo vanha ja siten hedelmätön sai lupauksen lapsen.

Ja Maria myös sai sen lupauksen lapsen, vaikka oli yhä neitsyt.

Tämä riittäköön tähän viestiin, jatkan seuraavaan lisää .

• Anonyymi

Eli siinä siis puhuttiin luonnollisesta Israelista ja sitten Hengellisestä Israelista.

Siitä puhutaan myös tässä:

Roomalaiskirje 9
      6 Mutta ei niin, että Jumalan sana olisi harhaan mennyt. Sillä eivät kaikki ne, jotka ovat Israelista, ole silti Israel,
      7 eivät kaikki ole lapsia sentähden, että ovat Aabrahamin siementä, vaan: "Iisakista sinä saat nimellesi jälkeläiset";
      8 se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi.
      9 Sillä lupauksen sana oli tämä: "Minä palaan tulevana vuonna tähän aikaan, ja silloin Saaralla on oleva poika".

Eli tässä siis puhutaan kahdesta liitosta ja kahden liiton erilaisista lapsista !

Lakiliiton lapset siis lihan mukaan syntyneitä !

Uuden liiton lapset taas Hengestä / Hengen kautta syntyneitä !

Ja vaikka siis juutalaisia, eli lihan mukaan eli luonnollisesti syntyneitä onkin melko paljon.

Niin Hengestä ja Hengen mukaan syntyneitä on paljon enemmän, joten se HEDELMÄTTÖMÄLLÄ on enemmän lapsia tarkoittaa siis tätä !

1. Moos. 17:5 Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.

Suomen kielessä tuo on käännetty hieman huonosti, King James käännös on uskollisempi alkukielelle:

5 Neither shall thy name any more be called Abram, but thy name shall be Abraham; for a father of many nations have I made thee.

Siis many nations, eli monien kansojen

Siis ei vain Israelin kansan isä, vaan kaikkien kansojen isä !

Raamattu puhuu siis Israelin kansasta ja sitten muista kansoista, eli pakanoista / pakana kansoista.

Room. 15:11 Ja taas: "Kiittäkää Herraa, kaikki pakanat, ja ylistäkööt häntä kaikki kansat".

Niin Hengestä ja Hengen mukaan syntyneitä on paljon enemmän, joten se HEDELMÄTTÖMÄLLÄ on enemmän lapsia tarkoittaa siis tätä !

11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
      12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.

1. Moos. 17:5 Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.

Tästä olisi vielä paljon asiaa, mutta ehkäpä tämä jo riittää ?

• Anonyymi
      UUSI

Hei !

Sinä joka kirjoitit tuon kirjoituksesi ja eteenkin tämän:

" Raamatun mukaan Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on h e d e l m ä t ö n, joten mitenkäs on sinun seurakuntasi laita? "

Niin oliko kirjoituksesi siis Raamatun mukainen, vai ei ?

• Anonyymi
        UUSI

Kirjoitukseni oli Raamatun mukainen, sillä Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on Raamatun mukaan yhtä hedelmätön kuin Saarakin oli.

Jos todellisia Jumalan lapsia jossakin syntyy, niin ne ovat Jumalan Hengen synnyttämiä, sillä hengellisessä mielessä ihmiset ja ihmisten rakentamat seurakunnat itsessään ovat hedelmättömiä, eivätkä kykene synnyttämään muuta kuin pelkkiä keskenään kiisteleviä oman kirkkonsa/lahkonsa "oikeaoppisia" käännynnäisiä.

Nämä käännynnäiset "Ylkäänsä odottavat" porttomorsiankirkot ja -lahkot kastavat sitten OMIIN NIMIINSÄ todistaen näin, että nämä ovat todellisuudessa heidän omien "oikeaoppisten" eriseurojensa lapsia.

Näitä kuvaa "hedelmällinen" suuri Babylon.

Ilm.17
        5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ä i t i ".
        6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.

Jes.47
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta VELHOUKSIESI paljoudesta, LOITSUJESI suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun VIISAUTESI ja TIETOSI ne sinut EKSYTTIVÄT, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta!"

Kuten näkyy, niin suuresta narsistisesta Babylonista löytyy jokaiselle jotakin sirkusmenoista järkeisoppeihin, jolla korostaa itseään ja omaa erinomaisuuttaan. Tähän narsistiseen turhamaisuuteen suuren Babylonin kauppiaat vetoavat kaupitellessaan omia "oikeaoppisia" tai "oikeahenkisiä" tuotteitaan.

Ilm.18
        23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Tämäkin palsta on täynnä Katolisen kirkon synnyttämiä "helvetin lapsia" (Hell=manalan jumalatar), jotka kiivaasti puolustelevat Äitikirkolta perimäänsä valheellista ja täysin järjetöntä piinahelvettioppiaan, eivätkä mitkään todisteet tai faktat saa kääntämään heidän päätään.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/19105604/helvetin-alkupera

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitukseni oli Raamatun mukainen, sillä Jumalan Hengestä syntynyt seurakunta on Raamatun mukaan yhtä hedelmätön kuin Saarakin oli.

Jos todellisia Jumalan lapsia jossakin syntyy, niin ne ovat Jumalan Hengen synnyttämiä, sillä hengellisessä mielessä ihmiset ja ihmisten rakentamat seurakunnat itsessään ovat hedelmättömiä, eivätkä kykene synnyttämään muuta kuin pelkkiä keskenään kiisteleviä oman kirkkonsa/lahkonsa "oikeaoppisia" käännynnäisiä.

Nämä käännynnäiset "Ylkäänsä odottavat" porttomorsiankirkot ja -lahkot kastavat sitten OMIIN NIMIINSÄ todistaen näin, että nämä ovat todellisuudessa heidän omien "oikeaoppisten" eriseurojensa lapsia.

Ilm.17

Jes.47
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta! MINÄ en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: LAPSETTOMUUS ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta VELHOUKSIESI paljoudesta, LOITSUJESI suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun VIISAUTESI ja TIETOSI ne sinut EKSYTTIVÄT, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "MINÄ, eikä ketään muuta!"

Kuten näkyy, niin suuresta narsistisesta Babylonista löytyy jokaiselle jotakin sirkusmenoista järkeisoppeihin, jolla korostaa itseään ja omaa erinomaisuuttaan. Tähän narsistiseen turhamaisuuteen suuren Babylonin kauppiaat vetoavat kaupitellessaan omia "oikeaoppisia" tai "oikeahenkisiä" tuotteitaan.

Ilm.18
        23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

Matt.23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

Tämäkin palsta on täynnä Katolisen kirkon synnyttämiä "helvetin lapsia" (Hell=manalan jumalatar), jotka kiivaasti puolustelevat Äitikirkolta perimäänsä valheellista ja täysin järjetöntä piinahelvettioppiaan, eivätkä mitkään todisteet tai faktat saa kääntämään heidän päätään.

No, näytä nyt se Raamatunkohta, jossa sanotaan Seurakuntaa hedelmättömäksi !

Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä.

Joh. 15:8 Siinä minun Isäni kirkastetaan, että te kannatte paljon hedelmää ja tulette minun opetuslapsikseni.

Niin yksilöuskova tuottaa hedelmää aikanansa, kuten siten Seurakuntakin, ja siten myös synnyttää Jumalan lapsia !

Ihan kuten Paavali esimerkkinä meille:

1. Kor. 4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.

Sinulle on näköjään ihan turhaa yrittääkkään selventää näitä asioita, kuten edellä selvensin tuon kyseisen Raamatunpaikan todellisen sanoman ja sen pohjat.

Sinä pitäydyt oman pääsi tuotoksessa, eli ihmis "viisauden" tuotoksessasi , eli siis järjen päätelmässäsi, etkä siitä luovu näköjään kirveelläkään.

No, näkyyhän se jo tästäkin sinun kirjoituksestasi, että tilenteesi ja asenteesi on tämä:

15 Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.
        16 Sillä missä kiivaus ja riitaisuus on, siellä on epäjärjestys ja kaikkinainen paha meno.

Vaikka näin sen tulisi olla:

17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.
        18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ilm.17

Jes.47

Ilm.18

Niin ja vaikka sinä kuinka yrittäisit väittää kirjoitustasi Raamatulliseksi.

Niin eihän todellakaan siinä puhuttu / opetettu yhtään mitään esim. katolisesta kirkosta !

Siinä sanoma oli selvä, eli se kertoi vanhasta liitosta ja sen luonnollisista lihallisista jäsenistä, verraten sitten uuteen liittoon ja sen Hengellisiin jäseniin.

Eli vertailussa olivat siis:

Uusi liitto - vanha liitto, eli lakiliitto !

Luonnollinen Jerusalem lapsineen ja Hengellinen Jerusalem lapsineen.

Siinä puhuttiin hedelmättömästä Saara ÄIDISTÄ !

EI Hedelmättömästä seurakunnasta EIKÄ hedelmättömistä uskovista !

Sinä siis otit vain osan tuosta opetus kokonaisuudesta ja sotkit sen omaan agendaasi ja sitä tukemaan !

Sinä väkivalloin ja mielivaltaisesti yhdistelit erillisiä asioita, voidaksesi hyökätä vihollistasi päin.

Ei Jumalan Sanaa tule käyttää noin väärin !

Eli yhdistellä mielivaltaisesti Jumalan Sanaa omiin järjen päätelmiinsä hävittäen sen Sanan todellisen sanoman !

Tuohan on sitä samaa kun sielun vihollinen ja hänen lapsensa vääntävät kieroon Kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
        16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

• UUSI

Vertauskuva pitää ottaa kirjaimellisesti. Jos nainen Suomessa synnyttää lapsen, hän (lapsi) 95...99 % todennäköisyydellä päätyy helvettiin. Täten en menetä mitään vaikka ei ole lapsia. (Tosin en ole nainen enkä todennäköisesti hedelmätön.)

• Anonyymi
        UUSI

Etkö sinä usko pystyväsi aivopesemään lapsiasi pysymään kirkkosi jäsenenä, sillä Katolinen kirkkohan on kuin mafia ja pelastaa jäsenensä joutumasta keksimäänsä ikuiseen piinahelvettiin.

Eihän siihen tarvita mitään muuta kuin kirkon jäsenkirja ja "suojelusrahan" eli kirkollisverojen maksaminen, niin pelastuu joutumasta sinne kirkon "helvettiin".

http://katolinen.fi/?page_id=7279

776. Sakramenttina KIRKKO on Kristuksen työväline. Kirkko on Kristuksenkäsissä ”kaikkien ihmisten LUNASTUKSEN VÄLIKAPPALE”,202 ”kaikenkäsittävä PELASTUKSEN SAKRAMENTTI ”,203 …

780. Maailmassa KIRKKO on pelastuksen sakramentti, Jumalan ja ihmistenvälisen yhteyden MERKKI ja VÄLIKAPPALE.

Eikä hätää, vaikka ei olisi edes Katolisen kirkon jäsen, kunhan vain kuuluu tosikristittyjen seurakuntaan, joka tunnustaa Katolisen kirkon kristityksi seurakunnaksi.

775. ”KIRKKO on Kristuksessa ikään kuin sakramentti, eli mitä läheisimmän JUMALAYHTEYDEN ja KOKO IHMISKUNNAN YKSEYDEN MERKKI ja VÄLIKAPPALE.”201 …YKSEYS on jo alkanut KIRKOSSA, sillä SE KOKOAA ihmisiä ”kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista ja kielistä” (Ilm. 7:9). Samalla KIRKKO on tämän vielä täyttymättömän ykseyden täyden toteutumisen ”MERKKI ja väline”. 360

https://ekumenia.fi/aineistot/laiva-ekumeenisen-liikkeen-tunnuksena-ja-muista-tunnuksista/
        Kristus laivan kapteenina
        Laiva on tunnettu vertauskuva seurakunnasta eli kirkosta, jossa Kristus on kapteeni. Jo vanhan ajan kirkollisiin opettajiin kuulunut Hippolytos käytti tätä vertausta todeten: Maailma on meri, jolla kirkko purjehtii kuin laiva, mutta aallot eivät voi sitä tuhota. Laivan mastona on risti, koska pelastus on Jeesuksen ristin varassa, mutta samalla ilmaistaan, että Kristus itse on mukana kirkkonsa elämässä ja ohjaa sen taivaaseen.

Valinnan varaa seurakunnissa siis riittää, jotta pelastuu joutumasta kirkon helvettiin.
        https://ekumenia.fi/aineistot/mika-kirkko-on-kristillinen/

• Anonyymi
      UUSI

Suppeammassa ja pinnallisemmssa merkityksessä "hedelmätön, joka ei synnytä" viittaa tässä naiseen, joka voi toimia auttajana ja lastenhoitajana perheille, joissa on paljon lapsia. Hänestä on siis iloa ja apua muille, ja siksi hän on autuas.

• Anonyymi
        UUSI

Oli tarkoitus kirjoittaa tuostakin asiasta.

Minulla on uskonsisar, joka on lapseton.

Häneltä riittää rakkautta kaikille lapsille laajalti, siis kun hän ei pääse hellimään omia lapsia.

Siten hänellä on enemmän lapsia, kuin niillä naisilla, joilla on omia lapsia ja heidän rakkautensa keskittyy ja rajautuu paljon omiin lapsiin.

Eli olen minäkin nähnyt tuon asian ihan käytännössä, mutta nyt kirjoitin siis tuon sanoman Hengellisestä puolesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      107
      10706
    2. Pikkupersu osoitti olevansa hieman yksinkertainen

"Heikosti älykkyystesteissä pärjänneistä lapsista tulee muita todennäköisemmin ennakkoluuloisia ja konservatiivisia", uu
      Maailman menoa
      163
      8981
    3. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      90
      6127
    4. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      97
      5161
    5. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      32
      4848
    6. Jos on heikkolahjainen ja laiska koulupudokas, niin silloin äänestää vasemmistopuolueita

näin tämä on käytännössä aina mennyt. Jos ei älyä ole paljon suotu, niin ei silloin inssiksi opiskella, vaan päädytään
      Maailman menoa
      73
      4428
    7. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      66
      4293
    8. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      87
      4121
    9. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      51
      3761
    10. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      21
      3698
    Aihe