Minulla on kokemuksia kummastakin kirjasta.
Olen lukenut ensin mainittua ( kustantaja JT:t )sisarilleni ja veljilleni ja jälkimmäistä ( kustantaja päiväosakeyhtiö )lapsenlapsi puolilleni.
Kirjani raamatun kertomuksia oli kuulioille "pakkopullaa"varsinkin eräät luvut.
"Jeesus ja me " kirja oli haluttu. Pienet,noin 5- vuotiaat lapset pyysivät, kun heiltä kysyin:" Mitä haluatte, että luen teille"?
"Lue Jeesu- kirjaa."
Heidän toiveensa toteutin mielelläni.
Kirjani Raamatun kertomuksia vai "Jeesus ja me".
8
142
Vastaukset
Minusta Mustanaamio ja Aku Ankka ovat paljon totuudellisempiä kirjallisia tuotteita satuolennoista. Ainoastaan Peräilmaa käsitellään pipliassa asiantuntevammin.
- Anonyymi
Ja lapset tiesivät vaihtoehdoiksi vartiotornin taikka "Jeesus kirjan"
Ennenhän valtakunnansalien vessoissa oli raaskut varattuina sitä varten, että kun pikkulapsia tuotiin ja he eivät ymmärtäneet puheita eivätkä mitään saaneet sanoa tai tehdä, rupesivat parkumaan hädissään, niin heidät tuli viedä vessaan ja piiskata hiljaisiksi.- Anonyymi
Tai palvelusvalvoja vihan puuskassa tukisti 5 vuotiasta lastani minun silmieni alla.
Kun toivuin järkytyksestä kävelin tuon äijän perässä ja sanoin: " tässä ja nyt, valitse;vedän sua turpaan tai kutsun poliisit."
Äijä alkoi niiskuttamaan,joko iski äkillinen nuha tai alkoi itkemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai palvelusvalvoja vihan puuskassa tukisti 5 vuotiasta lastani minun silmieni alla.
Kun toivuin järkytyksestä kävelin tuon äijän perässä ja sanoin: " tässä ja nyt, valitse;vedän sua turpaan tai kutsun poliisit."
Äijä alkoi niiskuttamaan,joko iski äkillinen nuha tai alkoi itkemään.Kova jätkä. Et siis saa viisivuotiasta itse kuriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova jätkä. Et siis saa viisivuotiasta itse kuriin.
5 vuotiaan ainut ongelma oli se, että hän ihmispaljoudessa tönäisi hienohelma palvelusvalvojan muijjaa.
Eikä sanonut mulle asiasta mitään vaan kävi vain kiinni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kova jätkä. Et siis saa viisivuotiasta itse kuriin.
Olet ilmoitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
5 vuotiaan ainut ongelma oli se, että hän ihmispaljoudessa tönäisi hienohelma palvelusvalvojan muijjaa.
Eikä sanonut mulle asiasta mitään vaan kävi vain kiinni.Itse tiedän kaksi tapausta, jossa ilman valvontaa juoksevat lapset törmäsivät vanhempaan ihmiseen sillä seurauksella, että vanhukset kaatuivat. Toisella murtui lonkka eikä ja toinen vietiin ambulanssilla konventtipaikalta pois (en tiedä miten kävi). Tapahtui vapaan kasvatuksen rantautuessa yleisemmin Suomeen 1980-luvun puolessa välissä.
"Vanhan liiton" yleisönpalvelijat ja muutkin seurakunnan vastuuveljet toimivat yleisötilaisuuksissa tuolloin aika suoraviivaisesti suojellessaan yhteisön hauraampia jäseniä välinpitämättömien vanhempien antaessa kupeensa hedelmien tehdä mielensä mukaan.
> Eikä sanonut mulle asiasta mitään vaan kävi vain kiinni >
Oli varmaan seurannut "5-vuotiaan ainutta ongelmaa" jo jonkun aikaa ja katsoi, että vanhemman halu puuttua tilanteeseen oli vajavaista ja tarve lisätörmäilyjen estämiseksi vaati välittömän puuttumisen tilanteeseen. Ei tuohonkaan aikaan helposti puututtu vieraan lapsen toimintaan fyysisesti. Tosin valistunut arvaus, koska en ollut paikalla mutta kirjoittajan reaktio kertoo jotain ajankohdan kasvatustaidoista ja -valmiudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tiedän kaksi tapausta, jossa ilman valvontaa juoksevat lapset törmäsivät vanhempaan ihmiseen sillä seurauksella, että vanhukset kaatuivat. Toisella murtui lonkka eikä ja toinen vietiin ambulanssilla konventtipaikalta pois (en tiedä miten kävi). Tapahtui vapaan kasvatuksen rantautuessa yleisemmin Suomeen 1980-luvun puolessa välissä.
"Vanhan liiton" yleisönpalvelijat ja muutkin seurakunnan vastuuveljet toimivat yleisötilaisuuksissa tuolloin aika suoraviivaisesti suojellessaan yhteisön hauraampia jäseniä välinpitämättömien vanhempien antaessa kupeensa hedelmien tehdä mielensä mukaan.
> Eikä sanonut mulle asiasta mitään vaan kävi vain kiinni >
Oli varmaan seurannut "5-vuotiaan ainutta ongelmaa" jo jonkun aikaa ja katsoi, että vanhemman halu puuttua tilanteeseen oli vajavaista ja tarve lisätörmäilyjen estämiseksi vaati välittömän puuttumisen tilanteeseen. Ei tuohonkaan aikaan helposti puututtu vieraan lapsen toimintaan fyysisesti. Tosin valistunut arvaus, koska en ollut paikalla mutta kirjoittajan reaktio kertoo jotain ajankohdan kasvatustaidoista ja -valmiudesta.Kas kun eivät ilmoittaneet asiaa poliisille? Sen verran vakava tapaus?
Ainiin, mutta tehän pelkäätte poliisia. Vellihousuja kun olette.
Tai juttusi on pelkkää satuilua tapasi mukaan.
Sehän on tehtäväsi järjestössä.
Et ollut paikalla et, ja siitä huolimatta teet analyysejä.
Oletko "sikitso"?
Teidän joukoissa niitä riittää.
Luulosairas pelle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja17622339Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant759552Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.337534Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va836362SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1856024Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot445031HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.1084666Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm1014416Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"
Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo912122Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa
Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k821409