Teetkö autovalinnan yksilöllisesti vai menetkö muiden merkkifanaatikkojen mukana?
Yksilöllinen valinta
4
106
Vastaukset
- Anonyymi
Auton merkki ei merkitse oikeastaan mulle mitään. Just vaihdoin autoa ja mulla oli aika tarkat speksit sille: puhdas bensakone, SUV, kunnon jalkatilat takapenkkiläisille ja kaikki uudet tekniset härpättimet. Johtuen aikaisemmasta autoharrastuksesta ja yhteyksistä tietyn konsernin erikoistuneisiin korjaamoihin niin rajasi valintaa. Auton ulkonäöllä on mulle merkitystä, joten nelipyöräistä laatikkoa en suostu ottamaan. Haluan aina olla hiukan töpinöissäni kun lähden ajamaan. Lopuksi myös johtuen vähäisestä ajomäärästä vuodessa ja pääasiassa ajoa taajamien ulkopuolella, niin polttoaineen kulutuksella ei ollut kovin suurta painoarvoa. Kadunvarressa on nyt alle 5s sataseen kiihtyvä karismaattinen SUV kaikilla herkuilla.
Olemme ns. akateeminen eläkeläispariskunta.
Tapanamme on ollut vaihtaa autoa niin, että olemme katsoneet
suuresta laadukkaasta tarjonnasta n. 60.000 km ajetun kolmevuo-
tiaan leasing-palautusauton valmiiksi.
Näitä autoja olemme pitäneet ja huoltaneet huolto-ohjelman mukaan,
että seuraava vaihto on osunut n. 150.000 km:n kohdalle.
Ovat vuodesta 2009 olleet dieselkäyttöisiä.
Vaikka ajamme vuosittain Euroopassa n. 5 - 6.000 km, huomio ei ole
kiinnittynyt näihin aloittajan mainitsemiin suuriin tehoihin ja kiihtyvyk-
siin, vaan auton valintaperusteet ovat olleet aivan muualla.
120 kW alarajana on osittanunut aivan riittäväksi - Saksassakin!
150 kW on jo paljon.
Kalliissa autossa on kalliit viat, joita kohdallemme on osunut ja silloin
on kieltämättä mielessä käynyt, eivätkö nämä tosiaan voisi kestää
edes vähän pidempään.
Puoli vuotta sitten merkki vaihtui.
Hovihankkijan mallistosta löytyi vain kyttyräselkäisiä malleja, joiden
tavaratila oli pieni, eikä ollut edes tasainen. Lisäksi tavaratilasta puuttui -
perinteinen 12V -ulostulo esim. kylmälaukulle. Auton vannekoko oli li-
säksi kohtuullinen - 17 ".
Myös auton kokoluokka vaihtui, auto on nyt vain n. 4,70 pitkä ja kaupan
päälle tuli kiinteä neliveto.
Valinta voi siis olla pienestä yksityiskohdista kiinni, eikä aina siitä teholu-
kemasta.- Anonyymi
Anteeksi mutta mistä vedät tämän tehon kommenttiisi, eihän se tuossa ylhäällä ollut ns. valintakriteeri, tuli vaan kaupanpäälliseksi, josta ei ollut ongelmaa.
Saanee tässä sanoa, että autot, joiden tehopanosuhde ei ole paikoillaan,
aiheuttavat väärissä käsissä päivittäin vaaratilanteita liikenteessä.
Yleiset tiet eivät vain ole harjoitteluratoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2744694Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442867Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k292851Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761801Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061654Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151180