Yksilöllinen valinta

Anonyymi-ap

Teetkö autovalinnan yksilöllisesti vai menetkö muiden merkkifanaatikkojen mukana?

5

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auton merkki ei merkitse oikeastaan mulle mitään. Just vaihdoin autoa ja mulla oli aika tarkat speksit sille: puhdas bensakone, SUV, kunnon jalkatilat takapenkkiläisille ja kaikki uudet tekniset härpättimet. Johtuen aikaisemmasta autoharrastuksesta ja yhteyksistä tietyn konsernin erikoistuneisiin korjaamoihin niin rajasi valintaa. Auton ulkonäöllä on mulle merkitystä, joten nelipyöräistä laatikkoa en suostu ottamaan. Haluan aina olla hiukan töpinöissäni kun lähden ajamaan. Lopuksi myös johtuen vähäisestä ajomäärästä vuodessa ja pääasiassa ajoa taajamien ulkopuolella, niin polttoaineen kulutuksella ei ollut kovin suurta painoarvoa. Kadunvarressa on nyt alle 5s sataseen kiihtyvä karismaattinen SUV kaikilla herkuilla.

    • Olemme ns. akateeminen eläkeläispariskunta.
      Tapanamme on ollut vaihtaa autoa niin, että olemme katsoneet
      suuresta laadukkaasta tarjonnasta n. 60.000 km ajetun kolmevuo-
      tiaan leasing-palautusauton valmiiksi.
      Näitä autoja olemme pitäneet ja huoltaneet huolto-ohjelman mukaan,
      että seuraava vaihto on osunut n. 150.000 km:n kohdalle.
      Ovat vuodesta 2009 olleet dieselkäyttöisiä.
      Vaikka ajamme vuosittain Euroopassa n. 5 - 6.000 km, huomio ei ole
      kiinnittynyt näihin aloittajan mainitsemiin suuriin tehoihin ja kiihtyvyk-
      siin, vaan auton valintaperusteet ovat olleet aivan muualla.
      120 kW alarajana on osittanunut aivan riittäväksi - Saksassakin!
      150 kW on jo paljon.
      Kalliissa autossa on kalliit viat, joita kohdallemme on osunut ja silloin
      on kieltämättä mielessä käynyt, eivätkö nämä tosiaan voisi kestää
      edes vähän pidempään.
      Puoli vuotta sitten merkki vaihtui.
      Hovihankkijan mallistosta löytyi vain kyttyräselkäisiä malleja, joiden
      tavaratila oli pieni, eikä ollut edes tasainen. Lisäksi tavaratilasta puuttui -
      perinteinen 12V -ulostulo esim. kylmälaukulle. Auton vannekoko oli li-
      säksi kohtuullinen - 17 ".
      Myös auton kokoluokka vaihtui, auto on nyt vain n. 4,70 pitkä ja kaupan
      päälle tuli kiinteä neliveto.
      Valinta voi siis olla pienestä yksityiskohdista kiinni, eikä aina siitä teholu-
      kemasta.

      • Anonyymi

        Anteeksi mutta mistä vedät tämän tehon kommenttiisi, eihän se tuossa ylhäällä ollut ns. valintakriteeri, tuli vaan kaupanpäälliseksi, josta ei ollut ongelmaa.


    • Saanee tässä sanoa, että autot, joiden tehopanosuhde ei ole paikoillaan,
      aiheuttavat väärissä käsissä päivittäin vaaratilanteita liikenteessä.
      Yleiset tiet eivät vain ole harjoitteluratoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      915
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      714
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      80
      698
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      656
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      39
      636
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      87
      571
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      543
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      38
      492
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      463
    Aihe