Yksilöllinen valinta

Anonyymi-ap

Teetkö autovalinnan yksilöllisesti vai menetkö muiden merkkifanaatikkojen mukana?

5

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auton merkki ei merkitse oikeastaan mulle mitään. Just vaihdoin autoa ja mulla oli aika tarkat speksit sille: puhdas bensakone, SUV, kunnon jalkatilat takapenkkiläisille ja kaikki uudet tekniset härpättimet. Johtuen aikaisemmasta autoharrastuksesta ja yhteyksistä tietyn konsernin erikoistuneisiin korjaamoihin niin rajasi valintaa. Auton ulkonäöllä on mulle merkitystä, joten nelipyöräistä laatikkoa en suostu ottamaan. Haluan aina olla hiukan töpinöissäni kun lähden ajamaan. Lopuksi myös johtuen vähäisestä ajomäärästä vuodessa ja pääasiassa ajoa taajamien ulkopuolella, niin polttoaineen kulutuksella ei ollut kovin suurta painoarvoa. Kadunvarressa on nyt alle 5s sataseen kiihtyvä karismaattinen SUV kaikilla herkuilla.

    • Olemme ns. akateeminen eläkeläispariskunta.
      Tapanamme on ollut vaihtaa autoa niin, että olemme katsoneet
      suuresta laadukkaasta tarjonnasta n. 60.000 km ajetun kolmevuo-
      tiaan leasing-palautusauton valmiiksi.
      Näitä autoja olemme pitäneet ja huoltaneet huolto-ohjelman mukaan,
      että seuraava vaihto on osunut n. 150.000 km:n kohdalle.
      Ovat vuodesta 2009 olleet dieselkäyttöisiä.
      Vaikka ajamme vuosittain Euroopassa n. 5 - 6.000 km, huomio ei ole
      kiinnittynyt näihin aloittajan mainitsemiin suuriin tehoihin ja kiihtyvyk-
      siin, vaan auton valintaperusteet ovat olleet aivan muualla.
      120 kW alarajana on osittanunut aivan riittäväksi - Saksassakin!
      150 kW on jo paljon.
      Kalliissa autossa on kalliit viat, joita kohdallemme on osunut ja silloin
      on kieltämättä mielessä käynyt, eivätkö nämä tosiaan voisi kestää
      edes vähän pidempään.
      Puoli vuotta sitten merkki vaihtui.
      Hovihankkijan mallistosta löytyi vain kyttyräselkäisiä malleja, joiden
      tavaratila oli pieni, eikä ollut edes tasainen. Lisäksi tavaratilasta puuttui -
      perinteinen 12V -ulostulo esim. kylmälaukulle. Auton vannekoko oli li-
      säksi kohtuullinen - 17 ".
      Myös auton kokoluokka vaihtui, auto on nyt vain n. 4,70 pitkä ja kaupan
      päälle tuli kiinteä neliveto.
      Valinta voi siis olla pienestä yksityiskohdista kiinni, eikä aina siitä teholu-
      kemasta.

      • Anonyymi

        Anteeksi mutta mistä vedät tämän tehon kommenttiisi, eihän se tuossa ylhäällä ollut ns. valintakriteeri, tuli vaan kaupanpäälliseksi, josta ei ollut ongelmaa.


    • Saanee tässä sanoa, että autot, joiden tehopanosuhde ei ole paikoillaan,
      aiheuttavat väärissä käsissä päivittäin vaaratilanteita liikenteessä.
      Yleiset tiet eivät vain ole harjoitteluratoja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe