Alkoholi ja joku sairaus

Anonyymi-ap

Mistä voisi olla olla kyse kun pää menee sekaisin helpommin kuin ennen, tuli sekoiltua täysin firman arvokkaassa juhla tiaisuudessa jo muutaman drinkin jälkeen, otan 1-3 vuodessa Max ja ennen ollut hurja "viinapää" eli onko mahdollista että joku sairaus on josta en vielä tiedä? En ainakaan huomannut että drinksuun ois joku sujauttanut mitään, olin koko ajan drinksun lähellä.

110

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Mene lääkäriin tutkimuksiin niin saat asianmukaisen hoidon

• Anonyymi
        UUSI

Toki näin, ajattelin jos muilla ois samanlaista ollu, pelottavaa mennä lekuriin jos joku vakava sairaus.

• Anonyymi
      UUSI

Olitko pirteä ? Olitko syönyt ennen illan viettoa ?
      Ainahan on mahdollista, että joku pääsee sujauttamaan lasiin jotain, vaikka olisi kuinka varovainen.
      Sairauksista en sano mitään, kun en ole terveydenhuollon ammattilainen. Toki jos epäilyttää, niin voithan ottaa yhteyttä lääkäriin. Onko ollut jotain oireita viime aikoina ? Sekin kyllä saattaisi paljastaa jotain terveyspuolelta.

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole ollut juuri muita oireita

• Anonyymi
      UUSI

voi olla maksavaurio,kun maksa ei pysty polttaa alkoholia

• Anonyymi
        UUSI

Särkylääkkeiilä voi saada maksavaurioita? Viinaa ei juurikaan mene vuositasolla siis mutta migreeniin panadolia menee välillä reippaasti

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Särkylääkkeiilä voi saada maksavaurioita? Viinaa ei juurikaan mene vuositasolla siis mutta migreeniin panadolia menee välillä reippaasti

panadol voi vahingoittaa maksaa

• Anonyymi
        UUSI

Tarkistin kahdelta tekoälyltä ja siihen tosiaan viittaa,maksavaurio, pirulainen sentään, pakko mennä työterveyshuollon kautta tutkimuksiin, sitä oon halunnu välttää viimeiseen asti mutta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkistin kahdelta tekoälyltä ja siihen tosiaan viittaa,maksavaurio, pirulainen sentään, pakko mennä työterveyshuollon kautta tutkimuksiin, sitä oon halunnu välttää viimeiseen asti mutta

verikokeella testataan aluksi

• Anonyymi
      UUSI

Kiitos vastauksista, pahasti näyttää siltä että maksa vaurioita on, menen tutkimuksiin, saakelin saakeli

• Anonyymi
        UUSI

verikoe ja tulos tulee parissa päivässä

• Anonyymi
      UUSI

Ois pitäny käydä lekurilla vuosia sitten hakemassa migreenilääkitys, nyt meni maksa todennäköisesti kun oon ite napsinut hulluna reseptivapaata särkylääkettä, ite muistakaa te muut mennä ajoissa lekuriin ettei käy näin

• Anonyymi
        UUSI

ja lääkäri ei sanonut että käy maksakokeissa säännöllisesti

• Anonyymi
        UUSI

hulluna eli enemmän kuin on sallittu

• Anonyymi
        UUSI

ja sulla on olut triptaani lisäksi ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja lääkäri ei sanonut että käy maksakokeissa säännöllisesti

Eipä se lääkäri paljon sano jos ei käy lääkärissä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja sulla on olut triptaani lisäksi ?

En tiedä mikä se triptaani edes on

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se lääkäri paljon sano jos ei käy lääkärissä

eli ei sanonut että kokeillaan triptaania lisäksi jos panadol ei yksinään auta ja sinä itse et ole etsinyt tietoa pahaan migreeniin. Napsit panadolia karkin tavoin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eli ei sanonut että kokeillaan triptaania lisäksi jos panadol ei yksinään auta ja sinä itse et ole etsinyt tietoa pahaan migreeniin. Napsit panadolia karkin tavoin

Miten se voisi mitään sanoa kun lääkärin puheilla ei ole käyty?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä mikä se triptaani edes on

Triptaanit ovat lääkeryhmä, jota käytetään akuutin migreenin ja sarjoittaisen päänsäryn hoitoon. Ne vaikuttavat aivoverisuoniin supistavasti ja lievittävät migreenin oireita, kuten kipua, pahoinvointia ja valoherkkyyttä, noin kahden tunnin kuluessa.

• Anonyymi
      UUSI

Silloin kun lääkehoitona on lääke joka vaikuttaa maksaan käydään verikoekontrollissa säännöllisesti ,jotta voidaan seurata maksan kuntoa.

• Anonyymi
        UUSI

Juuri näin, tulevaisuudessa olisi hyvä jos apteekin järjestelmät varottaisivat os samalla kortilla ostettu vaarallista määriä samaa lääkettä, itse oon hakenut tiuhaan panadolia, en menny päänsäryn takia työterveyshuoltoon ajoissa kun kuvittelin että töissä on niin kiire että kuvittelin itsehoitolääkkeillä saavani päänsäryn pois,, unohtakaa se kiire ja menkää työterveyshuoltoon ajoissa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, tulevaisuudessa olisi hyvä jos apteekin järjestelmät varottaisivat os samalla kortilla ostettu vaarallista määriä samaa lääkettä, itse oon hakenut tiuhaan panadolia, en menny päänsäryn takia työterveyshuoltoon ajoissa kun kuvittelin että töissä on niin kiire että kuvittelin itsehoitolääkkeillä saavani päänsäryn pois,, unohtakaa se kiire ja menkää työterveyshuoltoon ajoissa.

jos sulla on paha migreeni niin panadol on turvallinen lääke triptaanin kanssa. Mutta sinä et ole halunnut mennä lääkäriin sanoo ettei se sallittu määrä panadolia tehoa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Monellakaan ei ole sitä tietoa särkylääkkeiden vaaroista pitkäaikaisessa käytössä. Niistä pitäisi kertoa useammin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Monellakaan ei ole sitä tietoa särkylääkkeiden vaaroista pitkäaikaisessa käytössä. Niistä pitäisi kertoa useammin.

Älä nyt viitsi. Sehän sanotaan siellä lääkeohjeessa. Älä sano ettei tiedetä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

oletko lukenut sitä lääkeohjetta mikä siellä pakkauksen mukana on

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

sä kävit työterveyshuollossa ja mitä lääkäri sanoi jos panadol ei auta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

sä kävit työterveyshuollossa ja mitä lääkäri sanoi jos panadol ei auta

Niin keksi vaan vaan omasta päästäs juttuja, en käynyt missään työterveydessä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin keksi vaan vaan omasta päästäs juttuja, en käynyt missään työterveydessä

Sori käsitin väärin kun puhuit että muiden pitää mennä ajoissa lääkäriin. ja sinulla ei siis köynyt koskaan mielessä mennä lääkäriin ollenkaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja tulevaisuudessa menet lääkäriin etkä ala ite diagnosoimaan sairauksia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja tulevaisuudessa menet lääkäriin etkä ala ite diagnosoimaan sairauksia

Vähä vaikea mennä sinne kun ei osaa verbaalisesti selittää mistä kyse lekurille

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vähä vaikea mennä sinne kun ei osaa verbaalisesti selittää mistä kyse lekurille

no älä mene. no kuitenkin tunnjstit työkaverin kautta että sullakin on migreeni. Oliko liian vaikeaa kysyä työkaverilta millä hän hoitaa migreeniä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no älä mene. no kuitenkin tunnjstit työkaverin kautta että sullakin on migreeni. Oliko liian vaikeaa kysyä työkaverilta millä hän hoitaa migreeniä

Se selitti kahvipöydässä vuosia sitten kysymättä minkälaisia kohtauksia se saa, näköhäiriöt ensin sitten päänsärkyä, en oo tunnistanut tieteellisesti mitään, arvelin että mulla voisi olla sama, en halua jutella sairauksista sen kanssa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Se selitti kahvipöydässä vuosia sitten kysymättä minkälaisia kohtauksia se saa, näköhäiriöt ensin sitten päänsärkyä, en oo tunnistanut tieteellisesti mitään, arvelin että mulla voisi olla sama, en halua jutella sairauksista sen kanssa

ja et nähtävästi lääkärinkään kaa

• Anonyymi
      UUSI

Pakko kysyä mistä tiedät että sulla on migreeni jos et ole käynyt lääkärissä?

• Anonyymi
        UUSI

En tiedä onko migreeni, työkaveriila on migreeni diagnoosi ja kuvaus vastaa omia oireita, me molemmat tehdään näyttöpääte duunia kaiket päivät, oma arvaus että olisi sama, panadolilla yritin päänsärkyä hillitä, jonka oletan siis migreenin olevan, vuosikausia jatkunut, oireita ei ole ole joka päivä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä onko migreeni, työkaveriila on migreeni diagnoosi ja kuvaus vastaa omia oireita, me molemmat tehdään näyttöpääte duunia kaiket päivät, oma arvaus että olisi sama, panadolilla yritin päänsärkyä hillitä, jonka oletan siis migreenin olevan, vuosikausia jatkunut, oireita ei ole ole joka päivä

ja työkaveri kävi lääkärissä ja popsii saman määrän panadolia kuin sinä , Jos hänellä ei ole maksavauriota niin ei ole sinullakaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja työkaveri kävi lääkärissä ja popsii saman määrän panadolia kuin sinä , Jos hänellä ei ole maksavauriota niin ei ole sinullakaan.

Ehkäpä se syö jotain muuta kuin panadolia niihin oireisiin kun on diagnoosi, mitä kiksejä saat tästä aloituksesta? Yhden aloituksen oon tänne tehnyt, enkä enää kirjoita ikinä yhtään mitään, en ole lääkäri vaan kysyin onko muilla ollut mitään vastaavaa, en tiennyt että pitää olla besserwisseröinti kestävää tieteellistä tekstiä jos tänne jotain kirjoittaa, pitäkää palstanne

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkäpä se syö jotain muuta kuin panadolia niihin oireisiin kun on diagnoosi, mitä kiksejä saat tästä aloituksesta? Yhden aloituksen oon tänne tehnyt, enkä enää kirjoita ikinä yhtään mitään, en ole lääkäri vaan kysyin onko muilla ollut mitään vastaavaa, en tiennyt että pitää olla besserwisseröinti kestävää tieteellistä tekstiä jos tänne jotain kirjoittaa, pitäkää palstanne

Sinulla oli samoja oireita kuin työkaverilla mutta et sitten kysynyt millä hän hoitaa oireita?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

jos sinulla on maksavaurio niin ihan ite olet sen aiheuttanut

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

eli sä olisit halunnut kokemuksia panadolin liikakäytöstä migreenin hoidossa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kun työkaveri hyppää kaivoon niin sinäkin hyppäät

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

jos sinulla on maksavaurio niin ihan ite olet sen aiheuttanut

Mistä tiedät että minulla on maksavaurio kun niin tieteellisesti kaikkea analysoit, oletat jotain yhtä äkkiä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mistä aloituksesta .Minä en ole ketjun aloitusta tehnyt, Älä minua syytä jos joku on tehnyt ketjun

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla oli samoja oireita kuin työkaverilla mutta et sitten kysynyt millä hän hoitaa oireita?

Miksi kysyisin sellaista työkaveriilra

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tsemppiä sulle ja koita jaksaa sun pahan olon kanssa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kun työkaveri hyppää kaivoon niin sinäkin hyppäät

Miksi tällaisia palstoja edes on jos ei saa mitään kysyä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mistä aloituksesta .Minä en ole ketjun aloitusta tehnyt, Älä minua syytä jos joku on tehnyt ketjun

Kuka syyttänyt?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tällaisia palstoja edes on jos ei saa mitään kysyä?

sinulle on vastattu. Voi olla maksavaurio.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka syyttänyt?

Ehkäpä se syö jotain muuta kuin panadolia niihin oireisiin kun on diagnoosi, mitä kiksejä saat tästä aloituksesta?

Näin joku vastasi minun kommenttiin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sellaista on väittänyt

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tsemppiä sulle ja koita jaksaa sun pahan olon kanssa

Ei ollut pahaa oloa ennen näitä vastauksia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkäpä se syö jotain muuta kuin panadolia niihin oireisiin kun on diagnoosi, mitä kiksejä saat tästä aloituksesta?

Näin joku vastasi minun kommenttiin

Ja?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja?

Miksi hän kysyy minulta mitä kiksejä saat tästä aloituksesta. Miksei kysy ketjun aloittajalta sitä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sellaista on väittänyt

koska henkilö ei ole käynyt lääkärissä saamassa diagnoosia ja syö panadolia vaikka ei tehoa migreeniin. silloin kun maksa ei toimi niin se ei pysty polttaa alhoholia elimistöstä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi hän kysyy minulta mitä kiksejä saat tästä aloituksesta. Miksei kysy ketjun aloittajalta sitä

Sulkekaa koko Suomi24, tekoäly auttaa paremmin, lukekaa ylläolevat jutut -> m.o.t

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sovitaanko niin että sulla ei ole maksavauriota ja sun ei tartte mennä verikokeisiin. Kukaan ei pakota sua. jatkat elämääsi samalla tavalla kuin tähänkin asti. Unohda nyt se mahdollinen maksavaurio. Sä et olllut vaan syönyt ja sen takia alkoholi kävi päähän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö haluan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ensi kerralla kun tiedät että alkoholia omm tarjolla niin syöt sitä ennen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

koska henkilö ei ole käynyt lääkärissä saamassa diagnoosia ja syö panadolia vaikka ei tehoa migreeniin. silloin kun maksa ei toimi niin se ei pysty polttaa alhoholia elimistöstä.

"eli sä olisit halunnut kokemuksia panadolin liikakäytöstä migreenin hoidossa" -> "koska henkilö ei ole käynyt lääkärissä saamassa diagnoosia ja syö panadolia vaikka ei tehoa migreeniin. silloin kun maksa ei toimi niin se ei pysty polttaa alhoholia elimistöstä." Ohhoh, nyt on migreeni yhtäkkiä vaikka aiemmin piti olls diagnoosi ennenkuin sai päänsärkyä migreeniksi kutsua

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ensi kerralla kun tiedät että alkoholia on tarjolla niin syöt sitä ennen ja voit juoda vettä välillä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"eli sä olisit halunnut kokemuksia panadolin liikakäytöstä migreenin hoidossa" -> "koska henkilö ei ole käynyt lääkärissä saamassa diagnoosia ja syö panadolia vaikka ei tehoa migreeniin. silloin kun maksa ei toimi niin se ei pysty polttaa alhoholia elimistöstä." Ohhoh, nyt on migreeni yhtäkkiä vaikka aiemmin piti olls diagnoosi ennenkuin sai päänsärkyä migreeniksi kutsua

luitko että hänen työkaverillaan oli samoja oireita ja työkaveri oli saanut migreeni diagnoosin niin toinen päätteli että hänelläkin on migreeni mutta ei kysynyt miten työkaveri hoitaa sitä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

kerrataan vielä panadol voi aiheuttaa maksavaurion. ja silloin maksa ei pysty hajottaa "myrkkyjä" esim lääkkeitä ja alkoholia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

luitko että hänen työkaverillaan oli samoja oireita ja työkaveri oli saanut migreeni diagnoosin niin toinen päätteli että hänelläkin on migreeni mutta ei kysynyt miten työkaveri hoitaa sitä

Luitko itse läpi ketjun?

• Anonyymi
        UUSI

Särkylääkettä ei särkyyn voi ottaa riippumatta työkaverin diagnoosista?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö haluan?

No sillä panadolilla olet sitä migreeniä hoitanut

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ensi kerralla kun tiedät että alkoholia on tarjolla niin syöt sitä ennen ja voit juoda vettä välillä

Jos se vesi ei autakkaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkö haluan?

olisko ollut helpompaa kysyä työkaverilta millä hän hoitaa migreeniä ja oireita joita sinullakin oli

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät että minulla on maksavaurio kun niin tieteellisesti kaikkea analysoit, oletat jotain yhtä äkkiä?

en tiedä mutta sen mahdollisuus on jos menet yhestä drinkistä sekasin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ota ihan rauhallisesti. Sinulla ei ole maksavauriota . Unohda se. Sinä et ollut varmaan syönyt ennen sitä tilaisuutta ja sen takia alkoholi kävi päähän niin nopeesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ihan voit ite voit mennä lukee netistä . ei ollut minun analyysi. Haluatko ettö käyn katsomassa ketkä ovat tutkineet lääkkeiden vaikutusta maksan toimintaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kysyisin sellaista työkaveriilra

no hänellä on tehokkaampi hoito migreeniin kuin sinulla omaan migreenin jonka diagnosoit itselläsi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luitko itse läpi ketjun?

Luin. miten niin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Särkylääkettä ei särkyyn voi ottaa riippumatta työkaverin diagnoosista?

no ei . koska migreeniä ei hoideta panadolilla vuosikausia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos se vesi ei autakkaan

no sitten ei voi mitään.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

no ei . koska migreeniä ei hoideta panadolilla vuosikausia

Ja miten sitten? Ei lääkäriin ole mitään asiaa jos ei osaa verbaalisesti artikuloida tieteellistä valiidia tilannekuvaa oireista, eihän ne kelpaa täälläkään vaikka kuinka yrittää parhaansa mukaan selittää, niin miksi edes yrittää selittää lääkärille, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin reseptivapaat lääkkeet . Sitten kun lanssi vie ensiapuun ja on vielä saapuessa elossa, röntgen/CT kallo/verikoe/ekg/eeg tms kertoo mistä kyse , niin silloin voi meikäläinen saada
        reseptin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

en tiedä mutta sen mahdollisuus on jos menet yhestä drinkistä sekasin

Nytkö meen yhdestä drinkistä sekaisin jo?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja miten sitten? Ei lääkäriin ole mitään asiaa jos ei osaa verbaalisesti artikuloida tieteellistä valiidia tilannekuvaa oireista, eihän ne kelpaa täälläkään vaikka kuinka yrittää parhaansa mukaan selittää, niin miksi edes yrittää selittää lääkärille, ei jää muuta vaihtoehtoa kuin reseptivapaat lääkkeet . Sitten kun lanssi vie ensiapuun ja on vielä saapuessa elossa, röntgen/CT kallo/verikoe/ekg/eeg tms kertoo mistä kyse , niin silloin voi meikäläinen saada
        reseptin.

Migreenin lääkehoito jaetaan kohtaushoitoon ja estolääkitykseen, ja se suunnitellaan aina yksilöllisesti. Kohtauksen alussa kannattaa ottaa riittävän suuri annos särkylääkettä (kuten parasetamoli tai tulehduskipulääke) tai tarvittaessa triptaaneja, jotka ovat migreeniin kehitettyjä täsmälääkkeitä. Vaikeaa, kroonista migreeniä voidaan hoitaa myös botuliinitoksiini-injektioilla, CGRP-vasta-aineilla tai gepanteilla

Pahoinvointi on yleinen migreenioire. Särkylääkkeiden kanssa voidaan käyttää pahoinvointilääkkeitä, kuten metoklopramidia, joka on reseptilääke.Jos särkylääkkeet eivät auta tai kipu palaa nopeasti, lääkäri voi suositella triptaaneja vaikeampien kohtausten hoitoon.

Migreenin pitkäaikainen Panadol-käyttö voi johtaa lääkepäänsärkyyn, joka on usein migreenin kroonistumisen riskitekijä. Vaikka Panadol voi auttaa lievissä kohtauksissa, sen jatkuva käyttö ei ole turvallista, ja se voi aiheuttaa haittavaikutuksia, kuten mahahaavan tai maksa- ja munuaisvaurioita. Jos migreeni on usein toistuva, on syytä kääntyä lääkärin puoleen, jotta voidaan harkita tehokkaampaa estolääkitystä tai muita hoitokeinoja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Migreenin lääkehoito jaetaan kohtaushoitoon ja estolääkitykseen, ja se suunnitellaan aina yksilöllisesti. Kohtauksen alussa kannattaa ottaa riittävän suuri annos särkylääkettä (kuten parasetamoli tai tulehduskipulääke) tai tarvittaessa triptaaneja, jotka ovat migreeniin kehitettyjä täsmälääkkeitä. Vaikeaa, kroonista migreeniä voidaan hoitaa myös botuliinitoksiini-injektioilla, CGRP-vasta-aineilla tai gepanteilla

Pahoinvointi on yleinen migreenioire. Särkylääkkeiden kanssa voidaan käyttää pahoinvointilääkkeitä, kuten metoklopramidia, joka on reseptilääke.Jos särkylääkkeet eivät auta tai kipu palaa nopeasti, lääkäri voi suositella triptaaneja vaikeampien kohtausten hoitoon.

Migreenin pitkäaikainen Panadol-käyttö voi johtaa lääkepäänsärkyyn, joka on usein migreenin kroonistumisen riskitekijä. Vaikka Panadol voi auttaa lievissä kohtauksissa, sen jatkuva käyttö ei ole turvallista, ja se voi aiheuttaa haittavaikutuksia, kuten mahahaavan tai maksa- ja munuaisvaurioita. Jos migreeni on usein toistuva, on syytä kääntyä lääkärin puoleen, jotta voidaan harkita tehokkaampaa estolääkitystä tai muita hoitokeinoja.

Yleisessä käytössä ovat tietyt verenpaine- ja epilepsialääkkeet sekä kipukynnystä nostavat valmisteet. Viime vuosina markkinoille on tullut kerran kuussa tai kerran 3 kuukaudessa ihon alle pistettävä monoklonaalinen vasta-aine, joka vaikuttaa migreenin taustamekanismeihin. Migreenikohtaukset loppuvat harvoin lääkityksellä kokonaan, mutta kohtausten määrä voi niiden avulla vähentyä puoleen.

Lisäksi kannattaa ainakin kertaalleen tarkistuttaa näkö esimerkiksi optikolla ja purenta hammaslääkärillä, koska taitto- ja purentavirheet ovat molemmat yleisiä osatekijöitä usein toistuvissa migreenikohtauksissa.

Usein migreenin hoidossa on hyödyllistä yhdistää lääkehoito, kiinnittää huomiota elintapoihin (ks. yllä), poistaa mahdolliset jatkuvat stressitekijät (usein tämä on hankalin muutettava asia) ja ottaa ohjelmaan liikunta, venyttely, hieronta ja mahdollisesti fysioterapia. Osa potilaista hyötyy myös akupunktio- ja rentoutushoidoista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yleisessä käytössä ovat tietyt verenpaine- ja epilepsialääkkeet sekä kipukynnystä nostavat valmisteet. Viime vuosina markkinoille on tullut kerran kuussa tai kerran 3 kuukaudessa ihon alle pistettävä monoklonaalinen vasta-aine, joka vaikuttaa migreenin taustamekanismeihin. Migreenikohtaukset loppuvat harvoin lääkityksellä kokonaan, mutta kohtausten määrä voi niiden avulla vähentyä puoleen.

Lisäksi kannattaa ainakin kertaalleen tarkistuttaa näkö esimerkiksi optikolla ja purenta hammaslääkärillä, koska taitto- ja purentavirheet ovat molemmat yleisiä osatekijöitä usein toistuvissa migreenikohtauksissa.

Usein migreenin hoidossa on hyödyllistä yhdistää lääkehoito, kiinnittää huomiota elintapoihin (ks. yllä), poistaa mahdolliset jatkuvat stressitekijät (usein tämä on hankalin muutettava asia) ja ottaa ohjelmaan liikunta, venyttely, hieronta ja mahdollisesti fysioterapia. Osa potilaista hyötyy myös akupunktio- ja rentoutushoidoista.

Kiitos asiallisista vastauksista

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

reseptin.

jos sä et osaa puhua niin et voi alkaa diagnosoimaan ja lääkitsee omia oireita miten lystäät

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nytkö meen yhdestä drinkistä sekaisin jo?

sori muutamasta kuten itse kerroit aloituksessa. Ota nyt ihan rauhallisesti. Sinä sekosit vaan koska et ollut syönyt ja sen takia alkoholi kävi päähän niin nopeesti ja sekoilit. rauhotu nyt. Sulla ei ole mitään maksavauriota . ite kysyit mikä sairaus voi olla kyseessä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos asiallisista vastauksista

Ne ovat reseptilääkkeitä. Mutta ethän sä voi mennä lääkäriin koska sä et osaa puhua

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ovat reseptilääkkeitä. Mutta ethän sä voi mennä lääkäriin koska sä et osaa puhua

Enkö saa antaa kiitosta vastauksista vaikka en mene lääkäriin?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

sori muutamasta kuten itse kerroit aloituksessa. Ota nyt ihan rauhallisesti. Sinä sekosit vaan koska et ollut syönyt ja sen takia alkoholi kävi päähän niin nopeesti ja sekoilit. rauhotu nyt. Sulla ei ole mitään maksavauriota . ite kysyit mikä sairaus voi olla kyseessä.

Miten se maksavaurio epäily nyt yhtäkkiä katosi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Enkö saa antaa kiitosta vastauksista vaikka en mene lääkäriin?

saat antaa, löyty ihan googlettamalla. Mutta ihmiset ei osaa etsiä tietoa itse vaan haluavat kaiken valmiina ilman että itse googlen hakuun kirjoittaa hakusanan. Noi oli suoraan kopioitu netistä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koska aloittaja sanoi mulle " Mistä tiedät että minulla on maksavaurio kun niin tieteellisesti kaikkea analysoit, oletat jotain yhtä äkkiä?"

niin sen takia maksavaurio on nyt poissuljettu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja sen takia koska työkaverilla ei ollut maksavauriota vaikka silläkin on migreeni

• Anonyymi
      UUSI

Poistaa aloitus ja koko palsta, tänne ei kannata mitään öaittaa

• Anonyymi
        UUSI

Ei se aloituksenn poistamine mahdollista maksavauriota paranna. On hyvä että kerrotaan ettei aleta tekee omia diagnoosia ja lääkitsee sitten väärillä lääkkeillä

• Anonyymi
      UUSI

Se on alkoholin ominaisuus, estot ja itsekontrolli katoaa, sitten tulee hölmöityä ja selittelyt alkaa.

Kun harvoin juo, 1 - 3 paukkuja vie humalan puolelle, etenkin tyhjään vatsaan. Ei maksa toimiessaankaan alkoholia ehdi polttamaan, etteikö ehtisi itseään nolaamaan jossakin juhlissa, jos on muutenkin siihen taipuvainen.

Alkoholi on oikeasti vaarallinen aine, kun tarpeeksi ottaa, voi tapahtua ihan mitä vaan, päädyt arkkuun, tai linnaan pahimmillaan

• Anonyymi
        UUSI

Niin, ja lisäksi ikääntyminen heikentää paljon alkoholin sietokykyä. Silloin on syytä lopettaa.

• Anonyymi
        UUSI

Pitääkö sitten juoda jos on taipumusta sekoilla kun on juonut ja vielä ottaa riski firman arvokkaassa juhlassa ,kun tietää miten alkoholi vaikuttaa. Jos muutaman drinkin jälkeen sekoilee ja sitä ennen ole huomannut olossaan muutosta niin olotila muuttuu suoraan sekoiluksi. Mitään tuntemuksia ei tullut ekan drinkin jälkeen kun kolmannen jälkeen on ihan sekasin.Ykskaks vaan sekoaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, ja lisäksi ikääntyminen heikentää paljon alkoholin sietokykyä. Silloin on syytä lopettaa.

Aloittaja on kuitenkin sen ikäne että on vielä työelämässä kun oli firman juhlissa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luulis siinä iässä tietävän että särkylääkkeiden napostelu vaikuttaa maksaan. Siitä on kyllä puhuttu mutta jos ei seuraa mitää tiedotusvälinettä ja asuu tynnyrissä nii silloin tieto ei saavuta. ja se lääkeohje on siellä pakkauksessa. Eli ei voi sanoa ettei ole tietoa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja on kuitenkin sen ikäne että on vielä työelämässä kun oli firman juhlissa

5- kymppinen on jo ikääntynyt ja yhä työelämässä. Alkoholin sietokyky alkaa heiketä jo 40 v.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luulis siinä iässä tietävän että särkylääkkeiden napostelu vaikuttaa maksaan. Siitä on kyllä puhuttu mutta jos ei seuraa mitää tiedotusvälinettä ja asuu tynnyrissä nii silloin tieto ei saavuta. ja se lääkeohje on siellä pakkauksessa. Eli ei voi sanoa ettei ole tietoa.

Maksa polttaa alkoholia hitaasti, siinä välissä ehtii sekoilemaan, vaikka maksa olisi 100% kunnossa. Aloittajan pitää vain hyväksyä tosiasiat, alkoholi pääsi jälleen yllättämään ja tuli mokailtua, tyhmästä päästä ei kannata maksaa syyttää.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

5- kymppinen on jo ikääntynyt ja yhä työelämässä. Alkoholin sietokyky alkaa heiketä jo 40 v.

mulla on mennyt ohi aloittajan ikä. No nyt aloittaja sen tietää kun olet sen hänelle sanonut

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Maksa polttaa alkoholia hitaasti, siinä välissä ehtii sekoilemaan, vaikka maksa olisi 100% kunnossa. Aloittajan pitää vain hyväksyä tosiasiat, alkoholi pääsi jälleen yllättämään ja tuli mokailtua, tyhmästä päästä ei kannata maksaa syyttää.

ja panadolia voi syödä kuin karkkia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

työelämässä pärjää mutta ei ole fiksua alkaa diagnosoimaan itselleen sairautta koska työkaverilla on samoja oireita ja ilman että edes tietää miten sairautta hoidetaan oikein

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mutta kun juo 1-3 kertaa vuodessa niin eihän sitä voi tietää että alkaakin sekoilee kun saa alkoholia

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

mutta kun juo 1-3 kertaa vuodessa niin eihän sitä voi tietää että alkaakin sekoilee kun saa alkoholia

Vieläkö on idiootteja, jotka eivät tiedä, että alkoholi aiheuttaa sekoilua. Vaikka ei olisi ikinä maistanut tippaakaan, näkee sen muiden käytöksestä. Siksi alkoholi on eräs kaikista huumeista vaarallisimpia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vieläkö on idiootteja, jotka eivät tiedä, että alkoholi aiheuttaa sekoilua. Vaikka ei olisi ikinä maistanut tippaakaan, näkee sen muiden käytöksestä. Siksi alkoholi on eräs kaikista huumeista vaarallisimpia.

No aloittajalle tuli yllätyksenä koska hänellä ei ole hyvä viinapää. Se nähtävästi muuttui vuodessa jos kerran vuodessa juo muutaman drinkin ja sekoaa siitä määrästä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No jos aloittaja on juonut alkoholia viimeks vuosi sitten ja silloin ei ole sekoillut niin hänen elimistö ei vaan enää kestä alkoholia. En tiedä mitä vuodessa on tapahtunut jos vuosi sitten psytyi alkholia vetää kunnolla ja nyt sekosi muutaman drinkin jälkeen

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No jos aloittaja on juonut alkoholia viimeks vuosi sitten ja silloin ei ole sekoillut niin hänen elimistö ei vaan enää kestä alkoholia. En tiedä mitä vuodessa on tapahtunut jos vuosi sitten psytyi alkholia vetää kunnolla ja nyt sekosi muutaman drinkin jälkeen

Alkoholin sietokyky laskee todella paljon vuodessa, jos pitää vuoden tauon ryyppäämisessä, ennen piti vetää 12 paukkua, nyt pääsee samaan 2 paukulla, kun nopeasti juo tyhjään mahaan. Tämä on normaalia, ei johdu maksasta, vaan siitä miten alkoholi vaikuttaa keskushermostoon ja sen sietokykyyn.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

ja panadolia voi syödä kuin karkkia

Mistä olet sellaisen käsityksen saanut?

Sinun mielestä alkoholia voi vetää kuin limpparia?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos itse sanoo että nappailee panadolia enemmän kuin sais käyttää ja panadolilla ei hoideta itse diagnosoitua migreeniä. Panadol ei ole migreenilääke. Enhän minä ole alkoholia juomassa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ois pitäny käydä lekurilla vuosia sitten hakemassa migreenilääkitys, nyt meni maksa todennäköisesti kun oon ite napsinut hulluna reseptivapaata särkylääkettä, ite muistakaa te muut mennä ajoissa lekuriin ettei käy näin"

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Ois pitäny käydä lekurilla vuosia sitten hakemassa migreenilääkitys, nyt meni maksa todennäköisesti kun oon ite napsinut hulluna reseptivapaata särkylääkettä, ite muistakaa te muut mennä ajoissa lekuriin ettei käy näin"

Luulotautisen höpinöitä, jos maksa on paskana, se antaa merkkejä ihan muilla tavoilla, kuin laittaa sekoilemaan viinaa juotuaan.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin teki sen, mihin muut eivät pystyneet - sote kerralla maaliin

Yli 15 vuotta Suomessa vatvottu sote-uudistus meni lopulta läpi Sanna Marinin hallituksen aikana. Edeltävät hallitukset
      Maailman menoa
      176
      11078
    2. Marinin hallitus hyväksyi soten (105-77) vuonna 2021

vastaan äänesti Kok, persut, KD, Liike Nyt. Nyt on sitten käynyt niin kuin on käynyt. Pääkirjoitus: Sanna Marin jätti
      Maailman menoa
      114
      6262
    3. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      175
      5625
    4. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5564
    5. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      180
      4538
    6. Enää viisi yötä Sannan kirjaan

Ihan täpinöissään tässä odotellaan. Vaikea pysytellä aloillaan, kun koko ajan tekisi mieli jo kirjakauppaan rynnätä, mut
      Maailman menoa
      78
      4392
    7. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4003
    8. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3890
    9. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      30
      3538
    10. IL - 100 000 potentiaalista sotilasta pakeni Ukrainasta!

"Ukrainasta nuorten miesten joukkopako Liki 100 000 asevelvollisuusikäistä miestä on poistunut Ukrainasta parin viime k
      Maailman menoa
      89
      3144
    Aihe