Vielä 2 v sitten kävin töissä ja 4v tyttäreni oli päiväkodissa. Elämä meni ok mutta sitten lukiessani Raamattua kolahti: miksi käyn töissä vaikka Raamattu selvästi sanoo että vaimon paikka on kotona. Kuuntelin Ivan Puopolon haastattelun IdaBoisista joka voimakkaasti suositteli naisille urasta luopumista. Nainen on luotu miehen avuksi ja voi tukea miestä kotivaimona. Luin myös Nea Finnilän kääntymisen kotivaimoksi. Kotiäitien mukaan elämäm on nyt turvallista ja stressitöntä kun mies tuo rahan kotiin.
Olen ollut nyt vuoden kotona. Tytär on eskarissa. Voin päivisin tehdä mitä vain. Olen ollut nyt Räsäsen tukijoukoissa.
Mieheni toivoisi minun olevan töissä. Mutta tykkää kun koti on siisti. Kivaa on huolettomuus ja paljo aika itselle. Mutta nettopalkkani noin 3000e kk puute suututtaa miestäni. Mutta Raamattu on oikeassa.
Kotiäitiys on raamatullista
17
178
Vastaukset
- Anonyymi
Lisää lapsia?
- Anonyymi
Jeesus sinua siunaa.
- Anonyymi
Kotiäidin esiintyy parempina. Kuitenkin heillä on vakavarainen mies tai ainakin on töitä.
- Anonyymi
Kalvinisteilla on hyvät opit kotiäideille. Menkää sinne jos olette valittuja.
Tämän täytyy olla vitsi. Suosittelee naisille työelämästä ja urasta luopumista mutta on Räsäsen tukijoukoissa. Räsäsestä on moneksi mutta kotiäidin malliksi hänestä ei ole.
Hän kun on tehnyt kunnianhimoisesti uraa eduskunnassa ja ennen sitä jo ehti olla jonkun aikaa lääkärinä.
Vaikka en minä pahalla tuota sano. Ihan suotakoon se hänelle. Suomessa kun tasa-arvo ja onhan Niilo varmaankin osannut vellit keittää ja pulla leipoa.
Räsänen antoi sisäministerinä haastattelunkin jossa toteaa "Loppujen lopuksi on aika luonnotonta, että nainen kököttää lapsen kanssa kotona yksin. Se ei sopinut ainakaan minulle"- Anonyymi
"Räsäsestä on moneksi mutta kotiäidin malliksi hänestä ei ole."
Tuota samaa ajattelin. Aloitus on huonosti ajateltu provo.
- Anonyymi
Haluaa siis helppoa elämää miehensä rahoilla.
- Anonyymi
Päivi on lääkäri ja jansanefudtsja. Hukkaamista jäädä kotiin.Iida Bois on laulaja ja hoitaja. Hyvä kotiin!
- Anonyymi
Sori kansanedustaja
- Anonyymi
Itselläni oli paha mieli, kun jouduin lapsen viemään päiväkotiin. Ja itse töihin. Oli opintolainaa ja asuntolainaa. Mun palkka meni lainojen maksuun.
Onhan se hienoa jos mies elättää? Kun on sitä 'omaa aikaa'? Hih.
Raamatun aikaan ei kai naisia kotota ulos päästetty, paitsi temppeliportoiksi? Vanhassa testamentissa niistä kerrotaan. Miehet olivat vapaita ja orjat tekivät työt.
Mutta joo, opiskelin unelma-ammatin ja se oli mulle tärkeää. Tärkeää oli myös se, että oli aikaa iltaisin ja viikonloppuisin olla täysillä lasten kanssa. Ja lomat. Ei niitä heitetty mihinkään mummolaan hoitoon!
Juttelin kerran erään musliminaisen kanssa. Hän sääli minua, kun olin ollut kokopäivätöissä, hän ei tee muuta kuin lapsia. Palvelijat hoitaa kodin ja hän yrittää miellyttää miestään. Mua puistatti. Ihan sen takia, että olin toki nuorena nätti, mutta neljääkymppiä lähentymistä huomasin, että on niitä puolet nuorempia, kauniimpia.
Että jos se olis mun avu, miehen miellyttäminen, se vaan ei kestä!
Niinkuin se Aittakumpukin, 8 lasta pukkasi ja sitten otti eron ja nyt asuu samassa talossa sen persuampujalikan kanssa! - Anonyymi
Kaikki taaplaa tyylillään!
Monet naiset opiskelee ihan saadakseen ammatin.
Toiset leikkelee itseään ja täyttää ja parantelee vartaloaan saadakseen elättäjän? - Anonyymi
Kyllä se on lapsen ensimmäisinä vuosina parempi äidin jäädä kotiin heitä hoitamaan kuin isän. Äiti on "emo" , joka imettää ja hoivaa lastaan. Lapsen perusturvallisuudentunne luodaan varhaislapsuudessa. Myöhemmin sillä ei ole niin suurta merkitystä kumpi jää kotiin lapsen kanssa. Leikki-iässä sitten leikkikaverit tulevat tärkeäksi silloin lapsi on hyvä olla päiväkodissa, missä saa leikkikavereita. Nykyään kun ei niitä sisaruksiakaan ole liiaksi asti.
Toivoisin työelämältä enemmän joustoa ja perheelle paremman valinnanvapauden itse päättää lapsensa hoidosta.No miten tuo imeväisikä lasketaan. Onhan nykyään jotain "hurjia" jotka imettää vielä kolme vuotiastakin ja pelkkä äitiysloma kestää 320 päivää lapsen syntymän jälkeen.
Kyllä Räsänen kuitenkin oikeassa on. Ei naisen tarvitse kotiin jäädä jos ei tunne sitä omakseen.
Ihan samalla tapaa naisella saa olla haaveita ammatin suhteen ja ura ajatuksiakin ja silti voi olla ihan mahdottoman hyvä äiti.- Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
No miten tuo imeväisikä lasketaan. Onhan nykyään jotain "hurjia" jotka imettää vielä kolme vuotiastakin ja pelkkä äitiysloma kestää 320 päivää lapsen syntymän jälkeen.
Kyllä Räsänen kuitenkin oikeassa on. Ei naisen tarvitse kotiin jäädä jos ei tunne sitä omakseen.
Ihan samalla tapaa naisella saa olla haaveita ammatin suhteen ja ura ajatuksiakin ja silti voi olla ihan mahdottoman hyvä äiti.Tietenkin äidit jotka haluavat tehdä sen työpanoksensa työelämässä saa ja pitääkin saada tehdä jos ovat vuosikaudet siihen kouluttautunut ja siihen pyrkinyt. Enemmän tarkoita sellaisia, joiden on pikku pakko olla työelämässä vaikka toivoisivat voivansa olla enemmän siellä lapsensa luona turvaamassa hänen hoidon ja huolenpidon. Olisi siis todellinen vaihtoehto jäädä kotiin lapsistaan huolta pitämään. Monella ei vain ole siihen varaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin äidit jotka haluavat tehdä sen työpanoksensa työelämässä saa ja pitääkin saada tehdä jos ovat vuosikaudet siihen kouluttautunut ja siihen pyrkinyt. Enemmän tarkoita sellaisia, joiden on pikku pakko olla työelämässä vaikka toivoisivat voivansa olla enemmän siellä lapsensa luona turvaamassa hänen hoidon ja huolenpidon. Olisi siis todellinen vaihtoehto jäädä kotiin lapsistaan huolta pitämään. Monella ei vain ole siihen varaa.
Mikä tuollainen pikku pakko on, ei hemmetti pitää nyt asioita ajatella jo ennen kun lapsi tulee. Eihän raskaus kuulkaa oikeasti yleensä ole yllätys. Jos ilman kumiukkoa tai muuta ehkäisyä vehdataan niin aika looginen loppu tulema. Jos ei ole siihen varaa ei pidä kakaroita laittamaankaan ja kupata yhteiskunnalta järkyttävät rahat määrät ja tosiaan paljon paremmat mitä saa se "Pirkko" joka otti miehekseen rakennusmies "Ranen" Jotenkin ihan sairasta tämä nykymeno jossa pelkkä lapsen saaminen on muka joku meriitti, ei se ole, se on elämää. Nykyään ei sentään tarvi heinäpellon viereen tehdä ja lähteä hommiin.
Ei se äitiys mikään ihmeellisyys osasta ihmisistä tulee äitejä, naisista. Näillä on menty ja tullaan menemään.
No, aloitus taisi tosiaan olla vain provo. Sen verran lapsellinen se on.
”Kuuntelin Ivan Puopolon haastattelun IdaBoisista joka voimakkaasti suositteli naisille urasta luopumista. Nainen on luotu miehen avuksi ja voi tukea miestä kotivaimona.”
”Kotiäitien mukaan elämäm on nyt turvallista ja stressitöntä kun mies tuo rahan kotiin.”
:D Siis jos ei halua aikuistua, vaan pysyä ”pikkutyttönä”, niin kivaa kai se on miehen rahoilla mässäillä. Ongelma vain on siinä, että aika harvalla miehellä on niin kovapalkkainen työ, että sillä katetaan niin asuntolainat, autolainat sekä kaikenlainen ”shoppailu” aikansa kuluksi.
Kyllä suurimmalta osalta jäisi omakotitalot ja muut ostamatta, jos pelkällä miehen palkalla joutuisi elämään. Puhumattakaan lasten harrastuksista tai muusta kulutuksesta.
”Olen ollut nyt vuoden kotona. Tytär on eskarissa.”
:D Ikävä kyllä tämä kohta lähinnä nauratti. Kotiäidit eivät vie lapsiaan mihinkään vaan eikö heidän pitäisi opettaa kotona niitä lapsiaan?
Kun itse olin aikoinaan äitiyslomalla, niin en todellakaan pitänyt sitä ”kotiäityitenä”. Ratkaisin asian siten, että lasten kasvaessa tein kotona palkkatyötä. Kun he lähtivät kouluun, en todellakaan jäänyt kotiin pyörittelemään peukaloitani,.
”Tolkun.Ihminen” 2025-11-02 16:35:10 kirjoitti: ”Räsänen antoi sisäministerinä haastattelunkin jossa toteaa "Loppujen lopuksi on aika luonnotonta, että nainen kököttää lapsen kanssa kotona yksin. Se ei sopinut ainakaan minulle".
Tässä Räsänen on ollut rehellinen.
”Anonyymi”2025-11-03 17:45:31 kirjoitti: ”Kyllä se on lapsen ensimmäisinä vuosina parempi äidin jäädä kotiin heitä hoitamaan kuin isän.”
No, eiköhän tuohon riitä puolisen vuottakin.
Olemassa on sellaisia kuin äitiysloma -raha, vanhempainraha (maksetaan 320 arkipäivää) ja sitten on kotihoidontuki siihen saakka kun lapsi täyttää 3 vuotta.
Vaikka vain nainen jäisi kotiin, hän saa edelleen siis tuloja. Eikä hän ole mikään ”kotiäiti”.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1942635Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus
Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki432537Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from702212- 1142205
Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276712085Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen402070Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la701507- 1391346
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei241167- 641095