Montako käännynnäistä olet tehnyt

Anonyymi-ap

30 vuoden aikana ei yhtään. Kaksi olen kastanut, mutta olivat jo valmiiksi uskossa Jeesukseen. Tämä on tiimityötä.

37

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

22 vuotta on kulunut Kristuksen, Kolmannen Taivaan, Aabrahamin ja Neitsyt Marian ILMESTYKSESTÄ eikä näytä mitään edistystä tapahtuneen.

Mutta Kristus lohdutti minua ja sanoi naisia siunaten : Katso kymmenessä vuodessa syntyy 600000 uutta lasta ja jokainen äiti tekee niin paljon työtä että mitä tahansa sinä olisit tehnyt tai saanut aikaan se kuitenkin olisi vähäistä.

• En nykyisin harrasta ihmisten käännyttämistä. Mutta kun nuorena jaksoin, ja monta tuli uskoon. Eräs heistä valehteli ja keksi perättömiä juttuja musta niin että jouduin luopumaan kaikista srk tilaisuuksista kun hän valtasi paikkani.kirjoittikin pitkiä kirjeitä ystävilleni mun vioista ja valehteli että käytän huumeita.
        No se oli sitä kultaista nuoruusaikaa...

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

En nykyisin harrasta ihmisten käännyttämistä. Mutta kun nuorena jaksoin, ja monta tuli uskoon. Eräs heistä valehteli ja keksi perättömiä juttuja musta niin että jouduin luopumaan kaikista srk tilaisuuksista kun hän valtasi paikkani.kirjoittikin pitkiä kirjeitä ystävilleni mun vioista ja valehteli että käytän huumeita.
        No se oli sitä kultaista nuoruusaikaa...

Ikävää....

Mä jouduin myös jättämään kokouksissa käynnit 2013 kun olin huolissani erään nuoren tytön elämän tilanteesta ja lähetin hänelle tekstiviestin. Hän oli Jehovan todistaja kuitenkin. Joskus seurakunnat ovat liian tarkkoja tuomitsemaan tietämättä asioiden todellista luonnetta.

Olen elänyt maailmassa nyt 12 vuotta juuri lukematta raamattuakaan. Olen ajanut arkkienkeli Gaabrielin kehotuksesta poliittisia asioita kuten Kansalaispalkkaa. Ehkä niin on parempi? Toivon että te ette ole jäänyt paitsi mitään merkittävää, vaan että Jeesus on antanut tilalle jotakin?

Muuten..... kun Väki seurakunnissa on vähentynyt on Herran Pyhän Ehtoollisen Voima väkevöitynyt. Ja kirkossa kävijät ovat hengeltään rakastavampia ja lämpimämpiä kuin koskaan ennen.....

Itse sain 1996 Israelissa kehotuksen perustaa kuudes seurakunta joka perustuu mm. Jes. 56 lukuun sekä Pyhiinvaellukseen. Pitää viettää muukalaistenkin sekä eunukkien niitä tapoja kuin vietetään paikassa johon tekee pyhiinvaelluksen. En ole 28 vuodessa saanut aikaan kyllä mitään edistysaskelta, mutta ihmisenä 28 vuotias on vielä nuori.

Siunausta, rauhaa ja menestystä teille!

Aika on jo Lohikäärmeen ja Antikristuksen vaikutuksen alainen. Nyt ei voi kuin paeta paikallisen seurakunnan ja sen opetuksen pariin? Niin ainakin eräät muslimit ovat opettaneet.......

• Anonyymi

kaikki päpättäjät olen kastanut ja he soittavat siksi palstalla suutaan, kun muuhun heistä ei ole elämässä.

Kuivia oksia ja hyvin palavia, vaikka olivat märkinä vauvoina ja senjälkeen.
      Muutos ei ole tapahtunut....
      alkeisopin kaste on suupäitteen ihana elämänsuunta ja perusta...

tyhjäpäille ei ole enempää tarvetta puhuakaan.

• Anonyymi

Olikos nyt tuollaisen tuomarin hetki?

Kuitenkin Hengessään Helluntailaiset pari kymmentä vuotta sitten lupasivat minulle 26 jäsentä SBTHOI nimiseen kuudenteen seurakuntaan antaa....... Ei ole vain kuulunut eikä näkynyt!

Silti rakastan Helluntailaisia ja aina on ollut mukava heihin tutustua. Yhä vielä.

Kaikilla asioilla ei ole tulenpalavaa kiirettä. Silti jo vähän itkettää oma saamattomuus ja tuo mainitsemanne heikko pää ja heikko oppi.

Siunausta, rauhaa ja menestystä!

• Anonyymi
      UUSI
      • Anonyymi
        UUSI

Kristinusko on suosituin ja helpoin uskonto ja lavein tie. Ei tarvitse tehdä mitään. Jeesus on tehnyt kaiken puolestasi. Riittää kun matelet Jeesuksen perässä kuin mato.
        Jos joko vastustaa uskoasi, niin riittää kun käytät liukasta kieltäsi. Näkymätön voima antaa sinulle keinoja ihmisten käännyttämiseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinusko on suosituin ja helpoin uskonto ja lavein tie. Ei tarvitse tehdä mitään. Jeesus on tehnyt kaiken puolestasi. Riittää kun matelet Jeesuksen perässä kuin mato.
        Jos joko vastustaa uskoasi, niin riittää kun käytät liukasta kieltäsi. Näkymätön voima antaa sinulle keinoja ihmisten käännyttämiseen.

"Kristinusko on suosituin ja helpoin uskonto ja lavein tie. Ei tarvitse tehdä mitään. Jeesus on tehnyt kaiken puolestasi. Riittää kun matelet Jeesuksen perässä kuin mato."

Ei ole helppo uskonto. Pitäisi siunata lasten murhaajia pelastaakseen itsensä ja lähetellä uskomattomia helvettiin psykopaattijumalan kidutettavaksi ikuisiksi ajoiksi.

Ei millään pysty.

• Anonyymi
      UUSI

Mark.15:28 Ja niin täytettiin se kirjoitus, joka sanoo: ja hän on pahantekiäin sekaan luettu. Biblia (1776) Mark.15:28 Jae puuttuu käännöksestä.

• Anonyymi
        UUSI

Markuksen loppu on petosta.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Markuksen loppu on petosta.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaan Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on Sanan väännös ja lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Opetuslapset menivät ja tekivät aivan kuin Markuksen evankeliumissa on kirjoitettuna: Ja hän (Jeesus) sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi.
        Ne, jotka näin olivat hajaantuneet, vaelsivat paikasta toiseen ja julistivat evankeliumin sanaa. Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät pois huutaen suurella äänellä; ja moni halvattu ja rampa parani.
        Paavali pani kätensä heidän päälleen, tuli heidän päällensä Pyhä Henki, ja he puhuivat kielillä ja ennustivat.
        Mutta hän pudisti elukan (kyykäärmeen) tuleen, eikä hänelle tullut mitään vahinkoa.
        Ja he odottivat hänen ajettuvan tai äkisti kaatuvan kuolleena maahan. Mutta kun he olivat kauan odottaneet ja näkivät, ettei hänelle mitään pahaa tapahtunut,
        MARKUKSEN EVANKELIUMIN KOHTA EI OLE MIKÄÄN JUMALAN ILMOITUKSEN ULKOPUOLINEN LISÄYS.
        Sen sijaan Matteuksen evankeliumin: "Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", on Sanan väännös ja lisäys. Apostolit eivät kastaneet ketään hokemalla: "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen", vaan opetuslapset toimivat aivan kuin Sana opettaa: kaikki, minkä teette sanalla tai työllä, kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
        Jeesuksen seuraajat olivat tottuneet käyttämään Jeesuksen nimeä jo Herran vaeltaessa maan päällä: Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden.
        Pietarin mennessä temppeliin hän kohtasi ramman: Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy." Pietari käytti Jeesuksen nimeä: "Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä".
        Samoin Pietari käski kastaa Jeesuksen nimeen Korneliuksen perheväen: "hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen."
        Herran Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen Pietari oli kaiken aikaa Jeesuksen kanssa. Näin ollen Pietari tunsi Jeesuksen opetukset. "ilmestyen heille neljänkymmenen päivän aikana ja puhuen Jumalan valtakunnasta". Sanan perusteella voi päätellä ja voi pitää varmana, ettei Jeesus käskenyt kastaa isän ja pojan ja pyhän hengen nimeen.

Markuksen lopun kirjoitti huijari, mikä on sinne satojen vuosien perästä lisätty.

[16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi
      UUSI

Mark.11:26 Mutta jos ette anteeksi anna, ei myös teidän Isänne, joka on taivaissa, anna anteeksi teidän rikoksianne. Biblia (1776) Mark.11:26 Jae puuttuu käännöksestä.

• Anonyymi
        UUSI

Harhaoppeja ei pidä kuitata anteeksiannolla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Harhaoppeja ei pidä kuitata anteeksiannolla.

Helluntailaisten eksytyksistä pitää varoittaa ankarasti.

Tit. 3:10

Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.

• Anonyymi
      UUSI

Mark.9:44 Jossa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta. Biblia (1776) Mark.9:44 Jae puuttuu käännöksestä.

• Anonyymi
        UUSI

Apt.8:37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi
      UUSI

Helluntailiikkeen perustajat olivat epäluotettavia miehiä.

• Anonyymi
      UUSI

Ap.t.8:37 Mutta Philippus: jos sinä kaikesta sydämestä uskot, niin tapahtukoon. Hän vastasi: minä uskon Jesuksen Kristuksen Jumalan Pojaksi. Biblia (1776)

• Anonyymi
        UUSI

KR 33/38

Apt8:37 -

Ko. jaetta ei ole alkuperäisissä säilyneissä kirjakääröissä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

KR 33/38

Apt8:37 -

Ko. jaetta ei ole alkuperäisissä säilyneissä kirjakääröissä.

Mutta sopii asiayhteyteen.

Kornelius ystävineen ensin uskoi ja sitten kastettiin.

Paavali ensin uskoi ja sitten kastettiin.

Lydia ja hänen palvelijansa ensin uskoivat ja sitten kastettiin.

Vanginvartija ensin uskoi ja sitten kastettiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sopii asiayhteyteen.

Kornelius ystävineen ensin uskoi ja sitten kastettiin.

Paavali ensin uskoi ja sitten kastettiin.

Lydia ja hänen palvelijansa ensin uskoivat ja sitten kastettiin.

Vanginvartija ensin uskoi ja sitten kastettiin.

Kyllä, UT:n tapauksissa kastetta edelsi uskoontulo.

Uskoontulon ja kasteen aikajärjestyksestä ei sinänsä ohjetta anneta

• Anonyymi
      UUSI

Mark.9:46 Jossa ei heidän matonsa kuole, eikä tuli sammuteta. Biblia (1776) Mark.9:46 Jae puuttuu käännöksestä.

• Anonyymi
        UUSI

Lestioksen Biblia ei vastaa uusimpia käännöksiä.

• Anonyymi
      UUSI

Vaarallista tulla uskoon helluntailaiseksi ja kieltää perisynti ja kasteen ja ehtoollisen oikea merkitys, mitä ne tekee.

• Anonyymi
        UUSI

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia.

• Anonyymi
        UUSI

Kuka sinulle on selittänyt kasteen oikean merkityksen häh, et tiedä yhtään mitään koko asiasta kunhan huutelet kirkkohöpöjen selän takaa mitä milloinkin !

• Anonyymi
      UUSI

Ap.t.8:38 Niin hän käski seisahtaa vaunun; ja he astuivat molemmat veteen, Philippus ja kamaripalvelia, ja hän kasti hänen. Biblia (1776)

• Anonyymi
        UUSI

Baptistit vaati kirkolliskokousta lisäämään hoviherran uskontunnustuksen kasteen ehdoksi, vaikka alkuperäisissä dokumenteissa siitä siitä ei puhuta yhtään mitään. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti kasteen tekemisen.

Asiasta on varoitus -92 painoksessa Apt.8:37 kohdalla

37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Baptistit vaati kirkolliskokousta lisäämään hoviherran uskontunnustuksen kasteen ehdoksi, vaikka alkuperäisissä dokumenteissa siitä siitä ei puhuta yhtään mitään. Veden löytyminen erämaasta mahdollisti kasteen tekemisen.

Asiasta on varoitus -92 painoksessa Apt.8:37 kohdalla

37 Filippos sanoi hänelle: "Jos koko sydämestäsi uskot, se on mahdollista." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."]* [Jae puuttuu vanhimmista käsikirjoituksista.]

Alkuperäisiä kirjoituksia ei ole säilynyt meille asti. Vanhimmat fragmentit ovat 200-300 -luvuilta. Vanhin säilynyt versio ei välttämättä ole alkuperäisen mukainen. Tutkijat tietävät tämän. Apt. 7:37 voi hyvinkin olla alkutekstin mukainen.

• Anonyymi
      UUSI

Joh.20:19 Kuin siis sen sabbatin päivän ehtoo oli, ja ovet olivat suljetut, jossa opetuslapset kokoontuneet olivat Juudalaisten pelvon tähden, tuli Jesus ja seisoi heidän keskellänsä ja sanoi heille: rauha olkoon teille! Biblia (1776)

• Anonyymi
      UUSI

Älä menen jenkkilahkoon tekemään mitän henkiliittoja lahkopastoreiden käsien alle.

• Anonyymi
        UUSI

Ei siellä ole ole mitään Jeesuksia koskaan ollutkaan helluntailaisten teltoissa. Ihan muut henget siellä voimiaan esittelee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei siellä ole ole mitään Jeesuksia koskaan ollutkaan helluntailaisten teltoissa. Ihan muut henget siellä voimiaan esittelee.

Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'

• Anonyymi
      UUSI

Matt.22:30 Sillä ylösnousemisessa ei naida eikä huolla, mutta ne ovat niinkuin Jumalan enkelit taivaassa. Biblia (1776)

• Anonyymi
      UUSI

Ps.25:13 Hänen sielunsa saa nauttia hyvää, ja hänen jälkeläisensä perivät maan. Ps.37:9 Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Ps.37:11 Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta. Ps.37:22 Sillä hänen siunaamansa perivät maan, mutta hänen kiroamansa hävitetään. Ps.37:29 Vanhhurskaat perivät maan ja asuvat siinä iankaikkisesti.

• Anonyymi
      UUSI

Ps.37:29 Hurskaat perivät maan, ja asuvat siinä ijankaikkisesti. Biblia (1776)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

(Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      124
      5201
    2. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      181
      4925
    3. "Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana

Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste
      Maailman menoa
      69
      3379
    4. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      107
      2966
    5. Monella äärivasemmistolaisella C-paperit armeijasta

Kuinka kävisi sodan tullen noille? Puolustusvoimat huomauttaa, että C-luokituksen saaneiden sijoittumisesta sodan aikan
      Maailman menoa
      24
      2292
    6. Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?

Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua
      Maahanmuutto
      237
      1728
    7. Muistatko vielä minä vuonna tavattiin ekan kerran?

Sun katse sulatti mut...
      Ikävä
      99
      1289
    8. Toivottavasti odotat minua

Koitan järjestellä asiani niin, että voin olla kanssasi. On valtava ikävä sinua.
      Ikävä
      78
      1270
    9. Huomenta naiselle

Toivottavasti tiedät, etten ole koskaan tuntenut ketään kohtaan näin voimakkaasti. Olen tietenkin meistä epävarma silti.
      Ikävä
      74
      990
    10. Hurraa! Oon vihdoin vapaa J:stä

Poistin numerosi, poistin chattimme. En halua sua enää enkä odota sulta mitään.
      Ikävä
      96
      927
    Aihe