Juuri hiljattain on netissä ollut ohjeita, että jos takaa tulee hälytysajossa oleva ajoneuvo, niin ei pidä hidastaa vauhtia, vaan jatkaa eteenpäin (ja laittaa hälytysvilkut päälle merkiksi, että on huomannut takaa tulevan.)
Nyt kuitenkin Ilta-Sanomissa neuvotaan, että pitää hidastaa vauhtia ja ohjata tarvittaessa tien sivuun.
Sekavaa informaatiota
168
949
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu siitä, puhutaanko maantieajosta, vai taajama-ajosta. Maantiellä ei välttämättä tarvitse hidastaa yhtään, vaan siirtyä sivuun ajamaan ja antaa esteetön kulku.
- Anonyymi
Joo, siirtyä sivuun ja antaa seesteetön kulku pysähtyen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, siirtyä sivuun ja antaa seesteetön kulku pysähtyen.
Pippeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, siirtyä sivuun ja antaa seesteetön kulku pysähtyen.
Esteettömän kulun antaminen ei aina vaadi pysähtymistä. Kun maantiellä siirtyy mahdollisimman reunaan ajamaan jatkaen samalla nopeudella, niin hälytysajoneuvo pääsee sujuvasti ohi ja esteetön kulku toteutuu.
Taajamissa tilanne on sitten hivenen erilainen. Ei tietenkään saa pysähtyä siten, etteivät muut voi antaa esteetöntä kulkua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esteettömän kulun antaminen ei aina vaadi pysähtymistä. Kun maantiellä siirtyy mahdollisimman reunaan ajamaan jatkaen samalla nopeudella, niin hälytysajoneuvo pääsee sujuvasti ohi ja esteetön kulku toteutuu.
Taajamissa tilanne on sitten hivenen erilainen. Ei tietenkään saa pysähtyä siten, etteivät muut voi antaa esteetöntä kulkua.Maantiellä tuo mahdollisimman laitaan siirtyminen ja kuitenkin samalla nopeudella jatkaminen on sitä idiootin toimintaa, jolla parhaiten häiritsee sen hälytysajoneuvon turvallista etenemistä.
Voihan ja pitääkin siellä taajamassa niiden muidenkin jopa pysähtyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippeli.
Ja mitä sinä tuolla älynköyhällä kommentillasi haluta sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maantiellä tuo mahdollisimman laitaan siirtyminen ja kuitenkin samalla nopeudella jatkaminen on sitä idiootin toimintaa, jolla parhaiten häiritsee sen hälytysajoneuvon turvallista etenemistä.
Voihan ja pitääkin siellä taajamassa niiden muidenkin jopa pysähtyä.Kokeillaan porukalla, jaksaako tuo lahopää inttää tuota sekoiluaan koko ensi vuoden. Mä aloitan: pitää jatkaa samalla nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeillaan porukalla, jaksaako tuo lahopää inttää tuota sekoiluaan koko ensi vuoden. Mä aloitan: pitää jatkaa samalla nopeudella.
Joo, tyhmiä ei valitettavasti voi mitenkään estää kirjoittamaan palstoille. Ei itse myöskään tajua älynsä puutetta, vaan kirjoittelee noita aivopierujaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, tyhmiä ei valitettavasti voi mitenkään estää kirjoittamaan palstoille. Ei itse myöskään tajua älynsä puutetta, vaan kirjoittelee noita aivopierujaan.
Ei se ole tyhmä, vaan sairas. Ei mahda itselleen mitään.
Toki voi se olla tyhmäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeillaan porukalla, jaksaako tuo lahopää inttää tuota sekoiluaan koko ensi vuoden. Mä aloitan: pitää jatkaa samalla nopeudella.
Kokeile pois. Se esittämäsi tapa nyt ei vaan ole hyvä eikä toivottava ja tuskin sitä kukaan täyspäinen edes tosissaan käyttää tai edes ehdottaa.
- Anonyymi
Mitä järkeä vailla olevalla kommentillasi haluat sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeillaan porukalla, jaksaako tuo lahopää inttää tuota sekoiluaan koko ensi vuoden. Mä aloitan: pitää jatkaa samalla nopeudella.
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeillaan porukalla, jaksaako tuo lahopää inttää tuota sekoiluaan koko ensi vuoden. Mä aloitan: pitää jatkaa samalla nopeudella.
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeillaan porukalla, jaksaako tuo lahopää inttää tuota sekoiluaan koko ensi vuoden. Mä aloitan: pitää jatkaa samalla nopeudella.
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
Penis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrut pohjaan ja laitaan on ainoa oikea tapa.
Huono provo. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Penis.
mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono provo. Ei jatkoon.
Ei ole provo, vaan oikea toimintatapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole provo, vaan oikea toimintatapa.
Kikkeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole provo, vaan oikea toimintatapa.
Höperö kuvittelee omiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkeli.
mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höperö kuvittelee omiaan.
Ei ole kuvittelua, vaan oikea toimintatapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuvittelua, vaan oikea toimintatapa.
Homo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuvittelua, vaan oikea toimintatapa.
Jatkaa vaan kuvitteluaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homo.
mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkaa vaan kuvitteluaan.
Ei ole kuvittelua, vaan oikea toimintatapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kuvittelua, vaan oikea toimintatapa.
Kuvittelu sen kun vain jatkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Pippeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelu sen kun vain jatkuu.
Ei ole kuvittelua, vaan oikea toimintatapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippeli.
mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Ei, vaan jarrut pohjaan ja laitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää tosiaan jatkaa samalla nopeudella.
Juuri noin pitää toimia, kun ajaa maantiellä tai tiellä, jossa noin on mahdollista toimia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin pitää toimia, kun ajaa maantiellä tai tiellä, jossa noin on mahdollista toimia.
Ei, vaan jarrut pohjaan ja laitaan on se oikeatapa joka paikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin pitää toimia, kun ajaa maantiellä tai tiellä, jossa noin on mahdollista toimia.
Olet aivan oikeassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, vaan jarrut pohjaan ja laitaan on se oikeatapa joka paikassa.
Kikkeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa.
Ei ole oikeassa. jarrut pohjaan ja laitaan on se oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkeli.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole oikeassa. jarrut pohjaan ja laitaan on se oikea tapa.
Anteeksi, tuli ajatusvirhe. Siis nopeuden pitäminen samana on se oikea ja viranomaisen ohjeistama tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Vaikka kieltämättä haluan noita oikein paljon ja kaikin mahdollisin tavoin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, tuli ajatusvirhe. Siis nopeuden pitäminen samana on se oikea ja viranomaisen ohjeistama tapa.
Maanteillä ja vastaavissa tilanteissa tuo on oikea tapa, kun noin toimiminen on mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aivan oikeassa.
Ei, vaan jarrut pohjaan ja laitaan on se oikeatapa joka paikassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkeli.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, tuli ajatusvirhe. Siis nopeuden pitäminen samana on se oikea ja viranomaisen ohjeistama tapa.
Vaikka toisena kirjoittaja haluat esiintyä , niin oikea tapa on jarrut pohjaan ja laitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maanteillä ja vastaavissa tilanteissa tuo on oikea tapa, kun noin toimiminen on mahdollista.
Ei ole oikea tapa, vaan jarrut pohjaan ja laitaan on se oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anteeksi, tuli ajatusvirhe. Siis nopeuden pitäminen samana on se oikea ja viranomaisen ohjeistama tapa.
Juuri noin, ja on tosiaan se tapa jonka viranomaiset neuvoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kieltämättä haluan noita oikein paljon ja kaikin mahdollisin tavoin...
No mikäs siinä sitten. On se kyllä jo huomattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, ja on tosiaan se tapa jonka viranomaiset neuvoo.
Ei toisena kirjoittajana esiintyvän häirikön viestejä kannata oikeana pitää.
Jarrut pohjaan ja laitaan on se oikea tapa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei toisena kirjoittajana esiintyvän häirikön viestejä kannata oikeana pitää.
Jarrut pohjaan ja laitaan on se oikea tapa.Pippelit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippelit.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Kyselijäpösilö kyselee taas hulluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, ja on tosiaan se tapa jonka viranomaiset neuvoo.
Kyllä. Se lukee uutisessa, jossa viranomaiset kertovat näkemyksensä ja ohjeensa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Kikkelit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyselijäpösilö kyselee taas hulluja.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Kyselijäpösilö kyselee taas hulluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Se lukee uutisessa, jossa viranomaiset kertovat näkemyksensä ja ohjeensa.
Viranomainen neuvoo tekemään juuri niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viranomainen neuvoo tekemään juuri niin.
Joo, niin kuin uutisessa on kerrottu, neuvoo viranomainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, niin kuin uutisessa on kerrottu, neuvoo viranomainen.
Ei viranomainen tuota uutta ja väärää ohjeistusta ole antanut. Muutamat palopojat jotka moiseen on sortuneet ei ole viranomaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei viranomainen tuota uutta ja väärää ohjeistusta ole antanut. Muutamat palopojat jotka moiseen on sortuneet ei ole viranomaisia.
Ei niin, vaan viranomainen on antanut uuden ja oikean ohjeistuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Kikkelit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, vaan viranomainen on antanut uuden ja oikean ohjeistuksen.
Ei kukaan viranomainen ole uutta ja siten väärää ja vaarallista ohjetta antanut, ja vaikka olisikin , niin laki ei tuollaista ohjetta tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkelit.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Homo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin, vaan viranomainen on antanut uuden ja oikean ohjeistuksen.
Se on juuri noin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri noin.
Kyllä. Miksi muuten tuo joku epätasapainoinen homoseksuelli pyörii tässä ympärillä mölisemässä sekavuuksia ja hokemassa eri nimityksiä maskuliinisille genitaaleille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homo.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on juuri noin.
Tuo väärä ja vaarallinen uusi ohje ei ole viranomaisen antama, eikä sitä laki tunne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Miksi muuten tuo joku epätasapainoinen homoseksuelli pyörii tässä ympärillä mölisemässä sekavuuksia ja hokemassa eri nimityksiä maskuliinisille genitaaleille?
Ei ole. Ja nuo hokemat vähenee , kun et niitä enää palstalle postaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo väärä ja vaarallinen uusi ohje ei ole viranomaisen antama, eikä sitä laki tunne.
Viranomaisen, eli tässä tilanteessa Poliisin sivulta löytyvä tieto.
"– Vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia on tapahtunut, kun lähestyvään hälytysajoon on reagoitu yllättävällä tavalla. Nopeasti jarruttavat kuljettajat ovat erityisesti taajama-alueiden ulkopuolella sekä hidaste että todellinen vaaranpaikka hälytysajoneuvoille ja muille liikkujille, toteaa palomestari Timo Nyholm Pohjois-Savon pelastuslaitokselta."
Lähde:
https://poliisi.fi/-/miten-kohtaat-halytysajoneuvon-viranomaisilta-suositus-hatavilkun-kayttoon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Kikkeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Miksi muuten tuo joku epätasapainoinen homoseksuelli pyörii tässä ympärillä mölisemässä sekavuuksia ja hokemassa eri nimityksiä maskuliinisille genitaaleille?
En tiedä. Varsin omituista tuo käytös on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkeli.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Pippeli.
- Anonyymi
Ei toisena kirjoittajana esiintyvän häirikön viestejä kannata oikeana pitää. Ohjeen on antanut viranomainen, joka näköjään on pehmeälle päälle liian kova pala myöntää.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Viranomaisen, eli tässä tilanteessa Poliisin sivulta löytyvä tieto.
"– Vaaratilanteita ja jopa onnettomuuksia on tapahtunut, kun lähestyvään hälytysajoon on reagoitu yllättävällä tavalla. Nopeasti jarruttavat kuljettajat ovat erityisesti taajama-alueiden ulkopuolella sekä hidaste että todellinen vaaranpaikka hälytysajoneuvoille ja muille liikkujille, toteaa palomestari Timo Nyholm Pohjois-Savon pelastuslaitokselta."
Lähde:
https://poliisi.fi/-/miten-kohtaat-halytysajoneuvon-viranomaisilta-suositus-hatavilkun-kayttoonJuuri noin. Asia on hyvin selkeä ja yksinkertainen, ja helposti jokaisen järjissään olevan ymmärrettävissä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Pippeli.
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tuolla tyhmällä möläytykselläsi halua sanoa?
Mutta siis tykkään niistä tosi paljon.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei toisena kirjoittajana esiintyvän häirikön viestejä kannata oikeana pitää. Ohjeen on antanut viranomainen, joka näköjään on pehmeälle päälle liian kova pala myöntää.
Jos tai kun se viranomainen on antanut ohjeita joita laki ei tunne , niin ei niitä kenenkään pidä noudattaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos tai kun se viranomainen on antanut ohjeita joita laki ei tunne , niin ei niitä kenenkään pidä noudattaa.
Mutta tokihan ohje on todella fiksu, vaikka sitä ei ole lakiin kirjattu.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin. Asia on hyvin selkeä ja yksinkertainen, ja helposti jokaisen järjissään olevan ymmärrettävissä.
Ei sellainen ole järjissään joka noudattaa ja kehottaa noudattamaan ohjeita joita laki ei tunne.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellainen ole järjissään joka noudattaa ja kehottaa noudattamaan ohjeita joita laki ei tunne.
Järjissään oleva siis noudattaa viranomaisen ohjetta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellainen ole järjissään joka noudattaa ja kehottaa noudattamaan ohjeita joita laki ei tunne.
Älkääkä vaan kysykö, mikä laki määrää jarruttamaan halytysajoneuvon edessä.
- Anonyymi
Tarvittaessa sana määrittää asian. Joskus tarvitsee ja toisinaan taas ei.
- Anonyymi
Juu kuten arvelin muistit väärin tai ymmärsit väärin, https://www.is.fi/autot/art-2000011387492.html.
Jutussa todettiin että hätävilkun käyttökään ei ole yksinkertainen ja vaaraton vaihtoehto, ihemttelen vain mikä hinku sitä oli alkaa suosittelemaan kun kansaivälisesti ja suomessakin laajalti ja ainakin kymmeniä vuosia käytössä ollut vilkun vilauttaminen oikealle ajaa saman asian.- Anonyymi
Ihan sama sitten, että vilauttaako hätävilkkua hetkellisesti viestiksi. Juttu on se, että takana tuleva hälytysajoneuvo tietää, että hänet on huomioitu ja huomattu. Ei hätävilkkua kannata pitää päällä turhan pitkään. Jos sitten on aikomus kääntyä jonnekin, niin normaalilla vilkutuksella siitä sitten ilmoitetaan tietenkin.
Eihän sekään ole järkevää, että taajamassa kaikki hälytysajoneuvon huomanneet, kytkevät hätävilkun päälle. Eihän kukaan sellaisessa vilkkuviidakossa tiedä, että minne kukin on menossa. Hätävilkkukytkentä on vain hetkellinen viestintä, että hälytysajoneuvo on tulossa. Järkeä saa ja pitää käyttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan sama sitten, että vilauttaako hätävilkkua hetkellisesti viestiksi. Juttu on se, että takana tuleva hälytysajoneuvo tietää, että hänet on huomioitu ja huomattu. Ei hätävilkkua kannata pitää päällä turhan pitkään. Jos sitten on aikomus kääntyä jonnekin, niin normaalilla vilkutuksella siitä sitten ilmoitetaan tietenkin.
Eihän sekään ole järkevää, että taajamassa kaikki hälytysajoneuvon huomanneet, kytkevät hätävilkun päälle. Eihän kukaan sellaisessa vilkkuviidakossa tiedä, että minne kukin on menossa. Hätävilkkukytkentä on vain hetkellinen viestintä, että hälytysajoneuvo on tulossa. Järkeä saa ja pitää käyttää.Niinpä, käyttää järkeä, joten mitä hittoa varten sitten pitää sitä hätävilkkua edes vilautella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, käyttää järkeä, joten mitä hittoa varten sitten pitää sitä hätävilkkua edes vilautella?
Sillä ilmoitetaan hälytysajoneuvon kuljettajalle, että hänet on huomattu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä ilmoitetaan hälytysajoneuvon kuljettajalle, että hänet on huomattu.
Kyllä se hälykuski huomaamisensa tietää parhaiten kun vilkulla oikealle vilauttaa. Vai meinaatko, että se hälykuski on sokea että vain shokkivalo sen tajuntaan menisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se hälykuski huomaamisensa tietää parhaiten kun vilkulla oikealle vilauttaa. Vai meinaatko, että se hälykuski on sokea että vain shokkivalo sen tajuntaan menisi.
Asia on täysin selkeä, miksi "on huomattu" viestinnäksi on valikoitunut jokin muu, kuin miten ajoneuvon kääntyminen tai sivusuunnassa siirtyminen ilmoitetaan.
- Anonyymi
Itte tulee aina painettua pedaalia kun näkee takaa lähestyvät vilkut.
Jotkut paloauto ja amppari on helppoja karistaa kannasta eikä tarvi miettiä mitään väistelyjä.
Vaan muutama polkaisu ja ne jää.
Poliisi on vähän niin ja näin, tosin useasti niillä on keikka piipalla eikä ne jää siihen ihmettelee jos joku vähän kiihdyttelee alta pois.
Toimii lähinnä taajamassa, maantiellä ei ole tullut kokeiltua. - Anonyymi
minä laitan vilkun oikealle ja teen tilaa. ihan sama mitä ohjeistavat.
tilaa voi tehdä ajamalla päin punaisia tai painaa kaasua mm.- Anonyymi
Minä vilkutan hetkellisesti hätävilkkua ja annan esteettömän kulun. Vilkkuja käytän sitten tarpeen mukaan, mikäli käännyn tai vaihdan kaistaa (kuten normaalistikin tehdään).
- Anonyymi
Ei pidä hidastaa vauhtia. Eikä tarvitse ajaa sivuunkaan, koska hälytysajoneuvo etsii reittinsä, ellet ole juuri siinä ainoan pääsytien tukkeena. Silloin väistetään pois alta!
- Anonyymi
Pitää antaa esteetön kulku hälytysajoneuvoille. Saat vaikka hypätä ajoneuvollasi ilmaan, kunhan vain et estä tai häiritse hälytysajoneuvon etenemistä.
- Anonyymi
En tiedä mikä nyky-yhteikunnassa on pielessä.
Joskus 80 luvulla kun olin nuori ajettiin ns. pillurallia kaupungilla, eli autolla ajeli lähes kaikki selvinpäin olevat nuoret ja tietyt kadut olivat aivan tukossa.
Jostan kumman syystä tilaa kuitenkin löytyi aina esin. sivukadulta tultaessa, myös parkkipaikalta lähteiessa tilaa löytyi aina.
Tilan antamisen kulttuuri syntyi siinä pillurallissa.
Toisinaan tuli poliisi tai lanssi hälyvalot päällä mutta ei se paljoa häirinyt ajoa kun kaikki siirtyivät oikeaan reunaan ja hälyauto ajoi siinä kadun keskiviivan päällä turvallisesti.
Nyt on vallalla se minä minä kulttuuri eikä niitä opetustilateita kuten se pilluralli oli meille ole enään olemassakaan.
Porukka ei vain osaa eikä välitä.
Hälyajoneuvolle tietä antaminen on ihan luonnollinen asia, samalla vauhdilla tai yaajamassa pysähtymällä annetaan tilaa ja siinä tosiaan se vilkun vilautus kuten monelle muullekkin ohitusta kyttäävälle.
Nykyään on vain tosiaan se minä minä kulttuuri että ohitusta kyttäävän menoa mieluummin haitataan kuin avitetaan.
Monelle olisi paikka harjoitella hälyajoneuvon kohtaamista tavallisen ohittajan kanssa, ajaa vähän emennän oikealle sen kekiviivalle kiilamisen sijaan ja se vilkun käyttö, sehän on nykyään lähes unohdettu taito, sillä voi tosiaan tehdä muutakin kuin sillä viimehetkellä vilautus kääntyessä.
Opetelkaa liikenteessä käyttäytymistä niin hälyajoneuvon kohtaaminenkin hoituu itsestään ilman mitään sen kummempaa ajattelua ikään kuin automaattisesti.- Anonyymi
Liikennesääntöjen mukaan tulee ajaa, eikä minkään tapojen tai mielitekojen mukaan.
- Anonyymi
Pillurallin syvin olemus oli aikanaan lipua hissukseen ja päivystää mitä kadulla tapahtuu ja siksi annettiin tilaa sekaan pyrkiville, koska se "hitaus" oli se juttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pillurallin syvin olemus oli aikanaan lipua hissukseen ja päivystää mitä kadulla tapahtuu ja siksi annettiin tilaa sekaan pyrkiville, koska se "hitaus" oli se juttu.
Mutta samalla opittiin se tien antaminen.
Myös niille hälyajoneuvoille vaikka joka paikka oli täynnä autoja.
- Anonyymi
Tuo on mitä yksinkertaisin juttu jos ymmärtää mikä on tärkeintä hälytysajoneuvon kannalta.
Eli pitää toimia niin, että häiritsee mahdollisimman vähän hälytysajoneuvoa ja joskus se voi vaatia ajamista edellä ns. karkuun ja useimmiten nopeaa siirtymistä sivuun, eli tehdä tilaa ohitukselle.- Anonyymi
Sivuun siirtyminen ei kuitenkaan aina tarkoita hidastamista. Riippuu tilanteesta. Esim. maantiellä sivuun siirtyminen ja samalla nopeudella jatkaminen on usein paras ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivuun siirtyminen ei kuitenkaan aina tarkoita hidastamista. Riippuu tilanteesta. Esim. maantiellä sivuun siirtyminen ja samalla nopeudella jatkaminen on usein paras ratkaisu.
Maantiellä jarrut pohjaan ja sivuun, on se vuosikymmeniä hyvin toiminut ainut oikea tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Maantiellä jarrut pohjaan ja sivuun, on se vuosikymmeniä hyvin toiminut ainut oikea tapa.
Väärin kuvittelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin kuvittelet.
Ei ole kuvitelma, vaan vuosikymmeniä käytössä ollut ja toimivaksi havaittu toiminta tapa.
- Anonyymi
Pitäisi osata lukea liikennettä. Tehdä päätökset sen perusteella.
Jännä ettei autokoulu opeta.- Anonyymi
Ei autokoulussa opeteta kuin ihan minimi asiat ja sen asian miten inssistä pääsee läpi.
Itse olen opettanut opetusluvalla pari kertaa ja voin sanoa että kävin oppilaan kanssa läpi monta sellaista asiaa joita ei autokoulussa opeteta.
Esimerkkinä kapean tien talviajoa ja ajoneuvon kohtaamista ja vielä pimellä, ohitustilanteessa omalle kaistalle paluu siten että jätetään se turvaväli ohitettavan ja oman auton väliin, ryhmittymiset jotka tuntuu autokoulussa unohtuvan totaalisesti, yms. yms.
Tiedän että autokouluissa ei ole aikaa mutta opetusluvalla voi opettaa 1 vuoden ajan jolloin ajokertoja saa helposti 15 kertaisen määrän autokouluun nähden. - Anonyymi
Itse joutuu opettelemaan paljon asioita, kuten aloituksessa mainittu hälytysajoneuvojen väistämistilanne. Asia saatetaan jollakin tunnilla varmasti mainita, mutta tuskin sitä erikseen kovinkaan paljon harjoitellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse joutuu opettelemaan paljon asioita, kuten aloituksessa mainittu hälytysajoneuvojen väistämistilanne. Asia saatetaan jollakin tunnilla varmasti mainita, mutta tuskin sitä erikseen kovinkaan paljon harjoitellaan.
Halytysajoneuvolle tilan antaminen oikein on onneksi neuvottu viranomaisten toimesta.
Pelastuslaitos neuvoo: Toimi näin hälytysajoneuvon lähestyessä - Ilta-Sanomat https://share.google/aR4qYEonykeCmheSU
Kuten jutussa osuvasti sanotaan, niin jarruttaminen siinä tilanteessa on primitiivireaktio. Onneksi ihmiset, joiden ajatustoiminta on normaalia, osaa toimia kuten neuvotaan. Kaikki eivät siihen rajoitteidensa takia pysty. - Anonyymi
Sieltä tuli sitten ihan aito esimerkki siitä, millä tavoin primitiivisillä aivoilla varustettu henkilö asiaan suhtautuu.
- Anonyymi
Ei millään pahalla mutta minulle on kerrottu jo kymmeniä vuosia sitten ettei missään tapauksessa pidä olla kaavamainen että jarrut pohjaan.
Itse kirjoitin tuolla ylempänä että tuo ohje aiheutti sitä että pysähdyttiin kapealla sillalla tai kapealla tiellä/kadulla sillä seurauksella että hälyajoneuvo sitten seisoi siinä pysähtyneen ajoneuvon takana.
Myös is:n jutussa mainitaan tuo pysähdyksiin ja kädet ylös ja sen jälkeen on muka toiminut oikein.
Ei suomalaistä voi kehoittaa pysähtymään kun moni ei tajua tilannekuvaa.
Jos kehoitetaan jatkamaan ajoa ja ajamaan niin sivuun kuin mahdollista niin se pätee huomattavasti useampaan tilanteeseen kuin ohje pysähtymisestä.
Jos tilanne tulee kapealla kohdalla niin se pysähtyminen on se viimeinen vaihtoehto.
Jopa liikennevaloissa punaisessa seisoessa liike on paras ratkaisu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä tuli sitten ihan aito esimerkki siitä, millä tavoin primitiivisillä aivoilla varustettu henkilö asiaan suhtautuu.
Mitä sairas saireudelleen voi. Jankuttaa vaan jarruttamisesta sen minkä ennättää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei millään pahalla mutta minulle on kerrottu jo kymmeniä vuosia sitten ettei missään tapauksessa pidä olla kaavamainen että jarrut pohjaan.
Itse kirjoitin tuolla ylempänä että tuo ohje aiheutti sitä että pysähdyttiin kapealla sillalla tai kapealla tiellä/kadulla sillä seurauksella että hälyajoneuvo sitten seisoi siinä pysähtyneen ajoneuvon takana.
Myös is:n jutussa mainitaan tuo pysähdyksiin ja kädet ylös ja sen jälkeen on muka toiminut oikein.
Ei suomalaistä voi kehoittaa pysähtymään kun moni ei tajua tilannekuvaa.
Jos kehoitetaan jatkamaan ajoa ja ajamaan niin sivuun kuin mahdollista niin se pätee huomattavasti useampaan tilanteeseen kuin ohje pysähtymisestä.
Jos tilanne tulee kapealla kohdalla niin se pysähtyminen on se viimeinen vaihtoehto.
Jopa liikennevaloissa punaisessa seisoessa liike on paras ratkaisu.Tuo kymmeniä vuosia ja edelleen voimassa oleva ohje jarrut pohjaan ja laitaan on yleisohje , joka ei tietenkään tarkoita , eikä ole koskaan tarkoittanut, että pitäisi olla tilannetta mitenkään ymmärtämätön idiootti, vaikka niin mitä tuossa kapea silta kuvitteellisessa esimerkissäsi tuot esiin.
Eikä suomalaiset mitään idiootteja ole, sinusta en toki tiedä, etteikö voisi pääsääntöisesti kehottaa pysähtymään, kuten jo vuosikymmeniä sitten tehtiin ja joka ohje on hyvin toiminut ja toimii edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo kymmeniä vuosia ja edelleen voimassa oleva ohje jarrut pohjaan ja laitaan on yleisohje , joka ei tietenkään tarkoita , eikä ole koskaan tarkoittanut, että pitäisi olla tilannetta mitenkään ymmärtämätön idiootti, vaikka niin mitä tuossa kapea silta kuvitteellisessa esimerkissäsi tuot esiin.
Eikä suomalaiset mitään idiootteja ole, sinusta en toki tiedä, etteikö voisi pääsääntöisesti kehottaa pysähtymään, kuten jo vuosikymmeniä sitten tehtiin ja joka ohje on hyvin toiminut ja toimii edelleen.Pippeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pippeli.
Mitä järkeä näet kommentissasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä tuli sitten ihan aito esimerkki siitä, millä tavoin primitiivisillä aivoilla varustettu henkilö asiaan suhtautuu.
Vastaamasi kommentin kirjoittajan suhtautuminen asiaan osoittaa vain sen, että joitakin omilla aivoillaan ajattelemaan kykeneviä järki ihmisiäkin on vielä olemassa.
- Anonyymi
älä tee mitään aja normaalisti vain, huomioit vain poliisiauton jos ei sinua koske, älä ainakaan yhtäkkistä käsijarrukäännöstä tee poliiaiauton eteen.
- Anonyymi
Vilkut päällä tulevan poliisiauton voi tosiaan jättää huomiotta, koska niillähän on muka kiire vain korruptio kaffeille, lahjus lounaalle tai esimiehelle viinan hakuun. Tuo viimeinen erikoisesti satamakaupungeissa joissa kyylä kyrpänaamoilla on kiire satamaan päin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilkut päällä tulevan poliisiauton voi tosiaan jättää huomiotta, koska niillähän on muka kiire vain korruptio kaffeille, lahjus lounaalle tai esimiehelle viinan hakuun. Tuo viimeinen erikoisesti satamakaupungeissa joissa kyylä kyrpänaamoilla on kiire satamaan päin.
Huono provokaatioyritys. Ei jatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono provokaatioyritys. Ei jatkoon.
Ei pidä yrittää näyttää fiksummalta kuin on, jos ei noita hienoja sanoja hallitse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono provokaatioyritys. Ei jatkoon.
Ei mikään provo, pelkkä tosiasia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään provo, pelkkä tosiasia.
Sairaan päässä olevaa mielikuvitusta, jonka kuvittelee totuudeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sairaan päässä olevaa mielikuvitusta, jonka kuvittelee totuudeksi.
Näin taitaa olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin taitaa olla.
Siis sinulla vai?
- Anonyymi
Mitä väliä oikeasti?
Katsotaan, että hälytysajoneuvo pääsee etenemään sujuvasti. - Anonyymi
Siinä se lyhykäisyydessään. Tuntuu siltä että viranomainen on ulkoistanut
järjen käytön itselleen. Onko häl.ajoneuvon kuljettajan mielipidettä kysytty ?- Anonyymi
Se viranomaisten ohjeistus tulee niiltä hälyajoneuvojen kuljettajilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se viranomaisten ohjeistus tulee niiltä hälyajoneuvojen kuljettajilta.
Niinhän se tulee. Jäärä ei ymmärrä eikä tajua, eikä edes halua ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se viranomaisten ohjeistus tulee niiltä hälyajoneuvojen kuljettajilta.
Ai, että hälyauton kuljettajat kirjoittelee ne viranomaisohjeet?
- Anonyymi
Kun äly järkevän keskustelun käymiselle loppuu, niin alkaa haukkuminen. Muut tajuavat sitten, mistä ja miten ohjeistus tuli ja syntyi.
- Anonyymi
Sinulla ei ajatukset taida juuri muualla pyöriä kuin perseissä ja miesten sukuelimissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun äly järkevän keskustelun käymiselle loppuu, niin alkaa haukkuminen. Muut tajuavat sitten, mistä ja miten ohjeistus tuli ja syntyi.
Niinpä, loppuiko siis se älysi kun aiemmin aloit toista kirjoittajaa haukkumaan?
Tuo ohjeistus , jota laki ei tunne, on varmaan tullut sieltä mistä se ylempänä olevan kirjoituksen mukaan on lähtöisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, loppuiko siis se älysi kun aiemmin aloit toista kirjoittajaa haukkumaan?
Tuo ohjeistus , jota laki ei tunne, on varmaan tullut sieltä mistä se ylempänä olevan kirjoituksen mukaan on lähtöisin.Minä olen eri anonyymi, kuin anonyymi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen eri anonyymi, kuin anonyymi.
Ei sillä liene niin väliä, että haukutko jotain kirjoittajaa ollen sama tai eri anonyymi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sillä liene niin väliä, että haukutko jotain kirjoittajaa ollen sama tai eri anonyymi.
Todella sekavaa settiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella sekavaa settiä.
Sitähän tuon joitain kirjoittajia haukkuvan eri anonyymin jutut on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän tuon joitain kirjoittajia haukkuvan eri anonyymin jutut on.
Haukkumisen lisäksi se hokee, että hälyauton edessä pitää jarruttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haukkumisen lisäksi se hokee, että hälyauton edessä pitää jarruttaa.
Joo, ei ole kaikki inkkarit kanootissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, ei ole kaikki inkkarit kanootissa.
Ei ole kaikki inkkarit kanootissa, jos ei ymmärrä, että jarrut pohjaan ja laitaan on se oikea tapa hälyauton väistämiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kaikki inkkarit kanootissa, jos ei ymmärrä, että jarrut pohjaan ja laitaan on se oikea tapa hälyauton väistämiseen.
Kun kirjoitat noita huonoja provojasi, niin koko kansa saa nauraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kirjoitat noita huonoja provojasi, niin koko kansa saa nauraa.
Kun provosta ei ole kyse, vaan oikean toiminnan esiin nostamisesta, niin saahan siinä muutamat kaltaisesi asiaa ymmärtämättömät sitten vaikka naureskella, ei se ketään haittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun kirjoitat noita huonoja provojasi, niin koko kansa saa nauraa.
Ei tuo kyllä naurata, vaan herättää sääliä. Mieleltään pahasti järkkynyt pieni ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuo kyllä naurata, vaan herättää sääliä. Mieleltään pahasti järkkynyt pieni ihminen.
Niin, voihan sitä kirjoittajaa jolle vastasit, noinkin kuvailla.
- Anonyymi
Jarrut pohjaan nopeasti lähestyvän hälyajon edessä, se on hälykuskille äkkinäinen yllättävä tilanne, hälyajo voi rysäyttää perään, paloauto ehkä pienellä pompulla menee kotterosi yli, tai väistää ja liiskaa vastaantulijan, ellei sitten ehdi pysähtymään. Pysähtymäänkään ei saisi joutua kun on kiire.
- Anonyymi
Kaikki varmasti tajuavat, että joku provopelle yrittää vaan provoilla noilla jarrutusjutuillaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki varmasti tajuavat, että joku provopelle yrittää vaan provoilla noilla jarrutusjutuillaan.
Yleensä tuollaisessa on kyse provoilusta, mutta tuo on niin sitkeä ja niin sekava, että kyseessä on pakko olla mielenterveyden pahoista ongelmista. Ei terve ihminen kirjoittele edes vitsillä jotain, joka voi pahimmillaan johtaa ihmisten kuolemiin.
- Anonyymi
Jarrut pohjaan ja laitaan on oikea ja lainmukainen ohje, koska jos se väistävä kuski ei ole kaltaisesi puusilmä ja kuuro, niin sen hälyauton tulemisenhan näkee ja kuulee sen puolikilometriä ennen kuin se on lähelläkään takapuskuria. Tämä siis maanteillä, kaupungissa tuon näkyminen ja kuuluminen tapahtuu vähintään korttelia ennen , joten ajassa jossa se hälyauto on puskurissa nopea mies ennättää tehdä jopa lapsia, pysähtymisestä ja laitaan ajamisesta puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrut pohjaan ja laitaan on oikea ja lainmukainen ohje, koska jos se väistävä kuski ei ole kaltaisesi puusilmä ja kuuro, niin sen hälyauton tulemisenhan näkee ja kuulee sen puolikilometriä ennen kuin se on lähelläkään takapuskuria. Tämä siis maanteillä, kaupungissa tuon näkyminen ja kuuluminen tapahtuu vähintään korttelia ennen , joten ajassa jossa se hälyauto on puskurissa nopea mies ennättää tehdä jopa lapsia, pysähtymisestä ja laitaan ajamisesta puhumattakaan.
Tosin tiedän että tämä on väärin, mutta en voi pakkomielteelleni mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki varmasti tajuavat, että joku provopelle yrittää vaan provoilla noilla jarrutusjutuillaan.
Ei jarrutus ja laitaan mitään provoa ole , vaan lain mukainen toiminta hälyautoa väistettäessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jarrutus ja laitaan mitään provoa ole , vaan lain mukainen toiminta hälyautoa väistettäessä.
Tai siis ei ole, mutta kun pää ei anna myöten todeta muuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä tuollaisessa on kyse provoilusta, mutta tuo on niin sitkeä ja niin sekava, että kyseessä on pakko olla mielenterveyden pahoista ongelmista. Ei terve ihminen kirjoittele edes vitsillä jotain, joka voi pahimmillaan johtaa ihmisten kuolemiin.
Vaikka keittiöpsykologi taas mieltä ja järkeä vailla olevia diagnoosejaan esittää, niin juuri tuo "sillä omalla ja turvallisella nopeudella" hälyauton edessä jatkaminen tosiaan voi jopa jollekin kuoleman aiheuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka keittiöpsykologi taas mieltä ja järkeä vailla olevia diagnoosejaan esittää, niin juuri tuo "sillä omalla ja turvallisella nopeudella" hälyauton edessä jatkaminen tosiaan voi jopa jollekin kuoleman aiheuttaa.
Joten pyydän lähinnä ymmärrystä. En voi tälle mitään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosin tiedän että tämä on väärin, mutta en voi pakkomielteelleni mitään.
Ja mitä toisena esiintyvä pöhköpää tuolla kirjoitelullasi kuvittelet saavan aikaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai siis ei ole, mutta kun pää ei anna myöten todeta muuta.
Miksi muuta pitäisi todeta, kun oikeinhan tuo on, vaikka toisena esiintyvää tuo vastaamassaan kommentissa oleva totuus näyttää sapettavan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten pyydän lähinnä ymmärrystä. En voi tälle mitään!
Mitä ymmärrystä se toisena esiintyvä pökelö nyt on vailla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ymmärrystä se toisena esiintyvä pökelö nyt on vailla?
On tainnut perjantai-ilta sujua sieniä napostellen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tainnut perjantai-ilta sujua sieniä napostellen.
Ehkä tuolla toisena esiintyvällä on tuollaisia harrastuksia.
- Anonyymi
"Nopeasti jarruttavat kuljettajat ovat erityisesti taajama-alueiden ulkopuolella sekä hidaste että todellinen vaaranpaikka hälytysajoneuvoille ja muille liikkujille, toteaa palomestari Timo Nyholm Pohjois-Savon pelastuslaitokselta."
https://poliisi.fi/-/miten-kohtaat-halytysajoneuvon-viranomaisilta-suositus-hatavilkun-kayttoon- Anonyymi
Väärää ja vaarallista tietoa ja ohjeistusta , jota laki ei tunne.
Eikä se oikeaksi muutu vaikka postaat sen samaan ketjuun kuinka monta kertaa tahansa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Väärää ja vaarallista tietoa ja ohjeistusta , jota laki ei tunne.
Eikä se oikeaksi muutu vaikka postaat sen samaan ketjuun kuinka monta kertaa tahansa.Itse et lakia tunne.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itse et lakia tunne.
Sen verran tunnen, ettei tuota uutta, väärää ja vaarallista ohjeistusta laki tunne.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran tunnen, ettei tuota uutta, väärää ja vaarallista ohjeistusta laki tunne.
Eikä laki tunne sitäkään, että pitäisi jarruttaa, mutta sitä ei nyt saa tuoda tähän mukaan ettei kävisi nolosti.
Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v1332404Sannalta jälleen fiksu lausunto johtamisesta
"I used to think the best argument would win – but real leadership means listening, understanding where people come from451988Riikka se runnoo työttömyyttä lisää
Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276531919Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen301917- 1031904
Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi (YLE Lahti 24.11.2025)
Että näin sitten: Hallinto-oikeus totesi Sysmän kunnanjohtajan potkut laittomiksi – valtuuston päätös nurin ja 50 000 la581219- 1171105
Poistettuun aloitukseen
Ei se mulle ollut varmastikaan. En usko vaik sille tuntuukin että oisit voinut olla eräs. Mut niin mäkin pelkään. Ei20973- 54910
No miten meni?
Onko voittaja olo? Tunnetko onnistumisen riemua? Vastasiko lopputulos odotuksia? Kauaksi ajettu 😘110857