Vein auton isoon huoltoon ja olin tietoinen että vaihteistoöljynkin pitäisi vaihtaa samalla.
Katselin kuittia siinä tiskillä ja huomasin ettei siellä ole niiden vaihtoa mainittu. Kysyin asiasta ja ihan huuli pyöreänä kysyi että olisiko ne pitänyt sitten vaihtaa. Sovittiin että seuraavalla kerralla sitten. Katsoin että se on aika helppo homma. Proppu pois, proppu kiinni ja täyttöaukosta uudet. Voi olla että vaihdan itse samalla kun renkaatkin vaihdan.
Unohdin mainita asiasta vaikka olen edellisiin autoihin vaihdon tilannut eikä tullut mieleenkään ettei merkkihuolto vaihda niitä ellei sitä erikseen vaadi koska niille nyt on asetettu vaihtoväli. Ja turha sanoa että ei niitä ennenkään ole vaihdettu mutta öljy kuluu ja täts it.
Miksei vaihteistöljyjä vaihdeta?
11
262
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu autosta....mitä teknisempi ja hienompi automaatti niin sitä kalliimpi toimenpide,,,
- Anonyymi
Ei se aina ole noin yksinkertaista. Joo proppu pois ja öljyt pihalle on helpoin tapa, mutta sitten moni haluaa vielä huuhtelun laatikolle et kaikki paska tulee pois sieltä, ja lisäksi sen vaihteiston öljynsuodatin pitäisi vaihtaa myös ja se saattaa olla v...ssä paikassa. Aika harvassa on vielä merkit, joissa tuo kuuluu huolto-ohjelmaan, moni vaan tietää että se todella kannattaa tehdä.
- Anonyymi
Kyllä ne ainakin automaatissa kannattaa vaihtaa. Mm tojossa se tehtiin
105.000 välein ja hynyssä jopa 60,000 välein.
Ilmankos ne toimivatkin moitteettomasti lukuisia vuosia. - Anonyymi
Esim. VAG: huolto-ohjelmaan ei kuulu vaihteiston oljyn vaihto. Millä muulla
toimenpiteellä varmistetaan ettei kyseinen kulkine ole liikenteessä yli sovitun
ajan? Itse kyllä kierrän kaukaa kyseiset korjaamot. Saabissa 8-kymmentä luvulla
suosittelivat vaihteistoöljyn vaihtoa vaikka sitä ei ollut huolto-ohjelmassa. - Anonyymi
Riippuu autosta onko annettu vaihtoväli vai ei. DSG märkä kytkin 60 TKM, DSG kuiva kytkin 100 TKM mekatroniikka, ZF turbiini ei ole annettu vaihtoväliä mutta käytännössä olen huomannut että 100 TKM niin vaihtaa paremmin.
Oma juttunsa on suodattimen vaihto tai sen peseminen.- Anonyymi
VAG-autojen kanssa tekemisissä olevat sanovat että 60tkm on järkevä vaihtoväli kuivakytkimiselle autolle. Mahdollinen Haldex kannattaa huollattaa samalla.
- Anonyymi
Oliko aloituksen autosta kyseessä autmaatti vai manuaali laatikko?sain sen käsityksen tekstistä että kyseessä manuaalilaatikko.on ihan eri asia tuo öljynvaihto automaattilootaan kuin manuuaaliin.
- Anonyymi
Manuaali. Vaihdoin ne tuossa eilen. Kyllä ne likaiset olivat.
Jenkkiautoihin vaihdoin aateeäffät ja suodattimen joka kerta kun vaihdoin moottoriöljytkin. Se oli ainakin silloin halpaa kuin saippua ja aina oli iso pytty tallissa.
- Anonyymi
Kaikissa manuaaleissa ei ole tyhjennysproppua.
- Anonyymi
Katsoin että meillä on kaikissa autoissa. Toiseen autoon huolto vaihtoi ison huollon yhteydessä.
- Anonyymi
Turhoo hommoo, tuollainen lutroominen, tekniikka ratkaisee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1618398KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4467512Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521543590Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1123019Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542685- 1262036
Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv372021Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811540