Rikastuuko nukkumalla? ( Tapani Suonto)
Hyvin erikoista opetusta voi kuulla, puhujana 2.8.2025 Tapani Suonto. Puhe on YouTube OneWay-kokouksesta.
https://www.youtube.com/watch?v=T9a3tQosGcw
Tässä suoraa lainausta videon puheen alkuhetkistä:
”Pieni poika kysyi: pappa milloinka sä menet nukkumaan?”
”Pappa kysyi, että miksi sä tuollaista kyselet?”
”No kun äiti sanoi, että sitten kun pappa menee nukkumaan, niin sitten meistä tulee rikkaita.”
( kokousyleisö nauraa makeasti…)
” Me mennään kaikki ystävät pian nukkumaan, jos Jeesuksen tulo viipyy. Mutta ei kannata murehtia, meistä tulee kaikista pian rikkaita”
”Tämä köyhyys päättyy.” ( Suonto, 2.8.2025)
…...
Mistähän kohtaa Raamattua tuon lajin opetusta voisi lukea?
1. Tim 6: 8-10 kyllä lukee:
” mutta kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin. ”
”Mutta ne, jotka rikastua tahtovat, lankeavat kiusaukseen ja paulaan ja moniin mielettömiin ja vahingollisiin himoihin, jotka upottavat ihmiset turmioon ja kadotukseen.”
””Sillä rahan himo on kaiken pahan juuri; sitä haluten monet ovat eksyneet pois uskosta ja lävistäneet itsensä monella tuskalla.
Rikastuuko nukkumalla? ( Tapani Suonto)
94
342
Vastaukset
- Anonyymi
Sulla on pienet aivot
- Anonyymi
Rikastuuko nukkumalla?
- Anonyymi
Raamatun kirjoittajia on 40.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikastuuko nukkumalla?
kyllä
- Anonyymi
Ja Jumalalla on suuret aivot joka sano että ,saarnaajat huutavat Tee Parannusta saarnatuolista joka on ylpeän kiva heittää syntisten vastaan ja kamppailevan päälle ,ja alkoholistit , huumeiden käyttäjät , saatananpalvojat, homot ja muut irstaat syntiset , jotka joutuvat sitten epätoivoon, ja jättävät seurakunnan ja luopuvat ehkä uskoa kokonaan..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Jumalalla on suuret aivot joka sano että ,saarnaajat huutavat Tee Parannusta saarnatuolista joka on ylpeän kiva heittää syntisten vastaan ja kamppailevan päälle ,ja alkoholistit , huumeiden käyttäjät , saatananpalvojat, homot ja muut irstaat syntiset , jotka joutuvat sitten epätoivoon, ja jättävät seurakunnan ja luopuvat ehkä uskoa kokonaan..
Siinä korostuu , minä tiedän ja jos kaikki tekis niinkuin minä niin kaikki olis hyvin. Vaikka saarnaja ei edes ole tehnyt parannusta kaikkien kohdalla omassa elämässä. Mutta näyttää että tee niinkuin saarnan , mutta älkää tehkö kuin minä joka elää synnissä suuressa valearmossa.. Ja piiskaa toisia kovan saarnan kanssa.
Kysyn vielä mistä tulee Voima tehdä Parannusta synneistä ??
- Anonyymi
Sananlaskut 30:7-9
Kahta minä sinulta pyydän,
älä niitä minulta koskaan kiellä, kuolemaani saakka:
8Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana.
Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna;
anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,
9etten kylläisenä tulisi kieltäjäksi
ja sanoisi: "Kuka on Herra?"
ja etten köyhtyneenä varastaisi
ja rikkoisi Jumalani nimeä vastaan. - Anonyymi
Pappa oliskin testamentannut kaiken seurakunnalle ja jäi vain lakiosa, eikä päästy ryysyistä rikkauteen.
Se ei lohduttaisi vaikka miten Raamattua lainailisi.- Anonyymi
Rikastumisen himo on suistanut liian monia uskiksia sivuraitelle, helvetin tielle. Ahneet eivät peri taivasten valtakuntaa. Se on Raamatun sana.
- Anonyymi
etkö tullutkaan lohdutetuksi. Mikä mieltäsi mättää... olisiko panetteluhenki
Ymmärrän, sehän sinulla on - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rikastumisen himo on suistanut liian monia uskiksia sivuraitelle, helvetin tielle. Ahneet eivät peri taivasten valtakuntaa. Se on Raamatun sana.
käänsitkö sinä vaihetita- ihan sivuraiteelle. Älä mene kääntelemään vaihteita, ei sinulla ole luppoo vaiheisiin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
etkö tullutkaan lohdutetuksi. Mikä mieltäsi mättää... olisiko panetteluhenki
Ymmärrän, sehän sinulla onSulla se taitaa olla!!
- Anonyymi
" Me mennään kaikki ystävät pian nukkumaan, jos Jeesuksen tulo viipyy. Mutta ei kannata murehtia, meistä tulee kaikista pian rikkaita”
”Tämä köyhyys päättyy.” ( Suonto, 2.8.2025)
Sitten tuon - Tapani Suonto - porukoineen kantsii ruveta vain koisimaan!! Jotta ikävä köyhdyys päättyisi.... - Anonyymi
Testamentteja ei pitäisi himoita.
- Anonyymi
Se on ihan yleinen himo vapaissa suunnissa. Niitä testamnetteja himoitaan ja ihmisten eläessä. Provosoidaan: lahjoita omaisuutesei seurakunnalle, tee testamentti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on ihan yleinen himo vapaissa suunnissa. Niitä testamnetteja himoitaan ja ihmisten eläessä. Provosoidaan: lahjoita omaisuutesei seurakunnalle, tee testamentti...
Niinkö--- menisikö oikeusjärjestelmässä läpi juttusi- jos menet syyttäjälle puhumaan.
Uskooko kaltaistasi tyhjänpuhujaa?
Vapaissa suunnissa-- himoitaan testamentteja- saanen nauraa tyhmyydellesi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinkö--- menisikö oikeusjärjestelmässä läpi juttusi- jos menet syyttäjälle puhumaan.
Uskooko kaltaistasi tyhjänpuhujaa?
Vapaissa suunnissa-- himoitaan testamentteja- saanen nauraa tyhmyydellesiOotpas pimennossa!
Lähes jokainen krist. järjestö kirjoittaa:
"Tee testamnetti meille". Patmos, seurakunnat, Lähetyslehdet.....
Pankkitilien numerot vilisevät...
Oot siis pihalla mitä on julkisuudessa...
Mikä sua vaivaa?
- Anonyymi
Sopii mulle tää nukkuminen , rikastuupa tai ei. Olen ehkä laiska ja paskanhajuinen lihava.
- Anonyymi
No, siitä vain nukkumaan!
- Anonyymi
Jos joku lahjoittaa seurakunnalle miljoonaperinnön, ei sitä pakko ole vastaan, voi kieltäytyä ja välttää niin synnin.
- Anonyymi
ihanko päässäsi jo pikkuiset ukot puhuvat miljoonaperinnöstä.... hehhehehe
Kaikkea se teettää tuo elämäsi ja tyhjänpuhumisen taito saanen nauraa..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihanko päässäsi jo pikkuiset ukot puhuvat miljoonaperinnöstä.... hehhehehe
Kaikkea se teettää tuo elämäsi ja tyhjänpuhumisen taito saanen nauraa.....Kyllä niitä perintöjä on himoittu ja saatukin! Moni mummo ja ukko on putsattu hyvin.
- Anonyymi
Tän ajan kaupallinen ja rahanahne kristillisyys on sokea ja pimeä, ei se tottele ja noudata Raamatun ja Jeesuksen opetuksia...
- Anonyymi
Ei tosiaan kun mennään ottamaan perintöjä vastaan tai peritään veroa uskosta.
Kauhistuttavaa menoa kun pitäisi täytyä Pyhällä Hengellä ja tulella eikä laskea pennosia, kun Jumala tietää mitä ihminen tarvitsee jo ennen kuin anoo mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauhistuttavaa menoa kun pitäisi täytyä Pyhällä Hengellä ja tulella eikä laskea pennosia, kun Jumala tietää mitä ihminen tarvitsee jo ennen kuin anoo mitään.Tuossa on asiaa!
Kun tää Suonto aloittaa rahasta.
TUE TOIMINTAA!
Ja sitten heti surkuttelee:
"Huom! Pienkeräysluvalla saamme kerätä vain 10 000 euroa kolmen kuukauden aikana."
Vain 10 000 euroa? Oliko himo saada 100 000 euroa vai miljoona euroa?
Kyllä rahan jumal tuossa puhuu, Pyhästä Hengestä ei merkkiäkään! - Anonyymi
kaupallinen? Ai- sinäkö meinasit mennä opetuksia opettamaan.
Minkäslainen koulutus sulla on, ---ai- panetteluherran koulupohja.
Huomaan, että olet ollut hyvä oppilas, erinomainen arvosana, taidostasi.
mutta- jeesustelemaan sinusta ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauhistuttavaa menoa kun pitäisi täytyä Pyhällä Hengellä ja tulella eikä laskea pennosia, kun Jumala tietää mitä ihminen tarvitsee jo ennen kuin anoo mitään.kauhistuttavaa-- arvaapa miksi? Koska sinä olet itse kitsas ja toiset kantavat ajan kuorman.
Siksi.... Vai ajattelitko mummoa, jolla on pätäkkää, mutta kyselee, annatko kaksi vitosta, vaihdan kympin, vitosiin, laitan toisen kolehtiin ja sillä vielä juon kirkkokahvit, pullalla ja keksipalalla. Mulla ei ole kymppiä pienempää.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on asiaa!
Kun tää Suonto aloittaa rahasta.
TUE TOIMINTAA!
Ja sitten heti surkuttelee:
"Huom! Pienkeräysluvalla saamme kerätä vain 10 000 euroa kolmen kuukauden aikana."
Vain 10 000 euroa? Oliko himo saada 100 000 euroa vai miljoona euroa?
Kyllä rahan jumal tuossa puhuu, Pyhästä Hengestä ei merkkiäkään!Ajattelitko, että Suonto menee kauppaan ostamaan sinulle silmänkirkastuspapreita veskiin, maksaa vesilaskut, sähkölaskut, vakuutukset, toiminnan kulut.
Lasku 15 000 ----3kk. aikana ja hän sanoo laskuttajalle, että Pyhä Henki maksaa loput...
Sellaisenko Jumalan ajatusta puhut.
Ostapa kaupasta rahakukkaro- pyydä sellainen, että kun olet maksanut päivittäin laskusi- ehkä autonkin ostat tarpeeseen, bensat- sekä ruan, jää kukkarosi pohjalle, vaikka satku.
Itkekö jos kauppias sanoo ,ettei meillä ole sellaisia kukkaroita. Vain Pyhä Henki on kukkarossa. no, annatko sen
Sinä tienkin tapasi mukaan vingut kaupalle, että Suontokin vaatii enemmän rahaa, kun kuluja on, ja sinä olet opettanut ,että pitäsi pärjätä Pyhällä Hengellä... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaupallinen? Ai- sinäkö meinasit mennä opetuksia opettamaan.
Minkäslainen koulutus sulla on, ---ai- panetteluherran koulupohja.
Huomaan, että olet ollut hyvä oppilas, erinomainen arvosana, taidostasi.
mutta- jeesustelemaan sinusta ei ole.No, jokainen normitason ihminen näkee, joka osaa lukea!
Mutta ne hermostuu, joilla tunto kolkuttaa,
Ei siedettäisi mitään... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kauhistuttavaa-- arvaapa miksi? Koska sinä olet itse kitsas ja toiset kantavat ajan kuorman.
Siksi.... Vai ajattelitko mummoa, jolla on pätäkkää, mutta kyselee, annatko kaksi vitosta, vaihdan kympin, vitosiin, laitan toisen kolehtiin ja sillä vielä juon kirkkokahvit, pullalla ja keksipalalla. Mulla ei ole kymppiä pienempää..Yököttävää tekstiä. Rahasta. Siitä puute mistä puhe!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajattelitko, että Suonto menee kauppaan ostamaan sinulle silmänkirkastuspapreita veskiin, maksaa vesilaskut, sähkölaskut, vakuutukset, toiminnan kulut.
Lasku 15 000 ----3kk. aikana ja hän sanoo laskuttajalle, että Pyhä Henki maksaa loput...
Sellaisenko Jumalan ajatusta puhut.
Ostapa kaupasta rahakukkaro- pyydä sellainen, että kun olet maksanut päivittäin laskusi- ehkä autonkin ostat tarpeeseen, bensat- sekä ruan, jää kukkarosi pohjalle, vaikka satku.
Itkekö jos kauppias sanoo ,ettei meillä ole sellaisia kukkaroita. Vain Pyhä Henki on kukkarossa. no, annatko sen
Sinä tienkin tapasi mukaan vingut kaupalle, että Suontokin vaatii enemmän rahaa, kun kuluja on, ja sinä olet opettanut ,että pitäsi pärjätä Pyhällä Hengellä...No selvää. Rahasta täällä nyt postaillaan.
Raha. Siellä paha missä raha.
Rahan jumala on sotkenut monen krististyn nupin.
- Anonyymi
Hyvinkin voi rikastua- vaikka se pappa.
Iltarukouksessa.
Levolle laske Luojani- armias ole suojani, jos sijaltain en nousisi- taivaaseen ota tykösi.
Siis uskon, että nukkuessa voi rikastua.
Uskollisen Herran palvelijan osa voi olla, että hän saa taivaassa kymmenenkaupungin hallinnan. Jumala on katsonut tämän iänkaikkisen osan eläjän tavan vaelluksen Kristuksen seuraajana.
Ettekö te ymmärrä ---Juontoa, Suontoa..... Tapanilla oli hyvä jyvä kylvettävänä ja kas, kas, se saikin teidät pohtimaan..... levon merkitystä, josta voi katsantoa jopa laajentaa.....- Anonyymi
No, joka rahasta saarnaa....
siitä puhe mistä puute....
Vitsit eivät ole Sanan mukaista sanomaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, joka rahasta saarnaa....
siitä puhe mistä puute....
Vitsit eivät ole Sanan mukaista sanomaa.Tottakai seurakunnassa pitää "paimenen" kertoa siitä tarpeesta, mitä on.
Salamyhkäisestikö pitäisi adventistien tapaan toimia, kokousilmoituksissa ei ole järjestäjän nimeä...
Pelastus on ilmainen, mutta levitys maksaa, muista se.
Kun ostat kaupasta tuotetta, siinä on hinnassa mukana myös mainoskulut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai seurakunnassa pitää "paimenen" kertoa siitä tarpeesta, mitä on.
Salamyhkäisestikö pitäisi adventistien tapaan toimia, kokousilmoituksissa ei ole järjestäjän nimeä...
Pelastus on ilmainen, mutta levitys maksaa, muista se.
Kun ostat kaupasta tuotetta, siinä on hinnassa mukana myös mainoskulutEi huoli puolustella rahanahneutta. Se on kadottava synti. Raaamtun mukaan.
Aidon uskon levittäminen ei välttämätät maksa paljo. Mutta kaupallisen bisneksen pyöritys maksaa.
- Anonyymi
Älä katso elämää putkinäköisesti-- tapasi mukaan.
- Anonyymi
putkinäkö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
putkinäkö?
Aivan- putkinäkö- miteipä mikä on putkinäkö
- Anonyymi
Sitä luonnolliseti ajatellaan, että pappa nukkuessaa kuolee ja jää mahtava perintö. Tosin se ei ole naurun eikä vitsin aihe.
Senhän jo jokainen tietää, että rukoillen sataa taivaasta rahaa. Ei sitä tarvitse ihmistä kinuta.- Anonyymi
No, opeta sitten Tapani Suontoa, että lopettaa ihmisiltä rahojen kinuamisen.
JOS - KUN - tapani suonto väittää että työ on Jumalan näky, ja Pyhän Hengen johdossa,
niin silloin pitää luottaa että Jumala antaa työhön varat. Ei niitä tarvitse kinuta ja kerjätä ihmisiltä.
Suonto saarnaa "vuoria siirtävästä uskosta" 2.8.2025, Hauholla?
Eikö hän usko ITSE, että Jumala hoitaa työnsä.
Puheet ja käytäntö ei oikein synkkaa...
Eli?
Ei mitään uutta!
Samaa showta ja vanhaa kaavaa... - Anonyymi
Sinä se sälli olet. Oletko koskaan ollut vaikka yrittäjänä? Pidätkö työmaapalavereita ja miksi*?
Kinu, ´kinu on vain pilkka pilkka - tahi typerä, typerän ajatus.
Jokaisessa seurakunnassa on jäsenille puhuttava rahasta.
Vapaissa suunnissa on vaikkapa vuosikokous ja siinä läväytetään esille vuosi- uhritulot, sekä toimintakulut jne. Sekä etiäppäin suunnitelmat'
MISKI MIETIPÄ SITÄ....... Ainakin minä kaipaisin tietoa, missä mennään.
Eräässä seurakunnassa oli tapana ohjelmalehtiseen laittaa- edellisen viikon kolehtitulot.
Näin rahastonhoitaja hoiti - tiedotuksen ja totesin itsekseni- hyvä näin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, opeta sitten Tapani Suontoa, että lopettaa ihmisiltä rahojen kinuamisen.
JOS - KUN - tapani suonto väittää että työ on Jumalan näky, ja Pyhän Hengen johdossa,
niin silloin pitää luottaa että Jumala antaa työhön varat. Ei niitä tarvitse kinuta ja kerjätä ihmisiltä.
Suonto saarnaa "vuoria siirtävästä uskosta" 2.8.2025, Hauholla?
Eikö hän usko ITSE, että Jumala hoitaa työnsä.
Puheet ja käytäntö ei oikein synkkaa...
Eli?
Ei mitään uutta!
Samaa showta ja vanhaa kaavaa...Jumala antaa---- olet aika aasi- puheissasi.... luuletko, että lukijat eivät näe panettelu- puheesi typeryytesi mittaa?
Raamatussa, seurakunta itse - hoitaa kotinsa talouden.
Vai sataako sinun kotonasi taivaasta rahat? Ilmeisesti, kun hyvin asiasi tunnet.
Millainenhan vuori- luola sinulla onkaan. Taidat vain varastaa - elämällä toisten siivellä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä se sälli olet. Oletko koskaan ollut vaikka yrittäjänä? Pidätkö työmaapalavereita ja miksi*?
Kinu, ´kinu on vain pilkka pilkka - tahi typerä, typerän ajatus.
Jokaisessa seurakunnassa on jäsenille puhuttava rahasta.
Vapaissa suunnissa on vaikkapa vuosikokous ja siinä läväytetään esille vuosi- uhritulot, sekä toimintakulut jne. Sekä etiäppäin suunnitelmat'
MISKI MIETIPÄ SITÄ....... Ainakin minä kaipaisin tietoa, missä mennään.
Eräässä seurakunnassa oli tapana ohjelmalehtiseen laittaa- edellisen viikon kolehtitulot.
Näin rahastonhoitaja hoiti - tiedotuksen ja totesin itsekseni- hyvä näin.Anonyym2025-11-03 19:41:52
"Sinä se sälli olet. Oletko koskaan ollut vaikka yrittäjänä? Pidätkö työmaapalavereita ja miksi*?"
Kukahan se "sälli" tuolla on?
Luuleeko se kaikkia uskovia sellaisiksi, joita voi höynäyttää? Joilta voi kerjätä rahoja.
Eivät kaikki ole huijattavia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala antaa---- olet aika aasi- puheissasi.... luuletko, että lukijat eivät näe panettelu- puheesi typeryytesi mittaa?
Raamatussa, seurakunta itse - hoitaa kotinsa talouden.
Vai sataako sinun kotonasi taivaasta rahat? Ilmeisesti, kun hyvin asiasi tunnet.
Millainenhan vuori- luola sinulla onkaan. Taidat vain varastaa - elämällä toisten siivellä"Jumala antaa---- olet aika aasi- puheissasi.... luuletko, että lukijat eivät näe panettelu- puheesi typeryytesi mittaa? Raamatussa, seurakunta itse - hoitaa kotinsa talouden.
Millainenhan vuori- luola sinulla onkaan. Taidat vain varastaa - elämällä toisten siivellä.!
Jos kuka, niin tämä Suonto on elänyt toisten siivellä.
Uskovat ovat rahoittaneet sitä työtä, jota hän on tehnyt.
Mutta sitä ei saisi sanoa todeksi. Kova kaplei näyttää fanien taholla syntyneen!
On monia uskovia, jotka tekevät Herran työtä, eivä kerjää rahoja toisilta.
- Anonyymi
Ei rahalla tehdä Jumalan valtakunnan työtä eikä hienoissa puheissa.
Sitä tehdään arkielämän kekellä osoittaen huomaavaisuutta ihmisille, rakastaen heitä ei herjaten ja huijaten.- Anonyymi
Tuossa on asiaa. Monet maan hiljaiset uskovat ovat arjessa Kristuksen kirjeitä. Mutta eivät tee numeroa itsestään.... näitä löytyy!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on asiaa. Monet maan hiljaiset uskovat ovat arjessa Kristuksen kirjeitä. Mutta eivät tee numeroa itsestään.... näitä löytyy!
Eihän usko ole sitä että käydään teutaroimassa jossain juhlissa ja arkielämässä ollaan tahvojen sankari. Ei niin Jumalan sana leviä.
Juhlat on vain juhia ja puheet niissä puheita, arkielämä Jeesuksen kanssa aivan toinen juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän usko ole sitä että käydään teutaroimassa jossain juhlissa ja arkielämässä ollaan tahvojen sankari. Ei niin Jumalan sana leviä.
Juhlat on vain juhia ja puheet niissä puheita, arkielämä Jeesuksen kanssa aivan toinen juttu.Samaa mieltä. On muotia olla joka lajin kissanristiäisiässä, missioissa, tapahumissa, julhlissa, mut se arki? Monen usko on pelkoa tulevista, ei voimaa! On hylätty Jeesuksen opetukset rukouksesta, kuuliaisuudesta....
Sitten on toisia, jotka toimivat tosiaan kaiken aikaa arjessa ja... - Anonyymi
Sitä tehdään arkielämän kekellä osoittaen huomaavaisuutta ihmisille, rakastaen heitä ei herjaten ja huijaten.
....... Mietitkö ollenkaan mitä puhut ja mitä haet puheissasi?
Ymmärrätkö, että evankeliumin levitystyö maksaa? Ei ne julistuspaikat ole ilmaisia kenellekään.
Sinäkin maksat asumisestasi, vai elätkö kuusen- alla. Mietihän itse sanojasi ja puhu sitten rakkaudesta- senjälkeen - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli he hoitavat hengellisen kotinsa asiat. Mutta, kitsastelijat ovat saituudessaan äänessä.
Okei. olet aivan oikeassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä tehdään arkielämän kekellä osoittaen huomaavaisuutta ihmisille, rakastaen heitä ei herjaten ja huijaten.
....... Mietitkö ollenkaan mitä puhut ja mitä haet puheissasi?
Ymmärrätkö, että evankeliumin levitystyö maksaa? Ei ne julistuspaikat ole ilmaisia kenellekään.
Sinäkin maksat asumisestasi, vai elätkö kuusen- alla. Mietihän itse sanojasi ja puhu sitten rakkaudesta- senjälkeenEvankeliumin työ maksaa...
Sitä on saarnattu aina, kun on ihmisten rahoja kinuttu.
Mutta mitä Jeesus käski?
Matteus 10:7-10
Se on kokonaan hylätty.
Kaupallinen kristillisyys maksaa.
"Sinäkin maksat asumisestasi, vai elätkö kuusen- alla. Mietihän itse sanojasi ja puhu sitten rakkaudesta- senjälkeen-"
Asiaton lause tuo em.
- Anonyymi
Matt. 13:25
Mutta ihmisten nukkuessa hänen vihamiehensä tuli ja kylvi lustetta nisun sekaan ja meni pois.
Helluntailiikke on kylvetty kristinuskon sekaan 1900-luvun vaihteessa, ensin Jenkeissä ja Suomessa 1920-luvulla.- Anonyymi
Onko kristillisyytesi ja pappeutesi sitä, mitä palstalla esiinnyt.
Tuskin kirkkoosi kannattaa tulla, koska siellä opetetaan vain nälvimään ja panettelmaan...
Minulle olisi parempaakin kuunneltavaa siellä, missä Elävä Uutinen on sanomallista.
Seurata Jumalan Karitsaa-- Siellä olen, muttei teillä, ei kiitos.... lustteellisuus taitaa paistaa itsestäsi .... pahankerran ikävästi .... kasva pois, leikkaaja tulee kerran kohdallesikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kristillisyytesi ja pappeutesi sitä, mitä palstalla esiinnyt.
Tuskin kirkkoosi kannattaa tulla, koska siellä opetetaan vain nälvimään ja panettelmaan...
Minulle olisi parempaakin kuunneltavaa siellä, missä Elävä Uutinen on sanomallista.
Seurata Jumalan Karitsaa-- Siellä olen, muttei teillä, ei kiitos.... lustteellisuus taitaa paistaa itsestäsi .... pahankerran ikävästi .... kasva pois, leikkaaja tulee kerran kohdallesikin.Kenllehän tuo nyt kiukuttelee?? On ottanut nokkiinsa?
- Anonyymi
Ei siellä arjessa voi viedä sanomaa herjaten muitaj itseään kehuen.
Siihen se silloin tyssää.- Anonyymi
Arjessa voi nimenomaan viedä sanomaa ja edistää Jumalan valtakuntaa!
Arjessa, ei juhlapuheissa ja mainostuksessa.
Niin Jeesuskin toimi. Ja apostolit. Jal alkuseurakunnan uskovat!
Likkuivat ihmisten keskellä... Apt 8:1-4.
Eikä se tyssännyt, vaan eteni! Kiitos Herran! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arjessa voi nimenomaan viedä sanomaa ja edistää Jumalan valtakuntaa!
Arjessa, ei juhlapuheissa ja mainostuksessa.
Niin Jeesuskin toimi. Ja apostolit. Jal alkuseurakunnan uskovat!
Likkuivat ihmisten keskellä... Apt 8:1-4.
Eikä se tyssännyt, vaan eteni! Kiitos Herran!Ei Jeesus mitään aluseurakuntaa perustanut. Jeesus oli uskolataan Juutalainen ja synagoogan jäsen alusta loppuun asti.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesus mitään aluseurakuntaa perustanut. Jeesus oli uskolataan Juutalainen ja synagoogan jäsen alusta loppuun asti.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.Ei tosiaan. Kun Pyhä henki vuodatetiin 1. helluntaipäivänä, syntyi Jeesuksen Kristuksen seurakunta. Apt 2. luku.
- Anonyymi
Oletko itse herjannut toisia ja kehunut itteesi. Ja sit tyssäsi? Tuohan pitää ottaa opiksi ja tehdä parannus? Herjata ei pidä, mutta avrostella saa ja pitääkin kaikkea mitä Herran nimessä tuodaan. 1 Tess 5:21
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tosiaan. Kun Pyhä henki vuodatetiin 1. helluntaipäivänä, syntyi Jeesuksen Kristuksen seurakunta. Apt 2. luku.
Pyhä Henki vuodatettiin jo maailman luomisessa.
Samoin Israelin kansa sai Pyhän Hengen kasteessa Punaisen meren ylityksen aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyhä Henki vuodatettiin jo maailman luomisessa.
Samoin Israelin kansa sai Pyhän Hengen kasteessa Punaisen meren ylityksen aikana.Parhamissa ja Olsenissa oli epäpyhä henki, mikä heihin oli vuodatettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhamissa ja Olsenissa oli epäpyhä henki, mikä heihin oli vuodatettu.
Onneksi en ole sinun kirkossasi. Ikävää olisi kuunnella aina, kun seurakunnassasi aina parhamoit.... voi hyvää päivää, tuotakin henkeä
- Anonyymi
Jos usko herjaamista, se pahempaa kuin jumalattomuus.
- Anonyymi
ei sit kannata herjata
- Anonyymi
Jeesuksen tarkoitus oli, että helluntaina 3000 syntistä kastettua jatkavat syngoogan palveluksessa kotipaikkakunnillaan.
Helluntaina kuultiin oikeita vieraita kieliä, ei mitään hurmoskielistä molotusta.
Ap. t. 2:8
Kuinka me sitten kuulemme kukin oman synnyinmaamme kieltä?
Ap. t. 2:11
toiset meistä ovat syntyperäisiä juutalaisia, toiset uskoomme kääntyneitä, meitä on kreetalaisia ja arabialaisia -- ja me kaikki kuulemme heidän julistavan omalla kielellämme Jumalan suuria tekoja." [1. Moos. 11:7]- Anonyymi
etkö vieläkään ole lukenut kielistä.... vaan jankkaat juoksuhaudassasi dementoituneena - kuten elleniläiset- ovat haudanneet profetian hengenkin.
Olette veljeksiä, ellette kaksosia... 1234567 ---kan kanssa..
Hänelle se sapatti on samanarvoinen hänkslä kuin sinulle tuo kielilläpuhumattomuus.
Ethän sinä edes käy rukouskammiossasi Ylimmäisen papin edessä. Siitähän sinä sanoillasi todistat. Olet sanalle epäuskoinen. Voisi sanoa--- fariseus.
Jopa Telppäsniityn tapaus, se ei sinua herätä miettimään.
Eikä Raamattukaan. ...vaikka sitä on siterattu eräänkin kerran.
Paatumisesi on paha- melkeinpä PH- pilkkaa- kun ei armolahjat kelpaa.
- Anonyymi
Seurakunta tarkoitti koko Israelin kansaa, ei mitään pientä poppoota siitä.
Joel 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa. - Anonyymi
Kaikilla Juutalaisilla oli Kristuksen Hengen lahja.
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.- Anonyymi
Silti heitä piti tappaa kun keräsivät mannaa sapattina.
Ja kun Mooses kävi vuorella, alkoivat väsätä kultaista vasikkaa.
Pyhä Henki toimi pätkittäin kuin Uuno Turhapuro muisti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti heitä piti tappaa kun keräsivät mannaa sapattina.
Ja kun Mooses kävi vuorella, alkoivat väsätä kultaista vasikkaa.
Pyhä Henki toimi pätkittäin kuin Uuno Turhapuro muisti.Paavali valehteli tuollaista Korintossa?
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali valehteli tuollaista Korintossa?
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.Paavalihan väitti käyneensä taivaassakin Jeesusta morjestamassa.
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
- Anonyymi
Jo nukkumalla rikastuisi. niin
- Anonyymi
Helluntailaisuus ei ole oikeata kristinuskoa, vaan henkivalta.
- Anonyymi
Jos Ananiaan ja Safiiran murhaa olisi tutkittu, niin kyllä Paavali kokeneena murhamiehenä olisi ollut pääepäilty siihen tekoon.
- Anonyymi
Alkuseurakunta ei ollut Jeesuksen perustama, vaan antikristuksien valtaama paha eksytys.
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - Anonyymi
Suonnon kannattaa heittää pyyhe kehään.
Niin hullu seurakunta.- Anonyymi
jaa
- Anonyymi
Kun joku saarnamies aloittaa puheensa tuomalla sanoja rikastumisesta, jne, se todistaa muuta kuin Pyhän Hengen vaikutusta. Paitsi, jos saaranmies nuhtelee rikkauden ja ahneuden asioista.
MIkä on ykkösenä? Jo se on näkyästi materiassa, rahoissa ----- jokainen hengellinen uskova osaa ymmärtää.
Julistus ei voi olla vitsien vääntelemistä, porukan naurattamista. Eikä aplodien kerjäämistä.
Sellainen on tämän maailman menoa, vaikka hyvin yleistä saarnaajien esiintymisessä!
Muotia. Jotta porukat viihtyisivät, olisi istujia , maksajia?
Herra armahda. - Anonyymi
Rikastuu- tottakai rikastuu.. kun nukkuu, on kuin pankkiin panisi rahhooo
- Anonyymi
Joo. Kun nukkuu tarpeeksi häviää kaikki.
- Anonyymi
Luuk. 14:33
Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"
21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakunta - Anonyymi
Mormonit puhuu kultaisista levyistä ja helluntailaiset puhuu taivaalta tippuvista kultahipuista ja hampaisiin ilmestyvistä kultaisista paikoista, kun houkettelevat ihmisiä liittymään uskonlahkoihinsa.
- Anonyymi
Suonto jatkaa. Nyt hän kutsuu ihmisiä seikkailuun...
Mutta se seikkailuviidakko on vielä paljon epäselvä.
Tässä katselmusta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19145600/uusia-tuulia-kristinuskon-saralla--tule-mukaan-seikkailuun!- Anonyymi
Joo, paljo on epäselvyyttä.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19145626/uusia-tuulia-kristinuskon-saralla-tule-mukaan-seikkailuun--(-osa-2)
- Anonyymi
Niin näyttää, enemmän kuin tarpeen....
- AnonyymiUUSI
Ehkä en siis tiedä kun en ole suontoa kuunnellut....että jos hän puhui tästä kohdasta...missä kaikki (tyhmät ja ymmärtäväiset) nukkuivat kun yljän tulo viivästyi..
Matteus 25:3-5 FB38
[3] Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa. [4] Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa. [5] Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.- AnonyymiUUSI
Niin, tuohonhan Suonto juttunsa perusti.
Mutta uskovatkaan eivät ole sen vertaa perehtyneet Raamattuun ja mitä siellä sanotaan, joten eivät ymmärrä tuotakaan Suonnon viittausta.
Matteus 25
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mutta uskovatkaan eivät ole sen vertaa perehtyneet Raamattuun ja mitä siellä sanotaan, joten eivät ymmärrä tuotakaan Suonnon viittausta.
Matteus 25
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.Suonto puhui rahasta. Ja kansalla oli hauskaa.
Rahasta saarnaaminen ei ole Raamatun mukaista. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Matteus 25
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.Joka on lukenut Raamattua kymmeniä vuosia, tuntee tuon raamatun kohdan.
Siinä ei ole pisteen eikä pilkun verran MITÄÄN raha-asioista.
Ei pidä sotkea Sanaa, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Joka on lukenut Raamattua kymmeniä vuosia, tuntee tuon raamatun kohdan.
Siinä ei ole pisteen eikä pilkun verran MITÄÄN raha-asioista.
Ei pidä sotkea Sanaa,Voi tuota teidän syväsokeuttanne !
Ettekö te raukat tuon vertaa ole Raamattuanne lukeneet ?
Suonto puhui rikkaudesta, ei rahasta, eli taas viittaus tähän:
Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Mark. 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Luuk. 12:33 Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.
Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Eli puhe ei ollut siis rahasta, vaan todellisesta rikkaudesta, ja kun se uni tulee siis ylkää odottaville neitsyille, niin se rikastuminen on jo todella lähellä ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Voi tuota teidän syväsokeuttanne !
Ettekö te raukat tuon vertaa ole Raamattuanne lukeneet ?
Suonto puhui rikkaudesta, ei rahasta, eli taas viittaus tähän:
Matt. 19:21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Mark. 10:21 Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu: mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa; ja tule ja seuraa minua".
Luuk. 12:33 Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele.
Luuk. 18:22 Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".
Eli puhe ei ollut siis rahasta, vaan todellisesta rikkaudesta, ja kun se uni tulee siis ylkää odottaville neitsyille, niin se rikastuminen on jo todella lähellä !Miksei se Suonto sitten tottele noita em. sanoja.Miksei myy omaansa, miksei jakele köyhille?
Miksi vain kinuaa RAHAA toisilta, kaiken aikaa? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miksei se Suonto sitten tottele noita em. sanoja.Miksei myy omaansa, miksei jakele köyhille?
Miksi vain kinuaa RAHAA toisilta, kaiken aikaa?Sori vaan, mutta minä en ole perehtynyt Suontoon, enkä hänen "kinuamisiin".
Minä vain olen näyttänyt Raamatusta sen, että mihin tuo Suonnon juttu pohjautuu.
Ja minä siis ihmettelen todella sitä, että kuinka olematonta on monien uskovien oma Raamatun tuntemus, kun edes noita Raamatunpaikkoja ei löydetty ja siten ei ymmärretty sitä, mitä Suonto siinä sanoi oikeasti.
Kyse tuossa asiassa ei siis todellakaan ollut rahasta !
Kuten syyttäjät niin väärin syyttivät !
- AnonyymiUUSI
Jos toimessa ja työssä ei ole Jumala mukana niin voi uurastaa aamusta iltaan ja ottaa yötä jatkoksi mutta silti köyhtyy. Jos toimessa ja tehtävässä on Herran mukana voi asiat luoviutua jopa levon ja vapaan aikana. Tätäkö Suonto tarkoitta? 127:2 Turhaan te nousette varhain ja myöhään menette levolle ja syötte leipänne murheella: yhtä hyvin hän antaa ystävilleen heidän nukkuessansa
- AnonyymiUUSI
Suonto ei odota rahoja nukkuessaan?
Hän kerjää niitä Finmission etusivulla:
TUE TOIMINTAA!
Raha, raha ja raha!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!
Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja16922165Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"
Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant669027Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa
Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va656222SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"
Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei1785812Onko rajojen kiinnipitäminen ihmisoikeuksien vastaista?
Maahanmuutosta puhutaan usein niin kuin kyse olisi vain numeroista ja rajoista. Kyse on kumminkin ihmisistä, jotka halua3215330Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot294846Sannalla tänään vuorossa The Daily Show
Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.204702HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!
Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.794452Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään
eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm804241"Rauhanomainen" miekkari hesassa: "Eläköön aseellinen vastarinta" - lakana
Kyseessä on Suomen Palestiinalaisten yhdistyksen viime perjantaina järjestämä ”Hiljainen kynttiläkulkue Palestiinalaiste1153760