4.10.2025 ja myyjän nimikirjaimet M.F.
Olin vaimoni kanssa katsomassa matkailuautoja ja pyysinkin tarjousta yhdestä ja annoin myyjälle avaimet että hän voi käydä koeajamassa mukanamme olleen henkilöauton vaihtoautoehdokkaana.
Puoli tuntia kului ja mietimme jo että käypä myyjä pitkällä koeajolla. Sitten myyjä tuli takaisin sisälle ja sanoi, että auto ei lähde käyntiin. Kun menimme ulos, auto oli siellä todellakin täysin virrattomana. No, käynnistimme auton apukäynnistimellä ja ajoimme kotiin miettien että akku on varmaankin autosta pettänyt.
Kotona autossa ei kuitenkaan ollut mitään vikaa ja totesin myös että myyjä oli avannut akun luukun tavaratilan reunasta. Sitten selasin käyttöohjekirjaa, jossa sanottiin selvästi että auto katkaisee turvatoimena virrat kokonaan, jos akkua menee väärällä tavalla sorkkimaan.
Myyjä antoi tarjouksensa välirahasta, johon emme todellakaan tarttuneet tapahtuneen jälkeen. Nyt kuukausi on mennyt autollamme ilman mitään vikaa, niin kuin vuosikaudet ennen tuotakin.
Kertokaapa mielipiteenne, mitä tapahtui tuon puolen tunnin aikana jonka myyjä käytti "todetakseen ettei auto käynnisty" ja miksi? Oliko tarkoitus saada meidät säikähtämään ja vaihtamaan automme suuremmalla välitahalla vai mitä?
Mielipiteenne tapahtumasta Tervajoen Rintajoupilla.
8
200
Vastaukset
- Anonyymi
ei kukaan halua vaihdossa VW konsernin autoja...
- Anonyymi
Kyseessä ei ollut VW konsernin auto vaan toisen valmistajan takavetoinen sedan.
- Anonyymi
Ja jos joku miettii vielä tuota apukäynnistystä, niin tähän malliin annetaan lisävirta konepellin alta vaikka akku onkin tavaratilan sivulla luukun takana, eikä sinne voisikaan antaa virtaa kun takaluukkukin aukeaa sähköisesti.
- Anonyymi
Myyjä kävi kakalla.
- Anonyymi
Miten auto voi olla yht'äkkiä täysin virraton ja sitten taas toimia normaalisti?
- Anonyymi
Autokauppiaan esikuva: https://youtu.be/VJ9l4-3zX7g?si=g_K5tZXK0axsMOY6
Tästä kai siinä pn kyse.- Anonyymi
👍
- AnonyymiUUSI
Saman tapaisen tempun on tehnyt myös Sakan tai Kamuxin myyjä. Koeajolla ollut myyjä oli irrottanut etuvalon johdon, joka aiheutti jonkun merkkivalon syttymisen. Tällä tempulla halusi tietys kiinnittää huomion pieneen vikaan ja saada asiakkaan hämilleen. Onneksi asiakas ei mennyt lankaan. Asia selvisi vasta huoltomiehen ihmetellessä irronnutta eli irrotettua johtoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512