Ei vanhaa sähköautoa

Anonyymi-ap

21

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Käytetty sähköauto on erittäin kannattava hankinta kunhan pitää huolen akuston kunnon mittauksesta.
      Niitä saa edullisesti ja ajaminen on halpaa ja mukavaa.

      • Anonyymi

        Kun akun kapasiteetti laskee 70% alapuolelle, se on paalitavaraa. Uusi akku asennuksineen on niin kallista, että vanhan sähköauton ostajalla ei ole varaa uusia akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun akun kapasiteetti laskee 70% alapuolelle, se on paalitavaraa. Uusi akku asennuksineen on niin kallista, että vanhan sähköauton ostajalla ei ole varaa uusia akkua.

        Jos se auto kuitenkin toimii niin eipä sitä paaliin tarvitse viedä. Ja tuossa tilanteessa keskimäärin autolla alkaa muutenkin olla ikää ja kilometrejä sen verran ettei sen arvon muutenkaan kovin iso ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se auto kuitenkin toimii niin eipä sitä paaliin tarvitse viedä. Ja tuossa tilanteessa keskimäärin autolla alkaa muutenkin olla ikää ja kilometrejä sen verran ettei sen arvon muutenkaan kovin iso ole.

        Vaihtoarvo 0 e eli kauppiaat eivät ota vastaan vaihdossa ennen kuin akku on uusittu (kapasiteetti yli 70%).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihtoarvo 0 e eli kauppiaat eivät ota vastaan vaihdossa ennen kuin akku on uusittu (kapasiteetti yli 70%).

        https://anttiliinpaa.lilith.fi/2025/01/04/huomio-ala-osta-kaytettya-sahkoautoa-ilman-soh-mittausta/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun akun kapasiteetti laskee 70% alapuolelle, se on paalitavaraa. Uusi akku asennuksineen on niin kallista, että vanhan sähköauton ostajalla ei ole varaa uusia akkua.

        Väärin, autolla voi ajaa edelleen jos akku on muuten kunnossa. Tuollainen tilanne tulee yleensä vain ladattavien hybridien yhteydessä jossa autoa on käytetty tyhmästi, eli ladattu jatkuvasti.


    • Anonyymi

      Käytetyn auton ostossa on aina riskinsä, oli se sitten polttis tai sähköauto. Riskin maksimoi ostamalla hybridin, jossa on molemmat.

    • Anonyymi

      Liinpää on epäonnistunut polttomootoriautokauppias. Muutkin bisnekset eivät oikein suju.

    • Anonyymi

      "Jos maksat tänään 35 000 euroa, autosi arvo voi olla kolmen vuoden päästä alle 15 000 euroa". Halpoja kilometrejä hehheh...

      • Anonyymi

        Niin ja osamaksut vielä maksamatta ??

        Halpoja kilometrejä hehheh.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja osamaksut vielä maksamatta ??

        Halpoja kilometrejä hehheh.....

        Ja jotkut vielä ottaa tuollaiset yksittäiset heitot jonain faktana, että hehheh vaan sinnekin...


      • Anonyymi

        On se jännä juttu kun auton arvo laskee vuosien saatossa. Onko tuo sinulle uusi asia?


    • Anonyymi

      Ompahan tosi "egolista ja vihreää" touhua tämän nykyinen sähköauto ja hybridi-hypetys.
      8 vuotiaana akkuautot paalissa. Kohta maapallo täyttyy käytetyistä sähköautojen romuista ja niiden akuista. Ajan bensa tai diissel autolla niin kauan kuin henki pihisee....

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitit egosi pienellä. EGO kuuluu isolla. ekologinen pienellä ta no jos on peni egoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kirjoitit egosi pienellä. EGO kuuluu isolla. ekologinen pienellä ta no jos on peni egoli.

        Painovirhepaholainen iski !😡 korjaan: ekologista !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painovirhepaholainen iski !😡 korjaan: ekologista !

        Heikko seivaus.


    • Anonyymi

      Kerrankin kriittinen ja totuuden kertova juttu. Alkanut ottaa päähän nämä jutut kuinka tavallisella ihmiselläkin on jo varaa sähköautoon kun käytettyjä saa "pikkurahalla".

      Mutta ne ongelmat....
      Ei ole pikkurahoja siinä kohtaa.

      • Anonyymi

        Onhan se totta, että kalliit viat ovat kalliita ja vanha käytetty auto on riski niiden osalta. Onneksi löytyy helppoja keinoja vähentää riskejä. Ja on kai se nyt ostajan omalla vastuulla selvittää havittelemansa vanhan auton kunto. Tämä ei periaatteessa ole millään lailla erilaista kuin vanhan käytetyn polttisautonkaan kanssa.
        Esim tämä jatkuvasti esillä oleva sähköauton akku. Sen testaaminen on tavattoman yksinkertaista ja halpakin.

        Jos akun kapasitetti on esim alle 70%, niin sehän tarkoittaa vaan tiheämpään latausta. Ja se nyt tuskin on ylivoimaista kenellekään.
        Valmistajan akkutakuuhan tarkoittaa, ettei kapasitetti ole alle 70% alkuperäisestä. Ja hyvin harvassa tapauksessa ollaan edes lähelläkään tuota, kun akkutakuuhan loppuu 8-10 vuoden päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se totta, että kalliit viat ovat kalliita ja vanha käytetty auto on riski niiden osalta. Onneksi löytyy helppoja keinoja vähentää riskejä. Ja on kai se nyt ostajan omalla vastuulla selvittää havittelemansa vanhan auton kunto. Tämä ei periaatteessa ole millään lailla erilaista kuin vanhan käytetyn polttisautonkaan kanssa.
        Esim tämä jatkuvasti esillä oleva sähköauton akku. Sen testaaminen on tavattoman yksinkertaista ja halpakin.

        Jos akun kapasitetti on esim alle 70%, niin sehän tarkoittaa vaan tiheämpään latausta. Ja se nyt tuskin on ylivoimaista kenellekään.
        Valmistajan akkutakuuhan tarkoittaa, ettei kapasitetti ole alle 70% alkuperäisestä. Ja hyvin harvassa tapauksessa ollaan edes lähelläkään tuota, kun akkutakuuhan loppuu 8-10 vuoden päästä.

        "Jos akun kapasitetti on esim alle 70%, niin sehän tarkoittaa vaan tiheämpään latausta. Ja se nyt tuskin on ylivoimaista kenellekään."

        Kyllä se myös tarkoittaa sitä että akku on selvästi kulunut ja se alkaa olla käyttöikänsä loppupuolella. Riski hajoamiseen tai siihen että akun valvontajärjestelmä ei enää anna käyttää akkua kasvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos akun kapasitetti on esim alle 70%, niin sehän tarkoittaa vaan tiheämpään latausta. Ja se nyt tuskin on ylivoimaista kenellekään."

        Kyllä se myös tarkoittaa sitä että akku on selvästi kulunut ja se alkaa olla käyttöikänsä loppupuolella. Riski hajoamiseen tai siihen että akun valvontajärjestelmä ei enää anna käyttää akkua kasvaa.

        Hybrideissä ja ladattavissa hybrideissä on ne lataussyklit jo käytetty eli akku on entinen. Sähköautoissa isommat akut ja ne kestää huomattavasti paremmin.

        Testaamatonta akku ei tietysti käytettynä kannata ostaa.
        Vaikka korjaus on monissa tapauksissa mahdollista.

        https://kaasujalka.fi/2025/08/26/jesse-haapala-tuntee-lataushybridien-miinat/


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      67
      3788
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      93
      2413
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      15
      1639
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1182
    8. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      50
      1011
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    10. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      56
      1010
    Aihe