Näyt, ilmestykset

Anonyymi-ap

Ne eivät ole harvinaisia uskovan elämässä. Paavalikin sai niitä, näki myös. Useita kun luemme UT a. Onpa minullakin kokemuksia siltä alueelta. Keuruulla Jumala kirjoitti jotain älykellooni. Monesti Jumala on ilmoittanut minulle ei sukulaisen tai sukulaisen kuoleman etukäteen. Saan aina ilmoituksen jos on hirvikolarivaara. Kyllä Pyhä Henki on ilmoittanut minulle paikan kun jokin esine on ollut kateissa pidemmän aikaa. Huonoina marjavuosina , joita on harvoin, Jumala ei ole ilmoittanut minulle hyvää marjapaikkaa pyynnöstä huolimatta. Joka vuosi poimin paljon marjoja. Toisinaan kiitän Jumalaa metsässä 150 dp llä. Nämä ovat miehistön jäsenen kokemuksia tältä alueelta. Minulla on elävä Jumala. Näin kaamosaikana.

11

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on ollut jotain vastaavaa, mutta ei mitään yhtä merkittävää. Olen kirjannut erään unen ylös ja se toteutui 7kk myöhemmin, päivälleen. En aloittanut juomaan, koska Jumala tiesi etukäteen murheeni.

• Anonyymi

Mikä ero on näyllä ja ilmestyksellä?

• Anonyymi

AI yhteenveto ei tee selvää eroa näille.

Näky ja ilmestys ovat uskonnollisia kokemuksia, joissa henkilö saa jumalallisen tai yliluonnollisen viestin, kuten tietoa jumaluudelta, tulevaisuudesta tai moraaliohjeita. Näky voi olla visuaalinen, ja sitä voidaan kuvata kokemuksena, joka antaa käsityksen tulevaisuudesta, sen suunnista ja tavoitteista. Ilmestys puolestaan on jumalallisen tiedon saamista.

Näky

Mitä se on: Yliluonnollinen, usein visuaalinen kokemus, jonka uskotaan tulevan jumaluudelta.

Tarkoitus: Voi antaa tietoa jumalallisista asioista tai tulevaisuudesta.

Esimerkki: Kirjoitettu näky, kuten kristinuskossa apokalypsi, voi olla tulevaisuutta koskeva profetia.

Ilmestys

Mitä se on: Tiedon, moraalikäskyjen tai varmuudentunteen saamista jumalallisesta lähteestä.

Tarkoitus: Muiden uskontojen opetukset perustuvat usein ilmestyksiin.

Esimerkki: Uskonnollinen oppi, joka perustuu jumalallisesta lähteestä saatuun tietoon.

• Anonyymi

Lahkolaisuus tuottaa paljon uskontojen urheja.

Sananl. 23:33

Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita.

• Anonyymi

Luuk. 11:16

Toiset taas kiusasivat häntä ja pyysivät häneltä merkkiä taivaasta.

Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuk. 11:16

Toiset taas kiusasivat häntä ja pyysivät häneltä merkkiä taivaasta.

Niin hän huokasi hengessään ja sanoi: "Miksi tämä sukupolvi vaatii merkkiä? Totisesti minä sanon teille: tälle sukupolvelle ei anneta merkkiä.

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama.

Salamanisku sokaisi Paavalinkin Damaskontiellä...ja ääni päässä väitti olevansa Jeesus....minä se olen...

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö raamatusta muuta kuin ylläolevat raamatunjakeet. Ja Antikristuksen. Todennäköisesti et tiedä. Kyllä täälläkin huomaa on kaamosaika. Missä on kirkas valo elämässäsi ???????

• Anonyymi

Viisainta lukea oikeata Ramattua ja jättää se kansanpainos vähemmälle.

• Anonyymi

Jesaja, Jeremia, Hesekiel, Daniel ja myös pikkuprofeetat näkivät paljon näkyjä. Myös Johannes Patmos saarella. Ehkä se on vähän eri asia VT ssa. Esim. Danielin , Johanneksen näyt ovat meitä varten. Mutta näki Paavali näkyjä, ilmestyksiä. Silloin olen minäkin niitä nähnyt. En pidä sitä minään erikoisuutena. Kaikki on Jumalan armoa. Det är sant.

• Anonyymi

Paavali tosin sanoi että häntä rusikoidaan erinomaisten ilmestysten vuoksi ettei ylpeilisi.

Siten kannattaa olla varovainen ilmestysten kanssa ettei joudu rusikoitavaksi.

Niin tosin herjojenkin kanssa. Myös niistä voi seurata jotain ikävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      463
      6586
    2. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      188
      3916
    3. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      109
      2521
    4. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      26
      2050
    5. Moraaliköyhä S-ryhmä

S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko
      Tampere
      139
      1436
    6. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1325
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimaisin ihminen jonka olet ikinä tavannut?
      Ikävä
      68
      1176
    8. Minkä biisin omisit sun kaivatulle?

Pieni perustelu olisi kiva. ❤️
      Ikävä
      63
      1105
    9. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      79
      1098
    10. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      46
      1049
    Aihe