Olen vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. En tee syntiä. Ei vain tee mieli tehdä syntiä. Minkäs sille mahtaa. Täytyy olla syntiä tekemättä. On tämäkin armoa. Ei tarvitse valehdella, että tekisi syntiä kun ei tee.
En ole syntinen
52
326
Vastaukset
- Anonyymi
Ne nimenomaan hyvä ettei valehtele, vaan voi sanoa kansanmurhaa kansanmurhaksi ja syntiä synniksi. Niin sitä syntiä ei ole kun ei myönnä sitä tapahtuneen ja jos joku muuta väittää sanoo että kaikki muut maailmassa valehtelee.
Niin niitä synnittömiä tehdään.
Valehtelemalla.- Anonyymi
Valehtelusta sulla on päivittäistä kokemusta jos olet muslero.
- Anonyymi
Terve ihminen määrittelee syntikäsitteen ihan itse, humaaneista lähtökohdista.
- Anonyymi
Raamattu kertoo ja sanoo, että kaikki ovat syntiä tehneet ja tekevät, mutta saavat lahjaksi... (Room. 3)
Valehteleeko Raamattu siis?- Anonyymi
Sehän harhaoppisten ensimmäinen valhe ettei asia ole siten kuten kirjoitettu on, vaan kuten se selitetään. On kyse käännösvirheestä, virheellisestä tulkinnasta tai sitten yksinkertaisesti vain Raamatun sanasta on valetta vaikka 20 prosenttia ja loppuakin voi epäillä.
- Anonyymi
Oppi syntisistä uskovista on lähtöisin maailman ihmistä niistä, jotka yrittävät näytellä Jeesuksen seuraajaa ja uskovaa. Kaikista ulkokultaisen ihmisen ponnisteluista huolimatta heidän omatuntonsa syyttää ja todistaa heidän olevan syntisiä ja pahoja ja saastaisia. Säilyttääkseen uskovan statuksen ulkokullatut ovat ottaneet käyttöön valheellisen opin: Jeesuksen omat ovat syntisiä, ja Jeesuksen omilla on alituinen taistelu synnin himoja vastaan.
Sana puhuu selkeästi kahdenlaisista ihmisistä, vääristä ja pyhistä, jumalattomista syntisistä ja pyhistä. Vain Jeesuksen verellä pestyt ovat uudesti syntyneitä ja pyhiä: joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä...että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi - Anonyymi
Hei, älä yritä opettaa Raamattua näille. Nää haluavat elää eksytyksissä, etsivät niitä.
Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Tule sinä Jeesuksen seuraan, kristittyjen joukkoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän harhaoppisten ensimmäinen valhe ettei asia ole siten kuten kirjoitettu on, vaan kuten se selitetään. On kyse käännösvirheestä, virheellisestä tulkinnasta tai sitten yksinkertaisesti vain Raamatun sanasta on valetta vaikka 20 prosenttia ja loppuakin voi epäillä.
Laita nyt esmerkkiä höpötyksesi tueksi sellaisesta käännösvirhevaleesta ok !
Laita tulemaan.
- Anonyymi
Uudesti syntyneiden, Jeesuksen omien elämään ei kuulu synti, vain maailman ihmiset ovat syntisiä ja harjoittavat syntiä. Jumalan lapset ovat synnistä vapautettuja ja pyhiä ja vanhurskaita.
- Anonyymi
Kyllä sille mahtaa! Jumala keksii liukuhihnalta aina vain uusia sääntöjä joiden noudattamatta jättäminen tekee sinut varmasti syntiseksi.
Et edes tiedä kaikkea sitä mikä Nykyisin luetaan synniksi.
Etkä edes vanhoista synneistä selviä. Kuvat, televisio, vierasmaalainen ruoka , kymmenykset jne. - Anonyymi
Jo Jeesus kinasteli näistä säännöistä fariseusten kanssa ja totesi ne mitättömiksi.
- Anonyymi
Ap, olet umpisokea omille synneillesi.
Lisäksi et selvästikkään edes tiedä kunnolla sitä, että mikä on syntiä, sillä jos tietäisit, et kirjoittaisi tuollaisia järjettömyyksiä.
No, ihan lyhyesti vain asiasta:
Jokainen Jumalan hyvän tahdon vastainen teko on syntiä.
Jokainen Jumalan tahdon mukaisen teon tekemättä jättäminen on syntiä.
Ja kyetäksesi siis täysin kaiken tuon oikein arvioimaan, sinun tulisi olla Jumala, joka siis yksin tietää oman tahtonsa jokaikisessä tapauksessa.
Eli siten sinä siis väitit olevasi jo itse Jumala, vaikka toki et sitä itse ymmärtänytkään sokeuttasi ja syvää ymmärtämättömyyttäsi.- Anonyymi
Sinun, jumalattoman elämän keskiössä on synti ja synnin himot. Sen sijaan minulle elämä on Jeesus ja sovitus ja uusi puhdas elämä ja pyhitys. Olen pyhä ja vanhurskas Jeesuksen verellä
pesty.
- Anonyymi
en minäkään usko mielikuvituskavereihin , mutta aku ankkaan uskon 🤣🤣🤣
- Anonyymi
No, se kertoo paljon sinusta ja ymmryksei tasosta.
- Anonyymi
1.Korinttolaiskirje:
1:1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen kutsuttu apostoli Jumalan tahdosta, ja veli Soostenes
1:2 Korintossa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, jotka ovat kutsutut ja SYNTISET,
Vai PYHÄT
- Anonyymi
"Olen vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. En tee syntiä. Ei vain tee mieli tehdä syntiä. Minkäs sille mahtaa. Täytyy olla syntiä tekemättä. On tämäkin armoa. Ei tarvitse valehdella, että tekisi syntiä kun ei tee.
Matt. 23:12 Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan- Anonyymi
Paavali asetti itsensä ja työtoverinsa esikuvaksi muille.
Filippiläiskirje:
3:15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
3:16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
3:17 Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana. - Anonyymi
Syntisten kohtalo on karu: "joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
- Anonyymi
Aloittaja ei edes huomaa kuinka syntinen oma kehu haisee
Se on itsekkyyttä
siinä häpäistään Jumala nimi ja Jeesuksen ristintyö.- Anonyymi
Miksi rakastat sitä synnin tekemistä niin kovasti, kerro ?
- Anonyymi
Syntiset kehuskelevat synneillään!
- Anonyymi
Sillä yhden ihmisen tottelemattomuuden teko (perisynti) teki kaikista ihmisistä syntisiä ja kuolevaisia.
Room.5
Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinyt äitini kohtuun.
1. Joh. 1:8
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.- Anonyymi
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
Kaikesta vääryydestä puhdistetut ovat pyhiä ja vanhurskaita.
- Anonyymi
Älä mene lahkopastoreiden käsien alle, äläkä ojentele siellä omia käsiäsi heitä kohti.
1. Tim. 5:22
Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.- Anonyymi
Sananl. 27:12
Viisas näkee vaaran, ja lymyttää itsensä; vaan tyhmät menevät siihen, ja saavat vahingon.
- Anonyymi
Niin mutta miksi rakastat synnintekemistä niin kovasti kerro ?
- Anonyymi
Miten se psalmintekijä tiesi olevsnsa syntine heti syntyessään!
Olisko niin ettet ymmärrä mitä siinä oikein todetaan siinä syntyessä syntinen päivittelyssä, olisko äitee vähän hyppinyt aisan yli häh !
Mutta missäpä te olisitte oppineet raamattua tajuamaan, ei missään.- Anonyymi
Synneissä syntynyt tarkoittaa aviorikoksen seurauksena syntynyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Synneissä syntynyt tarkoittaa aviorikoksen seurauksena syntynyttä.
>>>>Synneissä syntynyt tarkoittaa aviorikoksen seurauksena syntynyttä.<<<<<
”Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet —”
Roomalaiskirje 5:12 FB38 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet —”
Roomalaiskirje 5:12 FB38Mutta kaikki eivät te syntiä maailman tappiin asti, van synnin tekimisen voi lopettaa. Jumala ole määrännyt meitä vihaan, vaan saamaan pelastuksen Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 5:12 FB38Jumala loi Aadamin aikuiseksi mieheksi. Aadam oli Aadam jo ennen syntiin lankeamista. Jumala EI luonut Aadamia syntisenä ja synnin saastuttamana. Adam kuoli silloin kun hän teki syntiä. ”sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Kaikki kuolevat Aadamissa eli silloin kun he tekevät syntiä. synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi Aadamin aikuiseksi mieheksi. Aadam oli Aadam jo ennen syntiin lankeamista. Jumala EI luonut Aadamia syntisenä ja synnin saastuttamana. Adam kuoli silloin kun hän teki syntiä. ”sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
Kaikki kuolevat Aadamissa eli silloin kun he tekevät syntiä. synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet-Aadamin synti oli tottelemattomuus ja sinä elät tottelemattomuudessa ja eläessäsi tottelemattomuudessa olet osallinen Aadamin syntiin eli sinun oma tottelemattomuuteen ja teet Aadamin tekoja ja SINUN TEKOSI eli tottelemattomuutesi Jumalan Sanalle aiheuttaa sinulle itsellesi kuoleman. KAIKKI OVAT SYNTIÄ TEHNEET! Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. EI LUE NIIN KUIN SILMÄSI JA PIMEÄ MIELESI NÄKEVÄT: AADAM TEKI SYNTIÄ JA KUOLEMA TULI AADAMIN TAKIA KAIKKIEN OSAKSI!
Kuolema on tullut kaikkien osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Roomalaiskirje 5:12 FB38Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." ELI SUOMEKSI, DAAVID SAI ALKUNSA AVIORIKOKSEN SEURAUKSENA!!!! ONKO LIIAN VAIKEA YMMÄRTÄÄ??? Daavid oli Iisain lehtolapsi ja suvun musta lammas.
Iisai ei oikeastaan edes pitänyt Daavidia poikanaan. Daavidia ei kutsuttu edes aterialle, jonne Iisain muut pojat kokoontuivat. Pyhittäytykää ja tulkaa minun kanssani uhrille." Ja hän pyhitti Iisain ja hänen poikansa ja kutsui heidät uhrille. Ja Samuel kysyi Iisailta: "Siinäkö olivat kaikki nuorukaiset?" Hän vastasi: "Vielä on nuorin jäljellä, mutta hän on kaitsemassa lampaita".
Daavidin veljet halveksivat Daavidia:
Mutta kun hänen vanhin veljensä Eliab kuuli hänen puhuvan miesten kanssa, vihastui Eliab Daavidiin ja sanoi: "Miksi sinä olet tullut tänne, ja kenelle olet jättänyt sen pienen lammaslauman siellä erämaassa? Minä tunnen sinun julkeutesi ja pahan sisusi; sinä olet tullut tänne katsomaan sotaa."
Loppujen lopuksi Daavid lankesi samaan syntiin kuin Iisai. Daavid lähetti sanansaattajat häntä noutamaan, ja hän tuli hänen luoksensa. Ja Daavid makasi naisen kanssa, joka juuri oli puhdistautunut saastaisuudestaan. Sitten tämä palasi kotiinsa.
EIKÖ JÄRKESI RIITÄ NÄIN SELVÄN TOTUUDEN YMMÄRTÄMISEEN
- Anonyymi
Juuri siksi Jeesus on kuollut, että meillä oli vapaus laista ja synnistä.
Jos emme olisi olleet syntisiä, eiJeesuksen olisi tarvinnut kuolla syntiemme tähden.
Jos emme niistä silti vapaudu, on kuolema silloinkin turha.- Anonyymi
Jeesus ei ole syntisten ystävä. Jeesus on tullut etsimään ja pelastamaan sitä, mikä on kadonnut, näin ollen Jeesus oli samoissa paikoissa kuin syntiset. Syntiset eivät ole Jeesuksen kavereita. Jeesukseen uskovat ovat Hänen seuraajiaan. Sana varoittaa: Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
Myöskään Jumalan lapset eivät ole syntisten ystäviä.
Lopulta syntisille käy niin kuin on profetoitu: Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet.
- Anonyymi
Jeesuksen sisäinen tuntemus paljastaa salaisetkin syntimme
samoin laki paljastaa meidät syntiseksi ja että olemme perisynnin alaisia, kun ymmärtää mitä synti on.
Mitä enemmän kirkkautta tulee sitä syntisemmäksi ihminen tulee ja siksi tarvitsemme Jeesusta.- Anonyymi
Sanan mukaan vain pyhät astuvat Taivaan porteista sisälle. Syntiset kohtaavat Jumalan vihan, Syntiset eli saatanan lapset eivät kykene todistaman olevansa pyhiä. Jotta syntiset eli saatanan omat olisivat Jumalan lasten, pyhien kanssa tasavertaisia Jumala edessä, niin syntiset eli saatanan omat haukkuvat Jeesuksen omia synnittömyysopillaan ja opettavat pyhien olevan syntisiä, saman kaltaisia kuin maailman synnissä elävät maailman ihmisetkin.
- Anonyymi
>>>>>>Olen vanhurskas ja pyhä Jumalan lapsi. En tee syntiä. Ei vain tee mieli tehdä syntiä. Minkäs sille mahtaa. Täytyy olla syntiä tekemättä. On tämäkin armoa. Ei tarvitse valehdella, että tekisi syntiä kun ei tee.<<<<
Roomalaiskirje 5:12 FB38
---------
”Mutta Raamattu on sulkenut kaikki synnin alle, että se, mikä luvattu oli, annettaisiin uskosta Jeesukseen Kristukseen niille, jotka uskovat.”
Galatalaiskirje 3:22 FB38
---------
”Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.”
Roomalaiskirje 11:32 FB38
Ketä Hän armahtaa? Sitä joka uskoo evankeliumin ja kääntyy pois entisestä synti elämästään.- Anonyymi
Ratkaisukristillisyydessä itse käännyttään pois muka syntiä tekemästä. Yleensä se tarkoittaa vain sitä että aletaan herjata muita synnin tekemistä, mutta omiin synteihin sillä ei ole mitään vaikutusta.
Jeesus kuolemallaan vapautti meidät synnin ja kuoleman laista. Kun olemme Herrassa, kun vaellamme Pyhässä Hengessä, meille ei lueta lakia eikä silloin ole rikkomustakaan. Silloin Herra johdattaa meitä hyvään ja heti kun luovumme tuosta ohjauksesta, siitä Pyhän Hengen johdatuksesta, astuu laki kaikessa ankaaruudessaan voimaan ja tekee meistä syntisiä, teimme itse mitä tahansa.
Niin yksinkertaista ja kaunista se on. Ei siinä tarvitse mitään vängätä, ei ketään herjata, ei voivotella omia eikä toisten syntiä, vaan vain uskoa siihen että noin voi tapahtua, niin silloin Jumala saattaa armahtaa ja valaista ihmisen Pyhän Hengen kautta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratkaisukristillisyydessä itse käännyttään pois muka syntiä tekemästä. Yleensä se tarkoittaa vain sitä että aletaan herjata muita synnin tekemistä, mutta omiin synteihin sillä ei ole mitään vaikutusta.
Jeesus kuolemallaan vapautti meidät synnin ja kuoleman laista. Kun olemme Herrassa, kun vaellamme Pyhässä Hengessä, meille ei lueta lakia eikä silloin ole rikkomustakaan. Silloin Herra johdattaa meitä hyvään ja heti kun luovumme tuosta ohjauksesta, siitä Pyhän Hengen johdatuksesta, astuu laki kaikessa ankaaruudessaan voimaan ja tekee meistä syntisiä, teimme itse mitä tahansa.
Niin yksinkertaista ja kaunista se on. Ei siinä tarvitse mitään vängätä, ei ketään herjata, ei voivotella omia eikä toisten syntiä, vaan vain uskoa siihen että noin voi tapahtua, niin silloin Jumala saattaa armahtaa ja valaista ihmisen Pyhän Hengen kautta.Haista sinä jo iso paska! Aikuinen ihminen itseään kehuu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haista sinä jo iso paska! Aikuinen ihminen itseään kehuu...
Valinnan tekeminen on yksi Raamatun tärkeimmistä opetuksia. Päättäminen ja ''ratkaisu', kulkee punaisena lankana läpi Kirjoitukset: Raamatun alkulehdissä Aadam teki valinnan: hän otti sen hedelmästä ja söi ja antoi myös miehellensä, joka oli hänen kanssansa, ja hänkin söi.
Aadam oli voinut kieltäytyä ja valita olla syömättä.
Mooseksen kirjassa itse Jumala kehottaa tekemään 'ratkaisun': minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Israelilaiset eksyvät epäjumalain palvontaan: Elia kysyi: Kuinka kauan te onnutte molemmille puolille? Jos Herra on Jumala, seuratkaa häntä; mutta jos Baal on Jumala, seuratkaa häntä.
Paavalikin teki päätöksen: sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa, Sanan lahko merkitys on oikeastaan valinta ja tie, oma valinta.
Jeesus kertoi tuhlaajapojan paluusta riemuvuotena: Poika oli päättänyt ja tehnyt valinnan: "Minä nousen ja menen isäni tykö ja sanon hänelle".
- Anonyymi
Miten itsestään ja sen pahoista teoista pääsee eroon?
Onko se mahdollista ollenkaan? No on!
Maailmassa on julkkiksia, jotka ovat tahtoneet päästä itsestään
ja julkisuuden henkilöstään eroon ja ovat myös päässeet. He ovat
tahtoneet aloittaa uuden elämän toisella identiteetillä. He ovat
lavastaneet oman kuolemansa ja aloittaneet uuden elämän uudella
identiteetillä. Kukaan ei enää kysy heidän peräänsä, ei lähetä
esiintymis pyyntöjä, eikä mitään vaatimuksia velkojen maksusta.
Näin tapahtuu myös syntisen ihmisen uskoon tulossa.
Uskoon tulossa syntinen samaistuu Jeesuksen Kristuksen
kuolemaan ristillä. Syntinen siis kuolee Jeesuksen kanssa ristillä.
Tässä kuolemassaan hän pääsee eroon syntisestä paskiaisestaan.
Jumala ei velo entisen syntisemme tekoja ja syntejä. Hän ei kysy
niiden perään eikä vaadi syntejä hyvittäviä tekoja. Kuolema on
vapauttanut uskovan ihmisen entisen syntisen synneistä.
Sitten siinä samassa hetkessä Jumala luo uskoon tulevasta
ihmisestä sisäisesti uuden ihmisen. Hän antaa uuden elämän
itsestään. Nyt hän on Jumalan luoma uusi luomus. Hän on
syntynyt Jumalasta, Sanasta ja Hengestä, Jumalan lapseksi.
Uskoon tullut henkilö aloittaa uuden elämän synnistä vapautettuna
vapaana Jumalan lapsena.
Jumalan lapsi ei ole syntinen. Se entinen paskiaisemme oli
Syntinen. Mutta nyt se on kuollut, eikä se enää edusta Jumalan
lasta. Kuollut ei voi edustaa ketään.
Jumalasta syntynyt Jumalan lapsi on aina vanhurskas ja pyhä
koska hän on Jumalasta. Jumalasta ei tule uskovaan syntiä. Siksi
uskoon tullut ihminen aloittaa uuden elämän Jumalan yhteydessä
vanhurskaana ja pyhänä Jumalan lapsena.
Jumala on asettanut uuden luomuksen sisälle Kristukseen Jeesukseen.
Hänessä uskova on pelastunut ja pelastuva.
Jos joku on lopen kyllästynyt omaan syntisyyteensä, ja jopa itseensä,
sinä voit nyt tulla Jeesuksen Kristuksen luokse ja pyytää Jeesusta
tekemään sinusta uuden ihmisen, Jumalan lapsen. Silloin syntinen
minäsi kuolee ja uusi elämä alkaa koska Jumala antaa sinulle
uuden elämän.
https://www.jumala-kanssamme.se/439636059/439638183
Mvh J - K- Anonyymi
Mvh J - K, aloit taas mainostaa omia, katolilaisuutta ja ekumeniaa edustavia sivujasi sekä Herran Sanan kieltämisen vaatimusta.
- Anonyymi
Mitä eroa on vanhurskaalla ja tavallisella hurskaalla?
- Anonyymi
Vanhurskas ihminen on tullut Jumalan vanhurskauttamaksi.
Siksi hän on vanhurskas. Hän omistaa Jumalan lahjoittamana
Jeesuksen täysin synnittömän ja sataprosenttisesti Jumalaa
miellyttävän vanhurskauden. Jeesus täytti lain vnhurskauden
vaatimukset uskovan puolesta (Room 8:1-4). Uskova omistaa
tämän lain täyttymisen Jeesuksessa.
Tavallisella hurskaalla ajattelen ihmisen omaa hyvyyttä. Se ei
perustu Jumalan antamaan vanhurskauteen vaan ihmisen omiin
tekoihin. Ne eivät riitä pelastamaan ketään koska se ei koskaan
ole pelastukseen riittävä vanhurskaus. Jumala vaatii ihmiseltä
paljon suurempaa vanhurskautta pelastukseen kuin mihin ihminen
kykenee ja pystyy. Se on Jeesuksen vanhurskaus, Hänen
täyttämä Jumalan pyhä laki.
Siksi Jeesus tuli tänne ihmiseksi täyttääkseen ihmisenä lain
vanhurskauden vaatimuksen meidän puolestamme ja ottaen
itse päälleen meille kuuluneen rangaistuksen synneistämme.
Matt 5:20 "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne
ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te
ette pääse taivasten valtakuntaan."
Mvh J - K - Anonyymi
Vanhurskas on mm. syyttömäksi julistettu. Hurskas mm. jumalinen, Jumalaa pelkäävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhurskas on mm. syyttömäksi julistettu. Hurskas mm. jumalinen, Jumalaa pelkäävä.
Vanhurskas on enemmän kuin syyttömäksi julistettu.
Jos uskova olisi vain syytön, vanhurskas ihminen olisi alasti
Jumalan edessä. Jumala ei jätä omiaan alastomiksi. Hän
pukee uskovat Jeesuksen vanhurskauteen.
Paratiisissa Jumalan kirkkaus oli ihmisen pukuna.
Siksi ihminen ei huomannut olevansa alasti kuin vasta
sitten kun hän menetti tuon kirkkauden. Silloin ihminen
huomasi, että hän on alasti Jumalan edessä.
Jumala ei jättänyt ihmistä tähän tilaan. Hän vuodatti
syyttömän eläimen veren ja puki ihmisen eläimen nahkaan.
Se on esikuva Jumalan vanhurskaudesta.
Jeesus toi itsessään meille menettämämme Jumalan kirkkauden,
Jumalan vanhurskauden. Se ei vielä näy uskovissa mutta
kirkastumisohjelma on jo asennettu jokaiseen uskovaan
Pyhässä Hengessä.
Mvh J - K
- Anonyymi
Jumala varoittaa 'syntiset uskovat' harhaopista: Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.
- Anonyymi
>>>>>Jumala varoittaa 'syntiset uskovat' harhaopista: Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas<<<<
Missähän asiayhteydessä tuo on kirjoitettu? Raamattua tulee tulkita asiayhteyksineen. Monet harhaopit ja eksymykset ovat syntyneet Raamatun asiayhteydestä irroitettujen jakeiden tähden.
Johanneshan kirjoittaa ettei kukaan Jumalasta syntynyt tahdo elää jatkuvassa tekosynnissä. Perkeleen lapset elävät jatkuvassa tekosynnissä. Jumalan lapsia Jumalan Henki johdattaa kaikkeen totuuteen ja pyhitykseen eikä synnissä elämiseen.
------------
”Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee.
Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on. Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas. Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut. Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia.
Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. Sillä tämä on se sanoma, jonka te olette alusta asti kuulleet, että meidän tulee rakastaa toinen toistamme eikä olla Kainin kaltaisia, joka oli pahasta ja tappoi veljensä. Ja minkätähden hän tappoi hänet? Sentähden, että hänen tekonsa olivat pahat, mutta hänen veljensä teot vanhurskaat.”
1. Johanneksen kirje 3:1-12 FB38
- Anonyymi
raamatun tehtävä on avata Jeesukselle tie sydämeen, se muuttaa kaiken ja antaa ymmärryksen.
Kun Jeesus on sydämessä silloin eletään totuudessa ja ollaan vilpittömiä ja etsitään Mikä on oikein
eikä lähdetä kinailee
Jumala on täydellinen Hän on Pyhä vanhurskas oikeudenmukainen ja armollinen
Tämä on lähtökohta josta kaikki lähtee
Olkaa pyhät niin kuin minä olen Pyhä : sanoi herra
Hengessä eläminen antaa oikean elämäntavan, kirjain kuolettaa - Anonyymi
Kyllä teet ja yrität tehdä Jumalankin valehtelijaksi, se vasta syntiä onkin. Uusi ihminen on ikävä kyllä ahtaalla meissä ja vanha ihminen tekee koko ajan syntiä tahdoimme tai emme.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!
Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot22517938Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois
Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss6810247Vasemmistoaate on aatteista jaloin
Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?2886643Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki224479Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen
Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.723147Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai412914"Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa
Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita1112881Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen
"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen842340MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen
Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä201497Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit111266