Feministin erehdys

Anonyymi-ap

Aloin miettiä, että onkohan yksikään feministi myöntänyt erehtyneensä ja pahoitellut suoraselkäisesti tätä erehdystään. Jotta kysymys ei olisi liian helppo, niin erehdys ei voi olla mikä tahansa erehdys eikä kenen tahansa esittämä erehdys. Erehdyksen täytyy koskea nykymuotoisen feminismin miehistä tai miesten asemasta esittämiä väitteitä tai nykymuotoisen feminismin muunlaisia ydinuskomuksia, opinkappaleita tms. Jos tällaisia tapauksia löytyy, niin niistä voi kertoa tähän ketjuun.

17

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En tiedä kuuluvatko kaikki ne feministit jotka ovat jo vuosikausia kritisoineet woke- feminismiä ja myös sitä edeltävää feminismiä "pahoittelijoiden" tai "erehtyneiden" kategoriaan mutta feministeissähän on aina ollut äänekkäitä tyyppejä jotka ovat kohdistaneet kritiikkiä myös feminismiä ja muita feministejä kohtaan.

      Feminismin on aina sisältynyt kriittinen ajattelu sen huomaa kun plärää vähän verkkoa ja tutustuu vanhoihin feministisiin debatteihin.

      Ei kai siinä mitään ihmeellistä ole että ihmisten omaksumissa ideologioissa tapahtuu myös evoluutiokehitystä samaa matkaa oman kehityksen kanssa. Et kai itsekään ajattele aikuisena kaikesta samoin kuin teiniä ikäisenä? Saati sitten vanhana?

      https://m.youtube.com/watch?v=-J7OZD4nN8c&pp=ygUZTWVsYW5pZSBwaGlsbGlwcyBvbiBtZXRvbw==

      https://m.youtube.com/watch?v=69rgLvitaYM

      https://m.youtube.com/watch?v=ZKe8BxvjZIs

      Feministi Hoff- Sommers on jopa kirjoittanut kirjan The War Against Boys: How Misguided Feminism Is Harming Our Young Men

      Useat feministit ovat harmitelleet että feminismi pilasi heidän parisuhde- elämänsä jne. Onhan noita kun vähän etsii.

      https://www.uccronline.it/eng/2025/10/31/alone-and-childless-believing-in-feminism-ruined-my-life/

      Se vaan että mitä siitä? 🙂

      • Anonyymi

        Niin ja sanottakoon vielä että itsekään en ole kaikesta samaa mieltä edeltäjien kanssa. Ja omat käsitykseni feminismistä ja monista muista kokemuksista ovat muuttuneet ajan myötä. Jotkut sukupuolittuneet ongelmat eivät ehkä olleetkaan niin sukupuolittuneita kuin luulin ja joissakin asioissa sukupuolella saattoi olla enemmän merkitystä kuin joskus tajusin. Jälkikätisesti ajateltuna ja elämänkokemuksen karttuessa asioita tulee tarkasteltuna useammalta kantilta.

        Mutta tarkoittaako se että jotain pitäisi katua saati pahoitella jos ei koe aiheuttaneensa kenellekään mitään haittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja sanottakoon vielä että itsekään en ole kaikesta samaa mieltä edeltäjien kanssa. Ja omat käsitykseni feminismistä ja monista muista kokemuksista ovat muuttuneet ajan myötä. Jotkut sukupuolittuneet ongelmat eivät ehkä olleetkaan niin sukupuolittuneita kuin luulin ja joissakin asioissa sukupuolella saattoi olla enemmän merkitystä kuin joskus tajusin. Jälkikätisesti ajateltuna ja elämänkokemuksen karttuessa asioita tulee tarkasteltuna useammalta kantilta.

        Mutta tarkoittaako se että jotain pitäisi katua saati pahoitella jos ei koe aiheuttaneensa kenellekään mitään haittaa?

        Se on terve merkki, jos aate elää ajassa. Olisi melko outoa omata arvot kymmenien vuosien takaa tai olla samaa mieltä kuin lapset! Ihminen saa viisastua! Myös ajat muuttuvat.

        Jos huijaa ja valehtelee, joutuu ennen pitkää syömään sanansa ja häpeämään. Kiinnijääneet huijarit pyrkivät aina laajentamaan sitä häpeää koskemaan myös muita, aivan kuin kaikki muutkin olisivat syyllistyneet samaan. Siitä ei tarvitse välittää ja näihin sannamarineihin ei tarvitse verrata itseään. Se vaan pitää muistaa selittää miehille ja nuorille, mistä on kyse. Mikä meidät erottaa. Sori jos fanitat sannaa, kun kirjoitin tähän kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on terve merkki, jos aate elää ajassa. Olisi melko outoa omata arvot kymmenien vuosien takaa tai olla samaa mieltä kuin lapset! Ihminen saa viisastua! Myös ajat muuttuvat.

        Jos huijaa ja valehtelee, joutuu ennen pitkää syömään sanansa ja häpeämään. Kiinnijääneet huijarit pyrkivät aina laajentamaan sitä häpeää koskemaan myös muita, aivan kuin kaikki muutkin olisivat syyllistyneet samaan. Siitä ei tarvitse välittää ja näihin sannamarineihin ei tarvitse verrata itseään. Se vaan pitää muistaa selittää miehille ja nuorille, mistä on kyse. Mikä meidät erottaa. Sori jos fanitat sannaa, kun kirjoitin tähän kohti.

        Nyt putosin kärryiltä missä puhuttiin huijaamisesta ja valehtelusta ja miten Marin liittyy asiaan?

        Ideologinen evoluutiokehitys ei ole huijaamista tai valehtelua. Ihminen joka ei koskaan muuta mieltään tai muokkaa mielipiteitään ei myöskään elä elämää, ajattele saati tee paljon mitään muutakaan.

        "Se vaan pitää muistaa selittää miehille ja nuorille, mistä on kyse."

        Miehille ja muille lapsille pitää aina kaikki selittää kädestä pitäen. Nyt joudut kyllä selittämään myös normaalille aikuiselle naiselle mitä tuo ed. tarkoitti. 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt putosin kärryiltä missä puhuttiin huijaamisesta ja valehtelusta ja miten Marin liittyy asiaan?

        Ideologinen evoluutiokehitys ei ole huijaamista tai valehtelua. Ihminen joka ei koskaan muuta mieltään tai muokkaa mielipiteitään ei myöskään elä elämää, ajattele saati tee paljon mitään muutakaan.

        "Se vaan pitää muistaa selittää miehille ja nuorille, mistä on kyse."

        Miehille ja muille lapsille pitää aina kaikki selittää kädestä pitäen. Nyt joudut kyllä selittämään myös normaalille aikuiselle naiselle mitä tuo ed. tarkoitti. 😄

        Feministi puhuu alentavaan sävyyn siitä, miten miehille pitää aina kaikki selittää kädestä pitäen ja sitten pyytää, että hyvin yksinkertainen virke selitettäisiin hänelle.

        Semmoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Feministi puhuu alentavaan sävyyn siitä, miten miehille pitää aina kaikki selittää kädestä pitäen ja sitten pyytää, että hyvin yksinkertainen virke selitettäisiin hänelle.

        Semmoista.

        Et ilmeisesti ole kovin huumorintajuinen ihminen. Tuo oli sarkastinen heitto edellisen kommentoijan lapsukseen jossa hän rinnastaa miehet nuoriin.

        "Se vaan pitää muistaa selittää miehille ja nuorille, mistä on kyse."

        Samanlainen outous on se, että edelleen yleisesti naiset ja lapset rinnastetaan toisiinsa.

        Mutta kerro mitä tarkoitit valehtelulla ja huijaamisella tässä asiayhteydessä ja miten Marin liittyi asiaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ilmeisesti ole kovin huumorintajuinen ihminen. Tuo oli sarkastinen heitto edellisen kommentoijan lapsukseen jossa hän rinnastaa miehet nuoriin.

        "Se vaan pitää muistaa selittää miehille ja nuorille, mistä on kyse."

        Samanlainen outous on se, että edelleen yleisesti naiset ja lapset rinnastetaan toisiinsa.

        Mutta kerro mitä tarkoitit valehtelulla ja huijaamisella tässä asiayhteydessä ja miten Marin liittyi asiaan?

        En osaa omaa huumorintajuani arvioida, enkä koe sille tarvettakaan, mutta aika usein nauran kun luen kirjoituksiasi.

        En ole puhunut valehtelusta tai huijaamisesta mitään.


      • Anonyymi

        En niinkään hakenut eri feminististen lahkojen edustajien kannanottoja nykymuotoista feminismiä vastaan, mutta vaikkapa Hoff Sommersin Who Stole Feminism? How Women Have Betrayed Women näin yli 30 vuotta kirjan ilmestymisestä kuvaa kyllä hyvin sitä kuinka nämä ns. genderfeministit ovat ottaneet vallan aatteen kantajina.

        https://grokipedia.com/page/Christina_Hoff_Sommers

        Hänen kirjojaan ei ole vieläkään suomennettu, mutta jostain syystä vaikkapa Harmangen Miksi vihaan miehiä suomennettiin heti seuraavana vuonna kirjan ilmestyttyä alkuperäiskielellään ranskaksi. Oireellista ja paljastavaa.

        Mulveyn haastattelu kuvaa kyllä aitoa tilannetta, jossa hänen ajattelunsa on irtautunut Greerin ja Friedanin radikalisoituneista ajatuksista, jotka eivät ole yhteiskunnallisesti rakentavia vaan tuhoisia, mutta kyse on ehkä enemmän oman henkilökohtaisen elämän vahingoittamisesta tuollaisella feminismillä kuin noiden ajatusten esittäjien myöntämistä erehdyksistä. Ehkäpä toivo piilee aatteen seuraajissa, jotka uskaltavat alkaa ajatella asioita itse. Ja uutisoidaanko edes tällaisista näkemyksistä suomalaisissa medioissa vai täytyykö niitä etsiä vieraskielisiltä sivuilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa omaa huumorintajuani arvioida, enkä koe sille tarvettakaan, mutta aika usein nauran kun luen kirjoituksiasi.

        En ole puhunut valehtelusta tai huijaamisesta mitään.

        No tuo nyt ei ollut kuin säälittävää loukkaamista vain loukkaamisen ilosta. Vieläpä henkilöltä jolta ei kysytty mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt putosin kärryiltä missä puhuttiin huijaamisesta ja valehtelusta ja miten Marin liittyy asiaan?

        Ideologinen evoluutiokehitys ei ole huijaamista tai valehtelua. Ihminen joka ei koskaan muuta mieltään tai muokkaa mielipiteitään ei myöskään elä elämää, ajattele saati tee paljon mitään muutakaan.

        "Se vaan pitää muistaa selittää miehille ja nuorille, mistä on kyse."

        Miehille ja muille lapsille pitää aina kaikki selittää kädestä pitäen. Nyt joudut kyllä selittämään myös normaalille aikuiselle naiselle mitä tuo ed. tarkoitti. 😄

        Miten kommenttisikaan liittyy Mariniin? Onko Marin nyt keski-ikäisenä Suomen politiikasta vieraantuneena naisena olla boomeri? Vai voiko boomeri olla vain keski-ikäinen tai vanhempi valkoinen mies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo nyt ei ollut kuin säälittävää loukkaamista vain loukkaamisen ilosta. Vieläpä henkilöltä jolta ei kysytty mitään.

        Ei se ole loukkaamista. Tähän keskusteluun saa osallistua kuka vaan haluaa, eikä kenenkään tarvitse kysyä sinulta lupaa.


    • Anonyymi

      TERF on feministijoukkio joka kieltäytyy tunnustamasta trans- naisia naisiksi. Ovatko nämä mielestäsi erehtyneitä tai pahoittelijoita kun ovat tulleet tällaisiin johtopäätöksiin vai voiko heitä vain pitää erimielisinä intersektionaalien kanssa? Monet heistäkin varmasti ovat joskus kuuluneet valtavirtaan mutta myöhemmin muuttaneet mieltään.

      Pitäisikö siihen kuulua jotain aktiivista katumista ja anteeksipyytelyä?

      https://en.wikipedia.org/wiki/TERF_(acronym)

      • Anonyymi

        "Pitäisikö siihen kuulua jotain aktiivista katumista ja anteeksipyytelyä?"

        Ei tietenkään, mikäli kyseessä on oman elämän elämisestä feminististen oppien pohjalta. Sitten taas on tilanteita, joissa oma toiminta voi kohdistua ja on kohdistunut ulkopuolisiin mukaan lukien toisiin naisiin. TERF on myös eräänlainen haukkumanimi ja sosiaalisen painostuksen tapa niille ihmisille, jotka eivät ole omaksuneet valtavirtafeminismin näkemyksiä sukupuolten moninaisuudesta ja sukupuolten ei-biologisesta luonteesta. Rowling on hyvä esimerkki tällaisesta kohteeksi joutumisesta, vaikka hän tukee vähemmistöjä ja naisten oikeuksia. Entäpä millaista vaikutusvaltaa TERFeillä on, kun ajattelee vaikkapa mitä sukupuolesta opetetaan suomalaisissa kouluissa? Feministien sisäisiin välienselvittelyihin ei ole syytä tässä mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Pitäisikö siihen kuulua jotain aktiivista katumista ja anteeksipyytelyä?"

        Ei tietenkään, mikäli kyseessä on oman elämän elämisestä feminististen oppien pohjalta. Sitten taas on tilanteita, joissa oma toiminta voi kohdistua ja on kohdistunut ulkopuolisiin mukaan lukien toisiin naisiin. TERF on myös eräänlainen haukkumanimi ja sosiaalisen painostuksen tapa niille ihmisille, jotka eivät ole omaksuneet valtavirtafeminismin näkemyksiä sukupuolten moninaisuudesta ja sukupuolten ei-biologisesta luonteesta. Rowling on hyvä esimerkki tällaisesta kohteeksi joutumisesta, vaikka hän tukee vähemmistöjä ja naisten oikeuksia. Entäpä millaista vaikutusvaltaa TERFeillä on, kun ajattelee vaikkapa mitä sukupuolesta opetetaan suomalaisissa kouluissa? Feministien sisäisiin välienselvittelyihin ei ole syytä tässä mennä.

        Ei ole olemassa mitään feministisiä oppeja. Mikähän tässä ei aukea?

        On olemassa feminismi, eli naisasialiike, jonka sisällä on aina ilmennyt erilaisia toisistaan poikkeavia näkökulmia naisia koskeviin asioihin. Se että kussakin aikakaudessa jonkin trendi tai aalto saa näkyvyyttä ja vaikutusvaltaa ei tarkoita että naisasialiike kiteytyy vain siihen yhteen juuri nyt tällä hetkellä pinnalla olevaan trendiin. Etenkään jos koko trendi ei ole feminismiä lainkaan vaan harhaan eksynyt kulttimainen ilmiö joka on ujuttautunut feminismin sisälle feminismiksi naamioituen sitä kuitenkaan olematta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa mitään feministisiä oppeja. Mikähän tässä ei aukea?

        On olemassa feminismi, eli naisasialiike, jonka sisällä on aina ilmennyt erilaisia toisistaan poikkeavia näkökulmia naisia koskeviin asioihin. Se että kussakin aikakaudessa jonkin trendi tai aalto saa näkyvyyttä ja vaikutusvaltaa ei tarkoita että naisasialiike kiteytyy vain siihen yhteen juuri nyt tällä hetkellä pinnalla olevaan trendiin. Etenkään jos koko trendi ei ole feminismiä lainkaan vaan harhaan eksynyt kulttimainen ilmiö joka on ujuttautunut feminismin sisälle feminismiksi naamioituen sitä kuitenkaan olematta.

        Nyt meni jälleen feminismin apologiaksi, mutta oli mielenkiintoista lukea edes muutamasta viestistä esimerkkejä jonkinlaisista feministien erehdyksistä, joilla on ollut ainakin oman henkilökohtaisten elämän kannalta ikäviä seurauksia, ja ajattelun kehittymisestä. Niitähän tähän keskusteluketjuun kaivattiinkin.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe