Minusta paras tapa kuolla on kaatua nuorena urhona sodassa. Olen hieman kateellinen ukrainalaisille tällä hetkellä. Aseveljeys on vahvempi side kuin veriside. Tästä kertoo hyvin esimerkiksi amerikkalaisten veteraanien PTSD kun he palasivat GWOT:sta. He eivät enää sopeutuneet siviilielämään vaan halusivat palata taistelukentälle veljien pariin. Veljessiteet karkaistaan teräksen lujiksi taistelun tulessa ja kuoleman välittömässä läheisyydessä.
Sodassa kaatumisessa etuna on myös se, ettet kuole yksin vaan läheisimpien ja luotetuimpien veljien keskellä. Tämä on paljon paljon parempaa kuin kitua yksin saattohoitokodissa alzheimerin tai syövän riivaamana eikä sukulaiset enää välitä sinusta.
Sodassa kaatumisen etuna Länsimaissa (Venäjällä kukaan ei halua löytää sinua koska omaisille joudutaan maksamaan Lada ja perunasäkki) on se, että kun tulet kotiin, kaikki kunnioittavat sinua ja polvistuvat maahan kun kuljet viimeisen kerran kotikyläsi läpi.
Kun katostaan suomalaisia sankarihautausmaita niin harva 80 vuotta sitten kuolleen 20 vuotiaan hauta olisi vielä pystyssä ja niin hyvin hoidettu kuin sodissa kaatuneiden hauta.
Itse olen käynyt aikanaan kadettikoulun ja sen kunniamarssi Ateenalaisten laulu tiivistää hyvin tämän ajatukseni:
"Nuorukaiselle kuolla kuuluu, kun hällä vielä
kutrissa tuoksuavat nuorteat kukkaset on."
Mikä on paras tapa kuolla?
50
298
Vastaukset
- Anonyymi
Ukrainians kneel on road as their fallen heroes return home
https://www.youtube.com/watch?v=1Iko-Nxwh2U - Anonyymi
Toisessa maailmansodassa suomalaisten ja neuvostoliittolaisten kaatuneiden suhde oli 1:5 eli strategisella tasolla "yksi suomalainen vastasi viittä ryssää". Nykyisessä Ukrainan sodassa Ukrainan ja Venäjän kaatuneiden suhde on 1:2-3:een. Ukrainalaisia on kymmenen kertaa enemmän kuin suomalaisia. Venäläisillä ei ole mitään mahdollisuuksia tässä sodassa.
- Anonyymi
Koskelan Vilho ja Rokan Antti tekivät, mitä piti tehdä. Työmiehet, ilman numeron tekemistä itsestään ja ilman Jumalaa, itseensä luottaen. Sitä on suomalaisuus, ei mitään vitun hihhulismia:
https://www.youtube.com/watch?v=n4eyX20D43k&list=RDn4eyX20D43k&start_radio=1 - Anonyymi
Hihhulit on Suomen syöpä. Ne pitäisi minimissään sulkea laitoksiin tai viedä saunan taakse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hihhulit on Suomen syöpä. Ne pitäisi minimissään sulkea laitoksiin tai viedä saunan taakse.
Venäjälle paenneita ex-kansanedustajia ei näköjään voi mainita lainkaan. Ei saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäjälle paenneita ex-kansanedustajia ei näköjään voi mainita lainkaan. Ei saatana.
Ano Turtiainen muutti Moskovaan?
- Anonyymi
Kyllä tuo on niitä huonoimpia asioita, jos sotaan joutuu ja siellä kaatuu tai vammautuu.
- Anonyymi
Jokainen meistä kuolee lopulta. Itse haluaisin ainakin jollain tasolla valita, että miten kuolen.
- Anonyymi
Sotaan joutuminen tarkoittaa "Elämä peruutettu"
- Anonyymi
Sotaan joutuminen tarkoittaa "Elämä peruutettu"
- Anonyymi
Paras tapa on kuolla muistisairaana sidottuna palvelutalon sänkyyn, keho pumpattuna lääkkeitä täyteen ja paskat vaipoissa.
- Anonyymi
"...paskat vaipoissa."
Ei saatana 😂😂😂
Tästä tulee mieleen Henrik V:n puhe ennen Agincourtin taistelua, jossa hän loi taisteluhenkeä alivoimaisiin brittiläisiin vetoamalla taistelutovereiden aseveljeyteen (Band of Brithers), joka voittaa mennen tullen paskat housussa kuolevien vanhusten kohtaloon.
https://en.wikipedia.org/wiki/St_Crispin's_Day_Speech - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...paskat vaipoissa."
Ei saatana 😂😂😂
Tästä tulee mieleen Henrik V:n puhe ennen Agincourtin taistelua, jossa hän loi taisteluhenkeä alivoimaisiin brittiläisiin vetoamalla taistelutovereiden aseveljeyteen (Band of Brithers), joka voittaa mennen tullen paskat housussa kuolevien vanhusten kohtaloon.
https://en.wikipedia.org/wiki/St_Crispin's_Day_SpeechWe few, we happy few, we band of brothers;
For he to-day that sheds his blood with me
Shall be my brother; be he ne’er so vile,
This day shall gentle his condition:
And gentlemen in England now a-bed
Shall think themselves accursed they were not here,
And hold their manhoods cheap whiles any speaks
That fought with us upon Saint Crispin’s day. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"...paskat vaipoissa."
Ei saatana 😂😂😂
https://en.wikipedia.org/wiki/St_Crispin's_Day_SpeechTähän taistelutoveruuteen etäisesti liittyen:
USA:n tutkijat ihmettelivät, miksi USA:n Saksan armeijan sotilaisiin kohdistama sotapropaganda ei tehonnut sotilaisiin edes Saksan vetäytymisvaiheessa, vaikka usean heistä täytyi ymmärtää jo siinä vaiheessa, että Hitler oli suuruudenhullu diktaattori. Vastaus oli, että eturintamalla ei taisteltu Suur-Saksan tai Hitlerin puolesta vaan taistelutovereiden puolesta. Helpolla antautuminen olisi ollut taistelutovereiden pettämistä.
Kaikesta huolimatta: sota on hulluutta.
- Anonyymi
"Varjele meitä äkkikuolemalta", kuuluu kristittyjen rukous.
Kitumistaanko nämä toivovat, vai mistä moinen pyyntö johtuu?
Minusta taas äkkikuolema on paras kuolema. - Anonyymi
Paras tapa on kuolla kun on tehnyt hyvin kanssaihmisille/eläimille/luonnolle.elänyt ne päivät kiitollisena mitkä on elettäväksi saanut.🤷♀️
- Anonyymi
Eiköhän ne ota sinne vapaaehtoisia idiootteja.
- Anonyymi
Sinut viedään saunan taakse kun paskamyrsky on ohi 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Suomalaisten on syytä alkaa nyt viimeistään parantamaan taistelijan taitoja ja valitsemaan miten aikoo elää loppuelämänsä - kädet sidottuina ryssän orjina vai vapaina pohjoismaalaisina. Luoteisen Euroopan valtiot (=Pohjoismaat, Suomi mukaanlukien) muodostavat merkittävän osan NATO:n JFC NORFOLKIN maapulustuksen taisteluvoimasta.
https://www.youtube.com/watch?v=M4dyNU47Jbs&list=RDM4dyNU47Jbs&start_radio=1
https://jfcnorfolk.nato.int/ - Anonyymi
Kuolema on ikävä tapa elää.
Ennen sitä elää kuin kuolee.
Mutta tarvittaessa menolippu
Sveitsiin. - Anonyymi
Nostan hattua.
- Anonyymi
Minä keskittyisin ensin elämään, niin hyvin kuin osaisin. Kyllä se kuolema sieltä tulee, ennemmin tai myöhemmin.
- Anonyymi
Siviilissä kuolevat kaikki - sodassa voi jäädä henkiin.
Jos kuulette kerrottavan, että olen kuollut, niin älkää uskoko.
Olen siirtynyt Taivaan kotiin, Jeesuksen luo.
***Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen ( Jeesukseen) uskoo, joutuisi helvettiin, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.*****
Johanneksen evankeliumi 3:16 - Anonyymi
Olen 80 vuotias, synnyin v.1945. Sotia ajatellen paras aika syntyä. En ole kokenut sotaa. Isäni joutui 28 vuotiaana talvisotaan ja sitten jatkosotaan. Lapin sotaan Stalin määräsi että kokeneet veteraanit eivät saaneet osallistua.
Tunsin nuorena monia sodan kokeneita.
Varma Tieto - Anonyymi
Sotaan joutuminen merkitsee samaa kuin elämä peruutettu
- Anonyymi
Sodasta ei koskaan tule takaisin sama ihminen joka sinne lähti. Vaikka fyysisiä vammoja ei tulisi, niin mieleen jää vamma.
Kannattaa lukea Kyrön kirja Aleksi Suomesta. Siitä on tehty nyt monologinäytelmä Kansallisen pienelle näyttämölle, mutta itse epäröin onko liian rankkaa... jo kirja meni ihon alle, vaikka tuolloin Aleksi oli vielä hengissä. Kirja lukemalla oli toki selvää, miten Aleksin taru todennäköisimmin päättyy.
- Anonyymi
Olen 80-vuotias syntynyt vuonna 1945 En ole koskaan joutunut sotaan
- Anonyymi
Olen elänyt hyvän elämän ilman sotaa en kaipaa sotaa
- Anonyymi
Paras tapa kuolla riippuu tietysti siitä kenestä on kysymys.
Itselle sitä toivoo nopeaa ja kivutonta kuolemaa mutta on joukko ihmisiä joille olisi sopivampaa täydellisesti päinvastainen kuolema. Joukon kärjessä ovat luonnollisesti eutanasian vastustajat mutta kyllä maailmasta löytyy myös vino pino sotia aloittaneita ihmisiä joiden paikka ehdottomasti kuuluu tähän joukkoon myös.- Anonyymi
Paras tapa on sairastaa lyhyt sairaus joka on helppo sairastaa ja varmasti tappaa
- Anonyymi
Itselle sitä toivoo nopeaa ja kivutonta kuolemaa mutta on joukko ihmisiä joille olisi sopivampaa täydellisesti päinvastainen kuolema. Joukon kärjessä ovat luonnollisesti eutanasian vastustajat mutta kyllä maailmasta löytyy myös vino pino sotia aloittaneita ihmisiä joiden paikka ehdottomasti kuuluu tähän joukkoon myös. - Anonyymi
Itselle sitä toivoo nopeaa ja kivutonta kuolemaa mutta on olemassa joukko ihmsiä joille olisi sopivampaa täydellisesti päinvastainen kuolema. Tämän joukon kärjessä on luonnollisesti eutanasian vastustajat mutta kyllä maailmasta löytyy vino pino muitakin ihmisiä keiden paikka ehdottomasti kuuluu tähän joukkoon. Kuten sotien aloittajat ja kunniamurhaajat. - Anonyymi
mikäs se isis pommi kaveri jolta vain jalat lensi ja yläkroppa jäi ihmettelemään ,mitä vittua tuli tehtyä 🤣🤣🤣
- Anonyymi
***Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen ( Jeesukseen) uskoo, joutuisi helvettiin, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.*****
Johanneksen evankeliumi 3:16 - AnonyymiUUSI
Tietenkin paras tapa on kuolla naulittuna ristiin.
Jumalakin tykkää. - AnonyymiUUSI
Johanneksen evankeliumi 3:16- AnonyymiUUSI
Ikuinen elämä on pahempaa kuin kuolema. Hindujen uudesti syntyminen on sekin varsin rankka taakja. Buddhalaisten näkemyksen mukaan elämän liekki jatkuu, ei petsoonallinen elämä. Heti parempi.
Kun on tarpeeksi vanha ja kroppa romuna, veikkaan, että olen valmis lähtemään. Elämä on pitkä, hiton pitkä. Aikansa kutakin. Miksi roikkua ikuisesti omassa minuudessaan? - AnonyymiUUSI
Ikuinen elämä on pahempaa kuin kuolema. Hindujen uudesti syntyminen on sekin varsin rankka taakka. Buddhalaisten näkemyksen mukaan elämän liekki jatkuu, ei persoonallinen elämä. Heti parempi.
Kun on tarpeeksi vanha ja kroppa romuna, veikkaan, että olen valmis lähtemään. Elämä on pitkä, hiton pitkä. Aikansa kutakin. Miksi roikkua ikuisesti omassa minuudessaan? - AnonyymiUUSI
Ikuinen elämä on pahempaa kuin kuolema. Hindujen uudesti syntyminen on sekin varsin rankka taakka. Buddhalaisten näkemyksen mukaan elämän liekki jatkuu, ei persoonallinen elämä. Heti parempi.
Kun on tarpeeksi vanha ja kroppa romuna, veikkaan, että olen valmis lähtemään. Elämä on pitkä, hiton pitkä. Aikansa kutakin. Miksi roikkua ikuisesti omassa minuudessaan?
- AnonyymiUUSI
saappat jalassa eli yllättäen , ei jää itse mietittävää 🙂
- AnonyymiUUSI
Paras rapalan uistin kiinni poskessa.
Eli nopee lähtö. - AnonyymiUUSI
Liittymäsi saldo on vähissä. Jos jatkat
Wee ittuilua Jeesuksesta.
Oletko joku Messias ja voitat Jeesuksen.
Voin ladata lisää aikaa. Koska elimistösi
juuri nyt kuluttaa elämääsi vihalla.
Mutta se vaatii sydämen kääntymyksen.
Tilataan pizzat. Mozarella. Ja katso minua
silmiin. Tee käännös pois pahuudestasi.
Käänny Kristuksen puoleen. Elimistösi
voi paljon paremmin. Viha syövyttää.
Jeesus Kristus antaa hedelmiä. Vitamiineja. - AnonyymiUUSI
Pohdin pitkään kysymystä.
Paras tapa on ehkä rakastellessa sydänkohtaukseen. Viimeinen työntö ja se oli siinä!- AnonyymiUUSI
Turha luulo. Sydänkohtaus närästää ikävästi.
Paras tapa kuolla on heittää veivinsä.
- AnonyymiUUSI
Sydänkohtaus on hyvä vaihtoehto, mutta mitä teet kun on matala verenpaine ja hyvä kolesterolisuhde. Kai täällä pitää keikkua liian pitkään, jollei satu sohlaamaan moottorisahansa kanssa itseään hengiltä. Onneksi ei ole jälkeläisiä, jotka kieltäisivät kaikki riskipuuhat.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512