Vantaan ratikka maksaa vain 750 milj euroa

Anonyymi-ap

Ei olla köyhiä ja kipeitä. Eikös niitä vantaalaisia työttömiä ja matuja voisi halvemmalla kuskata?

83

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No niin…
      Olenkin ihmetellyt miksei tuosta ratikka-asiasta kirjoiteta täällä somessa mitään… no nyt tuli, kiitos siitä..
      😂😅🤣😎

      • Anonyymi

        Ei paljon kannata koko tällä palstalla kirjoitella kun joku vanhempi kukkahattutäti iskee heti realististen MIELIPITEIDEN kimppuun. Ne ei miellytä häntä, koska Vantaata pitää kehua. Ja vaibn kehua. Kohta ko.turhautunut eläkeläismamma iskee taas joten varokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljon kannata koko tällä palstalla kirjoitella kun joku vanhempi kukkahattutäti iskee heti realististen MIELIPITEIDEN kimppuun. Ne ei miellytä häntä, koska Vantaata pitää kehua. Ja vaibn kehua. Kohta ko.turhautunut eläkeläismamma iskee taas joten varokaa.

        Ai tuostakohan se korviahuumaava hiljaisuus Vantaan ratikan ympärillä johtuukin…. 😂

        Eli Vantaata pitää vain haukkua, mutta kehuminen on ’eläkeläisen kukkahattutätimamman’ paheksuttavaa kirjoittelua. No tämä on kyllä huomattu ja se näkyy näissä somealustoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei paljon kannata koko tällä palstalla kirjoitella kun joku vanhempi kukkahattutäti iskee heti realististen MIELIPITEIDEN kimppuun. Ne ei miellytä häntä, koska Vantaata pitää kehua. Ja vaibn kehua. Kohta ko.turhautunut eläkeläismamma iskee taas joten varokaa.

        Kannattaakin varoa eläkeläismamman iskua…. Hyvä trolli, kun menee täysin pilalle, kun faktaa isketään esille…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaakin varoa eläkeläismamman iskua…. Hyvä trolli, kun menee täysin pilalle, kun faktaa isketään esille…

        Mitä ihmeen" faktaa" ? Onko se valtuuston "faktaa" ? Kokoomuksen ? Demareiden ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmeen" faktaa" ? Onko se valtuuston "faktaa" ? Kokoomuksen ? Demareiden ?

        Ei minkään puolueen ’faktaa’ eikä varsinkaan ’persufaktaa’. Vaan ihan sitä oikeaa tietoa, jolla trollit kumotaan. Se nyt ei ole kovinkaan vaikeaa….

        Ei silti että se lopettaisi Vantaan mustamaalaamisen, sitä en uskokaan. Trollit ovat niin vahvasti siihen hirttäytyneitä ja ehkä jotkut jopa uskovatkin trolleihinsa. Niin vahvaa se on jostain syystä muutamilla ja erityisesti monilla, jotka eivät ole edes vantaalaisia eikä koskaan olleetkaan. Se nyt vaan on taas niin muodikasta….


    • Anonyymi

      Meidän kannattaa riistää Otanmäen pienpalkkaisia työntekijöitä nyt kun on mahdollista. Siellä ei noudateta lakeja eikä tekijänoikeuksia, Ṣ̌kodalla osataan olla välittämättä niistäkin. Liikenneturvallisuudesta puhumattakaan. Sitäpaitsi osat ovat Kiinasta niin ei tarvitse valittaa edes huonosta työstäkään. Hyvä Stdler ja rehelliset kumppanit

    • Anonyymi

      Miten nää jutut vaikuttaa oikeesti kenenkään elämään? Mulla ei muuten mitenkään, mutta ympäristö on nyt ihan vitun ruma ja kaikki kulkureitit tukossa. Se paljonko kaikki tää maksaa ei oo mun ongelma, ihan sama!

      • Anonyymi

        Älkää jauhako, eihän tälle mitään voi, jos ei kestä paskaläjässä asua niin voi muuttaa , jos vaan on varaa muualle muuttaa niin ku kela haluaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää jauhako, eihän tälle mitään voi, jos ei kestä paskaläjässä asua niin voi muuttaa , jos vaan on varaa muualle muuttaa niin ku kela haluaa!

        Täällä ei saa edes kämppäänsä myytyä. Jotta pääsis lähikaupunkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä ei saa edes kämppäänsä myytyä. Jotta pääsis lähikaupunkeihin.

        Myyntikin on taitolaji. Typeryksille se on liian iso haaste.

        Ei kun jatkat Vantaan mustamaalaamista trolleilladi, niin eiköhän se kohta vauhdita asuntosi myyntiä. 😂🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myyntikin on taitolaji. Typeryksille se on liian iso haaste.

        Ei kun jatkat Vantaan mustamaalaamista trolleilladi, niin eiköhän se kohta vauhdita asuntosi myyntiä. 😂🤣

        Vantaalla paistaa aina aurinko! Hyvään hintaan kun myy, niin kaupaksi menee ja pääsee muuttamaan tosi kauaskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaalla paistaa aina aurinko! Hyvään hintaan kun myy, niin kaupaksi menee ja pääsee muuttamaan tosi kauaskin.

        Hyvään hintaan ? Vantaalla ? Buhahahahahhaaa.


    • Anonyymi

      Ratikka maksaa yli 3000 euroa jokaista vantaalaista kohden, ja paljon enemmän jokaiselle veronmaksajalle nyt, tulevaisuudessa vielä enemmän. Koska kalliit kustannukset saavat todelliset veronamaksajat karttamaan Vantaata.

      • Anonyymi

        Tänään se on katkolla.


    • Anonyymi

      Ratikka on maailman hitain motorisoitu joukkoliikenneväline. Vantaan ratikan arvioitu matka-aika Mellunmäestä lentoasemalle on noin 55 min. Sama matka metrolla ja junalla Rautatieaseman kautta kestää 60 min.

      • Anonyymi

        No tuon ratikan perimmäinen idea ei ole koskaan ollutkaan kyyditä ihmisiä Mellunmäestä lentokentälle.


      • Anonyymi

        Todellisuudessa harva Vantaan ratikalla liikkuvat menee päättäriltä päättärille!

        Sieltä ratikasta saa poistua aikaisemminkin. Osa menee yhden pysäkin välin ja osa monen pysäkin välin, kuten nyt bussilla 570:llä.

        Ratikan on tarkoitus palvella myös reitin varrella asuvia, työskenteleviä, opiskelevia, asioivia jne.

        Itse en ole koskaan kulkenut 570 päättäriltä päättärille vaan sen pätkän, kun on tarve.

        Ei taida Tampereen tai Helsingin ratikoillakaan kuin todella harva kulkea päättäriltä päättärille. Sama on busseilla, junilla, metroilla jne.

        Elämään on muuallakin kuin vain päättäreillä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa harva Vantaan ratikalla liikkuvat menee päättäriltä päättärille!

        Sieltä ratikasta saa poistua aikaisemminkin. Osa menee yhden pysäkin välin ja osa monen pysäkin välin, kuten nyt bussilla 570:llä.

        Ratikan on tarkoitus palvella myös reitin varrella asuvia, työskenteleviä, opiskelevia, asioivia jne.

        Itse en ole koskaan kulkenut 570 päättäriltä päättärille vaan sen pätkän, kun on tarve.

        Ei taida Tampereen tai Helsingin ratikoillakaan kuin todella harva kulkea päättäriltä päättärille. Sama on busseilla, junilla, metroilla jne.

        Elämään on muuallakin kuin vain päättäreillä!

        Keskimääräinen pysäkkiväli 800 m. Tosi kätevä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimääräinen pysäkkiväli 800 m. Tosi kätevä?

        Runkolinjoilla, ne oranssit bussit HSL:n alueella, niin on suunnilleen samat pysäkinvälit!

        Runkolinja bussit eivät pysähdy jokaisen "kotiportilla"!

        570:llä on Tikkurilan keskustan alueella hieman tiheämmin pysäkkejä, mutta muuten on pysäkkien välit pidemmät.


    • Anonyymi

      Ei yksi miljardi enää tunnu köyhän kaupungin konkurssissa.

      • Anonyymi

        Mistähän se käsitys Vantaan köyhyydestä on syntynyt ja miksi? Yhtä väärä mielikuva kuin Vantaan velkaisuuskin. Suurista kaupungeista yksi vähiten velkainen, vaikka juyri nyt velka onkin rajussa kasvussa.
        Ei Espooseen liitetä velkaisuutta, vaikka sillä on velkaa noin nelinkertainen määrä Vantaaseen verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän se käsitys Vantaan köyhyydestä on syntynyt ja miksi? Yhtä väärä mielikuva kuin Vantaan velkaisuuskin. Suurista kaupungeista yksi vähiten velkainen, vaikka juyri nyt velka onkin rajussa kasvussa.
        Ei Espooseen liitetä velkaisuutta, vaikka sillä on velkaa noin nelinkertainen määrä Vantaaseen verrattuna.

        Onhan se työttömyys- ja maahanmuuttajatilastoissa kärkijoukoissa, ei muussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän se käsitys Vantaan köyhyydestä on syntynyt ja miksi? Yhtä väärä mielikuva kuin Vantaan velkaisuuskin. Suurista kaupungeista yksi vähiten velkainen, vaikka juyri nyt velka onkin rajussa kasvussa.
        Ei Espooseen liitetä velkaisuutta, vaikka sillä on velkaa noin nelinkertainen määrä Vantaaseen verrattuna.

        Espoo nyt on tasokaupunki. Haloo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espoo nyt on tasokaupunki. Haloo.

        Totta, on parempi velkatasokin, velkaa noin neljä kertaa enemmän kuin Vantaalla….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espoo nyt on tasokaupunki. Haloo.

        Aivan, reilusti suuremman velan lisäksi siellä on jo ratikka ja metroihin. Haloo! .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, reilusti suuremman velan lisäksi siellä on jo ratikka ja metroihin. Haloo! .

        Pitääkö surkimus Vantaan Espoota kaikessa matkia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän se käsitys Vantaan köyhyydestä on syntynyt ja miksi? Yhtä väärä mielikuva kuin Vantaan velkaisuuskin. Suurista kaupungeista yksi vähiten velkainen, vaikka juyri nyt velka onkin rajussa kasvussa.
        Ei Espooseen liitetä velkaisuutta, vaikka sillä on velkaa noin nelinkertainen määrä Vantaaseen verrattuna.

        Espoossa on tasokoteja , viihtyisiä pientaloalueita, meri lähellä, luontoa. Kaikki Espoossa ei ole mitään ala-arvoista Kirstinmäkeä tai täyteen pakattua Leppävaaraa.


    • Anonyymi

      Vantaan kuuluu etsiä keinoja tehdä kaupungista elinvoimainen ja viihtyisä. Espoo vetää kuin magneetti puoleensa ihmisiä ilman yhtäkään ratikkaa lja ilman metroakin. Ratikka ei todellakaan muuta Vantaata houkuttelevammaksi. Nyt on vantaalaisten ryhdistäydyttävä ja vaadittava että lopetetaan tällaiset järjettömät hankkeet.

      • Anonyymi

        Missä tapapajulassa asut?

        Espoossa on metro! Sen lisäksi siellä kulkee juna.

        Vantaan ratikan hanke hyväksyttiin 44-23 tuloksella!


      • Anonyymi

        Espoossa on myös ratikka, nro 15 ja se kulkee itäkeskus-keilaniemi. Metron ja junan lisäksi.


      • Anonyymi

        Vantaalaiset ryhdistäytyivätkin ja ratikka päätettiin tulevaksi. Kallishan se tietty on, mutta silti kannattava…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espoossa on myös ratikka, nro 15 ja se kulkee itäkeskus-keilaniemi. Metron ja junan lisäksi.

        Totaalisen turha ratikka. Veronmaksajien ryöstö. Ratikka kolistelee tyhjänä matkustajista. Vantaa pieni paikkakunta, ei tarvitse lisää sosialismin vedätyksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totaalisen turha ratikka. Veronmaksajien ryöstö. Ratikka kolistelee tyhjänä matkustajista. Vantaa pieni paikkakunta, ei tarvitse lisää sosialismin vedätyksiä.

        Miksette jatka vastustamista jos se on teistä turha? Ei toi valtuuston päätös mitään merkitse paljon voisitte vielä tehdä jos oikeasti ette ratikkaa halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksette jatka vastustamista jos se on teistä turha? Ei toi valtuuston päätös mitään merkitse paljon voisitte vielä tehdä jos oikeasti ette ratikkaa halua.

        Epäilemättä vastustus jatkuukin, mutta kun enemmistö on se kannalla, niin kyllä se tulee…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totaalisen turha ratikka. Veronmaksajien ryöstö. Ratikka kolistelee tyhjänä matkustajista. Vantaa pieni paikkakunta, ei tarvitse lisää sosialismin vedätyksiä.

        Vantaan on Suomen neljänneksi suurin kaupunki. Suomen mittapuussa ei siten mikään pieni paikkakunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaan on Suomen neljänneksi suurin kaupunki. Suomen mittapuussa ei siten mikään pieni paikkakunta.

        Harvaan asuttu entinen Helsingin maalaiskunta. Ei siellä ratikkaa tarvita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totaalisen turha ratikka. Veronmaksajien ryöstö. Ratikka kolistelee tyhjänä matkustajista. Vantaa pieni paikkakunta, ei tarvitse lisää sosialismin vedätyksiä.

        Siellä on sentään asutusta ja työssäkäyviä. Linja 15 on tarpeellinen poikittaislinja. Mitä hittoa Mellunmäkeläiset tekevät Aviapoliksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaan on Suomen neljänneksi suurin kaupunki. Suomen mittapuussa ei siten mikään pieni paikkakunta.

        Pieni kylä joka oli kauppala vielä hetki sitten. Helsingissä ylimitoitettu julkinen liikenne ylisuurine kustannuksineen. Bussit, ratikat, metro, lähijunat, palvelu bussit, ym. Aivan liikaa Helsingin kokoiselle kaupungille.

        Vantaa ei tarvitse tätä idiotismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on sentään asutusta ja työssäkäyviä. Linja 15 on tarpeellinen poikittaislinja. Mitä hittoa Mellunmäkeläiset tekevät Aviapoliksessa?

        Tiesitkö, että reitillä on muitakin pysäkkejä kuin Mellunmäki ja Aviapolis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni kylä joka oli kauppala vielä hetki sitten. Helsingissä ylimitoitettu julkinen liikenne ylisuurine kustannuksineen. Bussit, ratikat, metro, lähijunat, palvelu bussit, ym. Aivan liikaa Helsingin kokoiselle kaupungille.

        Vantaa ei tarvitse tätä idiotismia.

        Vantaa tarvitsee mamuja ja seuraava hallitus niitä taas järjestää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesitkö, että reitillä on muitakin pysäkkejä kuin Mellunmäki ja Aviapolis?

        Monella on aina se käsitys, että ei ole muita pysäkkejä reitillä kuin päättärit!

        Näin on ollut monissa muissakin reiteissä kulkuneuvoista riippumatta.

        "Mitä hittoa Mellunmäkeläiset tekevät Aviapoliksessa?"

        Siihen tulevaan ratikkaan saa mellunmäestä nousta muitakin kuin Mellunmäessä asuvat.

        Itä-Helsinkiläisiä saattaa olla tuon nykyisen 570 reitin ja tulevan ratikan reitin varrella töissä, opiskelemassa, harrastuksissa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on sentään asutusta ja työssäkäyviä. Linja 15 on tarpeellinen poikittaislinja. Mitä hittoa Mellunmäkeläiset tekevät Aviapoliksessa?

        Aviapolis on yksi Suomen suurimmista työpaikka-alueista. Ja ratikka kulkee läpi noin kymmenen kaupunginosan, joissa yhteensä reilut parikymmentä pysäkkiä.
        Vähintään yhtä tarpeellinen poikittaislinja kuin ratikka 15: kin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaa tarvitsee mamuja ja seuraava hallitus niitä taas järjestää.

        Niin tarvitsee ja koko Suomikin tarvitsee. Ei Suomi selviä edes nykyisin ilman maahanmuuttajien työpanosta, tulevaisuudesta puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä on sentään asutusta ja työssäkäyviä. Linja 15 on tarpeellinen poikittaislinja. Mitä hittoa Mellunmäkeläiset tekevät Aviapoliksessa?

        Kerrottakoon tietämättömille, että Aviapolis on muutakin kuin Aviapolisin juna-asema.

        Aviapolis on paljon kehittynyt työpaikka-alueena Kehäradan myötä ja lisää on tulossa.

        Aviapolisin suuralueella työskentelee tällä hetkellä "vain" n. 35 000 työntekijää. Aviapolisin suuralueeseen kuuluu myös Lentoasema.

        Ehdotukseni on, että kartta käteen ja menkää tutustumaan Aviapolisin alueeseen niin saatatte hämmästyä mitä siellä on!

        "Mitä hittoa Mellunmäkeläiset tekevät Aviapoliksessa?"

        Saattaa joku mellunmäkeläinen olla siellä töissä ja saahan sitä käydä missä haluaa!

        Ratikalla on muitakin pysäkkejä kuin Mellunmäki ja Aviapolis.

        Vantaan ratikka tulee korvaamaan bussin 570 ja reitti tulee olemaan lähes sama.

        Ratikan reitillä asuu tuhansia ihmisiä, joiden on päästävä töihin, kouluun, ostoksille tai vain lorvimaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tapapajulassa asut?

        Espoossa on metro! Sen lisäksi siellä kulkee juna.

        Vantaan ratikan hanke hyväksyttiin 44-23 tuloksella!

        Vantaasta sanotaan että se on korruptoitunut. Tämä varmaan selittänee tuota äänestystulostakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä vastustus jatkuukin, mutta kun enemmistö on se kannalla, niin kyllä se tulee…

        Enemmistö ,eli suurin osa maahanmuutostakin, ei välitä. Kunhan fyffeä tukiaisiin vaan löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaan on Suomen neljänneksi suurin kaupunki. Suomen mittapuussa ei siten mikään pieni paikkakunta.

        Ja Suomen turvattomin kaupunki. Ei siis mitään uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaa tarvitsee mamuja ja seuraava hallitus niitä taas järjestää.

        Ei tarvitse lisää elätettäviä islamisteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tarvitsee ja koko Suomikin tarvitsee. Ei Suomi selviä edes nykyisin ilman maahanmuuttajien työpanosta, tulevaisuudesta puhumattakaan.

        No, tekoälyn sanotaan jo alussa vievän Kelalta tuhat työpaikkaa ! Emme todellakaan tarvitse mitään "työperäistä maahanmuuttoa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä vastustus jatkuukin, mutta kun enemmistö on se kannalla, niin kyllä se tulee…

        Mutta oliko se enemmistö vain valtuustossa vai onko suurin osa vantaalaisista todellakin ratikan kannalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaasta sanotaan että se on korruptoitunut. Tämä varmaan selittänee tuota äänestystulostakin.

        Niinhän jatkuvasti trollit toistelevatkin. Ja paljon muutakin mustamaalausta harjoitetaan Vantaan mainee pilaamiseksi. Ja monet vielä niiltä, jotka eivät edes asu Vantaalla, mutta jostain syystä katsovat tarpeellisesta öyhöttää trollejaan.

        Et kai nyt ihan tosissasi usko noiden trollien mustamaalaustarinoihin? Vantaa ei ole yhtään sen kummemminmkorruptoitunut kuin muutakaan naapurikaupunkinsa tai muutkaan Suomen kunnat.

        Jos äänestystulos ei sinua miellytä, niin eihän se tarkoita että sen takana olisi jotain hämärää tai epärehellisyyttä. Ei, vaan enemmistö vain oli sitä mieltä, että kaupunkia täytyy kehittää. Enemmistö oli vielä merkittävä, joten se on vaan hyväksyttävä tosiasiana.
        Puoltavien ja vastustajien perustelut on julkisia, joten….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta oliko se enemmistö vain valtuustossa vai onko suurin osa vantaalaisista todellakin ratikan kannalla?

        Vantaalaisten äänestämä valtuusto päättää asiasta. Näinhän se kuuluu mennäkin. Seuraavissa vaaleissa sitten nähdään….

        Miksi epäilet, että vantaalaisista suurin osa ei olisi päätöksen takana?


      • Anonyymi

        Heh….
        Taas joku ihan jossain muualla ja kaukana pk-seudusta asuva trolli, joka ei tunne pk-seutua laisinkaan ja tuskin tietää missä Vantaa ja Espookaan sijaitsevat katsomatta kartasta, on antamassa neuvojaan miten täällä pitäisi toimia.

        Taitaa elämä olla melkoisen tyhjää, kun pitää kommentoida ja perustella asioita, joista ei ole hajuakaan….


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, tekoälyn sanotaan jo alussa vievän Kelalta tuhat työpaikkaa ! Emme todellakaan tarvitse mitään "työperäistä maahanmuuttoa".

        Kuulehan juntti, Kelan työntekijöiden vähentäminen ei vaikuta kuin korkeintaan sinun päivärahojesi maksuun.

        Katselehan vähän ympärillesi työtätekeviä, kun keväiset viinakaupassa päivärahan maksupäivänä, niin voit todeta helposti ketä niissäkin työtehtävissä, jota matkallasi näet , työskentelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän jatkuvasti trollit toistelevatkin. Ja paljon muutakin mustamaalausta harjoitetaan Vantaan mainee pilaamiseksi. Ja monet vielä niiltä, jotka eivät edes asu Vantaalla, mutta jostain syystä katsovat tarpeellisesta öyhöttää trollejaan.

        Et kai nyt ihan tosissasi usko noiden trollien mustamaalaustarinoihin? Vantaa ei ole yhtään sen kummemminmkorruptoitunut kuin muutakaan naapurikaupunkinsa tai muutkaan Suomen kunnat.

        Jos äänestystulos ei sinua miellytä, niin eihän se tarkoita että sen takana olisi jotain hämärää tai epärehellisyyttä. Ei, vaan enemmistö vain oli sitä mieltä, että kaupunkia täytyy kehittää. Enemmistö oli vielä merkittävä, joten se on vaan hyväksyttävä tosiasiana.
        Puoltavien ja vastustajien perustelut on julkisia, joten….

        Ehkäpä kannattaisi uskoa Vantaan kaupungin työntekijöitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vantaan on Suomen neljänneksi suurin kaupunki. Suomen mittapuussa ei siten mikään pieni paikkakunta.

        Mutta Suomen turvattomin kaupunki edelleen.


    • Anonyymi

      Vantaalla ei muuta kuin velkaa ja sosialismin vedätyksiä. Ei merta, ei järviä. Ei mitään mikä tuo ihmisille elämänlaatua ja lisäarvoa. Ne kaupunginosat joihin ihmisillä olisi varaa hankkia asunto, niihin ei kukaan kantis halua muuttaa. jne, jne

      • Anonyymi

        Katsisko joskus vaikka poiketa Vantaalle? Tai katsoa edes kartasta missä se sijaitsee. Siinä olisi hyvä alku tutustua Vantaaseen, kun se kerran noin kiinnostaa, että potaskakin viitsii vaivautua suoltamaan.


      • Anonyymi

        Suurin osa suomalaisista asuu muualla kuin meren tai järvien rannoilla. Näin myös Helsingissä ja Espoossakin.
        Vantaa on yksi Suomen viihtyisimmistä asuinpaikoista. Liikenneyhteydet Suomen parhaimpia ja paranee edelleen. Sijainti lienee elinkeinoelämänkin kannalta yksi Suomen parhaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katsisko joskus vaikka poiketa Vantaalle? Tai katsoa edes kartasta missä se sijaitsee. Siinä olisi hyvä alku tutustua Vantaaseen, kun se kerran noin kiinnostaa, että potaskakin viitsii vaivautua suoltamaan.

        Otan osaa kun et muualle enää pääse muuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa kun et muualle enää pääse muuttamaan.

        Ei, vaan en halua. Suomessa on edelleen oikeus vapaasti valita asuinpaikkansa, joten mikään ei tietysti sitä estäisi.

        Joko katsoit kartasta missä Vantaa sijaitsee? Seuraava vaihe voisi olla poiketa käymässä. Se avartaisi tuota mustia mielikuvituksesi tuottamia ennakkoluulojasi.

        Toisaalta tässäkin pätee se, että mukava trolli menee pilalle faktojen myötä ja sinusta varmastikin on mukava täyttää tyhjää päivääsi noilla trolleillasi. Näinpä on parempi välttää tosiasioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan en halua. Suomessa on edelleen oikeus vapaasti valita asuinpaikkansa, joten mikään ei tietysti sitä estäisi.

        Joko katsoit kartasta missä Vantaa sijaitsee? Seuraava vaihe voisi olla poiketa käymässä. Se avartaisi tuota mustia mielikuvituksesi tuottamia ennakkoluulojasi.

        Toisaalta tässäkin pätee se, että mukava trolli menee pilalle faktojen myötä ja sinusta varmastikin on mukava täyttää tyhjää päivääsi noilla trolleillasi. Näinpä on parempi välttää tosiasioita.

        On kai sitä nyt pääkaupungissa parempiakin asuinpaikkoja kuin joku Vantaa. Haittamaahanmuutto on tottakai tyytyväinen mihin tahansa luukkuun. Niiden vuokrat maksaakin veronmaksajat.


    • Anonyymi

      Sitten kun valmistuu, niin huudetaan taas valtiota apuun maksamaan HSL:n isoja tappioita. Nostakaa ne lipun hinnat ensin yli 2-kertaisiksi ja nauttikaa ratikasta, eikö käy?

    • Anonyymi

      Körön körön kirkkoon ruskealla ruunalla valkealla ratikalla.

      • Anonyymi

        Eipä tässä mitään kiirettä mihinkään ole, kiva tuollainen maisemajuna, monorail niinku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä tässä mitään kiirettä mihinkään ole, kiva tuollainen maisemajuna, monorail niinku.

        "Maisemajunia" on sinun ajattelun mukaan myös: monet muut ratikkalinjat, lähiliikenteen junalinjat, metrolinjat, bussilinjat jne. Pisimmät lähiliikenteen junalinjat ovat yli 50km!
        Entä sitten ratikkalinja 15 (n. 25 km) , joka on pituudeltaan pidempi kuin Vantaan tuleva ratikka ( n. 19 km)?

        Harva matkustaja on niitä, jotka matkustavat vain päättäriltä päättärille!

        Ihmisiä nousee kyytiin myös muilta pysäkeiltä kuin päättäriltä.
        Ihmisiä jää pois muilla pysäkeillä kuin päättärillä.

        Taitaa olla harvinaista, että joku matkustaa ratikka 15 Itäkeskuksesta Keilaniemeen?

        Tässä mietin, että olenko lähes 40 vuoden aikana, kun olen asunut täällä pääkaupunkiseudulla, koskaan matkustanut jollakin kulkuneuvolla vain päättäriltä päättärille. Se on todella harvinaista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maisemajunia" on sinun ajattelun mukaan myös: monet muut ratikkalinjat, lähiliikenteen junalinjat, metrolinjat, bussilinjat jne. Pisimmät lähiliikenteen junalinjat ovat yli 50km!
        Entä sitten ratikkalinja 15 (n. 25 km) , joka on pituudeltaan pidempi kuin Vantaan tuleva ratikka ( n. 19 km)?

        Harva matkustaja on niitä, jotka matkustavat vain päättäriltä päättärille!

        Ihmisiä nousee kyytiin myös muilta pysäkeiltä kuin päättäriltä.
        Ihmisiä jää pois muilla pysäkeillä kuin päättärillä.

        Taitaa olla harvinaista, että joku matkustaa ratikka 15 Itäkeskuksesta Keilaniemeen?

        Tässä mietin, että olenko lähes 40 vuoden aikana, kun olen asunut täällä pääkaupunkiseudulla, koskaan matkustanut jollakin kulkuneuvolla vain päättäriltä päättärille. Se on todella harvinaista!

        Just näin. Naurettavaa onki keskustella vain mellunmäkeläisten matkoista lentokentälle, kun se on vain murto-osa matkustajista, jos niinkään moni.

        Ja hyvä on muistaa sekin, että nyt päätetty osuus on vain alkua, suunnitelmathan on jo länsivantaallekin olemassa. Jostain se vain on aloitettava ja itävantaan tarve lienee suurin koska siellä ei ole laisinkaan raideliikennettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Maisemajunia" on sinun ajattelun mukaan myös: monet muut ratikkalinjat, lähiliikenteen junalinjat, metrolinjat, bussilinjat jne. Pisimmät lähiliikenteen junalinjat ovat yli 50km!
        Entä sitten ratikkalinja 15 (n. 25 km) , joka on pituudeltaan pidempi kuin Vantaan tuleva ratikka ( n. 19 km)?

        Harva matkustaja on niitä, jotka matkustavat vain päättäriltä päättärille!

        Ihmisiä nousee kyytiin myös muilta pysäkeiltä kuin päättäriltä.
        Ihmisiä jää pois muilla pysäkeillä kuin päättärillä.

        Taitaa olla harvinaista, että joku matkustaa ratikka 15 Itäkeskuksesta Keilaniemeen?

        Tässä mietin, että olenko lähes 40 vuoden aikana, kun olen asunut täällä pääkaupunkiseudulla, koskaan matkustanut jollakin kulkuneuvolla vain päättäriltä päättärille. Se on todella harvinaista!

        Sama täällä. Yli 50 vuotta olen liikkunut julkisilla pitkin pk-seutua enkä muista koskaan tarvinneeni minkään reitin päästepysäkiltä toiseen päätepysäkille matkaa. En junalla, en bussilla enkä ratikalla…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. Yli 50 vuotta olen liikkunut julkisilla pitkin pk-seutua enkä muista koskaan tarvinneeni minkään reitin päästepysäkiltä toiseen päätepysäkille matkaa. En junalla, en bussilla enkä ratikalla…

        Minä kyllä olen monen vuoden ajan, mutta se olisi ollut sillä yhdellä bussilla niin hidasta, että vaihdoin lähimmällä asemalla junaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä olen monen vuoden ajan, mutta se olisi ollut sillä yhdellä bussilla niin hidasta, että vaihdoin lähimmällä asemalla junaan.

        Vantaan tunnuslaulu on Dallas theema song!


    • Anonyymi

      Koko ajan tulee lisälaskuja. ja on unohtamalla unohdettu huolto, hallit ja jopa vaunujen kustannukset. Että tällaista valtuuston taloudenpitoa.

      • Anonyymi

        Onpa valittu mikä tahansa julkisen liikenteen vaihtoehto, niin aina kalusto tarvitsee halleja, huoltoa jne. Ei ratikka tietysti ole tämän suhteen mikään poikkeus.


    • Anonyymi

      Vantaan kaupunki valehtelee julkisesti että ratikka on kannattava investointi.

      Ei ole. Ei todellakaan ole kannattava investointi.

      Helsingissä Hämeentiellä sijaitsevat yritykset ovat taloudellisessa ahdingossa kun vihreä liikenneterrori on tehnyt yritystoiminnasta kannattamatonta. Poistettiin autot vihreän liikenneterrorin mukaisesti ja jätettiin vain ratikat ja bussit. Lopputulos taloudellisesti tuhoisa.

      Helsinki on aivan eri mittakaavan kaupunki kuin Vantaa eikä taloudellista aktiviteettia voi edes verrata.

      Mistä se ratikan kannattavuus tulee? Ei sellaista ole edes olemassa. Julkinen liikenne on yhteiskunta varoin eli veroilla ja velalla tuettua. Vantaa ei tarvitse lisää menosyöppöjä vaan toalouskuria!

      ON KUUNNELTAVA NIITÄ JOTKA OVAT MAKSAJAN ROOLISSA! AUTOJEN OMISTAJIEN ÄÄNI EI KUULU! TIET JA KADUT KUNTOON! TARVITAAN SUURIA PANOSTUKSIA LIIKENTEEN INFRAAN. RATIKKAA EI TARVITA EIKÄ YLI 70% VANTAALAISISTA. HALUA SITÄ!

      • Anonyymi

        Tuo nyt on täysin turhaa kitinää. Päätös on tehty ja täysin demokratian mukaisesti, joten nyt pitää mennä jo eteenpäin eikä jäädä lähtökuoppiin raivoamaan, kun päätös ei miellytä.

        Nuo sinun mielipiteesi on vain mielipiteitä, ei sen kummempia. Ja niihin sinulla on tietenkin oikeus. Enemmistö vaan oli ratikka-asiassa eri mieltä ja siihen sinun on tyytyminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo nyt on täysin turhaa kitinää. Päätös on tehty ja täysin demokratian mukaisesti, joten nyt pitää mennä jo eteenpäin eikä jäädä lähtökuoppiin raivoamaan, kun päätös ei miellytä.

        Nuo sinun mielipiteesi on vain mielipiteitä, ei sen kummempia. Ja niihin sinulla on tietenkin oikeus. Enemmistö vaan oli ratikka-asiassa eri mieltä ja siihen sinun on tyytyminen.

        Ei mennyt ihan kerrasta tuo huuru-ukkojen ja akkojen haave läpi. Monesti jouduttiin äänestämään. Siinähän käytät hukkaputkeasi.


    • Anonyymi

      Tiksi on hyvä paikka asua

      • Anonyymi

        Yksi pk-seudun parhaista paikoista., ellei peräti paras.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi pk-seudun parhaista paikoista., ellei peräti paras.

        Just just. Buhahahahahahahhaaa.


      • Anonyymi

        Ihan konkurssikaupunki. Saa nähdä mihin kaupunki iskee nyt veloissaan,


    • Anonyymi

      Suklaata mummoille!

    • Anonyymi

      Vantaan "maksaa vain" on monessa tapauksessa nähty ja todettu. Mutta jos kaupunki sen maksaa, niin mikäs siinä. Valtiolle tuohon osallistuminen ei millään tavalla kuulu. Ehkä sitten sille osalle, kun (jos) se tehdään lentokentälle asti. Muussa tapauksessa tulee valtion järjestää muille suomalaisille kuljetukset katsomaan sitä ihmettä, Vantaan ratikkaa, ja kerta-ajelu ja pullakahvit ajelun päälle.

      • Anonyymi

        Valtio on jo aiemmin luvannut maksaa osan kustannuksista. En nyt muista summaa, mutta jotain parisen sataa miljoonaa se on. Tähän valtion sitoutumiseen on Vantaan päätöskin perustunut eikä valtiovalta ole ilmaissut vetäytyvänsä lupauksesta. Kyllä valtio on aina osallistunut tämäntapaisia infrarakentamisiin. Myös Helsinkikin käsittääkseni osallistuu jollain osuudella, koska kiskot menevät Helsingin puolelle eli Mellunkylän metroasemalle.

        Tuo lentokentän terminaalin asema onkin mielenkiintoinen siltä kannalta millaisen merkityksen Finnavia sille antaa ja näkyykö se jotenkin kustannuksissa, kun tuo pätkä on osoittautunut erittäin kalliiksi jo täyteen rakennetun infran vuoksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      538
      9058
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      161
      6230
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      376
      5293
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      66
      4769
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      100
      4401
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      166
      4073
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      185
      3972
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

      Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      94
      1968
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

      joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      106
      1470
    10. sä oot ehkä

      maailman omituisin tyyppi
      Ikävä
      47
      999
    Aihe