Jeesus Nasaretilainen, jota joissakin uskonnollisissa lahkoissa pidetään myös itse Jumalana, keskusteli kerran erään fariseuksen kanssa, nimeltä Nikodeemus.
Nikodeemus oli kiinnostunut Jeesuksen opetuksista. Niinpä fariseus kysyi Jeesukselta, mitä oli tehtävä, jotta hän voisi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus vastasi (Joh. 3:3-5):
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Jeesuksen sanat voidaan kiteyttää yhteen lauseeseen:
"Ihminen, joka ei ole syntynyt uudesti ylhäältä, vedestä ja Hengestä, ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Jeesuksen mukaan riittää, että ottaa Hänet sydämeen ja a'vot: taivas aukeaa. Kaikin puolin kaunis ajatus. Valitettavasti se on väärä.
Jeesus ei "jumalana" tiennyt, että ihmisen alitajunta ei ole noin vain käskettävissä. Itse asiassa ihminen ei voi hallita omaa alitajuntaansa ollenkaan.
Alitajunta on mielen tiedostamaton osa, joka ei ole suoraan tietoisen kontrollin alainen, mutta joka vaikuttaa olennaisesti käyttäytymiseen, tunteisiin ja ajatuksiin.
Jeesus ei ymmärtänyt, että alitajunta itsessään ei voi tehdä parannusta tai syntyä ylhäältä. Parannuksenteko ja ylhäältä syntyminen ovat tietoisia tekoja.
Ihminen on iso ja monimutkainen kokonaisuus, jota ei voi paloitella eri toisistaan riippumattomiin osiin. Jokainen voi itse pohtia kysymystä, voiko ihminen olla taivaassa edes osittain täydellinen ilman alitajuntaa, joka jäi auttamattomasti taivaan junasta pois, kun se (alitajunta) ei koskaan tehnyt parannusta.
Jeesuksen vajavainen ymmärrys
37
235
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä olet omasta mielestäsi viisaampi kuin Jumala. Skitsofreenikkoko?
- Anonyymi
siltä se on aina näyttäny. ollu varmaan jaksolla....
- Anonyymi
Miksi luulet että Raamatun jumala olisi viisas? Esim. Jobin kirjan mukaan se ei tiedä hölkäsen pöläystä siitä, mitä sen väitetään tehneen. Jos olisi Jumala, sillä voisi olettaa olevan parempaa tietämystä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
siltä se on aina näyttäny. ollu varmaan jaksolla....
Jeesuksen vastaukset 3,3 ja 3,5 sisältävät laajan käsite kokonaisuuden, siitä mitä tarvitaan, jotta näkisi Jumalanvaltakunnan 3,3. Eikä päästä sisälle Jumalan valtakunntaan. 3,5. Uudesti voi syntyä monia reittejä pitkin yksilöllisesti, silloin näkee Jumalan valtakunnan kokonaisvaltaisesti. Hän myös näkee, että tarvitaan Pyhän Hengen kaste, joka tuo Pyhän Hengen, ihmisen oman ihmishengen erehtymättönäksi opastajaksi ja Isän ja Pojan tahdon ja tekojen viisauden kirkastajaksi.
- Anonyymi
Ydinkysymys: Mitä aineita Jeesus käytti?
- Anonyymi
Saattoi käyttää samoja aineita kuin Saul (myöh. Paavali) Damaskoksen tiellä.
- Anonyymi
Mitä tuo kiukkuaminen auttaa?
- Anonyymi
Johan se on selitetty VT:ssä..
- Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua,
sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Jer. 31:33- Anonyymi
VT:n selitykset eivät ole enää voimassa. Jeesus ja uusi liitto. Et tainnut kuulla vai?
- Anonyymi
Jumalalla ei ole oikeutta puuttua ihmisen vapaaseen tahtoon. Tästä syystä uskovaiset puhuvat ns etsikkoajasta jolloin Jumala kutsuu ihmistä luokseen. Kutsuu mutta ei pakota. Siinä on iso ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VT:n selitykset eivät ole enää voimassa. Jeesus ja uusi liitto. Et tainnut kuulla vai?
Tuskin Raamatusta voi repiä varjolain aikaista sanaa pois.
Raamattu kannesta kanteen jo kertoo siitä, että sana on kokonaisuus.
Norvanto- 21.00 ja aamu 06..00 radio- Dei arkipäivisin ja Järviradio 6.30 sanoittaa samaa.
Varjolaki päättyi- kertakaikkisen uhrin kautta ja pappeus muuttui.
Enää ei eläinuhrit ole tapetilla.
ja synti on Raamatun- kertomuksessa Jumalanlain - rikkomista.
Pätee tänäänkin. Siksihän uhri- sovitukseen on tärkeä..
Uusitestamentti sisältää yli 1000 käskyä ja kehotusta --meille, uuteenliittoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin Raamatusta voi repiä varjolain aikaista sanaa pois.
Raamattu kannesta kanteen jo kertoo siitä, että sana on kokonaisuus.
Norvanto- 21.00 ja aamu 06..00 radio- Dei arkipäivisin ja Järviradio 6.30 sanoittaa samaa.
Varjolaki päättyi- kertakaikkisen uhrin kautta ja pappeus muuttui.
Enää ei eläinuhrit ole tapetilla.
ja synti on Raamatun- kertomuksessa Jumalanlain - rikkomista.
Pätee tänäänkin. Siksihän uhri- sovitukseen on tärkeä..
Uusitestamentti sisältää yli 1000 käskyä ja kehotusta --meille, uuteenliittoon.UT testamentissa on vain yksi ainoa käsky:
Rakastakaa lähimmäisiä ja tehkää ihmiset Jeesuksen opetuslapsiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UT testamentissa on vain yksi ainoa käsky:
Rakastakaa lähimmäisiä ja tehkää ihmiset Jeesuksen opetuslapsiksi.Tuossa oli kaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oli kaksi.
Yksi moniosainen käsky.
- Anonyymi
Onko Jumalalla yli- vai alitajunta?
- Anonyymi
Joh.3:5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Biblia (1776) Hes.36:25-27. Mark.16:16. Ef.5:26.
- Anonyymi
1Joh.5:7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. 1Joh.5:8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. Biblia (1776)
- Anonyymi
Ettei totuus ja konteksti unohtuisi.
Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Joh.3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä,
hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi
1Kor.15:47 Ensimäinen ihminen oli maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Biblia (1776) Joh.3:13. 3:31.
- Anonyymi
Jeesus oli ihminen, tosi ihminen, Daavidin juurivesa. Joosefin poika,
Marian kohdusta ihmiseksi syntynyt.
Ihmisen poika. Pyhä Henki vai varjosti tapahtuman, kun Marian munasolu hedelmöitettiin Joosefin siittiösolulla.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli ihminen, tosi ihminen, Daavidin juurivesa. Joosefin poika,
Marian kohdusta ihmiseksi syntynyt.
Ihmisen poika. Pyhä Henki vai varjosti tapahtuman, kun Marian munasolu hedelmöitettiin Joosefin siittiösolulla.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.Vain osa Korintossa piti Paavalia oikeana apostolina, ei muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi
Jumala pysyy taivaassa. Ei tule tänne sieltä hiipailemaan.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Jeesus itse ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi
Joh.3:1-2 Niin oli yksi mies Pharisealaisista, Nikodemus nimeltä, Juudalaisten ylimmäinen. Se tuli yöllä Jesuksen tykö ja sanoi hänelle: Mestari, me tiedämme, että sinä olet Jumalasta opettajaksi tullut; sillä ei taida kenkään niitä tunnustähtiä tehdä, joita sinä teet, jollei Jumala ole hänen kanssansa. Biblia (1776) Joh.9:16. 9:33. Ap.t.10:38.
- Anonyymi
Paavali valehteli käyneensä taivaassakin.
Johannes on eri mieltä asiasta.
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.- Anonyymi
Pavaali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
- Anonyymi
Ihmisen poika. Daavidin poika ja Joosefin ja Marian poika.
Pyhä Henki varjosti ja hoiti hedelmöityksen Joosefin siittiösolulla.
Jotta kirjoitukset täyttyisivät, neitsyt tulee raskaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta kirjoitukset täyttyisivät, neitsyt tulee raskaaksi.Kasteessa Jumala synnytti Jeesuksen ikuisesti eläväksi pojakseen.
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin" - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jotta kirjoitukset täyttyisivät, neitsyt tulee raskaaksi.Mikään kirjoitus ei ennustanut neitsyen tulevan raskaaksi. Sekin "ennustus" on Matteuksen kirjoittajan keksintö. Hänhän oli kova keksimään niitä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mikään kirjoitus ei ennustanut neitsyen tulevan raskaaksi. Sekin "ennustus" on Matteuksen kirjoittajan keksintö. Hänhän oli kova keksimään niitä.
Neitsyt tuli raskaaksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Neitsyt tuli raskaaksi.
Jes.7:14
14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin alma merkitsee 'nuori nainen'. Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.]
- Anonyymi
Matt.24:21-22 Sillä silloin pitää suuren vaivan oleman, jonka kaltaista ei ole maailman alusta niin tähän asti, ei myös tule. Ja ellei ne päivät olisi lyhennetty, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittuin tähden pitää lyhennettämän. Biblia (1776)
- Anonyymi
Room.11:7 Kuikas siis? Jota Israel etsii, sitä ei hän ole saanut; mutta valitut sen ovat saaneet ja muut ovat paatuneet. Biblia (1776) Room.9:31. 2Kor.3:14. n
- AnonyymiUUSI
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna oikeiden apostolien ja Jeesuksen opetuksilla. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna oikeiden apostolien ja Jeesuksen opetuksilla.Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
- AnonyymiUUSI
Paavalia ei pidä sotkea Jeesuksen opetuksiin. Tyyppi oli valehtelija henkeen ja vereen:
"Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen".- AnonyymiUUSI
Tätä väitettä on esitetty´jo kuinka monta kertaa, mutta se on silti vain Paavalin pilkkaajien keksintöä.
Kukaan ajatteleva Raamatun lukija ei asiaa niin ymmärrä, vaan Paavali lainasi pilkkaajien ajatusta, ja osoitti, että vaikka Paavali olisikin valehdellut, niinkuin väitettiin, sekin olisi tuonut ihmisiä pelastukseen.
Tämä pyrkimys väärentää Paavalin motiiveja ja sanoja perustuu pyrkimykseen kumota pelastus yksin armosta Jeesuksen uhrin kautta.
Nämä pilkkaajat ovat niitä ristin vihollisia ja omien ansioiden esiintuojia, jotka pyrkivät viemään ihmisiä pois uskon tieltä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tätä väitettä on esitetty´jo kuinka monta kertaa, mutta se on silti vain Paavalin pilkkaajien keksintöä.
Kukaan ajatteleva Raamatun lukija ei asiaa niin ymmärrä, vaan Paavali lainasi pilkkaajien ajatusta, ja osoitti, että vaikka Paavali olisikin valehdellut, niinkuin väitettiin, sekin olisi tuonut ihmisiä pelastukseen.
Tämä pyrkimys väärentää Paavalin motiiveja ja sanoja perustuu pyrkimykseen kumota pelastus yksin armosta Jeesuksen uhrin kautta.
Nämä pilkkaajat ovat niitä ristin vihollisia ja omien ansioiden esiintuojia, jotka pyrkivät viemään ihmisiä pois uskon tieltä.Valehtelu ei tuonut koskaan ketään pelastukseen. Paavali oli valehtelija. Piste.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso234734Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1584116Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani133416Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai673076- 872794
Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1512652Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282423- 372373
- 201645
"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1211640