Jeesus Nasaretilainen, jota joissakin uskonnollisissa lahkoissa pidetään myös itse Jumalana, keskusteli kerran erään fariseuksen kanssa, nimeltä Nikodeemus.
Nikodeemus oli kiinnostunut Jeesuksen opetuksista. Niinpä fariseus kysyi Jeesukselta, mitä oli tehtävä, jotta hän voisi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Jeesus vastasi (Joh. 3:3-5):
3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."
3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Jeesuksen sanat voidaan kiteyttää yhteen lauseeseen:
"Ihminen, joka ei ole syntynyt uudesti ylhäältä, vedestä ja Hengestä, ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
Jeesuksen mukaan riittää, että ottaa Hänet sydämeen ja a'vot: taivas aukeaa. Kaikin puolin kaunis ajatus. Valitettavasti se on väärä.
Jeesus ei "jumalana" tiennyt, että ihmisen alitajunta ei ole noin vain käskettävissä. Itse asiassa ihminen ei voi hallita omaa alitajuntaansa ollenkaan.
Alitajunta on mielen tiedostamaton osa, joka ei ole suoraan tietoisen kontrollin alainen, mutta joka vaikuttaa olennaisesti käyttäytymiseen, tunteisiin ja ajatuksiin.
Jeesus ei ymmärtänyt, että alitajunta itsessään ei voi tehdä parannusta tai syntyä ylhäältä. Parannuksenteko ja ylhäältä syntyminen ovat tietoisia tekoja.
Ihminen on iso ja monimutkainen kokonaisuus, jota ei voi paloitella eri toisistaan riippumattomiin osiin. Jokainen voi itse pohtia kysymystä, voiko ihminen olla taivaassa edes osittain täydellinen ilman alitajuntaa, joka jäi auttamattomasti taivaan junasta pois, kun se (alitajunta) ei koskaan tehnyt parannusta.
Jeesuksen vajavainen ymmärrys
73
474
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä olet omasta mielestäsi viisaampi kuin Jumala. Skitsofreenikkoko?
- Anonyymi
siltä se on aina näyttäny. ollu varmaan jaksolla....
- Anonyymi
Miksi luulet että Raamatun jumala olisi viisas? Esim. Jobin kirjan mukaan se ei tiedä hölkäsen pöläystä siitä, mitä sen väitetään tehneen. Jos olisi Jumala, sillä voisi olettaa olevan parempaa tietämystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siltä se on aina näyttäny. ollu varmaan jaksolla....
Jeesuksen vastaukset 3,3 ja 3,5 sisältävät laajan käsite kokonaisuuden, siitä mitä tarvitaan, jotta näkisi Jumalanvaltakunnan 3,3. Eikä päästä sisälle Jumalan valtakunntaan. 3,5. Uudesti voi syntyä monia reittejä pitkin yksilöllisesti, silloin näkee Jumalan valtakunnan kokonaisvaltaisesti. Hän myös näkee, että tarvitaan Pyhän Hengen kaste, joka tuo Pyhän Hengen, ihmisen oman ihmishengen erehtymättönäksi opastajaksi ja Isän ja Pojan tahdon ja tekojen viisauden kirkastajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi luulet että Raamatun jumala olisi viisas? Esim. Jobin kirjan mukaan se ei tiedä hölkäsen pöläystä siitä, mitä sen väitetään tehneen. Jos olisi Jumala, sillä voisi olettaa olevan parempaa tietämystä.
Kyllä Raamatun mukaan Jeesus on Jumala
Hebr 1 : 8
mutta Pojasta: " Jumala, sinun valtakuntasi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Ps 45 : 7,8
Jumala, sinun valtakuntasi valtikka pysyy aina ja iankaikkisesti; sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
Sinä rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyttä, sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua ilo-öljyllä enemmän kuin sinun osaveljiäsi
- Anonyymi
Ydinkysymys: Mitä aineita Jeesus käytti?
- Anonyymi
Saattoi käyttää samoja aineita kuin Saul (myöh. Paavali) Damaskoksen tiellä.
- Anonyymi
Mitä tuo kiukkuaminen auttaa?
- Anonyymi
Johan se on selitetty VT:ssä..
- Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua,
sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
Jer. 31:33- Anonyymi
VT:n selitykset eivät ole enää voimassa. Jeesus ja uusi liitto. Et tainnut kuulla vai?
- Anonyymi
Jumalalla ei ole oikeutta puuttua ihmisen vapaaseen tahtoon. Tästä syystä uskovaiset puhuvat ns etsikkoajasta jolloin Jumala kutsuu ihmistä luokseen. Kutsuu mutta ei pakota. Siinä on iso ero.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
VT:n selitykset eivät ole enää voimassa. Jeesus ja uusi liitto. Et tainnut kuulla vai?
Tuskin Raamatusta voi repiä varjolain aikaista sanaa pois.
Raamattu kannesta kanteen jo kertoo siitä, että sana on kokonaisuus.
Norvanto- 21.00 ja aamu 06..00 radio- Dei arkipäivisin ja Järviradio 6.30 sanoittaa samaa.
Varjolaki päättyi- kertakaikkisen uhrin kautta ja pappeus muuttui.
Enää ei eläinuhrit ole tapetilla.
ja synti on Raamatun- kertomuksessa Jumalanlain - rikkomista.
Pätee tänäänkin. Siksihän uhri- sovitukseen on tärkeä..
Uusitestamentti sisältää yli 1000 käskyä ja kehotusta --meille, uuteenliittoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin Raamatusta voi repiä varjolain aikaista sanaa pois.
Raamattu kannesta kanteen jo kertoo siitä, että sana on kokonaisuus.
Norvanto- 21.00 ja aamu 06..00 radio- Dei arkipäivisin ja Järviradio 6.30 sanoittaa samaa.
Varjolaki päättyi- kertakaikkisen uhrin kautta ja pappeus muuttui.
Enää ei eläinuhrit ole tapetilla.
ja synti on Raamatun- kertomuksessa Jumalanlain - rikkomista.
Pätee tänäänkin. Siksihän uhri- sovitukseen on tärkeä..
Uusitestamentti sisältää yli 1000 käskyä ja kehotusta --meille, uuteenliittoon.UT testamentissa on vain yksi ainoa käsky:
Rakastakaa lähimmäisiä ja tehkää ihmiset Jeesuksen opetuslapsiksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
UT testamentissa on vain yksi ainoa käsky:
Rakastakaa lähimmäisiä ja tehkää ihmiset Jeesuksen opetuslapsiksi.Tuossa oli kaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa oli kaksi.
Yksi moniosainen käsky.
- Anonyymi
Onko Jumalalla yli- vai alitajunta?
- Anonyymi
Joh.3:5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla. Biblia (1776) Hes.36:25-27. Mark.16:16. Ef.5:26.
- Anonyymi
1Joh.5:7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat. 1Joh.5:8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat. Biblia (1776)
- Anonyymi
Ettei totuus ja konteksti unohtuisi.
Jeesuksen hyvä ystävä Nikodemus meni Jeesuksen kasteen jälkeen kysymään häneltä kasteen merkitystä.
Joh.3:5
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä,
hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."
Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin." - Anonyymi
1Kor.15:47 Ensimäinen ihminen oli maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Biblia (1776) Joh.3:13. 3:31.
- Anonyymi
Jeesus oli ihminen, tosi ihminen, Daavidin juurivesa. Joosefin poika,
Marian kohdusta ihmiseksi syntynyt.
Ihmisen poika. Pyhä Henki vai varjosti tapahtuman, kun Marian munasolu hedelmöitettiin Joosefin siittiösolulla.
Hepr. 2:14
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli ihminen, tosi ihminen, Daavidin juurivesa. Joosefin poika,
Marian kohdusta ihmiseksi syntynyt.
Ihmisen poika. Pyhä Henki vai varjosti tapahtuman, kun Marian munasolu hedelmöitettiin Joosefin siittiösolulla.
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.Vain osa Korintossa piti Paavalia oikeana apostolina, ei muualla.
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen. - Anonyymi
Jumala pysyy taivaassa. Ei tule tänne sieltä hiipailemaan.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Jeesus itse ei koskaan väittänyt olevansa Jumala.
Luuk. 18:19
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi
Joh.3:1-2 Niin oli yksi mies Pharisealaisista, Nikodemus nimeltä, Juudalaisten ylimmäinen. Se tuli yöllä Jesuksen tykö ja sanoi hänelle: Mestari, me tiedämme, että sinä olet Jumalasta opettajaksi tullut; sillä ei taida kenkään niitä tunnustähtiä tehdä, joita sinä teet, jollei Jumala ole hänen kanssansa. Biblia (1776) Joh.9:16. 9:33. Ap.t.10:38.
- Anonyymi
Paavali valehteli käyneensä taivaassakin.
Johannes on eri mieltä asiasta.
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.- Anonyymi
Pavaali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.
- Anonyymi
Ihmisen poika. Daavidin poika ja Joosefin ja Marian poika.
Pyhä Henki varjosti ja hoiti hedelmöityksen Joosefin siittiösolulla.
Jotta kirjoitukset täyttyisivät, neitsyt tulee raskaaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta kirjoitukset täyttyisivät, neitsyt tulee raskaaksi.Kasteessa Jumala synnytti Jeesuksen ikuisesti eläväksi pojakseen.
Hepr. 5:5
Niinpä Kristuskaan ei itse korottanut itseänsä ylimmäisen papin kunniaan, vaan hän, joka sanoi hänelle: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotta kirjoitukset täyttyisivät, neitsyt tulee raskaaksi.Mikään kirjoitus ei ennustanut neitsyen tulevan raskaaksi. Sekin "ennustus" on Matteuksen kirjoittajan keksintö. Hänhän oli kova keksimään niitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikään kirjoitus ei ennustanut neitsyen tulevan raskaaksi. Sekin "ennustus" on Matteuksen kirjoittajan keksintö. Hänhän oli kova keksimään niitä.
Neitsyt tuli raskaaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Neitsyt tuli raskaaksi.
Jes.7:14
14 Sen tähden Herra antaa itse teille merkin: neitsyt* tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel*. [Käännös "neitsyt" perustuu Septuagintaan. Hepreankielisen alkutekstin alma merkitsee 'nuori nainen'. Nimi Immanuel merkitsee 'meidän kanssamme on Jumala'.]
- Anonyymi
Matt.24:21-22 Sillä silloin pitää suuren vaivan oleman, jonka kaltaista ei ole maailman alusta niin tähän asti, ei myös tule. Ja ellei ne päivät olisi lyhennetty, niin ei yksikään liha tulisi autuaaksi; mutta valittuin tähden pitää lyhennettämän. Biblia (1776)
- Anonyymi
Room.11:7 Kuikas siis? Jota Israel etsii, sitä ei hän ole saanut; mutta valitut sen ovat saaneet ja muut ovat paatuneet. Biblia (1776) Room.9:31. 2Kor.3:14. n
- Anonyymi
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna oikeiden apostolien ja Jeesuksen opetuksilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Room. 3:7
Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
Paavalin kirkastama totuus kihahtaa helposti päähän, jos sitä ei laimenna oikeiden apostolien ja Jeesuksen opetuksilla.Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
- Anonyymi
Paavalia ei pidä sotkea Jeesuksen opetuksiin. Tyyppi oli valehtelija henkeen ja vereen:
"Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen".- Anonyymi
Tätä väitettä on esitetty´jo kuinka monta kertaa, mutta se on silti vain Paavalin pilkkaajien keksintöä.
Kukaan ajatteleva Raamatun lukija ei asiaa niin ymmärrä, vaan Paavali lainasi pilkkaajien ajatusta, ja osoitti, että vaikka Paavali olisikin valehdellut, niinkuin väitettiin, sekin olisi tuonut ihmisiä pelastukseen.
Tämä pyrkimys väärentää Paavalin motiiveja ja sanoja perustuu pyrkimykseen kumota pelastus yksin armosta Jeesuksen uhrin kautta.
Nämä pilkkaajat ovat niitä ristin vihollisia ja omien ansioiden esiintuojia, jotka pyrkivät viemään ihmisiä pois uskon tieltä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä väitettä on esitetty´jo kuinka monta kertaa, mutta se on silti vain Paavalin pilkkaajien keksintöä.
Kukaan ajatteleva Raamatun lukija ei asiaa niin ymmärrä, vaan Paavali lainasi pilkkaajien ajatusta, ja osoitti, että vaikka Paavali olisikin valehdellut, niinkuin väitettiin, sekin olisi tuonut ihmisiä pelastukseen.
Tämä pyrkimys väärentää Paavalin motiiveja ja sanoja perustuu pyrkimykseen kumota pelastus yksin armosta Jeesuksen uhrin kautta.
Nämä pilkkaajat ovat niitä ristin vihollisia ja omien ansioiden esiintuojia, jotka pyrkivät viemään ihmisiä pois uskon tieltä.Valehtelu ei tuonut koskaan ketään pelastukseen. Paavali oli valehtelija. Piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu ei tuonut koskaan ketään pelastukseen. Paavali oli valehtelija. Piste.
Paavali oli hyvä jätkä. Hän uskoi myös Jeesukseen.
On totta, että Paavali oli valehtelija, joka levitti töikseen harhaoppeja.. Yksi suurimmista Paavalin levittämistä valheista, johon myös lahkolaiset uskovat, on se, että ihminen itse ei tee syntiä, vaan ihmisessä asuva synti on syypää kaikkeen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17714837/paavalin-vajavainen-ymmarrys-(osa-2)- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelu ei tuonut koskaan ketään pelastukseen. Paavali oli valehtelija. Piste.
Ei Paavali tässä tunnustanut omia valheitaan. Hän puolustautui häntä valehtelusta syyttäneitä, vielä kristinuskoa tuntemattomia vastaan. Jotka luulivat Paavalin valehtelevan uudesta Jeesus opista. Ateistit tarttuvat mieluusti vähänkin omasta mielestään väänneltäviin, ylivertaisesti Jeesuksen kunniaa korostavien apostolien henkilöön, jotta kaltaisensa liittyisivät yhdessä saatanan laulukuoroon.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
On totta, että Paavali oli valehtelija, joka levitti töikseen harhaoppeja.. Yksi suurimmista Paavalin levittämistä valheista, johon myös lahkolaiset uskovat, on se, että ihminen itse ei tee syntiä, vaan ihmisessä asuva synti on syypää kaikkeen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17714837/paavalin-vajavainen-ymmarrys-(osa-2)Paavalin ylivertaisen selkeät ja oikeat opetukset ovat Jeesuksen inspiroimia ja siksi talletettu Uuteentestamenttiin, lahjaksi ihmiskunnalle. Mikään nimimerkki, kuten Henki, ei pysty totuutta horjuttamaan. Onneksi näiden saatanan lähettien kylvö on kömpelöä, joihin vain kaltaisensa lankeavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalin ylivertaisen selkeät ja oikeat opetukset ovat Jeesuksen inspiroimia ja siksi talletettu Uuteentestamenttiin, lahjaksi ihmiskunnalle. Mikään nimimerkki, kuten Henki, ei pysty totuutta horjuttamaan. Onneksi näiden saatanan lähettien kylvö on kömpelöä, joihin vain kaltaisensa lankeavat.
Uskovaisten kitinä kielii muusta.
- Anonyymi
Aloittaja, kirjoitat aiheista, jotka ovat liian vaikeita uskovaisille. Suurin osa heistä ei edes tiedä mikä alitajunta on, miten se vaikuttaa jne. Näiden yksinkertaisten ihmisten elämää hallitsee Jeesus-piirileikki, käsien taivasta kohti kohottaminen ja älyllinen inkompetenssi melkeinpä kaikissa kysymyksissä. Uskovaiset turvaavat mielikuvitusolentoon, samoin kuin apinat banaaniin.
- Anonyymi
Ateistin mielikuvituksen saastainen löyhkä, henkii yllä olevasta sepustuksesta. Kristitty tietää tasan tarkkaan omat kokemuksensa Jumaluuden kanssa. Höpötät meille alitajunnasta, ikään kuin emme tietäisi sitä. Tiedämme kyllä yksinkertaiset ajatuksenne. Tiedämme jopa ylitajunnasta, josta sinä et tiedä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateistin mielikuvituksen saastainen löyhkä, henkii yllä olevasta sepustuksesta. Kristitty tietää tasan tarkkaan omat kokemuksensa Jumaluuden kanssa. Höpötät meille alitajunnasta, ikään kuin emme tietäisi sitä. Tiedämme kyllä yksinkertaiset ajatuksenne. Tiedämme jopa ylitajunnasta, josta sinä et tiedä.
Oih, olet niin viisas. Kerrohan kaikille siitä ylitajunnasta.
- Anonyymi
Aloittajalta jäi näkemättä, että Jeesuksen opetus uudesti syntymisestä jatkuu:
Jeesus opetti Nikodemukselle: Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Jeesus jatkoi: niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
Jeesus nostettiin eli ylennettiin ristille. Toisin sanoen risti on se paikka, jossa ihminen uudesti syntyy.
Mooseksen kirjassa on todistettu: Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon".
Katsomalla uskossa ristille ja nähdessäsi Jeesuksen kärsivän syntiesi edestä, sinä uudesti synnyt. Ristiltä alkaa uusi elämä: kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
Aloittaja, älä ala pilkata, miten voi katsoa ristille, sillä Sana varoittaa: Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.>>> Toisin sanoen risti on se paikka, jossa ihminen uudesti syntyy...
Lahkolaisten humpuukituotteelle on tyypillistä, että tuotteen ominaisuuksista ja vaikutuksista annetaan katteettomia lupauksia. Uskoa ja kastetta ei enää tarvita. Riittää, että käy iltaisin ristillä, tai öisin. Ihan vain kuinka tykkää.
Edellisen kaltaiset horinat ovat perujaan Paavalin valheellisista "opetuksista".
- Anonyymi
>> Jeesus Nasaretilainen, jota joissakin uskonnollisissa lahkoissa pidetään myös itse Jumalana <<
Sinulla (ja kaltaisillasi) on todella vakava harha ja ongelma, jos kuvittelet(te), että tavallinen ihminen voisi pelastaa muut ihmiset synneiltä ja kadotukselta, kuolemalla ristillä ja vuodattamalla verensä.
Toisekseen, se oli Jeesus itse, joka ilmoitti, että hän on ollut olemassa jo ennen kuin maailmaa edes olikaan. Kukaan ihminen ei ole ollut olemassa ennen maailman luomista.
Evankeliumi myös kertoo, että Jeesus on Sana ja että tämä Sana oli Jumala.
Se "lahkolaisuus" on siis kokonaan sinussa itsessäsi, jos väität jotain muuta kuin sitä, mitä Raamattu Jeesuksesta ja Hänen Jumalauudestaan on kertonut.- Anonyymi
Jeesus oli ihminen, mutta myös Jumala, sama Herra, Yehovah, jonka vanha testamentti mainitsee yli 6500 kertaa. Johannes Kastaja todisti Jeesuksesta Jesajan sanoin: "Huutavan ääni kuuluu erämaassa: 'Valmistakaa Herralle tie, tehkää polut hänelle tasaisiksi'.
Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle (Yehovah) tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme. Itselläni ei ole mitään harhaa. Sinulla sen sijaan näyttäisi olevan, ja paha sellainen.
Kirjoitit nimittäin, että "kuvittelet(te), että tavallinen ihminen voisi pelastaa muut ihmiset synneiltä ja kadotukselta, kuolemalla ristillä ja vuodattamalla verensä." Lauseella selvästi tarkoitat, että Jeesus oli Jumala - eihän ihminen voi ketään pelastaa.
Kerrohan nyt, jos kerran Jeesus oli Jumala, miten on mahdollista, että kuolematon Jumala, tai edes osa kuolematonta henkiolentoa oli kuollut ristillä? Ei ainoastaan kuollut, vaan tapauksessa on huomattavasti enemmän ulottuvuuksia: pieni kuolevainen ihminen tappoi Jumalan ripustamalla sen ristille.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään harhaa. Sinulla sen sijaan näyttäisi olevan, ja paha sellainen.
Kirjoitit nimittäin, että "kuvittelet(te), että tavallinen ihminen voisi pelastaa muut ihmiset synneiltä ja kadotukselta, kuolemalla ristillä ja vuodattamalla verensä." Lauseella selvästi tarkoitat, että Jeesus oli Jumala - eihän ihminen voi ketään pelastaa.
Kerrohan nyt, jos kerran Jeesus oli Jumala, miten on mahdollista, että kuolematon Jumala, tai edes osa kuolematonta henkiolentoa oli kuollut ristillä? Ei ainoastaan kuollut, vaan tapauksessa on huomattavasti enemmän ulottuvuuksia: pieni kuolevainen ihminen tappoi Jumalan ripustamalla sen ristille.Mielenkiintoinen kysymys.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään harhaa. Sinulla sen sijaan näyttäisi olevan, ja paha sellainen.
Kerrohan nyt, jos kerran Jeesus oli Jumala, miten on mahdollista, että kuolematon Jumala, tai edes osa kuolematonta henkiolentoa oli kuollut ristillä? Ei ainoastaan kuollut, vaan tapauksessa on huomattavasti enemmän ulottuvuuksia: pieni kuolevainen ihminen tappoi Jumalan ripustamalla sen ristille.Koska Jeesus oli kuollessaan ihminen, jonka ruumis kuoli. Ei Jeesuksen kuolematon Henki kuollut.
Kuvaus Jeesuksen kuolemuksesta Kolkaaaakseen ristillä:
"Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä. "
Huomaat nyt mitä Jeesuksen Hengelle tapahtui. Vaikka ymmärrät niin et sisäistä, sulata, ota todesta, ikävä kyllä, siksi et pääse eteenpäin oppiaksesi totuuksija Raamatun ellet ota niitä uskossaJeesukseen vastaan, niin se vaan menee, oma järjenpäättely on näissä oppimisen esteenä sullakin, kun et tiijä että Raamatussa on se totuus sanottuna ja sitähän sä et sulattaa haluja?
Henkensä ei kuollut, ruumis, jossa Henkensä asui , kuolt.
Jumala on yksi. Jumala on kolme persoonaa, silti yksi jakautumaton Henki, joista kukin persoona on osa Jumalan kolminaisuutta, eikä sitä voija erottaa, sen kässäys tosin vaatii jatkoselvittelyjä tai jatko-opintoi, ehkä joku jatkaa tästä selvitystä tai otat selvää itte näist kyseisist asijaan kuuluvaisist vaktoist.
Voi sinuu,
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska Jeesus oli kuollessaan ihminen, jonka ruumis kuoli. Ei Jeesuksen kuolematon Henki kuollut.
Kuvaus Jeesuksen kuolemuksesta Kolkaaaakseen ristillä:
"Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja sanoi: "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni". Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä. "
Huomaat nyt mitä Jeesuksen Hengelle tapahtui. Vaikka ymmärrät niin et sisäistä, sulata, ota todesta, ikävä kyllä, siksi et pääse eteenpäin oppiaksesi totuuksija Raamatun ellet ota niitä uskossaJeesukseen vastaan, niin se vaan menee, oma järjenpäättely on näissä oppimisen esteenä sullakin, kun et tiijä että Raamatussa on se totuus sanottuna ja sitähän sä et sulattaa haluja?
Henkensä ei kuollut, ruumis, jossa Henkensä asui , kuolt.
Jumala on yksi. Jumala on kolme persoonaa, silti yksi jakautumaton Henki, joista kukin persoona on osa Jumalan kolminaisuutta, eikä sitä voija erottaa, sen kässäys tosin vaatii jatkoselvittelyjä tai jatko-opintoi, ehkä joku jatkaa tästä selvitystä tai otat selvää itte näist kyseisist asijaan kuuluvaisist vaktoist.
Voi sinuu,
Selef Urge"Sinulla (ja kaltaisillasi) on todella vakava harha ja ongelma, jos kuvittelet(te), että tavallinen ihminen voisi pelastaa muut ihmiset synneiltä ja kadotukselta, kuolemalla ristillä ja vuodattamalla verensä."
"Jeesus oli kuollessaan ihminen, jonka ruumis kuoli"
Tarkoitatko Selefi että Jeesus-ihminen pelasti ihmiset synneiltä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys.
Jumalan Poika tuli Taivaan Jumaluudestaan ihmiseksi, koska Hän halusi sovittaa ihmisten synnit. Taivaassa Hän oli Jumalan Poika. Jumalaksi Jumalasta syntynyt, Pyhä Henki tuli Isäatä ja Pojasta. Yhdessä He ovat Jumaluus. Kun Ihmis Jeesus sovitti ihmisten eron Jumalasta ja samalla ihmisten kaikki kuoleman synnit ihmisenä, Golgatan ristillä. Hän palasi takaisin Taivaan Jumaluuteensa ja sai kaikkivaltiuden ja Herruuden ihmiskuntaa kohtaan. Aikanaan Hän tuomitsee ne, kenen nimi ei ole elämän kirjassa. Muistamme, Jeesuksen suuren armon ihmisiä kohtaan, kukaan hyvä ihminen ei joudu kadotukseen. Jeesuksen tuomiot ovat ehdottoman oikeat, kukaan ei voi niitä kiistää. Mutta paatunut pahuus saa oikean tuomion.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan Poika tuli Taivaan Jumaluudestaan ihmiseksi, koska Hän halusi sovittaa ihmisten synnit. Taivaassa Hän oli Jumalan Poika. Jumalaksi Jumalasta syntynyt, Pyhä Henki tuli Isäatä ja Pojasta. Yhdessä He ovat Jumaluus. Kun Ihmis Jeesus sovitti ihmisten eron Jumalasta ja samalla ihmisten kaikki kuoleman synnit ihmisenä, Golgatan ristillä. Hän palasi takaisin Taivaan Jumaluuteensa ja sai kaikkivaltiuden ja Herruuden ihmiskuntaa kohtaan. Aikanaan Hän tuomitsee ne, kenen nimi ei ole elämän kirjassa. Muistamme, Jeesuksen suuren armon ihmisiä kohtaan, kukaan hyvä ihminen ei joudu kadotukseen. Jeesuksen tuomiot ovat ehdottoman oikeat, kukaan ei voi niitä kiistää. Mutta paatunut pahuus saa oikean tuomion.
Jeesus-ihminenkö pelasti ihmiset synneiltä?
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Kerrohan nyt, jos kerran Jeesus oli Jumala, miten on mahdollista, että kuolematon Jumala, tai edes osa kuolematonta henkiolentoa oli kuollut ristillä? Ei ainoastaan kuollut, vaan tapauksessa on huomattavasti enemmän ulottuvuuksia: pieni kuolevainen ihminen tappoi Jumalan ripustamalla sen ristille.>> jos kerran Jeesus oli Jumala, miten on mahdollista, että kuolematon Jumala, tai edes osa kuolematonta henkiolentoa oli kuollut ristillä? <<
Jos tajuaisimme ja osaisimme selittää Jeesuksen täydellisesti, ei hän silloin mikään Jumala olisikaan. Mutta emme pysty, vaan hänen maailmaan tulonsa ja kuolemansa ym. jäävät aina meidän ymmärryksellemme vajaiksi.
Voimme vain Raamatun perusteella tietää sen, että Jeesus oli sekä ihminen että Jumala. Hän oli JUmalasta lähtöisin, omien sanojensa mukaan. Raamattu kertoo, että hän sai alkunsa yliluonnollisesti, ilman biologista isää, Pyhän Hengen yliluonnollisesta vaikutuksesta. Jumala siis jollain tavalla siirsi osan Jumalaluudestaan Marian kohdussa kasvavaan ihmissoluun.
Tämä tapahtuma oli aivan yhtä yliluonnollista kuin sekin, että ihminen saa Pyhän Hengen uudestisyntymässä. Ei sitäkään pystytä täysin selittämään, miten ja missä Pyhä Henki ihmisessä tarkalleen silloin on tai asustaa. Tai miten sellainen on edes mahdollsta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> jos kerran Jeesus oli Jumala, miten on mahdollista, että kuolematon Jumala, tai edes osa kuolematonta henkiolentoa oli kuollut ristillä? <<
Jos tajuaisimme ja osaisimme selittää Jeesuksen täydellisesti, ei hän silloin mikään Jumala olisikaan. Mutta emme pysty, vaan hänen maailmaan tulonsa ja kuolemansa ym. jäävät aina meidän ymmärryksellemme vajaiksi.
Voimme vain Raamatun perusteella tietää sen, että Jeesus oli sekä ihminen että Jumala. Hän oli JUmalasta lähtöisin, omien sanojensa mukaan. Raamattu kertoo, että hän sai alkunsa yliluonnollisesti, ilman biologista isää, Pyhän Hengen yliluonnollisesta vaikutuksesta. Jumala siis jollain tavalla siirsi osan Jumalaluudestaan Marian kohdussa kasvavaan ihmissoluun.
Tämä tapahtuma oli aivan yhtä yliluonnollista kuin sekin, että ihminen saa Pyhän Hengen uudestisyntymässä. Ei sitäkään pystytä täysin selittämään, miten ja missä Pyhä Henki ihmisessä tarkalleen silloin on tai asustaa. Tai miten sellainen on edes mahdollsta." Jumala siis jollain tavalla siirsi osan Jumalaluudestaan Marian kohdussa kasvavaan ihmissoluun."
En nyt muista keneltä julistajalta kuulin tämän noin 1-4v sitten, aika kuluu ja vuojet tapahtumineen toisiinsa muistivyöhykkeelläin takertuu,kietoutuu, mutta tunnettu suomalainen saarnamies totesi että Pyhä Henki siitti Marian. Olen melko varma nimestä, mutta kun en ole täysin varma niin en nyt viitsi mainita nimeä, sillä voin muistaa henkilön väärinkin. Semmoinen reipashenkinen puhuja kyseessä.
Siitähän nousee sitten mieleen muutakin kuten hengellinen siitos vai ihan konkreettisesti siemenellä, mutta tämä ei noussut esiin jatkosaarnan aikana. Minusta siittäminen kyllä on terminä sellainen että se tarkoittaa selvästikin siittämistä. Itse olen sillä kannalla kuin totesitkin että tarkkaa siirtotapaa emme tiijä ja itse olen kalleellaan hengen vaikutukseen kuin vyysisen siemenen käyttöön.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> jos kerran Jeesus oli Jumala, miten on mahdollista, että kuolematon Jumala, tai edes osa kuolematonta henkiolentoa oli kuollut ristillä? <<
Tämä tapahtuma oli aivan yhtä yliluonnollista kuin sekin, että ihminen saa Pyhän Hengen uudestisyntymässä. Ei sitäkään pystytä täysin selittämään, miten ja missä Pyhä Henki ihmisessä tarkalleen silloin on tai asustaa. Tai miten sellainen on edes mahdollsta."Jumala siis jollain tavalla siirsi osan Jumalaluudestaan Marian kohdussa kasvavaan ihmissoluun."
Ei kuulosta järkevältä ajatukselta, enemmänkin sadulta. Jumala ilmoitti olevansa ainoa Jumala, joka ei jaa kunniansa muiden kanssa. Ei Hän tietenkään siirtänyt osaa jumaluudestaan johonkin mitättömään alkioon.
- Anonyymi
Jeesus oli nimenomaa ihmisuhri, viattoman ihmisen verta tarvittiin sovittamaan ihmisten synnit. Ei kyse ollut mistään Jumalan verestä.
Nämä lapset ovat ihmisiä, lihaa ja verta, ja siksi hänkin tuli ihmiseksi, heidän kaltaisekseen. Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta, Saatanalta.
Tosin Jeesus sanoo, että kun hän menee taivaaseen, niin Saatana tulee tilalle entistä voimakkaampana? Ottaapa jopa hänen nimensä käyttöön.- Anonyymi
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.Jeesuksen kuoltua Saatana meni temppelin kaikkein pyhimpään osaan ja julisti itsensä Jumalaksi.
Repäisi esiripun pois edestään, että kaikki voivat ihailla hänen kauneuttaan ja viisauttaan.
2. Tess. 2:4
tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala. >>> Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta...
Oletko kuullut sanontoja "väkivalta synnyttää väkivaltaa", tai "pahuutta ei voiteta pahuudella" ? Kuolemalla ei tietenkään voiteta kuolemaa.- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Siten hän kykeni kuolemallaan riistämään vallan kuoleman valtiaalta...
Oletko kuullut sanontoja "väkivalta synnyttää väkivaltaa", tai "pahuutta ei voiteta pahuudella" ? Kuolemalla ei tietenkään voiteta kuolemaa.>> Kuolemalla ei tietenkään voiteta kuolemaa. <<
Ei tietenkään, jos kysymys on vain ihmisistä ja heidän kuolemisestaan. Eikä edes Jeesuksen kohdalla pelkkä kuolema olisi vielä mitään asiaa muuttanut.
Jeesuksen kohdalla kysymys ei kuitenkaan ollut pelkästä ihmisestä, vaan ihmiseksi tulleesta Jumalasta. Siksi Hänen kuolemansa on merkityksellinen, koska jumalallinen suunnitelma vaati kuoleman ja verenvuodatuksen. Jo VT sanoo, ettei ole sovitusta ilman verta. Siksi Jumala laati suunnitelman, jossa verenvuodatus eläinten kautta voitaisiin lopettaa ja jossa Hän itse asettuu sovitusuhriksi.
Mutta ei koko pelastusasia vielä siinä ollut, että tapahtui kuolema ja verenvuodatus. Sen lisäksi tuli vielä ylösnousemus kuolemasta. Tämäkin kuuluu pelastussuunnitelmaan. Samanlainen ylösnousemus odottaa myös uskovia. Silloin kuolemakin on päihitetty, eikä ainoastaan synti.
Pelastusasiaan siis kuuluvat sekä sovitus että ylösnousemus.
- Anonyymi
Jeesus on hyvä paimen ja ihmiset ovat lampaita, vertauskuvallisesti kuten arvaa kuka on puhuva aasi vertauskuvallisesti?
- Anonyymi
04.04.2023 klo 11:05 Teemu Laajasalo, Helsingin hiippakunnan piispa
" Jeesus on lammas, joka häviää ja päätyy tappioon. "
04.04.2023 klo 11:05 Teemu Laajasalo, Helsingin hiippakunnan piispa
Teemun pääsiäiskirjoitus, jonka loppuun Teemu toivotti "Iloista pääsiäistä!"
- Anonyymi
Matt.1:23 Katso, neitseen pitää raskaaksi tuleman ja synnyttämän Pojan, ja hänen nimensä pitää kutsuttaman Emmanuel; se on niin paljo sanottu: Jumala meidän kanssamme. Biblia (1776) Jes.7:14. 8:10.
- Anonyymi
Luuk.24:25 Ja hän sanoi heille: oi te temppelit ja hitaat sydämestä uskomaan niitä kaikkia, mitä prophetat puhuneet ovat. Mark.7:18 Ja hän sanoi heille: oletteko tekin niin ymmärtämättömät? ettekö ymmärrä, että kaikki mikä ulkoa menee ihmiseen, ei se taida saastuttaa. Biblia (1776)
- Anonyymi
Jumala ihmiset ovat ihmisten luomia taruja.
Jopa raamatussa jumalan pojat naivat ihmisnaisia ja heistä tuli jättiläisiä. Sitten Jumala päätti myös saattaa raskaaksi neisyeen ja vieläpä pyhästi.
Kreikkalaiset tarustot sisältävät puolijumalia, Akilles on yksi heistä.
Lightning - Anonyymi
Jehovan todistajat pitävät arkkienkeli Mikaelia ja Jeesusta samana olentona. Sen vuoksi JT:ia ei voida pitää kristittyinä, koska on todella vakavaa harhaoppia opettaa, että enkeli, joka on Jumalan luoma olento, kuten ihminenkin, voisi vertaan luovuttamalla ja kuolemalla sovittaa ihmisten syntejä. Eikä enkeleillä edes ole jotain verta, koska ne ovat henkiolentoja.
Yhtä suuri harhaoppi on pitää Jeesusta pelkkänä ihmisenä, koska silloin uskomus on se, että tuiki tavallinen ihminen voisi sovittaa muiden ihmisten synnit omalla verellään ja kuolemallaan.
Raamattu kertoo selvästi, että Jeesus on myös Jumala:
Jeesus itse kertoi olleensa olemassa jo ennen kuin maailmaa oli olemassakaan. Jo pelkästään tämä tieto kertoo sen, että hän ei ollut vain ihminen, koska ihmisiä ei ole ollut olemassa ennen maailman luomista. Lisäksi Raamattu kertoo, että kaikki luotiin Jeesuksen kautta. Tämäkin tieto kertoo sen, että Jeesus on Jumala, koska vain Jumala voi luoda. Ja lukuisia muita kohtia on, jotka tekevät aivan selväksi Jeesuksen Jumaluuden.- Anonyymi
"Eikä enkeleillä edes ole jotain verta, koska ne ovat henkiolentoja."
Jumalakin on henkiolento. Jumala syntyi ihmiseksi, ihmisellä on verta. Se veri vuodatettiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Eikä enkeleillä edes ole jotain verta, koska ne ovat henkiolentoja."
Jumalakin on henkiolento. Jumala syntyi ihmiseksi, ihmisellä on verta. Se veri vuodatettiin.Jeesus lihassa ollessaan oli myös ihminen, ei ainoastaan Jumala. Hänen liharuumiinsa veri siis vuodatettiin, mutta koska hän on myös Jumala, se ei ollut mitään naapurin Jaskan verta, eikä myöskään mitään Hengen verta, mutta se oli kyllä pyhää verta hänen Jumalallisuutensa takia.
Jos Jeesukselta oltaisiin otettu jotain veri- tai solunäytteitä, niistä olisi puuttunut biologiselta isältä tulevat osat, koska biologista isää ei ollut. Ehkä se olisi näkynyt jonkinlaisena poikkeamana verenkin koostumuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus lihassa ollessaan oli myös ihminen, ei ainoastaan Jumala. Hänen liharuumiinsa veri siis vuodatettiin, mutta koska hän on myös Jumala, se ei ollut mitään naapurin Jaskan verta, eikä myöskään mitään Hengen verta, mutta se oli kyllä pyhää verta hänen Jumalallisuutensa takia.
Jos Jeesukselta oltaisiin otettu jotain veri- tai solunäytteitä, niistä olisi puuttunut biologiselta isältä tulevat osat, koska biologista isää ei ollut. Ehkä se olisi näkynyt jonkinlaisena poikkeamana verenkin koostumuksessa.Älä höpötä. Jeesuksen ruumis ei ollut mitenkään yliluonnollinen. Tulihan se naisen kohdusta ulos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin2463342Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.3642992Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,202008Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.821861Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e651788Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?591662MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,131553- 1251512
Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.4851429Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S11414