🥳🥳🥳🥳🥳🥳 DIESELIN KUOLEMA ! ! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳
https://www.is.fi/autot/art-2000011594973.html
"Volkswagenia maahantuova ja myyvä K-Auto on luopunut dieselkäyttöisistä henkilöautoista esittelyautoinaan"
"Päätös tarkoittaa sitä, ettei dieselmoottorista uutta esittelyautoa ole mahdollista koeajaa ennen ostopäätöksen tekemistä. Myös K-Auton showroom-esittelytiloihin ei tilata Suomessa enää dieseleitä."
"-Meillä ei ole showroomissa tai koeajoautoina dieseleitä, koska kysyntä kohdistuu täyssähköautoihin"
"dieseleiden kysyntä alkaa olla niin ohutta."
"K-Auto Airportin Volkswagen-myyntipäällikkö Henri Metsolan mukaan viimeiset dieselit olivat liikkeessä esittelyautoina viime vuoden lopussa."
Miten tässä nyt näin kävi, eikös dieselin pitänyt olla ikuinen? 🫤
Volswagenin maahantuoja poisti viimeisetkin diesel-mallit. Enää dieseliä ei saa edes koeajolle!
28
261
Vastaukset
- Anonyymi
Toyota luopui dieselhenkilöautojen myynnistä Euroopassa jo vuonna 2018.
Oli jo kaukaa viisas. Sitähän Toyota on aina.
https://www.hs.fi/autot/art-2000005593513.html- Anonyymi
Toyotan oli pakko luopua kun ei osannut rakentaa päästörajoihin kelpaavaa dieseliä, sen verran säälittävää osaamista.
- Anonyymi
Esim. Teslalla ei ole ollutkaan diesel-mallia ja hyvin porskuttaa.
- Anonyymi
Viime aikoina ei ole porskuttanut, eikä porskuta jatkossakaan . Muut sähköautot kylläkin porskuttavat.
- Anonyymi
Diesel kuuluu työkoneisiin, ei henkilöautoihin.
- Anonyymi
Diesel kuuluu kauas ympäristöön eikä se ole kiva asia pidemmän päälle.
- Anonyymi
Dieselautot pitää hävittää viimeistä bakteeria myöten.
- Anonyymi
Harmittaako, kun ne vaan kestää ja kestää. Mistähän sääkin sit vessapapegis saat, kun sähköritsat on latingissa?
- Anonyymi
Oletko epätoivoinen automyyjä näine hymiöinesi?
- Anonyymi
Aivan sama, en kyllä volkkaria ostais muutenkaan.
- Anonyymi
Niskalaukaus nokivasaroille!
- Anonyymi
Se siitä. Hyvä!!
- Anonyymi
Saksalaiset autot voi ostaa myös suoraan SAKSASTA.
Ja saa samalla halvemmallakin.
K- auto voi jatkaa valitsemallaan linjalla.
Viherhöperöt menkää ostamaan K- autosta nikko- autoja.
Talvipakkasilla es. golfilla pääset 100 kilometriä.
Lopun matkan voit vaikka hiihtää.- Anonyymi
Joo, K-auto ei oikein ymmärrä bisnespuolta🤣, kannattais pitää vähän laajempaa katsantokantaa. Veikkaan, ettei taida oikeen onnistua. No, kukin taaplaa tyylillään. Onneks polttiksia saa. Itse ostanut vain yhden käytetyn liikkeestä, muut yksityisiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, K-auto ei oikein ymmärrä bisnespuolta🤣, kannattais pitää vähän laajempaa katsantokantaa. Veikkaan, ettei taida oikeen onnistua. No, kukin taaplaa tyylillään. Onneks polttiksia saa. Itse ostanut vain yhden käytetyn liikkeestä, muut yksityisiltä.
Juurihan K-Auto kommentoi että uudet dieselit eivät enää käy kaupaksi joten miksi turhaan pitää sellaista esittelyautonakaan...
- Anonyymi
Voi diiselin K autosta ostaa . Tilaamalla niitä saa , niinhän ne on aina ostettu . Vain koeajo mahdollisuutta ei ole .
- Anonyymi
Itse ajan vain diesel autoilla. Patteriautot on pilipali kertakäyttö leluja. Onneksi kunnon aitoja autoja on vielä pitkään ja diesel tulee vielä myyntiin volkkariltakin.
- Anonyymi
Joo, autoliikkeet tekee saman virheen, mitä tämä valtio on harjoittanut vuosikymmendt. Pysytään yhdessä ja kun asiat muuttuu, sit meneekin sormi suuhun.
- Anonyymi
Siinäs näette!
- Anonyymi
Koeajettavia Dieseleitä löytyy yllin kyllin Suomesta. Ne toimivat hienosti kuin konsanaan uutena. Ei tarvitse koeajaa dieseliä kaupassa, koska ne ovat kauttaaltaan niin hyviä.. Sähköautooiihin ei uskota ja siksi niitä on koeajettava. Mutta eipä ne ole synnyttäneet uskottavuutta vaikka miten yritetään myydä. Sähköautot ovat aikaansaaneet pelkkiä ongelmia. Ne tuhoavat koko autobusineksen.
- Anonyymi
Dieselin ostaja ostaa tunnetun ja koetun VW:n ilman koeajoa, koska se ei petä.
Niitä voi edelleen siis ostaa jos joku haluaa.- Anonyymi
Miksi VW tuo sähkömallejaan koeajettavaksi?
- Anonyymi
Niin, kunnon dieselin kanssa ei tule mietittyä ostamisia pitkään aikaan. Ei ole mitään syytä vaihtaa hyvää ja toimivaa toisenlaiseen. Sitten jotkut kauhistelevat, kun autokanta vanhenee. Sitten ne pyrkivät vähentämään uusien dieselien myyntiä. Jos uusien myynti estetään, se taas johtaa siihen, että pitkään etsitään toimivia dieselejä käytettyinä - ja autokannan keski-ikä kasvaa entisestään. Mutta minä en ymmärrä, mikä ongelma se on, että auto toimii ja kulkee pitkään. Eikö ongelma ole nyt maailmanlaajuisesti siinä, että erikoisemmista raaka-aineista tapellaan? Tuotantolinjat uhkaavat pysähtyä, jos akkumateriaaleja ja piirilevyjä ja prosessoreja ei saadakaan jatkuvalla syötöllä. Mikä hinku on jonottaa tuotetta, joka vanhenee käsiin ylenpalttisen softan ja elektroniikan takia? En ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kunnon dieselin kanssa ei tule mietittyä ostamisia pitkään aikaan. Ei ole mitään syytä vaihtaa hyvää ja toimivaa toisenlaiseen. Sitten jotkut kauhistelevat, kun autokanta vanhenee. Sitten ne pyrkivät vähentämään uusien dieselien myyntiä. Jos uusien myynti estetään, se taas johtaa siihen, että pitkään etsitään toimivia dieselejä käytettyinä - ja autokannan keski-ikä kasvaa entisestään. Mutta minä en ymmärrä, mikä ongelma se on, että auto toimii ja kulkee pitkään. Eikö ongelma ole nyt maailmanlaajuisesti siinä, että erikoisemmista raaka-aineista tapellaan? Tuotantolinjat uhkaavat pysähtyä, jos akkumateriaaleja ja piirilevyjä ja prosessoreja ei saadakaan jatkuvalla syötöllä. Mikä hinku on jonottaa tuotetta, joka vanhenee käsiin ylenpalttisen softan ja elektroniikan takia? En ymmärrä.
Totta kirjoittelet. Hätä on sähköautopuolella. Automaailman ongelmat kilpistyvät sähköautoihin; ei dieselautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kunnon dieselin kanssa ei tule mietittyä ostamisia pitkään aikaan. Ei ole mitään syytä vaihtaa hyvää ja toimivaa toisenlaiseen. Sitten jotkut kauhistelevat, kun autokanta vanhenee. Sitten ne pyrkivät vähentämään uusien dieselien myyntiä. Jos uusien myynti estetään, se taas johtaa siihen, että pitkään etsitään toimivia dieselejä käytettyinä - ja autokannan keski-ikä kasvaa entisestään. Mutta minä en ymmärrä, mikä ongelma se on, että auto toimii ja kulkee pitkään. Eikö ongelma ole nyt maailmanlaajuisesti siinä, että erikoisemmista raaka-aineista tapellaan? Tuotantolinjat uhkaavat pysähtyä, jos akkumateriaaleja ja piirilevyjä ja prosessoreja ei saadakaan jatkuvalla syötöllä. Mikä hinku on jonottaa tuotetta, joka vanhenee käsiin ylenpalttisen softan ja elektroniikan takia? En ymmärrä.
Itse vaihdoin dieselin nykyaikaiseen autoon eli sähköautoon. Dieselissä oli ongelmana AdBlue-järjestelmä ja hiukkasloukku. Lisäksi luin muiten kokemuksia että ko. merkin robottivaihteisto hajoaa aika pian joten myin auton pois. Autoliikkeet eivät sitä ottaneet mutta myin yksityiselle. Vanhempi dieselini oli huolettomampi samoilla ikävuosilla ja kilometreillä eli polttomoottoriaikakauden viimeiset dieselit ovat ongelmallisia.
Mutta en enää todellakaan edes mieti palaamista polttomoottoritekniikkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse vaihdoin dieselin nykyaikaiseen autoon eli sähköautoon. Dieselissä oli ongelmana AdBlue-järjestelmä ja hiukkasloukku. Lisäksi luin muiten kokemuksia että ko. merkin robottivaihteisto hajoaa aika pian joten myin auton pois. Autoliikkeet eivät sitä ottaneet mutta myin yksityiselle. Vanhempi dieselini oli huolettomampi samoilla ikävuosilla ja kilometreillä eli polttomoottoriaikakauden viimeiset dieselit ovat ongelmallisia.
Mutta en enää todellakaan edes mieti palaamista polttomoottoritekniikkaan.Jos ostaa sähköauton niin tietenkin joutuu myös sähköautossa pysymään vaikka kuin haluaisi päästä eroon. Siksi ajelen dieselillä, koska siitä ei tarvitse päästä eroon. Dieselillä ajelee koko loppuikänsä olipa sitten minkä ikäinen tahansa.
- Anonyymi
Nokivasara!!
- Anonyymi
Kali-kali-kali... dieselin ääni
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993