mitä kuuleminen tarkoittaa

Anonyymi-ap

Eräs miespappi sanoi " usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen tulee Kristuksen Sanan kautta."

Ymmmärrän, mitä usko Jeesukseen tarkoittaa. Ymmärrän kai senkin mitä tarkoittaa Kristuksen Sanan kaútta eli kuuntelemalla Raamatun sisältöjä.

Ymmärrän että kuuleminen on kuulemista. Mutta kuulevathan jumalattomatkin samat puheet kuin kristitytkin, joten tämä kuuleminen täytyy olla jotakin muuta kuin tavanomaista puheen kuulemmista.

Mitä tarkoitetaan tällä KUULEMISEN tulevan Kristuksen Sanan kautta?

44

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuulon ja muiden aistihavaintojen kautta saadaan aikaiseksi psykologinen päänusko. Kuulosta uskoontulleita kutsutaan käännynnäisiksi.

Oikea Hengen tason usko tarkoittaa kasteen lahjan Pyhän Hengen yhtä pysyvää ominaisuutta.

2. Kor. 4:13

Meillä on sama uskon Henki, josta on kirjoitettu: "Minä uskon, ja siksi puhun."

Hengen tason usko pitää yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä vaikka ihmisen nukkuessa.

Room. 8:26

Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

• Anonyymi

Pakkovauvakaste on vitsi!

• Anonyymi

Noissa raamatun kohdissa ei mainita mitään vesikasteesta.

• Anonyymi

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi

Eivät kaikki usko, jotka kuulevat. Muista kylväjä-vertaus.

Vanhassa testamentissa ei ole Jeesuksen puhetta.

• Anonyymi

Koko Israelin 2, 5 milj.kansa sai kasteessa Kristuksen uskon Hengen lahjan.

1.Kor.10
        1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
        2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
        3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
        4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Kaikki ei tietenkään päässyt luvattuun maantieteelliseen maahan, mutta kyllä kaikki Kristukseen kastetut uskon Hengen lahjan saaneet pääsevät taivaaseen.

• Anonyymi

Vain Nooa uskoi Jumalaan, mutta Jumala pelastaa koko perheen,
      kaste perhekunnittain on Jumalan sanan ohje.

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

Pelastus "veden kantamana"....ei veteen upottamalla.

20 jotka muinoin eivät totelleet Jumalaa, kun hän Nooan päivinä kärsivällisesti odotti sen ajan, kun arkkia rakennettiin. Vain muutama ihminen, kaikkiaan kahdeksan, pelastui arkissa veden kantamana.

21 Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON.
      Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

Ap. t. 16:33

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.

• Anonyymi

Vain Nooa yksin uskoi, ei perhekuntalaiset.

1. Moos. 7:1

Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa.

Sama periaate toimi vanginvartijan perheen tapauksessa.

Hän vei heidät ulos ja kysyi: "Herrat!
      Mitä MINUN on tehtävä, että pelastuisin?"
      He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, SINÄ JA SINUN PERHEKUNTASI.

Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat,
      HÄNET JA HÄNEN PERHEKUNTANSA KASTETTIIN HETI.

HÄN vei heidät kotiinsa ja kattoi heille ruokapöydän, ja yhdessä koko talonväkensä kanssa HÄN riemuitsi, kun nyt uskoi Jumalaan.

• Anonyymi

Katsotaanpa, kuinka tämä oileasti tapahtui, siis Raamatun ilmoituksen mukaan.

30 Ja hän vei heidät ulos ja sanoi: "Herrat, mitä minun pitää tekemän, että minä pelastuisin?"
        31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi".
        32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.
        33 Ja hän otti heidät mukaansa samalla yön hetkellä ja pesi heidän haavansa, ja hänet ja kaikki hänen omaisensa kastettiin kohta.
        34 Ja hän vei heidät ylös asuntoonsa, laittoi heille aterian ja riemuitsi siitä, että hän ja koko hänen perheensä oli tullut Jumalaan uskovaksi. ( Apt 16)

Tämä tekstikohta todistaa sen, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen ristuksen sanan kautta.

Jae 32.

32 Ja he puhuivat Jumalan sanaa hänelle ynnä kaikille, jotka hänen kodissansa olivat.

Eli, ensin oli julistus pelastuksen evankeliumista, Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä.

Raamatun ilmoituksen mukaan evankeliumi Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on Jumalan voima, Herran käsi on läsnä evankeliumia julistettaessa, Pyhä Henki on kuulijoiden päällä.

Raamatun ilmoitus todistaa useassa kohdassa, kuinka julistettu pelastuksen evankeliumi vaikutti uskon kuulijoissa.

20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

14 hän on puhuva sinulle sanoja, joiden kautta sinä pelastut, ja koko sinun perhekuntasi'.
        15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
        16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä'.
        17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä voidakseni estää Jumalaa?"
        ( Apt 11)

13 Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
        14 sen, joka on meidän perintömme vakuutena, hänen omaisuutensa lunastamiseksi-hänen kirkkautensa kiitokseksi. ( Ef 1)

Itseasiassa ilman pelastuksen evankeliumin kuulemista julistettuna, ei yhdellekään paikkakunnalle syntynyt seurakuntaa.

Niin tapahtui ainosataan evankeliumin julistuksen ja sen kuulemisen kautta, alkaen Jerusalemissa ja sen jälkeen muilla paikkakunnilla.

Evankeliumi on Jumalan voima, evankeliumin kuuleminen vaikuttaa kääntymyksen Jumalan puoleen.

Antiokiassa tuli suuri joukko uskoon, kun he kuulivat evankeliumin Herrasta Jeesuksesta kristuksesta.

Efesossa ihmisiä tuli uskoon, kun he kuulivat pelastuksen evankeliumin,totuuden sanan ja saivat Pyhän Hengen vakuudeksi.

Kolossassa tuli ihmisiä uskoon, kun he kuulivat pelastuksen evankeliumin.

4 sillä me olemme saaneet kuulla teidän uskostanne Kristuksessa Jeesuksessa ja rakkaudesta, mikä teillä on kaikkia pyhiä kohtaan;
        5 me kiitämme häntä sen toivon tähden, joka teille on talletettuna taivaissa ja josta jo ennen olette kuulleet sen evankeliumin totuuden sanassa,
        6 joka on tullut teidän tykönne, niinkuin se on myös kaikessa maailmassa, missä se kantaa hedelmää ja kasvaa, samoin kuin teidänkin keskuudessanne siitä päivästä alkaen, jona te kuulitte ja opitte tuntemaan Jumalan armon totuudessa,
        7 niinkuin te sen opitte Epafraalta .. ( Kol 1)

Kuin myös Galatialaiset.

1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2 Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? ( Gal 3)

Pyhä Henki annetaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Nooan perhekin uskoi, koska jokainen itse meni arkkiin.

• Anonyymi

Eikö tuo ole selvä asia. Ihminen kuulee kun luetaan Jumalan sanaa. Apostolisena aikana ei ollut usein mahdollista lukea kirjotettua Jumalan sanaa ja ei sitä ole vielä tänäkään päivänä kun kansalla ei ole omakielistä Raamattua, jos on niitä ei ole tarpeeksi jakoon ja lukutaitokaan ei ole itsestään selvä.

• Anonyymi

Kyllä oikeat uskovaiset lukivat kirjoituksia ja jos Paavalin puheet oli erilaista opetusta, niin Paavalin puheet jätettiin hyllylle.

Ap. t. 17:11

Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.

Paavalilla kun oli tapana kirkastaa sitä totuutta omilla keksimillään uusilla opeilla.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Valheen synnyttämä usko on väärää uskoa, mikä johtaa ihmisen eksytykseen ja lahkoon.

• Anonyymi

Pelkkä uskominen ei anna mitään Pyhän Hengen lahjaa.

Jaak. 2:20

Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

Pyhä Henki saadaan kasteessa synneistä pestyyn ja puhdistettuun sydämeen sinetiksi kuulumisesta uuden liiton jäseneksi.

Helluntailaisten harhaoppinen lahkousko on este ja tulppa oikean Pyhän Hengen saamiselle.

• Anonyymi

Kiihkolahkoissa, hurmoslahkoissa on ihan muut henget ja voimat, mitkä siellä ihmisiä viskoo nurin maahan. Suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja eläinten äänillä karjumista. (esim.Toronttolaisuus)

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiihkolahkoissa, hurmoslahkoissa on ihan muut henget ja voimat, mitkä siellä ihmisiä viskoo nurin maahan. Suusta voi tulla epämääräistä molotusta ja eläinten äänillä karjumista. (esim.Toronttolaisuus)

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

>>>Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta,<<<

Miten voin tutkia henget, ovatko ne Jumalasta? Onko Raamatussa annettu siihen ohje?

• Anonyymi

Aika erikoinen näkemys "pelkkä usko".

Tästä tulee sellainen käsitys, että ihminen itse on kuten se fariseus, joka meni ruloilemaan.

10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
        11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
        12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
        13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään." ( Luuk 18)

Publikaani toimi Jumalan mielen mukaan, fariseus oli täynnä omaa suoriutumistaan, uskoa itseensä.

Tässä korostuu nyt suhtautuminen uskoon, jonka Jumala vaikuttaa, halventavasti kutsumalla uskoa "pelkäksi uskoksi".

Jumala ei vaikuta mitään "pelkkää uskoa", vaan sydämen uskon, evankeliumin kuulemisen vaikuttaman uskon, Jumalan lahjoittaman vanhurskauden.

Jokainen Jumalan lapsi Jeesuksessa Kristuksessa on sitä uskon kautta Jeesukseen Kristukseen ja siitä vakuutena on uskovalle annettu Pyhä Henkin vakuudeksi.

8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja-
        9 ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
        10 Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme. ( Ef 2)

Omavanhurskauteen pyrkivät korostavat omia tekojaan, uskovien kerskaus on Jumalan suuri pelastus Jeesuksessa Kristuksessa.

Eikä yksikään Jumalan lapsi Jeesuksessa kristuksessa puhu halventavasti Jumalan vaikuttamasta uskosta.

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta,<<<

Miten voin tutkia henget, ovatko ne Jumalasta? Onko Raamatussa annettu siihen ohje?

Väärät henget esiintyy Jeesuksina ja ne hokee Jeesuksen nimessä ja veressä.....aamenta ja halleluujaa, tulee ihan solkenaan...

Mitäs muitakaan nämä "jeesustelijat" ovat kuin helluntailasia?

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi

Niinkuin täällä olevien pakkovauvakastettujen rienaavista kirjoituksista näkyy, että pakkovauvakaste on vitsi.
        Se ei muuta jumalatonta miksikään!

• Anonyymi

Eipä lahkokokouksissa juuri kukaan tule uskoon.
      Miksi pitää uskoa hellaripastoreita?

• Anonyymi

Ihmisiä tulee tässä ajassakin vielä uskoon siellä, missä pelastuksen evankeliumia julistetaan pelastuksesta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Kysymys ei ole uskosta pappeihin tai pastoreihin, vaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.

Ikävä vaan, että tämän ajan ihmiset eivät pidä evankeliumin julistamista, Jumalan sanan opetusta kirkon toimesta tärkeänä.

Miksi evankeliumin, elämän sanan, tarjolla pitämistä vastaan olemivia on paljon "kristillisen kansakunnan" toimesta.

Eikö Jumalan sanan julistaminen ole juurikin syntielämää rakastavia vastaan?

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)

Eikös se ole hyvä, että joku julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Joh 3)

On väliä, onko ihminen Jeesuksessa Kristuksessa, vai onko kylläkin kuullut Jeesuksesta, mutta synnin rakastaminen on etusijalla ja kääntymys Herran puoleen jää tekemättä.

Pelastuksen evankeliumin, sanan rististä ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisiä tulee tässä ajassakin vielä uskoon siellä, missä pelastuksen evankeliumia julistetaan pelastuksesta Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

Kysymys ei ole uskosta pappeihin tai pastoreihin, vaan uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen.

Ikävä vaan, että tämän ajan ihmiset eivät pidä evankeliumin julistamista, Jumalan sanan opetusta kirkon toimesta tärkeänä.

Miksi evankeliumin, elämän sanan, tarjolla pitämistä vastaan olemivia on paljon "kristillisen kansakunnan" toimesta.

Eikö Jumalan sanan julistaminen ole juurikin syntielämää rakastavia vastaan?

16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
        18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
        19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
        20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. ( Joh 3)

Eikös se ole hyvä, että joku julistaa pelastuksen evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu". ( Joh 3)

On väliä, onko ihminen Jeesuksessa Kristuksessa, vai onko kylläkin kuullut Jeesuksesta, mutta synnin rakastaminen on etusijalla ja kääntymys Herran puoleen jää tekemättä.

Pelastuksen evankeliumin, sanan rististä ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

Jenkkilahkot tekee käännynnäisiä.

Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

Lääkärilehdessä hypnoosiin erikoistunut lääkäri kauhisteli lahkosaarnaajien käyttämiä keinoja saada ihminen tulemaan lahkon uskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen saadaan tehokkaalla käännyttämisellä tulemaan ihan mihin uskoon tahansa.

Suomessa ei ole jenkkilahkoja, mutta on Saksalainen lahko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koettele, oletko uskossa.

5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. (2Kor 13)

Sitä ei tutkita maailman lehdistä, eikä sitä kysytä oppineilta.

10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli. (1Kor 2)

Pelastuksen evankeliumin, uskon sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Matt. 7:15

"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia. [7:15-20: Matt. 12:33; Luuk. 6:43-45 : Miika 3:5; Matt. 24:11,24; Ap. t. 20:29; 2. Piet. 2:1,2]

• Anonyymi

Kuulemisella tarkoitetaan korvilla ja sydämellä kuulemista. Siihen sisältyy myös kuullut Sanan noudattaminen.

• Anonyymi

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Jumalan lakien noudattamisesta.
        Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni tuli kuuluisaksi ihan muista asioista kuin Jumalan lakien noudattamisesta.

Älä sano väärää todistusta puolustuskyvyttömistä kuolleista miehistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Homot ovat nykyisin pakkovauvakastettujen uskonveljiä! Tämä ei estä heitä rienaamasta helluntailaisia parhamista, joka todistettiin oikeudesss, että hän ei ollut homo.

• Anonyymi

Silloin pitäisikin hälytyskellojen soida, kun joku sanoo olevansa uskovainen.

Te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

• Anonyymi

Tässä on jumalattoman pakkovauvakastetun ohje!
        Itseään ei saa sanoa uskovaiseksi se on luterilaisten ohje!

• Anonyymi

2. Tim. 4:3

Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia.

Pimeästä Afrikasta asti roudataan poppamiehiä puhumaan sitä, mitä halutaankin kuulla.

• Anonyymi

Tai Saksasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai Saksasta.

Saksalainen Luther vainosi Juutalaisia.

• Anonyymi

Kun ajattelee kaikkia ihmisiä niin heille julistetaan Jumalan sanaa niin jotkut alkavat kuulemansa perusteella tutkimaan Raamattua ja jotkut ilmeisesti eivät, he kaikki ovat kuulleet kehotuksen ottaa Jeesus vastaan.

Sitten ne jotka tutkivat Raamattua joutuvat tekemään jälleen uuden valinnan haluaako he uskoa vai ei uskoa lukemaansa.

Jos sitten päättää haluta uskoa lukemansa kun huomaa ettei Raamatussa ole Jumalan puolelta virheita vaan ihmistn tekemiä Raamatun käännösvirheitä niin seuraavana on sitten kauan se haluta uskoa valheettomaksi huomattuun Raamattuun kestää eli muuttuuko mieli lopulta kun pitää elää tahallista syntiä tekemättä eli kyllästyykö vaan uskomaan kun ei pääse huoraamaan jos on sinkku tmv. rikollista toimintaa harjoittamaan, kaupasta pöllimään, ymv.

Jos sitten jatkaa uskossa niin sitten pitäisi saada vielä Pyhä Henki. Ja sen kyllä saa jos on vilpitön rukouksissaan.

Ja jos sen saa niin silloin ei enää epäile Jumalan olemassaoloa.

Oma uskoonhakeutumis etsimisprosessini meni jotenkin tuohon tapaan pelkistettynä. Oli ihan tajuton ylläri kun uudestisyntymän tapahtuessa selvisi Jumalan olevan olemassa vaikka tajusin ´kin Raamatussa kerrottujen asioiden olevan todet, mutta kuitenkin se että Jumala on olemassa ihan oikeasti ja millainen Jumala on niin se oli jotain ihan jotain liian hyvää ollakseen tottajuttua kun se tosiaan ymmärsin että täähän on näin.

Ilman uudestisyntymääni en voisi olla täysin varma Jumalan olemassaolosta. Mainitaan vielä tuo rauha, jonka Jumala vaikuttaa mun sisällä. Se on parhautta eikä sitä voi ymmärtää sellainen ihminen jolla ei ole omaa kokemusta Jumalan Hengestä sisällään asumassa.

Ennen uudestisyntymääni vaikka uskoinkinJumalaan niin se oli sellaista epäilevää ja valheen löytämistä jahtaavaa, jolloin siitä puuttui se todellinen varmassa tiedonuskossa oleva ymmärrys, täysi varmuus siitä että Jumala on olemassa, Jeesus on tehnyt sen mitä Raamattu sanoo , ei enempää, ei vähempää vaan just niinkuin Raamattu kertoo Jumalan ilmoitukset ihmisille.

Etsivä löytää oli se lause, jonka takia vuosikaudet jatkoin Raamatun tutkimista. Jollei se lause olisi jostain syystä jäänyt mun päänuppiin niin homma olisi jäänyt kesken tai päätynyt sitten toisella tapaa tähän pisteeseen, uudestisyntyneeksi.

• Anonyymi

1.Kor.1:
      Tervehdys
      1. Paavali, Jumalan tahdosta kutsuttu Kristuksen Jeesuksen apostoliksi, ja veli Soostenes
      Ap. t. 18:17; 2. Kor. 1:1; Kol. 1:1
      2. Korintissa olevalle Jumalan seurakunnalle, Kristuksessa Jeesuksessa pyhitetyille, kutsutuille pyhille ja kaikille, jotka huutavat avuksi meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä kaikilla paikkakunnilla, niin omillaan kuin meidänkin.
      1. Kor. 6:11; Ef. 1:1
      3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
      Room. 1:7; 2. Kor. 1:2; Gal. 1:3; Ef. 1:2

• Anonyymi

Murhamies Saulus Tarsolainen pakoili rikoksiaan ja esiintyi väärällä nimellä "Paavalina" ulkomailla monta vuotta.

Gal. 1:17

enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.

Vain Korintossa pieni joukko piti Paavalia oikeana apostolina. Ei muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Paavali opetti omia oppejaan. Ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa. Oli helluntainakin viellä tappohommissa, eikä kuullut mitä kaste kielten puhuminen tarkoittaa ja miksi se tehdään.

Paavali teki Koritossa ns. sijaiskasteita kuolleitten puolesta, jotka harhaoppiset Mormonit ovat ottaneet omakseen.

1. Kor. 15:29

Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

• Anonyymi

Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin kurittamaan miestä ja toimittamaan pahan äkkikuoleman Roomassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala lähetti Paavaliin Saatanan enkelin kurittamaan miestä ja toimittamaan pahan äkkikuoleman Roomassa.

Saatanan enkeli laittoi miehen puhumaan sekavia hurmoskieliä Korintossa.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saatanan enkeli laittoi miehen puhumaan sekavia hurmoskieliä Korintossa.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Älä puhu valetta, se on synti ja jumalattomuus.

Jos et ymmärrä kannattaa kirjottaa omaan ruutuvihkoon vintillä.

• Anonyymi

Paavali oli uudenliiton voimallisin Jumalan työläinen, jolla toimi kaikki armolahjat ja armoitukset.

Joka ei tätä tajua ei tajua muutakaan raamatun asiaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sannan kirja USA:n bestseller!

"Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      66
      10792
    2. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      134
      10221
    3. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      23
      7973
    4. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      177
      6404
    5. Metsäalan rikolliset

Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      39
      5267
    6. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      70
      4934
    7. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      135
      4235
    8. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      6
      3799
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      131
      3514
    10. Missä vaiheessa

Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      66
      3227
    Aihe