Miten on mahdollista, että lehden mukaan "yli 230 000 kilometriä ajettu Model 3 tuodaan korjaamolle hajonneen ajoakun ja pitkän vikakoodilistan kera".
Noinko vähän sähköautoilla voi ajaa ennenkuin akku ja paljon muuta simahtaa? Mikä niissä sotten säästää luontoa?
Mitä on sinun autossasi tarvinnut korjata noin 200 tkm kohdalla? Korjautatko vai vaihdatko auton uuteen?
Millä kilometreillä sähköautoosi on vaihdettu akusto?
17
170
Vastaukset
- Anonyymi
Niilläkin piti päästä puolimiljoonaa, ei aivan 17000 km. BMW diesel imusarjan kappaleita moottorista läpi ja moottorin täys tuho. Työkaveri osti sellaisen " takuukorjatun" 145000 ajetun. Se takuukorjattu hajosi taas. Lyhyt oli ilo. Pärnäsen korjaamolla harsittiin kokoon ja kiertoon. Seikkailu maksoi 3000€ remontti ja muuta tappiota 6000€ kilometrejä noin 5,5 th. ja pajalla viikkokaudet.
- Anonyymi
Minun ID.3 ollut 2 kertaa akku korjauksessa. Ei enää ikinä sähköautoa.
- Anonyymi
Minun pemari henkilö auto on ollut 2 kertaa moottori korjauksessa.
- Anonyymi
Olisko vika siinä merkissä...
- Anonyymi
Mulle vaihdettiin käytetty akku takuuna jossain 89 Tim
Ei teslaa ikinä enää
- Anonyymi
Niin, yhdessä, Teslassako on akkuongelma jo 230.000 km:n kohdalla? Sehän ei tietysti ole sama kuin että kaikissa autoissa tai edes kaikissa Tesloissa niin olisi.
Ei ole harvinaista, että joku fossiilikin olis hajonnut yli 200.000 km:n jälkeen niin, ettei siitä enää olisi käyttöön. Eikä sekään tarkoita, että kaikki fossiilit olivat siinä kunnossa.- Anonyymi
Polttiksissa se on upea savutus jos ei noilla kilsoilla ole hajonnut pahasta. Sähköautossa pidetään hirveä meteli jos yhdessä tuhannessta on vika.
- Anonyymi
Nämä röllipoikaset ovat sen verran hölmöjä, että intoilevat yksittäisistä tapauksista mitä lehdistä sattuvat löytämään. Sellainen ei kerro totuutta koko asiasta. Kaikissa laitteissa ja koneissa tulee joskus vikaa ja toisissa yksilöissä ei juurikaan. Totuushan kuitenkin on, että sähköauton akustot ovat kestäneet ennakoitua ja pelättyä paremmin ja viimeisten tutkimusten ja kokemusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta menettämättä merkittävästi kapasiteettiään..
- Anonyymi
Miksi teslassa on vaan vikaaaaa
Älkää vaan alkako väittää että, siinä ei ole jotain vikaa viikoittain
Mossekin oli luotettavampia ja kun ei ole varaosia niin saat vanhan purku osan takuun esim akun lämmittimet hajoo kaikista
Kuulemma
Toyota RAV4 4 hybriid on tilava autoMihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
ÄänestäPaljonko sähköauto saastuttaa?
Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonTutkimusten mukaan akkujen raaka-aineiden hankinta ja kuljetus saastuttaa paljon. Tarvitaan nikkeliä, kobolttia ja litiumia. Litium tulee Chilestä, koboltti ja nikkeli mm. Afrikasta Kongosta, jossa sitä louhitaan lapsityövoimalla käsin, kertoo Yle.
Lapsityövoimalla louhittava koboltti uhkaa myös loppua pian, kertoi Iltalehti hiljattain. Myös Turun Sanomat kertoi vuosi sitten, kuinka "Valtaosa tuotetaan lapsityövoimalla järkyttävissä olosuhteissa".
Yhden akun litiumia varten pitää louhia maata 62 tonnia Chilessä. Se on noin 20 kuutiota kiveä, eli yhden huoneen kokoinen kimpale. Ja kun akkuja tarvitaan 100 miljoonaa vuodessa, niin se on jo aikamoinen monttu Chilessä. (Se kuoppa on läpimitaltaan n. 1km ja 100m syvä.)
Kuljetus Eurooppaan tapahtuu isoilla valtamerialuksilla, jotka saastuttavat enemmän kuin kaikki Euroopan autot yhteensä, kertoo MTV. Jatkossa tuota kuljetusta tarvitaan enemmän, kun raaka-aineitakin tarvitaan entistä enemmän. Lisää luonnon kulutusta!
Sitten akun valmistus kivihiiltä energiaksi käyttävässä tehtaassa saastuttaa paljon. Valmistusprosessissa tarvitaan erittäin korkeita lämpötiloja kemiallisiin prosesseihin, kertoo Iltalehti.
Maailmalla on rakenteilla noin 15 jättimäistä akkutehdasta – yleensä tietysti kivihiilellä toimivia, koska se on tehokkain ja halvin energia.
Eli suosimalla sähköautoja edesautat kivihiilivoimaloiden lisääntymistä, lisäät valtamerilaivojen liikennettä, kaivat luontoon isoa kuoppaa ja pahin lopuksi: suosit lapsityövoimaa!
Vain jotta voimme muka-ajella vihreästi. Melko legenda tuo sähköauton vihreys!!Miksi teslassa on vaan vikaaaaa
Älkää vaan alkako väittää että, siinä ei ole jotain vikaa viikoittain
Mossekin oli luotettavampia ja kun ei ole varaosia niin saat vanhan purku osan takuun esim akun lämmittimet hajoo kaikista
Kuulemma
Toyota RAV4 4 hybriid on tilava autoMihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön
Viemärin kautta vesistöön
Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin
Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit
ÄänestäPaljonko sähköauto saastuttaa?
Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonTutkimusten mukaan akkujen raaka-aineiden hankinta ja kuljetus saastuttaa paljon. Tarvitaan nikkeliä, kobolttia ja litiumia. Litium tulee Chilestä, koboltti ja nikkeli mm. Afrikasta Kongosta, jossa sitä louhitaan lapsityövoimalla käsin, kertoo Yle.
Lapsityövoimalla louhittava koboltti uhkaa myös loppua pian, kertoi Iltalehti hiljattain. Myös Turun Sanomat kertoi vuosi sitten, kuinka "Valtaosa tuotetaan lapsityövoimalla järkyttävissä olosuhteissa".
Yhden akun litiumia varten pitää louhia maata 62 tonnia Chilessä. Se on noin 20 kuutiota kiveä, eli yhden huoneen kokoinen kimpale. Ja kun akkuja tarvitaan 100 miljoonaa vuodessa, niin se on jo aikamoinen monttu Chilessä. (Se kuoppa on läpimitaltaan n. 1km ja 100m syvä.)
Kuljetus Eurooppaan tapahtuu isoilla valtamerialuksilla, jotka saastuttavat enemmän kuin kaikki Euroopan autot yhteensä, kertoo MTV. Jatkossa tuota kuljetusta tarvitaan enemmän, kun raaka-aineitakin tarvitaan entistä enemmän. Lisää luonnon kulutusta!
Sitten akun valmistus kivihiiltä energiaksi käyttävässä tehtaassa saastuttaa paljon. Valmistusprosessissa tarvitaan erittäin korkeita lämpötiloja kemiallisiin prosesseihin, kertoo Iltalehti.
Maailmalla on rakenteilla noin 15 jättimäistä akkutehdasta – yleensä tietysti kivihiilellä toimivia, koska se on tehokkain ja halvin energia.
Eli suosimalla sähköautoja edesautat kivihiilivoimaloiden lisääntymistä, lisäät valtamerilaivojen liikennettä, kaivat luontoon isoa kuoppaa ja pahin lopuksi: suosit lapsityövoimaa!
Vain jotta voimme muka-ajella vihreästi. Melko legenda tuo sähköauton vihreys!!
Seisokki- Anonyymi
Et sitten yhtän pitempäää "patteri-raamattua" jaksanu kirjoittaa.. En ole tällä hetkellä sähköauton omistaja mutta ehkä tulevaisuudessa voin siirtyä sellaiseen jos niiden toimintamatkat, lataukset nopeutuu ja huolto/korjaushinnat tulee alas.
Seuraava uusi tai vähän käytetty autoni tulee kulkemaan vielä bensalla mutta kun sähkömoottorit ja akkutekniikka kehittyy niin ehkä 2030-35 voin harkita sähköautoa jossa on solidstate akku ja range yli 1000km. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et sitten yhtän pitempäää "patteri-raamattua" jaksanu kirjoittaa.. En ole tällä hetkellä sähköauton omistaja mutta ehkä tulevaisuudessa voin siirtyä sellaiseen jos niiden toimintamatkat, lataukset nopeutuu ja huolto/korjaushinnat tulee alas.
Seuraava uusi tai vähän käytetty autoni tulee kulkemaan vielä bensalla mutta kun sähkömoottorit ja akkutekniikka kehittyy niin ehkä 2030-35 voin harkita sähköautoa jossa on solidstate akku ja range yli 1000km.Mersulla on jo solid state akku testikäytössä. Sarjatuotantoon tulee tämän vuosikymmenen loppuun mennessä.
https://autobild.fi/artikkeli/mercedesbenz-eqs-suoritti-1205-kilometrin-ennatysmatkan-solidstateakulla-6.182.177069.10d8906cf5?_gl=1*120pk86*_up*MQ..*_ga*NTUyOTY2OTY1LjE3NjMyMjg2OTc.*_ga_T4EBGRP9LP*czE3NjMyMjg2OTQkbzEkZzAkdDE3NjMyMjg2OTQkajYwJGwwJGgw
- Anonyymi
Miula on menossa neljäs yksityisliisarilla vuokrattu sähköauto (ID7).
Aina ollut 24kk/ 45 000km sopparit ja yhdessäkään (kolme VAG ja yksi Polestar) ei ole ollut akun kanssa mitään ongelmia.
Itse asiassa takuukorjaukset on liittyneet johonkin takaisinkutsuun tai OTA-päivitys on pitänyt tehdä merkkiliikkeen testerillä.
Viides auto on varmasti yksityisleasing sähköauto.- Anonyymi
No et ole ihan tyhjätasku👍Meinaan, kun kalliimpaa tapaa "omistaa" auto tuskin on olemassa.
- Anonyymi
Jos sähköautoon vaihdetaan akku, niin se tapahtuu takuuaikana. Kukaan ei vaihda akkua >8 v vanhaan sähkikseen. 10 te arvoiseen autoon 20-30 te akku, no heh.
- Anonyymi
Ainakin tuubivideoiden (BÖÖ, Kokkolan autohuolto jne..) mukaan paljonkin vaihdetaan ja erityisesti korjataan akkuja takuun jälkeen. Katsos kun nuo akkukorjauksia tekevä tfirmat nimenomaan tekee korjauksia autoihin mistä takuu on kaun osalta päättynyt.
Alkaa jo pienemmilläkin paikkakunnilla olla akkukorjaamoja. Googleen kun pistää vaikka sähköauto akun korjaus niin alkaa löytyä firmoja eikä niistä oikein yksikään tee takuukorjauksia mitkä tehdään aina merkkiliikkeissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin tuubivideoiden (BÖÖ, Kokkolan autohuolto jne..) mukaan paljonkin vaihdetaan ja erityisesti korjataan akkuja takuun jälkeen. Katsos kun nuo akkukorjauksia tekevä tfirmat nimenomaan tekee korjauksia autoihin mistä takuu on kaun osalta päättynyt.
Alkaa jo pienemmilläkin paikkakunnilla olla akkukorjaamoja. Googleen kun pistää vaikka sähköauto akun korjaus niin alkaa löytyä firmoja eikä niistä oikein yksikään tee takuukorjauksia mitkä tehdään aina merkkiliikkeissä.Jos akku on loppu, niin osittaiset korjaukset ovat vain kallista tekohengitystä. Onhan tuo Kokkolan kaverikin saman todennut.
- Anonyymi
Polttomoottoritojotan moottori kesti 800km!
Sen jälkeen 38000€ remontti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141630Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 49993