Millä kilometreillä sähköautoosi on vaihdettu akusto?

Anonyymi-ap

Miten on mahdollista, että lehden mukaan "yli 230 000 kilometriä ajettu Model 3 tuodaan korjaamolle hajonneen ajoakun ja pitkän vikakoodilistan kera".
Noinko vähän sähköautoilla voi ajaa ennenkuin akku ja paljon muuta simahtaa? Mikä niissä sotten säästää luontoa?
Mitä on sinun autossasi tarvinnut korjata noin 200 tkm kohdalla? Korjautatko vai vaihdatko auton uuteen?

17

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niilläkin piti päästä puolimiljoonaa, ei aivan 17000 km. BMW diesel imusarjan kappaleita moottorista läpi ja moottorin täys tuho. Työkaveri osti sellaisen " takuukorjatun" 145000 ajetun. Se takuukorjattu hajosi taas. Lyhyt oli ilo. Pärnäsen korjaamolla harsittiin kokoon ja kiertoon. Seikkailu maksoi 3000€ remontti ja muuta tappiota 6000€ kilometrejä noin 5,5 th. ja pajalla viikkokaudet.

    • Anonyymi

      Minun ID.3 ollut 2 kertaa akku korjauksessa. Ei enää ikinä sähköautoa.

      • Anonyymi

        Minun pemari henkilö auto on ollut 2 kertaa moottori korjauksessa.


      • Anonyymi

        Olisko vika siinä merkissä...


      • Anonyymi

        Mulle vaihdettiin käytetty akku takuuna jossain 89 Tim

        Ei teslaa ikinä enää


    • Anonyymi

      Niin, yhdessä, Teslassako on akkuongelma jo 230.000 km:n kohdalla? Sehän ei tietysti ole sama kuin että kaikissa autoissa tai edes kaikissa Tesloissa niin olisi.

      Ei ole harvinaista, että joku fossiilikin olis hajonnut yli 200.000 km:n jälkeen niin, ettei siitä enää olisi käyttöön. Eikä sekään tarkoita, että kaikki fossiilit olivat siinä kunnossa.

      • Anonyymi

        Polttiksissa se on upea savutus jos ei noilla kilsoilla ole hajonnut pahasta. Sähköautossa pidetään hirveä meteli jos yhdessä tuhannessta on vika.


    • Anonyymi

      Nämä röllipoikaset ovat sen verran hölmöjä, että intoilevat yksittäisistä tapauksista mitä lehdistä sattuvat löytämään. Sellainen ei kerro totuutta koko asiasta. Kaikissa laitteissa ja koneissa tulee joskus vikaa ja toisissa yksilöissä ei juurikaan. Totuushan kuitenkin on, että sähköauton akustot ovat kestäneet ennakoitua ja pelättyä paremmin ja viimeisten tutkimusten ja kokemusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta menettämättä merkittävästi kapasiteettiään..

    • Anonyymi

      Miksi teslassa on vaan vikaaaaa


      Älkää vaan alkako väittää että, siinä ei ole jotain vikaa viikoittain

      Mossekin oli luotettavampia ja kun ei ole varaosia niin saat vanhan purku osan takuun esim akun lämmittimet hajoo kaikista
      Kuulemma

      Toyota RAV4 4 hybriid on tilava autoMihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön


      Viemärin kautta vesistöön
      Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin

      Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit


      ÄänestäPaljonko sähköauto saastuttaa?
      Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonTutkimusten mukaan akkujen raaka-aineiden hankinta ja kuljetus saastuttaa paljon. Tarvitaan nikkeliä, kobolttia ja litiumia. Litium tulee Chilestä, koboltti ja nikkeli mm. Afrikasta Kongosta, jossa sitä louhitaan lapsityövoimalla käsin, kertoo Yle.

      Lapsityövoimalla louhittava koboltti uhkaa myös loppua pian, kertoi Iltalehti hiljattain. Myös Turun Sanomat kertoi vuosi sitten, kuinka "Valtaosa tuotetaan lapsityövoimalla järkyttävissä olosuhteissa".

      Yhden akun litiumia varten pitää louhia maata 62 tonnia Chilessä. Se on noin 20 kuutiota kiveä, eli yhden huoneen kokoinen kimpale. Ja kun akkuja tarvitaan 100 miljoonaa vuodessa, niin se on jo aikamoinen monttu Chilessä. (Se kuoppa on läpimitaltaan n. 1km ja 100m syvä.)

      Kuljetus Eurooppaan tapahtuu isoilla valtamerialuksilla, jotka saastuttavat enemmän kuin kaikki Euroopan autot yhteensä, kertoo MTV. Jatkossa tuota kuljetusta tarvitaan enemmän, kun raaka-aineitakin tarvitaan entistä enemmän. Lisää luonnon kulutusta!

      Sitten akun valmistus kivihiiltä energiaksi käyttävässä tehtaassa saastuttaa paljon. Valmistusprosessissa tarvitaan erittäin korkeita lämpötiloja kemiallisiin prosesseihin, kertoo Iltalehti.

      Maailmalla on rakenteilla noin 15 jättimäistä akkutehdasta – yleensä tietysti kivihiilellä toimivia, koska se on tehokkain ja halvin energia.

      Eli suosimalla sähköautoja edesautat kivihiilivoimaloiden lisääntymistä, lisäät valtamerilaivojen liikennettä, kaivat luontoon isoa kuoppaa ja pahin lopuksi: suosit lapsityövoimaa!

      Vain jotta voimme muka-ajella vihreästi. Melko legenda tuo sähköauton vihreys!!Miksi teslassa on vaan vikaaaaa


      Älkää vaan alkako väittää että, siinä ei ole jotain vikaa viikoittain

      Mossekin oli luotettavampia ja kun ei ole varaosia niin saat vanhan purku osan takuun esim akun lämmittimet hajoo kaikista
      Kuulemma

      Toyota RAV4 4 hybriid on tilava autoMihin joutuu sammutus vesi. Meneekö vesistöön


      Viemärin kautta vesistöön
      Koboloitti ja elohopea ja Nikkelin

      Onko sammutus vesi juotavaa kuoleeko kalat kenties missä on ympäristö aktiivit


      ÄänestäPaljonko sähköauto saastuttaa?
      Tutkimus todisti: Sähköautolla ajavat kuormittavat ilmastoa 8 % enemmän kuin polttomoottorilla kulkevat. Sähköauto tuottaa vähemmän päästöjä kuin polttomoottoriauto, mutta sähköauton omistajista monet ovat tehokkuudesta kiinnostuneita varakkaita kansalaisia, jotka kuluttavat paljonTutkimusten mukaan akkujen raaka-aineiden hankinta ja kuljetus saastuttaa paljon. Tarvitaan nikkeliä, kobolttia ja litiumia. Litium tulee Chilestä, koboltti ja nikkeli mm. Afrikasta Kongosta, jossa sitä louhitaan lapsityövoimalla käsin, kertoo Yle.

      Lapsityövoimalla louhittava koboltti uhkaa myös loppua pian, kertoi Iltalehti hiljattain. Myös Turun Sanomat kertoi vuosi sitten, kuinka "Valtaosa tuotetaan lapsityövoimalla järkyttävissä olosuhteissa".

      Yhden akun litiumia varten pitää louhia maata 62 tonnia Chilessä. Se on noin 20 kuutiota kiveä, eli yhden huoneen kokoinen kimpale. Ja kun akkuja tarvitaan 100 miljoonaa vuodessa, niin se on jo aikamoinen monttu Chilessä. (Se kuoppa on läpimitaltaan n. 1km ja 100m syvä.)

      Kuljetus Eurooppaan tapahtuu isoilla valtamerialuksilla, jotka saastuttavat enemmän kuin kaikki Euroopan autot yhteensä, kertoo MTV. Jatkossa tuota kuljetusta tarvitaan enemmän, kun raaka-aineitakin tarvitaan entistä enemmän. Lisää luonnon kulutusta!

      Sitten akun valmistus kivihiiltä energiaksi käyttävässä tehtaassa saastuttaa paljon. Valmistusprosessissa tarvitaan erittäin korkeita lämpötiloja kemiallisiin prosesseihin, kertoo Iltalehti.

      Maailmalla on rakenteilla noin 15 jättimäistä akkutehdasta – yleensä tietysti kivihiilellä toimivia, koska se on tehokkain ja halvin energia.

      Eli suosimalla sähköautoja edesautat kivihiilivoimaloiden lisääntymistä, lisäät valtamerilaivojen liikennettä, kaivat luontoon isoa kuoppaa ja pahin lopuksi: suosit lapsityövoimaa!

      Vain jotta voimme muka-ajella vihreästi. Melko legenda tuo sähköauton vihreys!!

      Seisokki

      • Anonyymi

        Et sitten yhtän pitempäää "patteri-raamattua" jaksanu kirjoittaa.. En ole tällä hetkellä sähköauton omistaja mutta ehkä tulevaisuudessa voin siirtyä sellaiseen jos niiden toimintamatkat, lataukset nopeutuu ja huolto/korjaushinnat tulee alas.

        Seuraava uusi tai vähän käytetty autoni tulee kulkemaan vielä bensalla mutta kun sähkömoottorit ja akkutekniikka kehittyy niin ehkä 2030-35 voin harkita sähköautoa jossa on solidstate akku ja range yli 1000km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten yhtän pitempäää "patteri-raamattua" jaksanu kirjoittaa.. En ole tällä hetkellä sähköauton omistaja mutta ehkä tulevaisuudessa voin siirtyä sellaiseen jos niiden toimintamatkat, lataukset nopeutuu ja huolto/korjaushinnat tulee alas.

        Seuraava uusi tai vähän käytetty autoni tulee kulkemaan vielä bensalla mutta kun sähkömoottorit ja akkutekniikka kehittyy niin ehkä 2030-35 voin harkita sähköautoa jossa on solidstate akku ja range yli 1000km.

        Mersulla on jo solid state akku testikäytössä. Sarjatuotantoon tulee tämän vuosikymmenen loppuun mennessä.
        https://autobild.fi/artikkeli/mercedesbenz-eqs-suoritti-1205-kilometrin-ennatysmatkan-solidstateakulla-6.182.177069.10d8906cf5?_gl=1*120pk86*_up*MQ..*_ga*NTUyOTY2OTY1LjE3NjMyMjg2OTc.*_ga_T4EBGRP9LP*czE3NjMyMjg2OTQkbzEkZzAkdDE3NjMyMjg2OTQkajYwJGwwJGgw


    • Anonyymi

      Miula on menossa neljäs yksityisliisarilla vuokrattu sähköauto (ID7).
      Aina ollut 24kk/ 45 000km sopparit ja yhdessäkään (kolme VAG ja yksi Polestar) ei ole ollut akun kanssa mitään ongelmia.
      Itse asiassa takuukorjaukset on liittyneet johonkin takaisinkutsuun tai OTA-päivitys on pitänyt tehdä merkkiliikkeen testerillä.

      Viides auto on varmasti yksityisleasing sähköauto.

      • Anonyymi

        No et ole ihan tyhjätasku👍Meinaan, kun kalliimpaa tapaa "omistaa" auto tuskin on olemassa.


    • Anonyymi

      Jos sähköautoon vaihdetaan akku, niin se tapahtuu takuuaikana. Kukaan ei vaihda akkua >8 v vanhaan sähkikseen. 10 te arvoiseen autoon 20-30 te akku, no heh.

      • Anonyymi

        Ainakin tuubivideoiden (BÖÖ, Kokkolan autohuolto jne..) mukaan paljonkin vaihdetaan ja erityisesti korjataan akkuja takuun jälkeen. Katsos kun nuo akkukorjauksia tekevä tfirmat nimenomaan tekee korjauksia autoihin mistä takuu on kaun osalta päättynyt.

        Alkaa jo pienemmilläkin paikkakunnilla olla akkukorjaamoja. Googleen kun pistää vaikka sähköauto akun korjaus niin alkaa löytyä firmoja eikä niistä oikein yksikään tee takuukorjauksia mitkä tehdään aina merkkiliikkeissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tuubivideoiden (BÖÖ, Kokkolan autohuolto jne..) mukaan paljonkin vaihdetaan ja erityisesti korjataan akkuja takuun jälkeen. Katsos kun nuo akkukorjauksia tekevä tfirmat nimenomaan tekee korjauksia autoihin mistä takuu on kaun osalta päättynyt.

        Alkaa jo pienemmilläkin paikkakunnilla olla akkukorjaamoja. Googleen kun pistää vaikka sähköauto akun korjaus niin alkaa löytyä firmoja eikä niistä oikein yksikään tee takuukorjauksia mitkä tehdään aina merkkiliikkeissä.

        Jos akku on loppu, niin osittaiset korjaukset ovat vain kallista tekohengitystä. Onhan tuo Kokkolan kaverikin saman todennut.


    • Anonyymi

      Polttomoottoritojotan moottori kesti 800km!
      Sen jälkeen 38000€ remontti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      63
      3776
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      88
      3159
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      81
      2381
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

      p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1630
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

      Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      70
      1398
    6. Mikä tekee naisesta

      Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      98
      1270
    7. Varusmiehen kuolema

      Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      40
      1172
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1011
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

      Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      1005
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

      Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      49
      993
    Aihe