Makaroneilla tulee puutostiloja

Anonyymi-ap

Ravitsevaa murkinaa olla pittää.
Painan 125 kg ja pituuttakin 192 cm.
Makaroneilla loppuu leikki lyhyeen.
Sairaalakäyntejä alkaa tulemaan, yhteiskunnan laskuun!

Että parempi vaan siirtää sitä rahaa kiltisti tilille.

48

744

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletkohan silmäillyt ja verrannut eri makaronilaatujen tuoteselosteita?

• Anonyymi

Läski persu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Läski persu

Huutista 🤣

• Anonyymi

Kaurahiutaleet ei paljon maksa.Menkää töihin.

• Anonyymi

Millä menet kun yhtä työpaikkaa hakee 70-150 tyyppiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä menet kun yhtä työpaikkaa hakee 70-150 tyyppiä.

Sen saa etevä/pätevä , mutta oletko se sinä.

• Anonyymi

Otan kaurapuuron mukaan työhaastatteluun!

• Anonyymi

Mene suljetulle takas.

• Anonyymi

Ruokaan kannattaa panostaa, ravinto pitää olla terveellistä.

• Anonyymi

Saa sitä halvoistakin raaka-aineista hyvänmaukuista ruookaa, kun oikein valmistaa.
        HK:n eineslihapullista saa oikein herkullisen lihapullakastikkeen, kun öljyssä kuullottaa sipulin ja muutama hienoksi pilkottu valkosipulin kynsi, lisää sitten voita ja ruskistaa jauhot ja ruskistaa myös eineslihapullia.
        Maustaa mustapippurilla, valkopippurilla, persiljalla, paprikajauheella ja lihaliemikuutio.
        Sen jälkeen lisätään vesi ja lopuksi lisää puoli purkillista jotain ruokakermaa, vaikka juustonmakuista.
        Lisäksi keitettyjä perunoita, kurkkusalaattia ja punajuuriviipaleita.
        Vielä herkullisemmaksi siais, jos lisäisi kuivattua suppilovahverojauhetta/kanttarellijauhetta.
        Harvassa lounaspaikassa saa paremman makuisempaa...

• Anonyymi

Sitä rahaahan työnantaja siirtää tilille joka kuukausi. Lisäksi monet osakeyhtiöt osinkoina vuosittain, jotkut jopa useamman kerran. Pankki maksaa korkotuloja. Ja tietty arvopaperikaupan tuotot satunnaisesti sekä parin asunnon vuokratulot kuukausittain.

Mikäs tässä on ongelma?

Painoindeksisi viittaa siihen suuntaan, että olet syönyt paljon enemmän kuin tarpeeksi.

• Anonyymi

Lihaksia sillä on, tiedätkös lihakset?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeh,papua puntissa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lihasten hankkiminen vaatii energiaa tarvitsevaa ponnistelua sekä rakennusaineita joista oleellista on proteiini.
        Eikä ole pikavoittoja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, ei se automaattisesti tarkoita läskiä, jos vaikka painoa on reilusti enemmän kuin mitä taulukoiden mukaan pitäisi olla.
        Itse olen 187cm pitkä ja painan 110kg ja olen kuitenkin normipainoinen, tosin ylärajoilla, mutta kuitenkin. Vaikka taulukoiden mukaan minun pitäisi painaa korkeintaan 90kg.
        Nykyinen painoni johtuu ihan ykseinkertaisen selkeästi harrastamastani liikunnasta.
        Lisäksi jotkut fiksut terveyden alan ammattilaiset sanovat, että lihasmassa on se tärkein asia. Eli on parempi olla lievästi ylipainoinen hyvällä lihasmassalla, kuin laiha/hoikka. Ja lisäksi laihtuessa katoaa aina myös lihasmassaa ja se on todella paha juttu.
        Juurikin pahempi asia, kuin lievä rasvasta johtuva ylipaino.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, ei se automaattisesti tarkoita läskiä, jos vaikka painoa on reilusti enemmän kuin mitä taulukoiden mukaan pitäisi olla.
        Itse olen 187cm pitkä ja painan 110kg ja olen kuitenkin normipainoinen, tosin ylärajoilla, mutta kuitenkin. Vaikka taulukoiden mukaan minun pitäisi painaa korkeintaan 90kg.
        Nykyinen painoni johtuu ihan ykseinkertaisen selkeästi harrastamastani liikunnasta.
        Lisäksi jotkut fiksut terveyden alan ammattilaiset sanovat, että lihasmassa on se tärkein asia. Eli on parempi olla lievästi ylipainoinen hyvällä lihasmassalla, kuin laiha/hoikka. Ja lisäksi laihtuessa katoaa aina myös lihasmassaa ja se on todella paha juttu.
        Juurikin pahempi asia, kuin lievä rasvasta johtuva ylipaino.

Auttaahan se hyvä lihaskunto monsessa arjen asiassa, jaksaa paremmin, kun on lihaksia.
        Eri asia on, jos harrastaa kehonrakennusta ja on valtavat lihakset,
        Niihin on rahaa mennyt tuhansia euroja ruoan ja treenaamisen muodossa.
        Hyvin nopeasti ne lihakset myös katoaa, jos lopettaa treenamisen, jolloin se on vähän, kuin hukkaan heitettyä rahaa, kun isot lihakset katoaa.
        Eihän Swatzerbeggerkään ole enää samnalinen lihaskimppu, kuten oli nuorempana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeh,papua puntissa!

Ja köyrii vielä lisäksi naapuruston hienostorouvat.

• Anonyymi

Hän on potra poika!

• Anonyymi

Elämän hallinta monella hukassa jo syömisestä alkaen kun ei tiedä mitään muuta kuin makaronin.Aamu ainakin aloittaa puurolla ja sillon just proteiinit olis tärkeitä.Rahkaa,kananmunaa.Kasviproteiinia saa esim, herneestä.Aikuinen terve ihminen huolehtii omasta ravinnostaan.Kuntouttaviin töihin moni täytys laittaa harjoitteleen elämänhallintaa. Helvetti joku venkula ei pysty oleen yhteisössä klo 8-14 välistä aikaa des.

• Anonyymi

Ihanko totta, että proteiinia ja kalsiumia saa muualtakin kuin maitotuotteista ja lihasta? Diapamia tarvittais, että typerysten kanssa vois yhteisöillä!

• Anonyymi

Minun keho ja ravinto ja lepo tärkeintä maailmassa!

• Anonyymi

Tein 5 pizzaa tänään ja söin kaksi. Oli mini pizzoja 20 kertaa 12cm. Hyvät täytteet oli, kinkkua, kebab lihaa ja kaikkea. Aineksia jäi vielä 6 pizzaan ainakin joten teen lauantain lisää pizzaa.

• Anonyymi

Italialaiset on aina puutteessa

• Anonyymi

Painoindeksisi on pahasti pielessä, jos painat 125kg ja olet 192cm pitkä, olet syönyt todella epäterveellisesti tai sitten vain liikaa!

Sinun painoindeksi luku on 33,9 ja se on jo Sydänliiton laskurin mukaan lähellä vaikeaa lihavuutta. https://sydan.fi/fakta/painoindeksi/

Vaan oma on terveytesi!

Jos TODELLA välität terveydestäsi, suosittelen pikaista elämäntapaan liittyvää remonttia. Ruokavaliosi menee uusiksi! Ja mitä pikemmin, niin sitä parempi.

Jos et laihduta, niin sinulla on tiedossa ennen pitkään nivelien kanssa ongelmia, yleensä polvinivelet joudutaan vaihtamaan ja sitten lonkkanivelet, olet myös melko varmasti altistumassa sydänsairauksille ja odotettavissa pallolaajennusta tai ohitusleikkausta.

Olin juuri muutama viikko sitten opiskelukavereiden kanssa 50 vuotis tapaamisessa, jonne alkuperäisestä hieman yli 50 henkilön porukasta oli paikalle saapunut 20 ja meistä oli jo 6 kuollut, vaikka olemme nyt n. 70 vuotiaita.

Kukaan paikalle saapuneista ei tupakoinut, mutta aika monella oli ongelmia ylipainon kanssa. Lähes kaikki jo kuolleet olivat tupakoineet, ensimmäiset heistä olivat jo kuolleet syöpään vain hieman yli 40 vuotiaina. Ja kaksi tilaisuudesta pois jääneistä oli saattohoidossa, hekin tupakoitsijoita, joten kun seuraavan kerran kokoonnumme parin vuoden päästä meistä on jäljellä siitä alkuperäisestä porukasta vain n. 40 henkilöä, jolloin paikalle saapuu ehkä enää 18 henkilöä.

Teimme tämän tapaamisen johdosta keskuudessamme hieman analyysiä, että tuota vanhaa opiskeluporukkaan oli tupakointi niittänyt pahiten yhdessä muiden epäterveellisten tapojen ohessa, mutta runsas ylipaino oli aiheuttanut muuten elämän laatua heikentäviä sairauksia eniten. Aika moni ilmoitti jo toisen jalan olevan haudassa, yksi oli jopa kerran jo todettu kuolleeksi sairaalassa, mutta saatu elvytettyä ja uusimalla sydämen läppiä, vielä elävien kirjoihin.

https://www.laskin.fi/painoindeksi

• Anonyymi

Liirum laarum tupakoinnin nyt nostat esille niin kyllä sillä vaikutusta on kuinka paljon käryttää. Alkoholi on se mikä tappaa.Tiedän useita henkilöitä joilla terveelliset elintavat ni kuitenkin tullut syöpä.Ylipainoa ja juo rasvaa ja ei liiku mitään.Makaronit voi työntää persuuksiin.

• Anonyymi

Valitse makaronisi oikein! Lue eri makaronien tuoteselosteet ja ymmärrä lukemasi.
      Sen jälkeen valitse terveellisin vaihtoehto koska valikoimassa on suuria eroja.
      Ps! Mikä on rasva%:si?

• Anonyymi

Etkö tosiaan tiedä muuta syötävää kuin makaroni huh tämä köyhyyspalsta prkl pyhä yksinkertaisuus kirjoituksia.

• Anonyymi

Miksi luet? Saadaksesi solvata?

• Anonyymi

Vielä jokin aika sitten "köyhien" ruokavaliosta on kadonnut kurjuuden huippua edustanut tonnikala!
      Miten ihmeessä?

• Anonyymi

Maailmalla vallitseva tonnikalapula on vaikuttanut hintojen huimaan kohoamiseen.
        Nyt ei taida olla halpaa kuin ne 1€ eineslihapullat vaikka halvinta on tosiaan se kaurapuuro.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailmalla vallitseva tonnikalapula on vaikuttanut hintojen huimaan kohoamiseen.
        Nyt ei taida olla halpaa kuin ne 1€ eineslihapullat vaikka halvinta on tosiaan se kaurapuuro.

Pudota pari pyörykkää puuron sekaan.

• Anonyymi

Niimpä kun aikionaan oli köyhän ruokaa tonnikala.Xtra pikakaurahiutale paketti 500grm maksaa n, 40centtiä.Eipä puurolle paljonkaan hintaa tule.

• Anonyymi

Makoonien joukkoon voi laittaa alelaarin löytöruokaa. Siten saa makarooneista pataa.

• Anonyymi

Niin mä teenkin. Lautasella vieretysten nokare puuroa, pari pyörykkää, makaronia ja mitä on sattunut alessa oleman niin pieni määrä joka aterialla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mä teenkin. Lautasella vieretysten nokare puuroa, pari pyörykkää, makaronia ja mitä on sattunut alessa oleman niin pieni määrä joka aterialla.

Onko löytöpata parempaa kuin nistipata ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turhaa hifistelyä, kaikki soseeksi vaan ja jos ei putoo, niin vähän suolaa tai vaikka ketsuppia sekaan. Tämä erittäin hyvä jos on hampaat jääneet hopitamatta.

• Anonyymi

Kun tekee leipää, niin valmiiseen leipään voi painella pieniä koloja ennen sen voitelemista. Ja voideltuihin koloihin voi laittaa suolakurkkupurkista ättikaa. Se antaa suolakurkkuisen maun leipään, vaikka ei olisikaan suolakurkkua. Suolakurkkunesteen kannattaa antaa hetken aikaa imeytyö vaalean leipään, ennen voitelua. Ruiksenleivässä ei maku erotu niin hyvin. Sitten voi ostaa esim. pizzamaustetta ja ripotella sitä voin päälle. Tätä kautta leivän perusasteuksia on jo buustattu niin paljon, että muut lisukkeet antavat paremmin ja enemmän itsestään.
      Juomana punainen maito tai muut jäätävän kylmät juomat vähäisellä sokurilla.

• Anonyymi

Minä oon nainen 170cm ja 115kg. Sitä rahaa kans tänne. Syyä piittää.

• Anonyymi

Haluat vain herättää vimmaa.

• Anonyymi

Naapurit taas kolinoi. On se pirua,töihin lähtö aiheuttaa meteliä. Isännöinti saa taas heille pistää valitusta. Klo 7 asti hiljaisuus.

• Anonyymi

Syökää puuroa ja sitten niitä marjoja mitkä olette poiminut.

• Anonyymi

Eihän nämä poimi kuin tyhjiä tölkkejä olohuoneen lattialta .

• Anonyymi

Kuntouttaviin töihin treenaan elämänhallintaa.

• Anonyymi

Heh. Tein vuosia kuntouttavaa työtoimintaa. Eli kun vakituinen työntekijä ei suoriutunut töistään, olin hänen "apulaisensa". Käytännössä tein kaikki raskaat ja ikävät tehtävät. Hän sai täyden palkan ja eläke kertyi.

• Anonyymi

Mulla pahimpana köyhyysaikana venytin kaurahiutalepakettia kuukauden,aina vaan litkumpaa velliä. Suolaa ja sokeria ei ollut. Keräsin kaduilta kolikoita jotta saisin ostettua tarjouksen 4 makaronipussia eurolla. Kun vellikin loppui, olin 8 päivää pelkällä vedellä. Neljäntenä päivänä sain yhtäkkiä rappusissa voimattomuuskohtauksen, jalat tärisi, kylmä hiki peitti kropan. Puolen tunnin päästä pystyin taas liikkumaan. Kävelin 2 kertaa ruokajakelun ohi, en pystynyt menemään. Vissiin ekan kerran kynnys on aika korkea. Nykyään mulla on aina hamstrattuna ruokaa. Ikinä enää en halua kokea pitkää nälkää.

• Anonyymi

Mistäs tuo rahattomuus johtui niin taisit ryypätä ja pelata rahasi.Jos pidemmän aikaa niukalla ravinnolla niin alkaa vaikuttaan yleiskuntoon.Nykyään on ruokajakeut.

• Anonyymi

Leipomoiden roskikset olivat ennen kukkua täynnä tuoretta leipää ja pari pv "vanhaa"

Kaatopaikat kierrettiin, oli niissäkin tavaraa ja sapuskaa.Lihaakin oli.

Bakteerit hävisi nuotiolla ja nälkä.

Siitä on jo vuosikymmeniä, se oli harrastusta muiden ohella.

• Anonyymi

Yks ukko oli joskus kaivinkoneen kanssa työskentelemässä kaatopaikalla niin kuorma-auto kippas lavallisen makkarapaketteja sinne ni eipä tainnu ottaa makkaraa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      194
      3669
    2. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2562
    3. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      122
      1261
    4. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      15
      1220
    5. Ikävä sinua..

Kauan on aikaa kulunut ja asioita tapahtunut. Mutta sinä M-ies olet edelleen vain mielessäni. En tiedä loinko sinusta va
      Ikävä
      10
      1139
    6. Väestönsiirtoa itään?

Ano "the Russo" Turtiainen sai poliittisen turvapaikan Venäjältä. Pian lähtee varmaan Nazima Nuzima ja Kiljusen väki per
      Helsinki
      74
      1120
    7. Kuumalle kaivatulle tiedoksi

Tykkään susta!
      Ikävä
      46
      914
    8. Vuoden luetuimmat: Mikä on Pelle Miljoonan taiteilijaeläkkeen suuruus?

Pelle Miljoonan eläkkeen suuruus kiinnosti lukijoita tänä vuonna. Artikkeli on Suomi24 Viihteen luetuimpia juttuja v. 20
      Suomalaiset julkkikset
      19
      910
    9. Nyt musta tuntuu

Et alat päästämään kokonaan irti..
      Ikävä
      40
      825
    10. Riikka Purra sanoo, että sietokykyni vittumaisiin ihmisiin alkaa olla lopussa.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/be8f784d-fa24-44d6-b59a-b9b83b629b28 Riikka Purra sanoo medialle suorat sanat vitt
      Maailman menoa
      202
      741
    Aihe