Oliko Mooses lakihenkinen ?

Anonyymi-ap

Jeesus sanoo totuuden ja Jumala vihaa syntiä joka on laittomuus.

Luuk 16:17:

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Room 10:5:

Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

Ilman Jumalan lakia ihminen ei tee parannusta ja tule synnintuntoon.

88

266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tätä tarvitse tulkita.

Synti = laittomuus

1Joh 3:4:
      "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."

• Anonyymi

Matt 24:12:

"Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus."

Laittomuus saa aikaan

- rakkauden kylmenemistä

- eriseuraisuutta

- lahkolaisuutta

• Anonyymi

Mooses oli Jumalan kutsuma ja valittu.

2Moos 3:4: "Kun Herra näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala, hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen"."

Nykyiset pastorit todistakoon että heillä Jumalan kutsu ja valinta paimentaamaan laumaansa (seurakuntaansa).

• Anonyymi

Useammassa seurakunta Jumalan sijasta valitsee paimenen ja väki vähenee niin ettei palkkapaimen enää taloudellisesti voi toimittaa palvelusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Useammassa seurakunta Jumalan sijasta valitsee paimenen ja väki vähenee niin ettei palkkapaimen enää taloudellisesti voi toimittaa palvelusta.

Papeille on kovemmat Jumalan tuomiot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Papeille on kovemmat Jumalan tuomiot.

Ja seurakunnan täytyisi herätä sanomaan ”aamen” kun palkkapaimen ei nostanut heitä pohjasakasta.

• UUSI

Miksi sitä työtä ei saisi tehdä vain rahan takia? Jollainhan se on elettävä.

• Anonyymi

Kannattaa paneutua Melkisedek- Kristus- asetelmaan.
      Laki oli heikko pelastuksen suhteen, eikä se ole edelleenkään muuttunut ajatuksesta-
      Siksi Jumala vannoi valan - itsensä kautta. Melkisedekin pappeus-
      kannattaa syventyä Hebrealaiskirjeen sanomaan.

https://sansa.fi/rkk/kuuntele/?wp_rkk_testamentti=ut&fwp_raamatun_kirjat=58&fwp_paged=2#rukoukset

kantsii kuunella... Raamattu kannesta- kanteen.
      Hepr. 5:2-10 Jeesus on ylipappi 25:39
      Hepr. 5:11-6:3 Olenko haluton kuulemaan? 24:38
      Hepr. 6:4-12 Ristiinnaulitsenko Kristuksen? 26:21
      Hepr. 6:13-7:1 Miksi Jumala vannoi? 22:33
      Hepr. 7:2-14 Kuka kumman Melkisedek? 21:33
      Hepr. 7:15-28 Jeesus on oiva takuumies jne.

https://sansa.fi/rkk/kuuntele/?fwp_rkk_testamentti=ut&fwp_raamatun_kirjat=58&fwp_paged=2#rukoukset

• Anonyymi

Kiitos kehoituksesta.👍
        •Ap

• Anonyymi

Tässä olisi seurakunnille rukousaihe.

"Minä tahdon kantaa Herran vihaa, sillä MINÄ OLEN TEHNYT SYNTIÄ HÄNTÄ VASTAAN, siihen asti että hän minun asiani toimittaa ja hankkii minulle oikeuden. Hän tuo minut valkeuteen, minä saan nähdä hänen vanhurskautensa."

• Anonyymi

Room 3:13: "Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he PETTÄVÄT, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla;"

• Anonyymi

Lakihenkisyys on tosiaan järjettömyyttä, toistellaan vain Raamatun jakeita kuin papukaija, mutta Henkeä ei ole.

• Moshe kiihtyy alamäessä ja mies kiihtyy ylämäessä. 🚗🗻🚗😡✊️✡️🔯🕎🪦🪦🕍🇮🇱🥸🤯👹

• Anonyymi

Room.10:5 Sillä Moses kirjoittaa siitä vanhurskaudesta, joka laista on, että kuka ihminen ne tekee, hänen pitää niissä elämän. Biblia (1776) 3Moos.18:5. Hes.20:11. Luuk.10:28. Gal.3:12.

• Anonyymi

Mooseksen aikoihin uskonto oli sama asia kuin laki. Nykyään on ihan Suomen laki, ja uskonnon voi unohtaa turhana riesana.

• Anonyymi

Laittomuus ja synti.

×Jumalan henkäyksestä he hukkuvat, hänen vihansa hengestä he häviävät ×

• Anonyymi

Room 1:18: "Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,"

Ef 5:6: "Älköön kukaan pettäkö teitä tyhjillä puheilla, sillä semmoisten tähden kohtaa Jumalan viha tottelemattomuuden lapsia;"

Miten 👁️ Jumala suhtautuu tottelemattomiin?

• Anonyymi

Suhtauisiko hieman samoin kuin Trump, Putin tai Pol Pot? Sellainen kuva tämän palstan kiihkoilijoista ainakin on jäänyt.

• Anonyymi

Ovatko hellarit kuuliaisia vai tottelemattomia Jumalalle ?

2Kor 10:6:

"Ja olemme valmiit RANKAISEMAAN kaikkea TOTTELEMATTOMUUTTA, kunhan te ensin olette täysin kuuliaisiksi tulleet."

Mitä Henki sanoo tälle seurakunnalle ?

• Anonyymi
      UUSI

Aabraham kehotti lukemaan Mooseksen kirjeitä, eikä odottamaan mitään ihmeitä.

Luuk. 16:31

Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"

• Anonyymi
        UUSI

Antikristukset yrittävät kumota Jumala lait ja käksyt, puhuvat pelkistä hengistä ja niiden pillun mukaan vapaasti elämisestä.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lakien kanssa, ettei olisi tullut tuomituksi murhasta.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

Siksi Jumala antoi miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi ja lopulta Roomassa surmattavaksi. Ei siihen liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi
        UUSI

Tästä kommentista näkee pakkovauvakastettujen Raamtun tuntemisen.

• Anonyymi
      UUSI

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

Jeesus lähetti uusia lainopettajia. Ei mitään kaatapastoreita, eikä hurmospellejä.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

• Anonyymi
        UUSI

Pakkovauvakastetut ovat "pyhäkoulupoikia"?

Hah,hah,...😂😂😂😂😂

• Anonyymi
      UUSI

2Kor.3:14-15 Mutta heidän mielensä paatuneet, sillä vielä tänäkin päivänä sama peite, vanhan liiton kirjoituksia luettaessa, pysyy poistattamatta, sillä vasta Kristuksessa se katoaa. Vielä tänäkin päivänä, kun Moosesta luetaan, on peite heidän sydämensä päällä. Matt.1:23. 27:8. 28:15.

• Anonyymi
        UUSI

Helluntailaisten silmillä on Parhamin ja Olsenin laittama peite.

• Anonyymi
        UUSI

Matt. 5:17

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan ja toteuttamaan"

Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä, jotka tekeytyivät apostoleiksi.

Vain Kreikan Korintossa Paavali sai seuraajia, ei muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia, ei yhdistänyt.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisten silmillä on Parhamin ja Olsenin laittama peite.

Pakkovauvakastettujen silmillä on arkkipiispa Luoman laittama peite. Hänhän käskee vihkimään homoja!

• Anonyymi
      UUSI

Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella lakiasian kanssa.

Mutta kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta, niin kyllä kelpasi miehelle lainkohdat.

1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.

• Anonyymi
      UUSI

Korintossa ollessaan Paavali kirjoitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan, koska oli Rooman kansalainen. Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.

On syytä olettaa, että Paavalin valheet liittyvät suurelta osin juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee MINUN VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        UUSI

Svenska Bibeln kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen, eikä ihminen sille perusluonteelleen voi mitään. Vanhemmiten ne piirteet vain korostuvat.

Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

• Anonyymi
        UUSI

Paavalin rienaajat menevät kadotukseen kirjoitti Pietari.
        Tälläistä porukkaa on pakkovauvakastetut!

• Anonyymi
      UUSI

Järjen köyhyyttä korostaa lakia ja perään herjata Paavalia.

Ensin Raamatun teksti olevinaan pyhää ja sitten valetta.

Tyhmempää uskoa ei voi edes keksiä.

• Anonyymi
        UUSI

On arvioitu, että Paavalin opetuksista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On arvioitu, että Paavalin opetuksista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

Paavalin Rooli muistuttaa Jobin väärämielisiä ystäviä, jotka saivat sivukaupalla palstatilaa.

Raamatussa se totuus on kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen. Se pitää sieltä kaivaa esiin ja harvat ovat ne, jotka sen sieltä löytävät.

• Anonyymi
      UUSI

Jumalan sanat ovat kirkasta totuutta. Ei niitä tarvi Paavalin valheilla kirkastaa, kuten monet tekevät.

Ps. 12:7

Herran sanat ovat selkeitä sanoja, hopeata, joka kirkkaana valuu sulattimesta maahan, seitsenkertaisesti puhdistettua.

• Anonyymi
      UUSI

Jumala koettelee ihmisiä lähettämällä Jobin väärämielisten ystävien tapaan Paavalin kaltaisia puhujia.

Eihän se lopun ajan raju eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku/jotkut eivät olisi saaneet tehtäväkseen sitä kirjoituksiin lisätä.

• Anonyymi
        UUSI

Pakkovauvakastetut ovat jo eksyneet lopunajan eksytyksiin.
        Kuten huomaatte heidän kirjoituksistaan ja homojen vihkimisistä!

• Anonyymi
      UUSI

1. Kun. 22:22

Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'. Silloin Herra sanoi: 'Saat viekoitella, siihen sinä pystyt; mene ja tee niin'.

Raamatun aikaan oikeiden ja väärien profeettojen suhde oli 1:450.

Yhtä oikeata profeettaa kohden oli 450 väärää profeettaa.

Nykyisin suhde on ihan samanlainen.

• Anonyymi
      UUSI

Mooses ei ollut lakihenkinen, vaan Mooses laittoi edeltä toivonsa Kristukseen.

• Anonyymi
        UUSI

Mooses ei tiennyt Kristuksista yhtään mitään.

Eikä se portto Rahab ollut kuullut edes Jeesuksen nimeä mainittavan.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mooses ei tiennyt Kristuksista yhtään mitään.

Eikä se portto Rahab ollut kuullut edes Jeesuksen nimeä mainittavan.

Jaak. 2:25

Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

Mooses tiesi Kristuksesta paljon enemmän kuin sinä: katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän (Mooses) käänsi katseensa palkintoa kohti.

• Anonyymi
      UUSI

Jumala on lakihenkinen, antoi kymmenenkäskyn lain.

• Anonyymi
        UUSI

Jumala ei antanut kymmenen käskyn lakia, eihän kirjoituksissa edes puhuta kymmenen käskyn laista.

• Anonyymi
      UUSI

Ketä kirjoitti liiton sanat? 2Moos.31:18. 34:28. 5Moos.4:13. 9:10.

• Anonyymi
      UUSI

2Moos.32:16 Ja taulut olivat Jumalan teko; ja kirjoitus oli myös Jumalan kirjoitus, kaivettu tauluihin. Biblia (1776)

• Anonyymi
      UUSI

Siitä vanhurskaudesta, joka perustuu lain noudattamiseen, Mooses kirjoittaa: "Joka tekee, mitä laki vaatii, saa siitä elämän.

• Anonyymi
        UUSI

Kannattaa yrittää, niin ehkä huomaa, miksi Jeesus!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa yrittää, niin ehkä huomaa, miksi Jeesus!

Jeesusta meidän kannattaa uskoa, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesusta meidän kannattaa uskoa, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

Ei ole vielä taivas ja maa kadonnut.

Uuteen Jerusalemiin tulee laintaulut ja temppelimenot palautetaan Salomon aikaiseen loistoonsa tuhanneksi vuodeksi. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle ja asiat muuttuvat.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. [2. Moos. 16:33, 25:10,16, 30:1; 4. Moos. 17:25]

Ilm. 11:19

Taivaassa avattiin Jumalan temppeli, niin että temppelissä oleva liitonarkku voitiin nähdä. Salamat leimusivat, ukkonen jylisi, maa järähteli ja raemyrsky riehui. [2. Moos. 25:9; Hepr. 9:4 | 2. Moos. 19:16; Ilm. 4:5, 8:5]

Ei siellä pyhässä kaupungissa ole mitään pakanoiden portteja eikä pilareita.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä,
        Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

Paavali ei kuulu Kristuksen 12 apostolin joukkoon.

• Anonyymi
      UUSI

Kaikki joutuu viimeiselle tuomiolle tekojensa ja niistä säädettyjen lakien perusteella.

Hörhöt valehtelee, että lait on kumottu ja nyt vaan annetaan pelkkien henkien johtaa elämää.

Se tarkoittaisi sitä, että ei olisi syntiäkään, koska synti on lain rikkomus. Sillä synti tarkoittaa Jumalan lain rikkomista.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee
      Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi
      UUSI

Raamattu kannattaa lukea alusta loppuun asti. Sinun sanasi on kokonansa totuus.

Ilm. 2:23

Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan.

Ilm. 20:12

Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.

Ilm. 20:13

Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Kyllä pitää olla idiootti, jos kuvittelee että Paavali on valehtelija.
      Että voi oman harhaoppinsa mukaan uskoa mitä uskoo.

• Anonyymi
        UUSI

Siinä olis ateisteille päänaukomisen paikka siitä mitä usko on.

Sitä miten sattuu huvittamaan lukea voi uskoa.

• Anonyymi
      UUSI

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Room. 2:13

Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.

Paavali oli kuin tuuliviiri. Karavaaneri, kaikkien kaveri.

Milloin lait oli kumottu, milloin taas voimassa.

Puheet riippui siitä kenelle hän oli puhumassa ja kirjoittamassa.

• Anonyymi
        UUSI

Niitä kiihkeitä Jeesuksen tuntijoita ja Paavalin peesaajia riittää joka seurakuntaan.

Ap. t. 19:15

mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"

• Anonyymi
      UUSI

Ei Israel pystynyt pitämään lakiliittoa vaan tarvittiin uusi liitto, armoliitto jonka Jeesus sai aikaan.

• Anonyymi
        UUSI

Raamatussa ei ole sellaisia termejä kuin "lakiliitto" tai "henkiliitto", ne ilmaisut ovat Perkeleestä.

Kyllä Jumalan tekemät liitot ovat voimassa ikuisesti. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

1. Moos. 17:13

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa ei ole sellaisia termejä kuin "lakiliitto" tai "henkiliitto", ne ilmaisut ovat Perkeleestä.

Kyllä Jumalan tekemät liitot ovat voimassa ikuisesti. Eivät ne kumoa toisiaan, vaan täydentävät toisiaan.

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi.

Ap. t. 16:3

Paavali halusi ottaa Timoteuksen matkalle mukaan, ja siksi hän ympärileikkasi tämän.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai Pyhän Hengen lahjan kasteessa ylittäessään Punaisen Meren.
        Kaikki he pääsivät taivaaseen, vaikka kaikki eivät ehtineet päästä luvattuun maatieteelliseen maahan. Eikä sitä ole vieläkään kokonaan vallattu.

2. Moos. 23:31

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

Suuri osa sen ajan Juudeaa ja Samariaa on edelleen Hamasin hallussa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai Pyhän Hengen lahjan kasteessa ylittäessään Punaisen Meren.
        Kaikki he pääsivät taivaaseen, vaikka kaikki eivät ehtineet päästä luvattuun maatieteelliseen maahan. Eikä sitä ole vieläkään kokonaan vallattu.

Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]

Jeesus voi tulla takaisin vasta sitten kun koko Israelille luvattu maa-alue on sen hallussa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Punaisen meren ylittäjät eivät päässeet luvattuun maahan. Jumala vihastui heihin!

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Punaisen meren ylittäjät eivät päässeet luvattuun maahan. Jumala vihastui heihin!

Kyse on maantieteellisestä luvatusta maasta, jota ei ole vieläkään kokonaan vallattu.

Vain kaksi erämaavaellukselle lähtenyttä pääsi sinne, Joosua ja Kaaleb.

• Anonyymi
      UUSI

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja, jota ei saatu vastuuseen,
      toki häntä kiinnost kovasti se ajatus, että lait on kumottu, tai niillä on pelkkä symboolinen merkitys.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi
      UUSI

Ei siellä pyhässä kaupungissa, uudessa Jerusalemissa ole muita kuin Israelin kansan jälkeläisiä, jotka ovat ikuisessa liitossa Jumalan kanssa.

Pojat ympärileikattiin 8pv. ikäisenä ja tytöistä piti uhrata kaksi kyyhkysenpoikasta syntiuhrina.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi
        UUSI

Matt. 15:24

Mutta Jeesus vastasi: "Ei minua ole lähetetty muita kuin Israelin kansan kadonneita lampaita varten."

• Anonyymi
      UUSI

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt, ei vanhempia eikä uudempia.

Ei kannata nuolaista, ennen kuin tipahtaa. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuu.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen. [2. Moos. 33:20; Ps. 102:28, 104:2; Joh. 1:18]

• Anonyymi
        UUSI

Saatana haluaisi tappaa Jumalan, jotta se pääsisi perinnönjakoon.

Job 1:6

Mutta kun eräänä päivänä Jumalan pojat tulivat ja asettuivat Herran eteen, tuli myöskin saatana heidän joukossansa.

• Anonyymi
      UUSI

Mooses ei ole kirjoittanut yhtään mitään.
      Kaikki kansalliseepokset perustuvat perimä tietoon.

• Anonyymi
        UUSI

Abrahamkin tuli korkeakultturisesta Sumerilaisesta kaupungista, jossa osattiin kirjoittaa.

Mooses oli kasvanut Faaraon hovisssa ja osasi lukea ja kirjoittaa.

• Anonyymi
      UUSI

Raamattua kannattaa tietenkin lukea siten että kun on joku epämiellyttävä kohta, niin ymmärtää sen valeeksi ja valikoi totuuden oman halunsa mukaan.

Niin se sopii kaikille, mutta tietenkin niin voidaan vaikka kansanmurhaa puolustella kun Jumala valehteli siinä ettei saa tappaa ja Jeesus siintä että vihamiehiä muka pitää rakastaa ja niille kääntää toinen poski.

Niin uskosta tulee aivan kannattavaa bisnestä kun voi ottaa sen mitä haluaa ja jättää sen mistä ei pidä.

• Anonyymi
      UUSI

Kun Raamattua lukee kuten harhaoppinen, uskoen mitä haluaa ja pitäen totena mitä haluaa, se sopii silloin kaikille. Se on paras kirja ikinä.

Jos haluaa juoda alkoholia, voi uskoa miten Jeesus muutti veden viiniksi sekä uskoa miten Paavali käski käyttää viiniä vaivoihin.

Kaikkeen voi löytää siten Raamatusta luvan ja esimerkin kun vain sopivasti valikoi mitä uskoo ja miten.

Se tietenkin johtaa helposti huonojen asioiden kannattamiseen, omien himojen sallimiseen ja jopa julmiin rikoksiin, mutta avaa myös paljon avartavia näkymiä eikä enää ole riippuvainen muiden mielipiteistä, vaan voi muodostaa vapaasti omansa kun kääntää asiat Raamatussa pääläelleen kuten kunnon harhaoppinen.

• Anonyymi
      UUSI

VT on luotettavampi, koska siinä samoja tekstejä on kopioitu tuhansia vuosia ihan samanlaisina.

UT alunperin kirjoitettu kreikkalaisten käännyttämisesi, siksi sitä muokattu ja mulkattu siihen tarkoitukseen.

Jenkkilahkoilla, kuten hellareilla on ihan omat käännökset, pyhät kirjat ja raamatut, Parhamin opit, mitä ne noudattaa.

• Anonyymi
      UUSI

Yksi hörhö hokee "kansanmurha" ja toinen "sapattia" joka viestissään, yksi hokee "pakkovauvakastettu"...jne. sitä se teettää...

• Anonyymi
      UUSI

Ilman lakia synti on kuollut.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Ei ihme ollenkaan, että eksyttäjät puhuu pelkästä rakkaudesta ja henkien vaikutuksista.

• Anonyymi
        UUSI

Jumala nauraa lakien kieltäjille ja kumoajille.

Ps. 2:4

Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä.

• Anonyymi
      UUSI

”Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭17‬ ‭FB38‬‬ (Joh1:15-18.)
      ----
      ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.”
      ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭22‬ ‭FB38‬‬
      (Room3:21-26.)
      ------
      ”Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.”
      ‭‭Johannes‬ ‭1‬:‭17‬ ‭FB38‬‬ (Joh1:15-18.)
      ----
      ”Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion: synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.”
      ‭‭Johannes‬ ‭16‬:‭7‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
      (Henki ei toimi yksin vaan Sanan kanssa . Tarvitaan Sanan saarna)

• Anonyymi
        UUSI

Jeesus pitää lait voimassa edelleen tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

• Anonyymi
      UUSI

Raamattu on tosiaan kätevä kirja kun voi itse päättää mitkä kohdat ovat käännetty oikein ja mitkä väärin. Eikä siinä tarvitse olla kielitietelijä, vaan voi aivan mututuntumalta päätellä, että tässä kielenkääntäjän kynä on kirjoitellut vähän mitä sattuu ja tässä on vahingossa kääntänyt oikein ja tätä voi itsekin kopioida innokkaana.

Hyvä kirja Raamattu siten on.

Parempaa saa etsiä.

• Anonyymi
        UUSI

Raamatun tutkimus on paljastanut kaikenlaista peliä, mitä niiden tekstien kanssa on pidetty.

-92 painoksessa varoitetaan Markuksen loppuun lisätystä "lähetyskäskystä", sillä se ei ole Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman kulkumiehen kirjoitus satojen vuosien perästä kirkolliskokousta varten.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on kastekäsky oikeille apostoleille Matteuksen evankeliumin lopussa. Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun tutkimus on paljastanut kaikenlaista peliä, mitä niiden tekstien kanssa on pidetty.

-92 painoksessa varoitetaan Markuksen loppuun lisätystä "lähetyskäskystä", sillä se ei ole Jeesuksen puhetta, vaan täysin tuntemattoman kulkumiehen kirjoitus satojen vuosien perästä kirkolliskokousta varten.

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä. [16:9--20: Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8. Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on kastekäsky oikeille apostoleille Matteuksen evankeliumin lopussa. Ei hän sen jälkeen mitään toisenlaisia lähetyskäskyjä antanut.

Matt.28
        16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän mennä.
        17 Ja kun he näkivät hänet, niin he kumartaen rukoilivat häntä, mutta muutamat epäilivät.
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Kastekäskyn annettuaan oikeille apostoleille Jeesus nousi taivaaseen ja on sieltä tuleva takaisin vasta ajastaan. Ei hiippaile henkiolentona missään murhamiesten porukoissa Damaskontiellä.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kastekäskyn annettuaan oikeille apostoleille Jeesus nousi taivaaseen ja on sieltä tuleva takaisin vasta ajastaan. Ei hiippaile henkiolentona missään murhamiesten porukoissa Damaskontiellä.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen hänen nimissään ilmestyvistä henkijeesuksista ja uusista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa omine oppeineen.

Matt.24: 24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi
      UUSI

Tosiaan jokaisella on tavallaan aivan oma Raamattunsa kun poimii sieltä vain kohdat mitä haluaa uskoa ja millä tavalla. Niin pääsee aina sopusointuun oman uskonsa kanssa vaikka se vähän outoa olisi, niin aina oltaisiin niin raamatullisia kuin vain vähän selitellään.

• Anonyymi
      UUSI

Sananl. 28:9

Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.

Hurmoskielisiin molotusrukouksiin ei tule mitään vastauksia.

1. Kun. 18:29

Puolenpäivän jälkeen he tulivat hurmoksiin ja olivat siinä tilassa ruokauhrin aikaan saakka. Mutta ei kuulunut ääntä, ei tullut vastausta, mitään ei tapahtunut.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi
      UUSI

Se ei nyt mitään jos tykkää heitellä vain tiettyjä kohtia Raamatusta aivan kuin sanoisi niillä jotain ja jotka kaikki tietää ja jotka on kopioinnut jo tuhat ja yksi kertaa. Ei Jumalan sana siitä kulu jos sitä käytetään. Siinä vain mennään metsään että raikaa jos aletaan väittämään että osa Raamatun sanasta ei pidä paikkaansa, siihen ei pidä uskoa ja että se on suoranaista valetta. Siinä astutaan paholaisen reviirille ja otetaan mallia siitä miten perkele kiusaisi Jeesusta että kirjoitettu on.

• Anonyymi
        UUSI

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

On arvioitu että tuo asia toistettu 1373 kertaa eikä kukaan sitä silti noin ymmärrä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      74
      7467
    2. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      73
      7269
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      153
      5914
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      54
      4847
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4129
    6. Onnettomuus

Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3830
    7. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      31
      3447
    8. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3368
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      80
      2843
    10. Adonikselle

Kuvittelitko oikeasti, että ootan sua? Kuvittelitko, että voit noin vain vetäyttä ja kun tulet takaisin, kaikki on niin
      Ikävä
      209
      2512
    Aihe