kuolemattomuuteen? Raamattu ei tunne sellaista oppia, mutta tyypillisesti konservatiivit omaksuvat tämän kreikkalaisen filosofian ajatuksen "ikuisesta sielusta", vaikka se on sovittamaton Raamatun ihmiskuvan kanssa.
Moniko luterilainen uskoo sielun
17
203
Vastaukset
- Anonyymi
Minätunne on sielu. Sielu on kiinni ihmiskehossa NS. hopealangalla. Kun se katkeaa niin se on menoa tuonpuoleiseen.
Jos irtoat ruumiistasi varo ettet lennä liian kauas sillä hopealanka voi katketa etkä enää osaa takaisin kehoosi.
Sielu ei koskaan kuole ja jälleen syntyy.- Anonyymi
Onkohan tuo tyyppi lukenut koskaan Raamattua. Siellä sielun kuolemattomuus tulee vastaan joka sivulla:
" Raamattu ei tunne sellaista oppia," - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan tuo tyyppi lukenut koskaan Raamattua. Siellä sielun kuolemattomuus tulee vastaan joka sivulla:
" Raamattu ei tunne sellaista oppia,"Lopulta kun huono karma on pois sielu valaistuu ja pääsee jälleesyntymisen pakosta
Karmaa ei ole olemassa. ☠️⚰️🪦
- Anonyymi
Se on kosminen luonnonlaki. Kaikki teot,ajatukset ,puheet heijastuvat takaisin.
Anonyymi kirjoitti:
Se on kosminen luonnonlaki. Kaikki teot,ajatukset ,puheet heijastuvat takaisin.
Höpö höpö.💩
- Anonyymi
Ps. 30 : 4
Herra, sinä nostit minun sieluni Tuonelasta ,sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.- Anonyymi
Matt 22: 37
Niin Jeesus sanoi hänelle: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi."
- Anonyymi
Missä sielut majailivat 6miljardia vuotta sitten kun ihmisestä saatika edes maapallosta ei ollut tietoakaan?
- Anonyymi
Sieluja ei ollut silloin. Ne on vähitellen kehittyneet siitä kun noustiin vedestä maalle ja edelleen apinaksi ja edelleen kun oltiin alkuihmisiä , alettiin puhumaan ja saimme minätunteen. (Joka on sielu)
- Anonyymi
Kuvainnollista kuolemasta: "Raamattu - Saarnaaja 12:6, Saarn. 12:6 - ennen kuin hopealanka katkeaa ja kultamalja särkyy ja vesiastia rikkoutuu lähteellä ja ammennuspyörä särkyneenä putoaa kaivoon."
- Anonyymi
sielu syntyy ja jopa syttyy , sopimattomasta ruuasta tietenkin
>>Raamattu ei tunne sellaista oppia, mutta tyypillisesti konservatiivit omaksuvat tämän kreikkalaisen filosofian ajatuksen "ikuisesta sielusta", vaikka se on sovittamaton Raamatun ihmiskuvan kanssa.>>
Ikuinen olemattomuus ei olisi huono asia. Ei tarvitse pelata miljardia vuotta Miinaharavaa kirpputorilta hankitulla Win 3.1 tietokoneella.
😊 😊 😊 😊 😊- Anonyymi
Aloittaja on trolli.
- Anonyymi
>> Raamattu ei tunne sellaista oppia <<
Kyllä se nyt on niin, että sinä et tunne Raamatun oppia.
Jumalasta sanotaan Raamatussa, että hän on "iankaikkinen kuningas, katoamaton" (1. Tim. 1:17) Ja ihminen luotiin Jumalan kuvaksi; iankaikkiseksi olennoksi, katoamattomaksi.
Siksi Jeesus puhui iankaikkisesta elämästä ja varoitti iankaikkisesta rangaistuksesta. Ja juuri siksi Jeesusta tarvitaan, ettemme joutuisi sinne iankaikkiseen rangaistukseen.
Raamattu sanoo pelastuneista, että he saavat "iankaikkisen lohdutuksen" (2. Tess. 2:16) ja "pääsyn Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan" (2. Piet. 1:11).
Kadotuksesta Raamattu sanoo, että sinne joutuvia "kohtaa rangaistukseksi iankaikkinen kadotus Herran kasvoista ja hänen voimansa kirkkaudesta" (2. Tess. 1:9)
Lihallinen ihminen ei elä iankaikkisesti, joten Jeesus tarkoittaa iankaikkista sielua (henkeä), joka ei milloinkaan lakkaa olemasta.
Jopa VT todistaa samaa inakaikkisuudesta, kuolemattomuudesta ja ylösnousemuksesta:
"Korkeimman pyhät saavat valtakunnan ja omistavat valtakunnan iankaikkisesti -iankaikkisesta iankaikkiseen" (Dan. 7:18)
"Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen" (Dan. 12:2)
Jos sielu/henki kuolisi tai lakkaisi olemasta, luvattu kuolematon ylösnousemusruumis olisi ihan turha. Mutta sekä VT että UT lupaavat ylösnousemuksen:
"Sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille" (Jes. 26:19) - Anonyymi00014
Uskon sielunvaellukseen ja niin uskoi Jeesuskin.
Matteuksen evankeliumi:
8:27 Ja Jeesus lähti opetuslapsinensa Filippuksen Kesarean kyliin. Ja tiellä hän kysyi opetuslapsiltaan ja sanoi heille: "Kenen ihmiset sanovat minun olevan?"
8:28 He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista".
8:29 Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Kristus".
Matteuksen evankeliumi:
14:1 Siihen aikaan neljännysruhtinas Herodes kuuli maineen Jeesuksesta.
14:2 Ja hän sanoi palvelijoilleen: "Se on Johannes Kastaja; hän on noussut kuolleista, ja sentähden nämä voimat hänessä vaikuttavat".
Matt.8:28 – Jeesus ei väitä vastaan, etteikö sielunvaellus olisi totta. Uskoi siihen itsekin. - Anonyymi00015
Ei luterilaiset ole sanakiistojen kipeitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit866023KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3255201Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja202658Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei512605Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852831842Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1031669- 1111531
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro171521seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1201420Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1331393