Moi olen ostamassa alfaa mutta voiko siihen luottaa?
Aina jotain vikaa kulemma ja aina pajalla. Ruostuu eikä lähde käyntiin ja se jäätyy.
Alfaa ostamassa
9
1536
Vastaukset
Kyllä siihen sen verran voi luottaa kuin mihin tahansa ihmisen tekemään tekniseen härveliin. Tietysti monimutkaisemmassa laitteessa on enemmän vikaantumiselle alttiita kohtia kuin yksinkertaisemmassa, mutta eivät vain Pendolinot oikuttele, murtuvat ne ratakiskotkin.
Itselläni on toinen peräkkäinen Alfa 156 ja kakkosautona 16-vuotias 75.
Nykyisen 156:n ostin uutena kaksi ja puoli vuotta sitten ja siinä on kilometrejä nyt 140 000. Jos ensimmäinen - käytettynä ostamani - 156 olisi vikaantunut, jättänyt käynnistymättä ja ruostunut, en varmaankaan olisi vaihtanut samanlaiseen.
Vanha seiskavitoseni on muuten oivallinen osoitus hyvin tehdystä autosta, joka lähtee luotettavasti käyntiin kelillä kuin kelillä, jonka pellit kestävät, jonka sähkölaitteet toimivat ja joka on sisustukseltaan kuin uusi.- Äksviis
Juu kyllä ne ruostuu. Meidän edellinen ainkin alkoi ruostua nelivuotiaana. Uusi on ollut projektina viedä ruostesuojattavaksi, mutta vielä en ole ehtinyt. Vikojakin oli, ei tosin pahoja, mutta suhteellisen tiuhaan. Uusi alfa ostettiin, koska sillä on niin nautinnollista ajaa. Bemarilla pääsee samaan ajonautintoon melkein tuplahinnalla, joten kakkosauto saa olla alfa.
Äksviis kirjoitti:
Juu kyllä ne ruostuu. Meidän edellinen ainkin alkoi ruostua nelivuotiaana. Uusi on ollut projektina viedä ruostesuojattavaksi, mutta vielä en ole ehtinyt. Vikojakin oli, ei tosin pahoja, mutta suhteellisen tiuhaan. Uusi alfa ostettiin, koska sillä on niin nautinnollista ajaa. Bemarilla pääsee samaan ajonautintoon melkein tuplahinnalla, joten kakkosauto saa olla alfa.
No, se nyt ei tietenkään ole yllätys, etteikö rauta ruostu. Kuitenkin viiden Alfan kokemuksella uskallan väittää, etteivät Alfat ainakaan keskimääräistä ruostealttiimpia autoja ole. Kokemuksia olen kerätty 70-, 80-, 90- ja 2000-luvun Alfoista.
Jokainen voi myös itse päätellä katselemalla 75-, 155- ja 164-Alfoja liikenteessä. Äärimmäisen harvoin löytyy näkyvästi ruosteista yksilöä. Tokihan 7 - 20 -vuotiaissa autoissa ruostetta on, oli merkki mikä tahansa, mutta kyllä ne vakavasti ruosteen vaurioittamat tai moneen kertaan maalatut ovat pääasiassa muita merkkejä kuin Alfoja.
Oma 75:ni on hyvä esimerkki 16-vuotiaasta autosta, joka kolaroitua kylkeä lukuunottamatta on alkuperäisissä maaleissa, päällepäin ruosteeton ja maali kiiltää kuin kapitalistin saapas.
156:ssa keula on arka kiveniskemille, samoin helmat, mutta en minä ainakaan ole omassani havainnut ruostumista, en myöskään havainnut edellisessä. Mutta ruostuu se Alfakin, ilman muuta, ennen pitkää.- dreaming babe
Äksviis kirjoitti:
Juu kyllä ne ruostuu. Meidän edellinen ainkin alkoi ruostua nelivuotiaana. Uusi on ollut projektina viedä ruostesuojattavaksi, mutta vielä en ole ehtinyt. Vikojakin oli, ei tosin pahoja, mutta suhteellisen tiuhaan. Uusi alfa ostettiin, koska sillä on niin nautinnollista ajaa. Bemarilla pääsee samaan ajonautintoon melkein tuplahinnalla, joten kakkosauto saa olla alfa.
im dreaming, im always dreaming...
- Äksviis
Jönsson kirjoitti:
No, se nyt ei tietenkään ole yllätys, etteikö rauta ruostu. Kuitenkin viiden Alfan kokemuksella uskallan väittää, etteivät Alfat ainakaan keskimääräistä ruostealttiimpia autoja ole. Kokemuksia olen kerätty 70-, 80-, 90- ja 2000-luvun Alfoista.
Jokainen voi myös itse päätellä katselemalla 75-, 155- ja 164-Alfoja liikenteessä. Äärimmäisen harvoin löytyy näkyvästi ruosteista yksilöä. Tokihan 7 - 20 -vuotiaissa autoissa ruostetta on, oli merkki mikä tahansa, mutta kyllä ne vakavasti ruosteen vaurioittamat tai moneen kertaan maalatut ovat pääasiassa muita merkkejä kuin Alfoja.
Oma 75:ni on hyvä esimerkki 16-vuotiaasta autosta, joka kolaroitua kylkeä lukuunottamatta on alkuperäisissä maaleissa, päällepäin ruosteeton ja maali kiiltää kuin kapitalistin saapas.
156:ssa keula on arka kiveniskemille, samoin helmat, mutta en minä ainakaan ole omassani havainnut ruostumista, en myöskään havainnut edellisessä. Mutta ruostuu se Alfakin, ilman muuta, ennen pitkää.Ehkäpä meidän edellinen 156 oli maanantaiyksilö, mutta se ruostui mm. takaluukun alareunasta suljettuna alaspäin osottavalta pinnalta. Maali vain lähti kupruilemaan ja alta paljastu ruostetta. Kiven iskeymät eivät voineet sitä aiheuttaa, koska ruostumispaikka ei ole ajaessa edes ulkona. Myös oven karmissa, alustassa ja lokasuojien reunoissa oli vm. 2001 2,0 SW:ssä ruostetta. Viime huollossa ruosteesta mainittiin oikein erikseen Delta-auton toimesta.
Toivotaan, että meillä oli maanantaiyksilö, sillä nyt meillä on uusi 156 V6 ja olemme olleet siihen kovin tyytyväisiä, ainakin toistaiseksi. Eikä tuo enää haittaa, jos se ruostuu. Päätin edellisen alfan kanssa, etten aja alfalla, jossa ei ole takuu voimassa. Sen verran kiva auto se alfa on, että sillä viitsii ajaa hienoisesta epäluotettavuudesta huolimatta.
- -AR156-
voi luottaa, niin mihin sitten? :)
Kokemusta hyvin monista malleista ja yksilöistä, jatkoa listaani (159?) saattaapi seurata... - ostamassa
Jos kerran asenteesi on tuota luokkaa, niin et kai tosissasi voi väittää että harkitset Alfan ostoa. Hauska juttu on se, etten Alfan omistajana ole joutunut kokemaan mitään näillä palstoilla lueteltuja ongelmia, etenkään noita sinun luettelemiasi. Käyhän koeajolla ja vertaa muihin merkkeihin, Alfan puolelle niksahtaa, sen voin vakuuttaa. Etkä enää provoile.
- Tommaselli
Kokemuksia vanhoista ja uudehkoista Alfoista.
Vanhat on jo museoikäisiä ja suhtauduttava sen mukaan. Uudet on modernilla tekniikalla kuten muutkin ikäisensä autot. Itse ajan 156 V6 vm'03:lla. Pieniä puutteita on jotkin sisustuksessa käytetyt materiaalit, lähinnä muoviset panelit yms. jotka saisi olla hiukan laadukkaamman tuntuisia. Alustan puslat kuluvat melko nopeasti mutta niin ne kuluvat monessa muussakin automerkissä. Jakohihnan vaihto on syytä tehdä mieluummin vähän aikaisemmin kuin myöhemmin, syystä että...no kai sen arvaa mitä katkennut remmi saa aikaan moottorissa, tämä ongelma myös lähes kaikissa nykyautoissa. Hyviä puolia ainakin omassa Alfassani: V6 moottori, saundi, kierosherkkyys, hyvä ajettavuus, hyvät varusteet. Huollotkin voi tehdä muualla kuin Deltassa, tulee halvemmaksi. Tosin itse voi tehdä kaiken muun paitsi moottorinohjausjärjestelmän tarkistuksen.
Se, että Alfat on saaneet huonoa mainetta ei aina ole autojen vika. Suomessa ei vanhempaa Alfaa viedä asiansa osaavaan korjaamoon koska sellaisia ei ole. Deltakaan ei mielellään tee yli kymmenen vuotiaisiin Alfoihin mitään, koska ne ei olleet silloin edes Alfan myyjiä.
Alfa alle ja elämä maistuu. - alfalla ajava
omistan vm.2000 156:sen ajettu 80 000km.Hyvin lähteny käyntiin säällä kun säällä oli piuhas tai ei.Ruostumaan ei o viel alkanu mistään.
Ainoa vika tähän mennessä on ollu etupyörän laakeriääni.Alatukivarsia ja niiden puslia kuulemma menee väljiks helposti mut ne ei oo
kalliita oisko reilun satasen,ei o tarvinnu viel vaihtaa.Jäätyny ei oo muuta kun ikkunat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64145Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952283Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989- 47844
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va37843Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186840- 34811
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119765- 35754