Alfaa ostamassa

Alfa ain laval

Moi olen ostamassa alfaa mutta voiko siihen luottaa?
Aina jotain vikaa kulemma ja aina pajalla. Ruostuu eikä lähde käyntiin ja se jäätyy.

9

1501

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä siihen sen verran voi luottaa kuin mihin tahansa ihmisen tekemään tekniseen härveliin. Tietysti monimutkaisemmassa laitteessa on enemmän vikaantumiselle alttiita kohtia kuin yksinkertaisemmassa, mutta eivät vain Pendolinot oikuttele, murtuvat ne ratakiskotkin.

      Itselläni on toinen peräkkäinen Alfa 156 ja kakkosautona 16-vuotias 75.

      Nykyisen 156:n ostin uutena kaksi ja puoli vuotta sitten ja siinä on kilometrejä nyt 140 000. Jos ensimmäinen - käytettynä ostamani - 156 olisi vikaantunut, jättänyt käynnistymättä ja ruostunut, en varmaankaan olisi vaihtanut samanlaiseen.

      Vanha seiskavitoseni on muuten oivallinen osoitus hyvin tehdystä autosta, joka lähtee luotettavasti käyntiin kelillä kuin kelillä, jonka pellit kestävät, jonka sähkölaitteet toimivat ja joka on sisustukseltaan kuin uusi.

      • Äksviis

        Juu kyllä ne ruostuu. Meidän edellinen ainkin alkoi ruostua nelivuotiaana. Uusi on ollut projektina viedä ruostesuojattavaksi, mutta vielä en ole ehtinyt. Vikojakin oli, ei tosin pahoja, mutta suhteellisen tiuhaan. Uusi alfa ostettiin, koska sillä on niin nautinnollista ajaa. Bemarilla pääsee samaan ajonautintoon melkein tuplahinnalla, joten kakkosauto saa olla alfa.


      • Äksviis kirjoitti:

        Juu kyllä ne ruostuu. Meidän edellinen ainkin alkoi ruostua nelivuotiaana. Uusi on ollut projektina viedä ruostesuojattavaksi, mutta vielä en ole ehtinyt. Vikojakin oli, ei tosin pahoja, mutta suhteellisen tiuhaan. Uusi alfa ostettiin, koska sillä on niin nautinnollista ajaa. Bemarilla pääsee samaan ajonautintoon melkein tuplahinnalla, joten kakkosauto saa olla alfa.

        No, se nyt ei tietenkään ole yllätys, etteikö rauta ruostu. Kuitenkin viiden Alfan kokemuksella uskallan väittää, etteivät Alfat ainakaan keskimääräistä ruostealttiimpia autoja ole. Kokemuksia olen kerätty 70-, 80-, 90- ja 2000-luvun Alfoista.

        Jokainen voi myös itse päätellä katselemalla 75-, 155- ja 164-Alfoja liikenteessä. Äärimmäisen harvoin löytyy näkyvästi ruosteista yksilöä. Tokihan 7 - 20 -vuotiaissa autoissa ruostetta on, oli merkki mikä tahansa, mutta kyllä ne vakavasti ruosteen vaurioittamat tai moneen kertaan maalatut ovat pääasiassa muita merkkejä kuin Alfoja.

        Oma 75:ni on hyvä esimerkki 16-vuotiaasta autosta, joka kolaroitua kylkeä lukuunottamatta on alkuperäisissä maaleissa, päällepäin ruosteeton ja maali kiiltää kuin kapitalistin saapas.

        156:ssa keula on arka kiveniskemille, samoin helmat, mutta en minä ainakaan ole omassani havainnut ruostumista, en myöskään havainnut edellisessä. Mutta ruostuu se Alfakin, ilman muuta, ennen pitkää.


      • dreaming babe
        Äksviis kirjoitti:

        Juu kyllä ne ruostuu. Meidän edellinen ainkin alkoi ruostua nelivuotiaana. Uusi on ollut projektina viedä ruostesuojattavaksi, mutta vielä en ole ehtinyt. Vikojakin oli, ei tosin pahoja, mutta suhteellisen tiuhaan. Uusi alfa ostettiin, koska sillä on niin nautinnollista ajaa. Bemarilla pääsee samaan ajonautintoon melkein tuplahinnalla, joten kakkosauto saa olla alfa.

        im dreaming, im always dreaming...


      • Äksviis
        Jönsson kirjoitti:

        No, se nyt ei tietenkään ole yllätys, etteikö rauta ruostu. Kuitenkin viiden Alfan kokemuksella uskallan väittää, etteivät Alfat ainakaan keskimääräistä ruostealttiimpia autoja ole. Kokemuksia olen kerätty 70-, 80-, 90- ja 2000-luvun Alfoista.

        Jokainen voi myös itse päätellä katselemalla 75-, 155- ja 164-Alfoja liikenteessä. Äärimmäisen harvoin löytyy näkyvästi ruosteista yksilöä. Tokihan 7 - 20 -vuotiaissa autoissa ruostetta on, oli merkki mikä tahansa, mutta kyllä ne vakavasti ruosteen vaurioittamat tai moneen kertaan maalatut ovat pääasiassa muita merkkejä kuin Alfoja.

        Oma 75:ni on hyvä esimerkki 16-vuotiaasta autosta, joka kolaroitua kylkeä lukuunottamatta on alkuperäisissä maaleissa, päällepäin ruosteeton ja maali kiiltää kuin kapitalistin saapas.

        156:ssa keula on arka kiveniskemille, samoin helmat, mutta en minä ainakaan ole omassani havainnut ruostumista, en myöskään havainnut edellisessä. Mutta ruostuu se Alfakin, ilman muuta, ennen pitkää.

        Ehkäpä meidän edellinen 156 oli maanantaiyksilö, mutta se ruostui mm. takaluukun alareunasta suljettuna alaspäin osottavalta pinnalta. Maali vain lähti kupruilemaan ja alta paljastu ruostetta. Kiven iskeymät eivät voineet sitä aiheuttaa, koska ruostumispaikka ei ole ajaessa edes ulkona. Myös oven karmissa, alustassa ja lokasuojien reunoissa oli vm. 2001 2,0 SW:ssä ruostetta. Viime huollossa ruosteesta mainittiin oikein erikseen Delta-auton toimesta.

        Toivotaan, että meillä oli maanantaiyksilö, sillä nyt meillä on uusi 156 V6 ja olemme olleet siihen kovin tyytyväisiä, ainakin toistaiseksi. Eikä tuo enää haittaa, jos se ruostuu. Päätin edellisen alfan kanssa, etten aja alfalla, jossa ei ole takuu voimassa. Sen verran kiva auto se alfa on, että sillä viitsii ajaa hienoisesta epäluotettavuudesta huolimatta.


    • -AR156-

      voi luottaa, niin mihin sitten? :)

      Kokemusta hyvin monista malleista ja yksilöistä, jatkoa listaani (159?) saattaapi seurata...

    • ostamassa

      Jos kerran asenteesi on tuota luokkaa, niin et kai tosissasi voi väittää että harkitset Alfan ostoa. Hauska juttu on se, etten Alfan omistajana ole joutunut kokemaan mitään näillä palstoilla lueteltuja ongelmia, etenkään noita sinun luettelemiasi. Käyhän koeajolla ja vertaa muihin merkkeihin, Alfan puolelle niksahtaa, sen voin vakuuttaa. Etkä enää provoile.

    • Tommaselli

      Kokemuksia vanhoista ja uudehkoista Alfoista.
      Vanhat on jo museoikäisiä ja suhtauduttava sen mukaan. Uudet on modernilla tekniikalla kuten muutkin ikäisensä autot. Itse ajan 156 V6 vm'03:lla. Pieniä puutteita on jotkin sisustuksessa käytetyt materiaalit, lähinnä muoviset panelit yms. jotka saisi olla hiukan laadukkaamman tuntuisia. Alustan puslat kuluvat melko nopeasti mutta niin ne kuluvat monessa muussakin automerkissä. Jakohihnan vaihto on syytä tehdä mieluummin vähän aikaisemmin kuin myöhemmin, syystä että...no kai sen arvaa mitä katkennut remmi saa aikaan moottorissa, tämä ongelma myös lähes kaikissa nykyautoissa. Hyviä puolia ainakin omassa Alfassani: V6 moottori, saundi, kierosherkkyys, hyvä ajettavuus, hyvät varusteet. Huollotkin voi tehdä muualla kuin Deltassa, tulee halvemmaksi. Tosin itse voi tehdä kaiken muun paitsi moottorinohjausjärjestelmän tarkistuksen.
      Se, että Alfat on saaneet huonoa mainetta ei aina ole autojen vika. Suomessa ei vanhempaa Alfaa viedä asiansa osaavaan korjaamoon koska sellaisia ei ole. Deltakaan ei mielellään tee yli kymmenen vuotiaisiin Alfoihin mitään, koska ne ei olleet silloin edes Alfan myyjiä.
      Alfa alle ja elämä maistuu.

    • alfalla ajava

      omistan vm.2000 156:sen ajettu 80 000km.Hyvin lähteny käyntiin säällä kun säällä oli piuhas tai ei.Ruostumaan ei o viel alkanu mistään.
      Ainoa vika tähän mennessä on ollu etupyörän laakeriääni.Alatukivarsia ja niiden puslia kuulemma menee väljiks helposti mut ne ei oo
      kalliita oisko reilun satasen,ei o tarvinnu viel vaihtaa.Jäätyny ei oo muuta kun ikkunat!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2803
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      73
      2576
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2121
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1449
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1413
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe