Vantaalainen taksiyrittäjä Ari Nyyssönen ajoi Teslallaan 744 000 kilometriä. Jättiremontit toi vasta 600 000 kilometrin rajapyykki. ”Huoltoväli” on nyt 100 000 kilometriä: ”En mielelläni enää vaihtaisi polttomoottoriautoon.”
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/a/eba96120-d695-44a2-b9bf-cfc38506b13d
Miten on mahdollista, että lehden mukaan vantaalaisen taksiyrittäjän Teslan akku kesti 600 000 km?
30
381
Vastaukset
- Anonyymi
Juuri äskettäin luin jostain, että taksikäytössä akku ei kestä?
- Anonyymi
Teslan akku kestää, se on paras auto tällä hetkellä.
- Anonyymi
Vuodet akun tappavat, ei niinkään kilometrit.
- Anonyymi
Noihin ajokilometreihin kuluu kyllä vuosiakin paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noihin ajokilometreihin kuluu kyllä vuosiakin paljon.
Ei välttämättä varsinkaan ammattiautoilijalle. Joku 150 tkm / vuosi on ihan normaali ajo.
- Anonyymi
Väärin, latausten määrä ja pikalatausten määrä vaikuttaa eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin, latausten määrä ja pikalatausten määrä vaikuttaa eniten.
Pikalatausten haitallisuus on vain sitkeä myytti.
- Anonyymi
Tutkimusten ja tieteellisen datan mukaan sähköauton akut kestävät ainakin 20 vuotta.
- Anonyymi
Taksiajo on ammatti sähköauto korjaajan mukaan ei siis mielipide vaan kokemus työstään , tuhoisaa akustolle. Suomalainen ammatikseen sähköautoja korjaavan elektroniikka ammattilaisen tieto ja toteamus.
- Anonyymi
Menepäs uudelleen peruskouluun, että ihmiset ymmärtävät mitä kirjoitat.
- Anonyymi
Mitähän järkeä on tehdä jättiremontteja 600 tkm ajettuun autoon??
- Anonyymi
Miksei teikisi jos on hyvässä kunnossa edelleen? On tuolla enemmän arvoa kuin sinun Toyotallasi.
- Anonyymi
600 000 km dieselillä (5 l/100 km) tarkottaisi 30 000 litraa polttoainetta eli n. 45 000 euroa. Siihen diesel-verot vielä päälle, AdBlue ja hiukkasloukun korjaukset. Ja robottilaatikon korjaukset.
- Anonyymi
"Teslan alkuperäisellä akulla ajettiin 600 000 kilometriä. Sinä aikana toimintasäde putosi ehkä 10 prosenttia”,
Eiköhän se pudonnut 100 %, kun hajosi ja meni vaihtoon? - Anonyymi
Yleensä Teslan sähkömoottorit kestää keskimäärin 170 000 km . Montahan tuohon on vaihdettu .
- Anonyymi
Miksi valehtelet tuollaista?
- Anonyymi
Sähkömoottoreiden vaihtoa ei kai pidetä isona korjauksena, pelkkää vaihtohuoltoa.?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet tuollaista?
Sähkömoottoreita menee noissa paljon ajetuissa Tesloissa suunnilleen tuota vauhtia . Kyllä niitä juttuja netistä löytyy , jos vaan viitsii lukea .
- Anonyymi
Pikalataus tuhosi akun
- Anonyymi
Niin, taksin pikalataus ja silti kesti noin valtavasti.
- Anonyymi
Haukiputaalla S- mallin Tesla taksiin jo ensimmäisten joukossa kun auto tuli markkinoille.
Kun auto uusittiin,
siirryttiin dieseliin.- Anonyymi
Yhden kuvitellun tapauksen vuoksihan sitä kaikkien pitäisi ostaa diesel.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden kuvitellun tapauksen vuoksihan sitä kaikkien pitäisi ostaa diesel.
Minä ostan heti kun nettitrolli sanoi että riisseli on paras ja sähkö huono.
- Anonyymi
Siinä sitä on tuskaista luettavaa akkuvalehtelijoille.
- Anonyymi
Tavaahan tuota aloitusta.
- Anonyymi
Akuista tulee koko ajan uutta tietoa. Ne näyttävät kestävän loputtomasti.
- Anonyymi
Onneksi kansa saa oikeaa tieto lehdistä, että akut kestävät todella hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi kansa saa oikeaa tieto lehdistä, että akut kestävät todella hyvin.
Minun tieto tulee muualta. Tepoililla rape sanoi että sähköauto on huono ja riiseli paras.
- Anonyymi
Esson baareissa keskustellaan kuvitelmista. Akut kyllä kestävät loputtomasti kuten lehdet kertovat.
- Anonyymi
Hansjörg Gemmingenin Tesla Model S -autoon on sen elinkaaren aikana vaihdettu neljä akkua ja 13 sähkömoottoria auton saavuttaessa noin 1,9 miljoonaa kilometrin rajapyykin.
Vaihdetut komponentit
Akut: Auto on nykyisin neljännellä akullaan. Yksi vaihdetuista akuista kesti 670 000 kilometriä ja toinen 505 000 kilometriä. Useimmat akunvaihdot tehtiin takuun piikkiin.
Moottorit: Autoon on vaihdettu kaikkiaan 13 sähkömoottoria. Ongelmat johtuivat pääasiassa vanhempien, yksimoottoristen P85-mallien jäähdytysnestetiivisteen suunnitteluvirheestä, joka päästi jäähdytysnestettä moottoriin ja aiheutti vaurioita. Yksi moottoreista kesti kuitenkin ongelmitta 780 000 kilometriä.
Hansjörg von Gemmingen-Hornbergin sinnikkyys ja tarkka huolenpito, kuten lataustason pitäminen 20–80 prosentin välillä ja pikalatauksen välttäminen tarpeettomasti, ovat auttaneet maksimoimaan komponenttien käyttöiän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2434223Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1182681Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412432Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?821477Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1161466- 481189
- 781107
- 59983
- 45976
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En171951