Vaikka asia oli vaikea.
Miksi Paavali ei hätääntynyt?
27
157
Vastaukset
- Anonyymi
Paavalissa oli "suojelusenkeli"
2. Kor. 12:7
Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. - Anonyymi
Paavalilla oli Jumalan suoma rauha, se sama joka on nykyäänkin Jumalanlapsilla, ja jota ei voi kukaan muu saaha koettavakseensa kuin uuvestsyntyneet. Se rauha näkyy siinä ettei olla esim. paniikissa kuten jumalattomat?
Itselläin oli salaisuutena tupakointi, en päässyt siitä eroon uskoontultujain rukouksella. Ehkä syy oli siinä että salasin sitä lähes kaikiltajumalattomiltakin, koska perheeni oli tupakoimaton ja kielteisesti tupakoimiseen suhtautuvaa. Vain yksi ihminen tiesi siitä, kaverini joka poltteli itsekin.
Sitten sain päähäni että Jeesus paljastaa mun tupakointi ja sen kuinka oon sen salannut läheisiltäni.Joskus kysyttiin miten autossa haisee tupakka niin valehtelin että joku oli just kyydissä ja se poltti. Olin silloin jumalaton muistaakseni kun valehtelin maalliselle isälleni siitä.
Ihminen, jolla on Jumalan rauha ei hätäänny maalliseen tapaan, mutta tahallisessa synnissä elämisestä tulee omatuntoon palautetta ja se on tunnontuskaa, joka eroaa kuitenkin jotenkin olotilaan vaikuttavuujessaan, mutta ei sekään kivalta tunnu vaan ajaa parannukseen siitä mistä omatunto syytelmöi.
Vaikka Jumala ilmoittelee pahoistavaikeista, Jumalan puhekokonaisuuksiin kuuluu ilmeisellisesti aina rauhaksisuus, ei ällöttävä oman nahan turvaamispelko eikä siitä levijävä epäjärjestys rintamakarkuruujes a la Ukrainija.
Onko tämmöinen ymmärrellisöitävää? Jaksatko vielä jos lisseen viel vähäksellisest?
Paavali tiesi että Jumala ei kóskaan hylkee häntä, koska oli sen luvannut hänellisellekin? Joten miksi Paavalin tulisi hätääntyä maajilmanmenoksista kun Jumalan häntä suojaavainen huolenpito oli niin totta kuin olla vaan voipi?
Jumalan apu oli saatavilla Paavalille ja Jumalan apu on saatavilla meillekin muillekin jos vaan tartullisoimme siihen.
Selef Urge- Anonyymi
Jumala heitti miehen Saatanan enkelin valtaan, eikä ottanut demonia pois rukouksista huolimatta. Roomassa demoni viimeisteli tekonsa, paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala heitti miehen Saatanan enkelin valtaan, eikä ottanut demonia pois rukouksista huolimatta. Roomassa demoni viimeisteli tekonsa, paha äkkikuolema, johon ei liittynyt mitään armoa.
" Jokaisen on kerran kuoltaman"
Varsingin niijen ketkä jää ylöstenpauksest.
Kunhan ei toiseen kuolemaan jouvuksita itte kukin niin a vot.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selef UrgeDemonin tekemät äkkikuolemat on pahoja kuolemia. Nekin käännettiin jälkikäteen marttyyrikuolemiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Selef UrgeEi oikeita kristittyjä mihinkään temmata. Ne menee Jerusalemiin Jeesuksen häihin.
Jälkikäteen kylvetty lahkoluste temmataan pois, jotta Jeesus voi tulla rauhassa takaisin maan päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikeita kristittyjä mihinkään temmata. Ne menee Jerusalemiin Jeesuksen häihin.
Jälkikäteen kylvetty lahkoluste temmataan pois, jotta Jeesus voi tulla rauhassa takaisin maan päälle.Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ap. t. 1:11 ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."
Kiitoksija kun valheen paljastavan jakeen laitelmoit.
Selef Urge
- Anonyymi
Paavalista puuttui Totuuden Henki.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan? - Anonyymi
Jeesuksen seurassa eläneillä 12 apostolilla oli Jeesuksen heille antama Totuuden Henki.
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi
Paavali on kivi harhaoppisten kengässä.
- Anonyymi
Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat kun oli kyse naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
Mutta kun oli kyse Jumalanmiehen Juutalaisen Stefanoksen murhasta, niin puheet kääntyivät rakkauteen ja armoon.
1. Kor. 14:34 NAISTEN tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo. - Anonyymi
Eikä se Stefanoksen murha ollut ainoa laatuaan..."silloinkin"
Paavali oli murhakoplan johtaja, joka hyväksyi ne teot.
Ap. t. 22:20
Silloinkin, kun Stefanos, sinun todistajasi, surmattiin, minä olin paikalla, hyväksyin kaiken ja vartioin hänen murhaajiensa vaatteita.'
Paavali oli ammatiltaan Roomanvallan palkkamurhaaja, jolla oli lupa tappaa ihmisiä, jos he ovat uhka Roomanvallalle.
Miestä ei saatu tuomiolle mistään rikoksista. Koska hän nautti Roomanvallan suojelusta.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen. - Anonyymi
Mihin ap nyt viittaat ?
- Anonyymi
Ei hätää. https://keskustelu.suomi24.fi/t/13705794/sanan-ja-saarnamiehen-suhde
- Anonyymi
Ei se Johannes Kastajakaan tullut uskoon kenenkään saarnojen perusteella.
Saarnaamalla tehdään nykyisin harhaoppisia lahkolaisia, kuten helluntailaisia.
Kyllä oikea usko on Pyhän Hengen yksi pysyvä ominaisuus, jonka Johannes Kastaja sai jo kohdussa ollessaan.
Kristityt lapset saavat oikean uskon Hengen lahjan kasteessa lapsina.- Anonyymi
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhän Hengen lahjaa) niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei pääse sinne sisälle. Monet koittavat, mutta eivät voi. Aikuisen on vaikea pelastua. Rikkaalle se on lähes mahdotonta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa (Pyhän Hengen lahjaa) niinkuin sen tekee lapsi kasteessa, ei pääse sinne sisälle. Monet koittavat, mutta eivät voi. Aikuisen on vaikea pelastua. Rikkaalle se on lähes mahdotonta.
Höpö höpö !
Olet ihan pihalla kuin lumiukko tai lintulauta.
- Anonyymi
Ei silti voi ajatella että Paavali oli murhamies uskoontulonsa jälkeen vaikka olisi lapsena kastettu. Siinä menee se raja että kyllä Raamattua pitää kunnioittaa vaikka olisi miten oikein ja täydellisesti kastettu, niin ei silti voi raiskata Raamatun sanaa muodostamalla siitä aivan omia käsityksiään. Ei kasteen armo aivan niin suuri sentään ole, vaikka saattaa juuri ja juuri kattaa kansanmurhan. kannattamisen.
- Anonyymi
2Kor.11:25 Kolmasti olen vitsoilla piesty. Olin kerran kivitetty. Kolmasti olen minä tullut haaksirikkoon. Yö ja päivän olin minä meren syvyydessä. Biblia (1776) Ap.t.14:19.
- Anonyymi
Jos ei usko Paavalia, ei kannata uskoa mitään muutakaan mitään Raamattuun on kirjoitettu, vaan pitää sitä samalla satukirjansa kuten ateistit ja suhtautua siihen kuin Aku Ankkaan. Ei kannata laulaa ateistin kanssa samoja laulua, että ei välitä mitään mitä Raamattuun on kirjoitettu, mutta urputtaa siitä silti koko ajan.
- Anonyymi
Jaksaa ne Paavalin rienaajat rienata Paavalia vaikka he ovat Pietarin mukaan menossa kadotukseen!
Ajatelkaapa sitä. - Anonyymi
Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin haltuun kuritettavaksi ja lopulta Roomassa tapettavaksi. Ei siihen liittynyt mitään armoa, vaikka mies sitä aneli.
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
Paavalille kävi itselle juuri niin, mitä suunnitteli toisille tekevänsä.
1. Kor. 5:5
Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä Saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.- Anonyymi
Paavali keksi lihateorian. Ei ne ihmisen lihat mitään ajattele, kyllä ihmisen on itse otettava vastuu kaikista synneitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali keksi lihateorian. Ei ne ihmisen lihat mitään ajattele, kyllä ihmisen on itse otettava vastuu kaikista synneitä.
Paavali ulkoisti syyn omista synneistän lihoille ja vanhoille aatameille.
Room. 7:17
Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ulkoisti syyn omista synneistän lihoille ja vanhoille aatameille.
Room. 7:17
Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu.Korintossa ollessaan Paavali kiroitti tunnustuskirjettä valehtelustaan kaukaiseen Roomaan. Kuriiri vei kirjeen sinne, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?
On syytä olettaa, että Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne kirjoitettuihin kirjeisiin.
- Anonyymi
Ei tosiaan kannata tehdä Raamatusta satukirjaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"758937Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1545604Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1285054Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään183903Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m853480Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta533379Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla
Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä402731En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102701Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html582676- 241747