Muistan tapauksen, jossa Tampereen ratikkaan ei päästetty maahanmuuttajataustaisia nuoria. Siitä syntyi kauhea haloo ja valitettiin rasismista.
Asiaan ei liittynyt heidän tausta, vaan heitä ei päästetty siksi, että aiheuttivat häiriöitä muille matkustajille. Heidät oli heitetty pihalle edellisestä ratikasta häiriköinnin vuoksi. Silti vinguttiin rasismista, vaikka asiaan ei liittynyt rasismi, vaan häiriköinti ja järjestyssäännöt.
Rasismia näkee, jos sitä haluaa nähdä
10
272
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kyllä kaikesta voi nostaa rasismikortin jos haluaa. On kyse työnhausta tai mistä vaan - jos ulkomaalaista, tummaihoista ei valita virkaan - on rasismia.
Missi joutui eroamaan kun KAVERI otti hänestä kuvan pelleilystä ja julkaisi sen. Herkkä hipiäiseksi on mennyt kaikki. Jostain yli 20v vanhasta kirjoituksesta (Räsäsen) käydään oikeutta jonka yhteiskunta maksaa. Syyttäjällä vaatimuksena sakko ? Tämä sakon hakeminen maksaa todella paljon jossain vaiheessa oli 300000e. Nyt korkein oikeus kaiketi menossa - asia ei siitä miksikään muutu, yhteisiskuntamme on kylläkin muuttunut todella paljon ??? "vulvaksi" pukeutunut menää linnan juhliin ? löyhyttelee silllä mekkoaan, omasta mielestään hino asia. Nähdäänkö penis seuraavissa linnanjuhlissa jännätään sitä- Anonyymi00004
Kaikesta voi kenties nostaa ja moni nostaakin, vaikka rasismia ei ole asiassa ollenkaan.
- Anonyymi00002
Niin mamut on kovaäänisiä häiriköivät muita ihmisiä sitten alkaa kova huuto rasismista. Itse aiheuttavat rasismia minä olen melkein joka päivä rasisti ei sittenkään saada järkeä päähän saati käytöstapoja.
- Anonyymi00003
Minä en hyväksynyt kurdin halailua ja pussailua töissä teki pirulainen rasisti syytteen ei mennyt valitus läpi. No aina oli valittamassa niin sitten kun henkilökuntaa sote alueelta vähennettiin niinkurdi sai lähtöpassit. Pomot kyllästy valituksiin. Pitäiskö aina olla pokkuroimassa mamuja hahah. En varmasti ole. Kurdi sanoi minua pitää kunnioittaa hihhh kyllä nauru kelpasi. Ei ymmärtänyt suomen kulttuuria. Kuka nyt kurdia kunnioittais. Eduskunnassa mustat on aina ulisemassa rasismista. No eihän orpon tartte olla lapsae vahtina.
- Anonyymi00005
Kun syrjii rasistisesti, niin on rasismista kyse. Ikäsyrjintä ei esim. sitä ole. Kyse on syrjinnästä, ei rasismista, kun syrjitään ikään perustuen. Ikäsyrjintä on oikea termi.
- Anonyymi00006
ai jos ei palkkaa 1+1= ööö kaveria ???
- Anonyymi00007
rasismikortin asiattomasta käytöstä , pitäisi rangaista kolminkertaisesti 🤔
- Anonyymi00008
Minun nuoruudessani koko rasismi sanaa ei edes tunnettu. Matut toivat sen tullessaan käytöksellään ja nyt se on tullut pysyvästi jäädäkseen.Siinä eivät mitkään kampanjat tai koulutukset auta.
- Anonyymi00010
jos tulijat ovat huonompia niin käytetään rasismia selittämään tasoerot 🤔
moniko suomalainen on päässyt rasismi kortilla yliopistoon 🤣 - Anonyymi00011UUSI
Ennen oli savunahkoja ja lakupellejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi675927Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3495749Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934731Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182048Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521952Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2511211Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061