Rasismia näkee, jos sitä haluaa nähdä

Anonyymi-ap

Muistan tapauksen, jossa Tampereen ratikkaan ei päästetty maahanmuuttajataustaisia nuoria. Siitä syntyi kauhea haloo ja valitettiin rasismista.

Asiaan ei liittynyt heidän tausta, vaan heitä ei päästetty siksi, että aiheuttivat häiriöitä muille matkustajille. Heidät oli heitetty pihalle edellisestä ratikasta häiriköinnin vuoksi. Silti vinguttiin rasismista, vaikka asiaan ei liittynyt rasismi, vaan häiriköinti ja järjestyssäännöt.

13

431

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kyllä kaikesta voi nostaa rasismikortin jos haluaa. On kyse työnhausta tai mistä vaan - jos ulkomaalaista, tummaihoista ei valita virkaan - on rasismia.
      Missi joutui eroamaan kun KAVERI otti hänestä kuvan pelleilystä ja julkaisi sen. Herkkä hipiäiseksi on mennyt kaikki. Jostain yli 20v vanhasta kirjoituksesta (Räsäsen) käydään oikeutta jonka yhteiskunta maksaa. Syyttäjällä vaatimuksena sakko ? Tämä sakon hakeminen maksaa todella paljon jossain vaiheessa oli 300000e. Nyt korkein oikeus kaiketi menossa - asia ei siitä miksikään muutu, yhteisiskuntamme on kylläkin muuttunut todella paljon ??? "vulvaksi" pukeutunut menää linnan juhliin ? löyhyttelee silllä mekkoaan, omasta mielestään hino asia. Nähdäänkö penis seuraavissa linnanjuhlissa jännätään sitä

• Anonyymi00004

Kaikesta voi kenties nostaa ja moni nostaakin, vaikka rasismia ei ole asiassa ollenkaan.

• Anonyymi00014

On rasismia ja nimenomaan siten että matut rasistisia suomalaisia kohtaan. Missä matu, siellä ongelma! Pätee aina, ikävä kyllä.

• Anonyymi00002

Niin mamut on kovaäänisiä häiriköivät muita ihmisiä sitten alkaa kova huuto rasismista. Itse aiheuttavat rasismia minä olen melkein joka päivä rasisti ei sittenkään saada järkeä päähän saati käytöstapoja.

• Anonyymi00003

Minä en hyväksynyt kurdin halailua ja pussailua töissä teki pirulainen rasisti syytteen ei mennyt valitus läpi. No aina oli valittamassa niin sitten kun henkilökuntaa sote alueelta vähennettiin niinkurdi sai lähtöpassit. Pomot kyllästy valituksiin. Pitäiskö aina olla pokkuroimassa mamuja hahah. En varmasti ole. Kurdi sanoi minua pitää kunnioittaa hihhh kyllä nauru kelpasi. Ei ymmärtänyt suomen kulttuuria. Kuka nyt kurdia kunnioittais. Eduskunnassa mustat on aina ulisemassa rasismista. No eihän orpon tartte olla lapsae vahtina.

• Anonyymi00005

Kun syrjii rasistisesti, niin on rasismista kyse. Ikäsyrjintä ei esim. sitä ole. Kyse on syrjinnästä, ei rasismista, kun syrjitään ikään perustuen. Ikäsyrjintä on oikea termi.

• Anonyymi00006

ai jos ei palkkaa 1+1= ööö kaveria ???

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

ai jos ei palkkaa 1 1= ööö kaveria ???

Ikäsyrjintä ei ole rasismia, vaan syrjintää. Ikärasismi on terminä väärä. Sellaista ei ole. Oikea termi on ikäsyrjintä.

• Anonyymi00007

rasismikortin asiattomasta käytöstä , pitäisi rangaista kolminkertaisesti 🤔

• Anonyymi00008

Minun nuoruudessani koko rasismi sanaa ei edes tunnettu. Matut toivat sen tullessaan käytöksellään ja nyt se on tullut pysyvästi jäädäkseen.Siinä eivät mitkään kampanjat tai koulutukset auta.

• Anonyymi00010

jos tulijat ovat huonompia niin käytetään rasismia selittämään tasoerot 🤔
      moniko suomalainen on päässyt rasismi kortilla yliopistoon 🤣

• Anonyymi00011

Ennen oli savunahkoja ja lakupellejä.

• Anonyymi00013

Rasismiksi tulkitaan yllättävän usein myös sellaista, joka ei rasismia edes ole.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      85
      6020
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      319
      5117
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      20
      2658
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      48
      2599
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      83
      1832
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      103
      1669
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      17
      1521
    8. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      109
      1497
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      119
      1402
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      133
      1393
    Aihe