Sähköautojen etuja ovat tyypillisesti alhaiset käyttökustannukset, parempi ekologisuus, miellyttävä ajokokemus, verotusedut ja latausverkoston paraneminen.
Tässä on yhteenveto yleisimmistä eduista:
Alhaiset käyttökustannukset: Sähköautolla ajaminen on huomattavasti edullisempaa sähkön hinnan (tyypillisesti 2,25-3,75 € / 100 km kotilatauksella) ansiosta verrattuna polttomoottoriauton tankkaamiseen. Paljon ajavalle kuljettajalle säästöt voivat kompensoida korkeamman hankintahinnan nopeasti.
Ekologisuus: Sähköauto on kokonaisarviossa ekologisempi kuin polttomoottoriauto, ja sen käytönaikaiset päästöt ovat nollat (riippuen sähkön tuotantotavasta).
Ajokokemus ja tekniikka: Sähkömoottori tarjoaa välitöntä vääntöä ja sujuvan, hiljaisen ajokokemuksen. Autoissa on tyypillisesti vain yksi vaihde, mikä tekee ajamisesta helppoa.
Verotusedut: Sähköautoista ei ole tarvinnut maksaa kertaluonteista autoveroa 1.10.2021 jälkeen, ja niiden ajoneuvovero koostuu perusverosta ja käyttövoimaverosta.
Latausmahdollisuudet: Kotilatauksen helppous mainitaan usein merkittävänä etuna. Myös julkinen latausverkosto laajenee jatkuvasti.
Luotettavuus: Joissakin on nostettu esiin sähköautojen luotettavuus, sillä niissä on vähemmän liikkuvia osia kuin polttomoottoriautoissa.
Sähköautojen edut verrattuna polttomoottoriautoon ovat suuret.
89
543
Vastaukset
- Anonyymi
Ne tarjoavat myös nopean ja tasaisen kiihtyvyyden sekä ovat usein veroedullisia. Latausverkosto laajenee jatkuvasti, ja kotilataus on helppoa.
- Anonyymi
Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.
Mistähän johtuu , kun 44 vuoden autoiluni aikana minulla ei ole koskaan ollut autoissani käynnistysongelmia . Tätä jäin pohtimaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän johtuu , kun 44 vuoden autoiluni aikana minulla ei ole koskaan ollut autoissani käynnistysongelmia . Tätä jäin pohtimaan .
Siinäpä sulle pohdittavaa….
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.
” Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.”
Herkkiä? Nyt et ole autoillut koskaan. Tyhmästi valehdeltu. Nimimerkillä yli 40v autoiltu.
Minuuttien tankkaus ja matka jatkuu keli kuin keli. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.”
Herkkiä? Nyt et ole autoillut koskaan. Tyhmästi valehdeltu. Nimimerkillä yli 40v autoiltu.
Minuuttien tankkaus ja matka jatkuu keli kuin keli.Kummallisen moneen käynnistysongelmaiseen polttomoottoriautoon olen apuvirtaa antanut yli 40 vuoden aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.
Hehheh.... vaikka Suomessa autokanta on vanhaa, niin ei suinkaan niin vanhaa. Mulla on kokemuksia pelkästään vanhoista autoista, eikä yksikään ole pakkasella tielle jättänyt. Yks diisseli oli n 13 v, käytettynä ostin. Joutui tunti tolkulla seisoon taivasalla työpäivän ajan, kun lämmitysmahdollisuutta ei ollut. Pakkaset vaihteli 20-30 välillä. Aina se vaan lähti käymään, no tosin parina viimesenä talvena jänskätti, et hörähtääkö, mutta kyllä se vaan hörähti. Miksi jänskätti? No kun sen akku oli alkuperänen. Nyt se jatkaa vielä matkaansa jossain Etelä-Suomessa. Mää olen ajanut aina vanhoilla, muutaman tonnin peleillä, liikennevakuutus, ei muuta. Huollot teen itse ja muut kuluvien osien korjaukset, koneremppakin onnistuu vaan eipä ole tarvinnut tehdä. Halvaksi on tullut. Työtaksaa en itselle laske, kun on vähän niin kun kivaa, harrastys. Osat ulkomailta kotiin tuotuna tai lähikaupan lokeroon. Kerran räknäilin, että.kuluvien osien vaihtamisilla, öljyt + suodatin ym härpäkettä nyt tarviikaan, oli säästö n 10k. Sitten en enää ole viitsinyt laskeskella. Tietotaitoa on kertynyt useammasta automerkistä. No, kyl mä myönnän, että hommat aikanaan aloitin välillä kantapään kautta.
Kyllä tulee halvemmaksi vanha polttis. Hevon veetä ei kiinnosta ekoloogisuus. Emme me pikkukansa maailmaa pelasta. Se on fskta. - Anonyymi
Ihan polttomoottoriautostani olen apuvirtaa antanut, jopa siihen kommunistien ihailemaan Ladaan, joka ei sitten kireällä pakkasella muuten lähtenyt käyntiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.
Käynnistymisongelmat polttomoottoriautoilla?
52 vuoden polttomoottriautoilun vuosina ainoat käynnistysongelmat ovat johtuneet vahentuneesta akusta.
Itse tekniikka ei ole koskaan ollut ongelma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käynnistymisongelmat polttomoottoriautoilla?
52 vuoden polttomoottriautoilun vuosina ainoat käynnistysongelmat ovat johtuneet vahentuneesta akusta.
Itse tekniikka ei ole koskaan ollut ongelma.Käynnistysongelmia esiintyy aina kun on pakkasta yli 5 astetta.
Traktorini akku on vuodelta 2006 eikä se enää jaksa käynnistaa 2,6 l dieseliä ilman lohkolämmitintä.
Jos minulla olisi sähkötraktori se varmasti lähtisi kuin palmun alta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.
Mää muistan 60-luvun lopulta, kun faija pisti mersun alle tulta, et lämpeni kone ja saipi käymään. Sää olet varmaan jäänny tuolle vuosikymmenelle. Nyky polttomoottorit on jotain muuta, kun tuolloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummallisen moneen käynnistysongelmaiseen polttomoottoriautoon olen apuvirtaa antanut yli 40 vuoden aikana.
Älä valehtele
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköautot eivät ole yhtä herkkiä pakkaselle käynnistysongelmien suhteen kuin perinteiset polttomoottoriautot.
Sähköauton range putoaa jyrkästi pakkasella.
- Anonyymi
Minä ostan sähköauton heti, kun sellaisen saa 25k€:lla, joka kulkee kelissä kuin kelissä 500 km yhdellä latauksella, siihen mahtuu 4 normaalia aikuista sisään, siinä on 500l peräkontti ja vetokoukku, jolla saa vetää jarrutonta kärryä vähintään 600 kg, Lisäksi akkutakuu voimassa. Saa tarjota, käytettykin sopii?
- Anonyymi
Saako tuollaista edes polttiksenakaan? Dacia Jogger taitaa olla ainoa valintasi autoksi, Dusterkin maksaa jo enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako tuollaista edes polttiksenakaan? Dacia Jogger taitaa olla ainoa valintasi autoksi, Dusterkin maksaa jo enemmän.
Ei tahdo saada enää polttomoottorillakaan, kun melko lailla kaikilla merkeillä alkaa olla autot jollain tapaa sähköistettyjä ja hinta sen mukainen. Vielä 4-vuotta sitten sai. Maailmalla kuitenkin uusia polttomoottoriautoja vielä myydään paljon. Meidän automarkkinat on pilattu verotuksella. Ajetaan vanhoilla louskuilla sen vuoksi. Lisäksi vielä annettiin käsittämättömiä tukia kalliiden sähköautojen ostajille ja niille verohelpotuksia. Tavallinen kansa kiittää typeryydestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako tuollaista edes polttiksenakaan? Dacia Jogger taitaa olla ainoa valintasi autoksi, Dusterkin maksaa jo enemmän.
Tuossa luki " käytettykin käy " . Kai se käytetty polttiskin käy .
- Anonyymi
On turhaa puhua sähköautosta kertomatta, että sen akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !?
Suomalaisten keskim varallisuus aikuista kohti on Länsimaiden pienempiä !?
Eli noin 186000 USD kun Sveitsin varallisuus on 696000 USD
Joten sähköauton riski on suuri, täällä !?- Anonyymi
Usko jo viimein. Kukaa ei ikinä maksa akuston vaidosta 15000 - 40000 euroa. Jos ja kun akku on loppu, niin autokin on loppu.
Mun varallisuus on pikaisesti päässä laskien jotain millin paikkeilla. Siltikään en koe olevani rikas, enkä edes varakas. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko jo viimein. Kukaa ei ikinä maksa akuston vaidosta 15000 - 40000 euroa. Jos ja kun akku on loppu, niin autokin on loppu.
Mun varallisuus on pikaisesti päässä laskien jotain millin paikkeilla. Siltikään en koe olevani rikas, enkä edes varakas.Miksi ihmeessä tuo akun vaihto on sulle niin iso asia?
Sehän konkretisoituu vain jos akku jostain syystä hajoaa. Jos valmistusviasta vuoksi, niin kyse on tuotevastuusta, jos ulkoisen syyn vuoksi eli vahinko, onnettomuus yms, niin vakuutuksia on tätä varten. Äärimmäisen harvinaisia tilanteita…
Rikas et olekaan, mutta miten se nyt tähän kuuluu mitenkään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Usko jo viimein. Kukaa ei ikinä maksa akuston vaidosta 15000 - 40000 euroa. Jos ja kun akku on loppu, niin autokin on loppu.
Mun varallisuus on pikaisesti päässä laskien jotain millin paikkeilla. Siltikään en koe olevani rikas, enkä edes varakas.Tässä tietoa Suomalaisten varallisuudesta !
Keskim varallisuus aikuista kohti eri maissa. US Dollari.
1 Liechtenstein $758,637
2 Monaco $727,311
3 Switzerland $696,604
4 Luxembourg $657,564
5 United States $579,051
6 Bermuda $569,232
7 Hong Kong $552,930
8 Australia $550,110
9 New Zealand $472,153
10 Iceland $467,795
11 Cayman Islands $436,749
12 Denmark $426,494
13 Canada $409,297
14 Netherlands $400,828
15 Sweden $381,968
16 Belgium $381,114
17 Singapore $358,204
18 Norway $334,432
19 France $322,074
20 United Kingdom $309,375
21 Taiwan $297,864
22 Israel $273,417
23 Germany $256,985
24 Greenland $251,499
25 Ireland $251,337
26 Austria $250,125
27 Japan $245,238
28 South Korea $237,644
29 Italy $231,323
30 British Virgin Islands $228,342
31 Spain $222,888
32 Qatar $188,106
33 San Marino $186,804
34 Finland $186,208 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuo akun vaihto on sulle niin iso asia?
Sehän konkretisoituu vain jos akku jostain syystä hajoaa. Jos valmistusviasta vuoksi, niin kyse on tuotevastuusta, jos ulkoisen syyn vuoksi eli vahinko, onnettomuus yms, niin vakuutuksia on tätä varten. Äärimmäisen harvinaisia tilanteita…
Rikas et olekaan, mutta miten se nyt tähän kuuluu mitenkään?Syy on se, että sähköauton yhteen osaryhmään sitoutuu liikaa pääomaa !?
Eli akustoon !!? Puhutaan summista 15000-40000€ !?
On myös hyvä ymmärtää, että sekä takuussa, että vakuutuksessa on aina ehtoja !!
Esim !
Mikäli autolla on ajettu runsaasti ja akusto on takuunsa loppupuolella, niin akustovian ilmetessä sähköauton omistajalle hyvitetään vain osa akuston vaihtokustannuksista !?
Koska sähköauton arvo on pudonnut !? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy on se, että sähköauton yhteen osaryhmään sitoutuu liikaa pääomaa !?
Eli akustoon !!? Puhutaan summista 15000-40000€ !?
On myös hyvä ymmärtää, että sekä takuussa, että vakuutuksessa on aina ehtoja !!
Esim !
Mikäli autolla on ajettu runsaasti ja akusto on takuunsa loppupuolella, niin akustovian ilmetessä sähköauton omistajalle hyvitetään vain osa akuston vaihtokustannuksista !?
Koska sähköauton arvo on pudonnut !?Kyllä sinä poju jaksat meitä naurattaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä poju jaksat meitä naurattaa.
Niinkö ?
Onnea !!?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy on se, että sähköauton yhteen osaryhmään sitoutuu liikaa pääomaa !?
Eli akustoon !!? Puhutaan summista 15000-40000€ !?
On myös hyvä ymmärtää, että sekä takuussa, että vakuutuksessa on aina ehtoja !!
Esim !
Mikäli autolla on ajettu runsaasti ja akusto on takuunsa loppupuolella, niin akustovian ilmetessä sähköauton omistajalle hyvitetään vain osa akuston vaihtokustannuksista !?
Koska sähköauton arvo on pudonnut !?Akkuhan tulee aina auton mukana eli sisältyy hintaan. Ei sitä tarvitse erikseen ostaa.
Ei akkua tarvitse vaihtaa ellei sitä riko tai siinä ole vikaa. Ja näissä harvinaisissa tapauksissa vakuutukset ja takuut ja tuotevastuun toimivat ihan samanlailla kuin fossiiliautoissakin.
En koskaan reilun 40 vuoden aikana ole rikkonut, kolaroinut autojani. Ja toivoa sopii etten vastaisuudessakaan. Ainakaan en valitse autojani sen mukaan mitä kolarointien tai särkymisten mahdolliset kustannukset voisivat olla. Näin koska ostan ja olen ostanut tässä iässä jo vain uusia autoja, viimeiset 4 autoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Akkuhan tulee aina auton mukana eli sisältyy hintaan. Ei sitä tarvitse erikseen ostaa.
Ei akkua tarvitse vaihtaa ellei sitä riko tai siinä ole vikaa. Ja näissä harvinaisissa tapauksissa vakuutukset ja takuut ja tuotevastuun toimivat ihan samanlailla kuin fossiiliautoissakin.
En koskaan reilun 40 vuoden aikana ole rikkonut, kolaroinut autojani. Ja toivoa sopii etten vastaisuudessakaan. Ainakaan en valitse autojani sen mukaan mitä kolarointien tai särkymisten mahdolliset kustannukset voisivat olla. Näin koska ostan ja olen ostanut tässä iässä jo vain uusia autoja, viimeiset 4 autoa.Onkohan kirjoittaja ihan kunnossa ???
No kerrotaanpa, että kaikissa takuissa ja kaikissa vakuutuksissa on ehdot !?
Ei tarvitse olla älykkö kun ymmärtää, takuun ja vakuutuksen ollessa ohi akuston oikosulun jälkeen sähköauto romutetaan koska akuston uusinta maksaa uuden auton hinnan !?
Tämä uhka ja todellisuus alentaa väistämättä sähköautojen vaihtohintoja !!?
Sähköauto kannattaa hankkia vain leasingin kautta !!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan kirjoittaja ihan kunnossa ???
No kerrotaanpa, että kaikissa takuissa ja kaikissa vakuutuksissa on ehdot !?
Ei tarvitse olla älykkö kun ymmärtää, takuun ja vakuutuksen ollessa ohi akuston oikosulun jälkeen sähköauto romutetaan koska akuston uusinta maksaa uuden auton hinnan !?
Tämä uhka ja todellisuus alentaa väistämättä sähköautojen vaihtohintoja !!?
Sähköauto kannattaa hankkia vain leasingin kautta !!!Mietipä ihan omaa henkistä kuntoasi. Tuo jatkuva ja pitkään kestänyt jankutus tuosta akun rikkoutumisesta ei ole normaalia. Miksi olet siihen noin pahasti hirttäytynyt, jää meille muille epäselväksi.
Ei voi olla yllätys, että kaikki ihmisten tekemät tavarat voivat rikkoutua ja vahinkoja sattua, se riski on teoriassakin aina olemassa. Vaikka se olisi kuinka harvinaista tahansa.
Tuon riskin, harvinaisuudessaan huolimatta se on, olemassaolo ei ole koskaan vaikuttanut oikeastaan yhtään mihinkään. Sähköautojen osuus uusien autojen myynnissä on jo suurin ja seuraavana onkin ladattavat. Ja erityisesti sähköautojen osuus nousee koko ajan.
Sinun jatkuva ja ahkera trollauksesi sähköautoja vastaan muuttuu koko ajan koomisemmaksi. Alat muistuttaa jo erästä ratsumiestä, joka otti kohteekseen tuulimyllyt… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä ihan omaa henkistä kuntoasi. Tuo jatkuva ja pitkään kestänyt jankutus tuosta akun rikkoutumisesta ei ole normaalia. Miksi olet siihen noin pahasti hirttäytynyt, jää meille muille epäselväksi.
Ei voi olla yllätys, että kaikki ihmisten tekemät tavarat voivat rikkoutua ja vahinkoja sattua, se riski on teoriassakin aina olemassa. Vaikka se olisi kuinka harvinaista tahansa.
Tuon riskin, harvinaisuudessaan huolimatta se on, olemassaolo ei ole koskaan vaikuttanut oikeastaan yhtään mihinkään. Sähköautojen osuus uusien autojen myynnissä on jo suurin ja seuraavana onkin ladattavat. Ja erityisesti sähköautojen osuus nousee koko ajan.
Sinun jatkuva ja ahkera trollauksesi sähköautoja vastaan muuttuu koko ajan koomisemmaksi. Alat muistuttaa jo erästä ratsumiestä, joka otti kohteekseen tuulimyllyt…Niinkö ?
Palataan kehumaan sähköautoja sitten kun akusto on muuttunut pienemmäksi, kevyemmäksi ja paljon halvemmaksi kuin nyt !!
Ei ennen !!
Sähköauto tulee hankkia vain Leasing sopimuksella ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuo akun vaihto on sulle niin iso asia?
Sehän konkretisoituu vain jos akku jostain syystä hajoaa. Jos valmistusviasta vuoksi, niin kyse on tuotevastuusta, jos ulkoisen syyn vuoksi eli vahinko, onnettomuus yms, niin vakuutuksia on tätä varten. Äärimmäisen harvinaisia tilanteita…
Rikas et olekaan, mutta miten se nyt tähän kuuluu mitenkään?Entäs, kun ajat Suomen teillä semmoseen kivaan monttuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäs, kun ajat Suomen teillä semmoseen kivaan monttuun?
Ajan johonkin monttuun joka päivä, mutta 40 vuoden aikana en ole kertaakaan rikkonut autoni öljypohjaa, enkä sähköautoni akkua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä ihan omaa henkistä kuntoasi. Tuo jatkuva ja pitkään kestänyt jankutus tuosta akun rikkoutumisesta ei ole normaalia. Miksi olet siihen noin pahasti hirttäytynyt, jää meille muille epäselväksi.
Ei voi olla yllätys, että kaikki ihmisten tekemät tavarat voivat rikkoutua ja vahinkoja sattua, se riski on teoriassakin aina olemassa. Vaikka se olisi kuinka harvinaista tahansa.
Tuon riskin, harvinaisuudessaan huolimatta se on, olemassaolo ei ole koskaan vaikuttanut oikeastaan yhtään mihinkään. Sähköautojen osuus uusien autojen myynnissä on jo suurin ja seuraavana onkin ladattavat. Ja erityisesti sähköautojen osuus nousee koko ajan.
Sinun jatkuva ja ahkera trollauksesi sähköautoja vastaan muuttuu koko ajan koomisemmaksi. Alat muistuttaa jo erästä ratsumiestä, joka otti kohteekseen tuulimyllyt…Sähköautojen osuus kasvaa kokoajan?
Lukuja Suomenmaan osuuksista?
Muualla myynti laskee,jo pitkään.
Akku on todella merkittävä;luonnonvarojen kuluttamisessa,kierrättäessä käsittämätön ongelma tulevaisuuden ihmisille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuo akun vaihto on sulle niin iso asia?
Sehän konkretisoituu vain jos akku jostain syystä hajoaa. Jos valmistusviasta vuoksi, niin kyse on tuotevastuusta, jos ulkoisen syyn vuoksi eli vahinko, onnettomuus yms, niin vakuutuksia on tätä varten. Äärimmäisen harvinaisia tilanteita…
Rikas et olekaan, mutta miten se nyt tähän kuuluu mitenkään?Miksi kallis akku kiinnostaa? Katsohan, kaikki ei ajele kaupungissa hoidetuilla ajoradoilla. Minä en todellakaan ihmettele, miksi tuo kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syy on se, että sähköauton yhteen osaryhmään sitoutuu liikaa pääomaa !?
Eli akustoon !!? Puhutaan summista 15000-40000€ !?
On myös hyvä ymmärtää, että sekä takuussa, että vakuutuksessa on aina ehtoja !!
Esim !
Mikäli autolla on ajettu runsaasti ja akusto on takuunsa loppupuolella, niin akustovian ilmetessä sähköauton omistajalle hyvitetään vain osa akuston vaihtokustannuksista !?
Koska sähköauton arvo on pudonnut !?Yleensäkin nuo vakuutukset, koski mitä tahansa ja moni on varmasti vahingon sattuessa päässyt taistelemaan vakuutusyhtiönsä kanssa siitä vahingon syystä.. Jostain kumman syystä, niillä löytyy kyllä joku oma laki, jossa asiakkaasta tehdään se syyllinen. Sama pätee pankeissa, posteissa. Rahat kyllä kelpaa, mutta.kun pitäisi saada korvausta, niin jo alkaa märinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietipä ihan omaa henkistä kuntoasi. Tuo jatkuva ja pitkään kestänyt jankutus tuosta akun rikkoutumisesta ei ole normaalia. Miksi olet siihen noin pahasti hirttäytynyt, jää meille muille epäselväksi.
Ei voi olla yllätys, että kaikki ihmisten tekemät tavarat voivat rikkoutua ja vahinkoja sattua, se riski on teoriassakin aina olemassa. Vaikka se olisi kuinka harvinaista tahansa.
Tuon riskin, harvinaisuudessaan huolimatta se on, olemassaolo ei ole koskaan vaikuttanut oikeastaan yhtään mihinkään. Sähköautojen osuus uusien autojen myynnissä on jo suurin ja seuraavana onkin ladattavat. Ja erityisesti sähköautojen osuus nousee koko ajan.
Sinun jatkuva ja ahkera trollauksesi sähköautoja vastaan muuttuu koko ajan koomisemmaksi. Alat muistuttaa jo erästä ratsumiestä, joka otti kohteekseen tuulimyllyt…Puhu tai paremminkin kirjoita vain OMASTA puolestasi, älä käytä tuossa länkytyksessäsi "meille muille" -muotoa. Koska ihmiset ihan varmasti miettiin, jos vahinko sattuu, niin akku on kallis. Ihan helvetin kallis. Eihän se muuta tarvitse , kun kivi tiellä ja kun sopivasti kolahtaa akkuun, ei se jälkiä jättämättä jää. Järjen käyttö ei sinultakaan ole kielletty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhu tai paremminkin kirjoita vain OMASTA puolestasi, älä käytä tuossa länkytyksessäsi "meille muille" -muotoa. Koska ihmiset ihan varmasti miettiin, jos vahinko sattuu, niin akku on kallis. Ihan helvetin kallis. Eihän se muuta tarvitse , kun kivi tiellä ja kun sopivasti kolahtaa akkuun, ei se jälkiä jättämättä jää. Järjen käyttö ei sinultakaan ole kielletty.
Jokaisen on varmaan mietittävä ne riskit itse, mutta nyt ihan maalaisjärjellä ajateltuna jos ei 30 vuoteen ole kertaakaan ajanut auton pohjaa kiveen tms. niin kovin todennäköisenä en pitäisi sitä että sitten sähköauton myötä heti kolahtaa.
Toisaalta oli voimanlähde mikä tahansa, niin aina voi sattua joku sellainen vahinko mikä aiheuttaa isot korjauskustannukset. Eli AINA on jonkinlainen riski vahingolle olemassa ja sitten on varmaan helpointa olla ilman autoa jos niiden riskien kanssa ei pysty elämään.
- Anonyymi
Sähköromu ei auto. Autossa on aina polttomoottori . Ei ole ekologinen todellakaan. Jokainen ajaa millä haluaa turha kyseenalaistaa minkä kukakin valitsee.
- Anonyymi
Viherpiiperrys on nostanut uusien autojen hinnat sellaisiksi, että työläinen ei sellaista pysty ostamaan. Uusien autojen kauppa ei käy ja siksi käytettyjä roudataan tänne. Ääliömäistä touhua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viherpiiperrys on nostanut uusien autojen hinnat sellaisiksi, että työläinen ei sellaista pysty ostamaan. Uusien autojen kauppa ei käy ja siksi käytettyjä roudataan tänne. Ääliömäistä touhua.
Käytetty sähköauto oli minunkin valinta. Eläkkeellä ei ole liikoja rahoja tuhlattavaksi.
- Anonyymi
Oma ford focus ollut liikenteessä jo 25 vuotta, todella ekologinen vaihtoehto. Saa nähdä montako sähköautoa ajetaan 25 vuoden ikään saakka.
- Anonyymi
Ei yhtään.
- Anonyymi
Jos ajelee 100 000 km vuodessa niin parinvuoden käyttökuluissa hankkii valtaisan määrä seteleitä lompakkoon . Mutta jos et aja niin et hanki .
- Anonyymi
Sillonhan sitä vasta seteleitä kerryttää lompakkoon, kun ei aja eli ei hanki minkäänlausta autoa.
- Anonyymi
Ja alhainen vaihtoarvo.
- Anonyymi
Kaikki erilaiset käyttövoimat on nyt kokeiltu, ja en kyllä keksi yhtään asiaa jossa fossilivehkeet olisi parempia. Sähköllä nyt menty 3 vuotta, eikä muuten vaihdu enää muihin.
- Anonyymi
Samoin, kaikki on kokeiltu. ID4 77 kWh akulla on ollut ihan ok, mutta vasta vuoden kokemuksella en uskalla sanoa mitään varmaa. Viime talvena oli kunnon pakkasia vain parina päivänä ja niiden perusteella en tee ainakaan lopullisia johtopäätöksiä.
Pidän joka tapauksessa kaksi fossiiliajoneuvoakin. Diesel-matkailuautolle kun ei ole realistista korvaajaa ja sähkökäyttöinen moottoripyörä olisi täysin vieras ajatuksenakin. - Anonyymi
Se on sun mielipiteesi.
- Anonyymi
Se on sun asias.
- Anonyymi
Niin ja lämpenevät pakkasellakin noin viidessä minuutissa, ainakin ilmalämpöpumpulla olevat, vuosi takana i4 M50 ja aivan taivaallinen auto, ei mitään huonoa sanottavaa, Shellin baarin bensalenkkarit hervannasta tai mellunmäestä kateellisina hehkuttavat öljyvatkaimia joissa hirveät huollot ja kustannukset kun liikkuvia osia niin perkeleesti että päätä huimaa ja koko ajan joku hajoaa.
- Anonyymi
Ei kukaan oikeasti ole kateellinen sinun autostasi, itse asiassa ketään ei kiinnosta sinun autosi pätkänkään vertaa. Varsinkin kun nyky-bemarit ovat suorastaan oksettavan rumia ja pahasti ylihinnoiteltuja. Muut autovalmistajat myyvät paljon parempia autoja kymppitonneja halvemmalla.
Saksalaiset ”premiumautot” ovat pelkkää huijausta. Bemarissa ja mersussa ei ole sen enempää premiumia kuin Daciakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan oikeasti ole kateellinen sinun autostasi, itse asiassa ketään ei kiinnosta sinun autosi pätkänkään vertaa. Varsinkin kun nyky-bemarit ovat suorastaan oksettavan rumia ja pahasti ylihinnoiteltuja. Muut autovalmistajat myyvät paljon parempia autoja kymppitonneja halvemmalla.
Saksalaiset ”premiumautot” ovat pelkkää huijausta. Bemarissa ja mersussa ei ole sen enempää premiumia kuin Daciakaan.No sä et autoista tiedä sitten yhtään mitään, et ole todennäköisesti koskaan edes kokeillut tuoretta premiumia, halpiksissa ja premiumeissa ero kuin yöllä ja päivällä, kokemusta on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sä et autoista tiedä sitten yhtään mitään, et ole todennäköisesti koskaan edes kokeillut tuoretta premiumia, halpiksissa ja premiumeissa ero kuin yöllä ja päivällä, kokemusta on.
JA toisekseen Audia en pidä premiumina mutta BMW ja Mersu ovat hienoja ajettavuudeltaan, tehoiltaan ja laadultaan, eivätkä kuseta asiakkaita kuten VAG konserni tekee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sä et autoista tiedä sitten yhtään mitään, et ole todennäköisesti koskaan edes kokeillut tuoretta premiumia, halpiksissa ja premiumeissa ero kuin yöllä ja päivällä, kokemusta on.
Bemarissa ja Mersussa ei ole mitään premiumia. Ne ovat lähinnä ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja. Lähinnä ne ovat lähinnä keino huijata idiooteilta rahat. Ne eivät ole parempia ajettavia, niissä ei ole enempää tehoa eikä niissä ole laatua. BMW ja Mersu ovat huijariyrityksiä.
Lisäksi aina kun noissa tulee jotain korjattavaa niin korjauskulut ovat moninkertaiset verrattuna muihin autoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemarissa ja Mersussa ei ole mitään premiumia. Ne ovat lähinnä ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja. Lähinnä ne ovat lähinnä keino huijata idiooteilta rahat. Ne eivät ole parempia ajettavia, niissä ei ole enempää tehoa eikä niissä ole laatua. BMW ja Mersu ovat huijariyrityksiä.
Lisäksi aina kun noissa tulee jotain korjattavaa niin korjauskulut ovat moninkertaiset verrattuna muihin autoihin.Ylipäätään kaikki tuotteet joita mainostetaan premiumina on huijausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ylipäätään kaikki tuotteet joita mainostetaan premiumina on huijausta.
PREMIUM ON KUVITTELUA, EI TODELLISUUTTA!
Purettuna sana tarkoittaa hinnaltaan tai kuluttajan KOKEMALTA arvoltaan korkeampaa tuotetta tai palvelua.
Premium-termiä käytetään laajasti autojen markkinoinnissa ja mainonnassa, jossa se viittaa markkinasegmentin tuotemerkkeihin tai tuotteisiin, jotka KOETAAN antavaksi kuluttajalle todellista tai KUVITELTUA lisäarvoa korkeamman hintansa myötä. Avainsanat määrityksessä ovat ”KOETAAN” ja ”KUVITELTUA”. Premium on siis subjektiivinen näkemys. Se voi olla myös autossa täysin KUVITELTU ominaisuus.
Tekniikan Maailma on määritellyt premium-auton siten, että ”…siinä on ominaisuuksia, joista kuluttajat ovat valmiita maksamaan tietyn hintalisän yli saman kokoluokan perushintojen. PREMIUM EI OLE LAADUN SYNONYYMI, vaan kyse on enemmänkin laadun TUNNUSTA, joka saavutetaan materiaaleilla tai edistyksellisellä tekniikalla.”
Toyota ei pidä kuvitelmista, mielikuvista, eikä mistään tunnusta vaan tiedosta, totuudesta ja totuudellisuudesta. Siksi Toyotat eivät ole premium-autoja. - Anonyymi
N 5 minuutissa? Kestääpä kauan. Täälläkin jotkut mainostava "heti lämmin", kiukaallakohan ne ajavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sä et autoista tiedä sitten yhtään mitään, et ole todennäköisesti koskaan edes kokeillut tuoretta premiumia, halpiksissa ja premiumeissa ero kuin yöllä ja päivällä, kokemusta on.
Kaikissa bemuissa on vaan sama vika, oli se sitten 25 v tai just pakasta otettu. Aikanaan niissä alkaa joku paikka falskaan. No, eivät kuitenkaan mätäne samaa tahtia ku mersut.
- Anonyymi
Paskat on ekologisempi.
Ne nyt vaan ei ole tulevaisuutta.
120 vuotta sitten oli valmis sähköauto,mutta ei jatkoon, tuttu juttu akku,oli ongelma. - Anonyymi
Kun olet kova runoilemaan,kerro samalla miten jättiakut kierrätetään luonto ja ihmisystävällisesti.
Valmistaessa on jo kuluttanut valtavasti maapalloa.- Anonyymi
Kierrätetään joo, mutta mistäs ne "sisukset" kaivetaan?
- Anonyymi
Ajoakun kapasiteetti kun on alle 70 %, niin ei oteta vastaan vaihdossa!
- Anonyymi
Silloin on ikää 23 vuotta eli keskimääräinen auton romutusikä Suomessa.
- Anonyymi
Jos sähköauto on ollut taksina, niin akuston takuu on loppu 2 vuoden jälkeen !?
Tekee varmaankin hyvää sähköauton jälleenmyyntihinnalle !?
- Anonyymi
Niinhän ne olisi jos toimisivat 30v yhtä hyvin kuin polttomoottoriautot.
- Anonyymi
mietippä jos nyt kaikki miljoona bensa-autoa vaihdettaisiin sähköautoon osamaksuilla ....mikä olisi tulos 5 vuodenpäästä .. montako miljoonaa haihtuisi savuna ilmaan arvonalennukssen nytä ja paljonko olisi velkaa ihmisillä.??
- Anonyymi
Jos kaikki autot vaihdettaisiin sähköautoihin, niin Kokkolan Autohuoltijen kaltaisia Autokorjaamoita pitäisi olla joka Kaupungissa ja Kylissä!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kaikki autot vaihdettaisiin sähköautoihin, niin Kokkolan Autohuoltijen kaltaisia Autokorjaamoita pitäisi olla joka Kaupungissa ja Kylissä!!!!!!!!!!!
Niin, nythän niitä pakoputkiautokorjaamoita on joka useita joka kylässä ja jokaisessa kaupungissa satoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, nythän niitä pakoputkiautokorjaamoita on joka useita joka kylässä ja jokaisessa kaupungissa satoja.
Kyllä, mutta remontit on murtosan akkuauton remontin hinnoista. Akkuauton remontit maksaa aina vähintään tuhansia euroja,.. polttiksen muutamista kympeistä alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, mutta remontit on murtosan akkuauton remontin hinnoista. Akkuauton remontit maksaa aina vähintään tuhansia euroja,.. polttiksen muutamista kympeistä alkaen.
Nivelien, tukivarsien, jarrujen, yms. remontit on aivan samanlaisia ja saman hintaisia.
- Anonyymi
Myös haitat ovat suuremmat, kalliimpi vakuutus, huima arvonalenema, renkaiden kuluminen, teiden kuluminen ja loppusijoitus paikka on ongelmajätelaitos.
- Anonyymi
Todellisuudessa vakuutusmaksut on samat, arvonalennus sama, renkaiden kuluminen vähäisempää, teiden kulutus sama, mutta jos polttoaineen kuljetukseen vaadittavat säiliöautot jäisivät pois, teiden kuluminen vähenisi selvästi.
Kun pakoputkiauto romutetaan keskimäärin 250tkm-300tkm ajettuna, on sähköauto silloin vasta elinkaarensa alkupuolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa vakuutusmaksut on samat, arvonalennus sama, renkaiden kuluminen vähäisempää, teiden kulutus sama, mutta jos polttoaineen kuljetukseen vaadittavat säiliöautot jäisivät pois, teiden kuluminen vähenisi selvästi.
Kun pakoputkiauto romutetaan keskimäärin 250tkm-300tkm ajettuna, on sähköauto silloin vasta elinkaarensa alkupuolella.Ja silti jotkut ajavat polttomoottoriautolla yli miljoona kilometriä. Lisäksi akkujen varaus tippuu ajan myötä oli autolla sitten ajettu paljon tai vähän. Suurin osa sähköautoista tullaan romuttamaan ennen kuin mittarissa on 200 tkm.
Lisäksi autovalmistajat ovat valehtelun ammattilaisia joten kaikilla heidän väitteillään voi pyyhkiä persettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa vakuutusmaksut on samat, arvonalennus sama, renkaiden kuluminen vähäisempää, teiden kulutus sama, mutta jos polttoaineen kuljetukseen vaadittavat säiliöautot jäisivät pois, teiden kuluminen vähenisi selvästi.
Kun pakoputkiauto romutetaan keskimäärin 250tkm-300tkm ajettuna, on sähköauto silloin vasta elinkaarensa alkupuolella.Riippuu missä kunnossa on akusto ?? Jos ja kun akusto on moro, niin on edessä kaksi vaihtoehtoa omistajalla !
Akuston vaihto hintaan 15000-40000€ tai auton romutus !?
Veikkaan jälkimmäistä !!?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu missä kunnossa on akusto ?? Jos ja kun akusto on moro, niin on edessä kaksi vaihtoehtoa omistajalla !
Akuston vaihto hintaan 15000-40000€ tai auton romutus !?
Veikkaan jälkimmäistä !!??Pakoputkiauton moottori saattaa hajota alle 1000 km ajettuna ja korjaushinta yli 38000€!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiauton moottori saattaa hajota alle 1000 km ajettuna ja korjaushinta yli 38000€!
Noin vähän ajetun auton moottorivaurio menee Takuun piiriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellisuudessa vakuutusmaksut on samat, arvonalennus sama, renkaiden kuluminen vähäisempää, teiden kulutus sama, mutta jos polttoaineen kuljetukseen vaadittavat säiliöautot jäisivät pois, teiden kuluminen vähenisi selvästi.
Kun pakoputkiauto romutetaan keskimäärin 250tkm-300tkm ajettuna, on sähköauto silloin vasta elinkaarensa alkupuolella.Katoppas nyt oikein tarkkaan tiestön kulumista.
Kato se akseliväli eli urien leveys. Aika mielenkiintoisen näkösiä rekkoja olisi, jos tiestön urat olisi niiden aiheuttamia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiauton moottori saattaa hajota alle 1000 km ajettuna ja korjaushinta yli 38000€!
Kerro joku esimerkki nimi (siis auton merkki). Tuossa juuri eilen katselin, kun hinurin lavalla oli postin sähkäripaku ja toinen perässä kiinni. Suo nyt anteeksi, mutta nauroin ääneen. Toki oli pakkastakin n -5, joten se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputkiauton moottori saattaa hajota alle 1000 km ajettuna ja korjaushinta yli 38000€!
Missä päin Suomea tuo tapahtui ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu missä kunnossa on akusto ?? Jos ja kun akusto on moro, niin on edessä kaksi vaihtoehtoa omistajalla !
Akuston vaihto hintaan 15000-40000€ tai auton romutus !?
Veikkaan jälkimmäistä !!??Sähköauton akun surma on kosteus. Sille ei autovalmistajat näytä haluavan tehdä mitään. Vettä sisällä ja kallis vika valmis. Siksi akkutakuutonta sähköautoa tai ladattavaa hybridiä ei kannata ostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akun surma on kosteus. Sille ei autovalmistajat näytä haluavan tehdä mitään. Vettä sisällä ja kallis vika valmis. Siksi akkutakuutonta sähköautoa tai ladattavaa hybridiä ei kannata ostaa.
suurin vika täyssähkö autossa on se arvon alenema 2-3 vuotta ja puolet pois hinnasta se on ei kiitos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin vähän ajetun auton moottorivaurio menee Takuun piiriin.
Taidetaan viitata siihen USA:n tapaukseen, jossa sporttisen Corolla GR omistaja kokeili sporttista ajoa. Eihän se sitä kestänyt, vaan kiertokanki tuli kurkistamaan lohkon kyljestä ulos. Näitähän näkee yotubessa enemmänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suurin vika täyssähkö autossa on se arvon alenema 2-3 vuotta ja puolet pois hinnasta se on ei kiitos
No sittenhän se järkivalinta on se 2-3 vuotta vanha käytetty sähköauto.
On se vaan jännä huomata kun valitetaan että sähköautot ovat uutena kalliita mutta sitten kun niitä saa käytettynä edullisesti niin ei sekään kelpaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sittenhän se järkivalinta on se 2-3 vuotta vanha käytetty sähköauto.
On se vaan jännä huomata kun valitetaan että sähköautot ovat uutena kalliita mutta sitten kun niitä saa käytettynä edullisesti niin ei sekään kelpaa...Jopa 2-3 vuotta vanha käytetty sähköauto on ylihintainen useimpien mielestä. Varsinkin kun useimmilla ei ole edes latausmahdollisuutta kotona.
- Anonyymi
No, sähköautomiehet ! Ovatko akustot halpoja ??
- Anonyymi
No pakoputkipoika, onko tojotan 38000€:n moottoriremontti halpa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No pakoputkipoika, onko tojotan 38000€:n moottoriremontti halpa?
Ei koske Suomea !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei koske Suomea !!
Luuletko että sen tojotan korjaaminen olisi Suomessa halvempaa?
- Anonyymi
Egolookisuus ei pidä paikkaa, kun sähköauton 500kg akkuun tarvitaan mineraaleja, joita maapallolla rajoitetusti. Lapsityön käyttö kaivauksissa on epäeettistä, sekä koboltin pitkät kuljetusmatkat tehtaille kuluttaa energiaa valtavasti. Aina kun yksi sähköauto palaa, niin se vie satojen sähköautojen ekolokisuuden miinuksille. Palokaasut on erittäin myrkyllisiä kuten sammutusvesi maaperään ja sieltä sadekaivoihin ja puroihin, sekä lopuksi vesistöön ja meriin. Tulos on kaikkea muuta, kuin vihreää siirtymää ajatuksissa.
- Anonyymi
ja nopea arvon alennus
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2599668K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1765444Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1555055PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *654737- 1882240
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.112155Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2991776- 881488
- 151165
- 411083